maar heb je ook een website om te spammen? Nee?quote:Op woensdag 23 december 2009 22:07 schreef LXIV het volgende:
Langs welke zijlijn sta ik? Qua aandelen zit ik op dit moment toch 75% long! En wat de huizenmarkt betreft: het gaat mij vooral om het juiste moment om te switchen van aandelen naar OR. Want hoe je het wend of keert, in een optiepakket kun je niet wonen.
Desalniettemin ben ik beter af met een stijging van de AEX van 20% in 2010 dan met een daling van de huizenprijs van 10%. Ik geloof echter dat het ideale draaimoment nog niet gevonden is. Wat de absolute huizenprijs op dat moment is, is voor mij secundair.
Als ik een hypotheek deels mag financieren met een achtergesteld cumulatieve ASR-obligatie dan ben ik ook al tevreden. Uiteindelijk gaat het mij erom me in een zodanige positie te manoeuvreren dat ik én heel prettig woon, én van niemand anders (incl. werkgever) afhankelijk ben om dit te financieren. Tot nu toe komt dit moment steeds dichterbij.
Een webzijde niet. Wel heb ik ooit wat geschreven op een blogje, waarnaar de link verwijst in de symbooltjes bovenop mijn postje. Één ervan heeft een economisch tintje, over inflatie. Ter lering en vermaak dan:quote:Op woensdag 23 december 2009 22:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
maar heb je ook een website om te spammen? Nee?
Heb je dan een user om af te zeiken? Want dat moet wel het opperste doel zijn!
Wil je genuanceerd en inhoudelij discussieren. Mag ik u dan vriendelijk doch beleefd naar een ander website redigeren? Want daar is dit topic toch echt niet voor bedoeld hoor. Wij dienen elkander hier voor rotte vis uit te maken, danwel persoonlijk het licht uit de ogen te misgunnen, en het liefst beide.
hebt U een webzijde, LXIV?
quote:Inflatie
Een niet aflatende bron van zorg voor tante Ursula was de immer voortwoekerende inflatie. Juist omdat ze over zoveel geld beschikte werd ze daar extra hard door getroffen, zo vond ze zelf. Immers, wanneer de droge grutten van 25 centen opeens naar 26 centen het hele pond gingen, werd haar gehele kapitaal plotsklaps 4 procent minder waard. Gezien de grootte van haar bezittingen verloor ze zelfs bij een geringe verhoging al kapitalen, dus was het niet verwonderlijk dat ze na iedere prijsstijging asgrauw wegtrok. De enige manier waarop ze deze ellende dacht te kunnen voorkomen was om voor een vast bedrag per week haar boodschappen te blijven doen. Op deze manier moest ze in de loop der jaren wel steeds kariger gaan leven. Op den duur at ze door de week alleen nog met water aangelengde koude grutten. Geld om de kachel aan te maken had ze al lang niet meer. "Ze maken me helemaal kapot, die profiteurs met hun woekerprijzen", placht ze te zeggen. "Ik kan me zelfs de pap niet meer lauw stoken!" En, terwijl ze met een afgunstig oog naar ons keek, "Jullie hebt het maar gemakkelijk. 't Is licht groot vuur maken van andermans turf."
Iedere zaterdagmiddag, net voor sluitingstijd, ging ze altijd met haar tenen tas langs de paardenslager. Daar kochten de boeren uit de omgeving altijd bijslacht voor hun waakhonden. Voor een gulden had je een pond. Wanneer de slager een half pond bijslacht op de toonbank legde rook ze er altijd aandachtig aan en zei:"Op maandag raak je deze niet meer kwijt. Vijfentwintig centen het halve pond kun je krijgen, en geen cent meer."De slager, die het kromme mens waarschijnlijk zo snel mogelijk weer uit zijn winkel wou hebben, gaf het haar dan maar snel mee. Voor dat ene kwartje wou hij geen misbaar in de winkel hebben.Één keer heeft ze zich vergist. Op een bijzonder mooie en zonnige zaterdagmiddag was de gortbeuling in de aanbieding. Voor slechts 80 cent het pond. Tot ieders verbazing bestelde ze, naast de gebruikelijke bijslacht, nonchalant nog een pond gortbeuling. De slager zelf keek haar met open mond aan toen ze haar bestelling deed."Kom op, kom op, ik heb niet de hele dag de tijd", zei ze.Toen de slager de gortbeuling afgesneden had stopte ze die zonder omhaal in haar tas, betaalde haar één Gulden vijf en verliet de winkel. Nog steeds vraag ik me af wat haar die dag bezield heeft.Thuis aangekomen kreeg ze natuurlijk spijt van haar drieste aankoop. Zo snel ze kon spoedde ze zich met haar gortbeuling terug naar de slager, die inmiddels gesloten was. Dan toch maar weer terug huis gekeerd met de beuling. Omdat ze niet kon verkroppen het luxe vlees zomaar op te eten bleef ze het angstvallig bewaren onder een stolp in de buffetkast. Na drie weken moest ze het wel weg gooien, haar hele huis begon naar rot vlees te stinken. '''t Is eeuwig sund, 't is eeuwig sund", prevelde ze weken aan een stuk. Na dat debacle ging haar gezondheid snel achteruit.
ook al begrijp ik het waar het verdaan komt (allez, tis vur al sunt, nie waor?), er komt niet één keer DAM in voor, en ook niet één keer iets met financiele mannetjes, noch andere achterbakse verdachtmakingen.....quote:Op woensdag 23 december 2009 22:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een webzijde niet. Wel heb ik ooit wat geschreven op een blogje, waarnaar de link verwijst in de symbooltjes bovenop mijn postje. Één ervan heeft een economisch tintje, over inflatie. Ter lering en vermaak dan:
[..]
Misschien komt dat door mijn rotsvaste overtuiging dat hetgeen we hier op het forum allemaal roepen, gaat het nu over huizenprijzen, de koersen van bepaalde aandelen of wat dan ook, geen enkele, maar dan ook helemaal geen, invloed heeft op de werkelijke prijzen en koersen. Daarom maakt het mij ook niks uit wat anderen er van vinden of roepen. Ik roep altijd eerlijk wat ik zelf denk, want mijn enige belang hier is gewoon sociaal wat discussieren en misschien mijn verbale en schriftelijke vaardigheden wat aanscherpen.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ook al begrijp ik het waar het verdaan komt (allez, tis vur al sunt, nie waor?), er komt niet één keer DAM in voor, en ook niet één keer iets met financiele mannetjes, noch andere achterbakse verdachtmakingen.....
Dat kan echt niet hoor, da's niet zuur en verwijzerig genoeg..... en er staat nog geeneens een concrete URL in, niet in het verhaal, niet in je username...... tsssss
We hebben in deze reeks wel een standaard laag te houden, vriend.....
nhee, doe normaal joh, het is allemaal kommer en kwel. Hooguit een linkje naar een suggestieve site van iemand die alleen mensen kan afzeiken en uitlokken, dat wil ik wel overwegen....quote:Op woensdag 23 december 2009 22:24 schreef Prutzenberg het volgende:
Geen plaatje in de OP?![]()
Ik had op zijn minst een lachend huisje verwacht o.i.d.
Dat roep ik al maanden, dalen met die handel. Misschien dat de achterbakse financiele mannetjes nog wat verdachtmakingen kunnen uiten en we zitten weer op koersquote:Op woensdag 23 december 2009 22:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik heb het verhaal gelezen en vond het prachtig.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ook al begrijp ik het waar het verdaan komt (allez, tis vur al sunt, nie waor?), er komt niet één keer DAM in voor, en ook niet één keer iets met financiele mannetjes, noch andere achterbakse verdachtmakingen.....
Dat kan echt niet hoor, da's niet zuur en verwijzerig genoeg..... en er staat nog geeneens een concrete URL in, niet in het verhaal, niet in je username...... tsssss
dat lijkt in de verte een beetje op humor, dakennie heh.... serieus met een dergelijke houding halen we nooit de 30%.... daling... welteverstaan....quote:Op woensdag 23 december 2009 22:28 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat roep ik al maanden, dalen met die handel. Misschien dat de achterbakse financiele mannetjes nog wat verdachtmakingen kunnen uiten en we zitten weer op koers
Leg uit?quote:Op woensdag 23 december 2009 22:30 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Ik heb het verhaal gelezen en vond het prachtig.
Maar het is absoluut niet geschikt voor dit topic.
O, voor ik het vergeet: Huiseigenaren, binnenkort zitten ze op de blaren!
Dat hoeft toch niet meer? Nieuwe regels en zo.quote:
Internet is geduldig...ik wacht op je uitleg..quote:Op woensdag 23 december 2009 22:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
hail to the DAM(hetgeen overigens geen uitleg is
)
Nope, ik heb ook geen verstand van Dreamweaver.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dat lijkt in de verte een beetje op humor, dakennie heh.... serieus met een dergelijke houding halen we nooit de 30%.... daling... welteverstaan....
Heb eigenlijk een website te spammen, Xeno....?
heb jij tenminste een webiste om te spammen dan?quote:Op woensdag 23 december 2009 22:39 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Dat hoeft toch niet meer? Nieuwe regels en zo.
achjee, uitleg is niet alleen overrated, maar ook niet echt gewenst hier.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Internet is geduldig...ik wacht op je uitleg..
Ik heb er even eentje geleend: De oplossing voor de problemen op de huizenmarkt!quote:Op woensdag 23 december 2009 22:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
heb jij tenminste een webiste om te spammen dan?
Dan houden we er toch tenminste een beetje inhoud in.
Ja, zo gaat het hier wel...quote:Op woensdag 23 december 2009 22:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
achjee, uitleg is niet alleen overrated, maar ook niet echt gewenst hier.
Ik zeg DOWN. Of UP. Of ik zeg gewoon dat je er geen ruk van begrijpt, ofzo.
Dat je dom ben bent, moet lezen, en dat me je profiel niet zo bevalt, enzo...
Sorry, te direct, ik ben nog niet zo goed in het suggestieve, bij deel #43 lukt dat vast beter....
Waarom ben je opeens zo hyper, Dinosaur? Niks nieuws onder de zon toch hier, of elders op FOK!? Het is een vrij toegankelijk forum voor mensen van allerlei allooi. Sommigen kennen de normen om een discussie te voeren en anderen weer niet. Sommigen kunnen hun ideeën goed beargumenteren, anderen weer niet. Dat is altijd toch al zo geweest?quote:Op woensdag 23 december 2009 22:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
achjee, uitleg is niet alleen overrated, maar ook niet echt gewenst hier.
Ik zeg DOWN. Of UP. Of ik zeg gewoon dat je er geen ruk van begrijpt, ofzo.
Dat je dom ben bent, moet lezen, en dat me je profiel niet zo bevalt, enzo...
Sorry, te direct, ik ben nog niet zo goed in het suggestieve, bij deel #43 lukt dat vast beter....
Eindejaarsrally i.c.m kerstborrel misschien?quote:Op woensdag 23 december 2009 22:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom ben je opeens zo hyper, Dinosaur? Niks nieuws onder de zon toch hier, of elders op FOK!? Het is een vrij toegankelijk forum voor mensen van allerlei allooi. Sommigen kennen de normen om een discussie te voeren en anderen weer niet. Sommigen kunnen hun ideeën goed beargumenteren, anderen weer niet. Dat is altijd toch al zo geweest?
Persoonlijk interesseert iemands standpunt me veel minder dan dat iemands mores heeft en zich weet te verwoorden. Veel van de argumenten van de stieren zijn ook gewoon valide, maar ook de bears hebben hun goede punten.
Mwa, ik ken de meeste posters op het AEX forum wel (van posten dan he...). Het is vaak hetzelfde groepje. En dus is het niet zo vreemd om iemand aan te spreken op een onderbouwing van zijn standpunten. Zeker omdat die standpunten keer op keer herhaald worden.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom ben je opeens zo hyper, Dinosaur? Niks nieuws onder de zon toch hier, of elders op FOK!? Het is een vrij toegankelijk forum voor mensen van allerlei allooi. Sommigen kennen de normen om een discussie te voeren en anderen weer niet. Sommigen kunnen hun ideeën goed beargumenteren, anderen weer niet. Dat is altijd toch al zo geweest?
Persoonlijk interesseert iemands standpunt me veel minder dan dat iemands mores heeft en zich weet te verwoorden. Veel van de argumenten van de stieren zijn ook gewoon valide, maar ook de bears hebben hun goede punten.
Same here.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Mwa, ik ken de meeste posters op het AEX forum wel (van posten dan he...). Het is vaak hetzelfde groepje. En dus is het niet zo vreemd om iemand aan te spreken op een onderbouwing van zijn standpunten. Zeker omdat die standpunten keer op keer herhaald worden.
En daarbij komt dat ik ook kan leren van iemand zijn onderbouwing. En dat meen ik serieus~!
Ik zit hier niet alleen om te spuien, maar ook om er wat van op te steken.
ik ben niet hyper, ik heb gewoon schuft aan eikhols die alleen lopen te zeiken en het als sport hebben verheven om mensen af te plassen. Het irriteert me nog meer als andere users dat prima vinden, en het irriteert me buitgewoon als dat vanuit FOK! zelf heel normaal gevonden wordt.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ach, zelf bij het topic over de beursvloer wordt er meer gepost als het down gaat dan als het omhoog gaat...stelletje negatievo's hier!quote:Op woensdag 23 december 2009 22:51 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Same here.
Er is de laatste tijd niet zo veel te bespreken denk ik. De koopmarkt kabbelt heel rustig naar beneden en de huurmarkt blijft voorlopig verziekt. Het gaat allemaal niet zo snel als op de beursvloer.
Ik ben blij dat we hier verschillende opinies hebben, anders hadden we het nooit tot #38 volgehouden. Ik vind wel dat posters zich aan bepaalde fatsoensnormen moeten houden. Dus voortdurend roepen om onderbouwing terwijl dit dus wel degelijk gebeurt ga ik op den duur irritant vinden. Verder stoor ik me nergens aan.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Mwa, ik ken de meeste posters op het AEX forum wel (van posten dan he...). Het is vaak hetzelfde groepje. En dus is het niet zo vreemd om iemand aan te spreken op een onderbouwing van zijn standpunten. Zeker omdat die standpunten keer op keer herhaald worden.
En daarbij komt dat ik ook kan leren van iemand zijn onderbouwing. En dat meen ik serieus~!
Goed punt, ik heb best wel wat opgestookt hier.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:49 schreef capricia het volgende:
Ik stoor me alleen als ik geld verlies...quote:Op woensdag 23 december 2009 22:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik ben blij dat we hier verschillende opinies hebben, anders hadden we het nooit tot #38 volgehouden. Ik vind wel dat posters zich aan bepaalde fatsoensnormen moeten houden. Dus voortdurend roepen om onderbouwing terwijl dit dus wel degelijk gebeurt ga ik op den duur irritant vinden. Verder stoor ik me nergens aan.
Ja, maar normaal ken ik je juist als bedachtzaam, weloverwogen en respectvol. En nu komt het opeens allemaal los!quote:Op woensdag 23 december 2009 22:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik ben niet hyper, ik heb gewoon schuft aan eikhols die alleen lopen te zeiken en het als sport hebben verheven om mensen af te plassen. Het irriteert me nog meer als andere users dat prima vinden, en het irriteert me buitgewoon als dat vanuit FOK! zelf heel normaal gevonden wordt.
Daar loop ik namelijk iets te lang voor mee, ook vanuit de site zelf
Discussie prima, daar is het forum voor bedoeld. De zaak vernachelen doe je maar lekker ergens anders.
Maar dat wist je al
maar ik denk wel dat je mensen (je zal ut niet geloven, maar ik stel me bij users nog steeds mensen voorquote:Op woensdag 23 december 2009 22:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik ben blij dat we hier verschillende opinies hebben, anders hadden we het nooit tot #38 volgehouden. Ik vind wel dat posters zich aan bepaalde fatsoensnormen moeten houden. Dus voortdurend roepen om onderbouwing terwijl dit dus wel degelijk gebeurt ga ik op den duur irritant vinden. Verder stoor ik me nergens aan.
Hoe bedoel je precies?quote:Op woensdag 23 december 2009 22:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
maar ik denk wel dat je mensen (je zal ut niet geloven, maar ik stel me bij users nog steeds mensen voor) daarbij eenzijdig de maat neemt
ik ben nog steeds respectvol, denk ik althansquote:Op woensdag 23 december 2009 22:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, maar normaal ken ik je juist als bedachtzaam, weloverwogen en respectvol. En nu komt het opeens allemaal los!
Take it easy Dino, denk aan je bloed druk. Neem een voorbeeld aan het gemiddelde loonstrookje, die gaat volgend jaar ook naar beneden.quote:Op woensdag 23 december 2009 23:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Als we hier discussieren over de huizenmarkt is eenieder welkom. We wisselen argumenten uit met respect voor de ander. We hoeven het niet eens te zijn, maar wie de anders afzeikt om het afzeiken, die vindt mij op z'n weg. En ik heb de ijdele hoop dat er meer mensen zo over denken. Als de heersende opinie is dat we elkaar bij voorkeur (persoonlijk) afzeiken, dan ga ik fijn een andere tijdsbesteding zoeken![]()
Maar imho is nog beter dat die personen in kwestie een kuteind opflikkeren
Jullie, de users, maken het forum. Zeg ut maar, wat voor een forum jullie willen.
is geen antwoord, en over mijn loonstrookje zullen we het maar niet hebben.quote:Op woensdag 23 december 2009 23:48 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Take it easy Dino, denk aan je bloed druk. Neem een voorbeeld aan het gemiddelde loonstrookje, die gaat volgend jaar ook naar beneden.
Ik ondersteun dit. Kom op, de lol van het discussieren is toch om met argumenten elkaar af te tasten en je eigen standpunten te scherpen. Het is allemaal slechts polemiek, er valt voor niemand iets te winnen of te verliezen hier. Wanneer iemand op de man speelt heeft hij de discussie sowieso al verloren imho!quote:Op woensdag 23 december 2009 23:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Als we hier discussieren over de huizenmarkt is eenieder welkom. We wisselen argumenten uit met respect voor de ander. We hoeven het niet eens te zijn, maar wie de anders afzeikt om het afzeiken, die vindt mij op z'n weg. En ik heb de ijdele hoop dat er meer mensen zo over denken. Als de heersende opinie is dat we elkaar bij voorkeur (persoonlijk) afzeiken, dan ga ik fijn een andere tijdsbesteding zoeken![]()
Maar imho is nog beter dat die personen in kwestie een kuteind opflikkeren
Jullie, de users, maken het forum. Zeg ut maar, wat voor een forum jullie willen.
Het is Yin en Yang, het tegenovergestelde complementeert elkaar. Wat door sommigen als een discussie word beschouwd ervaart een ander als een plaag. Ik had een collega die ik in 5 minuten op de kast kon krijgen, na vele jaren succesvolle samenwerking kon je werkelijk alles zijn kant op gooienquote:Op woensdag 23 december 2009 23:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
is geen antwoord, en over mijn loonstrookje zullen we het maar niet hebben.
Hom of kuit, Xeno.
Yin of Yang.
Etteren of discussieren.
zo genuanceerd ben je hier nog nooit geweest, kiezen mijnheer, of opzouten.quote:Op donderdag 24 december 2009 00:01 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het is Yin en Yang, het tegenovergestelde complementeert elkaar. Wat door sommigen als een discussie word beschouwd ervaart een ander als een plaag. Ik had een collega die ik in 5 minuten op de kast kon krijgen, na vele jaren succesvolle samenwerking kon je werkelijk alles zijn kant op gooien
Jezus ligt hier ook in de kribbe, hoezo schaarstequote:Op woensdag 23 december 2009 23:54 schreef LXIV het volgende:
En kerstmis mensen, vrede op aarde!Wie is er al in de kerststal van de Sint Jan in Den Bosch geweest?
Daar lag Jezus in een kribbetje onder een afdak. Dát was pas kwalitatieve schaarste.
Ben je je nu al aan het indekken?quote:Op donderdag 24 december 2009 00:01 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het is Yin en Yang, het tegenovergestelde complementeert elkaar. Wat door sommigen als een discussie word beschouwd ervaart een ander als een plaag. Ik had een collega die ik in 5 minuten op de kast kon krijgen, na vele jaren succesvolle samenwerking kon je werkelijk alles zijn kant op gooien
In de Sint Jan staat zij tot Driekoningen geloof ik. En het is de moeite waard om te gaan kijken!quote:Op donderdag 24 december 2009 00:04 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Jezus ligt hier ook in de kribbe, hoezo schaarste![]()
Overigens, was die kerststal nog wat voor na de kerst? Want als het goed is gaat de huidige bewoner binnenkort op vakantie naar Egypte
Mijn huidige collega's zijn nog niet zover opgevoed dat het tijd is om te gaanquote:Op donderdag 24 december 2009 00:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben je je nu al aan het indekken?
Ik geloof direct dat ze er werk van gemaakt hebben. Wil ik bij deze iedereen toch nog fijne kerstdagen wensenquote:Op donderdag 24 december 2009 00:05 schreef LXIV het volgende:
In de Sint Jan staat zij tot Driekoningen geloof ik. En het is de moeite waard om te gaan kijken!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |