Bron?quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:30 schreef dewaal het volgende:
de prijzen beginnen weer langzaam te stijgen. Er is weer verbetering op de markt.
Hey, Green Shoots!quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:30 schreef dewaal het volgende:
de prijzen beginnen weer langzaam te stijgen. Er is weer verbetering op de markt.
quote:
http://www.telegraaf.nl/d(...)e_grond__.html?p=1,1quote:ma 05 okt 2009, 05:30 | 41 reacties Hypotheekleners aan de grond door Barbara Sanders
DEN HAAG - Steeds meer huiseigenaren kunnen hun hypotheek niet meer betalen.
Het aantal geregistreerde betalingsachterstanden van leningen met Nationale Hypotheekgarantie (NHG) is dit jaar al opgelopen tot 1800, waarvan 700 mensen in het afgelopen kwartaal in de problemen kwamen. Omgerekend is dat een stijging van vijftien procent. Dat blijkt uit cijfers die vandaag bekend worden gemaakt.
Op straat
Directeur Karel Schiffer van NHG noemt de situatie zorgelijk: "Het gaat om huizenbezitters die al vier maanden niet aan hun verplichtingen voldoen. Dan heb je dus een serieus probleem. Na nog eens drie maanden wordt tot gedwongen verkoop overgegaan. Ik verwacht dat de helft van de 1800 gevallen er uiteindelijk niet met de bank uitkomt en dus op straat zal komen te staan."
Overigens is het aantal gedwongen verkopen met verlies dit jaar wel gedaald, maar dat komt door de harde aanpak van hypotheekfraude. Het stemt Schiffer echter niet hoopgevend voor de nabije toekomst.
"We zien nu dat vooral gewone gezinnen de dupe zijn omdat de bank hun huis met verlies zal moeten veilen", aldus Schiffer. "Voor mensen met NHG blijft de rampspoed beperkt als er onverhoopt moet worden verkocht. Als de opbrengst lager blijkt dan de hypotheekschuld betaalt de Stichting Waarborgfonds Eigen Woningen immers de restschuld aan de geldgever." Hij verwacht dat het totaal aantal probleemgevallen, dus ook de huizenbezitters in financiële nood zonder NHG, de komende twee jaar schrikbarend zal stijgen doordat mensen hun baan kwijtraken en de woningmarkt op slot zit. Door de crisis verwachten 140.000 huizenbezitters problemen te krijgen met de hypotheeklasten. ING houdt er rekening mee dat een op de twintig huizenbezitters de hypotheek binnen twee jaar niet kan voldoen. De verwachting is dat het aantal gedwongen verkopen pas in 2014 weer zal dalen. NHG-directeur Schiffer voorziet door de crisis een spectaculaire toename van NHG-hypotheken.
Schiffer: "Vroeger was de limiet voor NHG 265.000 euro, sinds dat bedrag in juli is opgetrokken tot 350.000 euro zijn er dertig procent meer van deze hypotheken verstrekt dan in het derde kwartaal van 2008. Bijna vier van de vijf kopers die naar een woning tot 3,5 ton zoeken, kiezen om de zekerheid voor NHG."
quote:Op maandag 5 oktober 2009 08:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
[..]
http://www.telegraaf.nl/d(...)e_grond__.html?p=1,1
Vooral icm de opmerking van Prutzenbergquote:Op maandag 5 oktober 2009 08:58 schreef zeeuws jongetje het volgende:
[..]
wat is daar zo hilarisch aan
Samenvatting:quote:Op maandag 5 oktober 2009 08:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
[..]
http://www.telegraaf.nl/d(...)e_grond__.html?p=1,1
quote:
quote:Het IMF noemde Nederland met name als land waar de huizenprijzen nog flink kunnen dalen. Hoe denkt u daarover?
'Daar ben ik eerlijk gezegd niet zo somber over. In Nederland hebben veel mensen een aflossingsvrije hypotheek afgesloten. Als die mensen om wat voor reden in de problemen komen, kunnen ze veel langer aan hun verplichtingen voldoen als ze slechts rente betalen dan mensen die daarnaast ook nog moeten aflossen. Verder is het zo dat de woningmarkt structureel gezond is. Er is meer vraag dan aanbod. Uiteindelijk, en ik vermoed dat dat vanaf de tweede helft van volgend jaar gebeurt, moet dat wel leiden tot hogere prijzen. Daar komt nog bij dat de stimuleringsmaatregelen van de overheden in de wereld mogelijk de inflatie aanwakkeren. En waar moet je in dat scenario je geld stoppen? In huizen. Daarbij wil ik wel aantekenen dat er voorzichtig moet worden omgegaan met de hypotheekrenteaftrek. Dat leidt tot veel onzekerheid op de markt.'
Mja stimuleringsmaatregelen die de inflatie aanwakkeren. Dat kan best zo zijn, maar heb niet het idee dat die inflatie in huizen gaat zitten. Daarvoor zal het geld wat ze in de economie pompen bij de gewone burger terecht moeten kopen en dat lijkt me niet het geval. (haast geen hypotheek te krijgen/ strengere eisen, oplopende rente, loonmatiging etc) In het geval de inflatie wel in huizen gaat zitten maar er geen geldtoevoer is, zal het aanbod alleen maar groter worden en de prijs dalen.....of mis ik nu iets?quote:
quote:'Daar ben ik eerlijk gezegd niet zo somber over. In Nederland hebben veel mensen een aflossingsvrije hypotheek afgesloten. Als die mensen om wat voor reden in de problemen komen, kunnen ze veel langer aan hun verplichtingen voldoen als ze slechts rente betalen dan mensen die daarnaast ook nog moeten aflossen.
quote:Verder is het zo dat de woningmarkt structureel gezond is.
Ik zie hier overal huizen te koop en/of leeg staan. En niemand op straat slapen. Hoezo meer vraag dan aanbod? En vanwaar dan bijna 200K huizen op Funda? En al zou er meer vraag dan aanbod zijn, hogere prijzen ontstaan pas wanneer het ook te financieren is. In Afrika is er ook meer vraag dan aanbod van voedsel. Zijn daarom de prijzen daar zoveel hoger dan in Nederland waar voedsel genoeg is? Nee, natuurlijk niet. Mensen moeten het ook kunnen financieren natuurlijk.quote:Er is meer vraag dan aanbod. Uiteindelijk, en ik vermoed dat dat vanaf de tweede helft van volgend jaar gebeurt, moet dat wel leiden tot hogere prijzen.
Mogelijk wel. Maar vooralsnog is er op de huizenmarkt nog sprake van deflatie. Zo'n geweldige belegging zal het niet blijken te zijn de komende 5 jaar.quote:Daar komt nog bij dat de stimuleringsmaatregelen van de overheden in de wereld mogelijk de inflatie aanwakkeren. En waar moet je in dat scenario je geld stoppen? In huizen.
Dus alles op de huizenmarkt is volmaakt in orde, maar toch vooral niet tornen aan de HRA! Dat kunnen ze dan net niet hebben. Helaas is er een groot begrotingstekort, dus de kans dat er iets op het gebied van HRA gebeurt is zeker groot.quote:Daarbij wil ik wel aantekenen dat er voorzichtig moet worden omgegaan met de hypotheekrenteaftrek. Dat leidt tot veel onzekerheid op de markt.'
Het zou ook raar zijn wanneer de Rabobank als een van de grootste hypotheekverstrekkers het ook zo somber in zou zien. Wat ik wel vreemd vind is dat ze de woningmarkt structureel gezond noemen en tegelijkertijd aangeven dat er "voorzichtig omgegaan moet worden met de hypotheekrente-aftrek omdat dit kan leiden tot onzekerheid". (Mooi understatement!)quote:
het is dan ook geen belegging.quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:28 schreef LXIV het volgende:
Mogelijk wel. Maar vooralsnog is er op de huizenmarkt nog sprake van deflatie. Zo'n geweldige belegging zal het niet blijken te zijn de komende 5 jaar.
[..]
quote:Ik zie hier overal huizen te koop en/of leeg staan. En niemand op straat slapen. Hoezo meer vraag dan aanbod? En vanwaar dan bijna 200K huizen op Funda? En al zou er meer vraag dan aanbod zijn, hogere prijzen ontstaan pas wanneer het ook te financieren is. In Afrika is er ook meer vraag dan aanbod van voedsel. Zijn daarom de prijzen daar zoveel hoger dan in Nederland waar voedsel genoeg is? Nee, natuurlijk niet. Mensen moeten het ook kunnen financieren natuurlijk.
ik was niet eindverantwoordelijkquote:Op maandag 5 oktober 2009 12:47 schreef antonwachter het volgende:
Als deze visie kenmerkend is voor de intelligentie van de man.
Deze man is dus wel eindverantwoordelijk voor een deel van de geldschepping. Een gevaarlijke gek is het gewoon.
Ik had het over de nieuwe bestuursvoorzitter van de rabo bank. Als jij eindverantwoordelijk was geweest voor de geldcreatie had je niet op fok gezeten.quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik was niet eindverantwoordelijk
nou ja, ik ben natuurlijk wel een beetje verantwoordelijk: ik consumeer, ik leen, ik beleg, ik heb een huis, zonder mij zou geldcreatie weinig zin hebben.quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:55 schreef antonwachter het volgende:
[..]
Ik had het over de nieuwe bestuursvoorzitter van de rabo bank. Als jij eindverantwoordelijk was geweest voor de geldcreatie had je niet op fok gezeten.
Geen idee, misschien staat het in je bron?quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:02 schreef De_Ananas het volgende:
Ik kwam een paar leuke stats tegen in The Economist over de huizenmarkt. Blijkt dat in 60% van de landne om ons heen de prijzen veeeeeeeeeeeeel harder zijn gestegen dan in Nederland. Hoe kan dat?
Ja zit te zoeken maar kan hem niet vinden. Het online registreren werkt ook niet echt meequote:Op maandag 5 oktober 2009 15:05 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Geen idee, misschien staat het in je bron?
(die wij ook wel graag willen lezen)
doe 'ns niet zeg, al die dromen die uit elkaar spatten. Straks ga je nog beweren dat als de stijging relalatief meevalt, de daling ook nog wel eens relatief zou kunnen meevallen. Maar da's niet de bedoeling. Nederland is toch wel zeker het stoutste jongetje van de klas?quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:06 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ja zit te zoeken maar kan hem niet vinden. Het online registreren werkt ook niet echt mee
Gevonden:
[ afbeelding ]
Hier snap ik niks vanquote:Op maandag 5 oktober 2009 15:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
doe 'ns niet zeg, al die dromen die uit elkaar spatten. Straks ga je nog beweren dat als de stijging relalatief meevalt, de daling ook nog wel eens relatief zou kunnen meevallen. Maar da's niet de bedoeling. Nederland is toch wel zeker het stoutste jongetje van de klas?
deze topicreeks munt niet echt uit door relativeringsvermogen, dus ik weet niet of iedereen al klaar is voor zo'n tabel die zaken in een internationaal perspectief zet.quote:
Is dat realiseerbare vraag ?quote:Verder is het zo dat de woningmarkt structureel gezond is. Er is meer vraag dan aanbod.
Inderdaad maar de vraag die er is zit nu net niet op die huizen te wachten.quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:13 schreef antonwachter het volgende:
Ik zie al heel lang veel bordjes 'te koop op' huizen, dus zoveel vraag is er niet meer.
NHG :quote:In Nederland hebben veel mensen een aflossingsvrije hypotheek afgesloten. Als die mensen om wat voor reden in de problemen komen, kunnen ze veel langer aan hun verplichtingen voldoen als ze slechts rente betalen dan mensen die daarnaast ook nog moeten aflossen.
Met nhg moet je 50% aflossen. , rabobank ?quote:NHG-directeur Schiffer voorziet door de crisis een spectaculaire toename van NHG-hypotheken.
'Op dit moment kiest bijna 4 van de 5 kopers van woningen binnen de NHG-kostengrens voor een lening met NHG.'
Zover ik weet heeft de Rabobank nog nooit toegegeven dat de huizenmarkt momenteel is ingestort. Hoe kunnen ze dan nu al van herstel spreken?quote:
ik kan me dat eigenlijk ook wel voorstellen, want deze is ook momenteel niet 'ingestort'. En ik krijg er althans geen eind jaren '70 gevoel bij (mocht je dat hebben meegemaakt). In het geval je echter het persbericht tracht te lezen spreekt Rabo een verwachting uit over het tweede halfjaar 2010 (!). Voor wat dat waard is overigens, ik kan nog geen drie maanden vooruit kijkenquote:Op maandag 5 oktober 2009 18:05 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Zover ik weet heeft de Rabobank nog nooit toegegeven dat de huizenmarkt momenteel is ingestort. Hoe kunnen ze dan nu al van herstel spreken?
quote:De nieuwe Rabo-topman Piet Moerland verwacht dat de Nederlandse huizenmarkt in de tweede helft van 2010 zal herstellen. "De huizenmarkt is structureel gezond", aldus Moerland. Dit zegt de topman in een interview met Het Financieele Dagblad.
Moerland zegt dat veel huizenbezitters in Nederland een aflossingsvrije hypotheek hebben. Mochten zij in de problemen komen, dan kunnen zij makkelijker aan hun verplichtingen voldoen (doordat alleen de rente betaald hoeft te worden) dan huizenbezitters die ook nog moeten aflossen.
Ook de huizenprijzen zullen volgens de Rabo-topman herstellen, omdat er meer vraag is dan aanbod: "Uiteindelijk, en ik vermoed dat dat vanaf de tweede helft van volgend jaar gebeurt, móet dat wel leiden tot hogere prijzen. Daar komt nog bij dat de stimuleringsmaatregelen van de overheden in de wereld de inflatie aanwakkeren. Waar moet je in dat scenario je geld stoppen, in huizen."
Met het sleutelen aan de hypotheekrenteaftrek moet volgens Moerland zeer voorzichtig omgegaan worden omdat het anders onzekerheid in de markt aanwakkert. De Rabobank is de grootste hypotheekverstrekker van Nederland.
Nee, die loopt nog als een trein, nou goed.quote:Op maandag 5 oktober 2009 18:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik kan me dat eigenlijk ook wel voorstellen, want deze is ook momenteel niet 'ingestort'.
ja hoor, het wordt hier echt tot in de ve_zels gevoeldquote:Op maandag 5 oktober 2009 19:31 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Nee, die loopt nog als een trein, nou goed.
In mijn straat is al anderhalf jaar geen huis meer verkocht, terwijl er al die tijd zat te koop hebben gestaan (en nog steeds staan). Oké, is wel segment 400k+ (of misschien moet ik inmiddels zeggen 300k+), maar dan hebben we het dus helemaal nog niet over de top, waar het helemaal huilen op is.
toevoeging: of in enig perspectiefquote:Op maandag 5 oktober 2009 15:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
deze topicreeks munt niet echt uit door relativeringsvermogen, dus ik weet niet of iedereen al klaar is voor zo'n tabel die zaken in een internationaal perspectief zet.
quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:50 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Mja stimuleringsmaatregelen die de inflatie aanwakkeren. Dat kan best zo zijn, maar heb niet het idee dat die inflatie in huizen gaat zitten. Daarvoor zal het geld wat ze in de economie pompen bij de gewone burger terecht moeten kopen en dat lijkt me niet het geval. (haast geen hypotheek te krijgen/ strengere eisen, oplopende rente, loonmatiging etc) In het geval de inflatie wel in huizen gaat zitten maar er geen geldtoevoer is, zal het aanbod alleen maar groter worden en de prijs dalen.....of mis ik nu iets?
Pffff.... inflatie is het woord dat huiseigenaren (=grootschuldbezitter) voor in de mond hebben. "Laat de inflatie zijn werk maar doen", nou liever niet want anders zijn we zo meteen een bananenrepubliek maar dan wel eentje zonder de bananen. We hebben namelijk alles van waarde verkast naar het verre oosten. Dus als ons geld geen ruk meer waard is dan hebben we dus helemaal niets meer.quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:57 schreef corus het volgende:
Voorlopig geen inflatie , er worden miljarden in de econonmie gepompt maar de M1 money multiplier staat nog onder 1![]()
http://research.stlouisfed.org/fred2/series/MULT?cid=25
Jij voelt dat de huizenmarkt is ingestort?quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ja hoor, het wordt hier echt tot in de ve_zels gevoeld
goed man cq. vrouw, vier verkeerde vooronderstellingen. In één post. Nou ja, de laatste weet ik natuurlijk niet zeker, ik kan niet achter je haatbaard kijken, maar ik heb een vermoedenquote:Op maandag 5 oktober 2009 20:23 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Jij voelt dat de huizenmarkt is ingestort?Heb je je huis te koop staan dan? Nee? Dat dacht ik al.
Kom gewoon even ter zake, in plaats van dit gelul.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
goed man cq. vrouw, vier verkeerde vooronderstellingen. In één post. Nou ja, de laatste weet ik natuurlijk niet zeker, ik kan niet achter je haatbaard kijken, maar ik heb een vermoeden
ik reageer allen op je post, maar je zou het kunnen hebben over de aangehaalde tabel en de vraag die de poster daarin stelt. Wat zijn de oorzaken achter de relatief beperkte prijsstijging in NL ten opzichte van een reeks andere landen? Misschien zegt dat wat over de dynamiek van de vaderlandsche huizenmarkt, en kun je er iets uit leren m.b.t. de toekomst, zo je dat zou willen?quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:36 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Kom gewoon even ter zake, in plaats van dit gelul.
Man, ik zie helemaal geen tabel. Waar heb je het over? Deze discussie tussen jou en mij ging helemaal niet over een tabel, maar over de vraag of de huizenmarkt is ingestort of niet. En ja, die is ingestort, of jij er persoonlijk nou wat van voelt of niet.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik reageer allen op je post, maar je zou het kunnen hebben over de aangehaalde tabel en de vraag die de poster daarin stelt.
ow my god, ja zeg, de huizenprijzen zijn sinds het eerst sinds 15 jaar een procent of 4 gedaald. Holy fuck, waar is het touw?quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:43 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Man, ik zie helemaal geen tabel. Waar heb je het over? Deze discussie tussen jou en mij ging helemaal niet over een tabel, maar over de vraag of de huizenmarkt is ingestort of niet. En ja, die is ingestort, of jij er persoonlijk nou wat van voelt of niet.
Ik denk eerder dat jij een beetje een verkeerd beeld hebt bij het "instorten van de huizenmarkt". Alsof mensen meteen aan touwtje gaan bungelen als ze hun huis niet meer kwijt zouden kunnen, als ze dat zouden willen. Nee natuurlijk niet, die blijven gewoon zitten waar ze zitten. En alsof er van de ene op de andere dag ineens allerlei grote problemen ontstaan in de samenleving. Nee natuurlijk niet, dat gaat juist bij die huizenmarkt heel traag, omdat men de tijd heeft.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ow my god, ja zeg, de huizenprijzen zijn sinds het eerst sinds 15 jaar een procent of 4 gedaald. Holy fuck, waar is het touw?
Ik denk serieus dat jij iets te jong of te weinig empathie moet hebben om het begrip 'ingestort' te begrijpen. Serieus. Probeer eens wat perspectief te zien.
Misschien ben ik een tikkie ouder dan jij. Ik heb eind jaren '70 meegemaakt, met rentestanden van 12% en meer, en echte werkloosheid (ja, Nederland is serieus verwend hedentendage). Dat vond ik een crash van de huizenmarkt, dat was voelbaar. Mensen die inderdaad hun boeltje pakten en naar Nieuw Zeeland emigreerden, hier het bijltje erbij neergooiden. Om over andere zaken maar niet te spreken. Vanuit dat perspectief, om maar met *spuug* Ruding te spreken: gaat het nu minder goed. Dit lijkt nog eens niet op 'instorten'. Huizenprijzen en de economie gaan eens een keer niet cresendo. Zijn wij dan zo verwend dat we dat direct als 'crash' 'instorten' of 'crisis' beschouwen. Dan ontbreekt toch echt perspectief imho.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:54 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat jij een beetje een verkeerd beeld hebt bij het "instorten van de huizenmarkt". Alsof mensen meteen aan touwtje gaan bungelen als ze hun huis niet meer kwijt zouden kunnen, als ze dat zouden willen. Nee natuurlijk niet, die blijven gewoon zitten waar ze zitten. En alsof er van de ene op de andere dag ineens allerlei grote problemen ontstaan in de samenleving. Nee natuurlijk niet, dat gaat juist bij die huizenmarkt heel traag, omdat men de tijd heeft.
Ben ik niet met je eens. Ik weet vrij aardig wat hier in de regio verkocht wordt, en het is inderdaad serieus minder (daarbij aangetekend dat veel mensen nog stees niet hoeven), maar ook boven de 300k wordt hier nog gewoon verkocht hoor. In de startersector wordt zelfs vrij redelijk verkocht.quote:Maar dat doet niks af aan het feit dat er boven de 300k vrijwel niks meer verkocht wordt. Vraag het maar aan een willekeurige bevriende makelaar, die zal het beamen. Dus die huizenmarkt is weldegelijk ingestort. Maar hoe we dat gaan merken is een heel ander verhaal.
Hoe weet jij nou hoe oud ik ben? Eind jaren '70, die heb ik ook nog meegemaakt hoor. Maar ik heb toen helemaal niks van problemen op de huizenmarkt gemerkt, zoals jij er nu ook weinig van merkt.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Misschien ben ik een tikkie ouder dan jij. Ik heb eind jaren '70 meegemaakt, met rentestanden van 12% en meer, en echte werkloosheid (ja, Nederland is serieus verwend hedentendage). Dat vond ik een crash van de huizenmarkt, dat was voelbaar. Mensen die inderdaad hun boeltje pakten en naar Nieuw Zeeland emigreerden, hier het bijltje erbij neergooiden. Om over andere zaken maar niet te spreken. Vanuit dat perspectief, om maar met *spuug* Ruding te spreken: gaat het nu minder goed. Dit lijkt nog eens niet op 'instorten'. Huizenprijzen en de economie gaan eens een keer niet cresendo. Zijn wij dan zo verwend dat we dat direct als 'crash' 'instorten' of 'crisis' beschouwen. Dan ontbreekt toch echt perspectief imho.
[..]
Ben ik niet met je eens. Ik weet vrij aardig wat hier in de regio verkocht wordt, en het is inderdaad serieus minder (daarbij aangetekend dat veel mensen nog stees niet hoeven), maar ook boven de 300k wordt hier nog gewoon verkocht hoor. In de startersector wordt zelfs vrij redelijk verkocht.
ik denk dat economie en huizenmarkt nogal nauw aan elkaar verbonden zijn. En het feit dat het even niet loodrecht omhoog gaat, ook nog niet direct hel en verdoemenis tot gevolg heeft. Dat zou jij moeten bevroeden als je van een wat vroeger bouwjaar bentquote:Op maandag 5 oktober 2009 21:31 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Hoe weet jij nou hoe oud ik ben? Eind jaren '70, die heb ik ook nog meegemaakt hoor. Maar ik heb toen helemaal niks van problemen op de huizenmarkt gemerkt, zoals jij er nu ook weinig van merkt.
Afijn, de grote fout die jij maakt is dat je het instorten van de huizenmarkt verwart met het instorten van de hele economie, met alle maatschappelijk ellende van dien. Dat zijn twee verschillende zaken. En ja, het kan natuurlijk altijd nòg erger, wat betreft die huizenmarkt. Wellicht gaat dat nog komen, als de dubbele hypotheekrenteaftrek voor de meesten op z'n eind loopt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |