abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73614791
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 16:29 schreef GuitarJJ het volgende:
Weer iemand voor de trein gesprongen tussen Apeldoorn-Deventer. Waren bijna bij Apeldoorn-osseveld, mochten we het stukje niet doorrijden en ging de trein terug naar Deventer
Me ouders moesten naar Hilversum vanaf Almelo, die zijn van Deventer naar Zwolle gegaan. Die komen ook gigantisch te laat
pi_73615064
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:11 schreef Ireyon het volgende:
Ik snap niet dat we er verder niks over te horen krijgen.. Of interesseert het die Eurlings eigenlijk geen ene reet dat er elk uur 2 energiezuipende, lege treinen over een miljardenlijn rijden?
Na een maand al? Zo snel gaat en kan dat niet. Er geldt sowieso een ingroeiperiode voor de HSL van een paar jaar. Daarna wordt ook pas de volledige concessie betaald. In die tijd kan een volwaardige dienstregeling opgezet worden. Onder meer met nieuw materieel, nieuwe verbindingen en de internationale treinen die straks ook van de HSL gebruik gaan maken. Ook kan in deze periode de reiziger wennen aan de nieuwe reismogelijkheid en überhaupt de voordelen ervan ontdekken.

Momenteel kost een treinreis van Amsterdam Centraal of Schiphol naar Rotterdam Centraal via de HSL Zuid 56% meer dan over de ´Oude Lijn´. Mocht het aantal binnenlandse reizigers over de HSL ook straks ver achter blijven en blijkt dat de meeste reiziger de ´gewone trein´ nemen, dan heeft de overheid de mogelijkheid om een tariefbeperking in te stellen waarbij de prijs voor de HSL maximaal 25% hoger mag liggen dan over de ´Oude Lijn´. Dit zou tevens een verlaging van de concessiebetaling betekenen.

Geef de HSL de tijd. Ook na al die jaren vertraging. Hogesnelheidslijnen in andere landen hebben die vertraging en ´opstartperioden´ ook doorlopen. Als over een tijd alle (nieuwe) treinen rijden over de (nieuwe) verbindingen en alles operationeel is, ben ik ervan overtuigd dat Nederland over een goede, volwaardige én rendabele Hogesnelheidslijn beschikt.
quote:
Nee, ik ga wel weer een keertje Brussel - Luik doen. I11 rijtuigen 200km/h Helling van Ans
Mooi traject!
pi_73615079
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 16:29 schreef GuitarJJ het volgende:
Weer iemand voor de trein gesprongen tussen Apeldoorn-Deventer. Waren bijna bij Apeldoorn-osseveld, mochten we het stukje niet doorrijden en ging de trein terug naar Deventer
Vandaag ook al iemand die het nodig vond om over de Moerdijkbrug te gaan wandelen, fijn 30 minuten vertraging... Nog geluk gehad, want de trein van een halfuur eerder was 50 minuten te laat. Bij het binnenrijden van Rotterdam reed de trein van een halfuur eerder net weg.
  maandag 12 oktober 2009 @ 18:36:15 #179
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_73618389
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 16:17 schreef KapiteinT het volgende:
[ afbeelding ]

Deze Koploper was afgelopen zaterdag te gast in Leiden. Gelijk even opgezocht hoe dat kwam. Door werkzaamheden reed de sneltrein van Den Haag Centraal naar Amsterdam Centraal naar Amsterdam Zuid. Om dit te vieren werd blijkbaar een Koploper ingezet.

Helaas moest ik naar Breda, en moest ik het doen met een VIRM.
Ik had laatst een koploper als stoptrein van den haag centraal naar haarlem
pi_73627423
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 18:36 schreef NordicBlue het volgende:

[..]

Ik had laatst een koploper als stoptrein van den haag centraal naar haarlem
Koplopers worden wel vaker gebruikt hoor als stopper, maar dan echt in nood. Zoals tussen Enschede en Apeldoorn. Daar rijden alleen maar 2 of 3 stellige SGM(m)
  Redactie Sport maandag 12 oktober 2009 @ 21:49:29 #181
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73627713
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 21:44 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Koplopers worden wel vaker gebruikt hoor als stopper, maar dan echt in nood. Zoals tussen Enschede en Apeldoorn. Daar rijden alleen maar 2 of 3 stellige SGM(m)
Het is maar 1 stel normaal gesproken hoor, en wel een 3-delige
Soms wil er wel eens een tweetje (2-delig) in belanden, of twee stellen als er een verstoring is geweest.
Bij gebrek aan SGMm wordt er inderdaad altijd ICM(m) ingezet
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73628328
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 21:49 schreef dennistd het volgende:

[..]

Het is maar 1 stel normaal gesproken hoor, en wel een 3-delige
Soms wil er wel eens een tweetje (2-delig) in belanden, of twee stellen als er een verstoring is geweest.
Bij gebrek aan SGMm wordt er inderdaad altijd ICM(m) ingezet
Zag vanochtend nog ene 4 delige
Maar maakt ook verder niet uit:

Soms rijdt er tussen Zwolle en Roosendaal de volgende trein, maar dan blauw-geel:


En een loc ervoor, wat is de naam van de trein?
  Redactie Sport maandag 12 oktober 2009 @ 22:02:38 #183
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73628520
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 21:59 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Zag vanochtend nog ene 4 delige
Maar maakt ook verder niet uit:

Soms rijdt er tussen Zwolle en Roosendaal de volgende trein, maar dan blauw-geel:
[ afbeelding ]

En een loc ervoor, wat is de naam van de trein?
Een 4-delige sprinter? Die zou ik wel eens willen zien
SGMm's zijn er in 2- en 3-delige variant, ICM's in 3- en 4-delig.

Tussen Zwolle en Roosendaal rijdt ICRm, en de stuurstand heet BDs (Tweede klas, baggageruimte, stuurstand)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 12 oktober 2009 @ 22:03:39 #184
136283 knars
Teethgrinder
pi_73628579
ICRm
pi_73628599
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:02 schreef dennistd het volgende:

[..]

Een 4-delige sprinter? Die zou ik wel eens willen zien
SGMm's zijn er in 2- en 3-delige variant, ICM's in 3- en 4-delig.

Tussen Zwolle en Roosendaal rijdt ICRm, en de stuurstand heet BDs (Tweede klas, baggageruimte, stuurstand)
Ik dacht dat je het over een ICM had
Sorry
pi_73628829
Dus de benelux trein is ook een ICRm maar dan met bv een traxx lock ?
  maandag 12 oktober 2009 @ 22:08:49 #187
136283 knars
Teethgrinder
pi_73628883
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:02 schreef dennistd het volgende:

[..]

Een 4-delige sprinter? Die zou ik wel eens willen zien
SLT
pi_73629232
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:07 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Dus de benelux trein is ook een ICRm maar dan met bv een traxx lock ?
De zuurstok rijtuigen heten officieel ICRm Prio, maar waarom ze zo heten weet niemand...

Edit: ik lees net dat het gewoon Prio is, zonder ICRm dus.
  maandag 12 oktober 2009 @ 22:26:48 #189
136283 knars
Teethgrinder
pi_73629998
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 08:20 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wel jammer dat we elkaar net zijn misgelopen, ik was vrij snel uitgekeken op het depot...
junior heeft nog wel aan een paar mensen gevraagd of ze Duvel heetten
  Redactie Sport maandag 12 oktober 2009 @ 22:28:22 #190
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73630111
Maar het enige verschil tussen Prio en ICRm is dat Prio het interieur van ICMm heeft. Ook zijn de ICRm's later omgebouwd naar drukknoppen voor de deursluiting, maar de ICRm's die in de Benelux rijden (er is één stam met ICRm erin) hebben nog gewoon de oude deursluiting.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73630190
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:28 schreef dennistd het volgende:
Maar het enige verschil tussen Prio en ICRm is dat Prio het interieur van ICMm heeft. Ook zijn de ICRm's later omgebouwd naar drukknoppen voor de deursluiting, maar de ICRm's die in de Benelux rijden (er is één stam met ICRm erin) hebben nog gewoon de oude deursluiting.
Ze zijn wel ingewikkeld aan het doen bij de NS ofniet
  Redactie Sport maandag 12 oktober 2009 @ 22:33:05 #192
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73630373
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:29 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Ze zijn wel ingewikkeld aan het doen bij de NS ofniet
Nouja, het is zo dat de deursluiting met knoppen overeenkomt met ander materieel, wat dus handiger is voor de reiziger, maar ook voor het personeel omdat hierdoor ook de groene lamp 'deuren dicht' in de cabine werkt. In het buitenland is deze sluiting alleen niet toegestaan, dus daarvoor zitten er nog de deurhendels in.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73630908
Waarom is dat eigenlijk? Dat volgens de uic regels de deuren met een hendel moeten werken. De Belgische M6 rijtuigen hebben ook twee drukknoppen voor de deuren (en nog eentje op de buitenzijde). Het is iig niet iets typisch nederlands.
  maandag 12 oktober 2009 @ 22:57:47 #194
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73631683
De UIC-regels zijn gewoon achterhaald gok ik zo...
  Redactie Sport maandag 12 oktober 2009 @ 23:01:39 #195
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73631889
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:42 schreef Fixers het volgende:
Waarom is dat eigenlijk? Dat volgens de uic regels de deuren met een hendel moeten werken. De Belgische M6 rijtuigen hebben ook twee drukknoppen voor de deuren (en nog eentje op de buitenzijde). Het is iig niet iets typisch nederlands.
Volgens mij hebben de Traxx- en 11.8-locs geen groene lamp, waardoor je niet kunt zien of alle deuren goed dicht zitten. Daar zal het dan wel mee te maken hebben.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73632168
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:01 schreef dennistd het volgende:

[..]

Volgens mij hebben de Traxx- en 11.8-locs geen groene lamp, waardoor je niet kunt zien of alle deuren goed dicht zitten. Daar zal het dan wel mee te maken hebben.
Getuige de vele incidenten heeft het meerendeel van de Belgische locs geen groene lamp. Dat heeft naar mijn idee weinig te maken met het internationaal voorschrijven of je deuren met een hendeltje of knopje open moet doen.
  maandag 12 oktober 2009 @ 23:12:35 #197
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73632370


Bijna.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 oktober 2009 @ 23:14:49 #198
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73632460


De laatste paar stukkies dus. Dat moet lukken
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 12 oktober 2009 @ 23:17:14 #199
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73632561
Nog een vrijdag en een zaterdag denk ik. En ik moet nog iets verzinnen voor Antwerpen-Haven. Dat kan weleens de allerlaatste worden. Overigens staat Noorderkempen niet op dit jkaartje, en die moet ook nog (en ja, ook die wordt alleen in de week bediend).
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73632609
Edit: Je bent me net voor met Station Noorderkempen, maar die vergeet je gelukkig niet.

Hierna Luxemburg of heb je die al helemaal?
............................
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')