Speciaal voor jou heb ik in dat topic de bronvermeldingen eruit gesloopt. Kwaadaardig ben ik hč?quote:Op maandag 4 april 2011 13:40 schreef Verrekijker het volgende:
Helaas moet ik vaststellen dat het natuurkunde nieuws topic door Speknek is afgesloten zonder wederhoor toe te passen. Er bestaat wel een vergelijkbaar astronomie topic. Kortom: dit riekt naar willekeur.
Mede krijg ik het verwijt dat ik "reclame maak" of "spam" omdat ik een bronvermelding van een tekst geef. In ieder wetenschappelijk artikel vindt bronvermelding plaats. Het overnemen van teksten is verder in veel gevallen slechts toegestaan met bronvermelding. Kortom: als we de redenatie van Speknek volgen is alle wetenschap spam. Een beetje dom.
Nou, Freek, als je werkelijk zo'n flinke vent bent, wees dan zo dapper om helder te definiėren dan wat je verstaat onder spam of sitepromotie (klaarblijkelijk zelfs een bronvermelding) en zet dat dan duidelijk in je policy. Wel zo netjes naar de gebruikers. Of wat je ook kan doen: verbied het plaatsen van links naar alles wat het niveau van joepoep te boven gaat en hernoem dit forum tot Wetenschapsreligie of zo. Ik noem maar een dwarsstraat.quote:Op maandag 4 april 2011 13:55 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Speciaal voor jou heb ik in dat topic de bronvermeldingen eruit gesloopt. Kwaadaardig ben ik hč?
Als wij zeggen dat iets in de categorie spam of sitepromoting valt, dan valt het gewoon in die categorie. We kunnen lang en breed discussieren over de aard en definitie van beide begrippen, maar op het einde van de dag zijn wij de moderators en bepalen wij wat onder deze begrippen verstaan. Als je het daar niet mee eens bent raad ik je aan om je biezen te pakken en het op een ander forum nogmaals te proberen.
Een eerlijke en inhoudelijke reactie.quote:Op maandag 4 april 2011 14:08 schreef speknek het volgende:
Het probleem voor ons is dat we nooit in de hoofden van de users kunnen kijken om de achterliggende gedachte van hun post precies vast te stellen. Daarom moeten we op indrukken afgaan en blijft het altijd een beetje willekeur.
Ofschoon ExperimentalFrentalMental wel veel stukjes van astronieuws.nl post, heb ik niet het idee dat hij aan die site gelieerd is, hij plugt het nergens anders en post ook stukjes van andere sites of kranten. Hem (en CRASH, die volgens mij wel aan een site is gelieerd maar die ook zelden plugt) lijkt het meer te doen om het nieuws. Bij jou is het eigenlijk vrij duidelijk dat je naamsbekendheid voor visionair wil creeren, iets wat eigenlijk gelijk banwaardig is, maar omdat je voor de rest goed meedoet geven we er niet al te veel ruchtbaarheid aan bij de admins.
Om eerlijk te zijn ben ik sowieso niet zo'n fan van nieuwsverzameltopics, aangezien dit discussiefora zouden moeten zijn, maar dat terzijde.
Sitepromoting is simpelweg het volgende: het plaatsen van links met de bedoeling reclame te maken. Of jij nu reclame maakt of niet is een kwestie van smaak en zekere mate van subjectiviteit. Zoals speknek al zegt; we kunnen niet in de hoofden kijken van andere mensen, we zien puur de posts. Als we uit die posts kunnen opmaken dat er duidelijk reclame-doeleinden mee gemoeid zijn, dan zijn die links illegale links.quote:Op maandag 4 april 2011 14:11 schreef Verrekijker het volgende:
[..]
Nou, Freek, als je werkelijk zo'n flinke vent bent, wees dan zo dapper om helder te definiėren dan wat je verstaat onder spam of sitepromotie (klaarblijkelijk zelfs een bronvermelding) en zet dat dan duidelijk in je policy.
Eindelijk een soort van reactie, soort van, op mijn opmerking van vorige week.quote:Op maandag 4 april 2011 14:08 schreef speknek het volgende:
Om eerlijk te zijn ben ik sowieso niet zo'n fan van nieuwsverzameltopics, aangezien dit discussiefora zouden moeten zijn, maar dat terzijde.
Kortom: als iemand je niet aanstaat, bannen maar. Het is begrijp ik slimmer om net te doen alsof je niets met een bepaalde site te maken hebt en ook wat andere linkjes er tussen door te strooien. Met deze policy lok je dus liegen, frauduleus en stiekem gedrag uit.quote:Op maandag 4 april 2011 14:25 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Zoals speknek al zegt; we kunnen niet in de hoofden kijken van andere mensen,
Ja? Zie niet in hoe het anders moet.quote:Op maandag 4 april 2011 14:38 schreef Verrekijker het volgende:
[..]
Kortom: als iemand je niet aanstaat, bannen maar.
Ik snap werkelijk niets van dit gebazel. Dus nu dat jij niet meer je links mag plaatsen naar je site, zijn wij ineens de boosdoeners die frauduleus (?) gedrag uitlokken? Wat is dit voor een redenering? Wat we willen is simpelweg kwalitatieve content zonder dat mensen daarbij constant reclame gaan maken voor een eigen site.quote:Het is begrijp ik slimmer om net te doen alsof je niets met een bepaalde site te maken hebt en ook wat andere linkjes er tussen door te strooien. Met deze policy lok je dus liegen, frauduleus en stiekem gedrag uit.
Ja. Even op letten, Verrekijker. We worden hierover vanachter de schermen ook geļnstrueerd, en we volgen gewoon de algemene Fok! policy. Die verschilt natuurlijk gedeeltelijk wel per subforum, maar jij linkt wel erg vaak naar je eigen site. Dat dat niet als (pure) spam is bedoeld snappen we, dat is het probleem niet.quote:
Ik snap werkelijk niets van dit gebazel. Hoe kan je kwalitatief goede content bieden zonder bronvermelding? Zonder bronvermeldingen ontaarden reacties in een meningenstrijd, een soort nujij. Verder zeg ik niet dat jij een boosdoener bent, ik zeg slechts dat de door jou gehanteerde policy fraude en misbruik uitlokt, dus weinig visionair is.quote:Op maandag 4 april 2011 15:18 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ja? Zie niet in hoe het anders moet.
[..]
Ik snap werkelijk niets van dit gebazel. Dus nu dat jij niet meer je links mag plaatsen naar je site, zijn wij ineens de boosdoeners die frauduleus (?) gedrag uitlokken? Wat is dit voor een redenering? Wat we willen is simpelweg kwalitatieve content zonder dat mensen daarbij constant reclame gaan maken voor een eigen site.
quote:Op Visionair streven wij er naar dat mensen het beste uit zichzelf halen. Dat gebeurt niet door stiekem gedrag aan te moedigen of te belonen, zoals met de boven beschreven policy het geval is.
Daarom stellen wij alleen kwalitatieve eisen: iemand mag reclame maken wat hij of zij wil, zolang deze inhoudelijk relevant is. Daarmee zorgen wij dat onze bezoekers, ook als ze reclame willen maken, Visionair waardevoller en interessanter maken.
Als dat ons Google ranking of bezoekers kost, het zij zo. We zullen er veel meer bezoekers voor terug krijgen omdat er veel meer hoogwaardige inhoud komt en er ook een leukere sfeer hangt. Het is ook niet mogelijk deze policy te spammen. We dwingen spammers hiermee zelfs onze site te verbeteren.
Als ik een bericht van onze site overneem neem ik een bronvermelding op. Dat moet volgens de copyrightregels. Ik ben overigens niet de enige schrijver of betrokkene bij Visionair.quote:Op dinsdag 5 april 2011 10:44 schreef Haushofer het volgende:
Maar als die bronvermelding constant dezelfde (en eigen!) site behelst, dan wordt het een ander verhaal, VerrekijkerIk kan me ook niet direct herinneren dat je één keer naar een andere site hebt gelinkt. Dan wordt het in onze ogen ook deels promotie van een eigen site, en daar hebben we regels tegen.
Ik neem aan dat uiteindelijk aan het meeste nieuws een wetenschappelijk artikel is gelinkt? Als je daar naar linkt dan is er denk ik geen probleem. Dan is het denk ik ook makkelijker om een inhoudelijker discussie te voeren. Hoewel de discussie in dit soort nieuwstopics altijd tegenvalt.quote:Op dinsdag 5 april 2011 11:07 schreef Verrekijker het volgende:
[..]
Als ik een bericht van onze site overneem neem ik een bronvermelding op. Dat moet volgens de copyrightregels. Ik ben overigens niet de enige schrijver of betrokkene bij Visionair.
In onder andere onze lopende discussies heb ik zelfs aanmerkelijk vaker naar andere sites, zoals Wikipedia, verwezen dan naar onze eigen site. Ik kan me dus niet geheel vinden in deze voorstelling van zaken.
Wat stel je voor? Een maximum percentage links naar Visionair artikelen bijvoorbeeld?
Aangezien de link naar Visionair ook al in je signature staat, zou ik voorstellen om gewoon naar de originele bronvermeldingen te linken (mensen met een eigen site raad ik sowieso aan om de link in hun signature te zetten als ze er vaak naar verwijzen), en in de meeste gevallen lijkt me dat gewoon mogelijk. Eventuele eigen gedachten kun je dan koppiepeesten van Visionair, met commentaar erbij. Dat lijkt me een redelijke oplossingquote:Op dinsdag 5 april 2011 11:07 schreef Verrekijker het volgende:
Wat stel je voor? Een maximum percentage links naar Visionair artikelen bijvoorbeeld?
Als jij de relevante stukken tekst in het topic zelf neerzet, is er ook geen reden om te linken lijkt me. Dan hoeven users ook niet elke keer naar Visionair om de tekst te lezen.quote:Op dinsdag 5 april 2011 12:06 schreef Verrekijker het volgende:
Ik zal dan eenvoudigweg onder elk artikel vermelden dat het artikel afkomstig is van Visionair.
Gebruikers moeten dan maar op de site van Visionair zoeken naar het desbetreffende artikel. Niet erg gebruiksvriendelijk, maar goed.
Wat dacht je van visionair helemaal niet vermelden behalve in je voetnoot? Natuurlijk zul je dan wel met echte bronvermeldingen moeten komen.quote:Op dinsdag 5 april 2011 12:06 schreef Verrekijker het volgende:
Ik zal dan eenvoudigweg onder elk artikel vermelden dat het artikel afkomstig is van Visionair.
Gebruikers moeten dan maar op de site van Visionair zoeken naar het desbetreffende artikel. Niet erg gebruiksvriendelijk, maar goed.
Je hebt zoals wel vaker de voorgaande discussie niet gelezen. De bron van de tekst is visionair.nl, dus uiteraard verwijs ik dan naar visionair.nl. Ook is er de copyright issue; bronvermelding is verplicht. Wie wil weten op welke bronnen Visionair zich heeft gebaseerd, kan Visionair bezoeken.quote:Op dinsdag 5 april 2011 18:14 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat dacht je van visionair helemaal niet vermelden behalve in je voetnoot? Natuurlijk zul je dan wel met echte bronvermeldingen moeten komen.
Ja, maar dat is niet de bedoeling van dit forumquote:Op woensdag 6 april 2011 08:44 schreef Verrekijker het volgende:
Wie wil weten op welke bronnen Visionair zich heeft gebaseerd, kan Visionair bezoeken.
Als je denkt dat er onterecht wordt gelinkt of gespamd door users, dan kun je dit in een topicreport zettenquote:Op dinsdag 5 april 2011 18:14 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat dacht je van visionair helemaal niet vermelden behalve in je voetnoot? Natuurlijk zul je dan wel met echte bronvermeldingen moeten komen.
En dat is hier simpelweg de policy niet, waar meerdere redenen voor zijn. Ik noem er twee, maar er zijn er meer.quote:Op maandag 4 april 2011 14:38 schreef Verrekijker het volgende:
Daarom stellen wij alleen kwalitatieve eisen: iemand mag reclame maken wat hij of zij wil, zolang deze inhoudelijk relevant is. Daarmee zorgen wij dat onze bezoekers, ook als ze reclame willen maken, Visionair waardevoller en interessanter maken.
Dat je je artikelen eerder op visionair hebt geplaatst zal mij persoonlijk aan m'n reet roesten.quote:Op woensdag 6 april 2011 08:44 schreef Verrekijker het volgende:
[..]
Je hebt zoals wel vaker de voorgaande discussie niet gelezen. De bron van de tekst is visionair.nl, dus uiteraard verwijs ik dan naar visionair.nl. Ook is er de copyright issue; bronvermelding is verplicht. Wie wil weten op welke bronnen Visionair zich heeft gebaseerd, kan Visionair bezoeken.
Bij deze. Dit topic werd reeds om deze reden gesloten:quote:Op woensdag 6 april 2011 10:08 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Als je denkt dat er onterecht wordt gelinkt of gespamd door users, dan kun je dit in een topicreport zettenDat is voor ons ook handig, en zien we dit in 1 oogopslag zonder het topic door te hoeven.
Je copy-paste je eigen website en meent daar melding van te moeten maken. Dat is geen bronvermelding, dat is ongegeneerd reclame maken voor je website. Niks meer niks minder.quote:Op woensdag 6 april 2011 17:23 schreef Verrekijker het volgende:
Wat wil je hiermee nu aantonen, behalve dat je het visionaire vermogen hebt van een dementerende naakte molrat? Ik plaats verder geen links, ik vermeld slechts de bron.
Zo dan! Hoeveel spam krijg jij in een post gepropt?quote:Op woensdag 6 april 2011 08:44 schreef Verrekijker het volgende:
[..]
Je hebt zoals wel vaker de voorgaande discussie niet gelezen. De bron van de tekst is visionair.nl, dus uiteraard verwijs ik dan naar visionair.nl. Ook is er de copyright issue; bronvermelding is verplicht. Wie wil weten op welke bronnen Visionair zich heeft gebaseerd, kan Visionair bezoeken.
of als een visionair.quote:Op woensdag 6 april 2011 17:57 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je copy-paste je eigen website en meent daar melding van te moeten maken. Dat is geen bronvermelding, dat is ongegeneerd reclame maken voor je website. Niks meer niks minder.
Zelfbenoemde visionair.Zelfs als je dat was is het niet aan jou om dat oordeel te vellen of te etaleren. Arrogante kwezel.
Jammer dat je het niet begrepen hebt. Al dan niet visionair zijn heeft weinig met geloof te maken. Het is slechts: kiezen voor weten dat dat deze wereld niet de best denkbare is (en dat daar wat aan te doen is), in plaats van er voor kiezen als een zure eikel door het leven te gaan.Dat deze discussie te lang geduurd heeft is overigens juist. Volgens mij waren we er al uit voordat Molurus zich er mee ging bemoeien.quote:Op donderdag 7 april 2011 10:14 schreef Haushofer het volgende:
Nodig Molurus es uit voor je wekelijkse Visionairdienst na de collecte en praat het bij, zou ik zeggen. Ik denk dat deze discussie hier wel afgelopen is
Kun je anders niet nog wat meer vertellen over Visionair.nl?quote:Op donderdag 7 april 2011 12:11 schreef Verrekijker het volgende:
Als je hersens en creativiteit willen gebruiken voor iets nieuws pretentieus is, yeah, guilty as charged. Nooit heb ik mezelf voor laten staan op het bezit van unieke vermogens. Een van de doelen van visionair.nl is nou juist de visionaire manier van denken (of nauwkeuriger uitgedrukt: mentale instelling) te bevorderen.
Dat is overigens geen humor, maar zelfs plagiaat in de academische wereld als men dit niet doet.quote:Op woensdag 6 april 2011 12:38 schreef Molurus het volgende:
[..]
- bronvermelding (verwijzen naar jezelf als bron, de humor)
Ik had het inderdaad al begrepen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:36 schreef oompaloompa het volgende:
Naar aanleiding van een post in pol leek het me leuk te proberen het daar vernoemde onderzoek te repliceren. Ik heb dus een vragenlijstje van 1 vraag gemaakt en die hier gepost met uitleg en waarom het me leuk lijkt te doen. Het is dus geen studie- of werk-achtig iets maar gewoon nieuwsgierigheid. Toch realiseerde ik me net dat het zo over zou kunnen komen, dus bij deze wilde ik even melden dat het puur om de "experimentjes doen = leuk" factor gaat
Dat is wel heel erg pedantquote:Op donderdag 11 augustus 2011 21:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Amerikanen testen vliegtuig dat 20x de snelheid van het geluid gaat
'....vliegtuig DAT....' svp
Dat is toch mooi?quote:Duiven. Straks is het probleem van roekoe weg. Een duif stil en nooit meer roekoe als ik rust nodig heb.
Zijn de modjes met vakantie?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:03 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Mag dit topic: Zonnepanelen met 95% efficiency binnen bereik?
aan dit topic worden toegevoegd?
De overstap naar zonne-energie erg dichtbij?
Dus dit tweede topic is dan nog steeds het primaire topic
Waar bereik ik die? In FB?quote:Op zondag 30 oktober 2011 21:39 schreef speknek het volgende:
Jawel, alleen wij niet, dat moet een FA doen.
Dank jequote:Op maandag 31 oktober 2011 11:21 schreef speknek het volgende:
Nee dat moest ik doen, maar ik was lamlendig, sorry. Het is inmiddels gedaan als het goed is.
Dit is nog steeds niet helemaal gelukt...quote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:14 schreef Quyxz_ het volgende:
Mag het topic MARS - De Missies! Deel 8 worden omgezet in een reeks?
Deel 1: MARS - de missies
Deel 2: [CENTRAAL} MARS - de missies
Deel 3: [CENTRAAL} MARS - de missies [DEEL 3]
Deel 4: MARS - de missies (DEEL 4)
Deel 5: MARS - de missies (DEEL 5)
Deel 6: MARS - De Missies #6 - Phoenix Mars Lander!!!
Deel 7: MARS - De Missies! Deel 7
Alvast bedankt!
Ja daar hadden we het al eens een keer eerder over gehad. Uhh, dat bleef toen een beetje hangenquote:Op woensdag 4 juli 2012 14:45 schreef Haushofer het volgende:
Hey, ik zag vandaag het bericht over Higgs op de FP, maar is het een idee om es achter de schermen te vragen of er bij dat soort berichtjes een linkje naar het desbetreffende topic hier kan? Lijkt me leuke reclame voor W&T
Nu wel.quote:Op donderdag 31 mei 2012 22:54 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Dit is nog steeds niet helemaal gelukt...
Done.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:27 schreef RobertoCarlos het volgende:
Kan iemand deze TT W&T / Wetenschappers op FOK! #8: Moge al uw doelen uitkomen! aanpassen naar:
"Wetenschappers op FOK! #8: Moge al uw doelen uitkomen!"
Thanks!
Cool, dank!quote:Op vrijdag 6 december 2013 00:14 schreef Molurus het volgende:
Volgens mij geldt dat vanaf laatste moment van aanpassen. Dus als je (of 1 van de moderatoren) de post wijzigt zou die tijd weer min of meer gereset worden.
Maar anders kun je eventuele wijzigingen ook aan mij doorgeven, dan pas ik het aan.
fyi dat is dus niet zo hij zit gewoon na een bepaalde tijd dicht voor editten (tenzij de TS een abo heeft geloof ik maar dan nog is het gelimiteerd)quote:Op vrijdag 6 december 2013 00:14 schreef Molurus het volgende:
Volgens mij geldt dat vanaf laatste moment van aanpassen. Dus als je (of 1 van de moderatoren) de post wijzigt zou die tijd weer min of meer gereset worden.
Maar anders kun je eventuele wijzigingen ook aan mij doorgeven, dan pas ik het aan.
Ah, ok... weer iets geleerd.quote:Op vrijdag 6 december 2013 11:09 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
fyi dat is dus niet zo hij zit gewoon na een bepaalde tijd dicht voor editten (tenzij de TS een abo heeft geloof ik maar dan nog is het gelimiteerd)
Doorgeven is dus de beste optie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |