Dat vraag ik me inderdaad af ja.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 01:51 schreef Pony-Lover het volgende:
Je moet je afvragen waarom niemand je wil hebben.
Mijn cv ziet er wel kut uit en naar mijn idee is er zat redelijk werk te krijgen.
HAHAHAHAHHAquote:Op dinsdag 1 februari 2005 01:51 schreef Pony-Lover het volgende:
Mijn cv ziet er wel kut uit en naar mijn idee is er zat redelijk werk te krijgen.
je bent 6 weken aan het zoeken en begint al te klagen? .. hou nog maar ff vol zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 01:49 schreef Forumschorem het volgende:
Terwijl er zoveel werk wordt aangeboden kom je nergens aan de slag. Het lijkt er op alsof bedrijven vacatures meer voor de zekerheid uitzetten dan dat ze echt om iemand zitten te springen. Ik ben nu 6 weken actief aan het zoeken en na -tig sollicitatiebrieven, uitzendbureaus langsgaan en een stuk of 5 daadwerkelijke sollicitaties moest ik uiteindelijk toch een bijstandsuitkering aanvragen om niet in financiele problemen te komen. Ik word hier toch echt even niet goed van! En dat terwijl mijn communicatieve eigenschappen geen probleem zijn en mijn CV ziet er ook niet echt slecht uit met 4 en half jaar ervaring in de administratieve sector... Volgens mij wordt 2005 een nog economisch slechter jaar dan 2004, aangezien ik toen geen enkel probleem heb gehad met het (op tijd) vinden van nieuw werk. Zijn hier nog mensen die hier ook last van ondervinden?![]()
probleem is dat veel bedrijven dit niet willen/durven zeggen heb ik het idee.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 07:59 schreef Maerycke het volgende:
Je kunt ook terugkoppeling vragen aan het bedrijf waar je gesolliciteerd hebt. Misschien heb je net iets gedaan tijdens het sollicitatiegesprek dat hen in het oog sprong en niet beviel zodat ze voor een ander kozen. Soms zijn het maar hele kleine dingen, zoals het onvoldoende aankijken van de mensen of een onzekere indruk maken. Werkgevers hebben het momenteel voor het kiezen, dus je zult echt heel sterk uit de hoek moeten komen om aangenomen te worden.
Zeg van tevoren dat je eerlijk antwoord wilt en dat je niet bang bent om gekwetst te worden, want daar zijn de bedrijven vaak bang voor namelijk. Huilende ex-sollicitanten is niet iets waar een personeelsfunctionaris op zit te wachtenquote:Op dinsdag 1 februari 2005 08:01 schreef nikao het volgende:
[..]
probleem is dat veel bedrijven dit niet willen/durven zeggen heb ik het idee.
Je hoort heel vaak dezelfde cliches voorbij komen. Overgekwalificeerd... net iemand anders met meer ervaring gekozen... enz.
Inderdaad is de diplomageilheid uitermate hoog. Zo zag ik van de week een vacature voor vrachtwagenchauffeur met als gewenst opleidingsniveau MBOquote:Op dinsdag 1 februari 2005 08:08 schreef gammapooka het volgende:
Bedrijven stellen veels te hoge eisen.
Voor de meest simpele beroepen die werkelijk elke oetlul kent/makkelijk uit kan voeren, moet je gvd een diploma hebben.
Als je net dat papiertje niet heb kan je oprotten.
In praktijk blijkt dat gasten die net zo'n papiertje hebben er juist helemaal niks van bakken
Dan vertellen ze je nog steeds niet dat je te oud of van het verkeerde geslacht bent. Want dat is namelijk strafbaar in Nederland. Je mag niet discrimineren op grond van leeftijd of geslacht.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 08:03 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Zeg van tevoren dat je eerlijk antwoord wilt en dat je niet bang bent om gekwetst te worden, want daar zijn de bedrijven vaak bang voor namelijk. Huilende ex-sollicitanten is niet iets waar een personeelsfunctionaris op zit te wachtenReageer ook niet overtrokken als je echt iets naars te horen krijgt, maar bedank de man/vrouw voor het gesprek en hang beleefd op. Dan kun je er daarna iets constructiefs mee doen.
Ja, dat is ook zo'n fijne. Hoe kom je in vredesnaam aan werkervaring in een bepaald beroep als je geen baan kunt vinden door het ontbreken van die werkervaring?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 08:31 schreef Escape2Dawn het volgende:
Zelfs in civiele techniek is er moeilijk aan een baan te komen.
Tenzij je 22 jaar bent minimaal HTS en 5 jaar werkervaring hebt
En dan ben jij nog een vrouw. Kun je nagaan wat een moeite een man moet doen...quote:Op dinsdag 1 februari 2005 08:37 schreef IJzercookie het volgende:
Ik ben al 7 maanden heeel intensief aan het zoeken, maar juist op het administratieve vlak is de spoeling dun, helaas.
Ach, ik heb geen adm. opleiding, ik zoek parttime werk en zo zijn er nog wel wat dingen waardoor het bij mij minder vlot gaat....quote:Op dinsdag 1 februari 2005 08:45 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
En dan ben jij nog een vrouw. Kun je nagaan wat een moeite een man moet doen...
Nee, ze willen iemand met HBO, 5 jaar ervaring en hoogstens 24 jaar oudquote:Op dinsdag 1 februari 2005 08:43 schreef BarBaar het volgende:
Probleem van het moment is dat veel bedrijven liever iemand met 10 jaar ervaring willen,
Klopt; veel vacatures staan er om te 'bewijzen' dat het goed gaat met een bedrijf of om de besten eruit te kunnen pikken. In het laatste geval zijn het dan ook geen concrete vacatures maar meer 'als er nou een topper langskomt, dan nemen we die aan' advertenties.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 01:49 schreef Forumschorem het volgende:
Terwijl er zoveel werk wordt aangeboden kom je nergens aan de slag. Het lijkt er op alsof bedrijven vacatures meer voor de zekerheid uitzetten dan dat ze echt om iemand zitten te springen.
De uitzendbureaus wilden mij ook niet eens inschrijven. Bij Randstad en Tempo-Team heb ik het inmiddels wel voorelkaar omdat ik daar op een part-time functie gesolliciteerd heb.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 08:53 schreef Petra76 het volgende:
Ik heb sinds juni vorig jaar part-time werk en daar ben ik heel erg blij mee, zeker omdat het een beetje op mijn eigen vakgebied is. Voor de andere dagen nog niks gevonden. Zelfs bij mijn oude stage werd ik meteen afgewezen, terwijl ik toch eigenlijk wel een gesprek had verwacht![]()
Voor de meeste simpele baantjes ben ik echt te oud (28) en voor andere banen vragen ze minstens 5 jaar ervaring. Oh ja, en met uitzendbureaus heb ik het ook gehad. Randstad wil me niet eens inschrijven![]()
quote:Op dinsdag 1 februari 2005 09:01 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
Ijzercookie, heb je je ook aangemeld op alle banensites?
Open sollicitaties?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 09:04 schreef IJzercookie het volgende:
[..]
Sure
![]()
Er staat zelfs een promotekst op mijn website... ik heb alle middelen aangewend...
Leeftijd of geslacht discriminatie is bij wet dan ook verboden. Een werkgever zal dus niet erg slim zijn wanneer dit als argument wordt gegeven.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 08:03 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
Men durft inderdaad gewoon niet toe te geven dat je te oud of van het verkeerde geslacht bent.
Dan heb jij het niet met de uitzuigbureaus gehad, zij hebben het met jou gehadquote:Op dinsdag 1 februari 2005 08:53 schreef Petra76 het volgende:
Oh ja, en met uitzendbureaus heb ik het ook gehad. Randstad wil me niet eens inschrijven![]()
Je lijkt mijn reintegratiemeneer welquote:
Ja, het is verboden, maar wordt wel gedaan.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 09:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Leeftijd of geslacht discriminatie is bij wet dan ook verboden. Een werkgever zal dus niet erg slim zijn wanneer dit als argument wordt gegeven.
Ik ervaar juist bij administratieve functies dat opleiding weer heel erg belangrijk is. Ik heb inmiddels aardig wat adm. ervaring, maar geen MEAO opleiding.... en er hoeft er maar eentje tussen te zitten die dat wel heeft.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 09:07 schreef komrad het volgende:
ik ben ook al een paar maanden aan het zoeken, maar het wil ook nog niet echt vlotten. Ik hoor van de mensen die het zouden moeten weten dat ervaring (wat ik dus niet heb) momenteel erg hoog aangeslagen wordt.
quote:Op dinsdag 1 februari 2005 09:09 schreef IJzercookie het volgende:
[..]
Ik ervaar juist bij administratieve functies dat opleiding weer heel erg belangrijk is. Ik heb inmiddels aardig wat adm. ervaring, maar geen MEAO opleiding.... en er hoeft er maar eentje tussen te zitten die dat wel heeft.
ja dat zal dan wel van de soort baan afhangen, in mijn geval is 3 jaar werkervaring ongeveer standaard. En universitair geschoolde mensen schijnt helemaal geen behoeft aan de zijnquote:Op dinsdag 1 februari 2005 09:09 schreef IJzercookie het volgende:
[..]
Ik ervaar juist bij administratieve functies dat opleiding weer heel erg belangrijk is. Ik heb inmiddels aardig wat adm. ervaring, maar geen MEAO opleiding.... en er hoeft er maar eentje tussen te zitten die dat wel heeft.
Ik heb wel een MBO opleiding, maar niet administratief.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 09:12 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]Ik werk al ruim 15 jaar in diverse administratieve functies, maar ja, geen MBO of HBO opleiding, dus kun je het schudden.
Tja, ik heb een WO propedeuse, maar dat helpt ook niet echtquote:Op dinsdag 1 februari 2005 09:14 schreef IJzercookie het volgende:
[..]
Ik heb wel een MBO opleiding, maar niet administratief.
Maar zoek jij ook werk dan? Ik kreeg eigenlijk de indruk van niet.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 09:17 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
Tja, ik heb een WO propedeuse, maar dat helpt ook niet echt
Ik kijk wel rond. Ik werk nu namelijk ruim 100 km van huis en dat gaat me een beetje de keel uithangen.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 09:19 schreef IJzercookie het volgende:
[..]
Maar zoek jij ook werk dan? Ik kreeg eigenlijk de indruk van niet.
Mijn vriend is drs. ook hij heeft de grootste moeite om werk te vinden.
In welke plaats werk je? Misschien kan ik je baantje overnemenquote:Op dinsdag 1 februari 2005 09:24 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
Ik kijk wel rond. Ik werk nu namelijk ruim 100 km van huis en dat gaat me een beetje de keel uithangen.
Niet aan te bevelen, omdat het ook niet denderend gaat met het bedrijf. Bovendien, en daar heb je het weer, ik doe hier zoveel dingen (boekhouding, P&O, website, automatisering etc.), voor mij zouden er 3 terug moeten. Maar bij andere bedrijven telt al die ervaring niet als je geen papiertje hebt waarop staat dat je theoretisch op MBO niveau werktquote:Op dinsdag 1 februari 2005 09:26 schreef IJzercookie het volgende:
[..]
In welke plaats werk je? Misschien kan ik je baantje overnemen![]()
ik solliciteer ongeveer overal in NL , maar als het ver weg is word je toch zo goed als nooit uitgenodigd voor een gesprekquote:Op dinsdag 1 februari 2005 09:24 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
Ik kijk wel rond. Ik werk nu namelijk ruim 100 km van huis en dat gaat me een beetje de keel uithangen.
Het is ook echt overal een rommeltje!quote:Op dinsdag 1 februari 2005 09:28 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
Niet aan te bevelen, omdat het ook niet denderend gaat met het bedrijf. Bovendien, en daar heb je het weer, ik doe hier zoveel dingen (boekhouding, P&O, website, automatisering etc.), voor mij zouden er 3 terug moeten. Maar bij andere bedrijven telt al die ervaring niet als je geen papiertje hebt waarop staat dat je theoretisch op MBO niveau werkt
Nee, ik heb een gezin en het reizen kost me nu ruim 2,5 uur per dag. Ik wil meer tijd thuis doorbrengen, dus ik zoek nu in een straal van ca 50 km rond mijn woonplaats.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 09:31 schreef komrad het volgende:
[..]
ik solliciteer ongeveer overal in NL , maar als het ver weg is word je toch zo goed als nooit uitgenodigd voor een gesprek
Ach... je hebt nu in ieder geval een baan om je gezin te onderhouden!quote:Op dinsdag 1 februari 2005 09:34 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
Nee, ik heb een gezin en het reizen kost me nu ruim 2,5 uur per dag. Ik wil meer tijd thuis doorbrengen, dus ik zoek nu in een straal van ca 50 km rond mijn woonplaats.
Nog wel...quote:Op dinsdag 1 februari 2005 09:53 schreef IJzercookie het volgende:
[..]
Ach... je hebt nu in ieder geval een baan om je gezin te onderhouden!
Ach ja beter nog ontslagen moeten worden dan geen werk hebben, daar valt dan mss nog wat geld uit te slaanquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |