Ik heb ze ook nog niet eerder gezien, maar misschien zijn ze voor schiphol wel standaard?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 10:33 schreef KapiteinT het volgende:
Gisteren trof ik op Schiphol deze CTA:
[ afbeelding ]
Foto is helaas niet scherp, maar er staat dus: 'Attentie, er passeert een doorgaande trein'. Sinds wanneer kunnen CTA's dit aangeven? En wordt het ooit (nog) gebruikt?
Deed mij een beetje denken aan Italië, daar werd voor elke doorgaande trein omgeroepen. Moest ook wel, want er staken daar gewoon mensen met naaldhakken + fiets het spoor over.
Toen ik in Leer was werd elke doorgaande trein keurig omgeroepen en verscheen het op de CTAquote:Op woensdag 14 oktober 2009 10:33 schreef KapiteinT het volgende:
Gisteren trof ik op Schiphol deze CTA:
[ afbeelding ]
Foto is helaas niet scherp, maar er staat dus: 'Attentie, er passeert een doorgaande trein'. Sinds wanneer kunnen CTA's dit aangeven? En wordt het ooit (nog) gebruikt?
Deed mij een beetje denken aan Italië, daar werd voor elke doorgaande trein omgeroepen. Moest ook wel, want er staken daar gewoon mensen met naaldhakken + fiets het spoor over.
Nee, in principe rijdt er nooit wat non-stop door Schiphol op een enkele pimpel opweg naar Hoofddorp Opstel na. Maar ook dan staat er niks op het bord. Deze mededeling was dus ook gewoon een fout op de CTA die weer eens het verkeerde flapje toonde.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 10:43 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik heb ze ook nog niet eerder gezien, maar misschien zijn ze voor schiphol wel standaard?
Ik zie er het nut ook niet van in.. Overwegen bij perrons gaan gewoon netjes dicht en slechts een enkeling is zo stom om op het randje van het perron te gaan staan..quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:06 schreef Dr_Flash het volgende:
in België en Oostenrijk worden doorritten ook allemaal aangegeven. Tenminste voor zo ver het langs perronsporen is. Eigenlijk raar dat dat ongeveer overal zo is, behalve in juist het drukstbereden spoorland ter wereld
What the fuck.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:18 schreef Ireyon het volgende:
http://twitpic.com/lh57e
Ze worden wanhopig bij NSHispeed.. Speciale kuttarieven werken niet, flyeren in de Beneluxtrein werkt niet, gratis mueslirepen werken niet, dan maar kaartautomaten volledig onderspammen..
Ook zoietsquote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:57 schreef James1988 het volgende:
"Meine Dammen und Herrn auf Gleis 4, willkommen auf Berlin Hauptbahnhof."
No wayquote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:04 schreef dennistd het volgende:
Ik denk dat je er helemaal stapelgek van wordt, zeker als die berichten ook nog eens tegelijk te horen zijn...
In Gent hebben ze dit ook, en daar valt het zeer goed mee!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:04 schreef dennistd het volgende:
Ik denk dat je er helemaal stapelgek van wordt, zeker als die berichten ook nog eens tegelijk te horen zijn...
Op beide sporenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:13 schreef dennistd het volgende:
Maar stel nou dat het bericht komt dat een trein van een ander spoor vertrekt, op welk spoor wordt dat dan omgeroepen? Alleen het originele spoor of ook op het spoor waar hij nu vertrekt?
Omdat deze allemaal aan de kant staan omdat ze niet meer nodig zijn en tegen hun revisietermijn aanzitten. Met extra controlebeurten zouden ze wel langer meekunnen, maar dat kost meer geld en dus heeft men ervoor gekozen de maar aan de kant te zetten.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:21 schreef MarkoAlmelo het volgende:
waarom staan er een stuk of 20 plan v's bij het station weert?
Je moet waarschijnlijk een klein stukje met de bus en dan verder met de trein.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:31 schreef Guppyfriend het volgende:
Wekenlang geen treinen in Arnhem in 2010 en 2011
Hoe moet ik dan naar Utrecht
Ach, je kunt nu vast je vakanties gaan boekenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:31 schreef Guppyfriend het volgende:
Wekenlang geen treinen in Arnhem in 2010 en 2011
Hoe moet ik dan naar Utrecht
Was een half jaar geleden al bekend.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:31 schreef Guppyfriend het volgende:
Wekenlang geen treinen in Arnhem in 2010 en 2011
Hoe moet ik dan naar Utrecht
Intercities rijden tot Oosterbeek, daarna ben je met 5 min met de bus in Arnhem Centraalquote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:17 schreef knars het volgende:
[..]
Ach, je kunt nu vast je vakanties gaan boeken
Wel crap, agz ik verwacht tegen die tijd ook weer vaker werkgerelateerd in Arnhem rond te huppelen.
aaw, lief oud arnhemquote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:49 schreef Socios het volgende:
Ohw, ik dacht dat het er zo uit kwam te zien.
[ afbeelding ]
Weet je waar ik gek van word? Dat in de sprinter bij elk station, in de trein, wordt omgeroepen "Goedemiddag. Deze sprinter rijdt naar Amersfoort Vathorst". Na drie stations komt dat je echt de keel uit.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:04 schreef dennistd het volgende:
Ik denk dat je er helemaal stapelgek van wordt, zeker als die berichten ook nog eens tegelijk te horen zijn...
Tussen Wolfheze en Arnhem staan alleen P-seinen en daarachter kan geen kop gemaakt worden, dus dan zal er eerst wat aan de beveiliging gedaan moeten worden.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:43 schreef Brembo het volgende:
[..]
Intercities rijden tot Oosterbeek, daarna ben je met 5 min met de bus in Arnhem Centraal.
In antwerpen is de akoestiek ook nog eens dramtisch. Omroepberichten zijn zeer slecht te verstaan.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:09 schreef Crientj het volgende:
Ik werd al gek op Antwerpen Centraal met al die omroepberichten.. [Maar toen had ik ook geen zin meer om te zitten, zat er toen ongeveer 4 uurtjes]
Dat viel me bij Guillemins ook op.. Prachtig station, maar over de verstaanbaarheid van de omroepen is niet echt nagedacht..quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:40 schreef Fixers het volgende:
[..]
In antwerpen is de akoestiek ook nog eens dramtisch. Omroepberichten zijn zeer slecht te verstaan.
Ja dat klopt. In het begin dacht ik echt zoiets van.. Euh, wat voor iets onverstaanbaars roepen ze om.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:40 schreef Fixers het volgende:
[..]
In antwerpen is de akoestiek ook nog eens dramtisch. Omroepberichten zijn zeer slecht te verstaan.
In brussel is het soms net alsof een radio voetbalcommentator de omroepen leest. Alles wordt 2 maal in 2 talen omgeroepen, internationale treinen zelfs 4 en het format van de omroepen is ook al veel langer. Als er dan wat groots aan de hand is lopen de omroepen achter elkaar door.
Meet?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:54 schreef Socios het volgende:
Even een mededeling m.b.t. de treintopicmeet. Deze zal niet plaatsvinden in de ICE tussen Amsterdam en Arnhem maar in onderstaande trein.
ik ben nog steeds voorquote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:43 schreef Socios het volgende:
Nou ja, ik probeer het balletje dat opgegooid is hoog te houden.
Ik zou het ze snel gaan vertellen, stel dat ze dat vergeten!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:09 schreef dennistd het volgende:
[..]
Tussen Wolfheze en Arnhem staan alleen P-seinen en daarachter kan geen kop gemaakt worden, dus dan zal er eerst wat aan de beveiliging gedaan moeten worden.
Dat is omdat jij niet mag komen borkiequote:Op woensdag 14 oktober 2009 21:33 schreef bork het volgende:
Meet?
Elaborate please, ik heb overduidelijk iets gemist.
Welnee joh, gewoon wat van die mobiele blauwe lampenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 08:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik zou het ze snel gaan vertellen, stel dat ze dat vergeten!
In dat geval heb je in Ah een overstap van 56 minuten naar Tl, en of dat nou wenselijk is?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 08:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Asd (ICE) Ah (DM90) Tiel - Utrecht - Ede (Protos) - Amf (Pimpel) Hgl zoiets. Nog niet gekeken of dat echt kan hoor, maar is lekker centraal, niet te lang, niet te kort, lekker gevarieerd materieel, voor elck wat wilsch
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 08:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welnee joh, gewoon wat van die mobiele blauwe lampenMannetjes met vlaggen erbij, werkt kei goed
Slagje Duiven ertussendoor, auch proficiatquote:Op donderdag 15 oktober 2009 08:38 schreef dennistd het volgende:
[..]
In dat geval heb je in Ah een overstap van 56 minuten naar Tl, en of dat nou wenselijk is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |