abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 25 september 2009 @ 22:05:39 #1
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_73112715


Heb je aanmerkingen op het beleid van de moderators, vragen, problemen? Stel ze hier! We proberen zo snel mogelijk te reageren, maar als het niet lukt kun je alvast kijken of je in forumregels en -informatie antwoord vindt op je vraag.

Je kunt ons ook een PM sturen:

 Perrin

 laforest

 WTmods

[ Bericht 12% gewijzigd door laforest op 25-02-2016 20:52:29 ]
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  zondag 27 september 2009 @ 23:02:34 #2
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_73167289
Worden er topics verplaatst vanuit andere subfora naar deze?
En van waar komen die dan?
pi_73167333
quote:
Op zondag 27 september 2009 23:02 schreef PiRANiA het volgende:
Worden er topics verplaatst vanuit andere subfora naar deze?
En van waar komen die dan?
Wanneer ze beter tot uiting komen in W&T zal idd na overleg de topics verplaatst worden, meeste topics nu komen van Wfl.
  zondag 27 september 2009 @ 23:06:06 #4
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_73167422
We hebben W-topics uit WFL naar dit forum geplaatst, alles t/m begin 2007. Topics waarin het laatste bericht voor 1 januari 2007 is geplaatst zul je niet terugvinden hier, evenals enige onzin-topics. Die zitten in het archief. Wetenschap, Filosofie, Levensbeschouwing

De F&L topics zijn naar F&L, enkele topics die bij geen enkel subforum hoorden staan er ook nog. Uit andere forums is (nog) niets verplaatst, er zijn ook niet direct plannen voor, maar mocht blijken dat iets beter hier zou kunnen, dan kan dat eventueel, maar dat bekijken we gewoon al doende.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  zondag 27 september 2009 @ 23:31:35 #5
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_73168134
Duidelijk.
Wel weer even wennen, die nieuwe afkortingen
pi_73201316
Had het niet verwacht eerlijk gezegd.
Linkje voor autodidacten:
http://ocw.mit.edu/OcwWeb/web/home/home/index.htm
I'll be back
  zondag 1 november 2009 @ 14:17:46 #7
8369 speknek
Another day another slay
pi_74276827
Ik denk eigenlijk dat nu W&T een eigen hoekje heeft, de centrale topics wel gedecentraliseerd kunnen worden, het is nou niet echt alsof je omkomt in de topics. Dat laatste komt ook een beetje doordat heel veel interessant W&T nieuws wordt gekannibaliseerd door NWS en DE. Met name de eerste, moet denk ik mogelijk zijn om achter de schermen te regelen of er wat meer naar W&T toegebracht kan worden om het forum een kleine kickstart te geven.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 1 november 2009 @ 17:29:49 #8
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74282978
quote:
Op zondag 1 november 2009 14:17 schreef speknek het volgende:
Ik denk eigenlijk dat nu W&T een eigen hoekje heeft, de centrale topics wel gedecentraliseerd kunnen worden, het is nou niet echt alsof je omkomt in de topics. Dat laatste komt ook een beetje doordat heel veel interessant W&T nieuws wordt gekannibaliseerd door NWS en DE. Met name de eerste, moet denk ik mogelijk zijn om achter de schermen te regelen of er wat meer naar W&T toegebracht kan worden om het forum een kleine kickstart te geven.
Jij hebt hier denk ik voor een belangrijk deel gelijk in.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  vrijdag 6 november 2009 @ 12:07:06 #9
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_74448896
Waarom mijn uiterst informatieve topic 5 November 1955, een belangrijke dag voor de wetenschap dichtgooien ?
Omgekocht door de NWO zeker ?
zzz
pi_74448952
Gewoon, omdat het kan.
  vrijdag 6 november 2009 @ 12:10:27 #11
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_74448999
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 12:08 schreef Triggershot het volgende:
Gewoon, omdat het kan.
fair enough
zzz
  vrijdag 6 november 2009 @ 12:14:30 #12
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74449129
En omdat er geen bronvermelding bijstond.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_74449163
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 12:14 schreef Iblis het volgende:
En omdat er geen bronvermelding bijstond.
Even terug in de tijd reizen en dat ook als reden opgeven.
  vrijdag 6 november 2009 @ 12:20:23 #14
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74449288
Ik heb je andere topic ook gesloten. Omdat ik zag dat je dadelijk om uitleg ging vragen zeg ik vast dat je die niet krijgt.*

* vraag je om uitleg, dan had ik gelijk, vraag je er niet om dan komt dat omdat ik dit alvast typte en had ik gelijk. Dank u.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  vrijdag 6 november 2009 @ 12:24:53 #15
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_74449408
Waarom ?
zzz
  dinsdag 10 november 2009 @ 10:28:10 #16
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_74565729
Het feit dat bankfurt te beroerd is om z'n klacht hier te komen brengen en liever topics loopt te vertrollen zegt mij al voldoende.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 10 november 2009 @ 10:38:41 #17
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74565989
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:28 schreef SpecialK het volgende:
Het feit dat bankfurt te beroerd is om z'n klacht hier te komen brengen en liever topics loopt te vertrollen zegt mij al voldoende.
Ik weet niet of hij mijn respons al gelezen heeft, allicht dat hij hier nog komt.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_74831978
@ Triggershot

zijn zwarten dommer dan blanken?

Kijk, mij maakt het niet uit, het is mijn topic niet, maar dat je hem sluit vind ik behoorlijk overdreven. Het is wel degelijk een onderwerp dat in de wetenschap op zijn minst controversieel is en daarom interessant. Er is nog geen enkele racistische post gedaan, op de flauwe fipo na.
pi_74832074
quote:
Op woensdag 18 november 2009 21:24 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
@ Triggershot

zijn zwarten dommer dan blanken?

Kijk, mij maakt het niet uit, het is mijn topic niet, maar dat je hem sluit vind ik behoorlijk overdreven. Het is wel degelijk een onderwerp dat in de wetenschap op zijn minst controversieel is en daarom interessant. Er is nog geen enkele racistische post gedaan, op de flauwe fipo na.
Dom is afhankelijk van je perspectief en een waardeoordeel. Ik loop niet warm om waardeoordelen op basis van subjectieve waarden rassen dom te noemen.
pi_74832105
quote:
Op woensdag 18 november 2009 21:24 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
@ Triggershot

zijn zwarten dommer dan blanken?

Kijk, mij maakt het niet uit, het is mijn topic niet, maar dat je hem sluit vind ik behoorlijk overdreven. Het is wel degelijk een onderwerp dat in de wetenschap op zijn minst controversieel is en daarom interessant. Er is nog geen enkele racistische post gedaan, op de flauwe fipo na.
inderdaad, ik vind het juist een interessant onderwerp en daarom heb ik ook het topic aangemaakt, niet voor de kinderachtige "hahaha zwartuh zyn dom".
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_74832164
quote:
Op woensdag 18 november 2009 21:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dom is afhankelijk van je perspectief en een waardeoordeel. Ik loop niet warm om waardeoordelen op basis van subjectieve waarden rassen dom te noemen.
Ben het met je eens dat de TT op zijn minst ongelukkig is gekozen, maar ik hoopte door middel van de bronnen die al zijn aangedragen juist mensen te laten inzien dat er veel factoren zijn die van invloed zijn op intelligentie(-ontwikkeling). Wat weer een leuke discussie zou kunnen opleveren t.a.v. ongelijkheid in kansen etc ... maar misschien denk ik te positief...
pi_74832215
Ik haal bezem er door heen, verander TT en schop um naar F&L. Best i can do.
Deal?
pi_74832233
quote:
Op woensdag 18 november 2009 21:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dom is afhankelijk van je perspectief en een waardeoordeel. Ik loop niet warm om waardeoordelen op basis van subjectieve waarden rassen dom te noemen.
nouja zeg, intelligentie dan.

het gaat om onderzoek naar rassen, wat is daar niet wetenschappelijk aan?

-edit-: prima, deal
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_74832245
quote:
Op woensdag 18 november 2009 21:31 schreef Triggershot het volgende:
Ik haal bezem er door heen, verander TT en schop um naar F&L. Best i can do.
Deal?
Tof
pi_74832402
quote:
Op woensdag 18 november 2009 21:31 schreef FunkyHomosapien het volgende:


het gaat om onderzoek naar rassen, wat is daar niet wetenschappelijk aan?


Met onderzoek is natuurlijk niets mis, dat er subjectieve reacties uit voortstromen in een discussie natuurlijk ook niet, maar je TT begon al met een onwetenschappelijk bevinding, nml een waardeoordeel waar de toon al wordt gelegd.
pi_74832491
quote:
Op woensdag 18 november 2009 21:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Met onderzoek is natuurlijk niets mis, dat er subjectieve reacties uit voortstromen in een discussie natuurlijk ook niet, maar je TT begon al met een onwetenschappelijk bevinding, nml een waardeoordeel waar de toon al wordt gelegd.
Ben ik het wel mee eens, al zal je het niet zo bedoeld hebben FunkyHomosapien

Spreken over 'zwarten', 'blanken' en 'dom' zet een andere toon dan 'rassen' en 'intelligentie'
pi_74832562
quote:
Op woensdag 18 november 2009 21:37 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Ben ik het wel mee eens, al zal je het niet zo bedoeld hebben FunkyHomosapien

Spreken over 'zwarten', 'blanken' en 'dom' zet een andere toon dan 'rassen' en 'intelligentie'
Idd, topic is geopend btw.
pi_76796087
Kan iemand TT even aanpassen en het laatste woordje verwijderen?

Zijn de Dinosauriërs wel aan meteorietinslag overleden zijn?
  donderdag 14 januari 2010 @ 10:11:00 #29
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76797847
Aangepast.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_77357340
Leg eens uit Triggershot?
Hij is dol op goud? Ik zal hem tegemoetkomen: nu kan hij zoveel ervan drinken als hij opkan!
pi_77357690
Uitleggen waarom constant op negatieve wijze op een ras gehamerd wordt weggehaald is?
pi_77357847
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 22:44 schreef Triggershot het volgende:
Uitleggen waarom constant op negatieve wijze op een ras gehamerd wordt weggehaald is?
Uitleggen wat er zo verkeerd aan mijn post was. Welk stuk in mijn post is zo beledigd dat het niet door de beugel kan?
Hij is dol op goud? Ik zal hem tegemoetkomen: nu kan hij zoveel ervan drinken als hij opkan!
pi_77357885
Dat zeg ik net.
Je vraagt me niet serieus hoe en wat het negatief gehamer op een ras was he?

[ Bericht 73% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2010 22:48:51 ]
  woensdag 27 januari 2010 @ 22:50:18 #34
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77358006
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 22:47 schreef Surenas het volgende:

[..]

Uitleggen wat er zo verkeerd aan mijn post was. Welk stuk in mijn post is zo beledigd dat het niet door de beugel kan?
Zeggen dat je je zou schamen een neger te zijn. Dat is niet iets waar je voor kiest en een directe kenschetsing van negers als inherent minderwaardig.

Ik had het eigenlijk direct moeten weghalen i.p.v. er eerst nog op te reageren.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_77358032
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 22:48 schreef Triggershot het volgende:
Dat zeg ik net.
Je vraagt me niet serieus hoe en wat het negatief gehamer op een ras was he?
Het topic gaat over ras en wanneer ik vind dat als ik Afrikaan was geweest ik me zou schamen, dan is dat mijn mening. Daar is niets beledigd aan. Als jij stelt dat jij je zou schamen als je Nederlander was dan is dat jouw mening en ik zou mij daar nooit beledigd over voelen. Dus ik vind nog steeds dat ik mijn reactie kan terugplaatsen. Wellicht dat jij je emoties aan de kant kan zetten.
Hij is dol op goud? Ik zal hem tegemoetkomen: nu kan hij zoveel ervan drinken als hij opkan!
pi_77358078
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 22:50 schreef Iblis het volgende:

[..]

Zeggen dat je je zou schamen een neger te zijn. Dat is niet iets waar je voor kiest en een directe kenschetsing van negers als inherent minderwaardig.

Ik had het eigenlijk direct moeten weghalen i.p.v. er eerst nog op te reageren.
Wanneer ik stel dat ik mij zou schamen als ik een neger was geweest, dan is dat mijn mening. Een mening wat onderbouwt is met allerlei redenen die ik daarvoor heb gegeven. En dat je er in eerste instantie er op had gereageerd toont enkel dat jij het ook niet door de beugel vond, maar je wel achter je collega moet scharen die teveel met emotie regeert.
Hij is dol op goud? Ik zal hem tegemoetkomen: nu kan hij zoveel ervan drinken als hij opkan!
pi_77358224
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 22:50 schreef Surenas het volgende:

[..]

Het topic gaat over ras en wanneer ik vind dat als ik Afrikaan was geweest ik me zou schamen, dan is dat mijn mening. Daar is niets beledigd aan. Als jij stelt dat jij je zou schamen als je Nederlander was dan is dat jouw mening en ik zou mij daar nooit beledigd over voelen. Dus ik vind nog steeds dat ik mijn reactie kan terugplaatsen. Wellicht dat jij je emoties aan de kant kan zetten.
Een topic over ras geeft geen vrijbrief om racistische uitspraken te doen, evenmin om constant op negatieve wijze te hameren op een specifiek ras & kleur. Nederlander zijn is overigens geen ras en nee ik vind dat je post niet terug mag komen te staan, zal wat mij betreft dus ook niet gebeuren.

Daarnaast is het gebruikelijk dat we op gevoel modereren.
pi_77358349
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 22:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Een topic over ras geeft geen vrijbrief om racistische uitspraken te doen, evenmin om constant op negatieve wijze te hameren op een specifiek ras & kleur. Nederlander zijn is overigens geen ras en nee ik vind dat je post niet terug mag komen te staan, zal wat mij betreft dus ook niet gebeuren.

Daarnaast is het gebruikelijk dat we op gevoel modereren.
Racistisch? Dat is nogal een aantijging. Er is niets racistisch aan mijn post. Het topic gaat simpelgezegd over een specifieke ras en wanneer ik stel dat die ras op een aantal gebieden is achtergebleven dan is dat mijn mening. Daar heb jij helemaal niets over te zeggen noch over het feit dat wanneer ik vind dat als ik een Afrikaan zou zijn geweest ik me zou schamen.
Hij is dol op goud? Ik zal hem tegemoetkomen: nu kan hij zoveel ervan drinken als hij opkan!
  woensdag 27 januari 2010 @ 23:00:38 #39
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77358508
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 22:51 schreef Surenas het volgende:
Wanneer ik stel dat ik mij zou schamen als ik een neger was geweest, dan is dat mijn mening. Een mening wat onderbouwt is met allerlei redenen die ik daarvoor heb gegeven. En dat je er in eerste instantie er op had gereageerd toont enkel dat jij het ook niet door de beugel vond, maar je wel achter je collega moet scharen die teveel met emotie regeert.
Het klopt dat het een mening is, maar niet elke mening is toelaatbaar zuiver omdat ze een mening is. Als ik van mening ben dat iemand dood moet, dan wordt dat ook weggehaald. Ook al onderbouw ik dat.

Ik meende verder dat ik direct al afwijzend reageerde.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_77358584
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 23:00 schreef Iblis het volgende:

[..]

Het klopt dat het een mening is, maar niet elke mening is toelaatbaar zuiver omdat ze een mening is. Als ik van mening ben dat iemand dood moet, dan wordt dat ook weggehaald. Ook al onderbouw ik dat.

Ik meende verder dat ik direct al afwijzend reageerde.
Een doodverwensing is iets anders dan op basis van een aantal redenen tot de conclusie komen dat Afrikanen op veel gebieden zijn achtergebleven. En wanneer ik stel dat ik mij zou schamen als ik Afrikaan was geweest - vanwege de mentaliteit die er daar heest - dat is dan mijn mening en heeft dat weinig met racisme te maken. Ik vind nog steeds dat ik mijn reactie mag terugplaatsen en met de toestemming van Triggershot heb ik weinig te maken. Ik hou mij strikt aan de policy en als we om alles wat we zeggen iemand zich beledigd zou kunnen voelen dan zouden we net zo goed het forum kunnen sluiten.
Hij is dol op goud? Ik zal hem tegemoetkomen: nu kan hij zoveel ervan drinken als hij opkan!
pi_77358647
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 22:57 schreef Surenas het volgende:

[..]

Racistisch? Dat is nogal een aantijging. Er is niets racistisch aan mijn post. Het topic gaat simpelgezegd over een specifieke ras en wanneer ik stel dat die ras op een aantal gebieden is achtergebleven dan is dat mijn mening. Daar heb jij helemaal niets over te zeggen noch over het dat wanneer ik vind dat als ik een Afrikaan zou zijn geweest ik me zou schamen.
Hoe kom je er bij dat het topic over één specifiek ras gaat? Dit is niet het geval in de OP geweest noch in het verloop van de discussie, misschien rondom jouw input en de reacties hierop, maar qua topic niet.

En ja, inhoud van je reactie is meer racistisch te noemen dan iets anders, prima dat het je mening is, maar niet alle meningen blijven staan, zeker niet die ronduit beledigend, kwetsend en negatief zijn t.o.v een ras, moderators gaan daar wel degelijk over.
pi_77358743
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 23:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hoe kom je er bij dat het topic over één specifiek ras gaat? Dit is niet het geval in de OP geweest noch in het verloop van de discussie, misschien rondom jouw input en de reacties hierop, maar qua topic niet.

En ja, inhoud van je reactie is meer racistisch te noemen dan iets anders, prima dat het je mening is, maar niet alle meningen blijven staan, zeker niet die ronduit beledigend, kwetsend en negatief zijn t.o.v een ras, moderators gaan daar wel degelijk over.
Ik betrekt het tot één specifieke ras en gezien het onderwerp/topic is dat niet misplaatst. De inhoud van mijn post is niet racistisch. Er is niets racistisch aan het feit dat ik mij zou schamen als ik een Afrikaan zou zijn geweest. Maar goed, jij als halve Afrikaan bent dan ook totaal niet objectief in deze.
Hij is dol op goud? Ik zal hem tegemoetkomen: nu kan hij zoveel ervan drinken als hij opkan!
  woensdag 27 januari 2010 @ 23:07:00 #43
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77358816
Dat het jouw mening is, en dat je die onderbouwt, is me duidelijk. Desondanks is ze zodanig raciaal geënt dat ze m.i. als racistisch kan worden opgevat omdat je dit op alle negers betrekt. M.i. zou je je weinig hebben om voor te schamen als je Barack Obama of Michelle Obama of Clarence Seedorf of Edgar Davids zou zijn – om even enkele bekenden te noemen. Noch als je gewoon iemand bent zoals elke Nederlander die werkt naar school gaat. Dan toch zeggen dat je je überhaupt zou schamen vanwege je huidskleur kan m.i. alleen als een discriminatoire opmerking gezien worden.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  woensdag 27 januari 2010 @ 23:07:41 #44
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77358849
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 23:05 schreef Surenas het volgende:
Maar goed, jij als halve Afrikaan bent dan ook totaal niet objectief in deze.
Wil je niet op de man spelen?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_77358977
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 23:05 schreef Surenas het volgende:

[..]

Ik betrekt het tot één specifieke ras en gezien het onderwerp/topic is dat niet misplaatst. De inhoud van mijn post is niet racistisch. Er is niets racistisch aan het feit dat ik mij zou schamen als ik een Afrikaan zou zijn geweest.
In mijn woordenboek komt het negatief gehamer op één (specifiek) ras gekoppeld met negatieve waardeoordelen overeen met racisme, wat ook meteen mijn reden is geweest om het weg te halen.
quote:
Maar goed, jij als halve Afrikaan bent dan ook totaal niet objectief in deze.
Of het nu over Afrikanen, Europeanen, Aziaten of wat dan ook zou gaan, zou allemaal weggehaald worden, zonder enig onderscheid. Not to mention dat ik niet half negroïde ben, dus in jouw reacties werd ik net vrijgepleit en voelde ik me niet aangesproken.

Wel wil ik je zeggen dat ik niet geamuseerd ben van dat je hier in dit topic constant herhaalt wat er in het ander topic is weggehaald.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2010 23:12:25 ]
pi_77359013
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 23:07 schreef Iblis het volgende:
Dat het jouw mening is, en dat je die onderbouwt, is me duidelijk. Desondanks is ze zodanig raciaal geënt dat ze m.i. als racistisch kan worden opgevat omdat je dit op alle negers betrekt. M.i. zou je je weinig hebben om voor te schamen als je Barack Obama of Michelle Obama of Clarence Seedorf of Edgar Davids zou zijn – om even enkele bekenden te noemen. Noch als je gewoon iemand bent zoals elke Nederlander die werkt naar school gaat. Dan toch zeggen dat je je überhaupt zou schamen vanwege je huidskleur kan m.i. alleen als een discriminatoire opmerking gezien worden.
Ik heb mij nooit schuldig gemaakt aan racisme. Ik stel dat - op basis van de mentaliteit die er daar heerst - wanneer ik een Afrikaan zou zijn, ik mij daarvoor zou schamen. Dat er ook goede Afrikanen zijn klopt, net zoals er ook goede Duitsers waren, maar ook die worden nooit naar voren gehaald in een discussie. Nu wil ik de Duitsers niet gelijkstellen aan de Afrikanen, maar je begrijpt mijn punt hoop ik. Ik zou mij schamen vanwege de mentaliteit, niet vanwege het feit dat negers een ander kleurtje hebben.
Hij is dol op goud? Ik zal hem tegemoetkomen: nu kan hij zoveel ervan drinken als hij opkan!
pi_77359119
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 23:10 schreef Triggershot het volgende:
Wel wil ik je zeggen dat ik niet geamuseerd ben van dat je hier in dit topic constant herhaalt wat er in het ander topic is weggehaald.
Dan heb jij pech. Net alsof een rechter tijdens een rechtszaak verzoekt om niet inhoudelijk te reageren, aangezien een aantal mensen daar zich wel beledigd over zouden kunnen voelen.
Hij is dol op goud? Ik zal hem tegemoetkomen: nu kan hij zoveel ervan drinken als hij opkan!
  woensdag 27 januari 2010 @ 23:14:51 #48
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77359157
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 23:11 schreef Surenas het volgende:
Ik heb mij nooit schuldig gemaakt aan racisme. Ik stel dat - op basis van de mentaliteit die er daar heerst - wanneer ik een Afrikaan zou zijn, ik mij daarvoor zou schamen. Dat er ook goede Afrikanen zijn klopt, net zoals er ook goede Duitsers waren, maar ook die worden nooit naar voren gehaald in een discussie. Nu wil ik de Duitsers niet gelijkstellen aan de Afrikanen, maar je begrijpt mijn punt hoop ik. Ik zou mij schamen vanwege de mentaliteit, niet vanwege het feit dat negers een ander kleurtje hebben.
Je maakt het met je post erger. Omdat je nu even generaliserend iedereen eenzelfde mentaliteit aanwrijft. Wat mij betreft is het klaar, het is me nu helemaal duidelijk geworden dat die post meer dan terecht is weggehaald, en als je het er niet mee eens blijft dan stel ik voor dat je een FA verwittigt.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_77359210
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 23:14 schreef Iblis het volgende:

[..]

Je maakt het met je post erger. Omdat je nu even generaliserend iedereen eenzelfde mentaliteit aanwrijft. Wat mij betreft is het klaar, het is me nu helemaal duidelijk geworden dat die post meer dan terecht is weggehaald, en als je het er niet mee eens blijft dan stel ik voor dat je een FA verwittigt.
Niet iedereen, wel de meerderheid. Maar goed, ik neem wel even contact op met een FA.
Hij is dol op goud? Ik zal hem tegemoetkomen: nu kan hij zoveel ervan drinken als hij opkan!
pi_77359354
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 23:16 schreef Surenas het volgende:

[..]

Niet iedereen, wel de meerderheid. Maar goed, ik neem wel even contact op met een FA.
Veel succes.

Deze zijn te bereiken via
forum@fok.nl
Per pm: forum@fok.nl
en Feedback als forum.
  woensdag 27 januari 2010 @ 23:24:12 #51
104871 remlof
Europees federalist
pi_77359561
Niet nodig, Surenas is een kloon van een gebande.
pi_77475230
Misschien een idee om het wetenschapsjournalistiektopic in de gaten te houden; Bankfurt is weer es flauwekul aan het spuien.
-
pi_77475271
quote:
Op zondag 31 januari 2010 13:26 schreef Haushofer het volgende:
Misschien een idee om het wetenschapsjournalistiektopic in de gaten te houden; Bankfurt is weer es flauwekul aan het spuien.
I'm on it.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 17:57:24 #54
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_79069659
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_79093094
Thnx, dicht.
  Moderator vrijdag 19 maart 2010 @ 10:31:38 #56
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_79327058
On natuurlijk aminozuren in eiwitten

kan deze titel veranderd worden in: Onnatuurlijke amminozuren in eiwitten
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 19 maart 2010 @ 10:34:11 #57
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_79327160
Done.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  Moderator vrijdag 19 maart 2010 @ 10:40:33 #58
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_79327397
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:34 schreef Iblis het volgende:
Done.
thanks niet dat iemand het gaat lezen trouwens
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_81491557
In mijn zoektocht naar een topic over (populair) wetenschappelijke boeken kwam ik de volgende twee topics tegen:
Literatuur discussietopic
Populair wetenschappelijk boek gezocht

Ik heb in de nieuwste gereageerd. Ze gaan beiden over bijna hetzelfde onderwerp, kunnen ze niet beter gemerged worden? Ook al zijn beiden onderwerpen al heel oud, het leek me interessant omdat ook in het andere onderwerp goede suggesties staan.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_81496985
Ik heb een aanvraag gedaan, beide topics zijn inderdaad wel de moeite waard om te houden en ze passen wel goed bij elkaar We wachten het even af.
-
pi_81524230
Je linkt trouwens naar twee dezelfde topics. Kun je een linkje geven van het andere topic wat je gevonden hebt? We kunnen dan een linkje van het ene actieve topic in het andere doen en de inactieve op slot gooien, dat werkt net zo goed.
-
pi_81543941
quote:
Op maandag 17 mei 2010 09:41 schreef Haushofer het volgende:
Je linkt trouwens naar twee dezelfde topics. Kun je een linkje geven van het andere topic wat je gevonden hebt? We kunnen dan een linkje van het ene actieve topic in het andere doen en de inactieve op slot gooien, dat werkt net zo goed.
Volgens mij zijn de twee topics al samengevoegd. Dit was de openingspost van het andere topic:
Literatuur discussietopic

Hij staat nu in F&L, is dat de bedoeling?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_81567894
Zag gisteren inderdaad ook dat ze gemerged waren.

In F&L lijkt-ie me wel op z'n plek. Er worden zowel filosofie- als wetenschappelijke boeken besproken, dus er lijkt niet echt een duidelijke voorkeur voor W&T of F&L
-
pi_81568412
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 09:16 schreef Haushofer het volgende:
Zag gisteren inderdaad ook dat ze gemerged waren.

In F&L lijkt-ie me wel op z'n plek. Er worden zowel filosofie- als wetenschappelijke boeken besproken, dus er lijkt niet echt een duidelijke voorkeur voor W&T of F&L
Vanuit academisch oogpunt valt het pre empirisch redeneren toch wel eigenlijk per definitie onder filosofie?
pi_81602324
Ik probeer even te bedenken wat je precies probeert te zeggen
-
pi_82776502
Zoals jullie waarschijnlijk al hebben gelezen is er een nieuw knopje "topic volgen" aan het reageervenster toegevoegd (in het rijtje "preview" en "invoeren"). Mocht je dit niet zien, dan ligt dat waarschijnlijk aan de lay-out die je gekozen hebt. Dit betekent wel dat we vanaf nu tvp's zullen verwijderen uit topics en van jullie vragen om dat knopje te gebruiken.
-
pi_83295684
Wie zijn de trolls waarover de mod het heeft?

Vrije Energie wetenschappelijk aangetoond door de Russen!
  vrijdag 25 juni 2010 @ 18:19:07 #68
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_83295923
Er wordt over en weer getrolld/geflamed. Users zitten elkaar uit de tent te lokken. Het is overduidelijk dat mediacurator niet zo heel veel zin heeft in een wetenschappelijke discussie, en hij zit nu z'n standpunten met youtubefilmpjes te onderbouwen. _Led_ o.a. maakt hem daarom belachelijk, maar ook opmerkinge over diploma's e.d. vallen daaronder.

Ik zie het niet gebeuren dat die topic nog een zinnige wending krijgt. Daarom dicht.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_83296052
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 18:19 schreef Iblis het volgende:
Er wordt over en weer getrolld/geflamed. Users zitten elkaar uit de tent te lokken. Het is overduidelijk dat mediacurator niet zo heel veel zin heeft in een wetenschappelijke discussie, en hij zit nu z'n standpunten met youtubefilmpjes te onderbouwen. _Led_ o.a. maakt hem daarom belachelijk, maar ook opmerkinge over diploma's e.d. vallen daaronder.

Ik zie het niet gebeuren dat die topic nog een zinnige wending krijgt. Daarom dicht.
Nee, dat laatste ben ik het mee eens. Puur omdat het over dit onderwerp gaat.

Mijn vraag over zijn kennis van natuurkunde is om te kijken waarom hij zo ernstig probeert vast te houden aan een standpunt dat keer op keer (buiten Fok, buiten dat topic en in dat topic) bewezen is. Of hij er daadwerkelijk verstand van heeft, of alleen maar ergens wat heeft gelezen.
pi_84374412
Lang niet gepost hier, dus dat zullen we maar opvatten als iets positiefs

Ga morgen 2 weken weg om overspoeld te worden met allerlei snaartheorie, mijn geliefde F&L-collega Triggershot zal het schorriemorrie hier in de gaten houden

-
  donderdag 12 augustus 2010 @ 21:58:48 #71
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_85206123
Waar is Iblis gebleven?
Géén kloon van tvlxd!
pi_85772117
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 21:58 schreef Montov het volgende:
Waar is Iblis gebleven?
Dat, en hij's nu ook op zwart?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 17:24:45 #73
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_85777863
Ik zal mij even voorstellen, ik ben de nieuwe WFL-mod.
Géén kloon van tvlxd!
pi_85804594
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 21:58 schreef Montov het volgende:
Waar is Iblis gebleven?
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 14:44 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Dat, en hij's nu ook op zwart?
Er is al een tijdje niks van em vernomen. Ik heb em een PM gestuurd en hoop op een antwoord; er is vanachter de schermen besloten dat hij (voorlopig) eerst op zwart wordt gezet.

Hij had het erg druk met zijn nieuwe baan, en we hoopten dat de drukte tijdelijk zou zijn. Ik weet verder ook het fijne er niet van, dus we wachten een hopelijk antwoord van Iblis af :)
-
pi_85804839
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 17:24 schreef Montov het volgende:
Ik zal mij even voorstellen, ik ben de nieuwe WFL-mod.
WFL is zo 2009 :{w
-
pi_85807417
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 13:28 schreef Haushofer het volgende:

[..]


[..]



Er is al een tijdje niks van em vernomen. Ik heb em een PM gestuurd en hoop op een antwoord; er is vanachter de schermen besloten dat hij (voorlopig) eerst op zwart wordt gezet.

Hij had het erg druk met zijn nieuwe baan, en we hoopten dat de drukte tijdelijk zou zijn. Ik weet verder ook het fijne er niet van, dus we wachten een hopelijk antwoord van Iblis af :)
Laten we hopen dat dat het inderdaad is dan :) Dank voor de update!
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  zondag 19 september 2010 @ 15:21:01 #77
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_86602141
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zondag 19 september 2010 @ 15:23:18 #78
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_86602195
Met een topicreport heb je trouwens vaak sneller resultaat.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_86603417
Merci, de hele OP was ook al weggeëdit zag ik dus dan is er weinig meer van te maken.
-
  zondag 3 oktober 2010 @ 16:25:57 #80
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_87135663
Nieuwe planeet gaf teken van leven

Lijkt me dubbel met dat andere 'nieuwe planeet'-topic.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zondag 3 oktober 2010 @ 16:31:55 #81
8369 speknek
Another day another slay
pi_87135853
Je hebt gelijk, bedankt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_88069469
Ik wil graag iets voorstellen.
Is het mogelijk om de centrale topics die zich tegenwoordig onderaan de pagina's bevinden te verplaatsen naar bovenaan de pagina. Ik heb het idee dat er dan meer recht aan de centrale topics wordt gedaan. De meesten laten ze nu links liggen. als ze bovenaan de pagina staan worden ze meteen door iedereen gezien, nu worden ze vaak niet gezien omdat men niet onderaan de pagina komt bijvoorbeeld. Ik kom maar al te vaak mensen tegen die bijvoorbeeld soms niet eens van het bestaan van een centraal topic afwisten.
Zou dit aub kunnen? Het kan er alleen maar positief op vooruit gaan.

Groet
E.F.M
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_88077502
Ik vind wel dat je een punt hebt, maar ik weet niet of het mogelijk is technisch gezien. Nu zou het betekenen dat ik van alle centrale topics, sticky topics maak zodat ze bovenaan staan. Maar dan gaat de functie/nut van de sticky weer verloren.

Zal het iig mee naar achter nemen. :)
  maandag 24 januari 2011 @ 19:41:39 #84
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_91813759
Deze user opent wel heel erg veel (lees: alleen maar) topics waarin hij verwijst naar een bepaalde website (visionair.nl): http://forum.fok.nl/user/history/328436
In combinatie met zijn naam riekt dit toch behoorlijk naar spam...
  maandag 24 januari 2011 @ 20:39:05 #85
8369 speknek
Another day another slay
pi_91817155
Ja bedankt, volgens mij is er niet echt beleid voor als ze wel gewoon normaal meedoen en discussiepunten aandragen... zal het meenemen naar achter.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_93302746
Daar sluit ik me bij aan. De posts van verrekijker hebben verdacht veel weg van spam / site promoting.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_93525462
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 12:49 schreef Molurus het volgende:
Daar sluit ik me bij aan. De posts van verrekijker hebben verdacht veel weg van spam / site promoting.
Ik ben in F&L en W&T al bezig geweest om zijn posts te editten om zo de links te verwijderen. Tevens hem gewaarschuwd dat de volgende keer het niet meer getolereerd wordt.
pi_94248433
quote:
14s.gif Op woensdag 2 maart 2011 03:41 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Ik ben in F&L en W&T al bezig geweest om zijn posts te editten om zo de links te verwijderen. Tevens hem gewaarschuwd dat de volgende keer het niet meer getolereerd wordt.
Nou, hij gaat er dus onvermoeibaar mee door.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_94282771
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 18:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nou, hij gaat er dus onvermoeibaar mee door.
Persoonlijk vind ik het nog wel kunnen in die twee topics; het is interessante materie, en het is meer dan slechts een linkdump; Verrekijker gaat wel in op verschillende posts hier :) Ik heb hem er voor gewaarschuwd.
-
  vrijdag 18 maart 2011 @ 17:22:44 #90
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_94298181
Ach, z'n posts heb ik verder weinig moeite mee, en zelfs z'n misplaatste arrogantie neem ik nog wel voor lief (anders zou ik niet op Fok! zitten :P). Maar dat continue reclame maken voor z'n website gaat mij toch wel te ver.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_94586876
Er is een discussie begonnen in het Met uitsterven bedreigt topic (de eerste!) van ExperimentalFrentalMental. En er wordt naar mijn mening een goed punt aangesneden. Hij heeft tig van die copy paste topics waar nul discussie is. Hij zegt wel bwoah, 1500 views gek. Maar als het echt door veel mensen geleest zou worden, was dat een veelvoud geweest. Nu is het alleen maar de mensen die klikken, zien dat het een linkdump is en weer vertrekken. Hij zelf gaat nooit in discussie over het onderwerp. Het zijn dus naar mijn mening zwaar zinloze topics. Valt het de mods niet op, of zijn ze het oneens met mij?
pi_94589289
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 07:53 schreef stbabylon het volgende:
Er is een discussie begonnen in het Met uitsterven bedreigt topic (de eerste!) van ExperimentalFrentalMental. En er wordt naar mijn mening een goed punt aangesneden. Hij heeft tig van die copy paste topics waar nul discussie is. Hij zegt wel bwoah, 1500 views gek. Maar als het echt door veel mensen geleest zou worden, was dat een veelvoud geweest. Nu is het alleen maar de mensen die klikken, zien dat het een linkdump is en weer vertrekken. Hij zelf gaat nooit in discussie over het onderwerp. Het zijn dus naar mijn mening zwaar zinloze topics. Valt het de mods niet op, of zijn ze het oneens met mij?
Tig copy/paste topics :) edit: laat ook maar :)
Edit: Ik heb in de jaren op Fok al heel wat gediscussieerd, ik geef toe, ik discussieer lang niet meer zoveel als in het begin. Ik discussieer hier en op andere forums tegenwoordig nog regelmatig maar heb me de laatste tijd meer toegelegd op het informeren van mensen met nieuws uit de wetenschap, Ik hou je niet tegen om te discussiëren, niemand niet en regelmatig ontstaan er discussies, helaas niet altijd ontopic ;)
De topics (en nee het zijn er geen tig :) ) bestaan al een hele tijd en nu ga jij ineens klagen, nee heb nooit klachten gehad van mods, en die zullen vast wel van het bestaan van mijn topics afweten. Wat is nu echt het probleem? Stoor je je aan een van mijn reacties in het desbetreffende topic? zo ja, excuses.
En wat is dat voor een onzin.
quote:
1500 views gek
'Gek' heb ik niet gezegd, en let eens op mijn emoticon met knipoog erachter, neem t niet te serieus aub.
quote:
Maar als het echt door veel mensen geleest zou worden
:'(

[ Bericht 0% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 25-03-2011 10:19:48 ]
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_94589694
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 10:07 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

Tig copy/paste topics :) edit: laat ook maar :)
Ik discussieer tegenwoordig op forums nog regelmatig maar heb me de laatste tijd meer toegelegd op het informeren van mensen met nieuws uit de wetenschap, Ik hou je niet tegen om te discussiëren, niemand niet en regelmatig ontstaan er discussies, helaas niet altijd ontopic ;)
De topics (en nee het zijn er geen tig :) ) bestaan al een hele tijd en nu ga jij ineens klagen, nee heb nooit klachten gehad van mods, en die zullen vast wel van het bestaan van mijn topics afweten. Wat is nu echt het probleem? Stoor je je aan een van mijn reacties in het desbetreffende topic? zo ja, excuses.
En wat is dat voor een onzin.

[..]

'Gek' heb ik niet gezegd, en let eens op mijn emoticon met knipoog erachter, neem t niet te serieus aub.

[..]

:'(
Bwaoh heb je ook niet gezegd. Dichterlijke vrijheid :)

Ik stoor me aan je e-peen-gedrag. Heb er nooit eerder wat van gezegd omdat ik gewoon niet meer op zo'n topic klik als ik erachter kom dat het weer een ordinair dump-topic is. Maar nu ging je jezelf verdedigen en dat was voor mij een aanleiding om er eens wat van te zeggen.

Oh, en sterke comeback, gaan janken over een d/t foutje.
pi_94589833
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 10:19 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Bwaoh heb je ook niet gezegd. Dichterlijke vrijheid :)

Ik stoor me aan je e-peen-gedrag. Heb er nooit eerder wat van gezegd omdat ik gewoon niet meer op zo'n topic klik als ik erachter kom dat het weer een ordinair dump-topic is. Maar nu ging je jezelf verdedigen en dat was voor mij een aanleiding om er eens wat van te zeggen.

Oh, en sterke comeback, gaan janken over een d/t foutje.
En ik stoor me aan jouw mierengeneuk (dichterlijke vrijheid ;) )
Tja, die fout is toch wel een erg grove fout, vooral voor iemand die leraar sterrenkunde is?

peace
:)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_94589987
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 10:22 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

En ik stoor me aan jouw mierengeneuk (dichterlijke vrijheid ;) )
Tja, die fout is toch wel een erg grove fout, vooral voor iemand die leraar sterrenkunde is?

peace
:)
Je blijft bezig met schattige aannames waardoor je persoonlijke aanvallen niet kloppen :)

Maar ik snap wel waarom je je daar tot toe verlaagd. Iemand komt aan je e-peen en dat is nog niet eerder gebeurt hier in W&T. Dat doet ook zeer.
pi_94590169
Auw _O-
Ok laten we dit topic niet gaan vervuilen. Adios
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_94590567
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 19:53 schreef Friek_ het volgende:
Ik vind wel dat je een punt hebt, maar ik weet niet of het mogelijk is technisch gezien. Nu zou het betekenen dat ik van alle centrale topics, sticky topics maak zodat ze bovenaan staan. Maar dan gaat de functie/nut van de sticky weer verloren.

Zal het iig mee naar achter nemen. :)
Got a point, jammer.
:)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_94959970
Over linkdumps gesproken, ik overwoog een topic te openen over free google books, wetenschappelijke werken van 19e eeuw en vroeger, vrij van auteursrechten dus. Voordeel van zo'n boeken is dat ze meestal ook voor personen wiens vakgebied het niet is nog begrijpelijk zijn, en dat ze vaak experimenten of technieken bevatten die een amateur zelf kan uitvoeren.
Naast google books zijn er waarschijnlijk nog andere bronnen (WHO, Gutenberg project ..).
Maar misschien bestaat er reeds een topic waar dit kan?
pi_94960319
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 23:19 schreef meth1745 het volgende:
Over linkdumps gesproken, ik overwoog een topic te openen over free google books, wetenschappelijke werken van 19e eeuw en vroeger, vrij van auteursrechten dus. Voordeel van zo'n boeken is dat ze meestal ook voor personen wiens vakgebied het niet is nog begrijpelijk zijn, en dat ze vaak experimenten of technieken bevatten die een amateur zelf kan uitvoeren.
Naast google books zijn er waarschijnlijk nog andere bronnen (WHO, Gutenberg project ..).
Maar misschien bestaat er reeds een topic waar dit kan?
Ik zou zeggen: open een nieuw topic erover. :) Het kan mogelijk een soortgelijk topic worden als in F&L, waar we een reeks voor video's hebben. Het is altijd wel interessant om veel kwalitatieve informatie geconcentreerd in één topic te hebben.
pi_94982636
Natuurkundenieuws verzameltopic

Ik heb hier een beetje moeite mee. Er wordt helemaal geen nieuws gepost. Bovendien denk ik dat ieder echt interessant natuurkundig nieuwsfeit gewoon een eigen topic verdient. Daar is geen verzameltopic voor nodig. Tenslotte zijn de posts van TS steevast van een en dezelfde bron afkomstig. Dat maakt een nogal spammerige indruk.
  zondag 3 april 2011 @ 17:07:17 #101
8369 speknek
Another day another slay
pi_94984034
Ik ben het met je eens.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 4 april 2011 @ 13:40:27 #102
328436 Verrekijker
De blik op oneindig
pi_95020766
Helaas moet ik vaststellen dat het natuurkunde nieuws topic door Speknek is afgesloten zonder wederhoor toe te passen. Er bestaat wel een vergelijkbaar astronomie topic. Kortom: dit riekt naar willekeur.

Mede krijg ik het verwijt dat ik "reclame maak" of "spam" omdat ik een bronvermelding van een tekst geef. In ieder wetenschappelijk artikel vindt bronvermelding plaats. Het overnemen van teksten is verder in veel gevallen slechts toegestaan met bronvermelding. Kortom: als we de redenatie van Speknek volgen is alle wetenschap spam.

Graag zie ik dan ook dat de beslissing om dit topic te sluiten, wordt teruggedraaid of met zinnige redenen wordt omkleed om zo de sterke indruk van willekeur en een onwetenschappelijke instelling weg te nemen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Verrekijker op 04-04-2011 13:52:18 ]
pi_95021449
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 13:40 schreef Verrekijker het volgende:
Helaas moet ik vaststellen dat het natuurkunde nieuws topic door Speknek is afgesloten zonder wederhoor toe te passen. Er bestaat wel een vergelijkbaar astronomie topic. Kortom: dit riekt naar willekeur.

Mede krijg ik het verwijt dat ik "reclame maak" of "spam" omdat ik een bronvermelding van een tekst geef. In ieder wetenschappelijk artikel vindt bronvermelding plaats. Het overnemen van teksten is verder in veel gevallen slechts toegestaan met bronvermelding. Kortom: als we de redenatie van Speknek volgen is alle wetenschap spam. Een beetje dom.
Speciaal voor jou heb ik in dat topic de bronvermeldingen eruit gesloopt. Kwaadaardig ben ik hè?

Als wij zeggen dat iets in de categorie spam of sitepromoting valt, dan valt het gewoon in die categorie. We kunnen lang en breed discussieren over de aard en definitie van beide begrippen, maar op het einde van de dag zijn wij de moderators en bepalen wij wat we onder deze begrippen verstaan. Als je het daar niet mee eens bent raad ik je aan om je biezen te pakken en het op een ander forum nogmaals te proberen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2011 13:56:56 ]
  maandag 4 april 2011 @ 14:08:20 #104
8369 speknek
Another day another slay
pi_95022005
Het probleem voor ons is dat we nooit in de hoofden van de users kunnen kijken om de achterliggende gedachte van hun post precies vast te stellen. Daarom moeten we op indrukken afgaan en blijft het altijd een beetje willekeur.

Ofschoon ExperimentalFrentalMental wel veel stukjes van astronieuws.nl post, heb ik niet het idee dat hij aan die site gelieerd is, hij plugt het nergens anders en post ook stukjes van andere sites of kranten. Hem (en CRASH, die volgens mij wel aan een site is gelieerd maar die ook zelden plugt) lijkt het meer te doen om het nieuws. Bij jou is het eigenlijk vrij duidelijk dat je naamsbekendheid voor visionair wil creeren, iets wat eigenlijk gelijk banwaardig is, maar omdat je voor de rest goed meedoet geven we er niet al te veel ruchtbaarheid aan bij de admins.

Om eerlijk te zijn ben ik sowieso niet zo'n fan van nieuwsverzameltopics, aangezien dit discussiefora zouden moeten zijn, maar dat terzijde.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 4 april 2011 @ 14:11:30 #105
328436 Verrekijker
De blik op oneindig
pi_95022139
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 13:55 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Speciaal voor jou heb ik in dat topic de bronvermeldingen eruit gesloopt. Kwaadaardig ben ik hè?

Als wij zeggen dat iets in de categorie spam of sitepromoting valt, dan valt het gewoon in die categorie. We kunnen lang en breed discussieren over de aard en definitie van beide begrippen, maar op het einde van de dag zijn wij de moderators en bepalen wij wat onder deze begrippen verstaan. Als je het daar niet mee eens bent raad ik je aan om je biezen te pakken en het op een ander forum nogmaals te proberen.
Nou, Freek, als je werkelijk zo'n flinke vent bent, wees dan zo dapper om helder te definiëren dan wat je verstaat onder spam of sitepromotie (klaarblijkelijk zelfs een bronvermelding) en zet dat dan duidelijk in je policy. Wel zo netjes naar de gebruikers. Of wat je ook kan doen: verbied het plaatsen van links naar alles wat het niveau van joepoep te boven gaat en hernoem dit forum tot Wetenschapsreligie of zo. Ik noem maar een dwarsstraat.
  maandag 4 april 2011 @ 14:17:09 #106
328436 Verrekijker
De blik op oneindig
pi_95022331
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 14:08 schreef speknek het volgende:
Het probleem voor ons is dat we nooit in de hoofden van de users kunnen kijken om de achterliggende gedachte van hun post precies vast te stellen. Daarom moeten we op indrukken afgaan en blijft het altijd een beetje willekeur.

Ofschoon ExperimentalFrentalMental wel veel stukjes van astronieuws.nl post, heb ik niet het idee dat hij aan die site gelieerd is, hij plugt het nergens anders en post ook stukjes van andere sites of kranten. Hem (en CRASH, die volgens mij wel aan een site is gelieerd maar die ook zelden plugt) lijkt het meer te doen om het nieuws. Bij jou is het eigenlijk vrij duidelijk dat je naamsbekendheid voor visionair wil creeren, iets wat eigenlijk gelijk banwaardig is, maar omdat je voor de rest goed meedoet geven we er niet al te veel ruchtbaarheid aan bij de admins.

Om eerlijk te zijn ben ik sowieso niet zo'n fan van nieuwsverzameltopics, aangezien dit discussiefora zouden moeten zijn, maar dat terzijde.
Een eerlijke en inhoudelijke reactie.
Hiervoor mijn complimenten.
Ok, ik snap nu in ieder geval jouw gedachtengang. Het probleem bij die benadering is zoals je zegt dat je de motieven van je gebruikers niet kunt achterhalen. Op Visionair hanteren we de gedachtengang dat als iemand zijn site promoot op een manier die de informatieinhoud vergroot we het toejuichen. Daarmee voorkom je dit probleem. Misschien een overweging?
pi_95022615
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 14:11 schreef Verrekijker het volgende:

[..]

Nou, Freek, als je werkelijk zo'n flinke vent bent, wees dan zo dapper om helder te definiëren dan wat je verstaat onder spam of sitepromotie (klaarblijkelijk zelfs een bronvermelding) en zet dat dan duidelijk in je policy.
Sitepromoting is simpelweg het volgende: het plaatsen van links met de bedoeling reclame te maken. Of jij nu reclame maakt of niet is een kwestie van smaak en zekere mate van subjectiviteit. Zoals speknek al zegt; we kunnen niet in de hoofden kijken van andere mensen, we zien puur de posts. Als we uit die posts kunnen opmaken dat er duidelijk reclame-doeleinden mee gemoeid zijn, dan zijn die links illegale links.
pi_95022690
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 14:08 schreef speknek het volgende:
Om eerlijk te zijn ben ik sowieso niet zo'n fan van nieuwsverzameltopics, aangezien dit discussiefora zouden moeten zijn, maar dat terzijde.
Eindelijk een soort van reactie, soort van, op mijn opmerking van vorige week.

Die verzameltopics slaan nergens op. Er kijkt geen hond en er is 0 discussie.
  maandag 4 april 2011 @ 14:37:13 #109
8369 speknek
Another day another slay
pi_95023004
Maar het kan ook niet echt kwaad; behalve dan wellicht dat een discussiewaardig bericht door de droge behandeling de kop in wordt gedrukt omdat het niet meer uitnodigt tot discussie. Maar het staat iedereen vrij alsnog er een topic over te beginnen. Sorry, ik had er inderdaad eerder op moeten reageren, maar zoals gezegd sta ik, en waarschijnlijk de andere mods ook, er enigszins ambivalent tegenover.
Het is zo gegroeid omdat er users zijn die informatie willen delen die niet door de fp wordt opgepikt, en in zichzelf niet discussiewaardig zijn, maar toch je kennis over wetenschap vermeerderen. Ik moet bekennen dat ik het zelf ook zelden lees, maar ieder zijn of haar meug toch?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 4 april 2011 @ 14:38:33 #110
328436 Verrekijker
De blik op oneindig
pi_95023058
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 14:25 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Zoals speknek al zegt; we kunnen niet in de hoofden kijken van andere mensen,
Kortom: als iemand je niet aanstaat, bannen maar. Het is begrijp ik slimmer om net te doen alsof je niets met een bepaalde site te maken hebt en ook wat andere linkjes er tussen door te strooien. Met deze policy lok je dus liegen, frauduleus en stiekem gedrag uit.

Op Visionair streven wij er naar dat mensen het beste uit zichzelf halen. Dat gebeurt niet door stiekem gedrag aan te moedigen of te belonen, zoals met de boven beschreven policy het geval is. Daarom stellen wij alleen kwalitatieve eisen: iemand mag reclame maken wat hij of zij wil, zolang deze inhoudelijk relevant is. Daarmee zorgen wij dat onze bezoekers, ook als ze reclame willen maken, Visionair waardevoller en interessanter maken. Als dat ons Google ranking of bezoekers kost, het zij zo. We zullen er veel meer bezoekers voor terug krijgen omdat er veel meer hoogwaardige inhoud komt en er ook een leukere sfeer hangt. Het is ook niet mogelijk deze policy te spammen. We dwingen spammers hiermee zelfs onze site te verbeteren.

Dit ter overweging.
pi_95024465
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 14:38 schreef Verrekijker het volgende:

[..]

Kortom: als iemand je niet aanstaat, bannen maar.
Ja? Zie niet in hoe het anders moet.
quote:
Het is begrijp ik slimmer om net te doen alsof je niets met een bepaalde site te maken hebt en ook wat andere linkjes er tussen door te strooien. Met deze policy lok je dus liegen, frauduleus en stiekem gedrag uit.
Ik snap werkelijk niets van dit gebazel. Dus nu dat jij niet meer je links mag plaatsen naar je site, zijn wij ineens de boosdoeners die frauduleus (?) gedrag uitlokken? Wat is dit voor een redenering? Wat we willen is simpelweg kwalitatieve content zonder dat mensen daarbij constant reclame gaan maken voor een eigen site.

Als je nu tussendoor toevallig eens een stuk van je eigen site citeert ter onderbouwing van je argument in een discussie zou ik daar weinig problemen mee hebben (mits met mate). Maar puur het copy-pasten van eigen nieuws met constant dezelfde bronvermelding beoordeel ik (en de andere mods ook gok ik) als reclame. Het F&L video-topic is een mooi voorbeeld hoe het zou moeten.
pi_95024570
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 15:18 schreef Friek_ het volgende:
(en de andere mods ook gok ik)...
Ja. Even op letten, Verrekijker. We worden hierover vanachter de schermen ook geïnstrueerd, en we volgen gewoon de algemene Fok! policy. Die verschilt natuurlijk gedeeltelijk wel per subforum, maar jij linkt wel erg vaak naar je eigen site. Dat dat niet als (pure) spam is bedoeld snappen we, dat is het probleem niet. :)
-
  dinsdag 5 april 2011 @ 10:40:29 #113
328436 Verrekijker
De blik op oneindig
pi_95061068
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 15:18 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Ja? Zie niet in hoe het anders moet.

[..]

Ik snap werkelijk niets van dit gebazel. Dus nu dat jij niet meer je links mag plaatsen naar je site, zijn wij ineens de boosdoeners die frauduleus (?) gedrag uitlokken? Wat is dit voor een redenering? Wat we willen is simpelweg kwalitatieve content zonder dat mensen daarbij constant reclame gaan maken voor een eigen site.
Ik snap werkelijk niets van dit gebazel. Hoe kan je kwalitatief goede content bieden zonder bronvermelding? Zonder bronvermeldingen ontaarden reacties in een meningenstrijd, een soort nujij. Verder zeg ik niet dat jij een boosdoener bent, ik zeg slechts dat de door jou gehanteerde policy fraude en misbruik uitlokt, dus weinig visionair is.

De argumentatie, voor alle duidelijkheid:

quote:
Op Visionair streven wij er naar dat mensen het beste uit zichzelf halen. Dat gebeurt niet door stiekem gedrag aan te moedigen of te belonen, zoals met de boven beschreven policy het geval is.

Daarom stellen wij alleen kwalitatieve eisen: iemand mag reclame maken wat hij of zij wil, zolang deze inhoudelijk relevant is. Daarmee zorgen wij dat onze bezoekers, ook als ze reclame willen maken, Visionair waardevoller en interessanter maken.

Als dat ons Google ranking of bezoekers kost, het zij zo. We zullen er veel meer bezoekers voor terug krijgen omdat er veel meer hoogwaardige inhoud komt en er ook een leukere sfeer hangt. Het is ook niet mogelijk deze policy te spammen. We dwingen spammers hiermee zelfs onze site te verbeteren.
pi_95061186
Maar als die bronvermelding constant dezelfde (en eigen!) site behelst, dan wordt het een ander verhaal, Verrekijker :) Ik kan me ook niet direct herinneren dat je één keer naar een andere site hebt gelinkt. Dan wordt het in onze ogen ook deels promotie van een eigen site, en daar hebben we regels tegen.
-
  dinsdag 5 april 2011 @ 11:07:57 #115
328436 Verrekijker
De blik op oneindig
pi_95061980
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 10:44 schreef Haushofer het volgende:
Maar als die bronvermelding constant dezelfde (en eigen!) site behelst, dan wordt het een ander verhaal, Verrekijker :) Ik kan me ook niet direct herinneren dat je één keer naar een andere site hebt gelinkt. Dan wordt het in onze ogen ook deels promotie van een eigen site, en daar hebben we regels tegen.
Als ik een bericht van onze site overneem neem ik een bronvermelding op. Dat moet volgens de copyrightregels. Ik ben overigens niet de enige schrijver of betrokkene bij Visionair.
In onder andere onze lopende discussies heb ik zelfs aanmerkelijk vaker naar andere sites, zoals Wikipedia, verwezen dan naar onze eigen site. Ik kan me dus niet geheel vinden in deze voorstelling van zaken.
Wat stel je voor? Een maximum percentage links naar Visionair artikelen bijvoorbeeld?
pi_95062291
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 11:07 schreef Verrekijker het volgende:

[..]

Als ik een bericht van onze site overneem neem ik een bronvermelding op. Dat moet volgens de copyrightregels. Ik ben overigens niet de enige schrijver of betrokkene bij Visionair.
In onder andere onze lopende discussies heb ik zelfs aanmerkelijk vaker naar andere sites, zoals Wikipedia, verwezen dan naar onze eigen site. Ik kan me dus niet geheel vinden in deze voorstelling van zaken.
Wat stel je voor? Een maximum percentage links naar Visionair artikelen bijvoorbeeld?
Ik neem aan dat uiteindelijk aan het meeste nieuws een wetenschappelijk artikel is gelinkt? Als je daar naar linkt dan is er denk ik geen probleem. Dan is het denk ik ook makkelijker om een inhoudelijker discussie te voeren. Hoewel de discussie in dit soort nieuwstopics altijd tegenvalt.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_95062676
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 11:07 schreef Verrekijker het volgende:

Wat stel je voor? Een maximum percentage links naar Visionair artikelen bijvoorbeeld?
Aangezien de link naar Visionair ook al in je signature staat, zou ik voorstellen om gewoon naar de originele bronvermeldingen te linken (mensen met een eigen site raad ik sowieso aan om de link in hun signature te zetten als ze er vaak naar verwijzen), en in de meeste gevallen lijkt me dat gewoon mogelijk. Eventuele eigen gedachten kun je dan koppiepeesten van Visionair, met commentaar erbij. Dat lijkt me een redelijke oplossing :)
-
  dinsdag 5 april 2011 @ 12:06:03 #118
328436 Verrekijker
De blik op oneindig
pi_95064193
Ik zal dan eenvoudigweg onder elk artikel vermelden dat het artikel afkomstig is van Visionair.
Gebruikers moeten dan maar op de site van Visionair zoeken naar het desbetreffende artikel. Niet erg gebruiksvriendelijk, maar goed.
pi_95064476
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 12:06 schreef Verrekijker het volgende:
Ik zal dan eenvoudigweg onder elk artikel vermelden dat het artikel afkomstig is van Visionair.
Gebruikers moeten dan maar op de site van Visionair zoeken naar het desbetreffende artikel. Niet erg gebruiksvriendelijk, maar goed.
Als jij de relevante stukken tekst in het topic zelf neerzet, is er ook geen reden om te linken lijkt me. Dan hoeven users ook niet elke keer naar Visionair om de tekst te lezen.
-
  dinsdag 5 april 2011 @ 12:28:51 #120
328436 Verrekijker
De blik op oneindig
pi_95064933
Ik denk dat iedere gebruiker daar zijn eigen mening over heeft.
Zie ook de copyright notice op Visionair.
Volgens mij zijn er er uit.
  dinsdag 5 april 2011 @ 18:14:55 #121
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_95079753
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 12:06 schreef Verrekijker het volgende:
Ik zal dan eenvoudigweg onder elk artikel vermelden dat het artikel afkomstig is van Visionair.
Gebruikers moeten dan maar op de site van Visionair zoeken naar het desbetreffende artikel. Niet erg gebruiksvriendelijk, maar goed.
Wat dacht je van visionair helemaal niet vermelden behalve in je voetnoot? Natuurlijk zul je dan wel met echte bronvermeldingen moeten komen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 6 april 2011 @ 08:44:59 #122
328436 Verrekijker
De blik op oneindig
pi_95107550
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 18:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat dacht je van visionair helemaal niet vermelden behalve in je voetnoot? Natuurlijk zul je dan wel met echte bronvermeldingen moeten komen.
Je hebt zoals wel vaker de voorgaande discussie niet gelezen. De bron van de tekst is visionair.nl, dus uiteraard verwijs ik dan naar visionair.nl. Ook is er de copyright issue; bronvermelding is verplicht. Wie wil weten op welke bronnen Visionair zich heeft gebaseerd, kan Visionair bezoeken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Verrekijker op 06-04-2011 08:57:58 ]
pi_95109426
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 08:44 schreef Verrekijker het volgende:
Wie wil weten op welke bronnen Visionair zich heeft gebaseerd, kan Visionair bezoeken.
Ja, maar dat is niet de bedoeling van dit forum :) Zoals we zeiden: hier in W&T willen we dat je, zolang dat mogelijk is, de directe bronvermeldingen geeft ipv constant linkt naar Visionair. Die link staat al in je signature, en dit forum is niet bedoeld om mensen systematisch door te linken naar eigen sites om de hele tekst te lezen en de bronvermeldingen op te zoeken. We willen W&T niet als platform laten dienen voor andermans sites, dat gaat tegen de policy in.

En daar zul je het mee moeten doen.
-
pi_95109590
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 18:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat dacht je van visionair helemaal niet vermelden behalve in je voetnoot? Natuurlijk zul je dan wel met echte bronvermeldingen moeten komen.
Als je denkt dat er onterecht wordt gelinkt of gespamd door users, dan kun je dit in een topicreport zetten :) Dat is voor ons ook handig, en zien we dit in 1 oogopslag zonder het topic door te hoeven.
-
  woensdag 6 april 2011 @ 10:46:52 #125
8369 speknek
Another day another slay
pi_95110930
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 14:38 schreef Verrekijker het volgende:
Daarom stellen wij alleen kwalitatieve eisen: iemand mag reclame maken wat hij of zij wil, zolang deze inhoudelijk relevant is. Daarmee zorgen wij dat onze bezoekers, ook als ze reclame willen maken, Visionair waardevoller en interessanter maken.
En dat is hier simpelweg de policy niet, waar meerdere redenen voor zijn. Ik noem er twee, maar er zijn er meer.

Ten eerste is er natuurlijk het argumentum ad arrogantium, Fok!Forum is (samen met bokt.nl, maar dat gaat over paarden) met afstand het grootste forum van Nederland en daardoor min of meer monopolist. Op elk onderwerp dat je googlet komt Fokforum steevast in de top vijf. 'We' hebben niet zo'n behoefte aan een I scratch your back - you scratch mine policy, want uiteindelijk komt het vrijwel geheel neer op I scratch your back.
Ten tweede is het forum helemaal niet bedoeld voor nieuwsberichten. Daar hebben we de frontpage voor. Het forum is om op nieuwsberichten (en andere zaken) te discussieren. Dat is een wezenlijk verschil met visionair, wat me meer een blog lijkt; je moet hier dus met een discussiewaardige post komen. Omdat de frontpage niet zo'n goede wetenschapskatern heeft en er kennelijk bij een aantal users vraag naar is, lieten we hier een topic toe waar ze elkaar op nieuwsberichten konden wijzen. Het is meer dat het oogluikend gedoogd wordt dan dat we het aanmoedigen. Zodra we het gevoel krijgen dat het voor andere doelen gebruikt wordt dan dat fokusers binnen de fok community elkaar informeren gaat het dicht, en dat was het geval bij je natuurkundenieuws topic, waar je meer de fokcommunity op een andere community lijkt te willen wijzen.

[ Bericht 2% gewijzigd door speknek op 06-04-2011 10:58:18 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 6 april 2011 @ 12:33:21 #126
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_95114775
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 08:44 schreef Verrekijker het volgende:

[..]

Je hebt zoals wel vaker de voorgaande discussie niet gelezen. De bron van de tekst is visionair.nl, dus uiteraard verwijs ik dan naar visionair.nl. Ook is er de copyright issue; bronvermelding is verplicht. Wie wil weten op welke bronnen Visionair zich heeft gebaseerd, kan Visionair bezoeken.
Dat je je artikelen eerder op visionair hebt geplaatst zal mij persoonlijk aan m'n reet roesten. ;) Die copyright issue leg je jezelf op. Hou toch s op met dat gekleuter.

En als je werkelijk denkt dat je door jezelf vervolgd gaat worden voor copyrightschending, dan plaats je het toch niet? Zal echt niemand van wakkerliggen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Molurus op 06-04-2011 12:48:44 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 6 april 2011 @ 12:38:34 #127
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_95114961
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 10:08 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Als je denkt dat er onterecht wordt gelinkt of gespamd door users, dan kun je dit in een topicreport zetten :) Dat is voor ons ook handig, en zien we dit in 1 oogopslag zonder het topic door te hoeven.
Bij deze. Dit topic werd reeds om deze reden gesloten:

Natuurkundenieuws verzameltopic

En mijnheer gaat er gewoon lekker mee door in dit vervolgtopic:

Het Natuurkunde Topic #2

Het is dat ik geen mod ben.. maar 1 keer waarschuwen zou toch voldoende moeten zijn?

Want inmiddels hebben we elke smoes wel gezien:

- achtergrondinformatie
- bronvermelding (verwijzen naar jezelf als bron, de humor)
- hij zou hier geen Tex kunnen gebruiken voor formules (woeps, kon wel; niet dat ie er daarna ooit gebruik van heeft gemaakt)
- en nu komt ie met copyright als excuus.

Nou moeten jullie maar zien hoe jullie dit aanpakken, maar ik durf bij deze te voorspellen dat ie door zal blijven gaan met het uit z'n duim zuigen van smoezen. Zolang ie maar in elke post z'n website kan vermelden. Bottom line is: van de inmiddels tientallen keren dat hij naar zijn website verwees is dat nog niet een maal functioneel geweest.

[ Bericht 5% gewijzigd door Molurus op 06-04-2011 13:55:49 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 6 april 2011 @ 17:23:16 #128
328436 Verrekijker
De blik op oneindig
pi_95126848
Wat wil je hiermee nu aantonen, behalve dat je het visionaire vermogen hebt van een dementerende naakte molrat? Ik plaats verder geen links, ik vermeld slechts de bron.

[ Bericht 42% gewijzigd door Verrekijker op 06-04-2011 17:48:49 ]
  woensdag 6 april 2011 @ 17:57:06 #129
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_95128288
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 17:23 schreef Verrekijker het volgende:
Wat wil je hiermee nu aantonen, behalve dat je het visionaire vermogen hebt van een dementerende naakte molrat? Ik plaats verder geen links, ik vermeld slechts de bron.
Je copy-paste je eigen website en meent daar melding van te moeten maken. Dat is geen bronvermelding, dat is ongegeneerd reclame maken voor je website. Niks meer niks minder.

Zelfbenoemde visionair. :') Zelfs als je dat was is het niet aan jou om dat oordeel te vellen of te etaleren. Arrogante kwezel.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Admin woensdag 6 april 2011 @ 17:58:52 #130
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95128349
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 08:44 schreef Verrekijker het volgende:

[..]

Je hebt zoals wel vaker de voorgaande discussie niet gelezen. De bron van de tekst is visionair.nl, dus uiteraard verwijs ik dan naar visionair.nl. Ook is er de copyright issue; bronvermelding is verplicht. Wie wil weten op welke bronnen Visionair zich heeft gebaseerd, kan Visionair bezoeken.
Zo dan! Hoeveel spam krijg jij in een post gepropt? :D
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_95131352
Visionair, is dat niet die crappy lowbudget prijsvechtende luchtvaartmaatschappij met die stinkende toiletten en niet te vreten maaltijden?
  donderdag 7 april 2011 @ 10:11:57 #132
328436 Verrekijker
De blik op oneindig
pi_95158124
Beste allemaal, gij allen hebt de keuze. Ge kunt door het leven gaan als een zeurende Molurus:
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 17:57 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je copy-paste je eigen website en meent daar melding van te moeten maken. Dat is geen bronvermelding, dat is ongegeneerd reclame maken voor je website. Niks meer niks minder.

Zelfbenoemde visionair. :') Zelfs als je dat was is het niet aan jou om dat oordeel te vellen of te etaleren. Arrogante kwezel.
of als een visionair.

Visionair zijn is geen talent, het is een keuze. Visionairen zijn onredelijke mensen die niet zichzelf aanpassen aan de wereld, maar de wereld aanpassen aan hun visie.
Het zijn mensen die durven te dromen van een betere wereld.

Daarom zijn zij de drijvende kracht van de vooruitgang en zijn kankeraars en mopperaars voetnoten in de geschiedenis. Ben je visionair? De keus is aan jou.
pi_95158180
Nodig Molurus es uit voor je wekelijkse Visionairdienst na de collecte en praat het bij, zou ik zeggen. Ik denk dat deze discussie hier wel afgelopen is :)
-
  donderdag 7 april 2011 @ 11:05:42 #134
328436 Verrekijker
De blik op oneindig
pi_95159820
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 10:14 schreef Haushofer het volgende:
Nodig Molurus es uit voor je wekelijkse Visionairdienst na de collecte en praat het bij, zou ik zeggen. Ik denk dat deze discussie hier wel afgelopen is :)
Jammer dat je het niet begrepen hebt. Al dan niet visionair zijn heeft weinig met geloof te maken. Het is slechts: kiezen voor weten dat dat deze wereld niet de best denkbare is (en dat daar wat aan te doen is), in plaats van er voor kiezen als een zure eikel door het leven te gaan.Dat deze discussie te lang geduurd heeft is overigens juist. Volgens mij waren we er al uit voordat Molurus zich er mee ging bemoeien.
pi_95160435
Ik vind het wat pretentieus, da's alles.
-
  donderdag 7 april 2011 @ 12:11:12 #136
328436 Verrekijker
De blik op oneindig
pi_95162176
Als je hersens en creativiteit willen gebruiken voor iets nieuws pretentieus is, yeah, guilty as charged. Nooit heb ik mezelf voor laten staan op het bezit van unieke vermogens. Een van de doelen van visionair.nl is nou juist de visionaire manier van denken (of nauwkeuriger uitgedrukt: mentale instelling) te bevorderen.
  donderdag 7 april 2011 @ 12:13:31 #137
8369 speknek
Another day another slay
pi_95162254
Jaa, mooi geweest.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_95203971
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:11 schreef Verrekijker het volgende:
Als je hersens en creativiteit willen gebruiken voor iets nieuws pretentieus is, yeah, guilty as charged. Nooit heb ik mezelf voor laten staan op het bezit van unieke vermogens. Een van de doelen van visionair.nl is nou juist de visionaire manier van denken (of nauwkeuriger uitgedrukt: mentale instelling) te bevorderen.
Kun je anders niet nog wat meer vertellen over Visionair.nl?
pi_95203983
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 12:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

- bronvermelding (verwijzen naar jezelf als bron, de humor)
Dat is overigens geen humor, maar zelfs plagiaat in de academische wereld als men dit niet doet.
  vrijdag 8 april 2011 @ 12:09:31 #140
8369 speknek
Another day another slay
pi_95212101
Nouja jezelf kun je niet plagieren, maar ik verwacht niet dat Verrekijker de stukjes zelf geschreven heeft.
(daarnaast nemen we het hier regelmatig niet zo nauw)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 13:56:30 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97656019
Ik kan even geen copy en paste doen, maar kan iemand me uitleggen waarom het topic over de verschillende aantallen mannen vs vrouwen bij geboorte ineens gesloten is met de mededeling "gebagger"?
Want dat was het zeker niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_97656610
Verbaasde me ook al inderdaad.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_97656707
Ik had een topicreport gegeven dat er gebaggerd werd in het topic door sommigen, maar de vraag in de OP was een serieuze en interessante vraag, inderdaad :)
-
  vrijdag 3 juni 2011 @ 14:22:26 #144
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97656885
Het was niet alsof het halve topic volgebaggerd werd, volgens mij werd eventuele bagger zelfs genegeerd... dus om daar nou een TR voor te doen die vervolgens kennelijk zonder het topic door te nemen tot een slotje leidt is imho nogal kort door de bocht.

Had dan even moeite gedaan om in de TR te vermelden dat een interessante discussie geen bagger kan gebruiken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_97656924
Dat had ik kunnen doen inderdaad, maar ik verwacht ook dat bij zo'n TR het topic wel eerst wordt doorgenomen en niet automatisch op slot wordt gegooid :P
-
pi_97663558
Ik had hem inderdaad doorgenomen en zat nog even te twijfelen of ik hem op slot zou gooien. Maar goed, als mensen gewoon behoefte hebben om alsnog deze kwestie te bespreken (onder voorwaarde dat het niveau op peil blijft) gooi ik 'm open. :)
  maandag 6 juni 2011 @ 12:16:53 #147
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97780677
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  maandag 6 juni 2011 @ 12:28:15 #148
8369 speknek
Another day another slay
pi_97781013
Wat mij betreft mogen wat grotere ontdekkingen best een apart topic krijgen; dat centrale CERN topic gaat zo langzaam dat het eigenlijk nogal onzinnig is het centraal te maken, maar goed. De vraag is of dit een grote ontdekking is; als je er verder over door wil praten mag ie wmb openblijven.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 6 juni 2011 @ 12:31:30 #149
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97781101
Ok cool, dan kijk ik het graag aan. Ik vind het zelf interessant maar weet tegelijkertijd niet veel er over dus het ligt een beetje aan of er experts zijn die er iets over te melden hebben denk ik :)
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  woensdag 15 juni 2011 @ 12:36:07 #150
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_98196751
Naar aanleiding van een post in pol leek het me leuk te proberen het daar vernoemde onderzoek te repliceren. Ik heb dus een vragenlijstje van 1 vraag gemaakt en die hier gepost met uitleg en waarom het me leuk lijkt te doen. Het is dus geen studie- of werk-achtig iets maar gewoon nieuwsgierigheid. Toch realiseerde ik me net dat het zo over zou kunnen komen, dus bij deze wilde ik even melden dat het puur om de "experimentjes doen = leuk" factor gaat :P
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_98201929
quote:
7s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:36 schreef oompaloompa het volgende:
Naar aanleiding van een post in pol leek het me leuk te proberen het daar vernoemde onderzoek te repliceren. Ik heb dus een vragenlijstje van 1 vraag gemaakt en die hier gepost met uitleg en waarom het me leuk lijkt te doen. Het is dus geen studie- of werk-achtig iets maar gewoon nieuwsgierigheid. Toch realiseerde ik me net dat het zo over zou kunnen komen, dus bij deze wilde ik even melden dat het puur om de "experimentjes doen = leuk" factor gaat :P
Ik had het inderdaad al begrepen.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 16:32:35 #152
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_100506459
Ik zag tot mijn grote blijdschap dat we eindelijk, zonder plaatjes te gebruiken, gebruik kunnen maken van latex-code op Fok, zie hier! *O*

S[X,\ \gamma] = - T \int_{\Sigma} d^2\sigma \sqrt{-\gamma}\gamma^{ab}\partial_a X^{\mu} \partial_b X^{\nu} G_{\mu\nu}(X) \,.

Dat vieren we met de Polyakov-actie *O*

Ook fijn voor mensen hier op W&T, lijkt me :Y In elk geval goed nieuws! :)
-
  donderdag 11 augustus 2011 @ 21:16:07 #154
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_100617602
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  donderdag 11 augustus 2011 @ 21:52:42 #155
8369 speknek
Another day another slay
pi_100619435
quote:
Dat is wel heel erg pedant :').

...I like it!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator vrijdag 12 augustus 2011 @ 00:36:11 #156
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_100626532
cool latex ook leuk voor ONZ

\spadesuit

dat was mijn eerste stukje latex O+
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 09:29:56 #157
265048 banapples
Appelig banaantje
pi_101074376
Mag dit topic open en/of naar onzin? De machine waar we in leven. Er zitten werkelijk fantastische uitspraken in:
quote:
Duiven. Straks is het probleem van roekoe weg. Een duif stil en nooit meer roekoe als ik rust nodig heb.
Dat is toch mooi? :D
Sometimes you see knopjes
pi_101078551
Mag deze niet naar ONZ? O-)

Help mij en we worden miljonair
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_101078714
Die user hebben we vaker hier gehad in F&L/W&T gehad volgens mij, en heeft o.a. ook op het EO-forum ronduit zijn ideeën gespuid. Kan me alleen z'n username niet meer herinneren.
-
pi_103595770
Mag dit topic: Zonnepanelen met 95% efficiency binnen bereik?

aan dit topic worden toegevoegd?

De overstap naar zonne-energie erg dichtbij?

Dus dit tweede topic is dan nog steeds het primaire topic :)
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_103731413
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 20:03 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Mag dit topic: Zonnepanelen met 95% efficiency binnen bereik?

aan dit topic worden toegevoegd?

De overstap naar zonne-energie erg dichtbij?

Dus dit tweede topic is dan nog steeds het primaire topic :)
Zijn de modjes met vakantie?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zondag 30 oktober 2011 @ 16:22:34 #163
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_103747210
Sorry voor de late reactie! Maar als ik je goed begrijp... volgens mij is het niet mogelijk. Je kunt topics aan elkaar koppelen, maar samenvoegen... niet dat ik weet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 30 oktober 2011 @ 21:39:15 #164
8369 speknek
Another day another slay
pi_103762577
Jawel, alleen wij niet, dat moet een FA doen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_103774207
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 21:39 schreef speknek het volgende:
Jawel, alleen wij niet, dat moet een FA doen.
Waar bereik ik die? In FB?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  maandag 31 oktober 2011 @ 11:21:00 #166
8369 speknek
Another day another slay
pi_103778934
Nee dat moest ik doen, maar ik was lamlendig, sorry. Het is inmiddels gedaan als het goed is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_103818213
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 11:21 schreef speknek het volgende:
Nee dat moest ik doen, maar ik was lamlendig, sorry. Het is inmiddels gedaan als het goed is.
Dank je ^O^
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_103969870
Waarom is die post i.v.m. instinct daarjuist weggehaald? Was net zo interessant.
pi_110307349
"Er is met 99 procent zekerheid leven op Mars"

Wat is daar het nut van als dan door de TS in de OP gelinkt wordt naar zijn eigen exact hetzelfde bericht in de Mars reeks?
  zaterdag 14 april 2012 @ 12:59:54 #171
8369 speknek
Another day another slay
pi_110311493
De Mars reeks is dan meer een overzichtsreeks, maar sommige ontdekkingen zijn opvallend of discussiewaardig genoeg om een eigen topic te krijgen. Het probleem is m.i. meer dat het een dubbel topic is, en het lijkt er niet echt op dat deze meer wetenschappelijk is dan die in NWS. Ik sluit dus deze en kidnap hem uit NWS.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_110311685
Okay, ik klikte op die link in de verwachting dat ie naar de bron linkte en ik was wat verbaasd dat ik in plaats daarvan naar het centrale topic ging.
pi_112288389
Mag dit topic naar F&L worden geschopt?

Het holografische universum
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_112288721
quote:
Dit is nog steeds niet helemaal gelukt...
gr gr
  donderdag 31 mei 2012 @ 23:22:16 #175
8369 speknek
Another day another slay
pi_112290387
Nee klopt een zeker iemand heeft een van de referenties verneukt, waardoor het nu niet meer kan :P
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 00:08:42 #176
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_112292542
Als je het mij vraagt heeft dat meer te maken met de leeftijd van de eerste zoveel delen. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_113761028
Hey, ik zag vandaag het bericht over Higgs op de FP, maar is het een idee om es achter de schermen te vragen of er bij dat soort berichtjes een linkje naar het desbetreffende topic hier kan? Lijkt me leuke reclame voor W&T :)
-
  Moderator woensdag 4 juli 2012 @ 14:47:02 #178
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_113761085
Dacht ik even dat ik achter de schermen postte :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_113761132
Ik snapte de smiley al niet :')
-
  woensdag 4 juli 2012 @ 17:22:51 #180
8369 speknek
Another day another slay
pi_113767906
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 14:45 schreef Haushofer het volgende:
Hey, ik zag vandaag het bericht over Higgs op de FP, maar is het een idee om es achter de schermen te vragen of er bij dat soort berichtjes een linkje naar het desbetreffende topic hier kan? Lijkt me leuke reclame voor W&T :)
Ja daar hadden we het al eens een keer eerder over gehad. Uhh, dat bleef toen een beetje hangen :@. Zal er weer eens achteraan gaan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_113775799
Top!
-
pi_116823412
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 22:54 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Dit is nog steeds niet helemaal gelukt...
Nu wel. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_116823489
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 19:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nu wel. :P
Oja, ik had het hier ook al eens gepost. :P
Nice dat het gefixt is. ^O^
gr gr
  woensdag 2 januari 2013 @ 20:27:50 #184
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_121084312
Kan iemand deze TT W&T / Wetenschappers op FOK! #8: Moge al uw wensen uitkomen! aanpassen naar:

"Wetenschappers op FOK! #8: Moge al uw doelen uitkomen!"

Thanks! :)
!!! Go 49-ers !!!
pi_121084981
quote:
2s.gif Op woensdag 2 januari 2013 20:27 schreef RobertoCarlos het volgende:
Kan iemand deze TT W&T / Wetenschappers op FOK! #8: Moge al uw doelen uitkomen! aanpassen naar:

"Wetenschappers op FOK! #8: Moge al uw doelen uitkomen!"

Thanks! :)
Done. ;)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_121788244
W&T / relatie tussen massamiddelpunt en sportprestaties

titel wijzigen in:
relatie tussen hoogte massamiddelpunt en sportprestaties
  zondag 20 januari 2013 @ 11:21:47 #187
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_121791017
Done!
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 13 februari 2013 @ 00:08:28 #189
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_122814749
Ik pik 'm!
pi_122814909
Thanks :)
pi_123580654
Dit topic gaat wat off-topic.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_133517992
Dit getroll lijkt me niet nodig en is bovendien off-topic.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_133941924
Hoi moderatoren, ik heb een idee voor een thread (maar wel veel werk dus weet het nog niet zeker) wat in essentie ook een vorm van informatieverzameling en organisatie zou zijn.

Als ik het goed heb, is er maar een bepaalde tijd waarin je posts aan kunt passen, terwijl ik graag juist de op zou willen updaten elke keer als er nieuwe informatie beschikbaar is. Zou zoiets mogelijk zijn?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_133967777
Volgens mij geldt dat vanaf laatste moment van aanpassen. Dus als je (of 1 van de moderatoren) de post wijzigt zou die tijd weer min of meer gereset worden.

Maar anders kun je eventuele wijzigingen ook aan mij doorgeven, dan pas ik het aan. ;)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_133967831
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 00:14 schreef Molurus het volgende:
Volgens mij geldt dat vanaf laatste moment van aanpassen. Dus als je (of 1 van de moderatoren) de post wijzigt zou die tijd weer min of meer gereset worden.

Maar anders kun je eventuele wijzigingen ook aan mij doorgeven, dan pas ik het aan. ;)
Cool, dank!

Nu eens kijken of er meer mensen in geinteresseerd zouden zijn :P
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  Moderator vrijdag 6 december 2013 @ 11:09:15 #196
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_133973799
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 00:14 schreef Molurus het volgende:
Volgens mij geldt dat vanaf laatste moment van aanpassen. Dus als je (of 1 van de moderatoren) de post wijzigt zou die tijd weer min of meer gereset worden.

Maar anders kun je eventuele wijzigingen ook aan mij doorgeven, dan pas ik het aan. ;)
fyi dat is dus niet zo hij zit gewoon na een bepaalde tijd dicht voor editten (tenzij de TS een abo heeft geloof ik maar dan nog is het gelimiteerd)

Doorgeven is dus de beste optie :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_133973869
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 december 2013 11:09 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

fyi dat is dus niet zo hij zit gewoon na een bepaalde tijd dicht voor editten (tenzij de TS een abo heeft geloof ik maar dan nog is het gelimiteerd)

Doorgeven is dus de beste optie :)
Ah, ok... weer iets geleerd. :) Thanks voor de info!

Dan wordt het gewoon doorgeven... geen enkel probleem.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_134681589
Fijne kerst aan alle modjes O+
pi_134681700
quote:
2s.gif Op woensdag 25 december 2013 12:38 schreef d4v1d het volgende:
Fijne kerst aan alle modjes O+
Dank!! Jij ook namens het WFL team! O+
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 25 december 2013 @ 12:53:47 #200
8369 speknek
Another day another slay
pi_134682097
Een welbehaahagen
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 14 februari 2014 @ 09:51:45 #201
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136694577
Moeilijkgeval loopt te trollen
W&T / Aardappelschillen tegen roet?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 14 februari 2014 @ 11:46:57 #202
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136697946
Hij blijft bezig
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_138601648
Uit de regels:

quote:
Onderbouw je stuk waar nodig met bronnen

In het kort geldt: Wie beweert, die bewijst. Als je tekst overneemt van een nieuwsbericht is het sowieso fatsoenlijk (en beleid) om een bron te vermelden, maar ook als je iets beweert dat misschien niet duidelijk is, of omstreden kan een bron helpen. Zowel als onderbouwing van jouw standpunt, als voor de lezer die er meer over wil weten. Dit is een wetenschappelijk forum, dus gerenommeerde kranten, bladen, tijdschriften en academische bronnen hebben de voorkeur. Een YouTube-video van iemand die een perpetuum mobile heeft uitgevonden zal niet veel mensen overtuigen.

Heb je een fout gevonden in een bekende theorie, kaap daar niet elke topic voor

Wetenschap is continu onder hevig aan verandering. Newtons theorie is door die van Einstein opgevolgd, maar het kan natuurlijk altijd dat Einstein het ergens fout heeft. De evolutietheorie is inmiddels al heel goed onderbouwd, maar het kan nog steeds dat deze niet geheel accuraat is. Als je denkt dat jij een eigen theorie hebt, die iets beter verklaart, dan is dat potentieel interessant, maar bedenk dan ook dat de meeste van deze alternatieve verklaringen fout zijn. Open er gerust een topic over, waarin je de theorie uiteenzet, bereid je voor op flinke kritiek (zo gaat dat in de wetenschap) en bedenk dan of je inderdaad gelijk hebt.

Je krijgt gelijk door je theorie te onderbouwen, niet door er zoveel mogelijk topics over te openen, noch door ze telkens naar voren te schuiven in andere topics die er niet over gaan. Doe je dat toch, dan kun je maatregelen verwachten.
W&T / Einstein's relativiteitstheorie is achterhaald en ouderwets,

TS komt met geen enkele onderbouwing voor zijn standpunten, maar het enige wat hij doet is roepen hoe erg iedereen geïndoctrineerd is en hoe dom ze wel niet zijn dat ze in de wetenschap "geloven". Ik snap dat het even open bleef om te kijken of er nog onderbouwing volgde of iets dergelijks, maar het lijkt me nu wel duidelijk dat dat niet meer gaat komen. Een topic als dit past wat mij betreft niet in W&T, maar eerder in BNW of gewoon helemaal nergens. Bovendien gaat de discussie ook nergens naartoe. TS is erg koppig (troll?) en elke goed onderbouwde weerlegging van zijn kreten wordt op gereageerd in de trant van "Dit soort zwaar domme argumenten moet ik altijd om keihard om lachen!"

[ Bericht 2% gewijzigd door OllieWilliams op 07-04-2014 09:24:55 ]
pi_146490611
MODs, kunnen jullie aub een 2 aan dit topic plakken?

W&T / Antropogene klimaatverandering: wetenschap of politiek?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_146490648
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 09:26 schreef Lyrebird het volgende:
MODs, kunnen jullie aub een 2 aan dit topic plakken?

W&T / Antropogene klimaatverandering: wetenschap of politiek? #2
En gelijk ook gekoppeld aan het eerste deel.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_146491316
Dank u.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 11 december 2014 @ 17:56:46 #207
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_147488719
Géén kloon van tvlxd!
pi_147495859
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 15 januari 2015 @ 16:44:35 #209
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_148716142
Gevaarlijk postgedrag bij deze user.
chronocrypto
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_148774056
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:44 schreef Maanvis het volgende:
Gevaarlijk postgedrag bij deze user.
chronocrypto
Sommige posts zijn nogal vaag, maar hoe bedoel je 'gevaarlijk'?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 18 januari 2015 @ 00:57:21 #211
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_148795149
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 13:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Sommige posts zijn nogal vaag, maar hoe bedoel je 'gevaarlijk'?
als in apeldoorn zelfmoord commando gevaarlijk
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 21 april 2015 @ 17:12:58 #212
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_151897312
* Perrin doet een verkapte topic-kick..

Voor klachten over de moderatie in W&T kun je tegenwoordig ook bij mij terecht :)
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 00:08:43 #213
2651 svann
night-hawk
pi_153371125
WFL / Eerste ruimtevlucht met zonnezeil

Kan dit topic weer geopend worden, dan plaats ik een update.
Ik zag namelijk dat er een geslaagde lancering is geweest.

Was wel in de vorige versie van dit forum, weet niet of dat een probleem is.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  dinsdag 9 juni 2015 @ 00:25:35 #214
2651 svann
night-hawk
pi_153371466
Zo te zien is W&T in de afgelopen tien jaar nogal opgewaardeerd.
Misschien past het tegenwoordig beter in NWS.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  dinsdag 9 juni 2015 @ 07:06:16 #215
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_153373225
Begin een nieuw topic? Je kunt wel verwijzen naar het oude, uiteraard. Past idd in zowel NWS en W&T. Je krijgt wel net wat andere reacties in elk forum :)
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 14 juli 2015 @ 10:37:28 #216
167383 Molurus
ex-FOK!ker
  dinsdag 14 juli 2015 @ 10:52:39 #217
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_154323394
lol Expermentalfremental heeft dat bij al zijn topiques dat de vervolgtopiques verkeerd geopend worden.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 14 juli 2015 @ 10:57:52 #218
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_154323511
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 10:52 schreef Maanvis het volgende:
lol Expermentalfremental heeft dat bij al zijn topiques dat de vervolgtopiques verkeerd geopend worden.
Dat heeft iedereen bij deel 1 en 2. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 14 juli 2015 @ 11:00:26 #219
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_154323567
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 10:57 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat heeft iedereen bij deel 1 en 2. :P
dat is nieuw voor mij!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 21 juli 2015 @ 09:27:46 #220
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_154507140
W&T / Het Astronomie Topic #10 deze kan wel centraal aangezien ze al in deel 10 zitten
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 21 juli 2015 @ 09:49:44 #221
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_154507379
Done.. Ik heb het exoplaneten-topic wel weer regulier gemaakt. Niet omdat 't niet interessant is, maar er wordt niet zo divers in gepost.. en belangrijker nog: anders hebben we 3 cosmologie-topics centraal, dat is wat veel naar mijn smaak.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_154534121
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 09:27 schreef Maanvis het volgende:
W&T / [CENTRAAL] Het Astronomie Topic #10 deze kan wel centraal aangezien ze al in deel 10 zitten
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 09:49 schreef Perrin het volgende:
Done.. Ik heb het exoplaneten-topic wel weer regulier gemaakt. Niet omdat 't niet interessant is, maar er wordt niet zo divers in gepost.. en belangrijker nog: anders hebben we 3 cosmologie-topics centraal, dat is wat veel naar mijn smaak.
Slechte zet om het astronomie topic centraal te maken
Ik heb dit eerder gevraagd, maar kunnen die centrale topics bovenaan de pagina gezet worden?
Of gewoon geen centrale topics, maar 'open topics' van maken.
Ik heb het idee dat het gros van de mensen die topics niet zien
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  woensdag 22 juli 2015 @ 09:44:01 #223
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_154534288
Ik heb de belangrijkste/populairste (net als in F&L) sticky gemaakt ivm de zichtbaarheid, even kijken hoe dat bevalt?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_154534745
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 09:44 schreef Perrin het volgende:
Ik heb de belangrijkste/populairste (net als in F&L) sticky gemaakt ivm de zichtbaarheid, even kijken hoe dat bevalt?
Prima :) we zullen zien
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  woensdag 22 juli 2015 @ 10:51:44 #225
8369 speknek
Another day another slay
pi_154535538
Ik vraag me ook altijd af of die centrale topics nou echt zin hebben. Aan de ene kant zorgt het ervoor dat threads niet snel de lijst uit verdwijnen en mensen nieuwtjes missen, aan de andere kant trekt een generiek [centraal] topic in de AT ook weinig de aandacht, het heeft al snel zoiets als SC, dat het voor intimi is, of dat de nieuwe post vast niet zo belangrijk is als het niet een eigen thread krijgt. Ik denk niet dat veel mensen geneigd zijn een kijkje te nemen. Ik zou liever gewoon zien dat alles zijn eigen thread krijgt, maar dat de index van W&T een half jaar teruggaat in plaats van twee weken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 22 juli 2015 @ 11:03:49 #226
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_154535801
Of dat gereekste topics twee keer zo lang zichtbaar blijven in de "open topics" dan reguliere topics..

De centrale topics vallen daarbeneden idd niet erg op. Ik denk wel dat ze nut hebben, zeker de topics die nu sticky zijn.. Als je bijv alleen zo af en toe langshopt in W&T zijn ze denk ik de beste plek om even snel wat te lezen over recente boeiende wetenschappelijke ontwikkelingen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_155700046
Hey Speknek, dankjewel voor het sluiten.

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 23:47 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
ok, we halen nu alsnog en zonder het te willen alsnog twee totaal verschillende onderwerpen door elkaar, ik trap er zelf blijkbaar ook in omdat mensen die reageren er steeds op terugkomen.

Morgen twee nieuwe topics, dan kunnen we de onderwerpen gescheiden houden.
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 00:39 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
Deze kan wat mij betreft dicht.

Ik ga binnenkort twee verschillende topics openen, in W&T, om beide zaken serieus en op wetenschappelijke manier te bekijken

Aanname > Experiment > Conclusie > Publicatie > Verificatie.

Een over de vorm van de aarde, en een over bemande ruimtereizen.
Hoop dan beide onderwerpen echt tot in de kleinste f*cking details duidelijk te krijgen, of op z'n minst er achter te komen waar ik de info kan vinden die ik zoek, zonder te vervallen in conspiracy's of flauw welles-nietes gezwam.

En als echt noodzakelijk zelfs een over het verschil tussen een foto en een bewerkt plaatje.

tnx.
Ik ga er bij het door mij gevraagde slotje vanuit dat er geen bezwaar is om alle drie de onderwerpen los van elkaar te bespreken in een eigen topic, mocht dat anders zijn dan hoor ik je graag, bij voorkeur met een heldere reden.

Deze manier van werken,



Deze drie onderwerpen los van elkaar.

1. Vorm van de aarde
2. Bemande ruimtereizen.
3. Verschil tussen een foto en een bewerkt plaatje.

Als jij dan voorkomt dat we offtopic gaan of in welles-nietus vervallen dan komen we ergens.

[ Bericht 13% gewijzigd door mannenkokengewoonbeter op 31-08-2015 10:11:18 ]
bivd kijkt met u mee.
pi_155700779
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 09:44 schreef Perrin het volgende:
Ik heb de belangrijkste/populairste (net als in F&L) sticky gemaakt ivm de zichtbaarheid, even kijken hoe dat bevalt?
Zet ze maar terug, ik heb de indruk dat ze nu helemaal over t hoofd worden gezien :)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_156704831
De topics van Polderturk mogen in de gaten worden gehouden, daar wordt nogal getrolled.
-
pi_158243084
Kan iemand even het AIVD topic deeltje 2 linken en het duplicaat verwijderen? :)

(De OP van Inaithnir is wat mij betreft de beste, mocht de andere gelinkt worden.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_158346321
Waarom is mijn W&T topic zomaar zonder bericht en motivatie naar TRU geschopt?

Dit is een W&T topic omdat er nu 2 foto's zijn. We kunnen dus een analyse doen. Gelieve dit topic weer in W&T te zetten zodat onze wetenschappelijk ingestelde fokkers hun licht kunnen laten schijnen op de situatie:

TRU / Tweede foto van rat op Mars - een analyse
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zaterdag 19 december 2015 @ 00:13:44 #232
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_158346357
Ik hoef geen topics in W&T die gaan over grappige figuurtjes zien in foto's van stenen op een andere planeet.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Pareidolie
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_158346905
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 00:13 schreef Perrin het volgende:
Ik hoef geen topics in W&T die gaan over grappige figuurtjes zien in foto's van stenen op een andere planeet.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Pareidolie
Dit is juist de kans om te bepalen of er sprake is van pareidolie. Daarom open ik dit topic, want er zijn 2 foto's van dezelfde plek.

In de tweede foto is de steen waar het om gaat weg. Dus is er sprake van pareidolie wanneer de steen plotseling is weggelopen?

Dit is W&T dus je moet wel wetenschappelijk blijven Perrin. Dat is jouw taak als mod. Nogmaals we hebben 2 foto's dus nu kunnen we bepalen of er sprake is van pareidolie.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zaterdag 19 december 2015 @ 00:32:31 #234
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_158346973
Zelfs al mist een steen of zijn er stenen verplaatst, vind ik het niet geschikt voor W&T. En zeker niet als de TT het over een knaagdier heeft.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_158347017
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 00:32 schreef Perrin het volgende:
Zelfs al mist een steen of zijn er stenen verplaatst, vind ik het niet geschikt voor W&T. En zeker niet als de TT het over een knaagdier heeft.
De rover rijdt op Mars rond en er is duidelijk een steen verplaatst. Aangezien de rover-missies wetenschappelijk missies zijn, moeten we op zoek naar een wetenschappelijke reden voor het verplaatsen van de steen.

En je kunt de TT veranderen van "rat" naar "rat-steen".
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zaterdag 19 december 2015 @ 00:37:37 #236
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_158347072
Maar dat is toch helemaal niet interessant? Natuurlijk verplaatst zo'n rover vanalles.

Mensen proberen al jaren aan de hand van foto's van het oppervlak van planeten in ons zonnenstelsel allerlei wilde claims over (intelligent) leven te 'bewijzen'.

Valt wat mij betreft geheel buiten de wetenschap.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_158347120
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 00:37 schreef Perrin het volgende:
Maar dat is toch helemaal niet interessant? Natuurlijk verplaatst zo'n rover vanalles.

Mensen proberen al jaren aan de hand van foto's van het oppervlak van planeten in ons zonnenstelsel allerlei wilde claims over (intelligent) leven te 'bewijzen'.

Valt wat mij betreft geheel buiten de wetenschap.
De rover is daar niet eens langs gereden.

Als er 1 foto was geweest, dan had het topic hier niet in W&T hoeven staan. Er zijn nu 2 foto's van dezelfde plek. We kunnen nu dus een analyse doen, dus dat is wel W&T waardig.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zaterdag 19 december 2015 @ 00:44:15 #238
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_158347206
Nee dank je. En er leven geen knaagdieren op Mars. Ook geen rondrennende stenen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_158347599
Waarom haal je mn post nu weg uit het Mars topic?

Wat is het precies waar je bang voor bent? Waarom laat je associaties die JIJ hebt, zwaarder wegen dan een eerlijke analyse?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_158349154
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 01:07 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Waarom haal je mn post nu weg uit het Mars topic?

Wat is het precies waar je bang voor bent? Waarom laat je associaties die JIJ hebt, zwaarder wegen dan een eerlijke analyse?
De enige vraag hier die relevant is is: "is dit een wetenschappelijk onderwerp?"

Het antwoord daarop is eenvoudig "nee", ongeacht waar Perrin wel of niet bang voor is.

En aanwijzingen van een mod negeren en gewoon een nieuw topic openen erover is ook not done lijkt me.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_158349737
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 00:37 schreef Perrin het volgende:
Maar dat is toch helemaal niet interessant? Natuurlijk verplaatst zo'n rover vanalles.

Mensen proberen al jaren aan de hand van foto's van het oppervlak van planeten in ons zonnenstelsel allerlei wilde claims over (intelligent) leven te 'bewijzen'.

Valt wat mij betreft geheel buiten de wetenschap.
Dat zegt alles, jij hebt er geen verstand van en kan er niet over oordelen
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  zaterdag 19 december 2015 @ 09:03:38 #242
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_158351012
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 03:41 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Dat zegt alles, jij hebt er geen verstand van en kan er niet over oordelen
Als je een argument op tafel had gebracht, zou ik daar op in zijn gegaan.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_158358631
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 09:03 schreef Perrin het volgende:

[..]

Als je een argument op tafel had gebracht, zou ik daar op in zijn gegaan.
Het argument is heel duidelijk: Bij 1 foto kun je zeggen dat er sprake is van pareidolie. Bij een 2e foto kun je deze theorie toetsen omdat je meer data hebt.

Volgens mij is het toetsen van een theorie op basis van nieuwe informatie juist de kern van de wetenschap, maar dat wil jij niet inzien omdat de mogelijke conclusie jou niet bevalt.

Waar jij mee bezig bent, dat heet gewoon censuur.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zaterdag 19 december 2015 @ 17:23:07 #244
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_158359057
Nee, dat heet het W&T forum vrij houden van nonsens.

Wat denk je aan te tonen met die plaatjes? Dat er geen lander op Mars was? Dat er ratten op Mars leven?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_158359394
Probably_on_pcp: Je lijkt wel een irritante jehova.

Het had een mooi topic kunnen worden over landschapsveranderingen op Mars en of ze nu nog plaats vinden. En daar had je best wel een fotootje van een rij met kuiltjes in het zand wat de sporen van iets met pootjes zouden kunnen zijn
Je had een mooi topic kunnen openen over hoe de voedselketen op Mars er uit zou kunnen zien. En daar had je best de plek van deze steen in kunnen bediscussiëren.

Maar dat doe je niet.

[ Bericht 3% gewijzigd door Resistor op 19-12-2015 17:43:33 ]
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_158359515
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 17:06 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Het argument is heel duidelijk: Bij 1 foto kun je zeggen dat er sprake is van pareidolie. Bij een 2e foto kun je deze theorie toetsen omdat je meer data hebt.

Volgens mij is het toetsen van een theorie op basis van nieuwe informatie juist de kern van de wetenschap, maar dat wil jij niet inzien omdat de mogelijke conclusie jou niet bevalt.
Wetenschap houdt zich bezig met het formuleren van hypotheses (een hypothese is iets anders dan een theorie) op basis van waarnemingen en het toetsen daarvan.

Waar jij mee bezig bent is niet het toetsen van je eigen hypothese, maar het ontkrachten van de alternatieven die je kunt bedenken. Dat heeft niets met wetenschap te maken.

Het is exact dezelfde methodiek die gelovigen al duizenden jaren gebruiken om het bestaan van god te 'bewijzen'.

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 17:06 schreef Probably_on_pcp het volgende:

Waar jij mee bezig bent, dat heet gewoon censuur.
Zoals gezegd, het is het W&T vrijhouden van onwetenschappelijk geblaat. Daar is TRU voor.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_158370206
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 17:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wetenschap houdt zich bezig met het formuleren van hypotheses (een hypothese is iets anders dan een theorie) op basis van waarnemingen en het toetsen daarvan.

Waar jij mee bezig bent is niet het toetsen van je eigen hypothese, maar het ontkrachten van de alternatieven die je kunt bedenken. Dat heeft niets met wetenschap te maken.

Het is exact dezelfde methodiek die gelovigen al duizenden jaren gebruiken om het bestaan van god te 'bewijzen'.

[..]

Zoals gezegd, het is het W&T vrijhouden van onwetenschappelijk geblaat. Daar is TRU voor.
Je wringt je weer in allerlei bochten, maar wat je dus zegt is dat dit niet klopt?

quote:
Het argument is heel duidelijk: Bij 1 foto kun je zeggen dat er sprake is van pareidolie. Bij een 2e foto kun je deze theorie toetsen omdat je meer data hebt.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_158370216
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 17:23 schreef Perrin het volgende:
Nee, dat heet het W&T forum vrij houden van nonsens.

Wat denk je aan te tonen met die plaatjes? Dat er geen lander op Mars was? Dat er ratten op Mars leven?
Dat heb ik al aangegeven:

Het argument is heel duidelijk: Bij 1 foto kun je zeggen dat er sprake is van pareidolie. Bij een 2e foto kun je deze theorie toetsen omdat je meer data hebt.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_158374083
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 00:12 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Je wringt je weer in allerlei bochten, maar wat je dus zegt is dat dit niet klopt?

[..]

Wat ik zeg is dat als je jouw hypothese aannemelijk wilt maken het weinig zinvol is om te kijken naar pareidolie. Als je dat volledig weet te ontkrachten weet je nog niks.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 27 januari 2016 @ 15:15:12 #250
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_159439367
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_159441764
:)
pi_159485083
Goed man! Succes met het schorriemorrie hier :P
-
pi_159486430
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 08:27 schreef Haushofer het volgende:
Goed man! Succes met het schorriemorrie hier :P
Thanks. ^O^
  vrijdag 12 februari 2016 @ 10:40:32 #254
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_159855282
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 10:38 schreef laforest het volgende:
Als het zover is dan openen we er wel een topic over.
Onwaar; waarschijnlijk (FOK kennende) komt er zodra er enigzins sprake is dat een FOK!ker misschien een nobelprijs zou kunnen krijgen meteen een FP-bericht dat we allemaal naar het journaal moeten kijken voor het blijde nieuws :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_159856109
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 10:40 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Onwaar; waarschijnlijk (FOK kennende) komt er zodra er enigzins sprake is dat een FOK!ker misschien een nobelprijs zou kunnen krijgen meteen een FP-bericht dat we allemaal naar het journaal moeten kijken voor het blijde nieuws :).
Klopt, maar dan krijgt hij ook een mooi topic in ons sub-forum. O+
  vrijdag 12 februari 2016 @ 11:26:26 #256
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_159856126
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:25 schreef laforest het volgende:

[..]

Klopt, maar dan krijgt hij ook een mooi topic in ons sub-forum. O+
Maar ik opende er een topique over vóórdat het cool was :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 8 april 2016 @ 10:48:50 #257
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_161274639
W&T / Als het WNF 10000 jaar geleden al bestond...
Geen bagger, misschien niet voor W&T maar meer voor filosofie oid.
Het gaat in op de theorie dat niet elk dier gered moet worden om evolutie doorgang te kunnen laten vinden, of juist wel.. wat de WNF daar ook van vindt :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 8 april 2016 @ 11:00:46 #258
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_161274864
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 10:48 schreef Maanvis het volgende:
F&L / Als het WNF 10000 jaar geleden al bestond...
Geen bagger, misschien niet voor W&T maar meer voor filosofie oid.
Het gaat in op de theorie dat niet elk dier gered moet worden om evolutie doorgang te kunnen laten vinden, of juist wel.. wat de WNF daar ook van vindt :).
Verplaatst!
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 8 april 2016 @ 11:09:57 #259
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_161275009
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:00 schreef Perrin het volgende:

[..]

Verplaatst!
Dankje wel!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 8 april 2016 @ 11:13:06 #260
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_161275060
Mmm het slotje is er nog niet vanaf :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 8 april 2016 @ 11:15:23 #261
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_161275111
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:13 schreef Maanvis het volgende:
Mmm het slotje is er nog niet vanaf :)
Ah, bij deze eraf. Succes :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 8 april 2016 @ 11:15:39 #262
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_161275118
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:15 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ah, bij deze eraf. Succes :P
*O*
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zondag 19 juni 2016 @ 11:33:51 #263
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_163133525
Kan iemand de titel van dit topic veranderen in "Niemand meer oud of ziek, en dan?"

W&T / Iedereen het eeuwige leven, en dan?
  zondag 19 juni 2016 @ 11:53:40 #264
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_163133867
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2016 11:33 schreef Barrah het volgende:
Kan iemand de titel van dit topic veranderen in "Niemand meer oud of ziek, en dan?"

W&T / Niemand meer oud of ziek, en dan?
Gedaan.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zondag 19 juni 2016 @ 12:11:12 #265
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_163134236
^O^
  zaterdag 16 juli 2016 @ 13:47:20 #266
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_163783658
astrology-is-the-truth loopt in heel veel topics deze post te spammen

quote:


[ Bericht 10% gewijzigd door Pietverdriet op 16-07-2016 15:17:26 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 14:12:52 #267
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_163784221
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 13:47 schreef Pietverdriet het volgende:
astrology-is-the-truth loopt in heel veel topics deze post te spammen

[..]

Fixed al, zo te zien.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 14:17:53 #268
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_163784343
Ja, ik heb even gegastmod.
Misschien het linkje nog even uit de quote?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 16 juli 2016 @ 15:17:40 #269
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_163785859
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 14:17 schreef Leandra het volgende:
Ja, ik heb even gegastmod.
Misschien het linkje nog even uit de quote?
Aangepast
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 1 september 2016 @ 16:18:39 #270
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_165012783
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  woensdag 5 oktober 2016 @ 13:16:43 #271
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_165768795
quote:
Jawel :@

(compleet gemist dat er iets in feedback was gepost, nu een beetje aan de late kant)
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_166025014
Hallo kan de beheerder mod mijn naam Barbiie__ in Barbii______ ( 6 streepjes ) veranderen aub!

bedankt alvast
pi_166211417
HALLO KAN IEMAND MIJN NAAM IN BARBII______ VERANDEREN, DAT ZOU IK ÉRG WAARDEREN.

BEDANKT ALVAST
pi_166212066
Je kunt usernames niet veranderen. Ook mods niet.
-
pi_166213151
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 07:20 schreef Haushofer het volgende:
Je kunt usernames niet veranderen. Ook mods niet.
met 5 streepjes had wel gekund, 6 is gewoon teveel.
pi_166236503
Er zijn idd uitzonderingen. Zo heb ik een tijdje geleden mijn naam ook laten veranderen van Rudeonline naar Haushofer, maar alleen omdat ik meer dan een miljoen posts had gehaald in WFL :Y
-
pi_166372214
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 09:57 schreef Haushofer het volgende:
Er zijn idd uitzonderingen. Zo heb ik een tijdje geleden mijn naam ook laten veranderen van Rudeonline naar Haushofer, maar alleen omdat ik meer dan een miljoen posts had gehaald in WFL :Y
ik wil ook een naamsverandering zucht
  woensdag 2 november 2016 @ 17:14:38 #278
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_166372726
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 16:45 schreef Barbiie__ het volgende:

[..]

ik wil ook een naamsverandering zucht
Maak gewoon weer een nieuw account aan, het is niet alsof je een posthistory hebt die bewaard moet blijven bij het account dat je gebruikt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_166372802
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 17:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maak gewoon weer een nieuw account aan, het is niet alsof je een posthistory hebt die bewaard moet blijven bij het account dat je gebruikt.
ja maar ik heb al 2 namen nu volgens hugocool ik wil niet tig accounts hebben daarom wou ik dit graag een naamsverandering
  dinsdag 29 november 2016 @ 19:37:14 #280
178497 Pensylvania
met zonder dubbel n
pi_166984626
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 16:45 schreef Barbiie__ het volgende:

[..]

ik wil ook een naamsverandering zucht
naar Samantha?
vor een signature moette betalen kut, schuevuh mee die mars
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 december 2016 @ 10:27:28 #281
862 Arcee
Look closer
  zaterdag 17 december 2016 @ 11:07:38 #282
66825 Reya
Fier Wallon
pi_167390081
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 10:27 schreef Arcee het volgende:
W&T / AIVD Kerstpuzzel 2016 #1
W&T / AIVD Kerstpuzzel 2016 #2

Reeks graag. w/ Anders blijft de index vollopen met deeltjes 2. :Y)
Check.
pi_168911121
Er wordt in het topic evolutie in het nieuws een creationistisch propagandafilmpje geplaatst, verder zonder commentaar.
Naar mijn mening is dat of getroll, of een poging om in dat topic een evolutiediscussie uit te lokken.
En dat is naar mijn mening niet het juiste topic daarvoor. Dat kan een discussie worden die het topic kaapt.

Er is toch ook een topic "vragen over evolutie", en een schepping <> evolutie discussie kan ook in een eigen topic.
Creationisme<>Evolutie discussies hebben vaak zo hun eigen dynamiek.

[ Bericht 7% gewijzigd door barthol op 15-02-2017 02:25:15 ]
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  woensdag 15 februari 2017 @ 05:28:39 #284
66825 Reya
Fier Wallon
pi_168911309
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 01:57 schreef barthol het volgende:
Er wordt in het topic evolutie in het nieuws een creationistisch propagandafilmpje geplaatst, verder zonder commentaar.
Naar mijn mening is dat of getroll, of een poging om in dat topic een evolutiediscussie uit te lokken.
En dat is naar mijn mening niet het juiste topic daarvoor. Dat kan een discussie worden die het topic kaapt.

Er is toch ook een topic "vragen over evolutie", en een schepping <> evolutie discussie kan ook in een eigen topic.
Creationisme<>Evolutie discussies hebben vaak zo hun eigen dynamiek.
Weggehaald.
pi_168911890
quote:
2s.gif Op woensdag 15 februari 2017 05:28 schreef Reya het volgende:

[..]

Weggehaald.
Thanx
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  woensdag 22 maart 2017 @ 09:04:46 #286
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169693561
Kan een modje deze TT
W&T / Eerste Nederlandse patient met behandeld bacterio
Veranderen in Eerste Nederlandse patient behandeld met Bacteriofagen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 22 maart 2017 @ 10:41:57 #287
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169695198
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 09:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Kan een modje deze TT
W&T / Eerste Nederlandse patient met behandeld bacterio
Veranderen in Eerste Nederlandse patient behandeld met Bacteriofagen
Misschien te lang?
"Eerste NL behandeling met Bacteriofagen" een optie?

Of
"Eerste NL patient behandeld met Bacteriofagen"
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 22 maart 2017 @ 10:54:00 #288
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169695396
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 10:41 schreef Leandra het volgende:

"Eerste NL patient behandeld met Bacteriofagen"
Deze
Hij is in Belgie behandeld
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 22 maart 2017 @ 19:53:26 #289
66825 Reya
Fier Wallon
pi_169706565
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 10:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Deze
Hij is in Belgie behandeld
Gedaan.
  zaterdag 1 juli 2017 @ 09:43:53 #290
132191 -jos-
Money=Power
pi_172083578
User 99.999 gedraagt zich als moderator. De vraag 'had jij inhoudelijk nog wat bij te dragen aan de discussie?' heeft hij nu al zeker 3 keer in dit topic gesteld terwijl hij zelf ook inhoudelijk niks toevoegt. Beetje hypocriet en begint me behoorlijk te irriteren.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  maandag 3 juli 2017 @ 16:01:04 #291
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_172140999
Deze heeft geloof ik nog nooit iets bijgedragen aan dit topic, maar blijft wel lekker doortrollen:

W&T / Klimaatverandering - twijfel #5
W&T / Klimaatverandering - twijfel #5
W&T / Klimaatverandering - twijfel #5

Sowieso ongepast, maar zeker voor een mod.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 10 juli 2017 @ 17:43:04 #292
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_172322676
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 17:16 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Ok, wat was het topic ook alweer?
Vraag maar even aan Reya of hij je dat wil uitleggen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 22 juli 2017 @ 08:47:43 #293
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_172590876
quote:
14s.gif Op woensdag 22 maart 2017 19:53 schreef Reya het volgende:

[..]

Gedaan.
Lokpost. Zou jij eens een blik kunnen werpen op het klimaattopic?

Alvast bedankt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_174366594
quote:
14s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 07:40 schreef Reya het volgende:
We gaan het vanaf nu over een andere boeg gooien. Naast de regel dat je je argumenten uitlegt - linkdumps mogen wegblijven - gaan we ook gewoon helemaal stoppen met de metadiscussies. Bijdrages van één dezer strekkingen gaan vanaf nu de prullenbak in. Hetzelfde geldt uiteraard voor bijdrages die offtopic zijn.
Ben ik juist in mijn veronderstelling dat beschouwingen van en over politiek en media ook off topic zijn?

Want persoonlijk denk ik dat er zonder de eindeloze stroom politiek georienteerde blog artikeltjes geen probleem zou zijn met metadiscussies.

Als mijn veronderstelling juist is dan zou dat wel eens duidelijk gezegd mogen worden, anders gaat dit gewoon door.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 13:24:52 #295
66825 Reya
Fier Wallon
pi_174372128
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 08:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ben ik juist in mijn veronderstelling dat beschouwingen van en over politiek en media ook off topic zijn?

Want persoonlijk denk ik dat er zonder de eindeloze stroom politiek georienteerde blog artikeltjes geen probleem zou zijn met metadiscussies.

Als mijn veronderstelling juist is dan zou dat wel eens duidelijk gezegd mogen worden, anders gaat dit gewoon door.
Aan de andere kant, gegeven dat klimaatverandering zo'n belangrijk politiek onderwerp is begrijp ik ook wel dat politiek en media snel in die discussie sluipen. Dat is dan weliswaar weer niet echt W&T, dus wellicht zou een spin-off in ofwel POL ofwel F&L de beste oplossing zijn.
pi_174374765
quote:
2s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 13:24 schreef Reya het volgende:

[..]

Aan de andere kant, gegeven dat klimaatverandering zo'n belangrijk politiek onderwerp is begrijp ik ook wel dat politiek en media snel in die discussie sluipen.
Her risico daarvan is enorm groot als daar geen duidelijk onderscheid in wordt gemaakt. Iets wat ik overigens al 8 topic delen probeer te doen.

quote:
2s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 13:24 schreef Reya het volgende:

Dat is dan weliswaar weer niet echt W&T, dus wellicht zou een spin-off in ofwel POL ofwel F&L de beste oplossing zijn.
Dat zou ik vooralsnog overlaten aan degenen die graag politiek en/of filosofie willen bespreken. De_tevreden_atheist heeft al zo'n topic aangemaakt in F&L trouwens.

Het probleem is dat de 'sceptici' het topic dat in W&T staat moedwillig (!!) blijven vervuilen met politieke discussies. Daar kan echt niet streng genoeg tegen worden opgetreden, wat mij betreft.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 15:33:39 #297
66825 Reya
Fier Wallon
pi_174375157
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 15:18 schreef Molurus het volgende:

[..]

Her risico daarvan is enorm groot als daar geen duidelijk onderscheid in wordt gemaakt. Iets wat ik overigens al 8 topic delen probeer te doen.

[..]

Dat zou ik vooralsnog overlaten aan degenen die graag politiek en/of filosofie willen bespreken. De_tevreden_atheist heeft al zo'n topic aangemaakt in F&L trouwens.

Het probleem is dat de 'sceptici' het topic dat in W&T staat moedwillig (!!) blijven vervuilen met politieke discussies. Daar kan echt niet streng genoeg tegen worden opgetreden, wat mij betreft.
Ik heb dat topic geschopt, als het voortaan weer uit de hand loopt ga ik daar naar verwijzen.
pi_174376285
quote:
2s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 15:33 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik heb dat topic geschopt, als het voortaan weer uit de hand loopt ga ik daar naar verwijzen.
^O^
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 15 oktober 2017 @ 14:08:40 #299
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_174431568
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 13:30 schreef MrRatio het volgende:

Toch weer een uitnodiging naar meta-discussie.

Hoe kun jij beoordelen dat het waarheidsgehalte van WUWT laag is, zelfs extreem onbetrouwbaar?
For one omdat Watts oneindig veel meer blog materiaal produceert dan relevante wetenschappelijke publicaties. (Dat zijn er om precies te zijn 0.)

Wat mij betreft mag het hier wel eens afgelopen zijn met het bespreken van de politieke opvattingen van mijnheer Watts.

Verder zou ik je willen aanraden om de meta-discussie en je vragen/opmerkingen tav moderatie in dit feedback topic te plaatsen en daar niet het klimaattopic mee te vervuilen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 15 oktober 2017 @ 14:09:52 #300
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_174431585
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 23:11 schreef -jos- het volgende:

[..]

Goede vraag. Waarom mogen posts die gaan over de financiers van wetenschappelijke publicaties niet geplaatst worden maar posts over de auteurs van wetenschappelijke publicaties wel? Prima dat er gemodereerd wordt maar zet dan wel even duidelijk in de OP wat wel en niet mag want nu lijkt het toch echt heel erg willekeurig te gebeuren.

Overigens stond in mijn laatste post die verwijderd is ook dat dit topic op deze manier een snelle dood zal sterven. Groetjes. :W
Of dat het goede vraag is, daar zijn de meningen over verdeeld. Maar als het een goede vraag is dan zou ik hem in dit topic stellen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_174431856
Reya, waarom is mijn laatste post over financiering/beurzen verwijderd?
Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')