quote:
Ik heb volgens mij best mazzel gehad (en zit allicht in een vakgebied waar het makkelijker is). Na mijn afstuderen (juni 2009) had ik vrij snel werk (augustus begonnen). Daar ben ik onlangs gestopt, maar voordat ik daar weg was had ik weer een andere baan gevonden. Ongeveer een week nadat ik besloten had te stoppen, begon ik over salaris te praten met de nieuwe werkgever.quote:Op woensdag 24 februari 2010 23:11 schreef RedFever007 het volgende:
Oeps-
Ik wilde hier OT gaan reagerenMaar geen idee meer wat
Naja, ben in ieder geval nog werkzoekendSchiet niet echt op als net afgestudeerde
Niet zeggen dat je als je iets beters vindt je gelijk weg bent. Je wilt die baan toch, ook al is het maar tijdelijk? Gewoon ervoor gaan en ondertussen "stiekem" verder solliciteren.quote:Op woensdag 24 februari 2010 23:12 schreef nozem het volgende:
Even een vraagje aan de -wellicht - ervaringsdeskundigen hier. Omdat ik in mijn eigen afstudeerrichting moeilijk werk kan vinden ben ik maar eens een aantal uitzendbureaus langsgegaan voor administratieve, tijdelijke banen. Ze bleken een vacature te hebben voor een klus bij een bank die ongeveer een half jaar duurt. Ze wilden echter wel dat ik in mijn motivatiebrief zette dat ik ook echt tot de door hen gegeven einddatum beschikbaar ben, dit heb ik dan ook gedaan. Echter, ik blijf gewoon solliciteren en als ik een baan kan vinden in mijn studierichting dan ben ik denk ik ook gewoon weg. Nu heb ik binnenkort een gesprek bij de betreffende bank. Ik vraag me af in hoeverre ik open kaart moet spelen. Moet ik gewoon de illusie wekken dat ik er het komend jaar helemaal voor ga en dan alsnog met de noorderzon vertrekken als ik wat beters vind, of kan ik beter wat eerlijker zijn om straks allerlei toestanden te voorkomen?
Half jaar dus, excuses, aangepast.quote:Op woensdag 24 februari 2010 23:15 schreef RedFever007 het volgende:
Half jaar of jaar? je spreekt jezelf tegen namelijk.
Daar staat inderdaad tegenover dat ze mij er ook uitgooien als die klus onverhoopt sneller af is gerond.quote:Op woensdag 24 februari 2010 23:18 schreef ShadyLane het volgende:
nozem, ik zou liegen en dat voor mezelf goedpraten met de riedel "je kunt nooit zeker weten of iemand een half jaar blijft, diegene kan ook onder een bus komen".
Eensquote:Op woensdag 24 februari 2010 23:29 schreef nozem het volgende:
[..]
Daar staat inderdaad tegenover dat ze mij er ook uitgooien als die klus onverhoopt sneller af is gerond.
Het blijft een lastige kwestie. Ik lieg niet graag, maar in dit geval, tja.. In deze tijd dien je toch een beetje voor je eigen belang te gaan he?
quote:Op woensdag 24 februari 2010 23:29 schreef nozem het volgende:
[..]
Daar staat inderdaad tegenover dat ze mij er ook uitgooien als die klus onverhoopt sneller af is gerond.
Het blijft een lastige kwestie. Ik lieg niet graag, maar in dit geval, tja.. In deze tijd dien je toch een beetje voor je eigen belang te gaan he?
Ik moet natuurlijk ook wel gewoon wegkunnen voor sollicitatiegesprekken e.d. dus dat zou eventueel wat problemen op kunnen leveren, maar och, dat zien we dan wel weer.quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:10 schreef Kekaa het volgende:
Gewoon zeggen dat je daar wilt werken en blijft. Ook al solliciteer je verder.
Ze gooien je er inderdaad toch wel eerder uit mocht je niet meer nodig zijn.
Mocht je zelf ondertussen een baan vinden kan het naar mijn inziens op dat moment altijd nog in goed overleg.
Goed gedaan! Heel veel succes! Wanneer is je gesprek? Kunnen wij hier voor je duimen!quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:37 schreef The_Hives het volgende:
eindelijk mijn eerste gesprek. Nu eens niet een brief gestuurd, maar rechtstreeks gebeld om informatie te vragen. Meteen uitgenodigd voor een gesprek
maandagquote:Op donderdag 25 februari 2010 12:23 schreef GirlGoneBad het volgende:
[..]
Goed gedaan! Heel veel succes! Wanneer is je gesprek? Kunnen wij hier voor je duimen!
Ik had 2 weken geleden gebeld voor PC input werkzaamheden, maar omdat ik de afgelopen weken meer dood dan levend op bed had gelegen, was ik nog vergeten mijn CV te sturen.
Zojuist toch nog maar even gedaan, het is maar voor 30 uur per MAAND, maar goed, alles beter dan helemaal niets momenteel...
Wen er maar aan (ik spreek uit ervaring). Zelf blijven bellen; pro-actief zijn! Zeker richting bedrijven geef je aan initiatief te kunnen nemen - wordt echt wel gewaardeerd.quote:Op donderdag 25 februari 2010 13:51 schreef Mint_Clansell het volgende:
Nu heb ik gisteren gebeld naar zo'n uitzendbureau om te vragen hoe het er voor stond met een aantal dingen die uit staan, maar mij even terugbellen is zeker teveel gevraagd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |