Kan ik niet over oordelen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:08 schreef Basilicumman het volgende:
Is het verhaal van die mooie vrouw ook de moeite waard om zo de herhaling te kijken?
Terugkijken zeker waard, vooral met volume op 0quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:08 schreef Basilicumman het volgende:
Is het verhaal van die mooie vrouw ook de moeite waard om zo de herhaling te kijken?
Ok, bedankt.quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:10 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Terugkijken zeker waard, vooral met volume op 0
Je hebt het niet gezien?quote:
Zelfs dat nietquote:Op woensdag 27 januari 2010 00:10 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Terugkijken zeker waard, vooral met volume op 0
Haha ok, nu staat het al aan. Kijken of ik 't volhoud tot ze aan het woord komt.quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:21 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Ik vond haar leuk, maar wellicht anderen niet.
Idd, dat is zo, hebben ze van het programma "Top Gear" geleerd..quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:29 schreef vaasinbloem het volgende:
Wat ik me afvraag, als je op zo'n liveshow komt, wordt er dan een plek voor je uitgekozen?
Meestal zit er bij P&W en DWDD altijd vrouwelijk schoon precies in de achtergrond van het frame, links of rechts van het hoofd.
Of doet de cameraman dat gewoon?
De gastvrouwen wijzen voor iedereen een plek aan, dat gaat wel degelijk op uiterlijk, alhoewel de cameraman met weinig moeite de hoofden iets kan "verschuiven".quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:29 schreef vaasinbloem het volgende:
Wat ik me afvraag, als je op zo'n liveshow komt, wordt er dan een plek voor je uitgekozen? Meestal zit er bij P&W en DWDD altijd vrouwelijk schoon precies in de achtergrond van het frame, links of rechts van het hoofd. Of doet de cameraman dat gewoon?
Ze zijn ons schitterende omroepbestel al aan het afbreken.quote:Op woensdag 27 januari 2010 01:10 schreef golfer het volgende:
Jules Paradijsvogel zijn invloed wordt steeds groter in het Varabolwerk.
quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:44 schreef borisz het volgende:
Vanavond:Journalist Arnold Karskens over Jemen. John Wolbers, verdachte in fraude-zaak Easy Life.
Wieneke van Vucht (de schrijfster) heb ik even gegoogled, dat is een redacteur van P&W. Die mag dus even als vriendendienst reclame komen maken voor haar boekje.quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:42 schreef jeroen25 het volgende:
[..]Kirsten van der Kolk, Irma Heeren en Wieneke van Vucht over het boek Overwinnen, topsporters over het zwarte gat.
Zag 't idd ook. Triest.quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:51 schreef Horloge het volgende:
[..]
Wieneke van Vucht (de schrijfster) heb ik even gegoogled, dat is een redacteur van P&W. Die mag dus even als vriendendienst reclame komen maken voor haar boekje.
quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:51 schreef Horloge het volgende:
[..]
Wieneke van Vucht (de schrijfster) heb ik even gegoogled, dat is een redacteur van P&W. Die mag dus even als vriendendienst reclame komen maken voor haar boekje.
Hij heeft het wel altijd al gezegdquote:Op woensdag 27 januari 2010 23:19 schreef Ringo het volgende:
Laat hem nu maar zwijgen.
Werkelijkheid komt hard aan.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:22 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Hij heeft het wel altijd al gezegd.
Hij heeft het zeer zeker altijd al gezegd. Lang voordat "wij" naar die haatbaarden gingen heeft hij voorspeld wat hij nu weer zegt. Al dat geld voor niets. Al die dode soldaten, allemaal voor de kat zijn kut.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:22 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Hij heeft het wel altijd al gezegd.
Dat zal allemaal wel, het ging me meer om het feit dat hij het nodig vond om dat ook een paar keer te zeggen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:29 schreef Coos het volgende:
[..]
Hij heeft het zeer zeker altijd al gezegd. Lang voordat "wij" naar die haatbaarden gingen heeft hij voorspeld wat hij nu weer zegt. Al dat geld voor niets. Al die dode soldaten, allemaal voor de kat zijn kut.![]()
Maar ja braaf achter amerika aan hobbelen omdat dat die een regime goed kunnen gebruiken, Voor zolang het duurt dan hè. Ze hebben jaranlang saddameke gesteunt, jaren lang de taliban (omdat die tegen die verfoeilijk russen vochten) enkel en alleen om de wereldheerschappij van de us veilig te stellen.
Verloren zaak zeer zeker, geen geld geven zeer zeker en wegwezen zeker alleen de boel platbranden is ook sneu want dan komen ze helemaal om van de honger. Maar we hebben onze neus erin gestoken en de Afghanen "hoop" (meest vreselijke woord de afgelopen twee jaar )gegeven en we moeten nu op de blaren zitten.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:30 schreef Deprater het volgende:
[..]
verloren zaak dat afghanistan, geen geld geven opium velden platbranden en wegwezen
Prima toch.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:42 schreef DrDentz het volgende:
Die man ziet er zo onbetrouwbaar uit, ik ruik een oplichter.
Volgens mij verwar je haar met Van Eupen. Die vond ik iig altijd nog een stukje chagrijniger.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:25 schreef Ambrosius het volgende:
Zij is zo chagrijnig en niet leuk altijd.
Hij is in elk geval eerlijk. Maar hij had er natuurlijk wel even aan toe moeten voegen: "en dat is ook de reden dat wij hier over dit boekje hebben gepraat".quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
Pauw meldt zelf ook ff dat ze redacteur is.
Ow, Van Rossem. Dan móet ik kijkenquote:Op donderdag 28 januari 2010 17:16 schreef borisz het volgende:
Vandaag in Pauw & WittemanTegen alle verwachtingen in slaagde Spyker-topman Victor Muller erin om Saab over te nemen. Historicus Maarten
van
Rossem
gaat in op de eerste State of the Union-toespraak van Barack Obama.
Peter
Paul
de
Vries
is deze week gehoord door de parlementaire commissie die onderzoek doet naar de oorzaken van de kredietcrisis.
Komt Muller in de studio? Dan zal het leuk worden.quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:16 schreef borisz het volgende:
Vandaag in Pauw & WittemanTegen alle verwachtingen in slaagde Spyker-topman Victor Muller erin om Saab over te nemen.
Dat wordt weer een "nou, het is een ideologisch verhaaltje maar eigenlijk niet uitvoerbaar". *knor, mekker* Klaar, slotje.quote:Historicus Maarten
van
Rossem
gaat in op de eerste State of the Union-toespraak van Barack Obama.
Nu is zijn ego helemaal gestreeld...quote:Peter
Paul
de
Vries
is deze week gehoord door de parlementaire commissie die onderzoek doet naar de oorzaken van de kredietcrisis.
Is hij ook niet gewoon redactielid van P&W?quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:57 schreef Horloge het volgende:
Weer Peter Paul de Vries. Kunnen ze hem niet anders gewoon vaste tafelgast maken anders? En dat ze het programma dan Paul, Pauw en Peter Paul noemen?
quote:Op donderdag 28 januari 2010 18:10 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Is hij ook niet gewoon redactielid van P&W?
Niet vol natuurlijk. Ik weet dat hij normaal CEO van een of andere NV is. Maar deels dat hij de economische zaken up to date houdt voor P&W misschien? Ik dacht dat Witteman dat een keer vaag ergens zij toen hij hem introduceerde in een uitzending.quote:
dudequote:Op donderdag 28 januari 2010 18:14 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Niet vol natuurlijk. Ik weet dat hij normaal CEO van een of andere NV is. Maar deels dat hij de economische zaken up to date houdt voor P&W misschien? Ik dacht dat Witteman dat een keer vaag ergens zij toen hij hem introduceerde in een uitzending.
quote:[url=http://pauwenwitteman.vara.nl/Archief-detail.113.0.html?&no_cache=1&tx_ttnews[tt_news]=14306&tx_ttnews[backPid]=111]http://pauwenwitteman.vara.nl/Archief-detail.113.0.html?&no_cache=1&tx_ttnews[tt_news]=14306&tx_ttnews[backPid]=111[/url]
Hij zegt inderdaad "onze eigen medewerker Peter Paul de Vries". Is hij dan toch op een of andere manier in dienst bij P&W? Of bedoelt Witteman iets heel anders en begrijp ik het helemaal verkeerd?quote:Op donderdag 28 januari 2010 22:01 schreef Jac0bus het volgende:
Ik heb het al gevondenDoor dit fragment was ik in de war. Meteen in het begin zei Witteman "onze eigen medewerker". Daardoor dus de verwarring:
[..]
Vandaar mijn verwarringquote:Op donderdag 28 januari 2010 22:30 schreef Horloge het volgende:
[..]
Hij zegt inderdaad "onze eigen medewerker Peter Paul de Vries". Is hij dan toch op een of andere manier in dienst bij P&W? Of bedoelt Witteman iets heel anders en begrijp ik het helemaal verkeerd?
Die saabdealer bedoel je? Ja!quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:07 schreef Oidale het volgende:
Wat een enge man.
Nee die kwal aan tafel. Teveel van die mannen meegemaakt om nog in dit soort hoogspel te trappen.quote:
Het is een financieel spel. Nu moeten er nog auto's ontworpen worden... Even afwachten dus.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:10 schreef Oidale het volgende:
[..]
Nee die kwal aan tafel. Teveel van die mannen meegemaakt om nog in dit soort hoogspel te trappen.
Dat klopt. Maar Spyker is een heel ander bedrijf dan McGregor. Veel minder productie, veel minder werknemers, heel andere markt, etc.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:11 schreef golfer het volgende:
Wat een vreselijke blaaskaak is die Victor Muller toch.
Nog nooit na Wijsmuller en McGregor een cent verdient en alleen maar verliesgevende projecten gekocht/geleid.
Ik heb er weinig vertrouwen erin dat hij Saab wel winstgevend kan maken.
Het is ook hobby en grootheidswaanzin. Ik vind hem ook een kwal, maar toch is het ontzettend Nederlands om hem neer te halen. Laat hem maar z'n gang gaan.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:11 schreef golfer het volgende:
Wat een vreselijke blaaskaak is die Victor Muller toch.
Nog nooit na Wijsmuller en McGregor een cent verdient en alleen maar verliesgevende projecten gekocht/geleid.
Ik heb er weinig vertrouwen erin dat hij Saab wel winstgevend kan maken.
Precies! de enige waarom ik vandaag kijk.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
Van Rossem zit te broeden op een kritische vraag
Ik zit er ook op te wachtenquote:Op donderdag 28 januari 2010 23:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
Van Rossem zit te broeden op een kritische vraag
Er bestaan best ondernemers die alom gewaardeerd worden.... Joop van de Ende is er zo eentje.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:14 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Het is ook hobby en grootheidswaanzin. Ik vind hem ook een kwal, maar toch is het ontzettend Nederlands om hem neer te halen. Laat hem maar z'n gang gaan.
Hij heeft een ramkoers in gedachten. Hij maakt een mooi product volgens sommigen. Ik vind Spyker kitscherige troep met een Audi blok maar goed, exclusief is het wel. Joop van den Ende wordt ook gewaardeerd, maar veel mensen hebben een afkeer van auto's en zeker van dure auto's.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:16 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Er bestaan best ondernemers die alom gewaardeerd worden.... Joop van de Ende is er zo eentje.
"Laat hem maar zijn gang gaan" dacht ik ook eerst maar als je ziet hoe veel mensen op die man rekenen
Exactly my thoughts.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:20 schreef Klopkoek het volgende:
Die Spyker auto's ook.... wie koopt dat nou. Als je zo veel geld hebt koop je toch een Aston Martin? Die spykers schijnen rijeigenschappen te hebben uit de jaren 50 en dat stuur is een een soort scheepsroer... zonder airbag.
Die had ik ook al (veel) vaker gehoord. Is een inkoppertje en off-topic bovendien.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:22 schreef Lagrinta het volgende:
Van Rossem heeft er nog verstand van ook. Audi = VAG = VW = Ferdinand Porsche = Hitler.
Wat hij zegt is waar. Saab kan niet concurreren met Audi, BMW, MB en Volvo. Zwaar verouderde techniek. Geen competitieve dieselmotoren, onverfijnde onderstellen, afwerking enzovoort. Geen slechte auto's, maar niet bijzonder meer.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:22 schreef henkde_j het volgende:
Wat een bullshit gelul van van Rossum.
Praat niet over zaken waar je geen verstand van hebt.
Kroymans is idd een goed voorbeeld van waarom "laat hem maar" de verkeerde mentaliteit is. Die Kroymans heeft zelf zijn zakken gevuld, wordt nu zelfs verdacht van fraude en intussen staan alle werknemers op straat.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:20 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Hij heeft een ramkoers in gedachten. Hij maakt een mooi product volgens sommigen. Ik vind Spyker kitscherige troep met een Audi blok maar goed, exclusief is het wel. Joop van den Ende wordt ook gewaardeerd, maar veel mensen hebben een afkeer van auto's en zeker van dure auto's.
Als je autoliefhebber bent wordt je vaak scheef aangekeken. Men ziet het als patserij, net zoals een grote plasma tv. Het is veel meer, want het is een passie.
Maar goed, dit soort lieden zijn er zelf ook wel verantwordelijk voor. Als je kijkt naar Kroymans, Viktor, ze hebben allemaal de schijn tegen.
Gister/eergister heeft hij een radiocolumn bij Goedemorgen Nederland uitgesproken over dit onderwerp. Verwacht van hem toch wel dat hij zich heeft ingelezen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:22 schreef henkde_j het volgende:
Wat een bullshit gelul van van Rossum.
Praat niet over zaken waar je geen verstand van hebt.
Het is wel de waarheid en verklaart het succes van VAG haar brand strategy. Als je ziet hoe Audi zicht ontwikkelt heeft en hoe Saab ten onder is gegaan.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:22 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Die had ik ook al (veel) vaker gehoord. Is een i
nkoppertje en off-topic bovendien.
Een auto, koopt lang niet iedereen voor de prestaties. Met een Austin Martin wordt je snel aangezien voor een voetballer. Met een auto als een spyker, of van een andere kleine bouwer kun je je onderscheiden. En Ik kan mij goed voorstellen dat er belangstelling is voor een Spyker. Zeker door mensen die kunnen genieten van ontwerpdetails.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:20 schreef Klopkoek het volgende:
Die Spyker auto's ook.... wie koopt dat nou. Als je zo veel geld hebt koop je toch een Aston Martin? Die spykers schijnen rijeigenschappen te hebben uit de jaren 50 en dat stuur is een een soort scheepsroer... zonder airbag.
Hoezo is de technologie verouderd? Ze kunnen nu sneller innoveren toch?quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:23 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Wat hij zegt is waar. Saab kan niet concurreren met Audi, BMW, MB en Volvo. Zwaar verouderde techniek. Geen competitieve dieselmotoren, onverfijnde onderstellen, afwerking enzovoort. Geen slechte auto's, maar niet bijzonder meer.
Klopt, een louche vent. Maar zonder het voor hem op te nemen, heeft hij wel jaren mensen werk geboden en een hoop belasting betaald. Kun je niet omheen. Niet dat dat verzachtend werkt nu, maar dat wordt vaak vergeten.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Kroymans is idd een goed voorbeeld van waarom "laat hem maar" de verkeerde mentaliteit is. Die Kroymans heeft zelf zijn zakken gevuld, wordt nu zelfs verdacht van fraude en intussen staan alle werknemers op straat.
Leuk, maar de verkeerde investering als je ziet waar die Ethanol vandaan komt. Brazil my friend gaat naar de kloten. Daar ligt niet de toekomst.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:25 schreef henkde_j het volgende:
Saab loopt al jaren voor op het gebruik van Ethanol, biodiesel enz.
