Twee perronnetjes he. Eentje bij de overweg daar bij de Appie Heyn en eentje verderop bij de Koopmans.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 01:13 schreef Labjas het volgende:
[..]
Ik weet dat dit station zich bevindt bij de Friesche Vlag fabriek en er is een (aantal?) school in de buurt.
Er wordt daar inderdaad gestopt voor medewerkers van die fabrieken (Koopmans meelfabriek zit er ook in de buurt) en soms maken scholieren daar ook gebruik van.
Ik heb echter zelf nog niet meegemaakt dat de trein daar stopte, dus ik weet niet of het nog steeds gebeurt.
Waarschijnlijk moet je een kaartje hebben voor Leeuwarden Centraal of Leeuwarden Cammingaburen naar de eindbestemming.
Die tijden kloppen trouwens wel, want ze komen me bekend voor.
In feite is het "station" alleen een perron. Ik geloof zelfs niet dat er een bordje of een hokje bij bestaat.
(ik ben er wel langsgefietst)
Peterselieman weet er waarschijnlijk veel meer van.
Dit keer een zeldzame grootserie van Arnoldquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 08:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Mooi! Weer een kleinserie spoor N-model?
Tof ding, ik heb 'm in een maatje groter.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 11:49 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Dit keer een zeldzame grootserie van Arnold
quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:48 schreef Ireyon het volgende:
Liège-Guillemins![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een loc met daarachter een defecte loc met daarachter een defecte stuurstand, je zou bijna denken dat NSHispeed geen reet om heel die trein geeftquote:
Als ik het goed zie zit achter dat prio-rijtuig ook nog eens een blauwe ICRm, dus dan hebben we nog wat leukersquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 21:29 schreef knars het volgende:
Is dat dé oplossing voor de uitvallende BNL, reserve locs meesturen?
Toch wat beter dan dat ICM waar je het bier kon ruiken hequote:Op zaterdag 10 oktober 2009 22:06 schreef dennistd het volgende:
[..]
Als ik het goed zie zit achter dat prio-rijtuig ook nog eens een blauwe ICRm, dus dan hebben we nog wat leukers
bronquote:Vandaag moest ik even wat ophalen in Rotterdam en toen we bij Lage Zwaluwe de lijn uit Roosendaal overgingen met de auto zagen we een wel heel erg leuke benelux rijden. Dus snel even uitgezocht hoe we bij Zwijndrecht op het station konden komen en hem daar even opgewacht. Na 5 minuten kwam die al door dus dat schoot nog is lekker op. We zien hier de NS 1754 met NMBS loc 2834 in opzending met daarachter eerst een oud stuurstandrijtuig, dan 2 priorijtuigen, dan 3 ICRm rijtuigen en tot slot nog een priorijtuig als trein 9221 naar Amsterdam.
Klopt een zogenaamde dwarsligging, de perrons liggen niet tegenover elkaar vanwege de overgang in de Pieter Stuyvesantweg.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 10:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Twee perronnetjes he. Eentje bij de overweg daar bij de Appie Heyn en eentje verderop bij de Koopmans.
Ik ben er wel eens gestopt met de trein. Stapten vier mensen uit ofzo. Hoe het verder zit weet ik ook niet.
Betrof een leeg mat overbrenging naar Watergraafsmeer. Zonder reizigers dus. Al weer wat minder spannend hehquote:
Achter de Hoven wordt pas mooi als er een echte trein komtquote:Op zondag 11 oktober 2009 13:20 schreef brandsrus het volgende:
[..]
Klopt een zogenaamde dwarsligging, de perrons liggen niet tegenover elkaar vanwege de overgang in de Pieter Stuyvesantweg.
s'ochtends stopt de spitstrein naar Leeuwarden om 7.52 idd op het station Achter de Hoven (meerdere malen zien gebeuren; vaak met omroepbericht in de trein dat uit de achterste coupes niet uitgestapt kan worden ivm te korte perrons). s'middags wordt er gestopt om 16.06 en 17.06 idd vanaf Leeuwarden naar Groningen. Ik heb zelden gezien dat er mensen instappen.
Het klopt dat daar een OV chipkaart aanwezig is en recentelijk ook nog een geleidepad aangelegd voor mensen die blind zijn en er is zelfs een aparte rolstoelopgang naar het station. Overigens is nergens een officieel naambord van Leeuwarden Achter de Hoven zichtbaar op de perrons. Ook geen dienstregeling. Het zijn eigenlijk "twee losse perrons die een station voorstellen"
Dat zeiden ze 2 jaar geleden ook alquote:Op zondag 11 oktober 2009 13:24 schreef Socios het volgende:
Het station zou misschien in de dienstregeling worden opgenomen wanneer de Wadlopers er niet meer rijden.
NS is dit verplicht vanuit de CIV-voorwaarden. Bij vertraging van meer dan een uur heb je bij een ticket van meer dan 50 euro recht op 20% restitutie. Je kan echter ook gebruik maken van de eerstvolgende verbinding:quote:Op zondag 11 oktober 2009 00:03 schreef Dutchnick het volgende:
Hoi,
Ik moet elke week traject Antwerpen - Rotterdam rijden met de geweldige beneluxtrein maar vorige week gebeurde er iets onverwachts!
Ik was van plan om woensdag de trein van 12:00 te nemen maar die werd uiteindelijk (om 12:20) geschrapt. Volgens de informatie borden was de trein van 13:00 ook al zonder reden geschrapt dus ik zat vast in Antwerpen.
Ik ren dus naar de informatie balie om geld te betalen voor een Thalys ticket (ik moest wel, had een meeting om 14:00) en ik krijg daar ineens te horen dat ik OP KOSTEN VAN NSHispeed met de eerstvolgende Thalys naar Rotterdam mag rijden (de Thalys van 12:34)!!
Is dit een nieuwe regeling van NSHispeed? In de gangen van de beneluxtrein staat er ook al op de informatie borden dat je na 30min vertraging/schorsing met de eerstvolgende NSHispeed trein gratis mag reizen. Maar ik kan er niets van terugvinden op hun website.
What's the deal?
Bron: http://www.nshispeed.nl/images/stories/pdf/cit_2008.pdfquote:13.5 Instead of claiming compensation according to
points 13.1 and 13.2, passengers may
* abandon the rest of their journey and obtain a full refund
for that part of the journey which was not made, or
* abandon their journey completely and return to the
departure station by the first appropriate train run by a
participating carrier and claim a full refund of the fare
paid, or
*continue their journey using a train run by a participating
carrier to arrive at their destination with the least delay.
Ja! Weer 200 euro uitgeven aan mooie hebbedingetjes die de eerste 3 jaar in en verhuisdoos gaan bivakkerenquote:Op zondag 11 oktober 2009 18:25 schreef NikkelCobalt het volgende:
Nog mensen naar Eurospoor dit jaar ?
Jammer genoeg niet.quote:Op zondag 11 oktober 2009 18:25 schreef NikkelCobalt het volgende:
Nog mensen naar Eurospoor dit jaar ?
Liegebeeschdtquote:Op zondag 11 oktober 2009 18:36 schreef trainfreak het volgende:
Jammer genoeg niet.
Vrijdag gaat niet omdat ik geen vervoer heb.
Ik twijfel nog, moest eigenlijk eerst zelf mijn baan maar eens gaan bouwen..quote:Op zondag 11 oktober 2009 18:25 schreef NikkelCobalt het volgende:
Nog mensen naar Eurospoor dit jaar ?
Niets. Of het moet zijn dat je maar 1 ipv 5 kee bij de automaat staatquote:Op zondag 11 oktober 2009 18:52 schreef ghizzer het volgende:
vraag mbt kaartsoorten. mijn pa (heeft 40%-kortingskaart) moet binnenkort regelmatig (eens per week) op en neer naar nijmegen (vanaf achterhoek). nu dachten we aan een 5-retourkaart met korting, maar nu zie ik dat deze net zoveel kost als 5 losse dagretouren.
Wat is het voordeel/verschil tussen 5-retour tov 5 losse dagretouren? bvd voor reacties!
Inspiratie opdoen? Geld uitgeven? Treinentopic meet?quote:Op zondag 11 oktober 2009 18:56 schreef Cothen het volgende:
[..]
Ik twijfel nog, moest eigenlijk eerst zelf mijn baan maar eens gaan bouwen..
De NS is niet zo gul naar mensen die vooruit betalen. Ik moest bij mijn netkaart ook 50 cent lokettoeslag betalen. Sinds wanneer komen stamkaarten uit de automaat?quote:Op zondag 11 oktober 2009 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niets. Of het moet zijn dat je maar 1 ipv 5 kee bij de automaat staat
Als je het letterlijk opvat mag het niet nee.quote:Op zondag 11 oktober 2009 16:48 schreef Eix het volgende:
Aangezien Thalys ook onder deze voorwaarden valt en dus een 'participating carrier' is kun je gewoon met de Thalys mee. Ik vraag me alleen af of dit ook mogelijk is voor tickets met een waarde van <50 euro. Punt 13.5 is namelijk - volgens mij - alleen van toepassing als je doet afzien van compensatie zoals omschreven in artikel 13.1 en 13.2. Maar je kan alleen claimen vanaf een ticketwaarde van 50 euro. En ik neem aan dat die ticketwaarde dan op enkele reis basis berekend wordt? Toevallig iemand hier rechten gestudeerd?
Leuk, wil ik ook al tijden heen.quote:Op zondag 11 oktober 2009 18:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Lekkermakertje![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een maandnetkaart trek je gewoon uit de automaat, alleen voor de stamkaart moet je even langs het loket. Toen ik langsging voor de mijne was dat echter wel gewoon gratisquote:Op zondag 11 oktober 2009 19:34 schreef Fixers het volgende:
[..]
De NS is niet zo gul naar mensen die vooruit betalen. Ik moest bij mijn netkaart ook 50 cent lokettoeslag betalen. Sinds wanneer komen stamkaarten uit de automaat?
Waarom niet?quote:Op zondag 11 oktober 2009 21:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Innotrans?? Wat heb je daar als hobbyist te zoeken?
Volgens mij juist meer een evenement voor de grootspoor hobbyist dan Eurospoor bijvoorbeeld is. Alleen ligt het wel een stukje ver weg. Maar ik zou opzich ook wel heen willenquote:Op zondag 11 oktober 2009 21:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Innotrans?? Wat heb je daar als hobbyist te zoeken?
Wij hebben elkaar net misgelopen. Met knars junior een rit met een Diesel en een rit met de 65 018 (?)gemaakt en over het terrein rondgebanjerd. Helaas allen foto;s van telefoon kwaliteit, ouwe digicam schee er mee uitquote:Op zondag 11 oktober 2009 17:45 schreef Duvel het volgende:
[ afbeelding ]
Overzicht van het feestterrein.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |