abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 oktober 2009 @ 18:01:22 #51
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73493597
Zo, dat is er in vergelijking met een paar jaar geleden wel op vooruit gegaan!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73495166
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:48 schreef Ireyon het volgende:
Liège-Guillemins

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
WOUW
pi_73499503
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:48 schreef Ireyon het volgende:
Liège-Guillemins

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
wtf t lijkt net modelspoor :p
pi_73502360
Tussen Den Helder Zuid en Anna Paulowna rijden geen treinen door een defecte trein

Laten we hopen op wat spectaculairs
  Redactie Sport donderdag 8 oktober 2009 @ 21:49:47 #55
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73502460
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 21:47 schreef Yreal het volgende:
Tussen Den Helder Zuid en Anna Paulowna rijden geen treinen door een defecte trein

Laten we hopen op wat spectaculairs
Het zal vast een VIRM zijn die kapot is
(of door rood geknald is, dat wordt ook nog wel eens als een defecte trein aangeduid (ik zeg meer een defecte machinist, maar goed ))
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73502868
Dat alle ouwe virms maar snel naar de klere mogen

Ik had tot vandaag een grafhekel aan alle VIRMS, maar als ze bagagerekken hebben zijn ze nog wel te doen en de nieuwste zijn wel oke
  donderdag 8 oktober 2009 @ 22:02:01 #57
136283 knars
Teethgrinder
pi_73503009
Luik is zo ongeveer de lelijkste stad waar ik ooit in / langs / in de buurt ben geweest. Maar dat station is
  donderdag 8 oktober 2009 @ 22:47:04 #58
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_73505084
tvp!
Had laatst een koploper als stoptrein tussen den haag cs en haarlem, das ook luxe!
pi_73506553
Ipv van Graf DD-Ar's

pi_73506578
Ik heb steeds vaker een Sprinter als stoptrein Rotterdam-Dordrecht in de namiddag
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_73507364
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 23:30 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Ik heb steeds vaker een Sprinter als stoptrein Rotterdam-Dordrecht in de namiddag
Sprinter en stoptrein is hetzelfde
Maar ik snap je
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 oktober 2009 @ 00:03:13 #62
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73507460
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 23:30 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Ik heb steeds vaker een Sprinter als stoptrein Rotterdam-Dordrecht in de namiddag
Een vlavlip dus
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73507910
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 23:29 schreef Yreal het volgende:
Ipv van Graf DD-Ar's

Speciaal voor jou dan nog een keer:



hula
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 00:23:45 #64
273135 Labjas
symbol of science
pi_73507990
Märklin?
pi_73508062
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:23 schreef Labjas het volgende:
Märklin?
Phildie
hula
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 00:27:02 #66
273135 Labjas
symbol of science
pi_73508084
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:26 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Phildie
Nooit van gehoord.
pi_73508109
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:27 schreef Labjas het volgende:

[..]

Nooit van gehoord.
Het wordt je niet kwalijk genomen Het is een kleinseriefabrikant
hula
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 00:31:44 #68
273135 Labjas
symbol of science
pi_73508193
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:28 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Het wordt je niet kwalijk genomen Het is een kleinseriefabrikant
Ok
pi_73508263
Met grote prijzen, dat dan weer wel
hula
pi_73509900
Mooi station, Luik. Wel gezien, maar niet op deze manier. Twee keer doorheen gereisd. Keertje uitstappen daar.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 08:48:16 #71
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_73511079
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 02:50 schreef Socios het volgende:
Mooi station, Luik. Wel gezien, maar niet op deze manier. Twee keer doorheen gereisd. Keertje uitstappen daar.
Zeker, mooie fotoos, ben er nog niet geweest sinds het af is.
Het eerste wat ik d8 was: glazenwasserswalhalla!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_73511458
Koplopers... pffft, ik moet het doen met een intercity vlavlip richting oostvaarders. Na eerst een tariefeenheid afstand gelopen te hebben tussen het uiterste puntje van 19B naar 3 in utrecht.

In de categorie cta leed: op 19B wist de cta voor de duidelijkheid te melden dat de stoptrein naar Tiel NIET stopt in H'sum Noorde en Bussum zuid. Dat je het weet! Voor de liefhebbers (zijn er nog verzamelaars?) vanavond een pic.
pi_73511513
Hee die Vlavlip heb ik ook altijd
Maar wees blij, dezelfde serie terug vanaf Hilversum 17.44 rijdt standaard met slechts 4-5 bakken Mat'64
Altijd bommetjevol..
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 09:57:46 #74
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73512363
quote:
Man neergeschoten voor Groninger station

GRONINGEN - In de omgeving van het Centraal Station in Groningen is vrijdagochtend rond half zes een nog onbekende man neergeschoten.
© ANP

Dat meldde de politie vrijdag. Het slachtoffer is naar het ziekenhuis gebracht. Over zijn verwondingen is niets bekend.

Een deel van de Stationsweg is tijdelijk afgezet geweest in verband met sporenonderzoek. Van de dader ontbreekt elk spoor.
Bron: nu.nl

Me zus had er nog last van ook


btw, gister even een stuk Dordrecht - Geldermalsen - Den Bosch gereden.
Terug via breda.
Moest ff naar me oom toe daarzo
Ik vind de treinen van Arriva beter als die graf takke DD-AR of die treintjes met die verklote smalle duurtjes Deurtjes..
pi_73512430
quote:
Van de dader ontbreekt elk spoor.
Toepasselijk
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 10:04:54 #76
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73512529
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 10:00 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

Toepasselijk
Inderdaad. Zeer toepasselijk
pi_73518780
Ach en bij Arriva wordt je haast nooit gecontroleerd in de trein (zeker niet tussen Lw en Gn), na een week treinen geen enkele tegengekomen.
pi_73524385
tvp
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 16:49:40 #79
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_73524504
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 18:01 schreef sander89 het volgende:

[..]

Nice, alleen die lelijke treinen zijn jammer, eigenlijk zijn alleen de ICE/Thalys dat station waardig.

Belgische treinen zijn de bom, altijd nog beter dan dat suffe Nederlandse spul.
Met name de oude Belgische diesels zijn leuk.





[ Bericht 21% gewijzigd door Hr-Flip op 09-10-2009 16:59:46 ]
pi_73525363
Hoi, ik heb een vraag.
Wat is het communicatiemiddel voor machinisten? Hoe weet een machinist dat er een trein voor of achter 'm zit?
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_73525431
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 17:19 schreef crossover het volgende:
Hoi, ik heb een vraag.
Wat is het communicatiemiddel voor machinisten? Hoe weet een machinist dat er een trein voor of achter 'm zit?
Machinisten communiceren gewoon via portofoon (weet niet de precieze benaming)
Als er een trein voor hem zit, is het sein rood

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2009 17:22:55 ]
  Redactie Sport vrijdag 9 oktober 2009 @ 17:24:23 #82
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73525482
Communicatie van machinist met conducteur gaat inderdaad via de portofoon, maar met de treindienstleider (zeg maar de luchtverkeersleiding voor het spoor) wordt via GSM-R gecommuniceerd. Dit is een soort GSM maar dan anders
Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/GSM-Rail
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73525629
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:49 schreef Hr-Flip het volgende:

[..]

Belgische treinen zijn de bom, altijd nog beter dan dat suffe Nederlandse spul.
Inderdaad. Ze mogen dan wel lelijk zijn, qua comfort wint die trein waar ik in zat (I11 rijtuigen) het met een enorme voorsprong van élke Nederlandse trein. Ze trekken heerlijk rustig, geleidelijk op en idem remmen ze af en bij het bereiken van de topsnelheid gaat niet de hele bak opeens schudden (*kuch* ICRm *kuch*). Daarnaast wordt er gewoon op topsnelheid gereden op een heerlijk glad HSL-spoortje zonder kansloze extra toeslag. Oh, en in de trein is het muisstil, ook met open coupédeuren en zelfs op de balkons.

Over comfortabel over een HSL reizen gesproken, weet iemand of er inmiddels al meer dan 10 mensen per trein met Fyra reizen?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 oktober 2009 @ 17:50:23 #84
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73526111
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:40 schreef brandsrus het volgende:
Ach en bij Arriva wordt je haast nooit gecontroleerd in de trein (zeker niet tussen Lw en Gn), na een week treinen geen enkele tegengekomen.
Ik kom ze er regelmatig tegen. Afgelopen zaterdag nog en vandaag alweer.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 17:51:21 #85
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73526133
Ik zit nu in de Fyra*, in de achterste bak. In dit rijtuig zit nu 12 man waarvan 4 man dacht dit dit de Benelux was. Druk is het dus niet, ik durf te zeggen nog rustiger dan op de eerste dag.

* Ja, ik zei dat ik dat niet meer zou doen, maar ik miste mijn trein van .37 net, en had geen zin om later thuis te zijn.
pi_73526448
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 17:51 schreef James1988 het volgende:
Ik zit nu in de Fyra*, in de achterste bak. In dit rijtuig zit nu 12 man waarvan 4 man dacht dit dit de Benelux was. Druk is het dus niet, ik durf te zeggen nog rustiger dan op de eerste dag.

* Ja, ik zei dat ik dat niet meer zou doen, maar ik miste mijn trein van .37 net, en had geen zin om later thuis te zijn.
De vraag is nu of het drukker zal worden als ze met de nieuwe treinen 250 km/h gaan rijden.
pi_73534905
Dan is de toeslag het tenminsten nog waard
pi_73535453
Aangezien er nog maar één plaatje op deze pagina gepost is door mij, hierbij een tweede:



Vandaag gescoord
hula
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 22:58:46 #89
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73535500
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 22:39 schreef Yreal het volgende:
Dan is de toeslag het tenminsten nog waard
Nee, niet voor die prijs.

Ze durven zelfs ¤ 2,- toeslag te vragen voor het stukje Amsterdam - Schiphol, terwijl je absoluut geen seconde sneller daar bent.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 23:58:37 #90
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_73537441
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 22:58 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nee, niet voor die prijs.

Ze durven zelfs ¤ 2,- toeslag te vragen voor het stukje Amsterdam - Schiphol, terwijl je absoluut geen seconde sneller daar bent.
Wil graag een keertje met m'n 2 kids een tripje Schiphol-Rotterdam vv met de Fyra maken....
Is er uberhaupt nog iets als een kinderkorting? Kan er op de Hispeed site niets over terug vinden.....
Same shit, different day
SC hopper present
pi_73537460
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 23:58 schreef Koen66 het volgende:

[..]

Wil graag een keertje met m'n 2 kids een tripje Schiphol-Rotterdam vv met de Fyra maken....
Is er uberhaupt nog iets als een kinderkorting? Kan er op de Hispeed site niets over terug vinden.....
Nee, want de Fyra is meer voor zakenlui etc
Je kan het proberen met een railrunner en een toeslag kaartje

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2009 23:59:50 ]
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 00:19:33 #92
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_73538086
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 23:59 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Nee, want de Fyra is meer voor zakenlui etc
Je kan het proberen met een railrunner en een toeslag kaartje
Ik zie het nu toch ook op de site:
Reductie op Fyra-toeslag?
Er bestaat geen reductie op een Fyra-toeslag. Ook kinderen betalen de volledige toeslag.


Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat de prijzen gaan zakken om de treinen nog enige bezetting te geven. Met deze prijsstelling gaat het het niet worden ben ik bang. Ze kunnen dan wel op zakenlui mikken, maar da's toch ook de groep die veelal "gratis" met de leasewagen heen en weer crossed....
Same shit, different day
SC hopper present
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 00:34:49 #93
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73538490
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 17:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik kom ze er regelmatig tegen. Afgelopen zaterdag nog en vandaag alweer.
Mijn zus rijd dagelijks, in de spits, Leeuwarden naar Groningen en Gn naar Lwd
Word nooit gecontroleerd.
Dat gaat meestal ok niet, want die trein zit te vol.. PROPPEN GEBLAZEN! is het dan zeg maar.

En dan hebben ze (in de ochtend) ook nog wel dat ze op een extra station(Zuidhorn) stoppen, omdat de Stoptrein te vol zit en tegen de mensen op dat station doet, en die nog net bij de Sneltrein in kunnen..
Waardoor ze meestal haar aansluitende bus in Gn mist

In zulke gevallen gaat controleren ook niet
Als ze in de rustige tijden reist, heeft ze ook weinig controles
pi_73538590
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 22:58 schreef James1988 het volgende:
Ze durven zelfs ¤ 2,- toeslag te vragen voor het stukje Amsterdam - Schiphol, terwijl je absoluut geen seconde sneller daar bent.
Niets nieuws. Op sommige stukjes in Duitsland waar kort gehalteerd wordt achterelkaar is een IC net zo snel als de ICE en toch betaalt men meer voor de ICE. Niets mis mee imo.

In het voorbeeld (ook een stukje naar een vliegveld) hieronder doet een IC er zelfs korter over dan een ICE en toch is hetzelfde stuk met ICE duurder.

  zaterdag 10 oktober 2009 @ 00:54:35 #95
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73538994
Ja, maar in een ICE reis je wel weer comfortabeler dan in een IC. In de huidige Fyra-treinen ligt het comfort niet hoger dan willekeurig welke intercity. Er is gewoon geen verschil afgezien van het kleurenschema (en dat het meisje wat vandaag railcatering deed toch wel erg is).

De bezetting in een spitsFyra (17.45 Amsterdam - Rotterdam) vond ik echt dramatisch... het perron stond vol, maar nog niet de helft van de reizigers stapte ook daadwerkelijk in. Op het perron had men het vooral over een Thalys, aan boord dacht een aantal van hen dat het de Benelux was, wat dus niet zo is.

In mijn rijtuig zaten 12 mensen, en die was in Amsterdam dan nog het dichtste bij de trappen. Gezien het kuddegedrag van mensen, en het feit dat de meeste mensen lui zijn, had ik meer acherin verwacht. Dit is dus echt gewoon... slecht.

Als dit zo doorzet heeft NS Hispeed 2 keuzes: of eindelijk eens normaal gaan doen met die tarieven, of ermee kappen. Aangezien die tarieven niet voor niets zo hoog zijn (gebruiksvergoeding HSL, contractvoorwaarden, kosten V250's) verwacht ik niet snel een (forse) prijsdaling.

En dan ligt er over pak 'm beet, 2,5 jaar, een hartstikke vlakke, perfect aangelegde treinbaan, waar (wederom) niets mee wordt gedaan. Heerlijk he, politiek

[ Bericht 59% gewijzigd door James1988 op 10-10-2009 01:00:30 ]
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 01:09:14 #96
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73539282
Nog even iets, ik zit te lezen over treinstations bij Leeuwarden (Zat even op Somda)
Het blijkt dat Leeuwarden Achter de Hoven bestaat.
NS kent dit station niet op hun website.
Aldus wikipedia is het geen officieel station, en word het niet als volwaardig gewaardeerd.
Stoppen hier eigenlijk wel treinen?
quote:
Opmerkelijk is dat anno 2007 niet mogelijk is een kaartje te kopen naar station Achter de Hoven, maar het station wel staat aangegeven op de haltevertrekstaat van de Nederlandse Spoorwegen en de dienstregelingstabel van Arriva. Ook is er OV-chipkaartapparatuur geplaatst bij het station en zijn er ribbeltegels aangelegd om blinden te begeleiden op het station.
Een quote van Wikipedia

Hoe kan je dan eigenlijk naar dat station gaan? Het bestaat, er stoppen zeer zelden treinen.

Zit zojuist in de Reisinformatie van Arriva, waarbij Leeuwarden Achter de Hoven bestaat.
Richting Groningen om 16.06 en 17.06 een trein.
Richting Leeuwarden alleen maar om 7.52 een trein.

Hoe kan je uberhaupt vanaf dit station reizen (LEGAAL) als je geen kaartje kan kopen?
En is er al meer bekend over het volwaardig worden van dit station?


Klopt het tevens dat deze halte momenteel een 'Fabriekshalte' is?

[ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 10-10-2009 01:16:04 ]
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 01:13:57 #97
273135 Labjas
symbol of science
pi_73539357
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 01:09 schreef greavy het volgende:
Nog even iets, ik zit te lezen over treinstations bij Leeuwarden (Zat even op Somda)
Het blijkt dat Leeuwarden Achter de Hoven bestaat.
NS kent dit station niet op hun website.
Aldus wikipedia is het geen officieel station, en word het niet als volwaardig gewaardeerd.
Stoppen hier eigenlijk wel treinen?
[..]

Een quote van Wikipedia

Hoe kan je dan eigenlijk naar dat station gaan? Het bestaat, er stoppen zeer zelden treinen.

Zit zojuist in de Reisinformatie van Arriva, waarbij Leeuwarden Achter de Hoven bestaat.
Richting Groningen om 16.06 en 17.06 een trein.
Richting Leeuwarden alleen maar om 7.52 een trein.

Hoe kan je uberhaupt vanaf dit station reizen (LEGAAL) als je geen kaartje kan kopen?
En is er al meer bekend over het volwaardig worden van dit station?
Ik weet dat dit station zich bevindt bij de Friesche Vlag fabriek en er is een (aantal?) school in de buurt.
Er wordt daar inderdaad gestopt voor medewerkers van die fabrieken (Koopmans meelfabriek zit er ook in de buurt) en soms maken scholieren daar ook gebruik van.
Ik heb echter zelf nog niet meegemaakt dat de trein daar stopte, dus ik weet niet of het nog steeds gebeurt.

Waarschijnlijk moet je een kaartje hebben voor Leeuwarden Centraal of Leeuwarden Cammingaburen naar de eindbestemming.

Die tijden kloppen trouwens wel, want ze komen me bekend voor.

In feite is het "station" alleen een perron. Ik geloof zelfs niet dat er een bordje of een hokje bij bestaat.
(ik ben er wel langsgefietst)

Peterselieman weet er waarschijnlijk veel meer van.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 01:18:32 #98
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73539438
Ik wacht met smart op zijn reactie!

Mij lijkt het ook meer alleen een perron.. Er is momenteel geen kaartautomaat aldus Wikipedia.
Wikipedia maakt mij wel wijs dat er blindegeleide ribbels zijn, en een OV-chipkaart paal.

Zag zojuist door verder te zoeken wat foto's, dat er ook nog een betonnen wachthokje staat.
Volgens die site is het meerendeels een 'Fabriekshalte' tot het in het normale dienstregelingenboekje word opgenomen.


Update
Zojuist op de Wiki van OVinNederland gelezen dat het om de laatste halte in Nederland gaat waar alleen in de Spits treinen stoppen (welgeteld 3 op 1 dag). Meer word ik niet wijzer


Edit

Vandaag (Zaterdag) of morgen(Zondag) ga ik nog naar de SSN StoomTreinDagen denk ik.

[ Bericht 13% gewijzigd door greavy op 10-10-2009 01:46:30 ]
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 08:30:13 #99
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73541181
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 22:57 schreef NikkelCobalt het volgende:
Aangezien er nog maar één plaatje op deze pagina gepost is door mij, hierbij een tweede:

[ afbeelding ]

Vandaag gescoord
Mooi! Weer een kleinserie spoor N-model?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 08:32:37 #100
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_73541188
Stoomtreinfluit? Net in Utrecht, op Somda staat niks, is daar sinds dat plan T incident, de geest uit de fles?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')