Vooral "balls" sprong er uit.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:26 schreef Ambrosius het volgende:
De helft wat gezegd wordt is Engels vandaag.
Mensen die meerdere exoten hebben overwegen een Spyker wellicht. Over Aston Martin gesproken, fraai design maar de afwerking is zwaar onder de maat. Er zitten Ford onderdelen in het interieur. Boeiend? Ja behoorlijk boeiend. Een Bentley is echte topkwaliteit, Aston Martin niet.quote:
GM techniek Is Amerikaans en dus sowieso verouderd. Waarom denk je dat Duitse auto's de maatstaf zijn.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:25 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Hoezo is de technologie verouderd? Ze kunnen nu sneller innoveren toch?
Veel? Ze zijn vooral beroemd geraakt vanwege hun turbo motorenquote:Op donderdag 28 januari 2010 23:30 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
GM techniek Is Amerikaans en dus sowieso verouderd. Waarom denk je dat Duitse auto's de maatstaf zijn.
Ik gun Saab het beste, ze hebben veel bewezen in het verleden.
Iddquote:Op donderdag 28 januari 2010 23:32 schreef Q.E.D. het volgende:
Maarten fluisterde: "Hij begint wel oud te worden hè"
![]()
Brazilië gaat naar de kloten? Hoe kom je erbij. Die lula doet het dacht ik best goed van wat ik gelezen heb.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:26 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Leuk, maar de verkeerde investering als je ziet waar die Ethanol vandaan komt. Brazil my friend gaat naar de kloten. Daar ligt niet de toekomst.
Er bestaan wel meer exclusieve autobouwers. Die niet meer dan 150 karren per jaar maken. Dat spijker er slechts 23 maakt is niet uit luxe.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:24 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Een auto, koopt lang niet iedereen voor de prestaties. Met een Austin Martin wordt je snel aangezien voor een voetballer. Met een auto als een spyker, of van een andere kleine bouwer kun je je onderscheiden. En Ik kan mij goed voorstellen dat er belangstelling is voor een Spyker. Zeker door mensen die kunnen genieten van ontwerpdetails.
Duitse het beste? Ford en Toyota zijn ook zeer innovatief.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:30 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
GM techniek Is Amerikaans en dus sowieso verouderd. Waarom denk je dat Duitse auto's de maatstaf zijn.
Ik gun Saab het beste, ze hebben veel bewezen in het verleden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_Automobilequote:Op donderdag 28 januari 2010 23:31 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Veel? Ze zijn vooral beroemd geraakt vanwege hun turbo motoren
Brazilië doet het idd heel goed. Beste van Amerika eigenlijk.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:32 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Brazilië gaat naar de kloten? Hoe kom je erbij. Die lula doet het dacht ik best goed van wat ik gelezen heb.
We hebben het over premium auto's, niet over burgerbakken. Maar Ford en Toyota zijn zo groot dat ze ook innoverend zijn.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:35 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Duitse het beste? Ford en Toyota zijn ook zeer innovatief.
Zonet zei je nog dat ze niet innovatief waren?quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:35 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_Automobile
Check de innovaties maar even.
Volgens mij was het in dit geval toeval, vanwege die radiocolumn. Maar hij heeft van zowat alle maatschappelijke kwesties verstand.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:33 schreef golfer het volgende:
Ik vind het altijd leuk en opvallend om te zien dat Van Rossem zich terdege voorbereid op de onderwerpen van z'n tafelgenoten en daar terecht kritische vragen en geluiden over laat horen.
Koser Kaya (en de hele commissie) heeft de ballen verstand van financiële zaken, zoals Willem Middelkoop gister al zei in DWDD. Het zijn niet de fractiespecialisten zoals Irrgang.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
Jezus, wat een commissielid... Lekker je vragen letterlijk oplezen...
Kok?quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:32 schreef Q.E.D. het volgende:
Maarten fluisterde: "Hij begint wel oud te worden hè"
![]()
Nee we hebben het toch over Saab en dus over de middenklassers?quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:36 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
We hebben het over premium auto's, niet over burgerbakken. Maar Ford en Toyota zijn zo groot dat ze ook innoverend zijn.
Ja, Kokquote:Op donderdag 28 januari 2010 23:37 schreef Horloge het volgende:
[..]
Volgens mij was het in dit geval toeval, vanwege die radiocolumn. Maar hij heeft van zowat alle maatschappelijke kwesties verstand.
[..]
Koser Kaya (en de hele commissie) heeft de ballen verstand van financiële zaken, zoals Willem Middelkoop gister al zei. Het zijn niet de fractiespecialisten zoals Irrgang.
[..]
Kok?
Saab is ook een premium merk.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:38 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Nee we hebben het toch over Saab en dus over de middenklassers?
Het regenwoud verdwijnt. Het is geen oplossing.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:36 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Brazilië doet het idd heel goed. Beste van Amerika eigenlijk.
En bio-ethanol wordt ook in Europa en Noord-Amerika geproduceerd.
Inderdaad.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:38 schreef Superheld het volgende:
Van Rossem, altijd leuke/mooie tv.
Klopt inderdaad, dat vergeten veel mensen. Het (vruchtbare) land wordt op die manier ook niet gebruikt voor voedsel, terwijl daar ook ernstige problemen dreigen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:39 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Het regenwoud verdwijnt. Het is geen oplossing.
Iddquote:Op donderdag 28 januari 2010 23:38 schreef Superheld het volgende:
Van Rossem, altijd leuke/mooie tv.
Dat heeft op zich niets te maken met de macro-economische ontwikkeling van Brazilië.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:39 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Het regenwoud verdwijnt. Het is geen oplossing.
Ik ken genoeg mensen die in het onderwijs werken, (of een ander gemiddeld inkomen) die gewoon een Saab rijden.quote:
Je ziet het overal. Opkomende economiën willen meer welvaart en de natuur kan ze even gestolen worden. Er is nog niet genoeg regelgeving zoals wij die kennen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:41 schreef Horloge het volgende:
[..]
Klopt inderdaad, dat vergeten veel mensen. Het (vruchtbare) land wordt op die manier ook niet gebruikt voor voedsel, terwijl daar ook ernstige problemen dreigen.
Het is ook een keuze om een premium auto te rijden. Veel burgers rijden een Peugeot 307 of Opel enzovoort. Die bakken kosten nieuw ook een kleine 30k. Tweedehands wordt veel bereikbaar en een 2dehands 5-serie is oneindig veel fijner dan een nieuwe Opel Vectra. Alleen de vaste lasten zijn hoger en daar gaat het om.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:42 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Dat heeft op zich niets te maken met de macro-economische ontwikkeling van Brazilië.
(Uiteraard is het wel slecht)
Brazilië doet het goed, zonder meer.
[..]
Ik ken genoeg mensen die in het onderwijs werken, (of een ander gemiddeld inkomen) die gewoon een Saab rijden.
Zal rond de 20k kosten voor een occasion.
Nee die hebben niet de rijeigenschappen van een auto uit de jaren 50. Scheelt ook niet veel met Aston Martin.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:20 schreef Klopkoek het volgende:
Die Spyker auto's ook.... wie koopt dat nou. Als je zo veel geld hebt koop je toch een Aston Martin? Die spykers schijnen rijeigenschappen te hebben uit de jaren 50 en dat stuur is een een soort scheepsroer... zonder airbag.
quote:46 Mercedes CLS 55 AMG 1.26.9 6 ep 1
47 Aston Martin Vanquish S 1.27.1 (?)
48 Aston Martin DB9 1.27.1 (?)
49 Porsche 911 GT3 (moist) 1.27.2 3 ep 1
50 Spyker C8 1.27.4 4 ep 7
51 TVR 350C 1.27.5 2 ep 10
52 Wiesmann MF3 1.27.9 6
http://648network.110mb.com/pages/gear/board.htm
Hij kan gewoon Clinton + De Senaat + Het Congres + Obama + Reagan allemaal tegelijk bashen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
Met zo'n Van Rossem wil je toch es een avond aan de bar hangen
Voor dat bedrag koop je ook een Mercedes, Audi, Volvo ocassion. Het is alleen ander publiek. (Al liggen Volvo en Saab dicht bij elkaar qua rijders)quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:42 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Ik ken genoeg mensen die in het onderwijs werken, (of een ander gemiddeld inkomen) die gewoon een Saab rijden.
Zal rond de 20k kosten voor een occasion.
Inderdaad, geweldige vent!quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
Met zo'n Van Rossem wil je toch es een avond aan de bar hangen
Saab heeft onder GM tijd veel klanten verloren aan Audi. Het is niet moeilijk om door terug te gaan naar de roots een oude liefde weer aan te wakkeren voor oud saab rijders.... gezien GM het aardig had verkloot.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:47 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Voor dat bedrag koop je ook een Mercedes, Audi, Volvo ocassion. Het is alleen ander publiek. (Al liggen Volvo en Saab dicht bij elkaar qua rijders)
Ben ik met je eens, er zijn alleen ook veel "kenners" die beweren dat er over een tijdje nog maar 6 merken overblijven en dat er geen ruimte is voor onderscheidende merken. Ik denk dat de trend wel weer gaat veranderen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:44 schreef Stiggie het volgende:
Hulde Victor Muller. Ondernemer pur sang.
Er ligt een prachtig businessplan klaar van Spyker voor Saab met dit jaar nog de 9-5 sedan en de nieuwe 9-5 estate, en misschien nog de 9-4x. Vergelijk het eens met Jaguar. De XF heeft Jaguar ook uit de rode cijfers geholpen met dit nieuwe model. Saab moet geen massa product worden wat GM ermee probeerde te bereiken. Saab moet Saab blijven, zoals het vroeger was… namelijk niche. Lage afzet, hoge marge. Dit lukt echter alleen als Saab terug gaat naar de roots en VM is daar absoluut de geschikte persoon voor om dat te bereiken.
Ik neem aan dat je dit sarcastisch bedoelde en niet baseert op zijn resultaten in de auto-industrie tot nu toe?quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:44 schreef Stiggie het volgende:
Hulde Victor Muller. Ondernemer pur sang.
Het is een ander publiek, maar ondertussen proberen die burgerlijke Astra rijders de overburen ook de ogen uit te steken met een 1.8 badge, 17 inch lichtmetaal enz. Ze zijn net zo erg als mensen die premium rijden.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:47 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Voor dat bedrag koop je ook een Mercedes, Audi, Volvo ocassion. Het is alleen ander publiek. (Al liggen Volvo en Saab dicht bij elkaar qua rijders)
Een Saab rijder koopt geen Saab om op te vallen. Saabs zijn vrij neutrale auto's, niet schreeuwerig als een BMW, of patserig als een Mercedes.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:51 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Het is een ander publiek, maar ondertussen proberen die burgerlijke Astra rijders de overburen ook de ogen uit te steken met een 1.8 badge, 17 inch lichtmetaal enz. Ze zijn net zo erg als mensen die premium rijden.
Ik zie altijd Turken in oude Mercedessen en opa's in nieuwe Mercedessen. Laat "patserig" weg.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:54 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Een Saab rijder koopt geen Saab om op te vallen. Saabs zijn vrij neutrale auto's, niet schreeuwerig als een BMW, of patserig als een Mercedes.
quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:54 schreef Horloge het volgende:
"Leg eens even uit in 2 of 3 zinnen...."
- (heel verhaal)
Zoals gewoonlijk heeft hij verteld wat we eigenlijk al wisten, maar het was weer lachen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:53 schreef Superheld het volgende:
Maarten moet meer zendtijd krijgen.
Als jij denkt dat jij een nieuw Supercar merk dat moet concurreren met Ferrari, Lambo etc. direct winstgevend kan krijgen ben je niet van deze wereld. Dat zal met heel veel marketing/brand building moeten. Nu kan je zeuren over verlies, maar hij leeft... en zijn auto's worden nog steeds gebouwd. Hij kan niet onderdelen inkopen voor 10.000de auto's maar slechts een heel klein aantal tegen hoge prijzen. Nu kan dat dus al in grotere aantallen. Hij leeft nog steeds met Spyker en heeft nu een gigantisch dealer bestand erbij. Voor Spyker is dit ideaal.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:51 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je dit sarcastisch bedoelde en niet baseert op zijn resultaten in de auto-industrie tot nu toe?
Saab is voor intellectuele mensen die een ruime, veilige en vlotte auto willen rijden en niet willen opvallen maar wel duidelijk een statement maken. Ooit een Saab in een Hiphop clip gezien? Het zijn geen auto's voor klootjesvolk.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:54 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Een Saab rijder koopt geen Saab om op te vallen. Saabs zijn vrij neutrale auto's, niet schreeuwerig als een BMW, of patserig als een Mercedes.
Patserig is misschien niet de juiste keuze. Maar een Mercedes wordt toch vaak als statussymbool gezien. Het is toch een bepaald slag mensen wat aangetrokken wordt door dit type auto's (Er zijn natuurlijk uitzonderingen)quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:55 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Ik zie altijd Turken in oude Mercedessen en opa's in nieuwe Mercedessen. Laat "patserig" weg.
Ja, dat dus..quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:57 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Saab is voor intellectuele mensen die een ruime, veilige en vlotte auto willen rijden en niet willen opvallen maar wel duidelijk een statement maken. Ooit een Saab in een Hiphop clip gezien? Het zijn geen auto's voor klootjesvolk.
Een merk als Ferrari of Lamborghini kunnen denk ik niet meer geëvenaard worden. Daarvoor is de autogeschiedenis te bepalend geweest.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:57 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Als jij denkt dat jij een nieuw Supercar merk dat moet concurreren met Ferrari, Lambo etc. direct winstgevend kan krijgen ben je niet van deze wereld. Dat zal met heel veel marketing/brand building moeten. Nu kan je zeuren over verlies, maar hij leeft... en zijn auto's worden nog steeds gebouwd. Hij kan niet onderdelen inkopen voor 10.000de auto's maar slechts een heel klein aantal tegen hoge prijzen. Nu kan dat dus al in grotere aantallen. Hij leeft nog steeds met Spyker en heeft nu een gigantisch dealer bestand erbij. Voor Spyker is dit ideaal.
Trouwens Le Mans is Spyker erg succesvol, maar men denkt alleen maar aan de F1. Typisch Nederlands, doe maar normaal dan doe je al gek genoeg.
Iedereen rijdt in een Mercedes. Van een net gepensioneerd Duits echtpaar tot de Bulgaarse maffia en van Frans Bauer tot circusmedewerkers. Dat het geen leuk merk is moge duidelijk zijn. Wel een fascinerend merk.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:58 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Patserig is misschien niet de juiste keuze. Maar een Mercedes wordt toch vaak als statussymbool gezien. Het is toch een bepaald slag mensen wat aangetrokken wordt door dit type auto's (Er zijn natuurlijk uitzonderingen)
Een Ferrari, of Lamborghini is tegenwoordig niet meer bijzonder. Het is bijna standaard om een Ferarri, Lamborghini of Aston te bezitten wanneer je vermogend bent. De miljonairs/miljardairs willen zich blijven onderscheiden. Door iets te kopen wat afwijkt van de standaard. Een kleiner exclusief merk als Spyker of Wiesmann speelt hier goed op in.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:59 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Een merk als Ferrari of Lamborghini kunnen denk ik niet meer geëvenaard worden. Daarvoor is de autogeschiedenis te bepalend geweest.
Tja, sinds 1914 op de markt en nog steeds geen winst en per verkocht exemplaar 5 ton toeleggen is inderdaad erg succesvol.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:57 schreef Stiggie het volgende:
Als jij denkt dat jij een nieuw Supercar merk dat moet concurreren met Ferrari, Lambo etc. direct winstgevend kan krijgen ben je niet van deze wereld. Dat zal met heel veel marketing/brand building moeten. Nu kan je zeuren over verlies, maar hij leeft... en zijn auto's worden nog steeds gebouwd.
Geevenaard niet nee. Om te kunnen concurreren gaat het om. Mensen die een ferrari en lambo hebben, hebben vaak meerdere auto's. Een Spyker past er dan zeker bij om iets unieks te hebben. Je moet er dan echter wel veel geld er in stouwen. Als je geen dealers hebt en weinig marketing gaat het niet werken. Ze zijn pas sinds 2000 bezig dus ik vind dit niet zo raar. Dit is een grote stap voor Spyker die een hele erge positieve invloed zal hebben.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:59 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Een merk als Ferrari of Lamborghini kunnen denk ik niet meer geëvenaard worden. Daarvoor is de autogeschiedenis te bepalend geweest.
Ik bedoelde dat ik het met je eens wasquote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:00 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Niks dus. Ik geef een beschrijving van Saab rijders.
Yeah right. ... sinds 1914 op de markt. Volgens mij heb je onder een steen gelegen en weet je niet eens hoe Spyker Cars is ontstaan. Ze hebben het oude merk overgenomen en bestaan pas sinds 1999/2000.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:02 schreef golfer het volgende:
[..]
Tja, sinds 1914 op de markt en nog steeds geen winst en per verkocht exemplaar 5 ton toeleggen is inderdaad erg succesvol.
Victor Muller is en blijft een blaaskaak met een mooi PR-marketingverhaal wat ie overigens tot nu toe nooit heeft kunnen waarmaken.
Spyker en Wiesmann bieden iets exclusiefs. De goede strategie, alleen wat meer afzet zou leuk zijn.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:02 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Een Ferrari, of Lamborghini is tegenwoordig niet meer bijzonder. Het is bijna standaard om een Ferarri, Lamborghini of Aston te bezitten wanneer je vermogend bent. De miljonairs/miljardairs willen zich blijven onderscheiden. Door iets te kopen wat afwijkt van de standaard. Een kleiner exclusief merk als Spyker of Wiesmann speelt hier goed op in.
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:03 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat ik het met je eens was
Ik gun het ze van harte en hun doelgroep moet inderdaad heel rijke mensen zijn. Want je moet rijk zijn om dit te kunnen rijden. Een Carreratje kunnen de meeste mensen ooit wel rijden als ze fatsoenlijk zouden sparen en het echt willen, maar een Spyker is andere koek.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:03 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Geevenaard niet nee. Om te kunnen concurreren gaat het om. Mensen die een ferrari en lambo hebben, hebben vaak meerdere auto's. Een Spyker past er dan zeker bij om iets unieks te hebben. Je moet er dan echter wel veel geld er in stouwen. Als je geen dealers hebt en weinig marketing gaat het niet werken. Ze zijn pas sinds 2000 bezig dus ik vind dit niet zo raar. Dit is een grote stap voor Spyker die een hele erge positieve invloed zal hebben.
En bijzonder succesvol, he ?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:04 schreef Stiggie het volgende:
Yeah right. ... sinds 1914 op de markt. Volgens mij heb je onder een steen gelegen en weet je niet eens hoe Spyker Cars is ontstaan. Ze hebben het oude merk overgenomen en bestaan pas sinds 1999/2000.
Die bochten van de Stig.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:15 schreef henkde_j het volgende:
Ik denk dat Clarkson hier de Spyker op z'n kop slaat: (Wat flauw om spyker te gebruiken)![]()
It is not a car you drive, it is a car you wear. It is not an everyday car, it is a car for you to be seen driving it, like using a really good piece of fashion designer.
Dat roept alweer de vraag op hoe goed de leiding van een bedrijf is. Als je luxe, handgemaakt goederen in een markt wil zetten die er niet om vraagt.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:33 schreef Q.E.D. het volgende:
Het is niet zo gek dat een bedrijf in het begin een aantal jaren verlies maakt.
Zeker een bedrijf dat luxe handgemaakte goederen produceert in een slechte markt.
Als autoliefhebber vind ik winst helemaal niet belangrijk. Ik moedig het juist aan dat er ondernemers zijn die durven af te wijken van de standaard. Risico hoort daar nu eenmaal bij.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:31 schreef golfer het volgende:
[..]
En bijzonder succesvol, he ?
Hoeveel winst ook alweer?
Nee hoor, aanbod creëert vraag. Kijk maar naar de iPod, die had ook niemand nodig... Totdat...quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:35 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat roept alweer de vraag op hoe goed de leiding van een bedrijf is. Als je luxe, handgemaakt goederen in een markt wil zetten die er niet om vraagt.
Alweer een zoveelste vraagteken bij de blaaskaak Muller.
Ah, de omgekeerde marketinggedachte.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:39 schreef Q.E.D. het volgende:
Nee hoor, aanbod creëert vraag. Kijk maar naar de iPod, die had ook niemand nodig... Totdat...![]()
Ik zal mijzelf maar even herhalen:quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:31 schreef golfer het volgende:
[..]
En bijzonder succesvol, he ?
Hoeveel winst ook alweer?
Als SAAB het niet red is het met spyker ook gedaanquote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:47 schreef Sloggi het volgende:
Ik verwacht er ook niet te veel van hoor, hoewel ik een Saab-liefhebber ben. Hopelijk is de directie van Saab capabel en kunnen ze het bedrijf winstgevend maken. Muller kwam op dat vlak niet veel verder dan de schuld afschuiven op GM.
quote:Jammer dat hier zo gereageerd wordt. Laat ik vooropstellen niks persoonlijk tegen iemand hier te hebben.
Maar wat mij opvalt is dat de mentaliteit van ''doe maar normaal dan doe je al gek genoeg'' weer naar boven komt. Ik word daar zelf echt moe van. Als je een bedrijf wilt starten gaat iedereen zitten wachten tot jij op je bek gaat.
Ik heb zwaar respect voor dhr. Muller ongeacht wat het resultaat zal zijn. Een echte ondernemer die blijft doorgaan. Dit soort mensen hebben we hard nodig.
En de mening, Saab zal toch over een jaar wel weer falliet gaan, is onzin, mits het bedrijfsplan zoals die nu is wordt uitgevoerd. Het bedrijfsplan van Spyker, wat in grote lijnen het zelfde is als die van Koeningsegg is aan een zogeheten stress-test ondergaan (inclusief een economische dip) en heeft deze doorstaan. Dit is overigens door PriceWaterHouseCoopers uitgevoerd. Daarnaast zal er echt geen lening verstrekt worden aan een onderneming zonder enige visie en een gedegen bedrijfsplan. Zweden is niet gek om garant te staan, en Europa ook niet, want ook Europa moet die lening goedkeuren.
Dit jaar komt de nieuwe 9-5 sedan en de nieuwe 9-5 estate uit, en misschien nog de 9-4x. Nu zal over-all de 9-5 geen topverkoper worden in zijn klasse, maar wel voor Saab maatstaven. En dat is positief. De Jaguar XF is ook geen topverkoper over-all, maar wel voor Jaguar maatstaven, en wat blijkt: Jaguar voor het eerst sinds jaren uit de rode cijfers door de nieuwe XF. Saab moet geen massa product worden wat GM wilde, maar een niche product. Lage afzet, hoge marge. En een hoge marge lukt alleen als Saab echt Saab is. Saab wil helemaal geen massa product worden namelijk. Maar dat snapte GM totaal niet.
Het Formule 1 avondtuur ging niet zoals gepland. So be it, soms lukt iets wel met ondernemen, soms iets niet. Winnen start met beginnen. Le Mans was weer een goede zet. Sowieso heeft dhr. Muller wel de capaciteiten en de kwaliteiten om mensen bij elkaar te brengen om nieuwe activiteiten te financieren. Daarom is Spyker er ondanks de F1 zet nog steeds.
Wat ik zie in de media is dat er veel gepraat wordt over Saab terwijl die lui er totaal geen verstand van hebben hoe werkelijk de vork in de steel zit. Omdat ik zelf Saab liefhebber ben heb ik mij er de laatste 1,5 jaar in verdiept. Wat me los van het Saab verhaal al opviel is dat de media klakkeloos alles maar van elkaar overneemt zonder enige bron na te checken. Ze zullen en moeten de eerste zijn met een bericht. Nou ik kan je vertellen, die Zweedse zender die gister beweerde dat Saab was verkocht nu op flinke blaren zit.
Gegroet,
Een ondernemer en Saab rijder/liefhebber.
Saab UP
De Spyker bedoel je?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:50 schreef Stiggie het volgende:
Een post van een ander forum die naar mijn mening de spijker op zijn kop slaat
GM is gewoon blij dat ze zonder al te veel juridische claims en rechtzaken een verliesgevend bedrijfsonderdeel hebben kunnen verpatsen aan een opportunist uit Nederland die er ook nog met eigen risico-kapitaal ingestapt is.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:55 schreef Sloggi het volgende:
Want de productiekosten moeten haast wel omhoog gaan. Ze kunnen niet meer groot inkopen, moeten alles zelf regelen (productie, design etc.). De financiële voordelen van schaalvergroting vallen gewoon weg (en die voordelen waren er in principe, als onderdeel van een groot concern als GM).
Productie naar Korea. De nieuwe 9-5 heeft wel wat weg van een Hyundai Grandeur.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:55 schreef Sloggi het volgende:
Leuk, maar ik ben benieuwd hoe ze die hoge marge gaan bereiken zonder net zo duur te worden als Audi, BMW en Mercedes. Dat wordt een stuk moeilijker nu ze weer zo klein zijn. Want de productiekosten moeten haast wel omhoog gaan. Ze kunnen niet meer groot inkopen, moeten alles zelf regelen (productie, design etc.). De financiële voordelen van schaalvergroting vallen gewoon weg (en die voordelen waren er in principe, als onderdeel van een groot concern als GM).
Ik hoop heel erg dat het lukt, maar ik ben sceptisch.
Was het niet een onderdeel van de deal dat Saab bij GM goedkoop onderdelen kan blijven inkopen?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:55 schreef Sloggi het volgende:
Leuk, maar ik ben benieuwd hoe ze die hoge marge gaan bereiken zonder net zo duur te worden als Audi, BMW en Mercedes. Dat wordt een stuk moeilijker nu ze weer zo klein zijn. Want de productiekosten moeten haast wel omhoog gaan. Ze kunnen niet meer groot inkopen, moeten alles zelf regelen (productie, design etc.). De financiële voordelen van schaalvergroting vallen gewoon weg (en die voordelen waren er in principe, als onderdeel van een groot concern als GM).
Ik hoop heel erg dat het lukt, maar ik ben sceptisch.
Die was al minstens 3 jaar geleden ontworpen en heeft weinig met deze deal te maken.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 01:03 schreef Stiggie het volgende:
De toekomst mag het allemaal gaan uitwijzen...
Ik sluit af met een prachtige auto die gebouwd gaat worden dankzij Saab Spyker Automobiles
Zeer zeker dat dat ermee te maken heeft anders was er uberhaupt geen deal gemaakt door de heer VM.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 01:08 schreef golfer het volgende:
[..]
Die was al minstens 3 jaar geleden ontworpen en heeft weinig met deze deal te maken.
Hij had het over navelstrengen, dus daar ga ik wel vanuit. Hij mikt voornamelijk op design de komende 3 jaar. Design wat Saab moet doen opleven. Daar is best wat voor te zeggen, maar als mensen nog steeds Corsa knoppen in het interieur zien is het dik mis. Maar ik weet niet of het interieur van de nieuwe 9-5 een beetje in orde is.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 01:01 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Was het niet een onderdeel van de deal dat Saab bij GM goedkoop onderdelen kan blijven inkopen?
Hij benadrukte wel dat deze nieuwe 9-5 een belangrijke reden was om Saab over te nemen. Saab zag een aantal jaar terug de bui al hangen en had toch weinig meer te verliezen. Vandaar meer aandacht voor design. Daarom kunnen we wel optimistisch zijn over deze 9-5, de 9-4 X ziet er als concept ook goed uit en de 9-3 zit nog in de kleifase dus die valt nog mooi te boetseren tot een echte Saab.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 01:08 schreef golfer het volgende:
[..]
Die was al minstens 3 jaar geleden ontworpen en heeft weinig met deze deal te maken.
Het is nog veel Hollandser om te zeggen"Het is Nederlands om hem neer te halen."quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:14 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Het is ook hobby en grootheidswaanzin. Ik vind hem ook een kwal, maar toch is het ontzettend Nederlands om hem neer te halen. Laat hem maar z'n gang gaan.
Hm. Ik zie iemand met een spyker als of koude kak, of een loser. Misschien een dandy crimineel die er mee op pad gaat. Spyker is voor mij vooral net niet. Of het waar is of terecht of niet, het is een beeld. En daar hebben ze mee te dealen. Kunnen ze doen alsof het niet zo is, ga je alleen maar harder op je bek.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:24 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Een auto, koopt lang niet iedereen voor de prestaties. Met een Austin Martin wordt je snel aangezien voor een voetballer. Met een auto als een spyker, of van een andere kleine bouwer kun je je onderscheiden. En Ik kan mij goed voorstellen dat er belangstelling is voor een Spyker. Zeker door mensen die kunnen genieten van ontwerpdetails.
Ethanol en biodiesel zijn dan ook producten die als een boomerang terug komen.Nog veel slechter. Net als de palmolie op Borneo. De milieu mensen die daar voor waren hadden een steekje los.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:25 schreef henkde_j het volgende:
Saab loopt al jaren voor op het gebruik van Ethanol, biodiesel enz.
Het regenwoud is ook geen probleem.Het regenwoud draat ongeveer evenveel bij aan iets dan het afbreekt. De zone boven en onder het regenwoud, daar zouden we eens aandacht voor moeten hebben. Al is het maar omdat zij meet zuurstof produceren dan opnemen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:39 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Het regenwoud verdwijnt. Het is geen oplossing.
Klopt. Maar is het onwaar?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 01:19 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Het is nog veel Hollandser om te zeggen"Het is Nederlands om hem neer te halen."
Toen wij opkwamen gaven we ook niet om het milieu.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:42 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Je ziet het overal. Opkomende economiën willen meer welvaart en de natuur kan ze even gestolen worden. Er is nog niet genoeg regelgeving zoals wij die kennen.
Je kan over elk merk veel slechts zeggen. Maar Spyker kan inderdaad niet zeggen dat de cijfers haar gelijk bewijzen.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 01:25 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Hm. Ik zie iemand met een spyker als of koude kak, of een loser. Misschien een dandy crimineel die er mee op pad gaat. Spyker is voor mij vooral net niet. Of het waar is of terecht of niet, het is een beeld. En daar hebben ze mee te dealen. Kunnen ze doen alsof het niet zo is, ga je alleen maar harder op je bek.
Leuke gepeperde uitspraak. Compleet niet mee eens. Wou ik even kwijt. Toedels.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 01:25 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Hm. Ik zie iemand met een spyker als of koude kak, of een loser. Misschien een dandy crimineel die er mee op pad gaat. Spyker is voor mij vooral net niet. Of het waar is of terecht of niet, het is een beeld. En daar hebben ze mee te dealen. Kunnen ze doen alsof het niet zo is, ga je alleen maar harder op je bek.
Afwijken van de standaard is natuurlijk ook gewoon een manier om winst te maken. Je hebt standaard en kleine winstmarges per product en exclusief en grote winstmarges per product.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:35 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Als autoliefhebber vind ik winst helemaal niet belangrijk. Ik moedig het juist aan dat er ondernemers zijn die durven af te wijken van de standaard. Risico hoort daar nu eenmaal bij.
Niet per se. Maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat zijn opmerking een puur marketing technisch doel had. Zulke opmerkingen worden te pas en te onpas gebruikt om de discussie te stoppen omdat het op die manier getypeerd worden niet populair is. Als je dat wordt is een discussie snel voorbij omdat het verlammend werkt. Daar wordt dankbaar gebruikt van gemaakt.quote:
Niks gepeperd aan. Als het beeld bij mij zo is, dan is dat beeld bij mij toch zo?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 01:38 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Leuke gepeperde uitspraak. Compleet niet mee eens. Wou ik even kwijt. Toedels.
HIj heeft mensen werk geboden maar die zitten nu op straat, in een zeer moeilijke tijd. Dat valt hem aan te rekenen omdat hij er een zootje van heeft gemaakt. Zeker omdat hij zelf geen cent armer is geworden en een ordinaire fraudeur is. Met die belastingen valt het ook wel mee: vroeger haalde de staat inderdaad het meeste bij de ondernemingen op, tegenwoordig is dat allang niet meer zo. Het meeste haalt de staat op bij gewone werknemers zoals jij en ik.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:25 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Klopt, een louche vent. Maar zonder het voor hem op te nemen, heeft hij wel jaren mensen werk geboden en een hoop belasting betaald. Kun je niet omheen. Niet dat dat verzachtend werkt nu, maar dat wordt vaak vergeten.
Dat dorpsdealertje maakte dan ook een niet zo snuggere opmerking.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:14 schreef Klopkoek het volgende:
Vervelend ook hoe die Muller de Saab dealer afsnauwde.
Typisch weer van jouquote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:22 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat dorpsdealertje maakte dan ook een niet zo snuggere opmerking.
Mooie kerel, die Victor Muller. Snoeihard, razendsnel, zeer intelligent. Ik ben benieuwd wat ie ervan gaat bakken.
Het was vooral niet zo slim om de Grote Baas tegen de haren in te strijken. In eerste instantie leek het erop dat hij maar niks van Spyker moest hebben, hij was weinig welwillend. Politiek nogal onhandig, zo'n reactie.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:33 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Typisch weer van jou![]()
Dat dorpdealertje maakte juist een heel slimme opmerking. Zien ze het al voor zich dat ze spykers gaan verkopen? Inderdaad veel te kostbaar.
Cliché, cliché, cliché. Kritisch zijn wordt nogal eens verward met bij de enkels afzagen. Het is toch ook een risicovolle zet? Dat mag dan toch ook gezegd worden? Volgens mij kreeg Muller ook nogal wat veren in zijn reet, ter compensatie.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:18 schreef Ringo het volgende:
Het is wel komisch om de Hollanditis ook hier weer te zien heersen. Of het nou gaat om een snelle beursjongen of een lijstduwer van de PvdA, ze zijn er als de kippen bij om de krachtpatsersactie van Victor Muller van zeikerige kanttekeningen te voorzien. Het enthousiasme was weer matigjes aanwezig. Kop, maaiveld, tsjak. Etc.
Desalniettemin, goede gasten, prima uitzending.
Jij geniet daarvan? Als rechtsje?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:16 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het was vooral niet zo slim om de Grote Baas tegen de haren in te strijken. In eerste instantie leek het erop dat hij maar niks van Spyker moest hebben, hij was weinig welwillend. Politiek nogal onhandig, zo'n reactie.
Gelukkig besefte hij zijn fout en wist hij zich te herstellen. Muller reageerde meteen ook dáárop ("Dat zal ik u nog wel uitleggen" -- dorpsdealertje: "Dank u!") en toen was de orde weer hersteld.
Rechtsje of niet, JA, daar geniet ik van.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jij geniet daarvan? Als rechtsje?
Triest.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 15:05 schreef Ringo het volgende:
[..]
Rechtsje of niet, JA, daar geniet ik van.Muller zelf ook trouwens, en de dorpsdealer in kwestie kon de plaagstoot prima waarderen.
Dat jij (als linksje) telkens in een defensieve kramp schiet zodra Grote Meneer een Iets Kleinere Meneer licht lollend bij het nekvel pakt, is iets waar ik verder weinig aan kan verhelpen.
Een GT-R is nogal een shock om te zien voor de gemiddelde Nissan showroom bezoeker, maar zo heel duur is die niet eens. Ruimt 100k. Bij Toyota kijkt men niet op van een Lexus LS in de showroom. Het is meer het model wat shockeert. Of Porsche en VW op een locatie. Dit zie je in het buitenland heel veel. Dealers heten daar gewoon Porsch... en verkopen ook Skoda's.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jij geniet daarvan? Als rechtsje?
Het is toch walgelijk. Alsof andere autoconsortiums al hun auto's bij dezelfde dealer neerzetten... dat willen ze niet eens. Een Nissan GT-R vind je ook niet bij de Nissan dealer om de hoek, om zelfs aan te geven dat binnen een merk duidelijke 'schotten' bestaan.
Je klaagt over kop en maaiveld... afgezien dat ik het niet zo zie klopt het wel dat je mensen moet waarderen die lef hebben, iets durven en grenzen verleggen... maar dat geeft niet het recht om vervolgens 'ondergeschikten' te kleineren.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 15:40 schreef Ringo het volgende:
[..]
Zo zijn mensen. Niemand is hetzelfde, Klopkoek.
In Nederland zie je ook wel de Audi en VW dealer naast elkaar of tegenover elkaar.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:55 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Een GT-R is nogal een shock om te zien voor de gemiddelde Nissan showroom bezoeker, maar zo heel duur is die niet eens. Ruimt 100k. Bij Toyota kijkt men niet op van een Lexus LS in de showroom. Het is meer het model wat shockeert. Of Porsche en VW op een locatie. Dit zie je in het buitenland heel veel. Dealers heten daar gewoon Porsch... en verkopen ook Skoda's.
Maar eerlijk is eerlijk, de kloof tussen Spyker en Saab is te groot.
Ja. Maar zoals ik al zei; de mensen die afgeven op mensen die een "dure auto" rijden zijn vaak genoeg ook de mensen die altijd nieuw kopen maar dan wel een burgerlijk hok. Een leuke auto rijden is vaak een keuze, geen luxe.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In Nederland zie je ook wel de Audi en VW dealer naast elkaar of tegenover elkaar.
Ik geef ook af op mensen die zulke auto's rijden. Of nee, beter gezegd: mensen die zo'n dure SUV rijden of echt het top segment. Die denken dat ze alles kunnen maken op de openbare weg.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:13 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Ja. Maar zoals ik al zei; de mensen die afgeven op mensen die een "dure auto" rijden zijn vaak genoeg ook de mensen die altijd nieuw kopen maar dan wel een burgerlijk hok. Een leuke auto rijden is vaak een keuze, geen luxe.
Plus:quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:52 schreef jeroen25 het volgende:
Vanavond:Femke Halsema (GroenLinks) volgt voor 'Pauw & Witteman' het verhoor van de voormalige Britse premier Tony Blair over de Irak-oorlog. Schaakmeester Hans Böhm vertelt over het 19-jarige Noorse schaakwonder Magnus Carlsen, nummer 1 op de wereldranglijst.
Ach, zo wereldschokkend was het niet. Als je zo'n positie bezit moet je van je af willen bijten. En je moet zeker niet aardig gevonden willen worden. Af en toe iemand laten schrikken, om te tonen wie de baas is. Dat geldt trouwens niet alleen voor CEO's maar voor gezagsdragers in het algemeen, politieagenten, leraren, voetbaltrainers, filiaalmanagers etc. Het hangt ook af van je persoonlijke stijl. Lief hoef je sowieso niet te zijn. Als je maar wel weer vrede durft te stichten, niet rancuneus bent, in elk opzicht de touwtjes in handen houdt. Dat deed Muller ook, hij relativeerde heel netjes het sarcasme van zijn eerdere opmerking naar die Saabmeneer.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je klaagt over kop en maaiveld... afgezien dat ik het niet zo zie klopt het wel dat je mensen moet waarderen die lef hebben, iets durven en grenzen verleggen... maar dat geeft niet het recht om vervolgens 'ondergeschikten' te kleineren.
Het is niet duur als je het kan betalen. Alles is relatief.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:17 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik geef ook af op mensen die zulke auto's rijden. Of nee, beter gezegd: mensen die zo'n dure SUV rijden of echt het top segment. Die denken dat ze alles kunnen maken op de openbare weg.
Hoe kom je aan deze wijsheid? Waarom ben jij een aanhanger van de theorie 'lieve/aardige mensen eindigen onderaan'?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:46 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ach, zo wereldschokkend was het niet. Als je zo'n positie bezit moet je van je af willen bijten. En je moet zeker niet aardig gevonden willen worden. Af en toe iemand laten schrikken, om te tonen wie de baas is. Dat geldt trouwens niet alleen voor CEO's maar voor gezagsdragers in het algemeen, politieagenten, leraren, voetbaltrainers, filiaalmanagers etc. Het hangt ook af van je persoonlijke stijl. Lief hoef je sowieso niet te zijn. Als je maar wel weer vrede durft te stichten, niet rancuneus bent, in elk opzicht de touwtjes in handen houdt. Dat deed Muller ook, hij relativeerde heel netjes het sarcasme van zijn eerdere opmerking naar die Saabmeneer.
Ik vraag me dat ook bij conservatief getinte mensen zoals jou af. Die zien de mens als inherent slecht en wantrouwen de maatschappij. Dat zou nog tot daar aan toe zijn maar diezelfde figuren zorgen er voor dat de mensheid ook zo in elkaar steekt.quote:Soms vraag ik me wel eens af Klopkoek, in welk donker sprookjesbos jij verzeild bent geraakt. Hoeveel kwaad zie jij in de wereld?
Zo zijn de meeste mensenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 23:06 schreef venomsnake het volgende:
Die Blair gelooft inmiddels in zijn eigen leugens.
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 23:06 schreef Klopkoek het volgende:
Bakas vind ik inderdaad ook een soort gare pooier
Wat halsema gaat zeggen kan ik denk ik wel van te voren uittekenen.
Vink af:
- Geen zelfkritiek
- Geen spijt
- Grijze plaat
- Blind achter de VS aanlopen
- Onbevredigend
- Doof geweest
- Wegwuiven
- Hooghartig
Zoiets.
Femke, haar vind ik steeds mooier. Of ik ben een verschrikkelijke sexist of men mag mij weer als linkse geilaard afficheren.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:57 schreef golfer het volgende:
Wat verwachten de haantjes vanavond van de uitzending?
quote:The committee of inquiry, the members of which were chosen by Gordon Brown,[8] comprises:[3][9]
Sir John Chilcot (chairman), a career diplomat and senior civil servant who was previously a member of the Butler Review.
Sir Lawrence Freedman, a military historian, and Professor of War Studies at King's College, University of London. His memo outlining five tests for liberal military intervention was used by Tony Blair in drafting his Chicago foreign policy speech.
Sir Martin Gilbert, a historian who supported the invasion of Iraq and claimed in 2004 that George W. Bush and Tony Blair may one day "join the ranks of Roosevelt and Churchill."[10]
Sir Roderic Lyne, former Ambassador to Russia and to the United Nations in Geneva, previously served as private secretary to Prime Minister John Major.
The Baroness Prashar, a crossbencher, member of the Joint Committee on Human Rights, and the current chairwoman of the Judicial Appointments Commission.
"ongelijk niet toegeven".... was ik vergetenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 23:09 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Klopt ook wel in dit geval.
Wat lult die ene kerel nu.
Hoe bedoel je? Hij verzint het niet zelf allemaal?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 23:10 schreef Ringo het volgende:
[..]
Femke, haar vind ik steeds mooier. Of ik ben een verschrikkelijke sexist of men mag mij weer als linkse geilaard afficheren.
Adjiedj, tja. Praat goed anderen na.
Wie zijn de anderen? Ik kijk.
Nee, ik heb dat ook. Gewoon een mooie vrouw.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 23:10 schreef Ringo het volgende:
[..]
Femke, haar vind ik steeds mooier. Of ik ben een verschrikkelijke sexist of men mag mij weer als linkse geilaard afficheren.
Ik ben ook nog steeds voor de inval in Irak.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 23:11 schreef Klopkoek het volgende:
DE mensen die in dat onderzoekcommissietje zitten
[..]
Tsja, QED bezigt conservatieve moralistische praatjes en dweept met Reagan maar komt ook in KPD zie ik in zijn postgeschiedenisquote:Op vrijdag 29 januari 2010 23:15 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Nee, ik heb dat ook. Gewoon een mooie vrouw.
Als je er maar zelf niet heen hoeft en vanuit de societeit lekker kan brallen...quote:Op vrijdag 29 januari 2010 23:15 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Ik ben ook nog steeds voor de inval in Irak.
Maar ik ben voor terugtrekking uit Afghanistan.
KPD is een conservatief christelijk bolwerk.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 23:16 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Tsja, QED bezigt conservatieve moralistische praatjes en dweept met Reagan maar komt ook in KPD zie ik in zijn postgeschiedenis![]()
Het is natuurlijk![]()
De Irakezen hebben het beter nu. Ga er maar heen op vakantie.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 23:17 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Als je er maar zelf niet heen hoeft en vanuit de societeit lekker kan brallen...
Privacy über alles. maar het is geen moeilijke gok.quote:
Bedrijfskunde? Doe je twee studies omdat je ook in dat topic gepost hebt?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 23:21 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
KPD is een conservatief christelijk bolwerk.
[..]
De Irakezen hebben het beter nu. Ga er maar heen op vakantie.
[..]
Privacy über alles. maar het is geen moeilijke gok.
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 23:16 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Tsja, QED bezigt conservatieve moralistische praatjes en dweept met Reagan maar komt ook in KPD zie ik in zijn postgeschiedenis![]()
Het is natuurlijk![]()
Bakas is een quoter.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 23:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Hij verzint het niet zelf allemaal?
Gelukkig niet. Wat een oppervlakkige studie.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 23:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Bedrijfskunde? Doe je twee studies omdat je ook in dat topic gepost hebt?
Rechten?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 23:26 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Gelukkig niet. Wat een oppervlakkige studie.![]()
Hoe kun je nou ,verliefd op een robot worden?
quote:
Hij lult makkelijk. Wil niet zeggen dat ie slim is.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 23:29 schreef Ringo het volgende:
Hij is toch slim en grappig.
Hij registreert zijn omgeving tot in detail en citeert daar vrijelijk uit. Het is een talent. Misschien ben ik gewoon jaloers.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 23:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
![]()
Je herkent bepaalde dingen? Van 'hé, dat heb eerder gelezen'?
Zonder slimheid kan je niet makkelijk lullen.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 23:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hij lult makkelijk. Wil niet zeggen dat ie slim is.
Don't ask don't tell.quote:
Ja zij leest boeken ipv met robots te seksen.quote:
Ja, je moet toch maar het talent hebben om uit een breed gebied veel bij te houden in een zo kort mogelijke tijd op een effciente wijze en daar een leuk verbandje aan te geven.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 23:32 schreef Ringo het volgende:
[..]
Hij registreert zijn omgeving tot in detail en citeert daar vrijelijk uit. Het is een talent. Misschien ben ik gewoon jaloers.
Zo is het.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 23:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, je moet toch maar het talent hebben om uit een breed gebied veel bij te houden in een zo kort mogelijke tijd op een effciente wijze en daar een leuk verbandje aan te geven.
Je hebt gelijk. Als je vorige topics doorleest zie je ook dat het bijna elke dag wel raak is. Waarschijnlijk gewoon een simpele strategie om mooie vrouwen op de voorste rij te zetten. Mij hoor je in ieder geval niet klagenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 23:50 schreef B-612 het volgende:
Ik zal waarschijnlijk niet de eerste zijn die opmerkt dat in talkshows als deze mooie dames uit het publiek opzettelijk op een voor de kamera zo duidelijk mogelijke plaats lijken te worden gezet..?
(zie de liefelijke blondine tussen Böhm en die auteur - ik zou bijna willen zeggen: Doutzen-look-a-like)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |