Voor zo ver er bordjes staan ben ik klaar met Luxemburg ja. Stelletje gaperds hebben op 2 van de 65 stations gewoon GEEN bordjes staanquote:Op maandag 12 oktober 2009 23:18 schreef sander89 het volgende:
Edit: Je bent me net voor met Station Noorderkempen, maar die vergeet je gelukkig niet.![]()
Hierna Luxemburg of heb je die al helemaal?![]()
Ja, op A0 formaat boven m'n computer.quote:Op maandag 12 oktober 2009 23:34 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Heeft er toevallig iemand een up-to-date spoor (stations) kaart van Nederland?
Klopt helemaal; mooi voorbeeld hiervan is de Eurostar na opening van de kanaaltunnel. Aan het begin liep de dienst helemaal niet; er werden grote verliezen voorspeld en de lijn kampte met vergelijkbare (technische en economische) opstartproblemen als onze HSL.quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:48 schreef Socios het volgende:
[..]
Na een maand al? Zo snel gaat en kan dat niet. Er geldt sowieso een ingroeiperiode voor de HSL van een paar jaar. Daarna wordt ook pas de volledige concessie betaald. In die tijd kan een volwaardige dienstregeling opgezet worden. Onder meer met nieuw materieel, nieuwe verbindingen en de internationale treinen die straks ook van de HSL gebruik gaan maken. Ook kan in deze periode de reiziger wennen aan de nieuwe reismogelijkheid en überhaupt de voordelen ervan ontdekken.
Momenteel kost een treinreis van Amsterdam Centraal of Schiphol naar Rotterdam Centraal via de HSL Zuid 56% meer dan over de ´Oude Lijn´. Mocht het aantal binnenlandse reizigers over de HSL ook straks ver achter blijven en blijkt dat de meeste reiziger de ´gewone trein´ nemen, dan heeft de overheid de mogelijkheid om een tariefbeperking in te stellen waarbij de prijs voor de HSL maximaal 25% hoger mag liggen dan over de ´Oude Lijn´. Dit zou tevens een verlaging van de concessiebetaling betekenen.
Geef de HSL de tijd. Ook na al die jaren vertraging. Hogesnelheidslijnen in andere landen hebben die vertraging en ´opstartperioden´ ook doorlopen. Als over een tijd alle (nieuwe) treinen rijden over de (nieuwe) verbindingen en alles operationeel is, ben ik ervan overtuigd dat Nederland over een goede, volwaardige én rendabele Hogesnelheidslijn beschikt.
[..]
Mooi traject!
Van een station gegaptquote:Op maandag 12 oktober 2009 23:52 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ja, op A0 formaat boven m'n computer.
quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:26 schreef knars het volgende:
[..]
junior heeft nog wel aan een paar mensen gevraagd of ze Duvel heetten
Dat schreeuwt om een fotoooo.quote:Op maandag 12 oktober 2009 23:52 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ja, op A0 formaat boven m'n computer.
Nee, heeft iemand ooit voor mij geprint + de kaart van Treinreiziger.nl met alle treinseries in Nederland.quote:
Dit is een normale gang van zaken, waarschijnlijk is gewoon het groene lampje defect.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:00 schreef greavy het volgende:
Gister zat ik in de IC vanaf Dordrecht naar Tilburg en verder.....
Er word gefloten, deuren sloten, maar de trein reed niet weg..
Even later de mededeling: "Geachte reizigers, Deze trein zal vertraging oplopen als gevolg van een defecte deursluiting. Er schijnt een deur niet goed gesloten te zijn. Dit zal gecontroleerd worden. Excuses voor het ongemak"
Was het ą5 minuten stil, kregen we deze mededeling:
"Geachte reizigers, Dit is de machinist vanuit de cabine van de trein. Wegens een storing in het automatische sluitsysteem van de deuren, word er aangegeven dat er een deur niet goed gesloten is. Dit is echter wel het geval, volgens ons. Omdat wij geen zekerheid hebben of de deuren gesloten zullen blijven, door deze technische storing, word U verzocht NIET op de balkonnen, wat zich bij de uitgangen van de treinen bevind, zich te bevinden. Wij kunnen niet volledig garanderen dat alles veilig is. Deze trein zal de rit afmaken. Leun vooral niet tegen de deuren, en druk niet op de Open knop voor de trein stil staat. Een aantal deuren kunnen namelijk open tijdens het rijden."
Aangekomen bij tilburg:
"Geachte reizigers, Wij zijn met 10 minuten vertraging in Tilburg aangekomen. Deze trein zal verder rijden naar blablabla "
Dat was althans ongeveer het bericht..
Heb het opgenomen op me telefoon, zal eens kijken of ik het kan uploaden ergens.
Ben je normaal +- 60 euro kwijt voor een enkeltje dan?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:18 schreef dennistd het volgende:
Als ik wat plan begin december van amsterdam naar parijs kom ik inderdaad 25 euro voor een enkeltje tegen
Als je uitgaat van de normale tarieven wel ja denk ikquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:43 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
Ben je normaal +- 60 euro kwijt voor een enkeltje dan?
Heb ik ook al eens mogen doen, heb er zelfs een heuse NSpen aan over gehouden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:24 schreef Fixers het volgende:
Ik lijk wel voor een volwaaredige klant aangezien te worden door de NS, ik mocht een tevredenheidsenquete invullen.kijk mij eens het verschil maken.
Balastverschoonwattes?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:24 schreef Fixers het volgende:
Ik lijk wel voor een volwaaredige klant aangezien te worden door de NS, ik mocht een tevredenheidsenquete invullen.kijk mij eens het verschil maken.
Op Den Bosch trof ik een balastverschoonmachine, imposant ding. Helaas te weinig licht om een goede foto van te maken.
Bij de Fyra staat er op de zijkant in grote letters "FYRA".quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:56 schreef knars het volgende:
Ik heb even niet goed opgelet hoor, maar dr stond een zuurstok op Gouda. Hoe herken ik nou of het een Benelux is of in dienst van Der Fyra rijdt?
En de Fyra is altijd een TRAXX loc met 6(?) zuurstokjes er achter. In plaats van Loc, stuurstand, zooitje rijtuigen in 3 verschillende kleuren, loc. Ofzoiets...quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bij de Fyra staat er op de zijkant in grote letters "FYRA".
WTFquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:08 schreef KapiteinT het volgende:
Rara, welk plaatje hoort hier niet tussen...
't Ziet er ongeveer zo uit:quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:13 schreef knars het volgende:
Ah! Daar heb ik niet op gelet. De schemering hielp ook niet echt mee.
De Duitse, er staat ook Duitse tekst op die sticker, toch?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:08 schreef sander89 het volgende:
Vanmiddag zag ik toevallig dat er een luikje open stond van een huisje bij een spoorwegovergang vlakbij Elten.
Zal wel een telefoon zijn om contact op te nemen met de treinverkeersleider, vraag mij eigenlijk af of je Duitse of de Nederlandse krijgt?
[ afbeelding ]
Heb het luik maar weer dichtgedaan, want je hebt kanslozen figuren die dit gaan slopen.
Ja zou wel logies zijn, maar het spoor is daar wel nog voorzien met 1.5 kV en ATB.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
De Duitse, er staat ook Duitse tekst op die sticker, toch?
1.5kV is logisch aangezien locwissels pas in Emmerich plaatsvinden. En ATB ligt volgens mij alleen ter hoogte van de seinen, tenminste zo is het dacht ik tussen Oldenzaal Grens en Bentheim.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:27 schreef sander89 het volgende:
[..]
Ja zou wel logies zijn, maar het spoor is daar wel nog voorzien met 1.5 kV en ATB.
Jij kent zeker de ProRail spoorkaart nog nietquote:
Dat valt mee gelukkigquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:43 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
Ben je normaal +- 60 euro kwijt voor een enkeltje dan?
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:46 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Jij kent zeker de ProRail spoorkaart nog nietDie hangen niet op de stations, ze zijn -laten we zeggen- van 'iets hogere' complexiteit: op http://www.prorail.nl/Publiek/Spoorkaart/Pages/default.aspx kan je 'm downloaden in PDF formaat, zoom vooral eens in
(let op: computers ouder dan een jaar of 3: na bestand openen eerst
halen voor Adobe gaat reageren)
Alweer? Volgens mij gaat 't met SLT dezelfde kant op als met de Railhoppers destijds...quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:50 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net op Somda dat de productie van de SLeT tijdelijk is stilgelegd, omdat ze in Duitsland nabij de Nederlandse grens niet genoeg opstelruimte hebben voor de meuk
Ze hebben ook een -op zich alleraardigste- iPhone app gemaakt, die aan de hand van je locatie op dat moment een reisadvies plant. Ware het niet dat dat ding consequent denkt dat de eerstvolgende verbinding pas over drie uur vertrekt. 9292quote:Op woensdag 14 oktober 2009 08:21 schreef James1988 het volgende:
Ik vind 9292ov.nl een enorm kutsite, het werkt maar half en de antwoorden die je krijgt zijn vaak niet eens de meest optimale. Toch stond ik net enigszins verbaasd toen ik dit bericht kreeg (mobiele internetverbinding):
[ afbeelding ]
Ah, ik heb een goede computerquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:46 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Jij kent zeker de ProRail spoorkaart nog nietDie hangen niet op de stations, ze zijn -laten we zeggen- van 'iets hogere' complexiteit: op http://www.prorail.nl/Publiek/Spoorkaart/Pages/default.aspx kan je 'm downloaden in PDF formaat, zoom vooral eens in
(let op: computers ouder dan een jaar of 3: na bestand openen eerst
halen voor Adobe gaat reageren)
Het wordt nu weer sporadisch ingezet. Pas als de NS tevreden is mogen de nieuwe stellen de grens over. In Nederland zijn nu de 2401-2409 en 2601-2609quote:Op woensdag 14 oktober 2009 00:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Alweer? Volgens mij gaat 't met SLT dezelfde kant op als met de Railhoppers destijds...
Lang leven proxyquote:Op woensdag 14 oktober 2009 08:21 schreef James1988 het volgende:
Ik vind 9292ov.nl een enorm kutsite, het werkt maar half en de antwoorden die je krijgt zijn vaak niet eens de meest optimale. Toch stond ik net enigszins verbaasd toen ik dit bericht kreeg (mobiele internetverbinding):
[ afbeelding ]
Ik heb ze ook nog niet eerder gezien, maar misschien zijn ze voor schiphol wel standaard?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 10:33 schreef KapiteinT het volgende:
Gisteren trof ik op Schiphol deze CTA:
[ afbeelding ]
Foto is helaas niet scherp, maar er staat dus: 'Attentie, er passeert een doorgaande trein'. Sinds wanneer kunnen CTA's dit aangeven? En wordt het ooit (nog) gebruikt?
Deed mij een beetje denken aan Italië, daar werd voor elke doorgaande trein omgeroepen. Moest ook wel, want er staken daar gewoon mensen met naaldhakken + fiets het spoor over.
Toen ik in Leer was werd elke doorgaande trein keurig omgeroepen en verscheen het op de CTAquote:Op woensdag 14 oktober 2009 10:33 schreef KapiteinT het volgende:
Gisteren trof ik op Schiphol deze CTA:
[ afbeelding ]
Foto is helaas niet scherp, maar er staat dus: 'Attentie, er passeert een doorgaande trein'. Sinds wanneer kunnen CTA's dit aangeven? En wordt het ooit (nog) gebruikt?
Deed mij een beetje denken aan Italië, daar werd voor elke doorgaande trein omgeroepen. Moest ook wel, want er staken daar gewoon mensen met naaldhakken + fiets het spoor over.
Nee, in principe rijdt er nooit wat non-stop door Schiphol op een enkele pimpel opweg naar Hoofddorp Opstel na. Maar ook dan staat er niks op het bord. Deze mededeling was dus ook gewoon een fout op de CTA die weer eens het verkeerde flapje toonde.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 10:43 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik heb ze ook nog niet eerder gezien, maar misschien zijn ze voor schiphol wel standaard?
Ik zie er het nut ook niet van in.. Overwegen bij perrons gaan gewoon netjes dicht en slechts een enkeling is zo stom om op het randje van het perron te gaan staan..quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:06 schreef Dr_Flash het volgende:
in België en Oostenrijk worden doorritten ook allemaal aangegeven. Tenminste voor zo ver het langs perronsporen is. Eigenlijk raar dat dat ongeveer overal zo is, behalve in juist het drukstbereden spoorland ter wereld
What the fuck.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:18 schreef Ireyon het volgende:
http://twitpic.com/lh57e
Ze worden wanhopig bij NSHispeed.. Speciale kuttarieven werken niet, flyeren in de Beneluxtrein werkt niet, gratis mueslirepen werken niet, dan maar kaartautomaten volledig onderspammen..
Ook zoietsquote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:57 schreef James1988 het volgende:
"Meine Dammen und Herrn auf Gleis 4, willkommen auf Berlin Hauptbahnhof."
No wayquote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:04 schreef dennistd het volgende:
Ik denk dat je er helemaal stapelgek van wordt, zeker als die berichten ook nog eens tegelijk te horen zijn...
In Gent hebben ze dit ook, en daar valt het zeer goed mee!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:04 schreef dennistd het volgende:
Ik denk dat je er helemaal stapelgek van wordt, zeker als die berichten ook nog eens tegelijk te horen zijn...
Op beide sporenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:13 schreef dennistd het volgende:
Maar stel nou dat het bericht komt dat een trein van een ander spoor vertrekt, op welk spoor wordt dat dan omgeroepen? Alleen het originele spoor of ook op het spoor waar hij nu vertrekt?
Omdat deze allemaal aan de kant staan omdat ze niet meer nodig zijn en tegen hun revisietermijn aanzitten. Met extra controlebeurten zouden ze wel langer meekunnen, maar dat kost meer geld en dus heeft men ervoor gekozen de maar aan de kant te zetten.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:21 schreef MarkoAlmelo het volgende:
waarom staan er een stuk of 20 plan v's bij het station weert?
Je moet waarschijnlijk een klein stukje met de bus en dan verder met de trein.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:31 schreef Guppyfriend het volgende:
Wekenlang geen treinen in Arnhem in 2010 en 2011
Hoe moet ik dan naar Utrecht
Ach, je kunt nu vast je vakanties gaan boekenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:31 schreef Guppyfriend het volgende:
Wekenlang geen treinen in Arnhem in 2010 en 2011
Hoe moet ik dan naar Utrecht
Was een half jaar geleden al bekend.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:31 schreef Guppyfriend het volgende:
Wekenlang geen treinen in Arnhem in 2010 en 2011
Hoe moet ik dan naar Utrecht
Intercities rijden tot Oosterbeek, daarna ben je met 5 min met de bus in Arnhem Centraalquote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:17 schreef knars het volgende:
[..]
Ach, je kunt nu vast je vakanties gaan boeken
Wel crap, agz ik verwacht tegen die tijd ook weer vaker werkgerelateerd in Arnhem rond te huppelen.
aaw, lief oud arnhemquote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:49 schreef Socios het volgende:
Ohw, ik dacht dat het er zo uit kwam te zien.
[ afbeelding ]
Weet je waar ik gek van word? Dat in de sprinter bij elk station, in de trein, wordt omgeroepen "Goedemiddag. Deze sprinter rijdt naar Amersfoort Vathorst". Na drie stations komt dat je echt de keel uit.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:04 schreef dennistd het volgende:
Ik denk dat je er helemaal stapelgek van wordt, zeker als die berichten ook nog eens tegelijk te horen zijn...
Tussen Wolfheze en Arnhem staan alleen P-seinen en daarachter kan geen kop gemaakt worden, dus dan zal er eerst wat aan de beveiliging gedaan moeten worden.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:43 schreef Brembo het volgende:
[..]
Intercities rijden tot Oosterbeek, daarna ben je met 5 min met de bus in Arnhem Centraal.
In antwerpen is de akoestiek ook nog eens dramtisch. Omroepberichten zijn zeer slecht te verstaan.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:09 schreef Crientj het volgende:
Ik werd al gek op Antwerpen Centraal met al die omroepberichten.. [Maar toen had ik ook geen zin meer om te zitten, zat er toen ongeveer 4 uurtjes]
Dat viel me bij Guillemins ook op.. Prachtig station, maar over de verstaanbaarheid van de omroepen is niet echt nagedacht..quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:40 schreef Fixers het volgende:
[..]
In antwerpen is de akoestiek ook nog eens dramtisch. Omroepberichten zijn zeer slecht te verstaan.
Ja dat klopt. In het begin dacht ik echt zoiets van.. Euh, wat voor iets onverstaanbaars roepen ze om.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:40 schreef Fixers het volgende:
[..]
In antwerpen is de akoestiek ook nog eens dramtisch. Omroepberichten zijn zeer slecht te verstaan.
In brussel is het soms net alsof een radio voetbalcommentator de omroepen leest. Alles wordt 2 maal in 2 talen omgeroepen, internationale treinen zelfs 4 en het format van de omroepen is ook al veel langer. Als er dan wat groots aan de hand is lopen de omroepen achter elkaar door.
Meet?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:54 schreef Socios het volgende:
Even een mededeling m.b.t. de treintopicmeet. Deze zal niet plaatsvinden in de ICE tussen Amsterdam en Arnhem maar in onderstaande trein.
ik ben nog steeds voorquote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:43 schreef Socios het volgende:
Nou ja, ik probeer het balletje dat opgegooid is hoog te houden.
Ik zou het ze snel gaan vertellen, stel dat ze dat vergeten!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:09 schreef dennistd het volgende:
[..]
Tussen Wolfheze en Arnhem staan alleen P-seinen en daarachter kan geen kop gemaakt worden, dus dan zal er eerst wat aan de beveiliging gedaan moeten worden.
Dat is omdat jij niet mag komen borkiequote:Op woensdag 14 oktober 2009 21:33 schreef bork het volgende:
Meet?
Elaborate please, ik heb overduidelijk iets gemist.
Welnee joh, gewoon wat van die mobiele blauwe lampenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 08:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik zou het ze snel gaan vertellen, stel dat ze dat vergeten!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |