abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 oktober 2009 @ 23:23:49 #201
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73632843
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:18 schreef sander89 het volgende:
Edit: Je bent me net voor met Station Noorderkempen, maar die vergeet je gelukkig niet.

Hierna Luxemburg of heb je die al helemaal?
Voor zo ver er bordjes staan ben ik klaar met Luxemburg ja. Stelletje gaperds hebben op 2 van de 65 stations gewoon GEEN bordjes staan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73633237
Heeft er toevallig iemand een up-to-date spoor (stations) kaart van Nederland?
  maandag 12 oktober 2009 @ 23:36:48 #203
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73633317
Zoek op NS.nl op spoorkaart.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73633462
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Zoek op NS.nl op spoorkaart.
prorail heeft ook een mooie
pi_73633814
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:34 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Heeft er toevallig iemand een up-to-date spoor (stations) kaart van Nederland?
Ja, op A0 formaat boven m'n computer.
pi_73634961
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 16:48 schreef Socios het volgende:

[..]

Na een maand al? Zo snel gaat en kan dat niet. Er geldt sowieso een ingroeiperiode voor de HSL van een paar jaar. Daarna wordt ook pas de volledige concessie betaald. In die tijd kan een volwaardige dienstregeling opgezet worden. Onder meer met nieuw materieel, nieuwe verbindingen en de internationale treinen die straks ook van de HSL gebruik gaan maken. Ook kan in deze periode de reiziger wennen aan de nieuwe reismogelijkheid en überhaupt de voordelen ervan ontdekken.

Momenteel kost een treinreis van Amsterdam Centraal of Schiphol naar Rotterdam Centraal via de HSL Zuid 56% meer dan over de ´Oude Lijn´. Mocht het aantal binnenlandse reizigers over de HSL ook straks ver achter blijven en blijkt dat de meeste reiziger de ´gewone trein´ nemen, dan heeft de overheid de mogelijkheid om een tariefbeperking in te stellen waarbij de prijs voor de HSL maximaal 25% hoger mag liggen dan over de ´Oude Lijn´. Dit zou tevens een verlaging van de concessiebetaling betekenen.

Geef de HSL de tijd. Ook na al die jaren vertraging. Hogesnelheidslijnen in andere landen hebben die vertraging en ´opstartperioden´ ook doorlopen. Als over een tijd alle (nieuwe) treinen rijden over de (nieuwe) verbindingen en alles operationeel is, ben ik ervan overtuigd dat Nederland over een goede, volwaardige én rendabele Hogesnelheidslijn beschikt.
[..]

Mooi traject!
Klopt helemaal; mooi voorbeeld hiervan is de Eurostar na opening van de kanaaltunnel. Aan het begin liep de dienst helemaal niet; er werden grote verliezen voorspeld en de lijn kampte met vergelijkbare (technische en economische) opstartproblemen als onze HSL.

Inmiddels zijn de meeste (grote en budget) vliegmaatschappijen opgehouden met het aanbieden van vluchten Londen-Parijs, want de Eurostar is inmiddels goedkoper, comfortabeler én sneller dan auto of vliegtuig (namelijk: naar Parijs in 2.00 uur en Brussel in 1.50).

Daar moet bij gezegd worden dat de trein inmiddels al enige jaren ook aan de Britse zijde van het kanaal met 300km/h over het spoor zoeft (eerst was dat jaren 160km/h, toen moest de HSL lijn aan Britse zijde echter nog gebouwd worden. Hier ligt ie er gelukkig "al" ).
Killing as few patients as possible.
pi_73635413
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:52 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Van een station gegapt ?
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 08:28:17 #208
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73637860
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:26 schreef knars het volgende:

[..]

junior heeft nog wel aan een paar mensen gevraagd of ze Duvel heetten
Arm joch!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73638744
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:52 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Dat schreeuwt om een fotoooo.
pi_73638765
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 00:49 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Van een station gegapt ?
Nee, heeft iemand ooit voor mij geprint + de kaart van Treinreiziger.nl met alle treinseries in Nederland.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:00:19 #211
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73648377
Gister zat ik in de IC vanaf Dordrecht naar Tilburg en verder.....

Er word gefloten, deuren sloten, maar de trein reed niet weg..
Even later de mededeling: "Geachte reizigers, Deze trein zal vertraging oplopen als gevolg van een defecte deursluiting. Er schijnt een deur niet goed gesloten te zijn. Dit zal gecontroleerd worden. Excuses voor het ongemak"

Was het ±5 minuten stil, kregen we deze mededeling:
"Geachte reizigers, Dit is de machinist vanuit de cabine van de trein. Wegens een storing in het automatische sluitsysteem van de deuren, word er aangegeven dat er een deur niet goed gesloten is. Dit is echter wel het geval, volgens ons. Omdat wij geen zekerheid hebben of de deuren gesloten zullen blijven, door deze technische storing, word U verzocht NIET op de balkonnen, wat zich bij de uitgangen van de treinen bevind, zich te bevinden. Wij kunnen niet volledig garanderen dat alles veilig is. Deze trein zal de rit afmaken. Leun vooral niet tegen de deuren, en druk niet op de Open knop voor de trein stil staat. Een aantal deuren kunnen namelijk open tijdens het rijden."

Aangekomen bij tilburg:

"Geachte reizigers, Wij zijn met 10 minuten vertraging in Tilburg aangekomen. Deze trein zal verder rijden naar blablabla "

Dat was althans ongeveer het bericht..
Heb het opgenomen op me telefoon, zal eens kijken of ik het kan uploaden ergens.
  Redactie Sport dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:04:50 #212
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73648516
Wel aardig om te lezen bij dit verhaal: de handleiding groene lamp voor machinisten op http://www.pearnhemnijmegen.nl/doc/Groenelamphandleiding.pdf
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:11:17 #213
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_73648715
ik las in de metro vandaag dat er kortingen tot 60% zijn op de thalys op bepaalde dagen voordat hij op de HSL gaat rijden?
  Redactie Sport dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:18:13 #214
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73648967
Als ik wat plan begin december van amsterdam naar parijs kom ik inderdaad 25 euro voor een enkeltje tegen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73649064
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 15:00 schreef greavy het volgende:
Gister zat ik in de IC vanaf Dordrecht naar Tilburg en verder.....

Er word gefloten, deuren sloten, maar de trein reed niet weg..
Even later de mededeling: "Geachte reizigers, Deze trein zal vertraging oplopen als gevolg van een defecte deursluiting. Er schijnt een deur niet goed gesloten te zijn. Dit zal gecontroleerd worden. Excuses voor het ongemak"

Was het ±5 minuten stil, kregen we deze mededeling:
"Geachte reizigers, Dit is de machinist vanuit de cabine van de trein. Wegens een storing in het automatische sluitsysteem van de deuren, word er aangegeven dat er een deur niet goed gesloten is. Dit is echter wel het geval, volgens ons. Omdat wij geen zekerheid hebben of de deuren gesloten zullen blijven, door deze technische storing, word U verzocht NIET op de balkonnen, wat zich bij de uitgangen van de treinen bevind, zich te bevinden. Wij kunnen niet volledig garanderen dat alles veilig is. Deze trein zal de rit afmaken. Leun vooral niet tegen de deuren, en druk niet op de Open knop voor de trein stil staat. Een aantal deuren kunnen namelijk open tijdens het rijden."

Aangekomen bij tilburg:

"Geachte reizigers, Wij zijn met 10 minuten vertraging in Tilburg aangekomen. Deze trein zal verder rijden naar blablabla "

Dat was althans ongeveer het bericht..
Heb het opgenomen op me telefoon, zal eens kijken of ik het kan uploaden ergens.
Dit is een normale gang van zaken, waarschijnlijk is gewoon het groene lampje defect.
Heb dit ook wel is meegemaakt in een mat 64 tussen Emmen en Zwolle.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:43:43 #216
141414 NordicBlue
pi_73649787
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 15:18 schreef dennistd het volgende:
Als ik wat plan begin december van amsterdam naar parijs kom ik inderdaad 25 euro voor een enkeltje tegen
Ben je normaal +- 60 euro kwijt voor een enkeltje dan?
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:45:31 #217
141414 NordicBlue
pi_73649860

Ad onderaan de pagina
  Redactie Sport dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:53:38 #218
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73650145
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 15:43 schreef NordicBlue het volgende:

[..]

Ben je normaal +- 60 euro kwijt voor een enkeltje dan?
Als je uitgaat van de normale tarieven wel ja denk ik
PM mij!
pi_73656783
Ik lijk wel voor een volwaaredige klant aangezien te worden door de NS, ik mocht een tevredenheidsenquete invullen. kijk mij eens het verschil maken.

Op Den Bosch trof ik een balastverschoonmachine, imposant ding. Helaas te weinig licht om een goede foto van te maken.
pi_73656943
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:24 schreef Fixers het volgende:
Ik lijk wel voor een volwaaredige klant aangezien te worden door de NS, ik mocht een tevredenheidsenquete invullen. kijk mij eens het verschil maken.
Heb ik ook al eens mogen doen, heb er zelfs een heuse NSpen aan over gehouden.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:30:34 #221
141414 NordicBlue
pi_73656974
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:24 schreef Fixers het volgende:

Op Den Bosch trof ik een balastverschoonmachine, imposant ding. Helaas te weinig licht om een goede foto van te maken.
Balastverschoonwattes?
Pics?
pi_73657903
rail away zwitserland nu op ned 2
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:56:41 #223
136283 knars
Teethgrinder
pi_73660272
Ik heb even niet goed opgelet hoor, maar dr stond een zuurstok op Gouda. Hoe herken ik nou of het een Benelux is of in dienst van Der Fyra rijdt?
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:59:00 #224
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73660368
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 20:56 schreef knars het volgende:
Ik heb even niet goed opgelet hoor, maar dr stond een zuurstok op Gouda. Hoe herken ik nou of het een Benelux is of in dienst van Der Fyra rijdt?
Bij de Fyra staat er op de zijkant in grote letters "FYRA".
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73660613
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 20:59 schreef Duvel het volgende:

[..]

Bij de Fyra staat er op de zijkant in grote letters "FYRA".
En de Fyra is altijd een TRAXX loc met 6(?) zuurstokjes er achter. In plaats van Loc, stuurstand, zooitje rijtuigen in 3 verschillende kleuren, loc. Ofzoiets...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')