abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 oktober 2009 @ 23:17:14 #199
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73632561
Nog een vrijdag en een zaterdag denk ik. En ik moet nog iets verzinnen voor Antwerpen-Haven. Dat kan weleens de allerlaatste worden. Overigens staat Noorderkempen niet op dit jkaartje, en die moet ook nog (en ja, ook die wordt alleen in de week bediend).
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73632609
Edit: Je bent me net voor met Station Noorderkempen, maar die vergeet je gelukkig niet.

Hierna Luxemburg of heb je die al helemaal?
............................
  maandag 12 oktober 2009 @ 23:23:49 #201
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73632843
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:18 schreef sander89 het volgende:
Edit: Je bent me net voor met Station Noorderkempen, maar die vergeet je gelukkig niet.

Hierna Luxemburg of heb je die al helemaal?
Voor zo ver er bordjes staan ben ik klaar met Luxemburg ja. Stelletje gaperds hebben op 2 van de 65 stations gewoon GEEN bordjes staan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73633237
Heeft er toevallig iemand een up-to-date spoor (stations) kaart van Nederland?
  maandag 12 oktober 2009 @ 23:36:48 #203
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73633317
Zoek op NS.nl op spoorkaart.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73633462
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Zoek op NS.nl op spoorkaart.
prorail heeft ook een mooie
pi_73633814
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:34 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Heeft er toevallig iemand een up-to-date spoor (stations) kaart van Nederland?
Ja, op A0 formaat boven m'n computer.
pi_73634961
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 16:48 schreef Socios het volgende:

[..]

Na een maand al? Zo snel gaat en kan dat niet. Er geldt sowieso een ingroeiperiode voor de HSL van een paar jaar. Daarna wordt ook pas de volledige concessie betaald. In die tijd kan een volwaardige dienstregeling opgezet worden. Onder meer met nieuw materieel, nieuwe verbindingen en de internationale treinen die straks ook van de HSL gebruik gaan maken. Ook kan in deze periode de reiziger wennen aan de nieuwe reismogelijkheid en überhaupt de voordelen ervan ontdekken.

Momenteel kost een treinreis van Amsterdam Centraal of Schiphol naar Rotterdam Centraal via de HSL Zuid 56% meer dan over de ´Oude Lijn´. Mocht het aantal binnenlandse reizigers over de HSL ook straks ver achter blijven en blijkt dat de meeste reiziger de ´gewone trein´ nemen, dan heeft de overheid de mogelijkheid om een tariefbeperking in te stellen waarbij de prijs voor de HSL maximaal 25% hoger mag liggen dan over de ´Oude Lijn´. Dit zou tevens een verlaging van de concessiebetaling betekenen.

Geef de HSL de tijd. Ook na al die jaren vertraging. Hogesnelheidslijnen in andere landen hebben die vertraging en ´opstartperioden´ ook doorlopen. Als over een tijd alle (nieuwe) treinen rijden over de (nieuwe) verbindingen en alles operationeel is, ben ik ervan overtuigd dat Nederland over een goede, volwaardige én rendabele Hogesnelheidslijn beschikt.
[..]

Mooi traject!
Klopt helemaal; mooi voorbeeld hiervan is de Eurostar na opening van de kanaaltunnel. Aan het begin liep de dienst helemaal niet; er werden grote verliezen voorspeld en de lijn kampte met vergelijkbare (technische en economische) opstartproblemen als onze HSL.

Inmiddels zijn de meeste (grote en budget) vliegmaatschappijen opgehouden met het aanbieden van vluchten Londen-Parijs, want de Eurostar is inmiddels goedkoper, comfortabeler én sneller dan auto of vliegtuig (namelijk: naar Parijs in 2.00 uur en Brussel in 1.50).

Daar moet bij gezegd worden dat de trein inmiddels al enige jaren ook aan de Britse zijde van het kanaal met 300km/h over het spoor zoeft (eerst was dat jaren 160km/h, toen moest de HSL lijn aan Britse zijde echter nog gebouwd worden. Hier ligt ie er gelukkig "al" ).
Killing as few patients as possible.
pi_73635413
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:52 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Ja, op A0 formaat boven m'n computer.
Van een station gegapt ?
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 08:28:17 #208
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73637860
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:26 schreef knars het volgende:

[..]

junior heeft nog wel aan een paar mensen gevraagd of ze Duvel heetten
Arm joch!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73638744
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:52 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Ja, op A0 formaat boven m'n computer.
Dat schreeuwt om een fotoooo.
pi_73638765
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 00:49 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Van een station gegapt ?
Nee, heeft iemand ooit voor mij geprint + de kaart van Treinreiziger.nl met alle treinseries in Nederland.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:00:19 #211
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73648377
Gister zat ik in de IC vanaf Dordrecht naar Tilburg en verder.....

Er word gefloten, deuren sloten, maar de trein reed niet weg..
Even later de mededeling: "Geachte reizigers, Deze trein zal vertraging oplopen als gevolg van een defecte deursluiting. Er schijnt een deur niet goed gesloten te zijn. Dit zal gecontroleerd worden. Excuses voor het ongemak"

Was het ą5 minuten stil, kregen we deze mededeling:
"Geachte reizigers, Dit is de machinist vanuit de cabine van de trein. Wegens een storing in het automatische sluitsysteem van de deuren, word er aangegeven dat er een deur niet goed gesloten is. Dit is echter wel het geval, volgens ons. Omdat wij geen zekerheid hebben of de deuren gesloten zullen blijven, door deze technische storing, word U verzocht NIET op de balkonnen, wat zich bij de uitgangen van de treinen bevind, zich te bevinden. Wij kunnen niet volledig garanderen dat alles veilig is. Deze trein zal de rit afmaken. Leun vooral niet tegen de deuren, en druk niet op de Open knop voor de trein stil staat. Een aantal deuren kunnen namelijk open tijdens het rijden."

Aangekomen bij tilburg:

"Geachte reizigers, Wij zijn met 10 minuten vertraging in Tilburg aangekomen. Deze trein zal verder rijden naar blablabla "

Dat was althans ongeveer het bericht..
Heb het opgenomen op me telefoon, zal eens kijken of ik het kan uploaden ergens.
  Redactie Sport dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:04:50 #212
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73648516
Wel aardig om te lezen bij dit verhaal: de handleiding groene lamp voor machinisten op http://www.pearnhemnijmegen.nl/doc/Groenelamphandleiding.pdf
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:11:17 #213
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_73648715
ik las in de metro vandaag dat er kortingen tot 60% zijn op de thalys op bepaalde dagen voordat hij op de HSL gaat rijden?
  Redactie Sport dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:18:13 #214
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73648967
Als ik wat plan begin december van amsterdam naar parijs kom ik inderdaad 25 euro voor een enkeltje tegen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73649064
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 15:00 schreef greavy het volgende:
Gister zat ik in de IC vanaf Dordrecht naar Tilburg en verder.....

Er word gefloten, deuren sloten, maar de trein reed niet weg..
Even later de mededeling: "Geachte reizigers, Deze trein zal vertraging oplopen als gevolg van een defecte deursluiting. Er schijnt een deur niet goed gesloten te zijn. Dit zal gecontroleerd worden. Excuses voor het ongemak"

Was het ą5 minuten stil, kregen we deze mededeling:
"Geachte reizigers, Dit is de machinist vanuit de cabine van de trein. Wegens een storing in het automatische sluitsysteem van de deuren, word er aangegeven dat er een deur niet goed gesloten is. Dit is echter wel het geval, volgens ons. Omdat wij geen zekerheid hebben of de deuren gesloten zullen blijven, door deze technische storing, word U verzocht NIET op de balkonnen, wat zich bij de uitgangen van de treinen bevind, zich te bevinden. Wij kunnen niet volledig garanderen dat alles veilig is. Deze trein zal de rit afmaken. Leun vooral niet tegen de deuren, en druk niet op de Open knop voor de trein stil staat. Een aantal deuren kunnen namelijk open tijdens het rijden."

Aangekomen bij tilburg:

"Geachte reizigers, Wij zijn met 10 minuten vertraging in Tilburg aangekomen. Deze trein zal verder rijden naar blablabla "

Dat was althans ongeveer het bericht..
Heb het opgenomen op me telefoon, zal eens kijken of ik het kan uploaden ergens.
Dit is een normale gang van zaken, waarschijnlijk is gewoon het groene lampje defect.
Heb dit ook wel is meegemaakt in een mat 64 tussen Emmen en Zwolle.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:43:43 #216
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_73649787
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 15:18 schreef dennistd het volgende:
Als ik wat plan begin december van amsterdam naar parijs kom ik inderdaad 25 euro voor een enkeltje tegen
Ben je normaal +- 60 euro kwijt voor een enkeltje dan?
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:45:31 #217
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_73649860

Ad onderaan de pagina
  Redactie Sport dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:53:38 #218
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73650145
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 15:43 schreef NordicBlue het volgende:

[..]

Ben je normaal +- 60 euro kwijt voor een enkeltje dan?
Als je uitgaat van de normale tarieven wel ja denk ik
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73656783
Ik lijk wel voor een volwaaredige klant aangezien te worden door de NS, ik mocht een tevredenheidsenquete invullen. kijk mij eens het verschil maken.

Op Den Bosch trof ik een balastverschoonmachine, imposant ding. Helaas te weinig licht om een goede foto van te maken.
pi_73656943
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:24 schreef Fixers het volgende:
Ik lijk wel voor een volwaaredige klant aangezien te worden door de NS, ik mocht een tevredenheidsenquete invullen. kijk mij eens het verschil maken.
Heb ik ook al eens mogen doen, heb er zelfs een heuse NSpen aan over gehouden.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:30:34 #221
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_73656974
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:24 schreef Fixers het volgende:
Ik lijk wel voor een volwaaredige klant aangezien te worden door de NS, ik mocht een tevredenheidsenquete invullen. kijk mij eens het verschil maken.

Op Den Bosch trof ik een balastverschoonmachine, imposant ding. Helaas te weinig licht om een goede foto van te maken.
Balastverschoonwattes?
Pics?
pi_73657903
rail away zwitserland nu op ned 2
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:56:41 #223
136283 knars
Teethgrinder
pi_73660272
Ik heb even niet goed opgelet hoor, maar dr stond een zuurstok op Gouda. Hoe herken ik nou of het een Benelux is of in dienst van Der Fyra rijdt?
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:59:00 #224
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73660368
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 20:56 schreef knars het volgende:
Ik heb even niet goed opgelet hoor, maar dr stond een zuurstok op Gouda. Hoe herken ik nou of het een Benelux is of in dienst van Der Fyra rijdt?
Bij de Fyra staat er op de zijkant in grote letters "FYRA".
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73660613
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 20:59 schreef Duvel het volgende:

[..]

Bij de Fyra staat er op de zijkant in grote letters "FYRA".
En de Fyra is altijd een TRAXX loc met 6(?) zuurstokjes er achter. In plaats van Loc, stuurstand, zooitje rijtuigen in 3 verschillende kleuren, loc. Ofzoiets...
pi_73660673
Rara, welk plaatje hoort hier niet tussen...
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:13:58 #227
136283 knars
Teethgrinder
pi_73660920
Ah! Daar heb ik niet op gelet. De schemering hielp ook niet echt mee.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:14:10 #228
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73660929
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 21:08 schreef KapiteinT het volgende:
Rara, welk plaatje hoort hier niet tussen...
WTF


[ Bericht 30% gewijzigd door Duvel op 13-10-2009 21:16:58 (smiley niet gepast) ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:15:37 #229
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73661005
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 21:13 schreef knars het volgende:
Ah! Daar heb ik niet op gelet. De schemering hielp ook niet echt mee.
't Ziet er ongeveer zo uit:
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:15:55 #230
136283 knars
Teethgrinder
pi_73661016
twas een traxx met stuurstand en 6 zuurstok bakken, overigens
pi_73661168
Ik kwam er vandaag achter dat het boven bij duivendrecht op de punten van het station heel nice spotten is
pi_73663366
Vanmiddag zag ik toevallig dat er een luikje open stond van een huisje bij een spoorwegovergang vlakbij Elten.

Zal wel een telefoon zijn om contact op te nemen met de treinverkeersleider, vraag mij eigenlijk af of je Duitse of de Nederlandse krijgt?


Heb het luik maar weer dichtgedaan, want je hebt kanslozen figuren die dit gaan slopen.
............................
  Redactie Sport dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:17:14 #233
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73663784
Ik denk dat je niemand meer aan de telefoon krijgt, en anders is het Herr Fahrdienstleiter, aangezien die dingen in Nederland allemaal leeggehaald zijn dacht ik.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:18:17 #234
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73663832
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 22:08 schreef sander89 het volgende:
Vanmiddag zag ik toevallig dat er een luikje open stond van een huisje bij een spoorwegovergang vlakbij Elten.

Zal wel een telefoon zijn om contact op te nemen met de treinverkeersleider, vraag mij eigenlijk af of je Duitse of de Nederlandse krijgt?

[ afbeelding ]
Heb het luik maar weer dichtgedaan, want je hebt kanslozen figuren die dit gaan slopen.
De Duitse, er staat ook Duitse tekst op die sticker, toch?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73664272
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 22:18 schreef Duvel het volgende:

[..]

De Duitse, er staat ook Duitse tekst op die sticker, toch?
Ja zou wel logies zijn, maar het spoor is daar wel nog voorzien met 1.5 kV en ATB.
............................
  Redactie Sport dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:31:01 #236
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73664440
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 22:27 schreef sander89 het volgende:

[..]

Ja zou wel logies zijn, maar het spoor is daar wel nog voorzien met 1.5 kV en ATB.
1.5kV is logisch aangezien locwissels pas in Emmerich plaatsvinden. En ATB ligt volgens mij alleen ter hoogte van de seinen, tenminste zo is het dacht ik tussen Oldenzaal Grens en Bentheim.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73664458
Die kastjes zijn wel modern, zijn de opvolger van de spoorwegwachters.
pi_73665165
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 00:49 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Van een station gegapt ?
Jij kent zeker de ProRail spoorkaart nog niet Die hangen niet op de stations, ze zijn -laten we zeggen- van 'iets hogere' complexiteit: op http://www.prorail.nl/Publiek/Spoorkaart/Pages/default.aspx kan je 'm downloaden in PDF formaat, zoom vooral eens in (let op: computers ouder dan een jaar of 3: na bestand openen eerst halen voor Adobe gaat reageren)
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 15:43 schreef NordicBlue het volgende:

[..]

Ben je normaal +- 60 euro kwijt voor een enkeltje dan?
Dat valt mee gelukkig Inderdaad: voor de meeste plaatsen ná 13 dec t/m kerst is min. 55,= per enkeltje (afh. van tijdstip), maar daarna (als je een beetje van te voren boekt) is vrijwel elke Thalys te boeken voor 25,= (vn. in januari) of 36,= (vn. eind december) per enkeltje: dat is net zoveel als de aangehaalde "60% korting"-tickets die je nu nog kan kopen bij ritten gemaakt vķķr 13 december en je bent nog een uur langer onderweg ook. Ik zou t wel weten
Killing as few patients as possible.
pi_73666330
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 22:46 schreef davidov2009 het volgende:

[..]

Jij kent zeker de ProRail spoorkaart nog niet Die hangen niet op de stations, ze zijn -laten we zeggen- van 'iets hogere' complexiteit: op http://www.prorail.nl/Publiek/Spoorkaart/Pages/default.aspx kan je 'm downloaden in PDF formaat, zoom vooral eens in (let op: computers ouder dan een jaar of 3: na bestand openen eerst halen voor Adobe gaat reageren)
Jah ik had hem vanochtend gezien! Wel inderdaad zeer complex

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2009 23:10:50 ]
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 oktober 2009 @ 23:50:26 #240
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73667892
Ik lees net op Somda dat de productie van de SLeT tijdelijk is stilgelegd, omdat ze in Duitsland nabij de Nederlandse grens niet genoeg opstelruimte hebben voor de meuk
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 23:55:08 #241
136283 knars
Teethgrinder
pi_73668063
leuke kaart, trage laptop, smakelijke koffie
  woensdag 14 oktober 2009 @ 00:34:38 #242
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73669259
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 23:50 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net op Somda dat de productie van de SLeT tijdelijk is stilgelegd, omdat ze in Duitsland nabij de Nederlandse grens niet genoeg opstelruimte hebben voor de meuk
Alweer? Volgens mij gaat 't met SLT dezelfde kant op als met de Railhoppers destijds...
  woensdag 14 oktober 2009 @ 08:21:37 #243
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73671285
Ik vind 9292ov.nl een enorm kutsite, het werkt maar half en de antwoorden die je krijgt zijn vaak niet eens de meest optimale. Toch stond ik net enigszins verbaasd toen ik dit bericht kreeg (mobiele internetverbinding):



[ Bericht 4% gewijzigd door James1988 op 14-10-2009 08:31:21 ]
  woensdag 14 oktober 2009 @ 09:05:47 #244
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_73671977
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 08:21 schreef James1988 het volgende:
Ik vind 9292ov.nl een enorm kutsite, het werkt maar half en de antwoorden die je krijgt zijn vaak niet eens de meest optimale. Toch stond ik net enigszins verbaasd toen ik dit bericht kreeg (mobiele internetverbinding):

[ afbeelding ]
Ze hebben ook een -op zich alleraardigste- iPhone app gemaakt, die aan de hand van je locatie op dat moment een reisadvies plant. Ware het niet dat dat ding consequent denkt dat de eerstvolgende verbinding pas over drie uur vertrekt. 9292 .
  woensdag 14 oktober 2009 @ 09:12:26 #245
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_73672082
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 22:46 schreef davidov2009 het volgende:

[..]

Jij kent zeker de ProRail spoorkaart nog niet Die hangen niet op de stations, ze zijn -laten we zeggen- van 'iets hogere' complexiteit: op http://www.prorail.nl/Publiek/Spoorkaart/Pages/default.aspx kan je 'm downloaden in PDF formaat, zoom vooral eens in (let op: computers ouder dan een jaar of 3: na bestand openen eerst halen voor Adobe gaat reageren)
Ah, ik heb een goede computer .
Leuke kaart. Voor de multimodale verkeersnerd wel jammer dat van de auto(snel)wegen geen hol klopt .
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 oktober 2009 @ 09:52:51 #246
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73672942
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 00:34 schreef James1988 het volgende:

[..]

Alweer? Volgens mij gaat 't met SLT dezelfde kant op als met de Railhoppers destijds...
Het wordt nu weer sporadisch ingezet. Pas als de NS tevreden is mogen de nieuwe stellen de grens over. In Nederland zijn nu de 2401-2409 en 2601-2609
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73673033
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 08:21 schreef James1988 het volgende:
Ik vind 9292ov.nl een enorm kutsite, het werkt maar half en de antwoorden die je krijgt zijn vaak niet eens de meest optimale. Toch stond ik net enigszins verbaasd toen ik dit bericht kreeg (mobiele internetverbinding):

[ afbeelding ]
Lang leven proxy
pi_73673794
Gisteren trof ik op Schiphol deze CTA:



Foto is helaas niet scherp, maar er staat dus: 'Attentie, er passeert een doorgaande trein'. Sinds wanneer kunnen CTA's dit aangeven? En wordt het ooit (nog) gebruikt?


Deed mij een beetje denken aan Italië, daar werd voor elke doorgaande trein omgeroepen. Moest ook wel, want er staken daar gewoon mensen met naaldhakken + fiets het spoor over.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 10:39:24 #249
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73673958
In Berlijn heb ik het ook gezien: "Achtung, Zugdürchfahrt!" op de (digitale) CTA's. Wist niet dat we dat in Nederland ook kenden.

Overigens, 9292ov.nl reageert wel snel: ik had een e-mail gestuurd n.a.v. bovenstaand screenshot, inmiddels heb ik al een reply dat het IP-adres is vrijgegeven en dat er bij Vodafone een lijst met IP-adressen gaat worden opgevraagd welke zullen worden gewhitelist.

Netjes
  woensdag 14 oktober 2009 @ 10:41:16 #250
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_73674018
Ik heb nog eens een keer een uurtje op Berlin Zoo, of Ostbahnhof, nouja, daar ergens zitten wachten op een overstap. Toen werd elke doorrijdende trein zelfs omgeroepen. Elke vertrekkende trein ook, overigens .
  Redactie Sport woensdag 14 oktober 2009 @ 10:43:10 #251
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73674087
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 10:33 schreef KapiteinT het volgende:
Gisteren trof ik op Schiphol deze CTA:

[ afbeelding ]

Foto is helaas niet scherp, maar er staat dus: 'Attentie, er passeert een doorgaande trein'. Sinds wanneer kunnen CTA's dit aangeven? En wordt het ooit (nog) gebruikt?


Deed mij een beetje denken aan Italië, daar werd voor elke doorgaande trein omgeroepen. Moest ook wel, want er staken daar gewoon mensen met naaldhakken + fiets het spoor over.
Ik heb ze ook nog niet eerder gezien, maar misschien zijn ze voor schiphol wel standaard?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 oktober 2009 @ 10:48:16 #252
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73674237
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 10:33 schreef KapiteinT het volgende:
Gisteren trof ik op Schiphol deze CTA:

[ afbeelding ]

Foto is helaas niet scherp, maar er staat dus: 'Attentie, er passeert een doorgaande trein'. Sinds wanneer kunnen CTA's dit aangeven? En wordt het ooit (nog) gebruikt?


Deed mij een beetje denken aan Italië, daar werd voor elke doorgaande trein omgeroepen. Moest ook wel, want er staken daar gewoon mensen met naaldhakken + fiets het spoor over.
Toen ik in Leer was werd elke doorgaande trein keurig omgeroepen en verscheen het op de CTA
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73674467
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 10:43 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik heb ze ook nog niet eerder gezien, maar misschien zijn ze voor schiphol wel standaard?
Nee, in principe rijdt er nooit wat non-stop door Schiphol op een enkele pimpel opweg naar Hoofddorp Opstel na. Maar ook dan staat er niks op het bord. Deze mededeling was dus ook gewoon een fout op de CTA die weer eens het verkeerde flapje toonde.
pi_73674832
in België en Oostenrijk worden doorritten ook allemaal aangegeven. Tenminste voor zo ver het langs perronsporen is. Eigenlijk raar dat dat ongeveer overal zo is, behalve in juist het drukstbereden spoorland ter wereld
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73675031
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:06 schreef Dr_Flash het volgende:
in België en Oostenrijk worden doorritten ook allemaal aangegeven. Tenminste voor zo ver het langs perronsporen is. Eigenlijk raar dat dat ongeveer overal zo is, behalve in juist het drukstbereden spoorland ter wereld
Ik zie er het nut ook niet van in.. Overwegen bij perrons gaan gewoon netjes dicht en slechts een enkeling is zo stom om op het randje van het perron te gaan staan..
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 oktober 2009 @ 11:16:01 #256
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73675170
In Houten hadden ze het best mogen doen toen er één hoog en één laag spoor in gebruik was. Daar raasde de IC met 140 km/h langs je voeten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73675253
http://twitpic.com/lh57e

Ze worden wanhopig bij NSHispeed.. Speciale kuttarieven werken niet, flyeren in de Beneluxtrein werkt niet, gratis mueslirepen werken niet, dan maar kaartautomaten volledig onderspammen..
pi_73675339
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:18 schreef Ireyon het volgende:
http://twitpic.com/lh57e

Ze worden wanhopig bij NSHispeed.. Speciale kuttarieven werken niet, flyeren in de Beneluxtrein werkt niet, gratis mueslirepen werken niet, dan maar kaartautomaten volledig onderspammen..
What the fuck.
pi_73675451
Met die nieuwe pinpashouder voor dat ding heb ik ook nog iets.. o.O

Stond vorige week een vrouwtje naast me, die legde dr pasje in dat houdertje en vroeg zich na 2 minuten af waarom er niets gebeurde. Ze had echt alles ingetoetst en gedaan zei ze toen ik drnaast stond.

Goed bezig.
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 11:31:29 #260
155227 crew  Guppy
dus
pi_73675724
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Sport woensdag 14 oktober 2009 @ 11:33:11 #261
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73675781
Met de bus
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 11:35:02 #262
155227 crew  Guppy
dus
pi_73675858
Crap...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Sport woensdag 14 oktober 2009 @ 11:36:23 #263
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73675897
Nouja, het is volgend jaar pas dus je kunt nog verhuizen voor die tijd
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73675974
Op (bepaalde?) Duitse stations wordt sowieso iedere trein omgeroepen. Op stations met veel perrons heeft ieder perron ook zijn ´eigen´ omroepinstallatie en wordt iedere trein die er stopt of langsrijdt alleen daar omgeroepen. Dit was in ieder geval mijn ervaring te Leer, Dortmund Hbf en/ of Düsseldorf Hbf (weet ff niet meer welke).

Ook lachen: de gelbe Umrandungen om de Raucherzone aan te geven op de Bahnsteigen.

In Nederland nu ook witte cirkels erbij.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 11:57:57 #265
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73676647
"Meine Dammen und Herrn auf Gleis 4, willkommen auf Berlin Hauptbahnhof."

Die NS Hispeed-spam is echt kansloos ja
pi_73676748
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:57 schreef James1988 het volgende:
"Meine Dammen und Herrn auf Gleis 4, willkommen auf Berlin Hauptbahnhof."
Ook zoiets Perron-specifieke omroepberichten Wanneer krijgen we dat eindelijk eens ooit in NL??
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 14 oktober 2009 @ 12:04:51 #267
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73676869
Ik denk dat je er helemaal stapelgek van wordt, zeker als die berichten ook nog eens tegelijk te horen zijn...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73677002
Ik werd al gek op Antwerpen Centraal met al die omroepberichten.. [Maar toen had ik ook geen zin meer om te zitten, zat er toen ongeveer 4 uurtjes ]
pi_73677018
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:04 schreef dennistd het volgende:
Ik denk dat je er helemaal stapelgek van wordt, zeker als die berichten ook nog eens tegelijk te horen zijn...
No way Ga maar eens een rondje door Duitsland maken, je hoort precies wanneer het voor jou bestemd is. In Utrecht sta je bij elke omroep te luisteren. En op spoor 1 t/m 4 heb je echt geen behoefte aan omgekeerde rijtuigvolgordes van de ICE op spoor 14

Bovendien worden die omroepen niet doorelkaar heen afgedraaid, maar gewoon elk apart Het werkt echt goed
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73677020
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:04 schreef dennistd het volgende:
Ik denk dat je er helemaal stapelgek van wordt, zeker als die berichten ook nog eens tegelijk te horen zijn...
In Gent hebben ze dit ook, en daar valt het zeer goed mee!
  Redactie Sport woensdag 14 oktober 2009 @ 12:13:42 #271
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73677115
Maar stel nou dat het bericht komt dat een trein van een ander spoor vertrekt, op welk spoor wordt dat dan omgeroepen? Alleen het originele spoor of ook op het spoor waar hij nu vertrekt? En hoe zit het met de stationshal?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73677173
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:13 schreef dennistd het volgende:
Maar stel nou dat het bericht komt dat een trein van een ander spoor vertrekt, op welk spoor wordt dat dan omgeroepen? Alleen het originele spoor of ook op het spoor waar hij nu vertrekt?
Op beide sporen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73677328
waarom staan er een stuk of 20 plan v's bij het station weert?
  Redactie Sport woensdag 14 oktober 2009 @ 12:23:03 #274
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73677402
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:21 schreef MarkoAlmelo het volgende:
waarom staan er een stuk of 20 plan v's bij het station weert?
Omdat deze allemaal aan de kant staan omdat ze niet meer nodig zijn en tegen hun revisietermijn aanzitten. Met extra controlebeurten zouden ze wel langer meekunnen, maar dat kost meer geld en dus heeft men ervoor gekozen de maar aan de kant te zetten.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 14 oktober 2009 @ 12:39:27 #275
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73677863
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:31 schreef Guppyfriend het volgende:
Wekenlang geen treinen in Arnhem in 2010 en 2011

Hoe moet ik dan naar Utrecht
Je moet waarschijnlijk een klein stukje met de bus en dan verder met de trein.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 14 oktober 2009 @ 13:07:24 #276
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73678764
Ergens langs het HSL-spoor, vlak na Schiphol, staat er een groot spandoek: "NS Hispeed brengt Amsterdam en Rotterdam dichter bij elkaar" of zoiets, met erboven logo's van NS Hispeed en de gemeente Haarlemmermeer. Ook al zoiets kansloos
  woensdag 14 oktober 2009 @ 13:17:58 #277
136283 knars
Teethgrinder
pi_73679101
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:31 schreef Guppyfriend het volgende:
Wekenlang geen treinen in Arnhem in 2010 en 2011

Hoe moet ik dan naar Utrecht
Ach, je kunt nu vast je vakanties gaan boeken

Wel crap, agz ik verwacht tegen die tijd ook weer vaker werkgerelateerd in Arnhem rond te huppelen.
pi_73679703
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:31 schreef Guppyfriend het volgende:
Wekenlang geen treinen in Arnhem in 2010 en 2011

Hoe moet ik dan naar Utrecht
Was een half jaar geleden al bekend.
pi_73683636
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:17 schreef knars het volgende:

[..]

Ach, je kunt nu vast je vakanties gaan boeken

Wel crap, agz ik verwacht tegen die tijd ook weer vaker werkgerelateerd in Arnhem rond te huppelen.
Intercities rijden tot Oosterbeek, daarna ben je met 5 min met de bus in Arnhem Centraal . Dus dat kan heel goed geregeld worden. Het is broodnodig dat Arnhem een fly-under krijgt, soms kost het wel vijf minuten voor dat je Arnhem binnenkomt omdat treinen elkaar moeten kruisen.



Station


Sonsbeekzijde

Persoonlijk ziet het er goed uit , hoop dat ze die lelijke gebouwen op de twee hoofdperrons ook weghalen . Meer info: http://www.arnhemcentraal(...)em/sporen-in-arnhem/
pi_73683810
Ohw, ik dacht dat het er zo uit kwam te zien.

  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 oktober 2009 @ 15:49:49 #281
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73683833
Dat nieuwe ziet er echt fraai uit
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 15:52:18 #282
155227 crew  Guppy
dus
pi_73683910
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:49 schreef Socios het volgende:
Ohw, ik dacht dat het er zo uit kwam te zien.

[ afbeelding ]
aaw, lief oud arnhem
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_73684217
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:04 schreef dennistd het volgende:
Ik denk dat je er helemaal stapelgek van wordt, zeker als die berichten ook nog eens tegelijk te horen zijn...
Weet je waar ik gek van word? Dat in de sprinter bij elk station, in de trein, wordt omgeroepen "Goedemiddag. Deze sprinter rijdt naar Amersfoort Vathorst". Na drie stations komt dat je echt de keel uit.

Dat soort dingen kun je volgens mij toch echt beter op het perron omroepen. "Goedemiddag, op spoor 2 komt nu binnen de Sprinter naar Amersfoort Vathorst".

Maar dat moet dan uiteraard wel alleen op spoor 2 worden afgespeeld, en niet op het hele station inclusief spoor 35b.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2009 16:01:09 ]
pi_73684449
"Deze... SPRINTER... stopt in (heel die riedel stations) " bij elk half belangrijk station onderweg
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 14 oktober 2009 @ 17:09:41 #285
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73686634
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:43 schreef Brembo het volgende:

[..]

Intercities rijden tot Oosterbeek, daarna ben je met 5 min met de bus in Arnhem Centraal .
Tussen Wolfheze en Arnhem staan alleen P-seinen en daarachter kan geen kop gemaakt worden, dus dan zal er eerst wat aan de beveiliging gedaan moeten worden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73691069
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:09 schreef Crientj het volgende:
Ik werd al gek op Antwerpen Centraal met al die omroepberichten.. [Maar toen had ik ook geen zin meer om te zitten, zat er toen ongeveer 4 uurtjes ]
In antwerpen is de akoestiek ook nog eens dramtisch. Omroepberichten zijn zeer slecht te verstaan.

In brussel is het soms net alsof een radio voetbalcommentator de omroepen leest. Alles wordt 2 maal in 2 talen omgeroepen, internationale treinen zelfs 4 en het format van de omroepen is ook al veel langer. Als er dan wat groots aan de hand is lopen de omroepen achter elkaar door.
pi_73691423
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 19:40 schreef Fixers het volgende:

[..]

In antwerpen is de akoestiek ook nog eens dramtisch. Omroepberichten zijn zeer slecht te verstaan.

Dat viel me bij Guillemins ook op.. Prachtig station, maar over de verstaanbaarheid van de omroepen is niet echt nagedacht..
pi_73691490
Even een mededeling m.b.t. de treintopicmeet. Deze zal niet plaatsvinden in de ICE tussen Amsterdam en Arnhem maar in onderstaande trein.

pi_73692039
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 19:40 schreef Fixers het volgende:

[..]

In antwerpen is de akoestiek ook nog eens dramtisch. Omroepberichten zijn zeer slecht te verstaan.

In brussel is het soms net alsof een radio voetbalcommentator de omroepen leest. Alles wordt 2 maal in 2 talen omgeroepen, internationale treinen zelfs 4 en het format van de omroepen is ook al veel langer. Als er dan wat groots aan de hand is lopen de omroepen achter elkaar door.
Ja dat klopt. In het begin dacht ik echt zoiets van.. Euh, wat voor iets onverstaanbaars roepen ze om.
Maar als je dan zo'n tijd zit te wachten op een trein met + 90 minuten begin je ze wel te begrijpen.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 21:33:35 #290
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_73695268
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 19:54 schreef Socios het volgende:
Even een mededeling m.b.t. de treintopicmeet. Deze zal niet plaatsvinden in de ICE tussen Amsterdam en Arnhem maar in onderstaande trein.


Meet?
Elaborate please, ik heb overduidelijk iets gemist.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_73700427
Nou ja, ik probeer het balletje dat opgegooid is hoog te houden.
pi_73702321

Reckless mum's tot train dash

Mijn vraag was liggen daar nou soort van golfplaten aan beide kant van de overgang?
............................
pi_73703527
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:43 schreef Socios het volgende:
Nou ja, ik probeer het balletje dat opgegooid is hoog te houden.
ik ben nog steeds voor
pi_73703602
Mja fijn.. heel Roosendaal ligt plat
  donderdag 15 oktober 2009 @ 08:18:50 #295
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73703866
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:09 schreef dennistd het volgende:

[..]

Tussen Wolfheze en Arnhem staan alleen P-seinen en daarachter kan geen kop gemaakt worden, dus dan zal er eerst wat aan de beveiliging gedaan moeten worden.
Ik zou het ze snel gaan vertellen, stel dat ze dat vergeten!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73703990
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 21:33 schreef bork het volgende:
Meet?
Elaborate please, ik heb overduidelijk iets gemist.
Dat is omdat jij niet mag komen borkie

Nee we willen een keertje een gezellig soort rondje maken met wat leuke treinen met wat reguliere users uit dit hoekje. Beetje in de bordBistro wat kennismaken en wat over treinen babbelen en zo. alleen we moeten wel rekening houden met een ieder's aanreis en terugreis, met het feit dat niemand ene rooie rotcent heeft, en dat we geen reserveringsplichtige treinen kunnen nemen om overduidelijke redenen Jij nog een geniaal plan? Het meest haalbaar lijkt me een rustig zondagmiddagritje, zeg van 12 tot 5 uur of zo, met een stuk Pimpel, een stuk ICE, misschien de Protos (die heeft ook een geschikte vergaderzaal aan boord voor ons ) en misschien een DM90 voor de dieselfans. Al zal dat vanwege de Protos waarschijnlijk Tiel - Arnhem worden dan of zo. Even hardop denkende nu.

Asd (ICE) Ah (DM90) Tiel - Utrecht - Ede (Protos) - Amf (Pimpel) Hgl zoiets. Nog niet gekeken of dat echt kan hoor, maar is lekker centraal, niet te lang, niet te kort, lekker gevarieerd materieel, voor elck wat wilsch
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73703999
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 08:18 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik zou het ze snel gaan vertellen, stel dat ze dat vergeten!
Welnee joh, gewoon wat van die mobiele blauwe lampen Mannetjes met vlaggen erbij, werkt kei goed
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')