Dei sporen komen ergens ondergronds omdatprorail ze TZT weer nodig heeft (11 en 12 gelof ik)quote:Op woensdag 7 oktober 2009 21:56 schreef Peter het volgende:
Wat gaat er nou gebeuren met die Erasmuslijn in Den Haag Centraal?
Ze komen juist bovengronds. bovenop het huidige busstation.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dei sporen komen ergens ondergronds omdatprorail ze TZT weer nodig heeft (11 en 12 gelof ik)
niveau er bovenop? Moet het een flink hoogteverschil overbruggen...quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:11 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Ze komen juist bovengronds. bovenop het huidige busstation.
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)einen-van-hispeed-idquote:Ook met Fyra, ICE International, IC Berlijn en IC Brussel van NS Hispeed kunt u reizen op saldo, maar alleen op de binnenlandse trajecten.
Voor IC Berlijn en IC Brussel hoeft u geen toeslag te kopen. Ook in ICE International kunnen klanten reizen op saldo zonder toeslag. Voor Fyra moet u echter wel een papieren toeslag kopen bij de kaartautomaat of NS-servicebalie.
Mja, mensen zijn kuddedieren die het liefst allemaal bij elkaar willen staan zodat ze kunnen klagen, in plaats van lekker rustig aan de andere kant van de trein te zitten.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:39 schreef knars het volgende:
ik ben een gelukkig mensch, vanavond VIRM ipv DD-AR als stopper A'dam - Gouda - Rotterdam. RUimte te over, kon m'n lichaamsdelen gewoon bewegen tijdens de reis, en nog werd er omgeroepen "dat het helaas erg druk was in deze trein," duizendmaal excuses etcetera.
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:48 schreef dennistd het volgende:
[..]
Mja, mensen zijn kuddedieren die het liefst allemaal bij elkaar willen staan zodat ze kunnen klagen, in plaats van lekker rustig aan de andere kant van de trein te zitten.
Kun je wel om lachen, maar het is precies de reden dat ik altijd helemaal voorin de VIRM (meestal VIRM-4) ga zitten die vanuit Amsterdam naar Den Bosch en Heerlen/Maastricht rijdt. Bij Utrecht stapt er ook maar een handjevol mensen in dat rijtuig terwijl het perron bomvol staat.quote:
Dat is inderdaad bagger. tvpquote:Op woensdag 7 oktober 2009 21:52 schreef Peterselieman het volgende:
ov chipkaart![]()
Zo. Dat is er weer uit
Op zich vind ik het idee niet slecht, maar de uitwerking... In september heb ik met de OV-chipkaart gereisd, in totaal ben ik toen 20 euro kwijtgeraakt aan falende apparatuur... Elke keer een brief + uitdraai van de transacties opgestuurd, maar nog geen antwoord. Dat was met de bus, dus ging het om 4 euro per keer, maar als het met de trein mis gaat ben je dus mooi 20 euro kwijt...quote:
Nice.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:28 schreef dennistd het volgende:
Opvallend:
[..]
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)einen-van-hispeed-id
Niet meer via Schiphol nee, alleen via Haarlem, wat langer duurt.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 00:01 schreef sander89 het volgende:
[..]
Nice.![]()
Blijf het belachelijk vinden dat je voor die Fyra stukken meer moet betalen.
Gaan ze straks nog proberen de Fyra vol te krijgen door geen rechtstreeks IC meer te laten rijden tussen Ams en RTD.
Bron: Nu.nlquote:Baby overleeft bevalling in treintoilet
NEW DELHI - Een pasgeboren baby in India is op wonderbaarlijke wijze aan de dood ontsnapt in de eerste minuten van haar bestaan. De 28-jarige moeder moest plotseling bevallen op het toilet van een trein in de oostelijke deelstaat West-Bengalen, berichtten Indiase media donderdag.
De baby viel vanuit de wc rechtstreeks op het spoor. De in paniek geraakte moeder sprong van de rijdende trein, waarop passagiers aan de noodrem trokken, denkende dat het om een zelfmoordpoging ging.
''We stapten uit om mijn vrouw te zoeken'', aldus de 33-jarige echtgenoot. ''Na een uur vonden we haar. Ze zat naast het spoor met de baby op haar schoot.''
Wonder
Moeder en dochter stapten weer op de trein en werden naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis gebracht. Daar constateerden artsen dat ze beiden in goede gezondheid verkeerden. ''Dit was een wonder'', sprak een medewerker van de spoorwegmaatschappij opgetogen.
20 september was het 170 jaar geleden dat de spoorlijn Amsterdam - Haarlem geopend werd.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 10:07 schreef trainfreak het volgende:
Vraagje:
Volgend jaar is het in Duitsland (en België) viering van 175 jaar spoorwegen.
Is er ook zoiets gelijkaardigs in Nederland? Of is dat maar binnen enkele jaren?
Nee toch? Het is toch langer in kilometers, maar korter in tijd, doordat er harder kan worden gereden? De extra reistijd komt door de extra stops. Zoals een compleet zinloze stop in Heemstede-Aerdenhout...quote:Op donderdag 8 oktober 2009 07:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niet meer via Schiphol nee, alleen via Haarlem, wat langer duurt.
Bij de NS-kaartautomaten die de chipkaart aankunnen, kun je ook je saldo opladen.
Op papier is het evenveel kilometer.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 10:33 schreef KapiteinT het volgende:
Nee toch? Het is toch langer in kilometers, maar korter in tijd, doordat er harder kan worden gereden?
Het papier liegt in dit geval.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 12:12 schreef Socios het volgende:
[..]
Op papier is het evenveel kilometer.
Bakken zijn daarvoor in elk geval te lang: TGV, AGV, SLT hebben allemaal kortere bakken. ICE heeft ook geen jacobsdraaistellen btw.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:28 schreef oshiro het volgende:
Waarom hebben die Fyra's eigenlijk geen Jacobsdraaistellen gekregen, zoals de TGV, AGV en de nieuwe Sprinter?
Ah okeequote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bakken zijn daarvoor in elk geval te lang: TGV, AGV, SLT hebben allemaal kortere bakken. ICE heeft ook geen jacobsdraaistellen btw.
Je hebt ook moeilijker bakovergangen en draaistelconstructies, zoals gezegd kortere bakken nodig, dus ook meer bakovergangen. Daarbij is koppelen en ontkoppelen van de rijtuigen volgens mij best lastig. Niet voor niets zitten de koppen van de TGV's wel los van de rest.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 15:06 schreef oshiro het volgende:
[..]
Ah okee
Ik zou denken dat het veel voordelen oplevertbetere sporing, minder assen dus minder energie en geluid, en de draaistellen zitten verder van de passagiers af.
Ik zou er inderdaad heel erg mee uitkijken..quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:18 schreef dennistd het volgende:
Moet je dat niet er niet af laten halen? Als je er toch mee reist is het gebruik van een OV die al ingeleverd had moeten zijn, dus 68,50 per halve maand... (en ik vrees voor je dat ze dat ook kunnen zien)
Edit: Shit je moet zelf het abonnement er af laten halen bij een servicebalie, ik dacht dat in een datebase stond wie abonnement houder was.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:18 schreef dennistd het volgende:
Moet je dat niet er niet af laten halen? Als je er toch mee reist is het gebruik van een OV die al ingeleverd had moeten zijn, dus 68,50 per halve maand... (en ik vrees voor je dat ze dat ook kunnen zien)
Ja, en, dus...? Wat heeft die meneer nou fout gedaan? Heeft hij aan je tas gezeten?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:40 schreef James1988 het volgende:
Dan ben je nu de lul, want men kan wel zien dát je ermee gereisd hebt (dat is: dat je in- en uitgecheckt hebt).
Overigens, men klaagt wel eens over dat jongeren intolerant zijn enzo, maar ouderen kunnen er ook wat van. Ik ging net in de trein zitten, en had mijn tas even naast me weggezet. Nog geen 2 minuten later stond er een oudere man die zonder te vragen op die plaats ging zitten.
Niet dat ik zo asociaal ben dat ik 2 plaatsen voor mezelf wil hebben (want dat is niet zo), maar hij had op zijn minst kunnen vragen "Excuseer, zit hier iemand?".
Als je mijn laatste alinea even leest zie je dus dat ik het niet bepaald beleefd vind dat hij zomaar gaat zitten zonder te vragen. Er stond tenslotte een tas daar, die netzogoed van iemand anders had kunnen zijn.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:43 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Ja, en, dus...? Wat heeft die meneer nou fout gedaan? Heeft hij aan je tas gezeten?
Nice, alleen die lelijke treinen zijn jammer, eigenlijk zijn alleen de ICE/Thalys dat station waardig.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:48 schreef Ireyon het volgende:
Liège-Guillemins![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
WOUWquote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:48 schreef Ireyon het volgende:
Liège-Guillemins![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
wtf t lijkt net modelspoor :pquote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:48 schreef Ireyon het volgende:
Liège-Guillemins![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het zal vast een VIRM zijn die kapot isquote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:47 schreef Yreal het volgende:
Tussen Den Helder Zuid en Anna Paulowna rijden geen treinen door een defecte trein
Laten we hopen op wat spectaculairs
Sprinter en stoptrein is hetzelfdequote:Op donderdag 8 oktober 2009 23:30 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Ik heb steeds vaker een Sprinter als stoptrein Rotterdam-Dordrecht in de namiddag
Een vlavlip dusquote:Op donderdag 8 oktober 2009 23:30 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Ik heb steeds vaker een Sprinter als stoptrein Rotterdam-Dordrecht in de namiddag
Okquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:28 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Het wordt je niet kwalijk genomenHet is een kleinseriefabrikant
Zeker, mooie fotoos, ben er nog niet geweest sinds het af is.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 02:50 schreef Socios het volgende:
Mooi station, Luik. Wel gezien, maar niet op deze manier. Twee keer doorheen gereisd. Keertje uitstappen daar.
Bron: nu.nlquote:Man neergeschoten voor Groninger station
GRONINGEN - In de omgeving van het Centraal Station in Groningen is vrijdagochtend rond half zes een nog onbekende man neergeschoten.
© ANP
Dat meldde de politie vrijdag. Het slachtoffer is naar het ziekenhuis gebracht. Over zijn verwondingen is niets bekend.
Een deel van de Stationsweg is tijdelijk afgezet geweest in verband met sporenonderzoek. Van de dader ontbreekt elk spoor.
Belgische treinen zijn de bom, altijd nog beter dan dat suffe Nederlandse spul.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 18:01 schreef sander89 het volgende:
[..]
Nice, alleen die lelijke treinen zijn jammer, eigenlijk zijn alleen de ICE/Thalys dat station waardig.![]()
Machinisten communiceren gewoon via portofoonquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 17:19 schreef crossover het volgende:
Hoi, ik heb een vraag.
Wat is het communicatiemiddel voor machinisten? Hoe weet een machinist dat er een trein voor of achter 'm zit?
Inderdaad. Ze mogen dan wel lelijk zijn, qua comfort wint die trein waar ik in zat (I11 rijtuigen) het met een enorme voorsprong van élke Nederlandse trein. Ze trekken heerlijk rustig, geleidelijk op en idem remmen ze af en bij het bereiken van de topsnelheid gaat niet de hele bak opeens schudden (*kuch* ICRm *kuch*). Daarnaast wordt er gewoon op topsnelheid gereden op een heerlijk glad HSL-spoortje zonder kansloze extra toeslag. Oh, en in de trein is het muisstil, ook met open coupédeuren en zelfs op de balkons.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:49 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Belgische treinen zijn de bom, altijd nog beter dan dat suffe Nederlandse spul.
Ik kom ze er regelmatig tegen. Afgelopen zaterdag nog en vandaag alweer.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:40 schreef brandsrus het volgende:
Ach en bij Arriva wordt je haast nooit gecontroleerd in de trein(zeker niet tussen Lw en Gn), na een week treinen geen enkele tegengekomen.
De vraag is nu of het drukker zal worden als ze met de nieuwe treinen 250 km/h gaan rijden.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 17:51 schreef James1988 het volgende:
Ik zit nu in de Fyra*, in de achterste bak. In dit rijtuig zit nu 12 man waarvan 4 man dacht dit dit de Benelux was. Druk is het dus niet, ik durf te zeggen nog rustiger dan op de eerste dag.
* Ja, ik zei dat ik dat niet meer zou doen, maar ik miste mijn trein van .37 net, en had geen zin om later thuis te zijn.
Nee, niet voor die prijs.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:39 schreef Yreal het volgende:
Dan is de toeslag het tenminsten nog waard
Wil graag een keertje met m'n 2 kids een tripje Schiphol-Rotterdam vv met de Fyra maken....quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee, niet voor die prijs.
Ze durven zelfs ¤ 2,- toeslag te vragen voor het stukje Amsterdam - Schiphol, terwijl je absoluut geen seconde sneller daar bent.
Nee, want de Fyra is meer voor zakenlui etcquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:58 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Wil graag een keertje met m'n 2 kids een tripje Schiphol-Rotterdam vv met de Fyra maken....
Is er uberhaupt nog iets als een kinderkorting? Kan er op de Hispeed site niets over terug vinden.....
Ik zie het nu toch ook op de site:quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:59 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Nee, want de Fyra is meer voor zakenlui etc
Je kan het proberen met een railrunner en een toeslag kaartje![]()
Mijn zus rijd dagelijks, in de spits, Leeuwarden naar Groningen en Gn naar Lwdquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 17:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik kom ze er regelmatig tegen. Afgelopen zaterdag nog en vandaag alweer.
Niets nieuws.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:58 schreef James1988 het volgende:
Ze durven zelfs ¤ 2,- toeslag te vragen voor het stukje Amsterdam - Schiphol, terwijl je absoluut geen seconde sneller daar bent.
Een quote van Wikipediaquote:Opmerkelijk is dat anno 2007 niet mogelijk is een kaartje te kopen naar station Achter de Hoven, maar het station wel staat aangegeven op de haltevertrekstaat van de Nederlandse Spoorwegen en de dienstregelingstabel van Arriva. Ook is er OV-chipkaartapparatuur geplaatst bij het station en zijn er ribbeltegels aangelegd om blinden te begeleiden op het station.
Ik weet dat dit station zich bevindt bij de Friesche Vlag fabriek en er is een (aantal?) school in de buurt.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 01:09 schreef greavy het volgende:
Nog even iets, ik zit te lezen over treinstations bij Leeuwarden (Zat even op Somda)
Het blijkt dat Leeuwarden Achter de Hoven bestaat.
NS kent dit station niet op hun website.
Aldus wikipedia is het geen officieel station, en word het niet als volwaardig gewaardeerd.
Stoppen hier eigenlijk wel treinen?
[..]
Een quote van Wikipedia
Hoe kan je dan eigenlijk naar dat station gaan? Het bestaat, er stoppen zeer zelden treinen.
Zit zojuist in de Reisinformatie van Arriva, waarbij Leeuwarden Achter de Hoven bestaat.
Richting Groningen om 16.06 en 17.06 een trein.
Richting Leeuwarden alleen maar om 7.52 een trein.
Hoe kan je uberhaupt vanaf dit station reizen (LEGAAL) als je geen kaartje kan kopen?
En is er al meer bekend over het volwaardig worden van dit station?
Mooi! Weer een kleinserie spoor N-model?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:57 schreef NikkelCobalt het volgende:
Aangezien er nog maar één plaatje op deze pagina gepost is door mij, hierbij een tweede:
[ afbeelding ]
Vandaag gescoord
Twee perronnetjes he. Eentje bij de overweg daar bij de Appie Heyn en eentje verderop bij de Koopmans.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 01:13 schreef Labjas het volgende:
[..]
Ik weet dat dit station zich bevindt bij de Friesche Vlag fabriek en er is een (aantal?) school in de buurt.
Er wordt daar inderdaad gestopt voor medewerkers van die fabrieken (Koopmans meelfabriek zit er ook in de buurt) en soms maken scholieren daar ook gebruik van.
Ik heb echter zelf nog niet meegemaakt dat de trein daar stopte, dus ik weet niet of het nog steeds gebeurt.
Waarschijnlijk moet je een kaartje hebben voor Leeuwarden Centraal of Leeuwarden Cammingaburen naar de eindbestemming.
Die tijden kloppen trouwens wel, want ze komen me bekend voor.
In feite is het "station" alleen een perron. Ik geloof zelfs niet dat er een bordje of een hokje bij bestaat.
(ik ben er wel langsgefietst)
Peterselieman weet er waarschijnlijk veel meer van.
Dit keer een zeldzame grootserie van Arnoldquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 08:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Mooi! Weer een kleinserie spoor N-model?
Tof ding, ik heb 'm in een maatje groter.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 11:49 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Dit keer een zeldzame grootserie van Arnold
quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:48 schreef Ireyon het volgende:
Liège-Guillemins![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een loc met daarachter een defecte loc met daarachter een defecte stuurstand, je zou bijna denken dat NSHispeed geen reet om heel die trein geeftquote:
Als ik het goed zie zit achter dat prio-rijtuig ook nog eens een blauwe ICRm, dus dan hebben we nog wat leukersquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 21:29 schreef knars het volgende:
Is dat dé oplossing voor de uitvallende BNL, reserve locs meesturen?
Toch wat beter dan dat ICM waar je het bier kon ruiken hequote:Op zaterdag 10 oktober 2009 22:06 schreef dennistd het volgende:
[..]
Als ik het goed zie zit achter dat prio-rijtuig ook nog eens een blauwe ICRm, dus dan hebben we nog wat leukers
bronquote:Vandaag moest ik even wat ophalen in Rotterdam en toen we bij Lage Zwaluwe de lijn uit Roosendaal overgingen met de auto zagen we een wel heel erg leuke benelux rijden. Dus snel even uitgezocht hoe we bij Zwijndrecht op het station konden komen en hem daar even opgewacht. Na 5 minuten kwam die al door dus dat schoot nog is lekker op. We zien hier de NS 1754 met NMBS loc 2834 in opzending met daarachter eerst een oud stuurstandrijtuig, dan 2 priorijtuigen, dan 3 ICRm rijtuigen en tot slot nog een priorijtuig als trein 9221 naar Amsterdam.
Klopt een zogenaamde dwarsligging, de perrons liggen niet tegenover elkaar vanwege de overgang in de Pieter Stuyvesantweg.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 10:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Twee perronnetjes he. Eentje bij de overweg daar bij de Appie Heyn en eentje verderop bij de Koopmans.
Ik ben er wel eens gestopt met de trein. Stapten vier mensen uit ofzo. Hoe het verder zit weet ik ook niet.
Betrof een leeg mat overbrenging naar Watergraafsmeer. Zonder reizigers dus. Al weer wat minder spannend hehquote:
Achter de Hoven wordt pas mooi als er een echte trein komtquote:Op zondag 11 oktober 2009 13:20 schreef brandsrus het volgende:
[..]
Klopt een zogenaamde dwarsligging, de perrons liggen niet tegenover elkaar vanwege de overgang in de Pieter Stuyvesantweg.
s'ochtends stopt de spitstrein naar Leeuwarden om 7.52 idd op het station Achter de Hoven (meerdere malen zien gebeuren; vaak met omroepbericht in de trein dat uit de achterste coupes niet uitgestapt kan worden ivm te korte perrons). s'middags wordt er gestopt om 16.06 en 17.06 idd vanaf Leeuwarden naar Groningen. Ik heb zelden gezien dat er mensen instappen.
Het klopt dat daar een OV chipkaart aanwezig is en recentelijk ook nog een geleidepad aangelegd voor mensen die blind zijn en er is zelfs een aparte rolstoelopgang naar het station. Overigens is nergens een officieel naambord van Leeuwarden Achter de Hoven zichtbaar op de perrons. Ook geen dienstregeling. Het zijn eigenlijk "twee losse perrons die een station voorstellen"
Dat zeiden ze 2 jaar geleden ook alquote:Op zondag 11 oktober 2009 13:24 schreef Socios het volgende:
Het station zou misschien in de dienstregeling worden opgenomen wanneer de Wadlopers er niet meer rijden.
NS is dit verplicht vanuit de CIV-voorwaarden. Bij vertraging van meer dan een uur heb je bij een ticket van meer dan 50 euro recht op 20% restitutie. Je kan echter ook gebruik maken van de eerstvolgende verbinding:quote:Op zondag 11 oktober 2009 00:03 schreef Dutchnick het volgende:
Hoi,
Ik moet elke week traject Antwerpen - Rotterdam rijden met de geweldige beneluxtrein maar vorige week gebeurde er iets onverwachts!
Ik was van plan om woensdag de trein van 12:00 te nemen maar die werd uiteindelijk (om 12:20) geschrapt. Volgens de informatie borden was de trein van 13:00 ook al zonder reden geschrapt dus ik zat vast in Antwerpen.
Ik ren dus naar de informatie balie om geld te betalen voor een Thalys ticket (ik moest wel, had een meeting om 14:00) en ik krijg daar ineens te horen dat ik OP KOSTEN VAN NSHispeed met de eerstvolgende Thalys naar Rotterdam mag rijden (de Thalys van 12:34)!!
Is dit een nieuwe regeling van NSHispeed? In de gangen van de beneluxtrein staat er ook al op de informatie borden dat je na 30min vertraging/schorsing met de eerstvolgende NSHispeed trein gratis mag reizen. Maar ik kan er niets van terugvinden op hun website.
What's the deal?
Bron: http://www.nshispeed.nl/images/stories/pdf/cit_2008.pdfquote:13.5 Instead of claiming compensation according to
points 13.1 and 13.2, passengers may
* abandon the rest of their journey and obtain a full refund
for that part of the journey which was not made, or
* abandon their journey completely and return to the
departure station by the first appropriate train run by a
participating carrier and claim a full refund of the fare
paid, or
*continue their journey using a train run by a participating
carrier to arrive at their destination with the least delay.
Ja! Weer 200 euro uitgeven aan mooie hebbedingetjes die de eerste 3 jaar in en verhuisdoos gaan bivakkerenquote:Op zondag 11 oktober 2009 18:25 schreef NikkelCobalt het volgende:
Nog mensen naar Eurospoor dit jaar ?
Jammer genoeg niet.quote:Op zondag 11 oktober 2009 18:25 schreef NikkelCobalt het volgende:
Nog mensen naar Eurospoor dit jaar ?
Liegebeeschdtquote:Op zondag 11 oktober 2009 18:36 schreef trainfreak het volgende:
Jammer genoeg niet.
Vrijdag gaat niet omdat ik geen vervoer heb.
Ik twijfel nog, moest eigenlijk eerst zelf mijn baan maar eens gaan bouwen..quote:Op zondag 11 oktober 2009 18:25 schreef NikkelCobalt het volgende:
Nog mensen naar Eurospoor dit jaar ?
Niets. Of het moet zijn dat je maar 1 ipv 5 kee bij de automaat staatquote:Op zondag 11 oktober 2009 18:52 schreef ghizzer het volgende:
vraag mbt kaartsoorten. mijn pa (heeft 40%-kortingskaart) moet binnenkort regelmatig (eens per week) op en neer naar nijmegen (vanaf achterhoek). nu dachten we aan een 5-retourkaart met korting, maar nu zie ik dat deze net zoveel kost als 5 losse dagretouren.
Wat is het voordeel/verschil tussen 5-retour tov 5 losse dagretouren? bvd voor reacties!
Inspiratie opdoen? Geld uitgeven? Treinentopic meet?quote:Op zondag 11 oktober 2009 18:56 schreef Cothen het volgende:
[..]
Ik twijfel nog, moest eigenlijk eerst zelf mijn baan maar eens gaan bouwen..
De NS is niet zo gul naar mensen die vooruit betalen. Ik moest bij mijn netkaart ook 50 cent lokettoeslag betalen. Sinds wanneer komen stamkaarten uit de automaat?quote:Op zondag 11 oktober 2009 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niets. Of het moet zijn dat je maar 1 ipv 5 kee bij de automaat staat
Als je het letterlijk opvat mag het niet nee.quote:Op zondag 11 oktober 2009 16:48 schreef Eix het volgende:
Aangezien Thalys ook onder deze voorwaarden valt en dus een 'participating carrier' is kun je gewoon met de Thalys mee. Ik vraag me alleen af of dit ook mogelijk is voor tickets met een waarde van <50 euro. Punt 13.5 is namelijk - volgens mij - alleen van toepassing als je doet afzien van compensatie zoals omschreven in artikel 13.1 en 13.2. Maar je kan alleen claimen vanaf een ticketwaarde van 50 euro. En ik neem aan dat die ticketwaarde dan op enkele reis basis berekend wordt? Toevallig iemand hier rechten gestudeerd?
Leuk, wil ik ook al tijden heen.quote:Op zondag 11 oktober 2009 18:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Lekkermakertje![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een maandnetkaart trek je gewoon uit de automaat, alleen voor de stamkaart moet je even langs het loket. Toen ik langsging voor de mijne was dat echter wel gewoon gratisquote:Op zondag 11 oktober 2009 19:34 schreef Fixers het volgende:
[..]
De NS is niet zo gul naar mensen die vooruit betalen. Ik moest bij mijn netkaart ook 50 cent lokettoeslag betalen. Sinds wanneer komen stamkaarten uit de automaat?
Waarom niet?quote:Op zondag 11 oktober 2009 21:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Innotrans?? Wat heb je daar als hobbyist te zoeken?
Volgens mij juist meer een evenement voor de grootspoor hobbyist dan Eurospoor bijvoorbeeld is. Alleen ligt het wel een stukje ver weg. Maar ik zou opzich ook wel heen willenquote:Op zondag 11 oktober 2009 21:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Innotrans?? Wat heb je daar als hobbyist te zoeken?
Wij hebben elkaar net misgelopen. Met knars junior een rit met een Diesel en een rit met de 65 018 (?)gemaakt en over het terrein rondgebanjerd. Helaas allen foto;s van telefoon kwaliteit, ouwe digicam schee er mee uitquote:Op zondag 11 oktober 2009 17:45 schreef Duvel het volgende:
[ afbeelding ]
Overzicht van het feestterrein.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |