abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 maart 2010 @ 22:35:26 #201
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78660217
Noord-Holland
  dinsdag 2 maart 2010 @ 22:36:05 #202
97934 ASroma
Flamboyant
pi_78660251
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:41 schreef RedFever007 het volgende:
even wat anders: waarom kun je bij sites als NVB en MB geen PDF uploaden met je CV Dat ziet er namelijk een stuk netter uit dan Word documenten. Ik vind een CV bij NVB trouwens helemaal een drama
Omdat die recruiters het dan niet gemakkelijk kunnen aanpassen, onkundig zijn met pdf editor Vaak halen ze je adres gegevens en contactgegevens weg zodat het bedrijf niet rechtstreeks met jouw in contact kan komen waar je voorgesteld wordt. Anders zetten ze zichzelf buitenspel.
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:55 schreef Stiemie het volgende:
Ik vind het zo irritant dat er bij zoveel vacatures niet vermeld staat om welk bedrijf het gaat "Een bedrijf in de toeristische brache" ja is dat een touroperator, een VVV-kantoor of stichting De Zonnebloem met zijn Rijn-reisjes? Hoe kan ik mijn sollicitatie dan goed voorbereiden?

Nou ja momenteel lopen er nog 2 dingen, maar ik vind het wel lastig hoor om aan het aantal sollicitatieactiviteiten te komen. Wat moet ik doen als er gewoon niks passends is?
Ook hier gaat het vaak om recruitmentbureaus die of wel fake advertenties neerzetten om cv's/leads binnen te halen of dan wel zoveel mogelijk informatie weg laten zodat jij niet direct contact opneemt met het desbetreffende bedrijf/werkgever waar zij hoogstwaarschijnlijk op no-cure no pay basis voor werken. En zichzelf dan dus anders buitenspel zetten.

Het beste werkt nog altijd om direct voor jezelf te zoeken (door die hele recruitment sector is er echt een bos ontstaan aan vacatures dit en dat) Bijvoorbeeld stel voor jezelf vast hoe ver je wilt reizen. Zeg max 35km. Doe dan in een cirkel van 35km van je woonplaats, +- 25 middel tot grote bedrijven/werkgevers zoeken via internet, gouden gids etc. etc. Bekijk hun websites direct, je zult daar vaak toch nog vacatures vinden. Zo moet je toch snel weer tot 10-15 sollicitaties kunnen komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door ASroma op 02-03-2010 22:41:48 ]
pi_78665183
weg

[ Bericht 99% gewijzigd door Five_Horizons op 03-03-2010 00:16:17 ]
pi_78665344
Spam? En erg handig om je emailadres op een forum te zetten...

Net bezig met uitzoeken hoe ik morgen bij mn sollicitatie moet komen, aardig stukje lopen! (of met de bus gaan, maar dat gedeelte heb ik nog niet helemaal uitgevonden. (ach tja... het is ook een functie waarbij je een rijbewijs nodig hebt )
pi_78665538
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 00:11 schreef Kekaa het volgende:
Spam? En erg handig om je emailadres op een forum te zetten...

Net bezig met uitzoeken hoe ik morgen bij mn sollicitatie moet komen, aardig stukje lopen! (of met de bus gaan, maar dat gedeelte heb ik nog niet helemaal uitgevonden. (ach tja... het is ook een functie waarbij je een rijbewijs nodig hebt )
Geen spam, ik zie hier veel mensen die werkloos zijn, en wij hebben hard mensen nodig. Kwestie van vraag en aanbod.

Ik ben niet bang om mijn emailadres op een forum te zetten, wij zijn een profesioneel bedrijf en potentiele klanten en werknemers moeten ons kunnen bereiken.
pi_78665582
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 00:17 schreef dutchAdem het volgende:

[..]

Geen spam, ik zie hier veel mensen die werkloos zijn, en wij hebben hard mensen nodig. Kwestie van vraag en aanbod.

Ik ben niet bang om mijn emailadres op een forum te zetten, wij zijn een profesioneel bedrijf en potentiele klanten en werknemers moeten ons kunnen bereiken.
Wel spam. Ik wil je vragen hiermee te stoppen.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_78665634
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 00:18 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Wel spam. Ik wil je vragen hiermee te stoppen.
Het staat ook in zijn sig.
pi_78665788
Hij is weg
pi_78665946
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 00:25 schreef Five_Horizons het volgende:
Hij is weg
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:29:45 #210
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_78672399
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 11:56 schreef Dromer het volgende:
grmbl... weer zo'n 'anoniem, bekend bij werkbedrijf' vacature waarvoor je alleen kan bellen naar iemand die nooit op zijn/haar plek zit. Straks nog maar eens proberen. (en dan waarschijnlijk horen dat de vacature al vervuld is of dat ze al genoeg mensen hebben)
Gisteren 's morgens en 's middags geprobeerd zonder succes en zojuist kreeg ik weer de balie aan de telefoon. Dus maar even het volledig email-adres van de betreffende persoon gegoogled en verzocht me terug te bellen.
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 22:32 schreef Stiemie het volgende:
Een baan als webredacteur/ junior communicatiemedewerker / portal manager voor 32 uur per week

Maar wat doen anderen als ze dus niet genoeg passende vacatures vinden? Ik kan wel solliciteren naar een baan 200 km verderop, maar weet dat dat toch een afwijzing oplevert. Of het kost alle partijen onnodig tijd omdat ik al weet dat het geen haalbare kaart is. Nu plaats ik maar overal en nergens mijn cv op internet en pas mijn Linkedin-pagina regelmatig aan. Maar ja of dat genoeg is...
Met dat probleem zit ik ook. Ik moet 4 sollicitaties per week zien te doen en tot op heden vind ik zelden genoeg vacatures waar ik gericht op kan reageren. Op grotere afstand reageren heeft alleen nut bij detacheerders want no way dat een gewoon bedrijf dat reiskosten gaat betalen als je 100km verderop woont.
Ik heb een extra gesprek met m'n werkcoach aangevraagd om dit te bespreken en het tevens te hebben over de redenen van afwijzing die ik tot nu toe heb gekregen (soms onzinnig) en de lage salarisaanbiedingen als ze me wel willen. (lager dan m'n uitkering)
I am just a dreamer, but you are just a dream
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:44:45 #211
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_78672904
Vandaag drie mailtjes in mn inbox in de trant van "We/ik heb je CV op MB / NVB gezien .... "
+ nog een telefoontje of ik een afspraak wilde maken met dat bedrijf

Typisch WTF, zo hoor je wekenlang niets en dan nu ineens wel 4 op één dag
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:54:08 #212
92117 Cydex
Pennywise but Poundfoolish
pi_78673200
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:44 schreef RedFever007 het volgende:
Vandaag drie mailtjes in mn inbox in de trant van "We/ik heb je CV op MB / NVB gezien .... "

Nice, dat zijn de betere dagen. Succes.
"Werk, en de vreugde komt vanzelf" - Goethe -
  woensdag 3 maart 2010 @ 17:03:14 #213
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78689570
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:44 schreef RedFever007 het volgende:

Nou dan heb je een betere dag dan ik

Vanmorgen eerst een mail over baan 1: vacature ingetrokken. Eerst opnieuw bekijken wat ze willen. Daarna telefoontje over baan 2: is echt alleen mogelijk in 40 uur ipv 32

Tot zover de openstaande opties...
pi_78690202
Nog altijd niks hiero .

Morgen maar weer 'ns wat bureau's bellen en wat websites updaten.

Edit: Leuke vacature gevonden en ook nog in de buurt. Morgen direct even bellen .

[ Bericht 19% gewijzigd door Disavowed op 03-03-2010 18:25:32 ]
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
  woensdag 3 maart 2010 @ 20:31:54 #215
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_78698788
Vanaf heden kan ik meedoen in deze reeks. *Sip is..
Therapy has taught me that nothing is my fault.
  woensdag 3 maart 2010 @ 20:33:46 #216
97934 ASroma
Flamboyant
pi_78698887
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:31 schreef Ladylicious het volgende:
Vanaf heden kan ik meedoen in deze reeks. *Sip is..
deel ons je verhaal
  woensdag 3 maart 2010 @ 20:51:38 #217
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_78699935
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:33 schreef ASroma het volgende:

[..]

deel ons je verhaal
Juli 2009 afgestudeerd (HBO Facility Managament) en daarna half jaartje gewerkt om geld te sparen voor een reis naar het buitenland. In januari vertrokken en nu dus net weer terug.
Zoek eigenlijk iets wat niet FM gerelateerd is maar momenteel is het denk ik gewoon aanpakken wat ik aanpakken kan omdat ik geen zin heb om WW te trekken en thuis te zitten..

pi_78700042
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:51 schreef Ladylicious het volgende:

omdat ik geen zin heb om WW te trekken en thuis te zitten..

Wees maar niet bang. Je hebt er toch geen recht op.
pi_78700128
Als je zo recent pas bent afgestudeerd kun je iig op een heleboel traineeships reageren.
pi_78700642
quote:
Op maandag 1 maart 2010 14:01 schreef GirlGoneBad het volgende:
Nou gesprek ging wel aardig. De baas wilde weten of ik misschien vandaag al aan de slag kon, maar dat ging me wat te snel, daarbij was zijn vrouw (de bazin) het er nog niet zo mee eens dat hij mij wilde aannemen. Zij struikelde vooral over mijn beperking en stelde vragen die nog te brutaal voor woorden waren!
' Zo, GirlGoneBad, jij hebt een Wajong-uitkering, waarom eigenlijk?'
' Ik heb een lichte vorm van *noemt diagnose*...
' Als jij maar een lichte vorm hebt, hoe kun jij dan afgekeurd zijn? En hoe kom jij aan *diagnose*?
Ja hoor, alsof ik tegen 3 (Bazin, baas en 3e persoon) meteen ga vertellen wat mijn achtergrond is.

Even verder:
'Heb je een partner?'
'Ja.'
'Heb je kinderen?'
'Nee.'
'Wil je wel kinderen?'

Mag dat eigenlijk wel, zulke persoonlijke vragen stellen?

Maar goed, ik heb bedenktijd gevraagd. Het salaris staat me al niet aan, want, en dat klinkt wel erg verwend, als ik de beloofde uren ga werken voor het salaris wat zij mij bieden, ga ik er ¤300,= per maand op achteruit t.o.v. een volledige uitkering.
Daarnaast zit me die bazin nog niet echt lekker. Misschien moet ik nog eens met haar alleen praten en eens kijken hoe ze dan in elkaar zit. Naar mijn gevoel ziet zijn alleen maar mijn 'negatieve' kanten...
In ons land zijn mensen heel direct he (eigenlijk te direct) en brutaliteit is heel normaal. Met dat salaris is wel vreemd. Een volledige Wajong-uitkering is 75 procent van het wettelijk minimumloon. Als je voor een hongerloontje gaat werken, behoud je wel recht op aanvullende Wajong. Bedenk dat een bedrijf subsidie kan krijgen van UWV als ze een Wajong-gerechtigde in dienst nemen.

Een hongerloontje is vrij normaal in de slechtste arbeidsmarkt sinds 1984, werkgevers hebben het gemakkelijk en de mensen voor het uitzoeken. De werkloosheid is nu zeer hoog.

En eh... het gaat een baas geen ****zooi aan of je wel of geen kinderen wil, maar Wajong’ers zijn een kwetsbare groep en sommige werkgevers maken daar misbruik van (en bieden je ook nog een hongerloontje aan).
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:05:41 #221
97934 ASroma
Flamboyant
pi_78700840
quote:

[..]

Juli 2009 afgestudeerd (HBO Facility Managament) en daarna half jaartje gewerkt om geld te sparen voor een reis naar het buitenland. In januari vertrokken en nu dus net weer terug.
Zoek eigenlijk iets wat niet FM gerelateerd is maar momenteel is het denk ik gewoon aanpakken wat ik aanpakken kan omdat ik geen zin heb om WW te trekken en thuis te zitten..

oh maar met deze achtergrond is er van alles mogelijk ik zou er vooral niet mee zitten. Probeer een lijstje samen te stellen met grote bedrijven in jouw regio, bezoek de websites en daar vind je vast nog vacatures

Als FM niet geheel iets is wat je wil, zou je ook er voor kunnen kiezen tot september te werken en dan weer even 1/2 jaar door te studeren, een master, in de richting die je misschien wat leuker lijkt

tot zover mijn input
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:21:51 #222
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_78701804
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:53 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Wees maar niet bang. Je hebt er toch geen recht op.
Goh jij hebt er verstand van. Misschien moet je bij het UWV gaan werken om iedereen daar te vertellen hoe het zit aangezien zij een andere mening hebben dan jij.
pi_78702007
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 21:21 schreef Ladylicious het volgende:

[..]

Goh jij hebt er verstand van. Misschien moet je bij het UWV gaan werken om iedereen daar te vertellen hoe het zit aangezien zij een andere mening hebben dan jij.
Goh, apart dat jij bent afgestudeerd, een half jaartje gewerkt, een half jaar op vakantie bent geweest, net terugkomen en dan denken dat je recht hebt op een WW-uitkering.

Jij kent die voorwaarden niet? (dat je beschikbaar moet zijn voor arbeid is nog wel de belangrijkste....)

Met andere woorden: ik geloof er niets van.
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:25:23 #224
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_78702020
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 21:05 schreef ASroma het volgende:

[..]

oh maar met deze achtergrond is er van alles mogelijk ik zou er vooral niet mee zitten. Probeer een lijstje samen te stellen met grote bedrijven in jouw regio, bezoek de websites en daar vind je vast nog vacatures

Als FM niet geheel iets is wat je wil, zou je ook er voor kunnen kiezen tot september te werken en dan weer even 1/2 jaar door te studeren, een master, in de richting die je misschien wat leuker lijkt

tot zover mijn input
Thanks voor je reactie Heb er idd aan gedacht verder te leren maar probleem is ook hier dat ik niet goed weet wat ik wil. Volledige studie van 4 jaar wordt me gewoon te veel van het goede dus moet echt iets zijn wat me aanspreekt en qua tijdsbestek ook nog een beetje te doen is.

@ ShadyLane: Heb inderdaad naar traineeships gekeken maar vaak vragen ze mensen met echt goede resultaten en buitenschoolse activiteiten. Helaas val ik dan net buiten de boot Ook nog niet iets tegen gekomen wat me écht aansprak want dan is het natuurlijk altijd de moeite om te proberen..
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:27:01 #225
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_78702137
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 21:25 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Goh, apart dat jij bent afgestudeerd, een half jaar op vakantie bent geweest, net terugkomen en dan denken dat je recht hebt op een WW-uitkering.

Jij kent die voorwaarden niet? (dat je beschikbaar moet zijn voor arbeid is nog wel de belangrijkste....)

As I said, kennelijk denk het UWV er anders over. En nu ophouden met bij de hand doen.
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:37:23 #226
97934 ASroma
Flamboyant
pi_78702829
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 21:27 schreef Ladylicious het volgende:

[..]

As I said, kennelijk denk het UWV er anders over. En nu ophouden met bij de hand doen.
ja maar dushi dat zal niet meer dan 600 euro max zijn..... geen volledige ww dus.
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:45:27 #227
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_78703413
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 21:37 schreef ASroma het volgende:

[..]

ja maar dushi dat zal niet meer dan 600 euro max zijn..... geen volledige ww dus.
WW is sowieso belachelijk weinig aangezien het maar 70 of 75% van je laatstverdiende loon ofzo is geloof ik. Plus nog een aanvullende toeslag. Maargoed, topicvervuiling..
pi_78705253
Als je 26 weken hebt gewerkt en niet verwijtbaar werkloos bent heb je recht op WW.

3. U heeft een arbeidsverleden van minimaal een half jaar
U heeft een arbeidsverleden van een halfjaar wanneer u voldoet aan de '26 uit 36 weken'-eis. U heeft dan gedurende de 36 weken voor de eerste werkloosheidsdag minimaal 26 weken in loondienst gewerkt. U hoeft niet fulltime te hebben gewerkt: wanneer u in een week één dag heeft gewerkt, telt die week mee als gewerkte week. Ook vakantieweken waarin uw loon is doorbetaald tellen mee. Weken waarin u als zelfstandige heeft gewerkt, tellen niet mee. Ook weken die al zijn meegeteld voor een eerder recht op uitkering tellen niet mee. Voor beroepsgroepen zoals seizoenarbeiders, artiesten, musici en filmmedewerkers geldt een lagere weken-eis.
pi_78706276
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 22:09 schreef Mint_Clansell het volgende:
Als je 26 weken hebt gewerkt en niet verwijtbaar werkloos bent heb je recht op WW.
Dat is nu net het punt (ze is een half jaar weggeweest en voldoet dus niet aan de wekeneis, maar sowieso niet vanwege het beschikbaar zijn op de arbeidsmarkt ná het werken)
  woensdag 3 maart 2010 @ 22:22:39 #230
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_78706365
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 22:21 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat is nu net het punt
Want?

Oh geëdit zie ik.. Maargoed, ben geen half jaar weggeweest dus weet niet waar je die info vandaan hebt gehaald..?
pi_78706607
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 22:22 schreef Ladylicious het volgende:

[..]

Want?

Oh geëdit zie ik.. Maargoed, ben geen half jaar weggeweest dus weet niet waar je die info vandaan hebt gehaald..?
Dat dacht ik te lezen in je allereerste post, maar dan nog blijft de beschikbaarheid voor arbeid staan.
  woensdag 3 maart 2010 @ 22:31:30 #232
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_78707108
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 22:25 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat dacht ik te lezen in je allereerste post, maar dan nog blijft de beschikbaarheid voor arbeid staan.
Dat klopt idd, en dat ben ik ook Heb WW aangevraagd sinds ik terug ben, totaal 6 weken weggeweest. 36-6=30 weken gewerkt van de geëiste 26.

( !)
pi_78707527
quote:
Juli 2009 afgestudeerd (HBO Facility Managament) en daarna half jaartje gewerkt om geld te sparen voor een reis naar het buitenland.In januari vertrokken en nu dus net weer terug.
Tja, er staat nergens dat ze een half jaar weg is geweest.

Maar goed, je zal in ieder geval niet erg lang WW krijgen.
pi_78708403
Het zal heel weinig zijn, omdat de grondslag voor de WW wordt bepaald door het totale salaris over de 12 maanden voorafgaande aan de maand van de eerste werkloosheidsdag (het refertejaar).

Stel dat het maandsalaris 2000 euro bruto was. Dat komt overeen met 12.000 euro in het afgelopen jaar, ofwel 1000 euro per maand. 70-75 procent daarvan is 700-750 euro. Al met al is dat nog ruim onder het bijstandsniveau.
pi_78709010
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 22:48 schreef sempron2400 het volgende:
Stel dat het maandsalaris 2000 euro bruto was. Dat komt overeen met 12.000 euro in het afgelopen jaar
Hier volg ik je niet meer.
12x2 is immers 24(duizend)
pi_78709508
Naar mijn weten is het gewoon het netto verdiende maandloon x 70% = wat je ongeveer krijgt per maand

Die 700 euro lijkt meer op een bijstandsuitkering.
  woensdag 3 maart 2010 @ 23:14:01 #237
45722 Dromer
pi_78710097
Het wordt sowieso een kortdurende uitkering. (zo heet het, dacht ik, zelfs)
2 of 3 maanden?
  woensdag 3 maart 2010 @ 23:18:56 #238
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_78710427
Ja tot juli ergens.. Maar mag toch hopen dat ik tegen die tijd allang iets gevonden heb
pi_78711437
bijstand uitkering zit op 860 euro alleenstaand
pi_78717395
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 22:57 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Hier volg ik je niet meer.
12x2 is immers 24(duizend)
Omdat ze maar een half jaar heeft gewerkt en het UWV gaat uit van het totale inkomen in de 12 maanden voorafgaande aan de werkloosheid ligt het totale jaarinkomen ook de helft lager.
  donderdag 4 maart 2010 @ 11:04:22 #241
45722 Dromer
pi_78722190
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 23:18 schreef Ladylicious het volgende:
Ja tot juli ergens.. Maar mag toch hopen dat ik tegen die tijd allang iets gevonden heb
Sterkte. Mijn schoonzusje met HBO facilitair zit al sinds vorige zomer thuis. Wel in Limburg trouwens. (waar minder te vinden is en ook je actieradius beperkt is)
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 22:31 schreef Ladylicious het volgende:

[..]

Dat klopt idd, en dat ben ik ook Heb WW aangevraagd sinds ik terug ben, totaal 6 weken weggeweest. 36-6=30 weken gewerkt van de geëiste 26.

( !)
Daar heb je hem stil mee.
  donderdag 4 maart 2010 @ 11:10:34 #242
45722 Dromer
pi_78722432
In the meantime:
Ik vroeg me af wanneer de beloofde afspraak met mijn werkcoach zou zijn en nu blijkt dat ze in de tussentijd mijn werkcoach hebben gewisseld voor een andere. Waarom zouden ze je daar ook over inlichten.
pi_78722571
Gisteren sollicitatiegesprek gehad die wel goed ging denk ik (vind dat altijd zo moeilijk te peilen).

Die ochtend gebeld door een uitzendbureau of ik zaterdag wilde werken in Dronten. (helaas... bhv cursus gepland, gaat voor) Vlak voor mn sollicitiatie gebeld door een uitzendbureau of ik tijdelijk bij een bank wilde werken, iets met offertes en 40 uur per week, minder kon echt niet. Heb gezegd dat ze me wel voor mochten stellen (al wel twijfel in mn achterhoofd... rijlessen en andere afspraken verzetten hmm...)

Na mn sollicitatie gebeld door mn werk in de kroeg, of ik de vrijdagen erbij wilde doen. Ja! En toen weer gebeld door het uitzendbureau dat ze mn gegevens hadden doorgegeven, terugkoppeling hadden gehad en dat ik vrijdag kon beginnen... Uhm.... Die toch maar afgezegd... want meer in de kroeg + 40 uur is iets teveel (en had dan ook nog al mn rijlessen moeten verschuiven, afspraken moeten afzeggen...)

Zonet weer gebeld door het uitzendbureau, ja ik hoorde van mn collega dat je ook in de catering (nietus) werkt... zou je vanmiddag ook kunnen?? (grmbl... ik hou niet van die eendaagse dingen). Heb vriendelijk bedankt.

Wel apart dat je eerst niks hoort, dan ineens van alles tegelijk. Wel leuk natuurlijk, maar ik ga nog weer even verder op zoek naar iets vasters.
pi_78723232
Ik kreeg gister bericht van het uitzendbureau. Had me aangemeld voor tijdelijk werk voor een ministerie (op zich vrij simpel administratief werk). Die functie zou echter nog niet direct beschikbaar zijn. Wel een callcenterbaan voor anderhalve maand, waarna ik misschien mogelijkerwijs zonder zekerheid naar die andere zou kunnen doorstromen. Nouja, ik zie mezelf nog geen week callcenterwerk volhouden, dus heb (na er nog eens goed over nagedacht te hebben) het afgewezen. Voelt erg lullig, maar zie dat gewoon zzoooo niet zitten :S

@Dromer: wat werkcoach-wissels betreft: komt me bekend voor. Toen ik hier in Groningen in zo'n traject voor jongeren zat waren er ook mensen om mij heen die weken niets van hun coach hoorden. Toen ze navraag deden bleek diegene naar een andere afdeling te zijn vertrokken... Hoe sloom en triest is dat
  donderdag 4 maart 2010 @ 11:33:44 #245
142400 RedFever007
pi_78723460
Heb je het over MinLNV in Assen ?

Oveirgens ga ik ook geen callcenter werk doen, totaal niets voor mij.

@Kekaa: Ik vind eht ook altijd moeilijk te peilen hoe een gesprek ging. Met name met ervaren interviewers is het lastig.
  donderdag 4 maart 2010 @ 11:59:19 #246
45722 Dromer
pi_78724680
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:33 schreef RedFever007 het volgende:
Inbound zou ik nog wel doen. Maar zolang ze minder betalen dan mijn uitkering dus niet.
  donderdag 4 maart 2010 @ 12:05:56 #247
142400 RedFever007
pi_78724960
Wat vinden jullie trouwens: Moet een bedrijf jou aanspreken met "u" en "geachte heer xxx" of kan "Hoi xxxx" "je" etc ? En als je op de informele manier wordt aangesproken, kun je dan ook informeel antwoorden?

Ik blijf altijd formeel totdat mij gezegd wordt dat je/jij ook prima is maar ik vind het ook wel prettig als het betreffende bedrijf ook wat formeel opereert.
pi_78724986
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 23:34 schreef weekontol het volgende:
bijstand uitkering zit op 860 euro alleenstaand
Voor je daar recht op hebt mag je eerst al je spaargeld opvreten en je auto verkopen en vervangen voor een afgetrapt hok.

Nou werk ik liever dan dat ik mijn hand ophoud, maar het zou me op dit moment wel helpen .
  donderdag 4 maart 2010 @ 12:15:20 #249
45722 Dromer
pi_78725370
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 12:05 schreef RedFever007 het volgende:
Wat vinden jullie trouwens: Moet een bedrijf jou aanspreken met "u" en "geachte heer xxx" of kan "Hoi xxxx" "je" etc ? En als je op de informele manier wordt aangesproken, kun je dan ook informeel antwoorden?
Als zij informeel antwoorden dan word ik dat ook. Maar formeel antwoorden kan ook nog altijd! Beter beleefder dan noodzakelijk dan onbeleefder.
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 12:06 schreef Disavowed het volgende:

[..]

Voor je daar recht op hebt mag je eerst al je spaargeld opvreten en je auto verkopen en vervangen voor een afgetrapt hok.

Nou werk ik liever dan dat ik mijn hand ophoud, maar het zou me op dit moment wel helpen .
Idd. Beter een rotbaantje dan de bijstand! Die lijken er toch nog altijd te zijn. Laatst kreeg ik een mailtje over een functie als brandwacht (incl. opleiding) in havens. Je moet dan van hot naar her rijden (carpoolen bij voorkeur), rottijden werken en dat voor maar liefst 10 euro per uur.
Als iemand interesse heeft kan ik hem wel doorsturen. (gaat zo te zien om havens in België, Rotterdam en Geertruidenberg en het chemisch complex in Geleen)

[ Bericht 19% gewijzigd door Dromer op 04-03-2010 12:24:43 ]
pi_78727086
Zes weken geleden een email gestuurd op een vacature die ik online tegen was gekomen. Gewoon wat vragen over het bedrijf en de functie. Niks meer gehoord.
Krijg ik vandaag ineens een mailtje dat er een selectie van kandidaten gemaakt is, en dat ik niet bij die selectie zit. Toch knap dat ze een selectie kunnen maken zonder dat ik een sollicitatiebrief of c.v. gestuurd heb...

En nee, ik heb geen allochtoonse naam.
^ To je nesmysl ^
pi_78730729
Er kon nog gereageerd worden op de vacature, CV is onderweg.

Nu afwachtien op de reactie .
  donderdag 4 maart 2010 @ 15:57:05 #252
142400 RedFever007
pi_78734055
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 13:01 schreef TyVole het volgende:
Zes weken geleden een email gestuurd op een vacature die ik online tegen was gekomen. Gewoon wat vragen over het bedrijf en de functie. Niks meer gehoord.
Krijg ik vandaag ineens een mailtje dat er een selectie van kandidaten gemaakt is, en dat ik niet bij die selectie zit. Toch knap dat ze een selectie kunnen maken zonder dat ik een sollicitatiebrief of c.v. gestuurd heb...

Ofwel: standaard afwijzingsmailtje
pi_78734186
Begin er echt een beetje de P in te krijgen dat die uitzendbureaus gewoon niks meer van zich laten horen en dat je overal zelf achteraan moeten bellen. Als je hoort dat iemand die ingeschreven staat bij je uitzendbureau is afgewezen om weet ik wat voor een reden dan laat je dat toch even weten, desnoods per mail?? Maar dat is tegenwoordig al te veel gevraagd.
  donderdag 4 maart 2010 @ 16:02:41 #254
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_78734292
zo 5 sollicitaties verstuurd. Eindelijk weer eens een vruchtbaar dagje
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_78738522
HMz, ook maar eens posten hier.
Zit sinds 14 januari thuis.

Bar weinig hier inde buurt qua vacatures die me aanspreken of waar mijn opleiding / ervaring bij aansluit.

Dromer, ik lees dat jij ook thuis zit? Heb jij toevallig nog vacatures waarvan je denkt dat is mij te ver weg, misschien is dat wat voor vosss?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 4 maart 2010 @ 18:08:45 #256
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_78739665
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 16:02 schreef The_Hives het volgende:
zo 5 sollicitaties verstuurd. Eindelijk weer eens een vruchtbaar dagje
Goed bezig! Nou hopen dat t ook wat oplevert.
  donderdag 4 maart 2010 @ 18:18:11 #257
97934 ASroma
Flamboyant
pi_78739973
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 13:01 schreef TyVole het volgende:

quote:
Op donderdag 4 maart 2010 15:59 schreef Mint_Clansell het volgende:
Begin er echt een beetje de P in te krijgen dat die uitzendbureaus gewoon niks meer van zich laten horen en dat je overal zelf achteraan moeten bellen. Als je hoort dat iemand die ingeschreven staat bij je uitzendbureau is afgewezen om weet ik wat voor een reden dan laat je dat toch even weten, desnoods per mail?? Maar dat is tegenwoordig al te veel gevraagd.
dit soort gevallen geeft toch ook gewoon weer aan hoeveel incompetente lui er op die uitzendbureau's en p&o afdelingen rondlopen, de simpelste mailtjes of telefoontjes zijn al te moeilijk.
  donderdag 4 maart 2010 @ 19:25:10 #258
50936 The_Hives
pi_78742592
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 18:08 schreef Ladylicious het volgende:

[..]

Goed bezig! Nou hopen dat t ook wat oplevert.
ik ben 'pas' 2 maanden werkeloos maar het voelt veel langer, en sowieso te lang

ook nog 3 open sollicitaties erbij, dus ga na morgen goed het weekend in
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_78748916
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 15:57 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Ofwel: standaard afwijzingsmailtje
Snap ik, maar het is blijkbaar dus al zo erg dat ik zonder te solliciteren al afgewezen wordt.
^ To je nesmysl ^
  donderdag 4 maart 2010 @ 21:34:05 #260
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_78748978
Ik zit sinds 1 februari ook thuis, dus bij deze een TVP
Hebben jullie ook problemen met werk.nl ? Ik krijg telkens een foutmelding.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_78749244
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:34 schreef Maanvis het volgende:
Bij gewoon de site of bij het aanmelden? Ik krijg namelijk altijd foutmeldingen bij aanmelden, soms doet m'n wachtwoord het niet meer, soms werkt de functie om naar vacatures te zoeken niet. CV uploaden heb ik nog steeds niet kunnen doen omdat die functie al helemaal niet werkt. Ik ben gewoon gestopt met de site te gebruiken, want het schiet niet op zo.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  donderdag 4 maart 2010 @ 21:39:46 #262
142400 RedFever007
pi_78749273
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:34 schreef Maanvis het volgende:
Die hele werk.nl site laat ik links liggen eerlijk gezegd
weinig succes mee gehad namelijk.

Even wat anders: Ik merk een vooruitgang, mag ook wel eens tijd worden
Morgen sollicitatie + volgende week nog 2
  donderdag 4 maart 2010 @ 21:42:57 #263
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_78749445
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:39 schreef nomar83 het volgende:

[..]

Bij gewoon de site of bij het aanmelden? Ik krijg namelijk altijd foutmeldingen bij aanmelden, soms doet m'n wachtwoord het niet meer, soms werkt de functie om naar vacatures te zoeken niet. CV uploaden heb ik nog steeds niet kunnen doen omdat die functie al helemaal niet werkt. Ik ben gewoon gestopt met de site te gebruiken, want het schiet niet op zo.
Gewoon http://www.werk.nl .
Ik gebruik het ook niet echt om vacatures te zoeken, alhoewel er heel soms wel leuke tussen staan. Maar ik moet daar m'n werkmap bijhouden hè .

Ik krijg de volgende foutmelding:
quote:
The XML page cannot be displayed
Cannot view XML input using style sheet. Please correct the error and then click the Refresh button, or try again later.

--------------------------------------------------------------------------------

Invalid at the top level of the document. Error processing resource 'http://www.werk.nl/portal/pls/portal/portal.home'. Li...

An error occurred while processing the request. Try refreshing your browser. If the problem persists contact the site admini...
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_78759356
Werk.nl is echt een slome tyfussite, pardon my language.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 08:43:48 #265
45722 Dromer
pi_78761632
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:42 schreef Maanvis het volgende:
Ik krijg de volgende foutmelding:
[..]

Dat kan heel goed een security probleem zijn. Probeer eens de security van je browser heel los te zetten om na te gaan of je het daar moet zoeken? (natuurlijk niet zo laten staan tot je precies weet welke instelling het is ) Kijk ook eens of je het probleem ook hebt met een andere browser?
pi_78765868
hmmm heb ik werk, word ik nu steeds gebeld om op gesprek te komen ( weken geleden gereageert)
Beetje laat....
pi_78767014
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:39 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Die hele werk.nl site laat ik links liggen eerlijk gezegd
weinig succes mee gehad namelijk.

Even wat anders: Ik merk een vooruitgang, mag ook wel eens tijd worden
Morgen sollicitatie + volgende week nog 2
Eens. Ik heb een aantal keren gereageerd via die site en daar kreeg ik in de helft van de gevallen niet eens een reactie op. Niks, noppes, nada
pi_78767133
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:33 schreef RedFever007 het volgende:
Heb je het over MinLNV in Assen ?

@Kekaa: Ik vind eht ook altijd moeilijk te peilen hoe een gesprek ging. Met name met ervaren interviewers is het lastig.
LNV idd... Betaalt helemaal niet slecht, alleen dat werk staat me zoooo ontzettend tegen! Inmiddels alweer wat andere sollicitaties de deur uit gedaan en nog een paar vacatures liggen, dus ik kan me nog wel ff 'vermaken'
pi_78767324
Misschien tijdelijk werk bij KPN . Eindelijk weer wat te doen.

Verder nog reactie gehad van VROM. Geen passende functie, wel interessant CV.

Niets om echt vrolijk van te worden, maar je moet je ergens aan vastklampen he .
pi_78767607
Ik mag trouwens op gesprek komen als reisleidster voor een grote organisatie.

Ik ben zelf ontzettend reisgek, en 'doe' het goed als groepsleiding. Lijkt me voor korte tijd (1-2 jaar) ook erg leuk om te doen.
Maar staat dit niet onwijs dom als je ooit weer terug wilt in een baan op master-niveau?
pi_78768308
Ik denk dat het "dommer" staat als je een gat van 1-2 jaar in je CV hebt zitten en dat als je het wel doet dat je hiermee laat zien dat je zeker niet te lui bent om te werken, zelfs al is dat onder je niveau.

Gewoon doen dus als je de kans hebt
vosss is de naam,
pi_78769109
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 12:03 schreef vosss het volgende:
Ik denk dat het "dommer" staat als je een gat van 1-2 jaar in je CV hebt zitten en dat als je het wel doet dat je hiermee laat zien dat je zeker niet te lui bent om te werken, zelfs al is dat onder je niveau.

Gewoon doen dus als je de kans hebt
Whehe, nja het is nu niet zo dag dit mn enige kans is. Zit in de molens bij adviesbureaus/wil me aanmelden voor rijkstraineeship. Keuzes
pi_78769849
Net een telefoontje gehad van mijn jobcoach.
Het bedrijf waar ik afgelopen maandag op gesprek geweest was, wil mij graag aannemen en wil dus een afrondend gesprek voeren.
Datum hebben we nog niet besproken aangezien hij geen agenda tot zijn beschikking had, maar maandag belt hij terug voor een datum te prikken.

Nou, mijn vriend en mijn moeder zijn kei blij voor me, maar ik blijf er nog steeds compleet nuchter onder. Ik heb nog steeds nergens een handtekening onder gezet, dus formeel gezien heb ik dus nog geen baan.

[ Bericht 1% gewijzigd door GirlGoneBad op 05-03-2010 13:03:06 ]
  vrijdag 5 maart 2010 @ 14:10:51 #274
50936 The_Hives
pi_78773412
toch positief
Fok! Federatie
pi_78777724
Hmm, vannacht eens gereageerd op een aantal vacatures en vanochtend helemaal platgebeld. Frappant wel dat het vooral de wat kleinere uitzendbureaus waren die meteen terugbelden. Ik denk dat je gewoon zo weinig mogelijk moet verwachten van de 'grote jongens' onder de uzb's.
pi_78777835
Kreeg net bij een intakegesprek ter voorbereiding op een sollicitatie te horen dat een van de 'oefeningen' bestond uit het maken van een verhaal uit drie woorden. Om te testen hoe creatief je bent. Nu vroeg ik me af hoe anderen dit zouden aanpakken.

Stel dat je als opdracht krijgt een verhaaltje te maken aan de hand van de woorden: kameel - water - woestijn

Hoe zouden jullie dat aanpakken?
pi_78778103
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 15:54 schreef Mint_Clansell het volgende:
Hmm, vannacht eens gereageerd op een aantal vacatures en vanochtend helemaal platgebeld. Frappant wel dat het vooral de wat kleinere uitzendbureaus waren die meteen terugbelden. Ik denk dat je gewoon zo weinig mogelijk moet verwachten van de 'grote jongens' onder de uzb's.
Sowieso heb ik dat ik met grotere bedrijven. Deze krijgen zoveel sollicitaties en alles moet volgens speciale kanalen want als je dat niet doet dan wordt het niet goed geadministreerd etc. Beste bedrijf om te werken is een middelgrootbedrijf
pi_78778230
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 14:10 schreef The_Hives het volgende:
toch positief
Ik hoop het, maar wederom hou ik mezelf maar even op de vlakte.
Nadat ze me al 2x genaaid hebben na een positief gesprek en allerlei beloftes, ga ik voortaan niet meer uit van mondelinge overeenkomsten. Zodra ik de krabbel zet, zal er een hele last van me af vallen!
  vrijdag 5 maart 2010 @ 16:10:59 #279
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_78778391
Wie heeft je 2 keer genaaid, en hoe genaaid dan?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  vrijdag 5 maart 2010 @ 16:18:02 #280
45722 Dromer
pi_78778712
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 15:57 schreef Fargo het volgende:
Kreeg net bij een intakegesprek ter voorbereiding op een sollicitatie te horen dat een van de 'oefeningen' bestond uit het maken van een verhaal uit drie woorden. Om te testen hoe creatief je bent. Nu vroeg ik me af hoe anderen dit zouden aanpakken.

Stel dat je als opdracht krijgt een verhaaltje te maken aan de hand van de woorden: kameel - water - woestijn

Hoe zouden jullie dat aanpakken?
Een kameel kan water bewaren in zij bulten en zo overleven in de woestijn. In oases kan dan water 'bijgetankt' worden voor een langere reis. Ook daarom worden deze dieren gebruikt als lastdier in een karavaan. Doordat ze door deze kwaliteit de woestijn kunnen doorkruisen worden ze ook wel het schip der woestijn genoemd.

Zoiets?
  vrijdag 5 maart 2010 @ 16:18:55 #281
45722 Dromer
pi_78778752
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 11:03 schreef psv-gomes het volgende:
hmmm heb ik werk, word ik nu steeds gebeld om op gesprek te komen ( weken geleden gereageert)
Beetje laat....
Ze kunnen het zich nu permitteren de tijd te nemen...
pi_78779455
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 16:18 schreef Dromer het volgende:

[..]

Een kameel kan water bewaren in zij bulten
Water?
pi_78780674
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 16:34 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Water?
Ja toch?
vosss is de naam,
pi_78781781
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 17:05 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja toch?
Vet (voor als er langere tijd geen voedsel is. Vocht houden ze ook vast, maar dat gebeurt in de rest van het lichaam)
  vrijdag 5 maart 2010 @ 17:38:20 #285
45722 Dromer
pi_78781922
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 17:34 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Vet (voor als er langere tijd geen voedsel is. Vocht houden ze ook vast, maar dat gebeurt in de rest van het lichaam)
Maar m'n verhaaltje was op de feitenkennis na goed!
(je hebt bij zo'n gesprek ook geen tijd om te googlen dus je moet toch wat; en als ik nu google zie ik dat het een common mistake is, dus zo erg is het niet )
pi_78781982
Ik vond het een prachtig verhaal
pi_78783539
quote:

[..]

Een kameel kan water bewaren in zij bulten en zo overleven in de woestijn. In oases kan dan water 'bijgetankt' worden voor een langere reis. Ook daarom worden deze dieren gebruikt als lastdier in een karavaan. Doordat ze door deze kwaliteit de woestijn kunnen doorkruisen worden ze ook wel het schip der woestijn genoemd.

Zoiets?
Ik vind het maar weinig creatief Meer op de feiten gebaseerd, ik hoopte meer op een verhaal met oosterse prinsen, sjeiken, die op een kameel de woestijn doorkruist op zoek naar het gezegende water om zo de hand van de oosterse prinsen te kunnen vragen.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 18:41:11 #288
142400 RedFever007
pi_78784458
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 11:33 schreef Tiez10 het volgende:

[..]

LNV idd... Betaalt helemaal niet slecht, alleen dat werk staat me zoooo ontzettend tegen!
Zo'n vermoeden had ik al Overigens heb ik dat een tjdje geleden ook afgewezen
  vrijdag 5 maart 2010 @ 18:43:56 #289
142400 RedFever007
pi_78784581
quote:

[..]

Zoiets?

Maare: zij bulten
  vrijdag 5 maart 2010 @ 19:01:05 #290
45722 Dromer
pi_78785348
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 18:21 schreef Hiya het volgende:

[..]

Ik vind het maar weinig creatief Meer op de feiten gebaseerd, ik hoopte meer op een verhaal met oosterse prinsen, sjeiken, die op een kameel de woestijn doorkruist op zoek naar het gezegende water om zo de hand van de oosterse prinsen te kunnen vragen.
Ja maar dat leidt maar af van de kameel. De echte ster in het verhaal.
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 18:43 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Maare: zij bulten
Joh, dat kun je zelf wel invullen.

Ohja.. OT: Ik heb volgende week mijn (eerste!) gesprek voor een concrete vacature. En ook nog iets wat echt in mijn straatje ligt. Wel weer wat ver reizen (1,5 uur enkele reis) maar dat deed ik voor m'n vorige functie ook al. En dit is echt iets wat me erg aanspreekt dus daar heb ik wel iets voor over.
pi_78787377
Vandaag een gesprek gehad bij een hotel, ging naar mijn gevoel heel goed. Ik word begin van de week gebeld of ik voor 2e gesprek mag komen met de General Manager. Als je aan het einde van het gesprek vraagt: "Per wanneer is de functie beschikbaar?" en het antwoord is: "Wanneer kun je beginnen, morgen? Haha", is dat een positief teken? .

Verder was het een heel goed gesprek, heel informeel, je/jij en bij de voornaam elkaar aanspreken. Waren ook 2 jonge dames, in de 20.. Klik was goed, nu dus even afwachten of ik ook echt door ben. .
  vrijdag 5 maart 2010 @ 20:21:29 #292
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_78789290
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 19:42 schreef CySt het volgende:
Verder was het een heel goed gesprek, heel informeel, je/jij en bij de voornaam elkaar aanspreken. Waren ook 2 jonge dames, in de 20.. Klik was goed, nu dus even afwachten of ik ook echt door ben. .
ALs je username nou kastanova was geweest dan had je ze ook nog allebei geneukt in een trio
Een gedicht over Maanvis
pi_78797302
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 16:10 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Wie heeft je 2 keer genaaid, en hoe genaaid dan?
1e keer na een 1e gesprek roepen dat ze je terugbellen en dat ze erg positief over je zijn, om vervolgens NIETS meer te horen en als ik zelf contact op nam ik steeds te horen kreeg dat ik 'morgen' teruggebeld werd.
2e keer ook in aanmerking gekomen voor een 2e gesprek, ik was nog als enig kandidaat over, om vervolgens op de afgesproken dag via mijn jobcoach een telefoontje te krijgen dat ze me niet willen hebben omdat ik te duur was (terwijl een Wajonger nog minder dan een Pool kost ongeveer).

Kortom, ik geloof niet al te hard meer wat ze allemaal zeggen/roepen/willen, zet maar eens eerst iets op papier.
pi_78872516
Morgen twee intake gesprekken gepland, 's ochtends en 's middags. Ben benieuwd of het iets zal helpen. Mijn ervaringen met UZB's zijn tot nu toe niet erg positief (in de zin van: als je niet ingeschreven staat daar word je niet voorgesteld en als je al voorgesteld wordt dan is er altijd wel iets (verkeerde opleiding, verkeerde of te veel/te weinig werkervaring) waardoor je wordt afgewezen).
pi_78881636
Zo, iedereen heeft een nieuwe functie gevonden? Of liggen jullie nog te pitten?

Nou, dat was weer een gesprek van niks. Had ook aan de telefoon gekund. Duidelijk iemand die er net zat. Totaal géén initiatief van haar kant. Na een kwartiertje zat ze met haar mond vol tanden... Dus heb ik zelf maar wat vragen gesteld die zij mij zou kunnen stellen... Tja, en om intercedent(e) te worden heb je een opleiding/diploma nodig. Wat zij aan mij vroeg, dat had ik ook kunnen doen... En beter! A waste of good time. Hopelijk is mijn gesprek van vanmiddag wat uitdagender/pittiger.
pi_78881738
Net een e-mail gekregen over de vacature waarop ik heb gereageerd. CV sluit goed aan, salaris niet. Of ik moet er 500 euro op achteruit willen gaan .

Nu even wachten op de reactie van het tijdelijke baantje. Dat ziet er in elk geval beter uit. Verdient minder maar het is dan ook maar tijdelijk, 'onder mijn niveau' en buiten mijn vakgebied.
  maandag 8 maart 2010 @ 11:22:48 #297
142400 RedFever007
pi_78881783
@Mint_Clansell : Waar ben je geweest ? Zoals jij beschrijft is eht wel heel treurig eigenlijk

Wel ingeschreven daar trouwens of had je zoiets van fuck it: ik ga wel weer want dit gaat toch niets worden ?
pi_78881882
quote:
Op maandag 8 maart 2010 00:26 schreef Mint_Clansell het volgende:
Morgen twee intake gesprekken gepland, 's ochtends en 's middags. Ben benieuwd of het iets zal helpen. Mijn ervaringen met UZB's zijn tot nu toe niet erg positief (in de zin van: als je niet ingeschreven staat daar word je niet voorgesteld en als je al voorgesteld wordt dan is er altijd wel iets (verkeerde opleiding, verkeerde of te veel/te weinig werkervaring) waardoor je wordt afgewezen).
Ik heb me twee weken terug aangemeld bij Unique. En tot nu toe hebben ze in twee weken meer gedaan dan al die andere UZB's bij elkaar in maanden. Helaas nog geen baan.
pi_78882042
quote:
Op maandag 8 maart 2010 11:22 schreef RedFever007 het volgende:
@Mint_Clansell : Waar ben je geweest ? Zoals jij beschrijft is eht wel heel treurig eigenlijk

Wel ingeschreven daar trouwens of had je zoiets van fuck it: ik ga wel weer want dit gaat toch niets worden ?
Creyf's.

Ze heeft me wel ingeschreven maar ze had totaal geen ervaring, geloof ik. Vooral omdat het gesprek steeds stilviel en er ook geen vragen werden gesteld van haar uit. Ja, dingetjes over mijn CV die ze notabene ook gewoon van mijn CV had kunnen halen.

Echt waar, het was verder wel een aardige meid hoor, maar een beetje meer initiatief had wel gemogen. En de vacature waar ik op had gereageerd vroegen ze ook nog een hele waslijst aan diploma's voor die ze dus mooi niet op de site hadden vermeld...

Ben eigenlijk best een beetje pissig. Had me voorbereid op zeker een gesprek van een half uur, maar na een kwartiertje liep ik alweer naar mijn auto. En haar collega's deden ook alsof hun neus bloedde. Als je merkt dat iemand moeite heeft met het gesprek dan schiet je toch even bij??
quote:
Op maandag 8 maart 2010 11:21 schreef Disavowed het volgende:Nu even wachten op de reactie van het tijdelijke baantje. Dat ziet er in elk geval beter uit. Verdient minder maar het is dan ook maar tijdelijk, 'onder mijn niveau' en buiten mijn vakgebied.
Ik ga ook maar op tijdelijke functies solliciteren. Wellicht dat ik dan meer resultaten boek.
pi_78885451
Zo, op naar mijn tweede afspraak. En morgen heb ik er nog één nav een vacature die me erg leuk lijkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')