Dei sporen komen ergens ondergronds omdatprorail ze TZT weer nodig heeft (11 en 12 gelof ik)quote:Op woensdag 7 oktober 2009 21:56 schreef Peter het volgende:
Wat gaat er nou gebeuren met die Erasmuslijn in Den Haag Centraal?
Ze komen juist bovengronds. bovenop het huidige busstation.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dei sporen komen ergens ondergronds omdatprorail ze TZT weer nodig heeft (11 en 12 gelof ik)
niveau er bovenop? Moet het een flink hoogteverschil overbruggen...quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:11 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Ze komen juist bovengronds. bovenop het huidige busstation.
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)einen-van-hispeed-idquote:Ook met Fyra, ICE International, IC Berlijn en IC Brussel van NS Hispeed kunt u reizen op saldo, maar alleen op de binnenlandse trajecten.
Voor IC Berlijn en IC Brussel hoeft u geen toeslag te kopen. Ook in ICE International kunnen klanten reizen op saldo zonder toeslag. Voor Fyra moet u echter wel een papieren toeslag kopen bij de kaartautomaat of NS-servicebalie.
Mja, mensen zijn kuddedieren die het liefst allemaal bij elkaar willen staan zodat ze kunnen klagen, in plaats van lekker rustig aan de andere kant van de trein te zitten.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:39 schreef knars het volgende:
ik ben een gelukkig mensch, vanavond VIRM ipv DD-AR als stopper A'dam - Gouda - Rotterdam. RUimte te over, kon m'n lichaamsdelen gewoon bewegen tijdens de reis, en nog werd er omgeroepen "dat het helaas erg druk was in deze trein," duizendmaal excuses etcetera.
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:48 schreef dennistd het volgende:
[..]
Mja, mensen zijn kuddedieren die het liefst allemaal bij elkaar willen staan zodat ze kunnen klagen, in plaats van lekker rustig aan de andere kant van de trein te zitten.
Kun je wel om lachen, maar het is precies de reden dat ik altijd helemaal voorin de VIRM (meestal VIRM-4) ga zitten die vanuit Amsterdam naar Den Bosch en Heerlen/Maastricht rijdt. Bij Utrecht stapt er ook maar een handjevol mensen in dat rijtuig terwijl het perron bomvol staat.quote:
Dat is inderdaad bagger. tvpquote:Op woensdag 7 oktober 2009 21:52 schreef Peterselieman het volgende:
ov chipkaart![]()
Zo. Dat is er weer uit
Op zich vind ik het idee niet slecht, maar de uitwerking... In september heb ik met de OV-chipkaart gereisd, in totaal ben ik toen 20 euro kwijtgeraakt aan falende apparatuur... Elke keer een brief + uitdraai van de transacties opgestuurd, maar nog geen antwoord. Dat was met de bus, dus ging het om 4 euro per keer, maar als het met de trein mis gaat ben je dus mooi 20 euro kwijt...quote:
Nice.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:28 schreef dennistd het volgende:
Opvallend:
[..]
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)einen-van-hispeed-id
Niet meer via Schiphol nee, alleen via Haarlem, wat langer duurt.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 00:01 schreef sander89 het volgende:
[..]
Nice.![]()
Blijf het belachelijk vinden dat je voor die Fyra stukken meer moet betalen.
Gaan ze straks nog proberen de Fyra vol te krijgen door geen rechtstreeks IC meer te laten rijden tussen Ams en RTD.
Bron: Nu.nlquote:Baby overleeft bevalling in treintoilet
NEW DELHI - Een pasgeboren baby in India is op wonderbaarlijke wijze aan de dood ontsnapt in de eerste minuten van haar bestaan. De 28-jarige moeder moest plotseling bevallen op het toilet van een trein in de oostelijke deelstaat West-Bengalen, berichtten Indiase media donderdag.
De baby viel vanuit de wc rechtstreeks op het spoor. De in paniek geraakte moeder sprong van de rijdende trein, waarop passagiers aan de noodrem trokken, denkende dat het om een zelfmoordpoging ging.
''We stapten uit om mijn vrouw te zoeken'', aldus de 33-jarige echtgenoot. ''Na een uur vonden we haar. Ze zat naast het spoor met de baby op haar schoot.''
Wonder
Moeder en dochter stapten weer op de trein en werden naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis gebracht. Daar constateerden artsen dat ze beiden in goede gezondheid verkeerden. ''Dit was een wonder'', sprak een medewerker van de spoorwegmaatschappij opgetogen.
20 september was het 170 jaar geleden dat de spoorlijn Amsterdam - Haarlem geopend werd.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 10:07 schreef trainfreak het volgende:
Vraagje:
Volgend jaar is het in Duitsland (en België) viering van 175 jaar spoorwegen.
Is er ook zoiets gelijkaardigs in Nederland? Of is dat maar binnen enkele jaren?
Nee toch? Het is toch langer in kilometers, maar korter in tijd, doordat er harder kan worden gereden? De extra reistijd komt door de extra stops. Zoals een compleet zinloze stop in Heemstede-Aerdenhout...quote:Op donderdag 8 oktober 2009 07:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niet meer via Schiphol nee, alleen via Haarlem, wat langer duurt.
Bij de NS-kaartautomaten die de chipkaart aankunnen, kun je ook je saldo opladen.
Op papier is het evenveel kilometer.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 10:33 schreef KapiteinT het volgende:
Nee toch? Het is toch langer in kilometers, maar korter in tijd, doordat er harder kan worden gereden?
Het papier liegt in dit geval.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 12:12 schreef Socios het volgende:
[..]
Op papier is het evenveel kilometer.
Bakken zijn daarvoor in elk geval te lang: TGV, AGV, SLT hebben allemaal kortere bakken. ICE heeft ook geen jacobsdraaistellen btw.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:28 schreef oshiro het volgende:
Waarom hebben die Fyra's eigenlijk geen Jacobsdraaistellen gekregen, zoals de TGV, AGV en de nieuwe Sprinter?
Ah okeequote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bakken zijn daarvoor in elk geval te lang: TGV, AGV, SLT hebben allemaal kortere bakken. ICE heeft ook geen jacobsdraaistellen btw.
Je hebt ook moeilijker bakovergangen en draaistelconstructies, zoals gezegd kortere bakken nodig, dus ook meer bakovergangen. Daarbij is koppelen en ontkoppelen van de rijtuigen volgens mij best lastig. Niet voor niets zitten de koppen van de TGV's wel los van de rest.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 15:06 schreef oshiro het volgende:
[..]
Ah okee
Ik zou denken dat het veel voordelen oplevertbetere sporing, minder assen dus minder energie en geluid, en de draaistellen zitten verder van de passagiers af.
Ik zou er inderdaad heel erg mee uitkijken..quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:18 schreef dennistd het volgende:
Moet je dat niet er niet af laten halen? Als je er toch mee reist is het gebruik van een OV die al ingeleverd had moeten zijn, dus 68,50 per halve maand... (en ik vrees voor je dat ze dat ook kunnen zien)
Edit: Shit je moet zelf het abonnement er af laten halen bij een servicebalie, ik dacht dat in een datebase stond wie abonnement houder was.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:18 schreef dennistd het volgende:
Moet je dat niet er niet af laten halen? Als je er toch mee reist is het gebruik van een OV die al ingeleverd had moeten zijn, dus 68,50 per halve maand... (en ik vrees voor je dat ze dat ook kunnen zien)
Ja, en, dus...? Wat heeft die meneer nou fout gedaan? Heeft hij aan je tas gezeten?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:40 schreef James1988 het volgende:
Dan ben je nu de lul, want men kan wel zien dát je ermee gereisd hebt (dat is: dat je in- en uitgecheckt hebt).
Overigens, men klaagt wel eens over dat jongeren intolerant zijn enzo, maar ouderen kunnen er ook wat van. Ik ging net in de trein zitten, en had mijn tas even naast me weggezet. Nog geen 2 minuten later stond er een oudere man die zonder te vragen op die plaats ging zitten.
Niet dat ik zo asociaal ben dat ik 2 plaatsen voor mezelf wil hebben (want dat is niet zo), maar hij had op zijn minst kunnen vragen "Excuseer, zit hier iemand?".
Als je mijn laatste alinea even leest zie je dus dat ik het niet bepaald beleefd vind dat hij zomaar gaat zitten zonder te vragen. Er stond tenslotte een tas daar, die netzogoed van iemand anders had kunnen zijn.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:43 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Ja, en, dus...? Wat heeft die meneer nou fout gedaan? Heeft hij aan je tas gezeten?
Nice, alleen die lelijke treinen zijn jammer, eigenlijk zijn alleen de ICE/Thalys dat station waardig.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:48 schreef Ireyon het volgende:
Liège-Guillemins![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
WOUWquote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:48 schreef Ireyon het volgende:
Liège-Guillemins![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
wtf t lijkt net modelspoor :pquote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:48 schreef Ireyon het volgende:
Liège-Guillemins![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het zal vast een VIRM zijn die kapot isquote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:47 schreef Yreal het volgende:
Tussen Den Helder Zuid en Anna Paulowna rijden geen treinen door een defecte trein
Laten we hopen op wat spectaculairs
Sprinter en stoptrein is hetzelfdequote:Op donderdag 8 oktober 2009 23:30 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Ik heb steeds vaker een Sprinter als stoptrein Rotterdam-Dordrecht in de namiddag
Een vlavlip dusquote:Op donderdag 8 oktober 2009 23:30 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Ik heb steeds vaker een Sprinter als stoptrein Rotterdam-Dordrecht in de namiddag
Okquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:28 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Het wordt je niet kwalijk genomenHet is een kleinseriefabrikant
Zeker, mooie fotoos, ben er nog niet geweest sinds het af is.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 02:50 schreef Socios het volgende:
Mooi station, Luik. Wel gezien, maar niet op deze manier. Twee keer doorheen gereisd. Keertje uitstappen daar.
Bron: nu.nlquote:Man neergeschoten voor Groninger station
GRONINGEN - In de omgeving van het Centraal Station in Groningen is vrijdagochtend rond half zes een nog onbekende man neergeschoten.
© ANP
Dat meldde de politie vrijdag. Het slachtoffer is naar het ziekenhuis gebracht. Over zijn verwondingen is niets bekend.
Een deel van de Stationsweg is tijdelijk afgezet geweest in verband met sporenonderzoek. Van de dader ontbreekt elk spoor.
Belgische treinen zijn de bom, altijd nog beter dan dat suffe Nederlandse spul.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 18:01 schreef sander89 het volgende:
[..]
Nice, alleen die lelijke treinen zijn jammer, eigenlijk zijn alleen de ICE/Thalys dat station waardig.![]()
Machinisten communiceren gewoon via portofoonquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 17:19 schreef crossover het volgende:
Hoi, ik heb een vraag.
Wat is het communicatiemiddel voor machinisten? Hoe weet een machinist dat er een trein voor of achter 'm zit?
Inderdaad. Ze mogen dan wel lelijk zijn, qua comfort wint die trein waar ik in zat (I11 rijtuigen) het met een enorme voorsprong van élke Nederlandse trein. Ze trekken heerlijk rustig, geleidelijk op en idem remmen ze af en bij het bereiken van de topsnelheid gaat niet de hele bak opeens schudden (*kuch* ICRm *kuch*). Daarnaast wordt er gewoon op topsnelheid gereden op een heerlijk glad HSL-spoortje zonder kansloze extra toeslag. Oh, en in de trein is het muisstil, ook met open coupédeuren en zelfs op de balkons.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:49 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Belgische treinen zijn de bom, altijd nog beter dan dat suffe Nederlandse spul.
Ik kom ze er regelmatig tegen. Afgelopen zaterdag nog en vandaag alweer.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:40 schreef brandsrus het volgende:
Ach en bij Arriva wordt je haast nooit gecontroleerd in de trein(zeker niet tussen Lw en Gn), na een week treinen geen enkele tegengekomen.
De vraag is nu of het drukker zal worden als ze met de nieuwe treinen 250 km/h gaan rijden.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 17:51 schreef James1988 het volgende:
Ik zit nu in de Fyra*, in de achterste bak. In dit rijtuig zit nu 12 man waarvan 4 man dacht dit dit de Benelux was. Druk is het dus niet, ik durf te zeggen nog rustiger dan op de eerste dag.
* Ja, ik zei dat ik dat niet meer zou doen, maar ik miste mijn trein van .37 net, en had geen zin om later thuis te zijn.
Nee, niet voor die prijs.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:39 schreef Yreal het volgende:
Dan is de toeslag het tenminsten nog waard
Wil graag een keertje met m'n 2 kids een tripje Schiphol-Rotterdam vv met de Fyra maken....quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee, niet voor die prijs.
Ze durven zelfs ¤ 2,- toeslag te vragen voor het stukje Amsterdam - Schiphol, terwijl je absoluut geen seconde sneller daar bent.
Nee, want de Fyra is meer voor zakenlui etcquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:58 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Wil graag een keertje met m'n 2 kids een tripje Schiphol-Rotterdam vv met de Fyra maken....
Is er uberhaupt nog iets als een kinderkorting? Kan er op de Hispeed site niets over terug vinden.....
Ik zie het nu toch ook op de site:quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:59 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Nee, want de Fyra is meer voor zakenlui etc
Je kan het proberen met een railrunner en een toeslag kaartje![]()
Mijn zus rijd dagelijks, in de spits, Leeuwarden naar Groningen en Gn naar Lwdquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 17:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik kom ze er regelmatig tegen. Afgelopen zaterdag nog en vandaag alweer.
Niets nieuws.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:58 schreef James1988 het volgende:
Ze durven zelfs ¤ 2,- toeslag te vragen voor het stukje Amsterdam - Schiphol, terwijl je absoluut geen seconde sneller daar bent.
Een quote van Wikipediaquote:Opmerkelijk is dat anno 2007 niet mogelijk is een kaartje te kopen naar station Achter de Hoven, maar het station wel staat aangegeven op de haltevertrekstaat van de Nederlandse Spoorwegen en de dienstregelingstabel van Arriva. Ook is er OV-chipkaartapparatuur geplaatst bij het station en zijn er ribbeltegels aangelegd om blinden te begeleiden op het station.
Ik weet dat dit station zich bevindt bij de Friesche Vlag fabriek en er is een (aantal?) school in de buurt.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 01:09 schreef greavy het volgende:
Nog even iets, ik zit te lezen over treinstations bij Leeuwarden (Zat even op Somda)
Het blijkt dat Leeuwarden Achter de Hoven bestaat.
NS kent dit station niet op hun website.
Aldus wikipedia is het geen officieel station, en word het niet als volwaardig gewaardeerd.
Stoppen hier eigenlijk wel treinen?
[..]
Een quote van Wikipedia
Hoe kan je dan eigenlijk naar dat station gaan? Het bestaat, er stoppen zeer zelden treinen.
Zit zojuist in de Reisinformatie van Arriva, waarbij Leeuwarden Achter de Hoven bestaat.
Richting Groningen om 16.06 en 17.06 een trein.
Richting Leeuwarden alleen maar om 7.52 een trein.
Hoe kan je uberhaupt vanaf dit station reizen (LEGAAL) als je geen kaartje kan kopen?
En is er al meer bekend over het volwaardig worden van dit station?
Mooi! Weer een kleinserie spoor N-model?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:57 schreef NikkelCobalt het volgende:
Aangezien er nog maar één plaatje op deze pagina gepost is door mij, hierbij een tweede:
[ afbeelding ]
Vandaag gescoord
Twee perronnetjes he. Eentje bij de overweg daar bij de Appie Heyn en eentje verderop bij de Koopmans.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 01:13 schreef Labjas het volgende:
[..]
Ik weet dat dit station zich bevindt bij de Friesche Vlag fabriek en er is een (aantal?) school in de buurt.
Er wordt daar inderdaad gestopt voor medewerkers van die fabrieken (Koopmans meelfabriek zit er ook in de buurt) en soms maken scholieren daar ook gebruik van.
Ik heb echter zelf nog niet meegemaakt dat de trein daar stopte, dus ik weet niet of het nog steeds gebeurt.
Waarschijnlijk moet je een kaartje hebben voor Leeuwarden Centraal of Leeuwarden Cammingaburen naar de eindbestemming.
Die tijden kloppen trouwens wel, want ze komen me bekend voor.
In feite is het "station" alleen een perron. Ik geloof zelfs niet dat er een bordje of een hokje bij bestaat.
(ik ben er wel langsgefietst)
Peterselieman weet er waarschijnlijk veel meer van.
Dit keer een zeldzame grootserie van Arnoldquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 08:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Mooi! Weer een kleinserie spoor N-model?
Tof ding, ik heb 'm in een maatje groter.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 11:49 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Dit keer een zeldzame grootserie van Arnold
quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:48 schreef Ireyon het volgende:
Liège-Guillemins![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een loc met daarachter een defecte loc met daarachter een defecte stuurstand, je zou bijna denken dat NSHispeed geen reet om heel die trein geeftquote:
Als ik het goed zie zit achter dat prio-rijtuig ook nog eens een blauwe ICRm, dus dan hebben we nog wat leukersquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 21:29 schreef knars het volgende:
Is dat dé oplossing voor de uitvallende BNL, reserve locs meesturen?
Toch wat beter dan dat ICM waar je het bier kon ruiken hequote:Op zaterdag 10 oktober 2009 22:06 schreef dennistd het volgende:
[..]
Als ik het goed zie zit achter dat prio-rijtuig ook nog eens een blauwe ICRm, dus dan hebben we nog wat leukers
bronquote:Vandaag moest ik even wat ophalen in Rotterdam en toen we bij Lage Zwaluwe de lijn uit Roosendaal overgingen met de auto zagen we een wel heel erg leuke benelux rijden. Dus snel even uitgezocht hoe we bij Zwijndrecht op het station konden komen en hem daar even opgewacht. Na 5 minuten kwam die al door dus dat schoot nog is lekker op. We zien hier de NS 1754 met NMBS loc 2834 in opzending met daarachter eerst een oud stuurstandrijtuig, dan 2 priorijtuigen, dan 3 ICRm rijtuigen en tot slot nog een priorijtuig als trein 9221 naar Amsterdam.
Klopt een zogenaamde dwarsligging, de perrons liggen niet tegenover elkaar vanwege de overgang in de Pieter Stuyvesantweg.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 10:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Twee perronnetjes he. Eentje bij de overweg daar bij de Appie Heyn en eentje verderop bij de Koopmans.
Ik ben er wel eens gestopt met de trein. Stapten vier mensen uit ofzo. Hoe het verder zit weet ik ook niet.
Betrof een leeg mat overbrenging naar Watergraafsmeer. Zonder reizigers dus. Al weer wat minder spannend hehquote:
Achter de Hoven wordt pas mooi als er een echte trein komtquote:Op zondag 11 oktober 2009 13:20 schreef brandsrus het volgende:
[..]
Klopt een zogenaamde dwarsligging, de perrons liggen niet tegenover elkaar vanwege de overgang in de Pieter Stuyvesantweg.
s'ochtends stopt de spitstrein naar Leeuwarden om 7.52 idd op het station Achter de Hoven (meerdere malen zien gebeuren; vaak met omroepbericht in de trein dat uit de achterste coupes niet uitgestapt kan worden ivm te korte perrons). s'middags wordt er gestopt om 16.06 en 17.06 idd vanaf Leeuwarden naar Groningen. Ik heb zelden gezien dat er mensen instappen.
Het klopt dat daar een OV chipkaart aanwezig is en recentelijk ook nog een geleidepad aangelegd voor mensen die blind zijn en er is zelfs een aparte rolstoelopgang naar het station. Overigens is nergens een officieel naambord van Leeuwarden Achter de Hoven zichtbaar op de perrons. Ook geen dienstregeling. Het zijn eigenlijk "twee losse perrons die een station voorstellen"
Dat zeiden ze 2 jaar geleden ook alquote:Op zondag 11 oktober 2009 13:24 schreef Socios het volgende:
Het station zou misschien in de dienstregeling worden opgenomen wanneer de Wadlopers er niet meer rijden.
NS is dit verplicht vanuit de CIV-voorwaarden. Bij vertraging van meer dan een uur heb je bij een ticket van meer dan 50 euro recht op 20% restitutie. Je kan echter ook gebruik maken van de eerstvolgende verbinding:quote:Op zondag 11 oktober 2009 00:03 schreef Dutchnick het volgende:
Hoi,
Ik moet elke week traject Antwerpen - Rotterdam rijden met de geweldige beneluxtrein maar vorige week gebeurde er iets onverwachts!
Ik was van plan om woensdag de trein van 12:00 te nemen maar die werd uiteindelijk (om 12:20) geschrapt. Volgens de informatie borden was de trein van 13:00 ook al zonder reden geschrapt dus ik zat vast in Antwerpen.
Ik ren dus naar de informatie balie om geld te betalen voor een Thalys ticket (ik moest wel, had een meeting om 14:00) en ik krijg daar ineens te horen dat ik OP KOSTEN VAN NSHispeed met de eerstvolgende Thalys naar Rotterdam mag rijden (de Thalys van 12:34)!!
Is dit een nieuwe regeling van NSHispeed? In de gangen van de beneluxtrein staat er ook al op de informatie borden dat je na 30min vertraging/schorsing met de eerstvolgende NSHispeed trein gratis mag reizen. Maar ik kan er niets van terugvinden op hun website.
What's the deal?
Bron: http://www.nshispeed.nl/images/stories/pdf/cit_2008.pdfquote:13.5 Instead of claiming compensation according to
points 13.1 and 13.2, passengers may
* abandon the rest of their journey and obtain a full refund
for that part of the journey which was not made, or
* abandon their journey completely and return to the
departure station by the first appropriate train run by a
participating carrier and claim a full refund of the fare
paid, or
*continue their journey using a train run by a participating
carrier to arrive at their destination with the least delay.
Ja! Weer 200 euro uitgeven aan mooie hebbedingetjes die de eerste 3 jaar in en verhuisdoos gaan bivakkerenquote:Op zondag 11 oktober 2009 18:25 schreef NikkelCobalt het volgende:
Nog mensen naar Eurospoor dit jaar ?
Jammer genoeg niet.quote:Op zondag 11 oktober 2009 18:25 schreef NikkelCobalt het volgende:
Nog mensen naar Eurospoor dit jaar ?
Liegebeeschdtquote:Op zondag 11 oktober 2009 18:36 schreef trainfreak het volgende:
Jammer genoeg niet.
Vrijdag gaat niet omdat ik geen vervoer heb.
Ik twijfel nog, moest eigenlijk eerst zelf mijn baan maar eens gaan bouwen..quote:Op zondag 11 oktober 2009 18:25 schreef NikkelCobalt het volgende:
Nog mensen naar Eurospoor dit jaar ?
Niets. Of het moet zijn dat je maar 1 ipv 5 kee bij de automaat staatquote:Op zondag 11 oktober 2009 18:52 schreef ghizzer het volgende:
vraag mbt kaartsoorten. mijn pa (heeft 40%-kortingskaart) moet binnenkort regelmatig (eens per week) op en neer naar nijmegen (vanaf achterhoek). nu dachten we aan een 5-retourkaart met korting, maar nu zie ik dat deze net zoveel kost als 5 losse dagretouren.
Wat is het voordeel/verschil tussen 5-retour tov 5 losse dagretouren? bvd voor reacties!
Inspiratie opdoen? Geld uitgeven? Treinentopic meet?quote:Op zondag 11 oktober 2009 18:56 schreef Cothen het volgende:
[..]
Ik twijfel nog, moest eigenlijk eerst zelf mijn baan maar eens gaan bouwen..
De NS is niet zo gul naar mensen die vooruit betalen. Ik moest bij mijn netkaart ook 50 cent lokettoeslag betalen. Sinds wanneer komen stamkaarten uit de automaat?quote:Op zondag 11 oktober 2009 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niets. Of het moet zijn dat je maar 1 ipv 5 kee bij de automaat staat
Als je het letterlijk opvat mag het niet nee.quote:Op zondag 11 oktober 2009 16:48 schreef Eix het volgende:
Aangezien Thalys ook onder deze voorwaarden valt en dus een 'participating carrier' is kun je gewoon met de Thalys mee. Ik vraag me alleen af of dit ook mogelijk is voor tickets met een waarde van <50 euro. Punt 13.5 is namelijk - volgens mij - alleen van toepassing als je doet afzien van compensatie zoals omschreven in artikel 13.1 en 13.2. Maar je kan alleen claimen vanaf een ticketwaarde van 50 euro. En ik neem aan dat die ticketwaarde dan op enkele reis basis berekend wordt? Toevallig iemand hier rechten gestudeerd?
Leuk, wil ik ook al tijden heen.quote:Op zondag 11 oktober 2009 18:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Lekkermakertje![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een maandnetkaart trek je gewoon uit de automaat, alleen voor de stamkaart moet je even langs het loket. Toen ik langsging voor de mijne was dat echter wel gewoon gratisquote:Op zondag 11 oktober 2009 19:34 schreef Fixers het volgende:
[..]
De NS is niet zo gul naar mensen die vooruit betalen. Ik moest bij mijn netkaart ook 50 cent lokettoeslag betalen. Sinds wanneer komen stamkaarten uit de automaat?
Waarom niet?quote:Op zondag 11 oktober 2009 21:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Innotrans?? Wat heb je daar als hobbyist te zoeken?
Volgens mij juist meer een evenement voor de grootspoor hobbyist dan Eurospoor bijvoorbeeld is. Alleen ligt het wel een stukje ver weg. Maar ik zou opzich ook wel heen willenquote:Op zondag 11 oktober 2009 21:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Innotrans?? Wat heb je daar als hobbyist te zoeken?
Wij hebben elkaar net misgelopen. Met knars junior een rit met een Diesel en een rit met de 65 018 (?)gemaakt en over het terrein rondgebanjerd. Helaas allen foto;s van telefoon kwaliteit, ouwe digicam schee er mee uitquote:Op zondag 11 oktober 2009 17:45 schreef Duvel het volgende:
[ afbeelding ]
Overzicht van het feestterrein.
quote:Alleen aan details, [..] is te zien dat de foto niet in 1970 is gemaakt.
Het is toch onder andere een "spoorwegtentoonstelling" van nieuw materieel?quote:Op zondag 11 oktober 2009 21:12 schreef Duvel het volgende:
Innotrans is een netwerkbijeenkomst voor vakgenoten. Ik denk dat je daar als hobbyist weinig te zoeken hebt.
Kun je beter naar dit soort dingen gaan:
[ afbeelding ]
Dat is KPD, daar gaat het mestal over rauw open vrouwenvlees. Heb ik van horen zeggenquote:Op zondag 11 oktober 2009 21:18 schreef NikkelCobalt het volgende:
Of mag je in dat deel niet komen als je daar niks te zoeken hebt
je MAG best. Maar de vraag is of de kosten opwegen tegen de opbrengsten.quote:Op zondag 11 oktober 2009 21:25 schreef trainfreak het volgende:
Innotrans gaat toch ook open voor gewone bezoekers?
Dus waarom zouden wij, hobbyisten, daar dan niet mogen?
21 - 24 September 2010 - Trade Fair
25 - 26 September 2010 - Public Days (tracks and outdoor displays)
Jij gaat hier een berekening neerleggen die aantoont dat de reis- en verblijfskosten voor Innotrans hoger zijn dan de amusementswaarde?quote:Op zondag 11 oktober 2009 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
je MAG best. Maar de vraag is of de kosten opwegen tegen de opbrengsten.
quote:Op zondag 11 oktober 2009 21:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is KPD, daar gaat het mestal over rauw open vrouwenvlees. Heb ik van horen zeggen
Nee. Ga.quote:Op zondag 11 oktober 2009 21:40 schreef NikkelCobalt het volgende:
Jij gaat hier een berekening neerleggen die aantoont dat de reis- en verblijfskosten voor Innotrans hoger zijn dan de amusementswaarde?
Mss hd je vandaag wat kunnen fotograferen op L. 123quote:Op zondag 11 oktober 2009 22:27 schreef trainfreak het volgende:
Ik heb meer interesse in het oude spul.
Maar kben ook eens benieuwd naar het nieuwe materieel dat er zoal is.
We kunnen wel met een Fok delegatie in pak heen gaan en claimen dat we wat nieuw materieel willen afnemen. Misschien laten ze ons wel toe. Helemaal als we een V250 willenquote:Op zondag 11 oktober 2009 22:00 schreef James1988 het volgende:
Ik heb weinig met kleinspoor en zal ook niet snel op Eurospoor te vinden zijn, ik vind grootspoor veel interessanter en dan lijkt InnoTrans me juist dé beurs bij uitstek daarvoor. Goed, er zijn meer evenementen waar je naar grootspoor kunt maar voor nieuwe meuk moet je toch op InnoTrans zijn gok ik.
Lijkt me leuk om alle dagen te gaan, maar aangezien ik (nog) geen spoorwegbedrijf heb zal ik het maar bij de public days houden
quote:Op zondag 11 oktober 2009 23:54 schreef knars het volgende:
Dat filmpje is gemaakt rond 17:00. Dat weet ik zeker omdat ik er met Junior op sta :-)
Dank je!quote:Op zondag 11 oktober 2009 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Nette plaat Duuf![]()
Doet me een beetje denken aan een bericht van Nico Spilt op zijn site vandaag![]()
[..]
Nope. Wil je met Fyra, dan mag je iets van ¤ 7 toeslag betalenquote:Op maandag 12 oktober 2009 07:31 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Is het introductietarief van Fyra nog steeds van toepassing? Ik moet vandaag naar Amsterdam...
Ik snap niet dat we er verder niks over te horen krijgen.. Of interesseert het die Eurlings eigenlijk geen ene reet dat er elk uur 2 energiezuipende, lege treinen over een miljardenlijn rijden?quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:52 schreef KapiteinT het volgende:
Vandaag op Schiphol eens geteld hoe veel mensen er in de Fyra naar Rotterdam zaten. Op het eind ging het iets te snel om goed te kunnen tellen, maar het waren in elk geval nog geen 30...
quote:DEN HAAG - Als het aan de PvdA en de ChristenUnie in de Tweede Kamer ligt, houdt de Nederlandse Spoorwegen het alleenrecht over het spoornet tot ver na 2015. Pas wanneer de NS zekerheid daarover krijgt, zal het spoorbedrijf voluit blijven investeren in de verdere uitbreiding van het spoorvervoer. Dit stelde PvdA-Kamerlid Diederik Samsom maandag in een debat met verkeersminister Eurlings over de toekomst van het spoor.
Me ouders moesten naar Hilversum vanaf Almelo, die zijn van Deventer naar Zwolle gegaan. Die komen ook gigantisch te laatquote:Op maandag 12 oktober 2009 16:29 schreef GuitarJJ het volgende:
Weer iemand voor de trein gesprongen tussen Apeldoorn-Deventer. Waren bijna bij Apeldoorn-osseveld, mochten we het stukje niet doorrijden en ging de trein terug naar Deventer
Na een maand al? Zo snel gaat en kan dat niet. Er geldt sowieso een ingroeiperiode voor de HSL van een paar jaar. Daarna wordt ook pas de volledige concessie betaald. In die tijd kan een volwaardige dienstregeling opgezet worden. Onder meer met nieuw materieel, nieuwe verbindingen en de internationale treinen die straks ook van de HSL gebruik gaan maken. Ook kan in deze periode de reiziger wennen aan de nieuwe reismogelijkheid en überhaupt de voordelen ervan ontdekken.quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:11 schreef Ireyon het volgende:
Ik snap niet dat we er verder niks over te horen krijgen.. Of interesseert het die Eurlings eigenlijk geen ene reet dat er elk uur 2 energiezuipende, lege treinen over een miljardenlijn rijden?
Mooi traject!quote:Nee, ik ga wel weer een keertje Brussel - Luik doen. I11 rijtuigen200km/h
Helling van Ans
Vandaag ook al iemand die het nodig vond om over de Moerdijkbrug te gaan wandelen, fijn 30 minuten vertraging... Nog geluk gehad, want de trein van een halfuur eerder was 50 minuten te laat. Bij het binnenrijden van Rotterdam reed de trein van een halfuur eerder net weg.quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:29 schreef GuitarJJ het volgende:
Weer iemand voor de trein gesprongen tussen Apeldoorn-Deventer. Waren bijna bij Apeldoorn-osseveld, mochten we het stukje niet doorrijden en ging de trein terug naar Deventer
Ik had laatst een koploper als stoptrein van den haag centraal naar haarlemquote:Op maandag 12 oktober 2009 16:17 schreef KapiteinT het volgende:
[ afbeelding ]
Deze Koploper was afgelopen zaterdag te gast in Leiden. Gelijk even opgezocht hoe dat kwam. Door werkzaamheden reed de sneltrein van Den Haag Centraal naar Amsterdam Centraal naar Amsterdam Zuid. Om dit te vieren werd blijkbaar een Koploper ingezet.
Helaas moest ik naar Breda, en moest ik het doen met een VIRM.
Koplopers worden wel vaker gebruikt hoor als stopper, maar dan echt in nood. Zoals tussen Enschede en Apeldoorn. Daar rijden alleen maar 2 of 3 stellige SGM(m)quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:36 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
Ik had laatst een koploper als stoptrein van den haag centraal naar haarlem
Het is maar 1 stel normaal gesproken hoor, en wel een 3-deligequote:Op maandag 12 oktober 2009 21:44 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Koplopers worden wel vaker gebruikt hoor als stopper, maar dan echt in nood. Zoals tussen Enschede en Apeldoorn. Daar rijden alleen maar 2 of 3 stellige SGM(m)
Zag vanochtend nog ene 4 deligequote:Op maandag 12 oktober 2009 21:49 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het is maar 1 stel normaal gesproken hoor, en wel een 3-delige
Soms wil er wel eens een tweetje (2-delig) in belanden, of twee stellen als er een verstoring is geweest.
Bij gebrek aan SGMm wordt er inderdaad altijd ICM(m) ingezet
Een 4-delige sprinter? Die zou ik wel eens willen zienquote:Op maandag 12 oktober 2009 21:59 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Zag vanochtend nog ene 4 delige
Maar maakt ook verder niet uit:
Soms rijdt er tussen Zwolle en Roosendaal de volgende trein, maar dan blauw-geel:
[ afbeelding ]
En een loc ervoor, wat is de naam van de trein?
Ik dacht dat je het over een ICM hadquote:Op maandag 12 oktober 2009 22:02 schreef dennistd het volgende:
[..]
Een 4-delige sprinter? Die zou ik wel eens willen zien
SGMm's zijn er in 2- en 3-delige variant, ICM's in 3- en 4-delig.
Tussen Zwolle en Roosendaal rijdt ICRm, en de stuurstand heet BDs (Tweede klas, baggageruimte, stuurstand)
SLTquote:Op maandag 12 oktober 2009 22:02 schreef dennistd het volgende:
[..]
Een 4-delige sprinter? Die zou ik wel eens willen zien
De zuurstok rijtuigen heten officieel ICRm Prio, maar waarom ze zo heten weet niemand...quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:07 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Dus de benelux trein is ook een ICRm maar dan met bv een traxx lock?
junior heeft nog wel aan een paar mensen gevraagd of ze Duvel heettenquote:Op maandag 12 oktober 2009 08:20 schreef Duvel het volgende:
[..]Wel jammer dat we elkaar net zijn misgelopen, ik was vrij snel uitgekeken op het depot...
Ze zijn wel ingewikkeld aan het doen bij de NS ofnietquote:Op maandag 12 oktober 2009 22:28 schreef dennistd het volgende:
Maar het enige verschil tussen Prio en ICRm is dat Prio het interieur van ICMm heeft. Ook zijn de ICRm's later omgebouwd naar drukknoppen voor de deursluiting, maar de ICRm's die in de Benelux rijden (er is één stam met ICRm erin) hebben nog gewoon de oude deursluiting.
Nouja, het is zo dat de deursluiting met knoppen overeenkomt met ander materieel, wat dus handiger is voor de reiziger, maar ook voor het personeel omdat hierdoor ook de groene lamp 'deuren dicht' in de cabine werkt. In het buitenland is deze sluiting alleen niet toegestaan, dus daarvoor zitten er nog de deurhendels in.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:29 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ze zijn wel ingewikkeld aan het doen bij de NS ofniet
Volgens mij hebben de Traxx- en 11.8-locs geen groene lamp, waardoor je niet kunt zien of alle deuren goed dicht zitten. Daar zal het dan wel mee te maken hebben.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:42 schreef Fixers het volgende:
Waarom is dat eigenlijk? Dat volgens de uic regels de deuren met een hendel moeten werken. De Belgische M6 rijtuigen hebben ook twee drukknoppen voor de deuren (en nog eentje op de buitenzijde). Het is iig niet iets typisch nederlands.
Getuige de vele incidenten heeft het meerendeel van de Belgische locs geen groene lamp. Dat heeft naar mijn idee weinig te maken met het internationaal voorschrijven of je deuren met een hendeltje of knopje open moet doen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 23:01 schreef dennistd het volgende:
[..]
Volgens mij hebben de Traxx- en 11.8-locs geen groene lamp, waardoor je niet kunt zien of alle deuren goed dicht zitten. Daar zal het dan wel mee te maken hebben.
Voor zo ver er bordjes staan ben ik klaar met Luxemburg ja. Stelletje gaperds hebben op 2 van de 65 stations gewoon GEEN bordjes staanquote:Op maandag 12 oktober 2009 23:18 schreef sander89 het volgende:
Edit: Je bent me net voor met Station Noorderkempen, maar die vergeet je gelukkig niet.![]()
Hierna Luxemburg of heb je die al helemaal?![]()
Ja, op A0 formaat boven m'n computer.quote:Op maandag 12 oktober 2009 23:34 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Heeft er toevallig iemand een up-to-date spoor (stations) kaart van Nederland?
Klopt helemaal; mooi voorbeeld hiervan is de Eurostar na opening van de kanaaltunnel. Aan het begin liep de dienst helemaal niet; er werden grote verliezen voorspeld en de lijn kampte met vergelijkbare (technische en economische) opstartproblemen als onze HSL.quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:48 schreef Socios het volgende:
[..]
Na een maand al? Zo snel gaat en kan dat niet. Er geldt sowieso een ingroeiperiode voor de HSL van een paar jaar. Daarna wordt ook pas de volledige concessie betaald. In die tijd kan een volwaardige dienstregeling opgezet worden. Onder meer met nieuw materieel, nieuwe verbindingen en de internationale treinen die straks ook van de HSL gebruik gaan maken. Ook kan in deze periode de reiziger wennen aan de nieuwe reismogelijkheid en überhaupt de voordelen ervan ontdekken.
Momenteel kost een treinreis van Amsterdam Centraal of Schiphol naar Rotterdam Centraal via de HSL Zuid 56% meer dan over de ´Oude Lijn´. Mocht het aantal binnenlandse reizigers over de HSL ook straks ver achter blijven en blijkt dat de meeste reiziger de ´gewone trein´ nemen, dan heeft de overheid de mogelijkheid om een tariefbeperking in te stellen waarbij de prijs voor de HSL maximaal 25% hoger mag liggen dan over de ´Oude Lijn´. Dit zou tevens een verlaging van de concessiebetaling betekenen.
Geef de HSL de tijd. Ook na al die jaren vertraging. Hogesnelheidslijnen in andere landen hebben die vertraging en ´opstartperioden´ ook doorlopen. Als over een tijd alle (nieuwe) treinen rijden over de (nieuwe) verbindingen en alles operationeel is, ben ik ervan overtuigd dat Nederland over een goede, volwaardige én rendabele Hogesnelheidslijn beschikt.
[..]
Mooi traject!
Van een station gegaptquote:Op maandag 12 oktober 2009 23:52 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ja, op A0 formaat boven m'n computer.
quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:26 schreef knars het volgende:
[..]
junior heeft nog wel aan een paar mensen gevraagd of ze Duvel heetten
Dat schreeuwt om een fotoooo.quote:Op maandag 12 oktober 2009 23:52 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ja, op A0 formaat boven m'n computer.
Nee, heeft iemand ooit voor mij geprint + de kaart van Treinreiziger.nl met alle treinseries in Nederland.quote:
Dit is een normale gang van zaken, waarschijnlijk is gewoon het groene lampje defect.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:00 schreef greavy het volgende:
Gister zat ik in de IC vanaf Dordrecht naar Tilburg en verder.....
Er word gefloten, deuren sloten, maar de trein reed niet weg..
Even later de mededeling: "Geachte reizigers, Deze trein zal vertraging oplopen als gevolg van een defecte deursluiting. Er schijnt een deur niet goed gesloten te zijn. Dit zal gecontroleerd worden. Excuses voor het ongemak"
Was het ±5 minuten stil, kregen we deze mededeling:
"Geachte reizigers, Dit is de machinist vanuit de cabine van de trein. Wegens een storing in het automatische sluitsysteem van de deuren, word er aangegeven dat er een deur niet goed gesloten is. Dit is echter wel het geval, volgens ons. Omdat wij geen zekerheid hebben of de deuren gesloten zullen blijven, door deze technische storing, word U verzocht NIET op de balkonnen, wat zich bij de uitgangen van de treinen bevind, zich te bevinden. Wij kunnen niet volledig garanderen dat alles veilig is. Deze trein zal de rit afmaken. Leun vooral niet tegen de deuren, en druk niet op de Open knop voor de trein stil staat. Een aantal deuren kunnen namelijk open tijdens het rijden."
Aangekomen bij tilburg:
"Geachte reizigers, Wij zijn met 10 minuten vertraging in Tilburg aangekomen. Deze trein zal verder rijden naar blablabla "
Dat was althans ongeveer het bericht..
Heb het opgenomen op me telefoon, zal eens kijken of ik het kan uploaden ergens.
Ben je normaal +- 60 euro kwijt voor een enkeltje dan?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:18 schreef dennistd het volgende:
Als ik wat plan begin december van amsterdam naar parijs kom ik inderdaad 25 euro voor een enkeltje tegen
Als je uitgaat van de normale tarieven wel ja denk ikquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:43 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
Ben je normaal +- 60 euro kwijt voor een enkeltje dan?
Heb ik ook al eens mogen doen, heb er zelfs een heuse NSpen aan over gehouden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:24 schreef Fixers het volgende:
Ik lijk wel voor een volwaaredige klant aangezien te worden door de NS, ik mocht een tevredenheidsenquete invullen.kijk mij eens het verschil maken.
Balastverschoonwattes?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:24 schreef Fixers het volgende:
Ik lijk wel voor een volwaaredige klant aangezien te worden door de NS, ik mocht een tevredenheidsenquete invullen.kijk mij eens het verschil maken.
Op Den Bosch trof ik een balastverschoonmachine, imposant ding. Helaas te weinig licht om een goede foto van te maken.
Bij de Fyra staat er op de zijkant in grote letters "FYRA".quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:56 schreef knars het volgende:
Ik heb even niet goed opgelet hoor, maar dr stond een zuurstok op Gouda. Hoe herken ik nou of het een Benelux is of in dienst van Der Fyra rijdt?
En de Fyra is altijd een TRAXX loc met 6(?) zuurstokjes er achter. In plaats van Loc, stuurstand, zooitje rijtuigen in 3 verschillende kleuren, loc. Ofzoiets...quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bij de Fyra staat er op de zijkant in grote letters "FYRA".
WTFquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:08 schreef KapiteinT het volgende:
Rara, welk plaatje hoort hier niet tussen...
't Ziet er ongeveer zo uit:quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:13 schreef knars het volgende:
Ah! Daar heb ik niet op gelet. De schemering hielp ook niet echt mee.
De Duitse, er staat ook Duitse tekst op die sticker, toch?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:08 schreef sander89 het volgende:
Vanmiddag zag ik toevallig dat er een luikje open stond van een huisje bij een spoorwegovergang vlakbij Elten.
Zal wel een telefoon zijn om contact op te nemen met de treinverkeersleider, vraag mij eigenlijk af of je Duitse of de Nederlandse krijgt?
[ afbeelding ]
Heb het luik maar weer dichtgedaan, want je hebt kanslozen figuren die dit gaan slopen.
Ja zou wel logies zijn, maar het spoor is daar wel nog voorzien met 1.5 kV en ATB.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
De Duitse, er staat ook Duitse tekst op die sticker, toch?
1.5kV is logisch aangezien locwissels pas in Emmerich plaatsvinden. En ATB ligt volgens mij alleen ter hoogte van de seinen, tenminste zo is het dacht ik tussen Oldenzaal Grens en Bentheim.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:27 schreef sander89 het volgende:
[..]
Ja zou wel logies zijn, maar het spoor is daar wel nog voorzien met 1.5 kV en ATB.
Jij kent zeker de ProRail spoorkaart nog nietquote:
Dat valt mee gelukkigquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:43 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
Ben je normaal +- 60 euro kwijt voor een enkeltje dan?
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:46 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Jij kent zeker de ProRail spoorkaart nog nietDie hangen niet op de stations, ze zijn -laten we zeggen- van 'iets hogere' complexiteit: op http://www.prorail.nl/Publiek/Spoorkaart/Pages/default.aspx kan je 'm downloaden in PDF formaat, zoom vooral eens in
(let op: computers ouder dan een jaar of 3: na bestand openen eerst
halen voor Adobe gaat reageren)
Alweer? Volgens mij gaat 't met SLT dezelfde kant op als met de Railhoppers destijds...quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:50 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net op Somda dat de productie van de SLeT tijdelijk is stilgelegd, omdat ze in Duitsland nabij de Nederlandse grens niet genoeg opstelruimte hebben voor de meuk
Ze hebben ook een -op zich alleraardigste- iPhone app gemaakt, die aan de hand van je locatie op dat moment een reisadvies plant. Ware het niet dat dat ding consequent denkt dat de eerstvolgende verbinding pas over drie uur vertrekt. 9292quote:Op woensdag 14 oktober 2009 08:21 schreef James1988 het volgende:
Ik vind 9292ov.nl een enorm kutsite, het werkt maar half en de antwoorden die je krijgt zijn vaak niet eens de meest optimale. Toch stond ik net enigszins verbaasd toen ik dit bericht kreeg (mobiele internetverbinding):
[ afbeelding ]
Ah, ik heb een goede computerquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:46 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Jij kent zeker de ProRail spoorkaart nog nietDie hangen niet op de stations, ze zijn -laten we zeggen- van 'iets hogere' complexiteit: op http://www.prorail.nl/Publiek/Spoorkaart/Pages/default.aspx kan je 'm downloaden in PDF formaat, zoom vooral eens in
(let op: computers ouder dan een jaar of 3: na bestand openen eerst
halen voor Adobe gaat reageren)
Het wordt nu weer sporadisch ingezet. Pas als de NS tevreden is mogen de nieuwe stellen de grens over. In Nederland zijn nu de 2401-2409 en 2601-2609quote:Op woensdag 14 oktober 2009 00:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Alweer? Volgens mij gaat 't met SLT dezelfde kant op als met de Railhoppers destijds...
Lang leven proxyquote:Op woensdag 14 oktober 2009 08:21 schreef James1988 het volgende:
Ik vind 9292ov.nl een enorm kutsite, het werkt maar half en de antwoorden die je krijgt zijn vaak niet eens de meest optimale. Toch stond ik net enigszins verbaasd toen ik dit bericht kreeg (mobiele internetverbinding):
[ afbeelding ]
Ik heb ze ook nog niet eerder gezien, maar misschien zijn ze voor schiphol wel standaard?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 10:33 schreef KapiteinT het volgende:
Gisteren trof ik op Schiphol deze CTA:
[ afbeelding ]
Foto is helaas niet scherp, maar er staat dus: 'Attentie, er passeert een doorgaande trein'. Sinds wanneer kunnen CTA's dit aangeven? En wordt het ooit (nog) gebruikt?
Deed mij een beetje denken aan Italië, daar werd voor elke doorgaande trein omgeroepen. Moest ook wel, want er staken daar gewoon mensen met naaldhakken + fiets het spoor over.
Toen ik in Leer was werd elke doorgaande trein keurig omgeroepen en verscheen het op de CTAquote:Op woensdag 14 oktober 2009 10:33 schreef KapiteinT het volgende:
Gisteren trof ik op Schiphol deze CTA:
[ afbeelding ]
Foto is helaas niet scherp, maar er staat dus: 'Attentie, er passeert een doorgaande trein'. Sinds wanneer kunnen CTA's dit aangeven? En wordt het ooit (nog) gebruikt?
Deed mij een beetje denken aan Italië, daar werd voor elke doorgaande trein omgeroepen. Moest ook wel, want er staken daar gewoon mensen met naaldhakken + fiets het spoor over.
Nee, in principe rijdt er nooit wat non-stop door Schiphol op een enkele pimpel opweg naar Hoofddorp Opstel na. Maar ook dan staat er niks op het bord. Deze mededeling was dus ook gewoon een fout op de CTA die weer eens het verkeerde flapje toonde.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 10:43 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik heb ze ook nog niet eerder gezien, maar misschien zijn ze voor schiphol wel standaard?
Ik zie er het nut ook niet van in.. Overwegen bij perrons gaan gewoon netjes dicht en slechts een enkeling is zo stom om op het randje van het perron te gaan staan..quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:06 schreef Dr_Flash het volgende:
in België en Oostenrijk worden doorritten ook allemaal aangegeven. Tenminste voor zo ver het langs perronsporen is. Eigenlijk raar dat dat ongeveer overal zo is, behalve in juist het drukstbereden spoorland ter wereld
What the fuck.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:18 schreef Ireyon het volgende:
http://twitpic.com/lh57e
Ze worden wanhopig bij NSHispeed.. Speciale kuttarieven werken niet, flyeren in de Beneluxtrein werkt niet, gratis mueslirepen werken niet, dan maar kaartautomaten volledig onderspammen..
Ook zoietsquote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:57 schreef James1988 het volgende:
"Meine Dammen und Herrn auf Gleis 4, willkommen auf Berlin Hauptbahnhof."
No wayquote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:04 schreef dennistd het volgende:
Ik denk dat je er helemaal stapelgek van wordt, zeker als die berichten ook nog eens tegelijk te horen zijn...
In Gent hebben ze dit ook, en daar valt het zeer goed mee!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:04 schreef dennistd het volgende:
Ik denk dat je er helemaal stapelgek van wordt, zeker als die berichten ook nog eens tegelijk te horen zijn...
Op beide sporenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:13 schreef dennistd het volgende:
Maar stel nou dat het bericht komt dat een trein van een ander spoor vertrekt, op welk spoor wordt dat dan omgeroepen? Alleen het originele spoor of ook op het spoor waar hij nu vertrekt?
Omdat deze allemaal aan de kant staan omdat ze niet meer nodig zijn en tegen hun revisietermijn aanzitten. Met extra controlebeurten zouden ze wel langer meekunnen, maar dat kost meer geld en dus heeft men ervoor gekozen de maar aan de kant te zetten.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:21 schreef MarkoAlmelo het volgende:
waarom staan er een stuk of 20 plan v's bij het station weert?
Je moet waarschijnlijk een klein stukje met de bus en dan verder met de trein.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:31 schreef Guppyfriend het volgende:
Wekenlang geen treinen in Arnhem in 2010 en 2011
Hoe moet ik dan naar Utrecht
Ach, je kunt nu vast je vakanties gaan boekenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:31 schreef Guppyfriend het volgende:
Wekenlang geen treinen in Arnhem in 2010 en 2011
Hoe moet ik dan naar Utrecht
Was een half jaar geleden al bekend.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:31 schreef Guppyfriend het volgende:
Wekenlang geen treinen in Arnhem in 2010 en 2011
Hoe moet ik dan naar Utrecht
Intercities rijden tot Oosterbeek, daarna ben je met 5 min met de bus in Arnhem Centraalquote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:17 schreef knars het volgende:
[..]
Ach, je kunt nu vast je vakanties gaan boeken
Wel crap, agz ik verwacht tegen die tijd ook weer vaker werkgerelateerd in Arnhem rond te huppelen.
aaw, lief oud arnhemquote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:49 schreef Socios het volgende:
Ohw, ik dacht dat het er zo uit kwam te zien.
[ afbeelding ]
Weet je waar ik gek van word? Dat in de sprinter bij elk station, in de trein, wordt omgeroepen "Goedemiddag. Deze sprinter rijdt naar Amersfoort Vathorst". Na drie stations komt dat je echt de keel uit.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:04 schreef dennistd het volgende:
Ik denk dat je er helemaal stapelgek van wordt, zeker als die berichten ook nog eens tegelijk te horen zijn...
Tussen Wolfheze en Arnhem staan alleen P-seinen en daarachter kan geen kop gemaakt worden, dus dan zal er eerst wat aan de beveiliging gedaan moeten worden.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:43 schreef Brembo het volgende:
[..]
Intercities rijden tot Oosterbeek, daarna ben je met 5 min met de bus in Arnhem Centraal.
In antwerpen is de akoestiek ook nog eens dramtisch. Omroepberichten zijn zeer slecht te verstaan.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:09 schreef Crientj het volgende:
Ik werd al gek op Antwerpen Centraal met al die omroepberichten.. [Maar toen had ik ook geen zin meer om te zitten, zat er toen ongeveer 4 uurtjes]
Dat viel me bij Guillemins ook op.. Prachtig station, maar over de verstaanbaarheid van de omroepen is niet echt nagedacht..quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:40 schreef Fixers het volgende:
[..]
In antwerpen is de akoestiek ook nog eens dramtisch. Omroepberichten zijn zeer slecht te verstaan.
Ja dat klopt. In het begin dacht ik echt zoiets van.. Euh, wat voor iets onverstaanbaars roepen ze om.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:40 schreef Fixers het volgende:
[..]
In antwerpen is de akoestiek ook nog eens dramtisch. Omroepberichten zijn zeer slecht te verstaan.
In brussel is het soms net alsof een radio voetbalcommentator de omroepen leest. Alles wordt 2 maal in 2 talen omgeroepen, internationale treinen zelfs 4 en het format van de omroepen is ook al veel langer. Als er dan wat groots aan de hand is lopen de omroepen achter elkaar door.
Meet?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:54 schreef Socios het volgende:
Even een mededeling m.b.t. de treintopicmeet. Deze zal niet plaatsvinden in de ICE tussen Amsterdam en Arnhem maar in onderstaande trein.
ik ben nog steeds voorquote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:43 schreef Socios het volgende:
Nou ja, ik probeer het balletje dat opgegooid is hoog te houden.
Ik zou het ze snel gaan vertellen, stel dat ze dat vergeten!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:09 schreef dennistd het volgende:
[..]
Tussen Wolfheze en Arnhem staan alleen P-seinen en daarachter kan geen kop gemaakt worden, dus dan zal er eerst wat aan de beveiliging gedaan moeten worden.
Dat is omdat jij niet mag komen borkiequote:Op woensdag 14 oktober 2009 21:33 schreef bork het volgende:
Meet?
Elaborate please, ik heb overduidelijk iets gemist.
Welnee joh, gewoon wat van die mobiele blauwe lampenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 08:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik zou het ze snel gaan vertellen, stel dat ze dat vergeten!
In dat geval heb je in Ah een overstap van 56 minuten naar Tl, en of dat nou wenselijk is?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 08:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Asd (ICE) Ah (DM90) Tiel - Utrecht - Ede (Protos) - Amf (Pimpel) Hgl zoiets. Nog niet gekeken of dat echt kan hoor, maar is lekker centraal, niet te lang, niet te kort, lekker gevarieerd materieel, voor elck wat wilsch
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 08:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welnee joh, gewoon wat van die mobiele blauwe lampenMannetjes met vlaggen erbij, werkt kei goed
Slagje Duiven ertussendoor, auch proficiatquote:Op donderdag 15 oktober 2009 08:38 schreef dennistd het volgende:
[..]
In dat geval heb je in Ah een overstap van 56 minuten naar Tl, en of dat nou wenselijk is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |