abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:37:23 #226
97934 ASroma
Flamboyant
pi_78702829
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 21:27 schreef Ladylicious het volgende:

[..]

As I said, kennelijk denk het UWV er anders over. En nu ophouden met bij de hand doen.
ja maar dushi dat zal niet meer dan 600 euro max zijn..... geen volledige ww dus.
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:45:27 #227
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_78703413
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 21:37 schreef ASroma het volgende:

[..]

ja maar dushi dat zal niet meer dan 600 euro max zijn..... geen volledige ww dus.
WW is sowieso belachelijk weinig aangezien het maar 70 of 75% van je laatstverdiende loon ofzo is geloof ik. Plus nog een aanvullende toeslag. Maargoed, topicvervuiling..
Therapy has taught me that nothing is my fault.
pi_78705253
Als je 26 weken hebt gewerkt en niet verwijtbaar werkloos bent heb je recht op WW.

3. U heeft een arbeidsverleden van minimaal een half jaar
U heeft een arbeidsverleden van een halfjaar wanneer u voldoet aan de '26 uit 36 weken'-eis. U heeft dan gedurende de 36 weken voor de eerste werkloosheidsdag minimaal 26 weken in loondienst gewerkt. U hoeft niet fulltime te hebben gewerkt: wanneer u in een week één dag heeft gewerkt, telt die week mee als gewerkte week. Ook vakantieweken waarin uw loon is doorbetaald tellen mee. Weken waarin u als zelfstandige heeft gewerkt, tellen niet mee. Ook weken die al zijn meegeteld voor een eerder recht op uitkering tellen niet mee. Voor beroepsgroepen zoals seizoenarbeiders, artiesten, musici en filmmedewerkers geldt een lagere weken-eis.
pi_78706276
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 22:09 schreef Mint_Clansell het volgende:
Als je 26 weken hebt gewerkt en niet verwijtbaar werkloos bent heb je recht op WW.
Dat is nu net het punt (ze is een half jaar weggeweest en voldoet dus niet aan de wekeneis, maar sowieso niet vanwege het beschikbaar zijn op de arbeidsmarkt ná het werken)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  woensdag 3 maart 2010 @ 22:22:39 #230
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_78706365
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 22:21 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat is nu net het punt
Want?

Oh geëdit zie ik.. Maargoed, ben geen half jaar weggeweest dus weet niet waar je die info vandaan hebt gehaald..?
pi_78706607
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 22:22 schreef Ladylicious het volgende:

[..]

Want?

Oh geëdit zie ik.. Maargoed, ben geen half jaar weggeweest dus weet niet waar je die info vandaan hebt gehaald..?
Dat dacht ik te lezen in je allereerste post, maar dan nog blijft de beschikbaarheid voor arbeid staan.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  woensdag 3 maart 2010 @ 22:31:30 #232
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_78707108
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 22:25 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat dacht ik te lezen in je allereerste post, maar dan nog blijft de beschikbaarheid voor arbeid staan.
Dat klopt idd, en dat ben ik ook Heb WW aangevraagd sinds ik terug ben, totaal 6 weken weggeweest. 36-6=30 weken gewerkt van de geëiste 26.

( !)
pi_78707527
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:51 schreef Ladylicious het volgende:
Juli 2009 afgestudeerd (HBO Facility Managament) en daarna half jaartje gewerkt om geld te sparen voor een reis naar het buitenland.In januari vertrokken en nu dus net weer terug.
Tja, er staat nergens dat ze een half jaar weg is geweest.

Maar goed, je zal in ieder geval niet erg lang WW krijgen.
pi_78708403
Het zal heel weinig zijn, omdat de grondslag voor de WW wordt bepaald door het totale salaris over de 12 maanden voorafgaande aan de maand van de eerste werkloosheidsdag (het refertejaar).

Stel dat het maandsalaris 2000 euro bruto was. Dat komt overeen met 12.000 euro in het afgelopen jaar, ofwel 1000 euro per maand. 70-75 procent daarvan is 700-750 euro. Al met al is dat nog ruim onder het bijstandsniveau.
pi_78709010
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 22:48 schreef sempron2400 het volgende:
Stel dat het maandsalaris 2000 euro bruto was. Dat komt overeen met 12.000 euro in het afgelopen jaar
Hier volg ik je niet meer.
12x2 is immers 24(duizend)
pi_78709508
Naar mijn weten is het gewoon het netto verdiende maandloon x 70% = wat je ongeveer krijgt per maand

Die 700 euro lijkt meer op een bijstandsuitkering.
  woensdag 3 maart 2010 @ 23:14:01 #237
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_78710097
Het wordt sowieso een kortdurende uitkering. (zo heet het, dacht ik, zelfs)
2 of 3 maanden?
I am just a dreamer, but you are just a dream
  woensdag 3 maart 2010 @ 23:18:56 #238
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_78710427
Ja tot juli ergens.. Maar mag toch hopen dat ik tegen die tijd allang iets gevonden heb
pi_78711437
bijstand uitkering zit op 860 euro alleenstaand
pi_78717395
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 22:57 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Hier volg ik je niet meer.
12x2 is immers 24(duizend)
Omdat ze maar een half jaar heeft gewerkt en het UWV gaat uit van het totale inkomen in de 12 maanden voorafgaande aan de werkloosheid ligt het totale jaarinkomen ook de helft lager.
  donderdag 4 maart 2010 @ 11:04:22 #241
45722 Dromer
pi_78722190
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 23:18 schreef Ladylicious het volgende:
Ja tot juli ergens.. Maar mag toch hopen dat ik tegen die tijd allang iets gevonden heb
Sterkte. Mijn schoonzusje met HBO facilitair zit al sinds vorige zomer thuis. Wel in Limburg trouwens. (waar minder te vinden is en ook je actieradius beperkt is)
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 22:31 schreef Ladylicious het volgende:

[..]

Dat klopt idd, en dat ben ik ook Heb WW aangevraagd sinds ik terug ben, totaal 6 weken weggeweest. 36-6=30 weken gewerkt van de geëiste 26.

( !)
Daar heb je hem stil mee.
  donderdag 4 maart 2010 @ 11:10:34 #242
45722 Dromer
pi_78722432
In the meantime:
Ik vroeg me af wanneer de beloofde afspraak met mijn werkcoach zou zijn en nu blijkt dat ze in de tussentijd mijn werkcoach hebben gewisseld voor een andere. Waarom zouden ze je daar ook over inlichten.
pi_78722571
Gisteren sollicitatiegesprek gehad die wel goed ging denk ik (vind dat altijd zo moeilijk te peilen).

Die ochtend gebeld door een uitzendbureau of ik zaterdag wilde werken in Dronten. (helaas... bhv cursus gepland, gaat voor) Vlak voor mn sollicitiatie gebeld door een uitzendbureau of ik tijdelijk bij een bank wilde werken, iets met offertes en 40 uur per week, minder kon echt niet. Heb gezegd dat ze me wel voor mochten stellen (al wel twijfel in mn achterhoofd... rijlessen en andere afspraken verzetten hmm...)

Na mn sollicitatie gebeld door mn werk in de kroeg, of ik de vrijdagen erbij wilde doen. Ja! En toen weer gebeld door het uitzendbureau dat ze mn gegevens hadden doorgegeven, terugkoppeling hadden gehad en dat ik vrijdag kon beginnen... Uhm.... Die toch maar afgezegd... want meer in de kroeg + 40 uur is iets teveel (en had dan ook nog al mn rijlessen moeten verschuiven, afspraken moeten afzeggen...)

Zonet weer gebeld door het uitzendbureau, ja ik hoorde van mn collega dat je ook in de catering (nietus) werkt... zou je vanmiddag ook kunnen?? (grmbl... ik hou niet van die eendaagse dingen). Heb vriendelijk bedankt.

Wel apart dat je eerst niks hoort, dan ineens van alles tegelijk. Wel leuk natuurlijk, maar ik ga nog weer even verder op zoek naar iets vasters.
pi_78723232
Ik kreeg gister bericht van het uitzendbureau. Had me aangemeld voor tijdelijk werk voor een ministerie (op zich vrij simpel administratief werk). Die functie zou echter nog niet direct beschikbaar zijn. Wel een callcenterbaan voor anderhalve maand, waarna ik misschien mogelijkerwijs zonder zekerheid naar die andere zou kunnen doorstromen. Nouja, ik zie mezelf nog geen week callcenterwerk volhouden, dus heb (na er nog eens goed over nagedacht te hebben) het afgewezen. Voelt erg lullig, maar zie dat gewoon zzoooo niet zitten :S

@Dromer: wat werkcoach-wissels betreft: komt me bekend voor. Toen ik hier in Groningen in zo'n traject voor jongeren zat waren er ook mensen om mij heen die weken niets van hun coach hoorden. Toen ze navraag deden bleek diegene naar een andere afdeling te zijn vertrokken... Hoe sloom en triest is dat
  donderdag 4 maart 2010 @ 11:33:44 #245
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_78723460
Heb je het over MinLNV in Assen ?

Oveirgens ga ik ook geen callcenter werk doen, totaal niets voor mij.

@Kekaa: Ik vind eht ook altijd moeilijk te peilen hoe een gesprek ging. Met name met ervaren interviewers is het lastig.
  donderdag 4 maart 2010 @ 11:59:19 #246
45722 Dromer
pi_78724680
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:33 schreef RedFever007 het volgende:
Oveirgens ga ik ook geen callcenter werk doen, totaal niets voor mij.
Inbound zou ik nog wel doen. Maar zolang ze minder betalen dan mijn uitkering dus niet.
  donderdag 4 maart 2010 @ 12:05:56 #247
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_78724960
Wat vinden jullie trouwens: Moet een bedrijf jou aanspreken met "u" en "geachte heer xxx" of kan "Hoi xxxx" "je" etc ? En als je op de informele manier wordt aangesproken, kun je dan ook informeel antwoorden?

Ik blijf altijd formeel totdat mij gezegd wordt dat je/jij ook prima is maar ik vind het ook wel prettig als het betreffende bedrijf ook wat formeel opereert.
pi_78724986
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 23:34 schreef weekontol het volgende:
bijstand uitkering zit op 860 euro alleenstaand
Voor je daar recht op hebt mag je eerst al je spaargeld opvreten en je auto verkopen en vervangen voor een afgetrapt hok.

Nou werk ik liever dan dat ik mijn hand ophoud, maar het zou me op dit moment wel helpen .
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
  donderdag 4 maart 2010 @ 12:15:20 #249
45722 Dromer
pi_78725370
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 12:05 schreef RedFever007 het volgende:
Wat vinden jullie trouwens: Moet een bedrijf jou aanspreken met "u" en "geachte heer xxx" of kan "Hoi xxxx" "je" etc ? En als je op de informele manier wordt aangesproken, kun je dan ook informeel antwoorden?
Als zij informeel antwoorden dan word ik dat ook. Maar formeel antwoorden kan ook nog altijd! Beter beleefder dan noodzakelijk dan onbeleefder.
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 12:06 schreef Disavowed het volgende:

[..]

Voor je daar recht op hebt mag je eerst al je spaargeld opvreten en je auto verkopen en vervangen voor een afgetrapt hok.

Nou werk ik liever dan dat ik mijn hand ophoud, maar het zou me op dit moment wel helpen .
Idd. Beter een rotbaantje dan de bijstand! Die lijken er toch nog altijd te zijn. Laatst kreeg ik een mailtje over een functie als brandwacht (incl. opleiding) in havens. Je moet dan van hot naar her rijden (carpoolen bij voorkeur), rottijden werken en dat voor maar liefst 10 euro per uur.
Als iemand interesse heeft kan ik hem wel doorsturen. (gaat zo te zien om havens in België, Rotterdam en Geertruidenberg en het chemisch complex in Geleen)

[ Bericht 19% gewijzigd door Dromer op 04-03-2010 12:24:43 ]
pi_78727086
Zes weken geleden een email gestuurd op een vacature die ik online tegen was gekomen. Gewoon wat vragen over het bedrijf en de functie. Niks meer gehoord.
Krijg ik vandaag ineens een mailtje dat er een selectie van kandidaten gemaakt is, en dat ik niet bij die selectie zit. Toch knap dat ze een selectie kunnen maken zonder dat ik een sollicitatiebrief of c.v. gestuurd heb...

En nee, ik heb geen allochtoonse naam.
^ To je nesmysl ^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')