abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78777835
Kreeg net bij een intakegesprek ter voorbereiding op een sollicitatie te horen dat een van de 'oefeningen' bestond uit het maken van een verhaal uit drie woorden. Om te testen hoe creatief je bent. Nu vroeg ik me af hoe anderen dit zouden aanpakken.

Stel dat je als opdracht krijgt een verhaaltje te maken aan de hand van de woorden: kameel - water - woestijn

Hoe zouden jullie dat aanpakken?
pi_78778103
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 15:54 schreef Mint_Clansell het volgende:
Hmm, vannacht eens gereageerd op een aantal vacatures en vanochtend helemaal platgebeld. Frappant wel dat het vooral de wat kleinere uitzendbureaus waren die meteen terugbelden. Ik denk dat je gewoon zo weinig mogelijk moet verwachten van de 'grote jongens' onder de uzb's.
Sowieso heb ik dat ik met grotere bedrijven. Deze krijgen zoveel sollicitaties en alles moet volgens speciale kanalen want als je dat niet doet dan wordt het niet goed geadministreerd etc. Beste bedrijf om te werken is een middelgrootbedrijf
pi_78778230
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 14:10 schreef The_Hives het volgende:
toch positief
Ik hoop het, maar wederom hou ik mezelf maar even op de vlakte.
Nadat ze me al 2x genaaid hebben na een positief gesprek en allerlei beloftes, ga ik voortaan niet meer uit van mondelinge overeenkomsten. Zodra ik de krabbel zet, zal er een hele last van me af vallen!
  vrijdag 5 maart 2010 @ 16:10:59 #279
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_78778391
Wie heeft je 2 keer genaaid, en hoe genaaid dan?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  vrijdag 5 maart 2010 @ 16:18:02 #280
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_78778712
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 15:57 schreef Fargo het volgende:
Kreeg net bij een intakegesprek ter voorbereiding op een sollicitatie te horen dat een van de 'oefeningen' bestond uit het maken van een verhaal uit drie woorden. Om te testen hoe creatief je bent. Nu vroeg ik me af hoe anderen dit zouden aanpakken.

Stel dat je als opdracht krijgt een verhaaltje te maken aan de hand van de woorden: kameel - water - woestijn

Hoe zouden jullie dat aanpakken?
Een kameel kan water bewaren in zij bulten en zo overleven in de woestijn. In oases kan dan water 'bijgetankt' worden voor een langere reis. Ook daarom worden deze dieren gebruikt als lastdier in een karavaan. Doordat ze door deze kwaliteit de woestijn kunnen doorkruisen worden ze ook wel het schip der woestijn genoemd.

Zoiets?
I am just a dreamer, but you are just a dream
  vrijdag 5 maart 2010 @ 16:18:55 #281
45722 Dromer
pi_78778752
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 11:03 schreef psv-gomes het volgende:
hmmm heb ik werk, word ik nu steeds gebeld om op gesprek te komen ( weken geleden gereageert)
Beetje laat....
Ze kunnen het zich nu permitteren de tijd te nemen...
pi_78779455
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 16:18 schreef Dromer het volgende:

[..]

Een kameel kan water bewaren in zij bulten
Water?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_78780674
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 16:34 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Water?
Ja toch?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_78781781
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 17:05 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja toch?
Vet (voor als er langere tijd geen voedsel is. Vocht houden ze ook vast, maar dat gebeurt in de rest van het lichaam)
  vrijdag 5 maart 2010 @ 17:38:20 #285
45722 Dromer
pi_78781922
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 17:34 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Vet (voor als er langere tijd geen voedsel is. Vocht houden ze ook vast, maar dat gebeurt in de rest van het lichaam)
Maar m'n verhaaltje was op de feitenkennis na goed!
(je hebt bij zo'n gesprek ook geen tijd om te googlen dus je moet toch wat; en als ik nu google zie ik dat het een common mistake is, dus zo erg is het niet )
pi_78781982
Ik vond het een prachtig verhaal
pi_78783539
quote:

[..]

Een kameel kan water bewaren in zij bulten en zo overleven in de woestijn. In oases kan dan water 'bijgetankt' worden voor een langere reis. Ook daarom worden deze dieren gebruikt als lastdier in een karavaan. Doordat ze door deze kwaliteit de woestijn kunnen doorkruisen worden ze ook wel het schip der woestijn genoemd.

Zoiets?
Ik vind het maar weinig creatief Meer op de feiten gebaseerd, ik hoopte meer op een verhaal met oosterse prinsen, sjeiken, die op een kameel de woestijn doorkruist op zoek naar het gezegende water om zo de hand van de oosterse prinsen te kunnen vragen.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 18:41:11 #288
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_78784458
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 11:33 schreef Tiez10 het volgende:

[..]

LNV idd... Betaalt helemaal niet slecht, alleen dat werk staat me zoooo ontzettend tegen!
Zo'n vermoeden had ik al Overigens heb ik dat een tjdje geleden ook afgewezen
  vrijdag 5 maart 2010 @ 18:43:56 #289
142400 RedFever007
pi_78784581
quote:

[..]

Zoiets?

Maare: zij bulten
  vrijdag 5 maart 2010 @ 19:01:05 #290
45722 Dromer
pi_78785348
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 18:21 schreef Hiya het volgende:

[..]

Ik vind het maar weinig creatief Meer op de feiten gebaseerd, ik hoopte meer op een verhaal met oosterse prinsen, sjeiken, die op een kameel de woestijn doorkruist op zoek naar het gezegende water om zo de hand van de oosterse prinsen te kunnen vragen.
Ja maar dat leidt maar af van de kameel. De echte ster in het verhaal.
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 18:43 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Maare: zij bulten
Joh, dat kun je zelf wel invullen.

Ohja.. OT: Ik heb volgende week mijn (eerste!) gesprek voor een concrete vacature. En ook nog iets wat echt in mijn straatje ligt. Wel weer wat ver reizen (1,5 uur enkele reis) maar dat deed ik voor m'n vorige functie ook al. En dit is echt iets wat me erg aanspreekt dus daar heb ik wel iets voor over.
pi_78787377
Vandaag een gesprek gehad bij een hotel, ging naar mijn gevoel heel goed. Ik word begin van de week gebeld of ik voor 2e gesprek mag komen met de General Manager. Als je aan het einde van het gesprek vraagt: "Per wanneer is de functie beschikbaar?" en het antwoord is: "Wanneer kun je beginnen, morgen? Haha", is dat een positief teken? .

Verder was het een heel goed gesprek, heel informeel, je/jij en bij de voornaam elkaar aanspreken. Waren ook 2 jonge dames, in de 20.. Klik was goed, nu dus even afwachten of ik ook echt door ben. .
  vrijdag 5 maart 2010 @ 20:21:29 #292
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_78789290
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 19:42 schreef CySt het volgende:
Verder was het een heel goed gesprek, heel informeel, je/jij en bij de voornaam elkaar aanspreken. Waren ook 2 jonge dames, in de 20.. Klik was goed, nu dus even afwachten of ik ook echt door ben. .
ALs je username nou kastanova was geweest dan had je ze ook nog allebei geneukt in een trio
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_78797302
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 16:10 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Wie heeft je 2 keer genaaid, en hoe genaaid dan?
1e keer na een 1e gesprek roepen dat ze je terugbellen en dat ze erg positief over je zijn, om vervolgens NIETS meer te horen en als ik zelf contact op nam ik steeds te horen kreeg dat ik 'morgen' teruggebeld werd.
2e keer ook in aanmerking gekomen voor een 2e gesprek, ik was nog als enig kandidaat over, om vervolgens op de afgesproken dag via mijn jobcoach een telefoontje te krijgen dat ze me niet willen hebben omdat ik te duur was (terwijl een Wajonger nog minder dan een Pool kost ongeveer).

Kortom, ik geloof niet al te hard meer wat ze allemaal zeggen/roepen/willen, zet maar eens eerst iets op papier.
pi_78872516
Morgen twee intake gesprekken gepland, 's ochtends en 's middags. Ben benieuwd of het iets zal helpen. Mijn ervaringen met UZB's zijn tot nu toe niet erg positief (in de zin van: als je niet ingeschreven staat daar word je niet voorgesteld en als je al voorgesteld wordt dan is er altijd wel iets (verkeerde opleiding, verkeerde of te veel/te weinig werkervaring) waardoor je wordt afgewezen).
pi_78881636
Zo, iedereen heeft een nieuwe functie gevonden? Of liggen jullie nog te pitten?

Nou, dat was weer een gesprek van niks. Had ook aan de telefoon gekund. Duidelijk iemand die er net zat. Totaal géén initiatief van haar kant. Na een kwartiertje zat ze met haar mond vol tanden... Dus heb ik zelf maar wat vragen gesteld die zij mij zou kunnen stellen... Tja, en om intercedent(e) te worden heb je een opleiding/diploma nodig. Wat zij aan mij vroeg, dat had ik ook kunnen doen... En beter! A waste of good time. Hopelijk is mijn gesprek van vanmiddag wat uitdagender/pittiger.
pi_78881738
Net een e-mail gekregen over de vacature waarop ik heb gereageerd. CV sluit goed aan, salaris niet. Of ik moet er 500 euro op achteruit willen gaan .

Nu even wachten op de reactie van het tijdelijke baantje. Dat ziet er in elk geval beter uit. Verdient minder maar het is dan ook maar tijdelijk, 'onder mijn niveau' en buiten mijn vakgebied.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
  maandag 8 maart 2010 @ 11:22:48 #297
142400 RedFever007
pi_78881783
@Mint_Clansell : Waar ben je geweest ? Zoals jij beschrijft is eht wel heel treurig eigenlijk

Wel ingeschreven daar trouwens of had je zoiets van fuck it: ik ga wel weer want dit gaat toch niets worden ?
pi_78881882
quote:
Op maandag 8 maart 2010 00:26 schreef Mint_Clansell het volgende:
Morgen twee intake gesprekken gepland, 's ochtends en 's middags. Ben benieuwd of het iets zal helpen. Mijn ervaringen met UZB's zijn tot nu toe niet erg positief (in de zin van: als je niet ingeschreven staat daar word je niet voorgesteld en als je al voorgesteld wordt dan is er altijd wel iets (verkeerde opleiding, verkeerde of te veel/te weinig werkervaring) waardoor je wordt afgewezen).
Ik heb me twee weken terug aangemeld bij Unique. En tot nu toe hebben ze in twee weken meer gedaan dan al die andere UZB's bij elkaar in maanden. Helaas nog geen baan.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_78882042
quote:
Op maandag 8 maart 2010 11:22 schreef RedFever007 het volgende:
@Mint_Clansell : Waar ben je geweest ? Zoals jij beschrijft is eht wel heel treurig eigenlijk

Wel ingeschreven daar trouwens of had je zoiets van fuck it: ik ga wel weer want dit gaat toch niets worden ?
Creyf's.

Ze heeft me wel ingeschreven maar ze had totaal geen ervaring, geloof ik. Vooral omdat het gesprek steeds stilviel en er ook geen vragen werden gesteld van haar uit. Ja, dingetjes over mijn CV die ze notabene ook gewoon van mijn CV had kunnen halen.

Echt waar, het was verder wel een aardige meid hoor, maar een beetje meer initiatief had wel gemogen. En de vacature waar ik op had gereageerd vroegen ze ook nog een hele waslijst aan diploma's voor die ze dus mooi niet op de site hadden vermeld...

Ben eigenlijk best een beetje pissig. Had me voorbereid op zeker een gesprek van een half uur, maar na een kwartiertje liep ik alweer naar mijn auto. En haar collega's deden ook alsof hun neus bloedde. Als je merkt dat iemand moeite heeft met het gesprek dan schiet je toch even bij??
quote:
Op maandag 8 maart 2010 11:21 schreef Disavowed het volgende:Nu even wachten op de reactie van het tijdelijke baantje. Dat ziet er in elk geval beter uit. Verdient minder maar het is dan ook maar tijdelijk, 'onder mijn niveau' en buiten mijn vakgebied.
Ik ga ook maar op tijdelijke functies solliciteren. Wellicht dat ik dan meer resultaten boek.
pi_78885451
Zo, op naar mijn tweede afspraak. En morgen heb ik er nog één nav een vacature die me erg leuk lijkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')