abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport woensdag 14 oktober 2009 @ 10:43:10 #251
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73674087
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 10:33 schreef KapiteinT het volgende:
Gisteren trof ik op Schiphol deze CTA:

[ afbeelding ]

Foto is helaas niet scherp, maar er staat dus: 'Attentie, er passeert een doorgaande trein'. Sinds wanneer kunnen CTA's dit aangeven? En wordt het ooit (nog) gebruikt?


Deed mij een beetje denken aan Italië, daar werd voor elke doorgaande trein omgeroepen. Moest ook wel, want er staken daar gewoon mensen met naaldhakken + fiets het spoor over.
Ik heb ze ook nog niet eerder gezien, maar misschien zijn ze voor schiphol wel standaard?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 oktober 2009 @ 10:48:16 #252
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73674237
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 10:33 schreef KapiteinT het volgende:
Gisteren trof ik op Schiphol deze CTA:

[ afbeelding ]

Foto is helaas niet scherp, maar er staat dus: 'Attentie, er passeert een doorgaande trein'. Sinds wanneer kunnen CTA's dit aangeven? En wordt het ooit (nog) gebruikt?


Deed mij een beetje denken aan Italië, daar werd voor elke doorgaande trein omgeroepen. Moest ook wel, want er staken daar gewoon mensen met naaldhakken + fiets het spoor over.
Toen ik in Leer was werd elke doorgaande trein keurig omgeroepen en verscheen het op de CTA
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73674467
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 10:43 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik heb ze ook nog niet eerder gezien, maar misschien zijn ze voor schiphol wel standaard?
Nee, in principe rijdt er nooit wat non-stop door Schiphol op een enkele pimpel opweg naar Hoofddorp Opstel na. Maar ook dan staat er niks op het bord. Deze mededeling was dus ook gewoon een fout op de CTA die weer eens het verkeerde flapje toonde.
pi_73674832
in België en Oostenrijk worden doorritten ook allemaal aangegeven. Tenminste voor zo ver het langs perronsporen is. Eigenlijk raar dat dat ongeveer overal zo is, behalve in juist het drukstbereden spoorland ter wereld
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73675031
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:06 schreef Dr_Flash het volgende:
in België en Oostenrijk worden doorritten ook allemaal aangegeven. Tenminste voor zo ver het langs perronsporen is. Eigenlijk raar dat dat ongeveer overal zo is, behalve in juist het drukstbereden spoorland ter wereld
Ik zie er het nut ook niet van in.. Overwegen bij perrons gaan gewoon netjes dicht en slechts een enkeling is zo stom om op het randje van het perron te gaan staan..
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 oktober 2009 @ 11:16:01 #256
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73675170
In Houten hadden ze het best mogen doen toen er één hoog en één laag spoor in gebruik was. Daar raasde de IC met 140 km/h langs je voeten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73675253
http://twitpic.com/lh57e

Ze worden wanhopig bij NSHispeed.. Speciale kuttarieven werken niet, flyeren in de Beneluxtrein werkt niet, gratis mueslirepen werken niet, dan maar kaartautomaten volledig onderspammen..
pi_73675339
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:18 schreef Ireyon het volgende:
http://twitpic.com/lh57e

Ze worden wanhopig bij NSHispeed.. Speciale kuttarieven werken niet, flyeren in de Beneluxtrein werkt niet, gratis mueslirepen werken niet, dan maar kaartautomaten volledig onderspammen..
What the fuck.
pi_73675451
Met die nieuwe pinpashouder voor dat ding heb ik ook nog iets.. o.O

Stond vorige week een vrouwtje naast me, die legde dr pasje in dat houdertje en vroeg zich na 2 minuten af waarom er niets gebeurde. Ze had echt alles ingetoetst en gedaan zei ze toen ik drnaast stond.

Goed bezig.
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 11:31:29 #260
155227 crew  Guppy
dus
pi_73675724
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Sport woensdag 14 oktober 2009 @ 11:33:11 #261
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73675781
Met de bus
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 11:35:02 #262
155227 crew  Guppy
dus
pi_73675858
Crap...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Sport woensdag 14 oktober 2009 @ 11:36:23 #263
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73675897
Nouja, het is volgend jaar pas dus je kunt nog verhuizen voor die tijd
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73675974
Op (bepaalde?) Duitse stations wordt sowieso iedere trein omgeroepen. Op stations met veel perrons heeft ieder perron ook zijn ´eigen´ omroepinstallatie en wordt iedere trein die er stopt of langsrijdt alleen daar omgeroepen. Dit was in ieder geval mijn ervaring te Leer, Dortmund Hbf en/ of Düsseldorf Hbf (weet ff niet meer welke).

Ook lachen: de gelbe Umrandungen om de Raucherzone aan te geven op de Bahnsteigen.

In Nederland nu ook witte cirkels erbij.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 11:57:57 #265
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73676647
"Meine Dammen und Herrn auf Gleis 4, willkommen auf Berlin Hauptbahnhof."

Die NS Hispeed-spam is echt kansloos ja
pi_73676748
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:57 schreef James1988 het volgende:
"Meine Dammen und Herrn auf Gleis 4, willkommen auf Berlin Hauptbahnhof."
Ook zoiets Perron-specifieke omroepberichten Wanneer krijgen we dat eindelijk eens ooit in NL??
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 14 oktober 2009 @ 12:04:51 #267
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73676869
Ik denk dat je er helemaal stapelgek van wordt, zeker als die berichten ook nog eens tegelijk te horen zijn...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73677002
Ik werd al gek op Antwerpen Centraal met al die omroepberichten.. [Maar toen had ik ook geen zin meer om te zitten, zat er toen ongeveer 4 uurtjes ]
pi_73677018
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:04 schreef dennistd het volgende:
Ik denk dat je er helemaal stapelgek van wordt, zeker als die berichten ook nog eens tegelijk te horen zijn...
No way Ga maar eens een rondje door Duitsland maken, je hoort precies wanneer het voor jou bestemd is. In Utrecht sta je bij elke omroep te luisteren. En op spoor 1 t/m 4 heb je echt geen behoefte aan omgekeerde rijtuigvolgordes van de ICE op spoor 14

Bovendien worden die omroepen niet doorelkaar heen afgedraaid, maar gewoon elk apart Het werkt echt goed
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73677020
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:04 schreef dennistd het volgende:
Ik denk dat je er helemaal stapelgek van wordt, zeker als die berichten ook nog eens tegelijk te horen zijn...
In Gent hebben ze dit ook, en daar valt het zeer goed mee!
  Redactie Sport woensdag 14 oktober 2009 @ 12:13:42 #271
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73677115
Maar stel nou dat het bericht komt dat een trein van een ander spoor vertrekt, op welk spoor wordt dat dan omgeroepen? Alleen het originele spoor of ook op het spoor waar hij nu vertrekt? En hoe zit het met de stationshal?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73677173
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:13 schreef dennistd het volgende:
Maar stel nou dat het bericht komt dat een trein van een ander spoor vertrekt, op welk spoor wordt dat dan omgeroepen? Alleen het originele spoor of ook op het spoor waar hij nu vertrekt?
Op beide sporen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73677328
waarom staan er een stuk of 20 plan v's bij het station weert?
  Redactie Sport woensdag 14 oktober 2009 @ 12:23:03 #274
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73677402
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:21 schreef MarkoAlmelo het volgende:
waarom staan er een stuk of 20 plan v's bij het station weert?
Omdat deze allemaal aan de kant staan omdat ze niet meer nodig zijn en tegen hun revisietermijn aanzitten. Met extra controlebeurten zouden ze wel langer meekunnen, maar dat kost meer geld en dus heeft men ervoor gekozen de maar aan de kant te zetten.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 14 oktober 2009 @ 12:39:27 #275
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73677863
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:31 schreef Guppyfriend het volgende:
Wekenlang geen treinen in Arnhem in 2010 en 2011

Hoe moet ik dan naar Utrecht
Je moet waarschijnlijk een klein stukje met de bus en dan verder met de trein.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 14 oktober 2009 @ 13:07:24 #276
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73678764
Ergens langs het HSL-spoor, vlak na Schiphol, staat er een groot spandoek: "NS Hispeed brengt Amsterdam en Rotterdam dichter bij elkaar" of zoiets, met erboven logo's van NS Hispeed en de gemeente Haarlemmermeer. Ook al zoiets kansloos
  woensdag 14 oktober 2009 @ 13:17:58 #277
136283 knars
Teethgrinder
pi_73679101
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:31 schreef Guppyfriend het volgende:
Wekenlang geen treinen in Arnhem in 2010 en 2011

Hoe moet ik dan naar Utrecht
Ach, je kunt nu vast je vakanties gaan boeken

Wel crap, agz ik verwacht tegen die tijd ook weer vaker werkgerelateerd in Arnhem rond te huppelen.
pi_73679703
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:31 schreef Guppyfriend het volgende:
Wekenlang geen treinen in Arnhem in 2010 en 2011

Hoe moet ik dan naar Utrecht
Was een half jaar geleden al bekend.
pi_73683636
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:17 schreef knars het volgende:

[..]

Ach, je kunt nu vast je vakanties gaan boeken

Wel crap, agz ik verwacht tegen die tijd ook weer vaker werkgerelateerd in Arnhem rond te huppelen.
Intercities rijden tot Oosterbeek, daarna ben je met 5 min met de bus in Arnhem Centraal . Dus dat kan heel goed geregeld worden. Het is broodnodig dat Arnhem een fly-under krijgt, soms kost het wel vijf minuten voor dat je Arnhem binnenkomt omdat treinen elkaar moeten kruisen.



Station


Sonsbeekzijde

Persoonlijk ziet het er goed uit , hoop dat ze die lelijke gebouwen op de twee hoofdperrons ook weghalen . Meer info: http://www.arnhemcentraal(...)em/sporen-in-arnhem/
pi_73683810
Ohw, ik dacht dat het er zo uit kwam te zien.

  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 oktober 2009 @ 15:49:49 #281
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73683833
Dat nieuwe ziet er echt fraai uit
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 15:52:18 #282
155227 crew  Guppy
dus
pi_73683910
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:49 schreef Socios het volgende:
Ohw, ik dacht dat het er zo uit kwam te zien.

[ afbeelding ]
aaw, lief oud arnhem
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_73684217
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:04 schreef dennistd het volgende:
Ik denk dat je er helemaal stapelgek van wordt, zeker als die berichten ook nog eens tegelijk te horen zijn...
Weet je waar ik gek van word? Dat in de sprinter bij elk station, in de trein, wordt omgeroepen "Goedemiddag. Deze sprinter rijdt naar Amersfoort Vathorst". Na drie stations komt dat je echt de keel uit.

Dat soort dingen kun je volgens mij toch echt beter op het perron omroepen. "Goedemiddag, op spoor 2 komt nu binnen de Sprinter naar Amersfoort Vathorst".

Maar dat moet dan uiteraard wel alleen op spoor 2 worden afgespeeld, en niet op het hele station inclusief spoor 35b.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2009 16:01:09 ]
pi_73684449
"Deze... SPRINTER... stopt in (heel die riedel stations) " bij elk half belangrijk station onderweg
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 14 oktober 2009 @ 17:09:41 #285
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73686634
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:43 schreef Brembo het volgende:

[..]

Intercities rijden tot Oosterbeek, daarna ben je met 5 min met de bus in Arnhem Centraal .
Tussen Wolfheze en Arnhem staan alleen P-seinen en daarachter kan geen kop gemaakt worden, dus dan zal er eerst wat aan de beveiliging gedaan moeten worden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73691069
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:09 schreef Crientj het volgende:
Ik werd al gek op Antwerpen Centraal met al die omroepberichten.. [Maar toen had ik ook geen zin meer om te zitten, zat er toen ongeveer 4 uurtjes ]
In antwerpen is de akoestiek ook nog eens dramtisch. Omroepberichten zijn zeer slecht te verstaan.

In brussel is het soms net alsof een radio voetbalcommentator de omroepen leest. Alles wordt 2 maal in 2 talen omgeroepen, internationale treinen zelfs 4 en het format van de omroepen is ook al veel langer. Als er dan wat groots aan de hand is lopen de omroepen achter elkaar door.
pi_73691423
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 19:40 schreef Fixers het volgende:

[..]

In antwerpen is de akoestiek ook nog eens dramtisch. Omroepberichten zijn zeer slecht te verstaan.

Dat viel me bij Guillemins ook op.. Prachtig station, maar over de verstaanbaarheid van de omroepen is niet echt nagedacht..
pi_73691490
Even een mededeling m.b.t. de treintopicmeet. Deze zal niet plaatsvinden in de ICE tussen Amsterdam en Arnhem maar in onderstaande trein.

pi_73692039
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 19:40 schreef Fixers het volgende:

[..]

In antwerpen is de akoestiek ook nog eens dramtisch. Omroepberichten zijn zeer slecht te verstaan.

In brussel is het soms net alsof een radio voetbalcommentator de omroepen leest. Alles wordt 2 maal in 2 talen omgeroepen, internationale treinen zelfs 4 en het format van de omroepen is ook al veel langer. Als er dan wat groots aan de hand is lopen de omroepen achter elkaar door.
Ja dat klopt. In het begin dacht ik echt zoiets van.. Euh, wat voor iets onverstaanbaars roepen ze om.
Maar als je dan zo'n tijd zit te wachten op een trein met + 90 minuten begin je ze wel te begrijpen.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 21:33:35 #290
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_73695268
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 19:54 schreef Socios het volgende:
Even een mededeling m.b.t. de treintopicmeet. Deze zal niet plaatsvinden in de ICE tussen Amsterdam en Arnhem maar in onderstaande trein.


Meet?
Elaborate please, ik heb overduidelijk iets gemist.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_73700427
Nou ja, ik probeer het balletje dat opgegooid is hoog te houden.
pi_73702321

Reckless mum's tot train dash

Mijn vraag was liggen daar nou soort van golfplaten aan beide kant van de overgang?
............................
pi_73703527
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:43 schreef Socios het volgende:
Nou ja, ik probeer het balletje dat opgegooid is hoog te houden.
ik ben nog steeds voor
pi_73703602
Mja fijn.. heel Roosendaal ligt plat
  donderdag 15 oktober 2009 @ 08:18:50 #295
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73703866
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:09 schreef dennistd het volgende:

[..]

Tussen Wolfheze en Arnhem staan alleen P-seinen en daarachter kan geen kop gemaakt worden, dus dan zal er eerst wat aan de beveiliging gedaan moeten worden.
Ik zou het ze snel gaan vertellen, stel dat ze dat vergeten!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73703990
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 21:33 schreef bork het volgende:
Meet?
Elaborate please, ik heb overduidelijk iets gemist.
Dat is omdat jij niet mag komen borkie

Nee we willen een keertje een gezellig soort rondje maken met wat leuke treinen met wat reguliere users uit dit hoekje. Beetje in de bordBistro wat kennismaken en wat over treinen babbelen en zo. alleen we moeten wel rekening houden met een ieder's aanreis en terugreis, met het feit dat niemand ene rooie rotcent heeft, en dat we geen reserveringsplichtige treinen kunnen nemen om overduidelijke redenen Jij nog een geniaal plan? Het meest haalbaar lijkt me een rustig zondagmiddagritje, zeg van 12 tot 5 uur of zo, met een stuk Pimpel, een stuk ICE, misschien de Protos (die heeft ook een geschikte vergaderzaal aan boord voor ons ) en misschien een DM90 voor de dieselfans. Al zal dat vanwege de Protos waarschijnlijk Tiel - Arnhem worden dan of zo. Even hardop denkende nu.

Asd (ICE) Ah (DM90) Tiel - Utrecht - Ede (Protos) - Amf (Pimpel) Hgl zoiets. Nog niet gekeken of dat echt kan hoor, maar is lekker centraal, niet te lang, niet te kort, lekker gevarieerd materieel, voor elck wat wilsch
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73703999
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 08:18 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik zou het ze snel gaan vertellen, stel dat ze dat vergeten!
Welnee joh, gewoon wat van die mobiele blauwe lampen Mannetjes met vlaggen erbij, werkt kei goed
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 15 oktober 2009 @ 08:38:05 #298
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73704105
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 08:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Asd (ICE) Ah (DM90) Tiel - Utrecht - Ede (Protos) - Amf (Pimpel) Hgl zoiets. Nog niet gekeken of dat echt kan hoor, maar is lekker centraal, niet te lang, niet te kort, lekker gevarieerd materieel, voor elck wat wilsch
In dat geval heb je in Ah een overstap van 56 minuten naar Tl, en of dat nou wenselijk is?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 15 oktober 2009 @ 08:38:25 #299
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73704107
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 08:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Welnee joh, gewoon wat van die mobiele blauwe lampen Mannetjes met vlaggen erbij, werkt kei goed
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73704133
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 08:38 schreef dennistd het volgende:

[..]

In dat geval heb je in Ah een overstap van 56 minuten naar Tl, en of dat nou wenselijk is?
Slagje Duiven ertussendoor, auch proficiat

maar daar kunnen we op zich wel vanuit gaan toch? Van ruwweg een beetje dat schema aanhouden?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')