Ik zit er ook op te wachtenquote:Op donderdag 28 januari 2010 23:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
Van Rossem zit te broeden op een kritische vraag
Er bestaan best ondernemers die alom gewaardeerd worden.... Joop van de Ende is er zo eentje.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:14 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Het is ook hobby en grootheidswaanzin. Ik vind hem ook een kwal, maar toch is het ontzettend Nederlands om hem neer te halen. Laat hem maar z'n gang gaan.
Hij heeft een ramkoers in gedachten. Hij maakt een mooi product volgens sommigen. Ik vind Spyker kitscherige troep met een Audi blok maar goed, exclusief is het wel. Joop van den Ende wordt ook gewaardeerd, maar veel mensen hebben een afkeer van auto's en zeker van dure auto's.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:16 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Er bestaan best ondernemers die alom gewaardeerd worden.... Joop van de Ende is er zo eentje.
"Laat hem maar zijn gang gaan" dacht ik ook eerst maar als je ziet hoe veel mensen op die man rekenen
Exactly my thoughts.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:20 schreef Klopkoek het volgende:
Die Spyker auto's ook.... wie koopt dat nou. Als je zo veel geld hebt koop je toch een Aston Martin? Die spykers schijnen rijeigenschappen te hebben uit de jaren 50 en dat stuur is een een soort scheepsroer... zonder airbag.
Die had ik ook al (veel) vaker gehoord. Is een inkoppertje en off-topic bovendien.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:22 schreef Lagrinta het volgende:
Van Rossem heeft er nog verstand van ook. Audi = VAG = VW = Ferdinand Porsche = Hitler.
Wat hij zegt is waar. Saab kan niet concurreren met Audi, BMW, MB en Volvo. Zwaar verouderde techniek. Geen competitieve dieselmotoren, onverfijnde onderstellen, afwerking enzovoort. Geen slechte auto's, maar niet bijzonder meer.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:22 schreef henkde_j het volgende:
Wat een bullshit gelul van van Rossum.
Praat niet over zaken waar je geen verstand van hebt.
Kroymans is idd een goed voorbeeld van waarom "laat hem maar" de verkeerde mentaliteit is. Die Kroymans heeft zelf zijn zakken gevuld, wordt nu zelfs verdacht van fraude en intussen staan alle werknemers op straat.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:20 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Hij heeft een ramkoers in gedachten. Hij maakt een mooi product volgens sommigen. Ik vind Spyker kitscherige troep met een Audi blok maar goed, exclusief is het wel. Joop van den Ende wordt ook gewaardeerd, maar veel mensen hebben een afkeer van auto's en zeker van dure auto's.
Als je autoliefhebber bent wordt je vaak scheef aangekeken. Men ziet het als patserij, net zoals een grote plasma tv. Het is veel meer, want het is een passie.
Maar goed, dit soort lieden zijn er zelf ook wel verantwordelijk voor. Als je kijkt naar Kroymans, Viktor, ze hebben allemaal de schijn tegen.
Gister/eergister heeft hij een radiocolumn bij Goedemorgen Nederland uitgesproken over dit onderwerp. Verwacht van hem toch wel dat hij zich heeft ingelezen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:22 schreef henkde_j het volgende:
Wat een bullshit gelul van van Rossum.
Praat niet over zaken waar je geen verstand van hebt.
Het is wel de waarheid en verklaart het succes van VAG haar brand strategy. Als je ziet hoe Audi zicht ontwikkelt heeft en hoe Saab ten onder is gegaan.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:22 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Die had ik ook al (veel) vaker gehoord. Is een i
nkoppertje en off-topic bovendien.
Een auto, koopt lang niet iedereen voor de prestaties. Met een Austin Martin wordt je snel aangezien voor een voetballer. Met een auto als een spyker, of van een andere kleine bouwer kun je je onderscheiden. En Ik kan mij goed voorstellen dat er belangstelling is voor een Spyker. Zeker door mensen die kunnen genieten van ontwerpdetails.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:20 schreef Klopkoek het volgende:
Die Spyker auto's ook.... wie koopt dat nou. Als je zo veel geld hebt koop je toch een Aston Martin? Die spykers schijnen rijeigenschappen te hebben uit de jaren 50 en dat stuur is een een soort scheepsroer... zonder airbag.
Hoezo is de technologie verouderd? Ze kunnen nu sneller innoveren toch?quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:23 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Wat hij zegt is waar. Saab kan niet concurreren met Audi, BMW, MB en Volvo. Zwaar verouderde techniek. Geen competitieve dieselmotoren, onverfijnde onderstellen, afwerking enzovoort. Geen slechte auto's, maar niet bijzonder meer.
Klopt, een louche vent. Maar zonder het voor hem op te nemen, heeft hij wel jaren mensen werk geboden en een hoop belasting betaald. Kun je niet omheen. Niet dat dat verzachtend werkt nu, maar dat wordt vaak vergeten.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Kroymans is idd een goed voorbeeld van waarom "laat hem maar" de verkeerde mentaliteit is. Die Kroymans heeft zelf zijn zakken gevuld, wordt nu zelfs verdacht van fraude en intussen staan alle werknemers op straat.
Leuk, maar de verkeerde investering als je ziet waar die Ethanol vandaan komt. Brazil my friend gaat naar de kloten. Daar ligt niet de toekomst.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:25 schreef henkde_j het volgende:
Saab loopt al jaren voor op het gebruik van Ethanol, biodiesel enz.
Vooral "balls" sprong er uit.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:26 schreef Ambrosius het volgende:
De helft wat gezegd wordt is Engels vandaag.
Mensen die meerdere exoten hebben overwegen een Spyker wellicht. Over Aston Martin gesproken, fraai design maar de afwerking is zwaar onder de maat. Er zitten Ford onderdelen in het interieur. Boeiend? Ja behoorlijk boeiend. Een Bentley is echte topkwaliteit, Aston Martin niet.quote:
GM techniek Is Amerikaans en dus sowieso verouderd. Waarom denk je dat Duitse auto's de maatstaf zijn.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:25 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Hoezo is de technologie verouderd? Ze kunnen nu sneller innoveren toch?
Veel? Ze zijn vooral beroemd geraakt vanwege hun turbo motorenquote:Op donderdag 28 januari 2010 23:30 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
GM techniek Is Amerikaans en dus sowieso verouderd. Waarom denk je dat Duitse auto's de maatstaf zijn.
Ik gun Saab het beste, ze hebben veel bewezen in het verleden.
Iddquote:Op donderdag 28 januari 2010 23:32 schreef Q.E.D. het volgende:
Maarten fluisterde: "Hij begint wel oud te worden hč"
![]()
Braziliė gaat naar de kloten? Hoe kom je erbij. Die lula doet het dacht ik best goed van wat ik gelezen heb.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:26 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Leuk, maar de verkeerde investering als je ziet waar die Ethanol vandaan komt. Brazil my friend gaat naar de kloten. Daar ligt niet de toekomst.
Er bestaan wel meer exclusieve autobouwers. Die niet meer dan 150 karren per jaar maken. Dat spijker er slechts 23 maakt is niet uit luxe.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:24 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Een auto, koopt lang niet iedereen voor de prestaties. Met een Austin Martin wordt je snel aangezien voor een voetballer. Met een auto als een spyker, of van een andere kleine bouwer kun je je onderscheiden. En Ik kan mij goed voorstellen dat er belangstelling is voor een Spyker. Zeker door mensen die kunnen genieten van ontwerpdetails.
Duitse het beste? Ford en Toyota zijn ook zeer innovatief.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:30 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
GM techniek Is Amerikaans en dus sowieso verouderd. Waarom denk je dat Duitse auto's de maatstaf zijn.
Ik gun Saab het beste, ze hebben veel bewezen in het verleden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_Automobilequote:Op donderdag 28 januari 2010 23:31 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Veel? Ze zijn vooral beroemd geraakt vanwege hun turbo motoren
Braziliė doet het idd heel goed. Beste van Amerika eigenlijk.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:32 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Braziliė gaat naar de kloten? Hoe kom je erbij. Die lula doet het dacht ik best goed van wat ik gelezen heb.
We hebben het over premium auto's, niet over burgerbakken. Maar Ford en Toyota zijn zo groot dat ze ook innoverend zijn.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:35 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Duitse het beste? Ford en Toyota zijn ook zeer innovatief.
Zonet zei je nog dat ze niet innovatief waren?quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:35 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_Automobile
Check de innovaties maar even.
Volgens mij was het in dit geval toeval, vanwege die radiocolumn. Maar hij heeft van zowat alle maatschappelijke kwesties verstand.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:33 schreef golfer het volgende:
Ik vind het altijd leuk en opvallend om te zien dat Van Rossem zich terdege voorbereid op de onderwerpen van z'n tafelgenoten en daar terecht kritische vragen en geluiden over laat horen.
Koser Kaya (en de hele commissie) heeft de ballen verstand van financiėle zaken, zoals Willem Middelkoop gister al zei in DWDD. Het zijn niet de fractiespecialisten zoals Irrgang.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
Jezus, wat een commissielid... Lekker je vragen letterlijk oplezen...
Kok?quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:32 schreef Q.E.D. het volgende:
Maarten fluisterde: "Hij begint wel oud te worden hč"
![]()
Nee we hebben het toch over Saab en dus over de middenklassers?quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:36 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
We hebben het over premium auto's, niet over burgerbakken. Maar Ford en Toyota zijn zo groot dat ze ook innoverend zijn.
Ja, Kokquote:Op donderdag 28 januari 2010 23:37 schreef Horloge het volgende:
[..]
Volgens mij was het in dit geval toeval, vanwege die radiocolumn. Maar hij heeft van zowat alle maatschappelijke kwesties verstand.
[..]
Koser Kaya (en de hele commissie) heeft de ballen verstand van financiėle zaken, zoals Willem Middelkoop gister al zei. Het zijn niet de fractiespecialisten zoals Irrgang.
[..]
Kok?
Saab is ook een premium merk.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:38 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Nee we hebben het toch over Saab en dus over de middenklassers?
Het regenwoud verdwijnt. Het is geen oplossing.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:36 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Braziliė doet het idd heel goed. Beste van Amerika eigenlijk.
En bio-ethanol wordt ook in Europa en Noord-Amerika geproduceerd.
Inderdaad.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:38 schreef Superheld het volgende:
Van Rossem, altijd leuke/mooie tv.
Klopt inderdaad, dat vergeten veel mensen. Het (vruchtbare) land wordt op die manier ook niet gebruikt voor voedsel, terwijl daar ook ernstige problemen dreigen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:39 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Het regenwoud verdwijnt. Het is geen oplossing.
Iddquote:Op donderdag 28 januari 2010 23:38 schreef Superheld het volgende:
Van Rossem, altijd leuke/mooie tv.
Dat heeft op zich niets te maken met de macro-economische ontwikkeling van Braziliė.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:39 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Het regenwoud verdwijnt. Het is geen oplossing.
Ik ken genoeg mensen die in het onderwijs werken, (of een ander gemiddeld inkomen) die gewoon een Saab rijden.quote:
Je ziet het overal. Opkomende economiėn willen meer welvaart en de natuur kan ze even gestolen worden. Er is nog niet genoeg regelgeving zoals wij die kennen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:41 schreef Horloge het volgende:
[..]
Klopt inderdaad, dat vergeten veel mensen. Het (vruchtbare) land wordt op die manier ook niet gebruikt voor voedsel, terwijl daar ook ernstige problemen dreigen.
Het is ook een keuze om een premium auto te rijden. Veel burgers rijden een Peugeot 307 of Opel enzovoort. Die bakken kosten nieuw ook een kleine 30k. Tweedehands wordt veel bereikbaar en een 2dehands 5-serie is oneindig veel fijner dan een nieuwe Opel Vectra. Alleen de vaste lasten zijn hoger en daar gaat het om.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:42 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Dat heeft op zich niets te maken met de macro-economische ontwikkeling van Braziliė.
(Uiteraard is het wel slecht)
Braziliė doet het goed, zonder meer.
[..]
Ik ken genoeg mensen die in het onderwijs werken, (of een ander gemiddeld inkomen) die gewoon een Saab rijden.
Zal rond de 20k kosten voor een occasion.
Nee die hebben niet de rijeigenschappen van een auto uit de jaren 50. Scheelt ook niet veel met Aston Martin.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:20 schreef Klopkoek het volgende:
Die Spyker auto's ook.... wie koopt dat nou. Als je zo veel geld hebt koop je toch een Aston Martin? Die spykers schijnen rijeigenschappen te hebben uit de jaren 50 en dat stuur is een een soort scheepsroer... zonder airbag.
quote:46 Mercedes CLS 55 AMG 1.26.9 6 ep 1
47 Aston Martin Vanquish S 1.27.1 (?)
48 Aston Martin DB9 1.27.1 (?)
49 Porsche 911 GT3 (moist) 1.27.2 3 ep 1
50 Spyker C8 1.27.4 4 ep 7
51 TVR 350C 1.27.5 2 ep 10
52 Wiesmann MF3 1.27.9 6
http://648network.110mb.com/pages/gear/board.htm
Hij kan gewoon Clinton + De Senaat + Het Congres + Obama + Reagan allemaal tegelijk bashen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
Met zo'n Van Rossem wil je toch es een avond aan de bar hangen
Voor dat bedrag koop je ook een Mercedes, Audi, Volvo ocassion. Het is alleen ander publiek. (Al liggen Volvo en Saab dicht bij elkaar qua rijders)quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:42 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Ik ken genoeg mensen die in het onderwijs werken, (of een ander gemiddeld inkomen) die gewoon een Saab rijden.
Zal rond de 20k kosten voor een occasion.
Inderdaad, geweldige vent!quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
Met zo'n Van Rossem wil je toch es een avond aan de bar hangen
Saab heeft onder GM tijd veel klanten verloren aan Audi. Het is niet moeilijk om door terug te gaan naar de roots een oude liefde weer aan te wakkeren voor oud saab rijders.... gezien GM het aardig had verkloot.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:47 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Voor dat bedrag koop je ook een Mercedes, Audi, Volvo ocassion. Het is alleen ander publiek. (Al liggen Volvo en Saab dicht bij elkaar qua rijders)
Ben ik met je eens, er zijn alleen ook veel "kenners" die beweren dat er over een tijdje nog maar 6 merken overblijven en dat er geen ruimte is voor onderscheidende merken. Ik denk dat de trend wel weer gaat veranderen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:44 schreef Stiggie het volgende:
Hulde Victor Muller. Ondernemer pur sang.
Er ligt een prachtig businessplan klaar van Spyker voor Saab met dit jaar nog de 9-5 sedan en de nieuwe 9-5 estate, en misschien nog de 9-4x. Vergelijk het eens met Jaguar. De XF heeft Jaguar ook uit de rode cijfers geholpen met dit nieuwe model. Saab moet geen massa product worden wat GM ermee probeerde te bereiken. Saab moet Saab blijven, zoals het vroeger was… namelijk niche. Lage afzet, hoge marge. Dit lukt echter alleen als Saab terug gaat naar de roots en VM is daar absoluut de geschikte persoon voor om dat te bereiken.
Ik neem aan dat je dit sarcastisch bedoelde en niet baseert op zijn resultaten in de auto-industrie tot nu toe?quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:44 schreef Stiggie het volgende:
Hulde Victor Muller. Ondernemer pur sang.
Het is een ander publiek, maar ondertussen proberen die burgerlijke Astra rijders de overburen ook de ogen uit te steken met een 1.8 badge, 17 inch lichtmetaal enz. Ze zijn net zo erg als mensen die premium rijden.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:47 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Voor dat bedrag koop je ook een Mercedes, Audi, Volvo ocassion. Het is alleen ander publiek. (Al liggen Volvo en Saab dicht bij elkaar qua rijders)
Een Saab rijder koopt geen Saab om op te vallen. Saabs zijn vrij neutrale auto's, niet schreeuwerig als een BMW, of patserig als een Mercedes.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:51 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Het is een ander publiek, maar ondertussen proberen die burgerlijke Astra rijders de overburen ook de ogen uit te steken met een 1.8 badge, 17 inch lichtmetaal enz. Ze zijn net zo erg als mensen die premium rijden.
Ik zie altijd Turken in oude Mercedessen en opa's in nieuwe Mercedessen. Laat "patserig" weg.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:54 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Een Saab rijder koopt geen Saab om op te vallen. Saabs zijn vrij neutrale auto's, niet schreeuwerig als een BMW, of patserig als een Mercedes.
quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:54 schreef Horloge het volgende:
"Leg eens even uit in 2 of 3 zinnen...."
- (heel verhaal)
Zoals gewoonlijk heeft hij verteld wat we eigenlijk al wisten, maar het was weer lachen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:53 schreef Superheld het volgende:
Maarten moet meer zendtijd krijgen.
Als jij denkt dat jij een nieuw Supercar merk dat moet concurreren met Ferrari, Lambo etc. direct winstgevend kan krijgen ben je niet van deze wereld. Dat zal met heel veel marketing/brand building moeten. Nu kan je zeuren over verlies, maar hij leeft... en zijn auto's worden nog steeds gebouwd. Hij kan niet onderdelen inkopen voor 10.000de auto's maar slechts een heel klein aantal tegen hoge prijzen. Nu kan dat dus al in grotere aantallen. Hij leeft nog steeds met Spyker en heeft nu een gigantisch dealer bestand erbij. Voor Spyker is dit ideaal.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:51 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je dit sarcastisch bedoelde en niet baseert op zijn resultaten in de auto-industrie tot nu toe?
Saab is voor intellectuele mensen die een ruime, veilige en vlotte auto willen rijden en niet willen opvallen maar wel duidelijk een statement maken. Ooit een Saab in een Hiphop clip gezien? Het zijn geen auto's voor klootjesvolk.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:54 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Een Saab rijder koopt geen Saab om op te vallen. Saabs zijn vrij neutrale auto's, niet schreeuwerig als een BMW, of patserig als een Mercedes.
Patserig is misschien niet de juiste keuze. Maar een Mercedes wordt toch vaak als statussymbool gezien. Het is toch een bepaald slag mensen wat aangetrokken wordt door dit type auto's (Er zijn natuurlijk uitzonderingen)quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:55 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Ik zie altijd Turken in oude Mercedessen en opa's in nieuwe Mercedessen. Laat "patserig" weg.
Ja, dat dus..quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:57 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Saab is voor intellectuele mensen die een ruime, veilige en vlotte auto willen rijden en niet willen opvallen maar wel duidelijk een statement maken. Ooit een Saab in een Hiphop clip gezien? Het zijn geen auto's voor klootjesvolk.
Een merk als Ferrari of Lamborghini kunnen denk ik niet meer geėvenaard worden. Daarvoor is de autogeschiedenis te bepalend geweest.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:57 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Als jij denkt dat jij een nieuw Supercar merk dat moet concurreren met Ferrari, Lambo etc. direct winstgevend kan krijgen ben je niet van deze wereld. Dat zal met heel veel marketing/brand building moeten. Nu kan je zeuren over verlies, maar hij leeft... en zijn auto's worden nog steeds gebouwd. Hij kan niet onderdelen inkopen voor 10.000de auto's maar slechts een heel klein aantal tegen hoge prijzen. Nu kan dat dus al in grotere aantallen. Hij leeft nog steeds met Spyker en heeft nu een gigantisch dealer bestand erbij. Voor Spyker is dit ideaal.
Trouwens Le Mans is Spyker erg succesvol, maar men denkt alleen maar aan de F1. Typisch Nederlands, doe maar normaal dan doe je al gek genoeg.
Iedereen rijdt in een Mercedes. Van een net gepensioneerd Duits echtpaar tot de Bulgaarse maffia en van Frans Bauer tot circusmedewerkers. Dat het geen leuk merk is moge duidelijk zijn. Wel een fascinerend merk.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:58 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Patserig is misschien niet de juiste keuze. Maar een Mercedes wordt toch vaak als statussymbool gezien. Het is toch een bepaald slag mensen wat aangetrokken wordt door dit type auto's (Er zijn natuurlijk uitzonderingen)
Een Ferrari, of Lamborghini is tegenwoordig niet meer bijzonder. Het is bijna standaard om een Ferarri, Lamborghini of Aston te bezitten wanneer je vermogend bent. De miljonairs/miljardairs willen zich blijven onderscheiden. Door iets te kopen wat afwijkt van de standaard. Een kleiner exclusief merk als Spyker of Wiesmann speelt hier goed op in.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:59 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Een merk als Ferrari of Lamborghini kunnen denk ik niet meer geėvenaard worden. Daarvoor is de autogeschiedenis te bepalend geweest.
Tja, sinds 1914 op de markt en nog steeds geen winst en per verkocht exemplaar 5 ton toeleggen is inderdaad erg succesvol.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:57 schreef Stiggie het volgende:
Als jij denkt dat jij een nieuw Supercar merk dat moet concurreren met Ferrari, Lambo etc. direct winstgevend kan krijgen ben je niet van deze wereld. Dat zal met heel veel marketing/brand building moeten. Nu kan je zeuren over verlies, maar hij leeft... en zijn auto's worden nog steeds gebouwd.
Geevenaard niet nee. Om te kunnen concurreren gaat het om. Mensen die een ferrari en lambo hebben, hebben vaak meerdere auto's. Een Spyker past er dan zeker bij om iets unieks te hebben. Je moet er dan echter wel veel geld er in stouwen. Als je geen dealers hebt en weinig marketing gaat het niet werken. Ze zijn pas sinds 2000 bezig dus ik vind dit niet zo raar. Dit is een grote stap voor Spyker die een hele erge positieve invloed zal hebben.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:59 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Een merk als Ferrari of Lamborghini kunnen denk ik niet meer geėvenaard worden. Daarvoor is de autogeschiedenis te bepalend geweest.
Ik bedoelde dat ik het met je eens wasquote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:00 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Niks dus. Ik geef een beschrijving van Saab rijders.
Yeah right. ... sinds 1914 op de markt. Volgens mij heb je onder een steen gelegen en weet je niet eens hoe Spyker Cars is ontstaan. Ze hebben het oude merk overgenomen en bestaan pas sinds 1999/2000.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:02 schreef golfer het volgende:
[..]
Tja, sinds 1914 op de markt en nog steeds geen winst en per verkocht exemplaar 5 ton toeleggen is inderdaad erg succesvol.
Victor Muller is en blijft een blaaskaak met een mooi PR-marketingverhaal wat ie overigens tot nu toe nooit heeft kunnen waarmaken.
Spyker en Wiesmann bieden iets exclusiefs. De goede strategie, alleen wat meer afzet zou leuk zijn.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:02 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Een Ferrari, of Lamborghini is tegenwoordig niet meer bijzonder. Het is bijna standaard om een Ferarri, Lamborghini of Aston te bezitten wanneer je vermogend bent. De miljonairs/miljardairs willen zich blijven onderscheiden. Door iets te kopen wat afwijkt van de standaard. Een kleiner exclusief merk als Spyker of Wiesmann speelt hier goed op in.
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:03 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat ik het met je eens was
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |