Ik gun het ze van harte en hun doelgroep moet inderdaad heel rijke mensen zijn. Want je moet rijk zijn om dit te kunnen rijden. Een Carreratje kunnen de meeste mensen ooit wel rijden als ze fatsoenlijk zouden sparen en het echt willen, maar een Spyker is andere koek.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:03 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Geevenaard niet nee. Om te kunnen concurreren gaat het om. Mensen die een ferrari en lambo hebben, hebben vaak meerdere auto's. Een Spyker past er dan zeker bij om iets unieks te hebben. Je moet er dan echter wel veel geld er in stouwen. Als je geen dealers hebt en weinig marketing gaat het niet werken. Ze zijn pas sinds 2000 bezig dus ik vind dit niet zo raar. Dit is een grote stap voor Spyker die een hele erge positieve invloed zal hebben.
En bijzonder succesvol, he ?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:04 schreef Stiggie het volgende:
Yeah right. ... sinds 1914 op de markt. Volgens mij heb je onder een steen gelegen en weet je niet eens hoe Spyker Cars is ontstaan. Ze hebben het oude merk overgenomen en bestaan pas sinds 1999/2000.
Die bochten van de Stig.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:15 schreef henkde_j het volgende:
Ik denk dat Clarkson hier de Spyker op z'n kop slaat: (Wat flauw om spyker te gebruiken)![]()
It is not a car you drive, it is a car you wear. It is not an everyday car, it is a car for you to be seen driving it, like using a really good piece of fashion designer.
Dat roept alweer de vraag op hoe goed de leiding van een bedrijf is. Als je luxe, handgemaakt goederen in een markt wil zetten die er niet om vraagt.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:33 schreef Q.E.D. het volgende:
Het is niet zo gek dat een bedrijf in het begin een aantal jaren verlies maakt.
Zeker een bedrijf dat luxe handgemaakte goederen produceert in een slechte markt.
Als autoliefhebber vind ik winst helemaal niet belangrijk. Ik moedig het juist aan dat er ondernemers zijn die durven af te wijken van de standaard. Risico hoort daar nu eenmaal bij.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:31 schreef golfer het volgende:
[..]
En bijzonder succesvol, he ?
Hoeveel winst ook alweer?
Nee hoor, aanbod creëert vraag. Kijk maar naar de iPod, die had ook niemand nodig... Totdat...quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:35 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat roept alweer de vraag op hoe goed de leiding van een bedrijf is. Als je luxe, handgemaakt goederen in een markt wil zetten die er niet om vraagt.
Alweer een zoveelste vraagteken bij de blaaskaak Muller.
Ah, de omgekeerde marketinggedachte.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:39 schreef Q.E.D. het volgende:
Nee hoor, aanbod creëert vraag. Kijk maar naar de iPod, die had ook niemand nodig... Totdat...![]()
Ik zal mijzelf maar even herhalen:quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:31 schreef golfer het volgende:
[..]
En bijzonder succesvol, he ?
Hoeveel winst ook alweer?
Als SAAB het niet red is het met spyker ook gedaanquote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:47 schreef Sloggi het volgende:
Ik verwacht er ook niet te veel van hoor, hoewel ik een Saab-liefhebber ben. Hopelijk is de directie van Saab capabel en kunnen ze het bedrijf winstgevend maken. Muller kwam op dat vlak niet veel verder dan de schuld afschuiven op GM.
quote:Jammer dat hier zo gereageerd wordt. Laat ik vooropstellen niks persoonlijk tegen iemand hier te hebben.
Maar wat mij opvalt is dat de mentaliteit van ''doe maar normaal dan doe je al gek genoeg'' weer naar boven komt. Ik word daar zelf echt moe van. Als je een bedrijf wilt starten gaat iedereen zitten wachten tot jij op je bek gaat.
Ik heb zwaar respect voor dhr. Muller ongeacht wat het resultaat zal zijn. Een echte ondernemer die blijft doorgaan. Dit soort mensen hebben we hard nodig.
En de mening, Saab zal toch over een jaar wel weer falliet gaan, is onzin, mits het bedrijfsplan zoals die nu is wordt uitgevoerd. Het bedrijfsplan van Spyker, wat in grote lijnen het zelfde is als die van Koeningsegg is aan een zogeheten stress-test ondergaan (inclusief een economische dip) en heeft deze doorstaan. Dit is overigens door PriceWaterHouseCoopers uitgevoerd. Daarnaast zal er echt geen lening verstrekt worden aan een onderneming zonder enige visie en een gedegen bedrijfsplan. Zweden is niet gek om garant te staan, en Europa ook niet, want ook Europa moet die lening goedkeuren.
Dit jaar komt de nieuwe 9-5 sedan en de nieuwe 9-5 estate uit, en misschien nog de 9-4x. Nu zal over-all de 9-5 geen topverkoper worden in zijn klasse, maar wel voor Saab maatstaven. En dat is positief. De Jaguar XF is ook geen topverkoper over-all, maar wel voor Jaguar maatstaven, en wat blijkt: Jaguar voor het eerst sinds jaren uit de rode cijfers door de nieuwe XF. Saab moet geen massa product worden wat GM wilde, maar een niche product. Lage afzet, hoge marge. En een hoge marge lukt alleen als Saab echt Saab is. Saab wil helemaal geen massa product worden namelijk. Maar dat snapte GM totaal niet.
Het Formule 1 avondtuur ging niet zoals gepland. So be it, soms lukt iets wel met ondernemen, soms iets niet. Winnen start met beginnen. Le Mans was weer een goede zet. Sowieso heeft dhr. Muller wel de capaciteiten en de kwaliteiten om mensen bij elkaar te brengen om nieuwe activiteiten te financieren. Daarom is Spyker er ondanks de F1 zet nog steeds.
Wat ik zie in de media is dat er veel gepraat wordt over Saab terwijl die lui er totaal geen verstand van hebben hoe werkelijk de vork in de steel zit. Omdat ik zelf Saab liefhebber ben heb ik mij er de laatste 1,5 jaar in verdiept. Wat me los van het Saab verhaal al opviel is dat de media klakkeloos alles maar van elkaar overneemt zonder enige bron na te checken. Ze zullen en moeten de eerste zijn met een bericht. Nou ik kan je vertellen, die Zweedse zender die gister beweerde dat Saab was verkocht nu op flinke blaren zit.
Gegroet,
Een ondernemer en Saab rijder/liefhebber.
Saab UP
De Spyker bedoel je?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:50 schreef Stiggie het volgende:
Een post van een ander forum die naar mijn mening de spijker op zijn kop slaat
GM is gewoon blij dat ze zonder al te veel juridische claims en rechtzaken een verliesgevend bedrijfsonderdeel hebben kunnen verpatsen aan een opportunist uit Nederland die er ook nog met eigen risico-kapitaal ingestapt is.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:55 schreef Sloggi het volgende:
Want de productiekosten moeten haast wel omhoog gaan. Ze kunnen niet meer groot inkopen, moeten alles zelf regelen (productie, design etc.). De financiële voordelen van schaalvergroting vallen gewoon weg (en die voordelen waren er in principe, als onderdeel van een groot concern als GM).
Productie naar Korea. De nieuwe 9-5 heeft wel wat weg van een Hyundai Grandeur.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:55 schreef Sloggi het volgende:
Leuk, maar ik ben benieuwd hoe ze die hoge marge gaan bereiken zonder net zo duur te worden als Audi, BMW en Mercedes. Dat wordt een stuk moeilijker nu ze weer zo klein zijn. Want de productiekosten moeten haast wel omhoog gaan. Ze kunnen niet meer groot inkopen, moeten alles zelf regelen (productie, design etc.). De financiële voordelen van schaalvergroting vallen gewoon weg (en die voordelen waren er in principe, als onderdeel van een groot concern als GM).
Ik hoop heel erg dat het lukt, maar ik ben sceptisch.
Was het niet een onderdeel van de deal dat Saab bij GM goedkoop onderdelen kan blijven inkopen?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:55 schreef Sloggi het volgende:
Leuk, maar ik ben benieuwd hoe ze die hoge marge gaan bereiken zonder net zo duur te worden als Audi, BMW en Mercedes. Dat wordt een stuk moeilijker nu ze weer zo klein zijn. Want de productiekosten moeten haast wel omhoog gaan. Ze kunnen niet meer groot inkopen, moeten alles zelf regelen (productie, design etc.). De financiële voordelen van schaalvergroting vallen gewoon weg (en die voordelen waren er in principe, als onderdeel van een groot concern als GM).
Ik hoop heel erg dat het lukt, maar ik ben sceptisch.
Die was al minstens 3 jaar geleden ontworpen en heeft weinig met deze deal te maken.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 01:03 schreef Stiggie het volgende:
De toekomst mag het allemaal gaan uitwijzen...
Ik sluit af met een prachtige auto die gebouwd gaat worden dankzij Saab Spyker Automobiles
Zeer zeker dat dat ermee te maken heeft anders was er uberhaupt geen deal gemaakt door de heer VM.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 01:08 schreef golfer het volgende:
[..]
Die was al minstens 3 jaar geleden ontworpen en heeft weinig met deze deal te maken.
Hij had het over navelstrengen, dus daar ga ik wel vanuit. Hij mikt voornamelijk op design de komende 3 jaar. Design wat Saab moet doen opleven. Daar is best wat voor te zeggen, maar als mensen nog steeds Corsa knoppen in het interieur zien is het dik mis. Maar ik weet niet of het interieur van de nieuwe 9-5 een beetje in orde is.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 01:01 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Was het niet een onderdeel van de deal dat Saab bij GM goedkoop onderdelen kan blijven inkopen?
Hij benadrukte wel dat deze nieuwe 9-5 een belangrijke reden was om Saab over te nemen. Saab zag een aantal jaar terug de bui al hangen en had toch weinig meer te verliezen. Vandaar meer aandacht voor design. Daarom kunnen we wel optimistisch zijn over deze 9-5, de 9-4 X ziet er als concept ook goed uit en de 9-3 zit nog in de kleifase dus die valt nog mooi te boetseren tot een echte Saab.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 01:08 schreef golfer het volgende:
[..]
Die was al minstens 3 jaar geleden ontworpen en heeft weinig met deze deal te maken.
Het is nog veel Hollandser om te zeggen"Het is Nederlands om hem neer te halen."quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:14 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Het is ook hobby en grootheidswaanzin. Ik vind hem ook een kwal, maar toch is het ontzettend Nederlands om hem neer te halen. Laat hem maar z'n gang gaan.
Hm. Ik zie iemand met een spyker als of koude kak, of een loser. Misschien een dandy crimineel die er mee op pad gaat. Spyker is voor mij vooral net niet. Of het waar is of terecht of niet, het is een beeld. En daar hebben ze mee te dealen. Kunnen ze doen alsof het niet zo is, ga je alleen maar harder op je bek.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:24 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Een auto, koopt lang niet iedereen voor de prestaties. Met een Austin Martin wordt je snel aangezien voor een voetballer. Met een auto als een spyker, of van een andere kleine bouwer kun je je onderscheiden. En Ik kan mij goed voorstellen dat er belangstelling is voor een Spyker. Zeker door mensen die kunnen genieten van ontwerpdetails.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |