abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport woensdag 14 oktober 2009 @ 10:43:10 #251
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73674087
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 10:33 schreef KapiteinT het volgende:
Gisteren trof ik op Schiphol deze CTA:

[ afbeelding ]

Foto is helaas niet scherp, maar er staat dus: 'Attentie, er passeert een doorgaande trein'. Sinds wanneer kunnen CTA's dit aangeven? En wordt het ooit (nog) gebruikt?


Deed mij een beetje denken aan Italië, daar werd voor elke doorgaande trein omgeroepen. Moest ook wel, want er staken daar gewoon mensen met naaldhakken + fiets het spoor over.
Ik heb ze ook nog niet eerder gezien, maar misschien zijn ze voor schiphol wel standaard?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 oktober 2009 @ 10:48:16 #252
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73674237
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 10:33 schreef KapiteinT het volgende:
Gisteren trof ik op Schiphol deze CTA:

[ afbeelding ]

Foto is helaas niet scherp, maar er staat dus: 'Attentie, er passeert een doorgaande trein'. Sinds wanneer kunnen CTA's dit aangeven? En wordt het ooit (nog) gebruikt?


Deed mij een beetje denken aan Italië, daar werd voor elke doorgaande trein omgeroepen. Moest ook wel, want er staken daar gewoon mensen met naaldhakken + fiets het spoor over.
Toen ik in Leer was werd elke doorgaande trein keurig omgeroepen en verscheen het op de CTA
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73674467
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 10:43 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik heb ze ook nog niet eerder gezien, maar misschien zijn ze voor schiphol wel standaard?
Nee, in principe rijdt er nooit wat non-stop door Schiphol op een enkele pimpel opweg naar Hoofddorp Opstel na. Maar ook dan staat er niks op het bord. Deze mededeling was dus ook gewoon een fout op de CTA die weer eens het verkeerde flapje toonde.
pi_73674832
in België en Oostenrijk worden doorritten ook allemaal aangegeven. Tenminste voor zo ver het langs perronsporen is. Eigenlijk raar dat dat ongeveer overal zo is, behalve in juist het drukstbereden spoorland ter wereld
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73675031
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:06 schreef Dr_Flash het volgende:
in België en Oostenrijk worden doorritten ook allemaal aangegeven. Tenminste voor zo ver het langs perronsporen is. Eigenlijk raar dat dat ongeveer overal zo is, behalve in juist het drukstbereden spoorland ter wereld
Ik zie er het nut ook niet van in.. Overwegen bij perrons gaan gewoon netjes dicht en slechts een enkeling is zo stom om op het randje van het perron te gaan staan..
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 oktober 2009 @ 11:16:01 #256
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73675170
In Houten hadden ze het best mogen doen toen er één hoog en één laag spoor in gebruik was. Daar raasde de IC met 140 km/h langs je voeten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73675253
http://twitpic.com/lh57e

Ze worden wanhopig bij NSHispeed.. Speciale kuttarieven werken niet, flyeren in de Beneluxtrein werkt niet, gratis mueslirepen werken niet, dan maar kaartautomaten volledig onderspammen..
pi_73675339
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:18 schreef Ireyon het volgende:
http://twitpic.com/lh57e

Ze worden wanhopig bij NSHispeed.. Speciale kuttarieven werken niet, flyeren in de Beneluxtrein werkt niet, gratis mueslirepen werken niet, dan maar kaartautomaten volledig onderspammen..
What the fuck.
pi_73675451
Met die nieuwe pinpashouder voor dat ding heb ik ook nog iets.. o.O

Stond vorige week een vrouwtje naast me, die legde dr pasje in dat houdertje en vroeg zich na 2 minuten af waarom er niets gebeurde. Ze had echt alles ingetoetst en gedaan zei ze toen ik drnaast stond.

Goed bezig.
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 11:31:29 #260
155227 crew  Guppy
dus
pi_73675724
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Sport woensdag 14 oktober 2009 @ 11:33:11 #261
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73675781
Met de bus
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 11:35:02 #262
155227 crew  Guppy
dus
pi_73675858
Crap...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Sport woensdag 14 oktober 2009 @ 11:36:23 #263
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73675897
Nouja, het is volgend jaar pas dus je kunt nog verhuizen voor die tijd
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73675974
Op (bepaalde?) Duitse stations wordt sowieso iedere trein omgeroepen. Op stations met veel perrons heeft ieder perron ook zijn ´eigen´ omroepinstallatie en wordt iedere trein die er stopt of langsrijdt alleen daar omgeroepen. Dit was in ieder geval mijn ervaring te Leer, Dortmund Hbf en/ of Düsseldorf Hbf (weet ff niet meer welke).

Ook lachen: de gelbe Umrandungen om de Raucherzone aan te geven op de Bahnsteigen.

In Nederland nu ook witte cirkels erbij.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 11:57:57 #265
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73676647
"Meine Dammen und Herrn auf Gleis 4, willkommen auf Berlin Hauptbahnhof."

Die NS Hispeed-spam is echt kansloos ja
pi_73676748
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:57 schreef James1988 het volgende:
"Meine Dammen und Herrn auf Gleis 4, willkommen auf Berlin Hauptbahnhof."
Ook zoiets Perron-specifieke omroepberichten Wanneer krijgen we dat eindelijk eens ooit in NL??
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 14 oktober 2009 @ 12:04:51 #267
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73676869
Ik denk dat je er helemaal stapelgek van wordt, zeker als die berichten ook nog eens tegelijk te horen zijn...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73677002
Ik werd al gek op Antwerpen Centraal met al die omroepberichten.. [Maar toen had ik ook geen zin meer om te zitten, zat er toen ongeveer 4 uurtjes ]
pi_73677018
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:04 schreef dennistd het volgende:
Ik denk dat je er helemaal stapelgek van wordt, zeker als die berichten ook nog eens tegelijk te horen zijn...
No way Ga maar eens een rondje door Duitsland maken, je hoort precies wanneer het voor jou bestemd is. In Utrecht sta je bij elke omroep te luisteren. En op spoor 1 t/m 4 heb je echt geen behoefte aan omgekeerde rijtuigvolgordes van de ICE op spoor 14

Bovendien worden die omroepen niet doorelkaar heen afgedraaid, maar gewoon elk apart Het werkt echt goed
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73677020
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:04 schreef dennistd het volgende:
Ik denk dat je er helemaal stapelgek van wordt, zeker als die berichten ook nog eens tegelijk te horen zijn...
In Gent hebben ze dit ook, en daar valt het zeer goed mee!
  Redactie Sport woensdag 14 oktober 2009 @ 12:13:42 #271
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73677115
Maar stel nou dat het bericht komt dat een trein van een ander spoor vertrekt, op welk spoor wordt dat dan omgeroepen? Alleen het originele spoor of ook op het spoor waar hij nu vertrekt? En hoe zit het met de stationshal?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73677173
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:13 schreef dennistd het volgende:
Maar stel nou dat het bericht komt dat een trein van een ander spoor vertrekt, op welk spoor wordt dat dan omgeroepen? Alleen het originele spoor of ook op het spoor waar hij nu vertrekt?
Op beide sporen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73677328
waarom staan er een stuk of 20 plan v's bij het station weert?
  Redactie Sport woensdag 14 oktober 2009 @ 12:23:03 #274
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73677402
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:21 schreef MarkoAlmelo het volgende:
waarom staan er een stuk of 20 plan v's bij het station weert?
Omdat deze allemaal aan de kant staan omdat ze niet meer nodig zijn en tegen hun revisietermijn aanzitten. Met extra controlebeurten zouden ze wel langer meekunnen, maar dat kost meer geld en dus heeft men ervoor gekozen de maar aan de kant te zetten.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 14 oktober 2009 @ 12:39:27 #275
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73677863
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:31 schreef Guppyfriend het volgende:
Wekenlang geen treinen in Arnhem in 2010 en 2011

Hoe moet ik dan naar Utrecht
Je moet waarschijnlijk een klein stukje met de bus en dan verder met de trein.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')