abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78355457
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 13:00 schreef ukga het volgende:
wat is er mis met een uitkering?
In principe is die uitkering bedoeld als kurk om op te drijven en de nood te lenigen. Velen denken echter dat die kurk een luxe cruiseschip is/moet zijn. Dat is dus niet de bedoeling!
Er zit ook nauwelijks een stok achter de deur om mensen weer aan het werk te krijgen. In het begin moet je af en toe eens laten zien hoe actief je solliciteert. Na een jaar beginnen de dreigementen dat je moet verhuizen cq werk zwaar onder je niveau moet aannemen. Ik vind het geen goeie methode.
Maar nogmaals, als je werkloos wordt doordat het bedrijf slecht gaat, jij niet bij het bedrijf past (of andersom), of een andere reden waar je weinig aan kunt doen, dan is een ww-uitkering wel een helpende hand.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 19:54:50 #27
92117 Cydex
Pennywise but Poundfoolish
pi_78357228
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 18:01 schreef psv-gomes het volgende:
Ik dacht dat je nieuwe title iets zou worden met ' werkzoekend' klinkt minder negatief

En al heb ik per vrijdag weer werk, ik blijf hier gewoon lezen en eventueel posten.

Ik ga voor onbepaalde tijd naar Euro Disney, receptioniste in een van de hotels ( heb er eerder gewerkt)
Gefeliciteerd. Veel plezier en succes. Wellicht zie ik je in mei dit jaar (zonder dat ik weet hoe je eruit ziet) dan gaan we een paar dagen naar Parijs en Disney.
"Werk, en de vreugde komt vanzelf" - Goethe -
pi_78362654
Thanx voor het plaatsen van de OP The-Hives!

Hij is trouwens (als het goed is) door iedereen aan te passen. Moet je je geloof ik alleen even aanmelden bij wiki.
pi_78372510
wellicht een via-via ingangetje, mijn cv wordt daar momenteel besproken
  dinsdag 23 februari 2010 @ 23:24:46 #30
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_78373432
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 21:26 schreef Kekaa het volgende:
Thanx voor het plaatsen van de OP The-Hives!

Hij is trouwens (als het goed is) door iedereen aan te passen. Moet je je geloof ik alleen even aanmelden bij wiki.
idd. heb mijn stukje al op die manier aangepast voordat de OP hier werd gewijzigd.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  dinsdag 23 februari 2010 @ 23:36:16 #31
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_78374328
werk.nl willen nog wel eens oude vacatures blijven staan die echt al maanden niet meer van toepassing zijn.
Afgelopen maandag was het echt puin. Site not found, contact web administrator niet een enkel keertje maar 2 van de 3 klikjes. Via een flut vaca bij een leuk bedrijf uitgekomen die ook een heel interessante vacature hadden. Maakt niet uit via welke omweg je ze vindt.
  woensdag 24 februari 2010 @ 01:05:09 #32
104963 ETA
European Travel Author
pi_78378906
hoe kan ik ooit een goede baan vinden als zelfs Sven Kramer niet de goede baan kan vinden
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  woensdag 24 februari 2010 @ 09:38:58 #33
80310 rouletteking
kom op met die elf!!!
pi_78382667
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 01:05 schreef ETA het volgende:
hoe kan ik ooit een goede baan vinden als zelfs Sven Kramer niet de goede baan kan vinden
wie vloekt verliest, wie verliest vloekt nog meer...
pi_78385374
Eerste afwijzing alweer binnen, inderdaad het hotel wat ik al eerder noemde in mijn vorige post. Die hadden schijnbaar zoveel sollicitaties ontvangen, dat ze de vacature na 3 dagen al offline haalden..
pi_78385555
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:19 schreef CySt het volgende:
Eerste afwijzing alweer binnen, inderdaad het hotel wat ik al eerder noemde in mijn vorige post. Die hadden schijnbaar zoveel sollicitaties ontvangen, dat ze de vacature na 3 dagen al offline haalden..
In welke regio zoek je hotel receptie werk
pi_78385936
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:24 schreef psv-gomes het volgende:

[..]

In welke regio zoek je hotel receptie werk
Voornamelijk randstad, maar ik zou elders in het land ook wel overwegen. Maar ik zoek niet specifiek naar receptiewerk, ik zoek naar leuke startersfuncties. Ik heb wel al een aantal keer op receptionist gesolliciteerd om ergens mee te beginnen, maar ook daarvoor ben ik tot nu toe afgewezen omdat ik te hoog opgeleid zou zijn.

Oftewel de bekende vicieuze cirkel, voor startersfuncties heb je te weinig ervaring en voor simpele functies heb je weer teveel ervaring/opleiding.
pi_78386263
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 01:05 schreef ETA het volgende:
Ik moest lachen.
Maakt mn dag wel een beetje beter.

Edit:
Hebben jullie trouwens wel eens gehoord van potentiele vacatures??
Ik zag er net eentje voor het werk wat ik sinds maandag niet meer doe (rond de 20 mensen moesten eruit, omdat er gewoon geen werk is).
Ze zoeken nu dus alweer mensen. Terwijl ze nog niet eens weten wanneer er daadwerkelijk plek is. Ik heb gezegd dat ze zo valse verwachtingen wekken bij werkzoekenden. Maar volgens de miep aan de telefoon was dat niet zo, want er stond duidelijk boven dat het een potentiele vacature was.
Waarom zetten ze em dan niet pas online wanneer ze echt mensen zoeken?

[ Bericht 37% gewijzigd door Kekaa op 24-02-2010 11:54:36 ]
pi_78387266
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:35 schreef CySt het volgende:

[..]

Voornamelijk randstad, maar ik zou elders in het land ook wel overwegen. Maar ik zoek niet specifiek naar receptiewerk, ik zoek naar leuke startersfuncties. Ik heb wel al een aantal keer op receptionist gesolliciteerd om ergens mee te beginnen, maar ook daarvoor ben ik tot nu toe afgewezen omdat ik te hoog opgeleid zou zijn.

Oftewel de bekende vicieuze cirkel, voor startersfuncties heb je te weinig ervaring en voor simpele functies heb je weer teveel ervaring/opleiding.
Dus niet specifiek, anders wist ik nog wel een hoop sites.
Op t moment staat er veel open in Amsterdam e.o, op de, wadden eilanden, Zeeland, beetje rdam
pi_78389448
Het is dus nog steeds erg lastig als ik het zo lees hier, enkele successen daargelaten.

Ik heb hier ondertussen mijn contract opgezegd, dus per 7 juni heb ik weer een baan nodig in Nederland. Nog drie maanden om iets te vinden dus... Ik heb twee weken geleden al een gesprek in nederland gehad, maar ik viel af omdat twee anderen meer ervaring hadden in de branche. Dat was voor een sales-achtige functie bij een uitzendbureau. Ze wilden mij echter wel graag helpen met het vinden van iets anders, want ik had toch wel een erg goede indruk gemaakt. Koop je weinig voor, maar toch.

Ook intern binnen het bedrijf waar ik nu zit aangegeven dat ik terug ga naar nederland en daar een baan zal gaan zoeken. Ze hebben mijn referenties (een vertegenwoordigster in Engeland en mijn supervisor hier) al gecheckt. Dat had ik eigenlijk niet eens verwacht. Hopelijk levert het iets op.
^ To je nesmysl ^
  woensdag 24 februari 2010 @ 15:51:29 #40
92117 Cydex
pi_78395975
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:42 schreef Kekaa het volgende:

[..]
Edit:
Hebben jullie trouwens wel eens gehoord van potentiele vacatures??
Ik zag er net eentje voor het werk wat ik sinds maandag niet meer doe (rond de 20 mensen moesten eruit, omdat er gewoon geen werk is).
Ze zoeken nu dus alweer mensen. Terwijl ze nog niet eens weten wanneer er daadwerkelijk plek is. Ik heb gezegd dat ze zo valse verwachtingen wekken bij werkzoekenden. Maar volgens de miep aan de telefoon was dat niet zo, want er stond duidelijk boven dat het een potentiele vacature was.
Waarom zetten ze em dan niet pas online wanneer ze echt mensen zoeken?
Ja.

Bedrijf toont aan dat ze verwachten dat ze op (korte) termijn een vacature hebben. Als er iemand reageert die de bekende vijf poten heeft, halen ze die meteen binnen. Andere sollicitanten worden later wellicht benaderd wanneer de vacature daadwerkelijk vervuld moet worden.
pi_78396341
5 poten??

En zoals het er nu uitziet hebben ze pas in juni weer mensen nodig...
  woensdag 24 februari 2010 @ 16:18:40 #42
92117 Cydex
pi_78397133
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 16:00 schreef Kekaa het volgende:
5 poten??

En zoals het er nu uitziet hebben ze pas in juni weer mensen nodig...
Schaap met vijf poten...
pi_78401466
Gezeik. Ik krijg alleen maar afwijzingen. Standaard smoesje: intern vervuld of iemand anders paste beter bij de functie. Ik ga morgen eens lekker naar Amsterdam. Even geen werkzoekgezeur aan mijn hoofd.

Uitzendbureaus geven je trouwens ook vaak valse hoop met die vacatures op hun sites, die soms al lang zijn vervuld of waar ze al genoeg kandidaten voor hebben. Zie je een leuke functie, reageer je, hoor je 5 dagen niks en dan weer zo'n standaard mailtje van: 'Sorry, maar we hebben al genoeg kandidaten'.

Ik heb nog nooit meegemaakt, in al die jaren dat ik werk zocht, dat het zo slecht ging met sollicitaties krijgen.
pi_78413950
Wat ook me best wel opgevallen is dat salarissen stuk lager zijn dan voorheen. Heb sinds kort een nieuw baan en salaris indicatie van mijn voorgaande functie ligt 20% lager dan wat ik zelf voor kreeg
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_78414372
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 16:34 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Yep, mij mogen jullie uitschrijven. Althans voor de komende twee maanden (proeftijd).
Gisteren nog een hele tijd aan de telefoon gehangen met mijn directe chef (comm. directeur). Het eerste wat hij gedaan had maandagochtend (terug van zijn vakantie), was mijn contract opstellen. Hij belde op om samen met mij de lease auto uit te zoeken.... Omdat het een jaarcontract is, is een normaal leasecontract niet mogelijk. Het is dus een zgn. short lease contract geworden (reeds gebruikte auto uit bijv. een faillisement). Als het goed is, leveren ze hem al na het weekend af....
Heb je ot ? want bij een jaarcontract is wettelijk vastgesteld dat proeftijd max 1 maand bedraagt.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_78415458
Ik kom even tvp-en, want ik ben dan wel niet werkloos, maar wel werkzoekend. Tuurlijk is het een slechte tijd en ik heb een studie gedaan die veel personeelsfunctionarissen als volslagen nutteloos beschouwen, maar dat is geen reden om dan maar niets te proberen. Ik kan namelijk wel heel veel en ben heel leuk .

Heb de afgelopen tijd een aantal 'niet geschoten is altijd mis'-brieven verstuurd op functies waar ik nou niet direct het ideale c.v. voor had. Daarnet een brief de deur uit gedaan op een functie waar ik wel prima pas in het profiel. We'll see, we'll see.

Vind het i.i.g. nuttig om hier mee te gaan lezen, omdat ik in dit topic weleens tips voorbij zie komen over do's & don'ts en het sowieso stimulerend kan werken om te zien hoe actief anderen ermee bezig zijn. Ik wens iedereen veel succes!
  woensdag 24 februari 2010 @ 22:54:13 #47
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_78415716
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 22:35 schreef samjustme het volgende:

[..]

Heb je ot ? want bij een jaarcontract is wettelijk vastgesteld dat proeftijd max 1 maand bedraagt.
Tenzij een CAO van toepassing is waarin bepaald is dat het 2 maanden mag zijn.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_78415806
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 22:54 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Tenzij een CAO van toepassing is waarin bepaald is dat het 2 maanden mag zijn.
Uitzondering daargelaten natuurlijk heb het niet erbij vermeld want bij een jaarcontract heb je normaal gesproken een proeftijd van 1 maand.
  woensdag 24 februari 2010 @ 22:59:15 #49
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_78416051
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 22:55 schreef samjustme het volgende:

[..]

Uitzondering daargelaten natuurlijk heb het niet erbij vermeld want bij een jaarcontract heb je normaal gesproken een proeftijd van 1 maand.
Ik heb ook 2 maanden. Dacht eerst ook dat het nietig zou zijn, maar voor de zekerheid nog even nagekeken en dat is dus niet het geval. Nou ja, mij maakt het niet zo veel uit, die proeftijd kom ik wel weer door.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  woensdag 24 februari 2010 @ 23:02:05 #50
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_78416189
-edit-

Verkeerde topic

[ Bericht 46% gewijzigd door RedFever007 op 24-02-2010 23:12:06 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo