De vingerverfbrigade denkt met 2 jaar klaar te zijn..quote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:02 schreef De_Hertog het volgende:
'met hanzelijn'. Één nieuwsberichtje en jullie doen alsof de hele lijn al klaar is. Dat duurt nog minstens 10 jaar
Dat zeg ik.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:04 schreef Peter het volgende:
[..]
De vingerverfbrigade denkt met 2 jaar klaar te zijn..
Klaar met de baan zijn ze dan ook wel.. Dan komt het stofvrij maken van de tunnel(s) nog en het beveiligingssysteemquote:
en het plaatsen van de elektronen op de bovenleiding niet te vergeten he.. das een arbeidsintensive taak!quote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:16 schreef Peter het volgende:
[..]
Klaar met de baan zijn ze dan ook wel.. Dan komt het stofvrij maken van de tunnel(s) nog en het beveiligingssysteem
En dan moeten de treinen ook nog geschikt voor het traject zijnquote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:16 schreef Peter het volgende:
[..]
Klaar met de baan zijn ze dan ook wel.. Dan komt het stofvrij maken van de tunnel(s) nog en het beveiligingssysteem
zolang ze die maar niet bij AnsaldoGroningen-noord gaan bestellenquote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En dan moeten de treinen ook nog geschikt voor het traject zijn
Hoezo, moeten speciaal voor deze lijn ook in zuid-Europa gefabriceerde treinen aangeschaft worden?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:02 schreef De_Hertog het volgende:
'met hanzelijn'. Één nieuwsberichtje en jullie doen alsof de hele lijn al klaar is. Dat duurt nog minstens 10 jaar
Door de onafhankelijkheidsstrijd die in 2019 zal losbarsten in de noordelijke provincies natuurlijk...quote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Ah joh die hanzelijn is in 2018 echt wel een keer af hoortegen inmiddels 2,8 miljard euro. En een jaar later is hji ineens overtollig. Waarom weet ik nu ook nog niet
Misschien moet ProRail dat ook een keer doen. Het gaat net zo makkelijk als in Transport Tycoon.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:04 schreef Peter het volgende:
[..]
De vingerverfbrigade denkt met 2 jaar klaar te zijn..
Gewoon stellen kopen bij Bombardier of StadlerRail.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En dan moeten de treinen ook nog geschikt voor het traject zijn
Al jaren niet meer.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 19:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Sinds wanneer worden de NS-treinen er niet meer gewassen?
Hmm Déjà vu?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:16 schreef Peter het volgende:
[..]
Klaar met de baan zijn ze dan ook wel.. Dan komt het stofvrij maken van de tunnel(s) nog en het beveiligingssysteem
In Enschede wordt ook nog gewoon gewassen hoor, met name stellen die hier 's morgen de dienst beginnen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 06:10 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Al jaren niet meer.
DM'90 wordt in Zwolle gewassen, ICM op de Binckhorst dacht ik (en ook te Utrecht opstelterrein Zuid) en de DH's zijn er niet meer (en toen werden ze gewassen door Noordned/Arriva).
De enige reden dat er DM'90 rijdt door die wasstraat, is om te tanken op de tankplaat daarachter.
Allebei.quote:Op woensdag 13 mei 2009 01:07 schreef James1988 het volgende:
Op de Hanzelijn, gaan ze daar alleen ERTMS aanleggen of ook ATB?
quote:
Check plaatje: http://www.energievoorzie(...)ud%20spoor/f_175.jpgquote:Op woensdag 13 mei 2009 10:02 schreef Duvel het volgende:
draagkabel, hangdraden, rijdraden en versterkingsleiding
hoeveel wadjes gaan er dan vandoor?quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:32 schreef thats-me het volgende:
De wadlopers zijn ongeveer een uur geleden uit Amersfoort vertrokken richting Polen, rond kwart over 5 / half 6 verlaten ze NL..
Hij zijn er nog maar twee, maar uiteindelijk moet alles die kant op gaan.quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hoeveel wadjes gaan er dan vandoor?
en zijn het nu ook oostbloklopers?
Oke, dat kan. Ik kom zelf niet in/uit die omstreken, dus dat weet ik niet.quote:Op woensdag 13 mei 2009 07:36 schreef dennistd het volgende:
[..]
In Enschede wordt ook nog gewoon gewassen hoor, met name stellen die hier 's morgen de dienst beginnen.
Ehm, dat spreek ik toch niet tegen? Op de foto zie je trouwens twee rijdraden, twee versterkingsleidingen en één draagkabel. Hangdraden tellen ze nog niet eens meer denk ik.quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:24 schreef ReisT het volgende:
[..]
Check plaatje: http://www.energievoorzie(...)ud%20spoor/f_175.jpg
Dat zijn dus 10 draden die allemaal 40 km lang zijn = 400km. En da's nog zonder de tussendraadjes
de wadlopers passeren net station hengelo! Ik zag de wadlopers voorbij schietenquote:Op woensdag 13 mei 2009 15:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hij zijn er nog maar twee, maar uiteindelijk moet alles die kant op gaan.
http://www.flickr.com/photos/37842838@N06/3527955763/quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:50 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
de wadlopers passeren net station hengelo! Ik zag de wadlopers voorbij schieten
quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:48 schreef thats-me het volgende:
[..]
http://www.flickr.com/photos/37842838@N06/3527955763/
Filmpje van het transport te Oldenzaal
misluktquote:Op woensdag 13 mei 2009 15:38 schreef dennistd het volgende:
Ik hoop dat ik nog op tijd bij de overweg Bentheimerstraat ben, ik kan pas om 17.10u de auto mee krijgen.... (het is zo'n 5 minuten rijden daarheen...)
En toch vind ik dat het veel spannender klinkt dan het eigenlijk isquote:Op woensdag 13 mei 2009 16:35 schreef Duvel het volgende:
Ehm, dat spreek ik toch niet tegen? Op de foto zie je trouwens twee rijdraden, twee versterkingsleidingen en één draagkabel. Hangdraden tellen ze nog niet eens meer denk ik.
mag toch hopen dat ze ze slepen? en niet op eigen kracht laten tuffenquote:Op woensdag 13 mei 2009 15:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hij zijn er nog maar twee, maar uiteindelijk moet alles die kant op gaan.
Je meent hetquote:Op woensdag 13 mei 2009 19:04 schreef Ofyles2 het volgende:
Misschien zullen ze ingezet worden door een Pools spoorwegbedrijfje?
quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:34 schreef NikkelCobalt het volgende:
Vanochtend is de eerste Wadloper in Zakopane aangekomen, alwaar deze direct is ingezet om ski-toerisme naar boven te helpen ter vervanging van de kapotte skilift. Ik heb foto's van een Poolse vriend:
[ afbeelding ]
Dat is bij mij een soort van MEERvoudquote:Op woensdag 13 mei 2009 19:34 schreef NikkelCobalt het volgende:
Vanochtend is de eerste Wadloper in Zakopane aangekomen, alwaar deze direct is ingezet om ski-toerisme naar boven te helpen ter vervanging van de kapotte skilift. Ik heb foto's van een Poolse vriend:
[ afbeelding ]
't Is ook volkomen gelul om het op die manier te beschrijven.quote:Op woensdag 13 mei 2009 18:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En toch vind ik dat het veel spannender klinkt dan het eigenlijk is
Niet irlquote:Op woensdag 13 mei 2009 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat nou Alex. Je heet James toch????
Vandaag toevallig nog over de A50 en N50 gereden. Veel bouwwerken t.b.v. de Hanzelijn gezien. Bruggen en tunnels in aanbouw etc. Fly-over erbij.quote:Op woensdag 13 mei 2009 21:00 schreef Dichterbijer het volgende:
Owja de Hanzelijn... hoe gaat het daarmee
Geweldig!quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:34 schreef NikkelCobalt het volgende:
Vanochtend is de eerste Wadloper in Zakopane aangekomen, alwaar deze direct is ingezet om ski-toerisme naar boven te helpen ter vervanging van de kapotte skilift. Ik heb foto's van een Poolse vriend:
[ afbeelding ]
Ik moet dat patent in mijn handen zien te krijgen. Geweldige markt om daar even in te springen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 20:51 schreef James1988 het volgende:
Daarstraks nog een leuke gespot in de Reisplanner Xtra, waar m.ns.nl het wel goed had (zie trouwens ook de klok bovenin die 17:30 meldt, waar iets lager wel 19:30 staat):
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Door een persoonsongeval geen treinen tussen Dordrecht en Rotterdam-Lombardijen, maar Reisplanner Xtra had daar weinig zin in. De trein Breda - Amsterdam reed over 's-Hertogenbosch (dacht ik).
ik hoor t omroep bericht al..quote:Op woensdag 13 mei 2009 22:55 schreef Ofyles2 het volgende:
Nog meer ontwikkelingen op het spoor:NS doet in 2011 afstand van de lijn Zwolle-Emmen. Als gevolg daarvan oppert de provincie Overijssel voor een rechtstreekse treinverbinding Emmen-Enschede. Veolia onderzoekt de mogelijkheden om op de Heuvellandlijn enkele ritten met elektrische GTW's gekoppeld met hun dieselbroertjes uit te voeren.
denk dat de elektrische stelletjes wel een dieseltje op sleep kunnen nemenanders om wordt lastiger denk ik
![]()
Aanvulling: Een Arnhemse ondernemer onderzoekt de mogelijkheden om de bovenleiding te voeden met zonnepanelen.
Ja, DrFlash! Een kwartet!![]()
Netjesquote:
Arnhemse? Eefdese, mon villagequote:Op woensdag 13 mei 2009 22:57 schreef Ofyles2 het volgende:
Aanvulling: Een Arnhemse ondernemer onderzoekt de mogelijkheden om de bovenleiding te voeden met zonnepanelen.
Ja, DrFlash! Een kwartet!![]()
Is vergelijkbaar met de ICE die volgens projectontwikkelaars op termijn door Nijverdal moet gaan rijden. BRON - Bovenaan in de headerquote:Op woensdag 13 mei 2009 23:41 schreef Nightshadow het volgende:
*edit: toch wel leuk, gaat het om de zonnepanelen die de bovenleidingen moeten voedden, plaatsen ze er een dieseltje onder in de artist impression.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Socialist in Mercedes
Helemaal mee eensquote:Op woensdag 13 mei 2009 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Nog 1 week en 1 dag. Min een paar uur. er moet weer eens fatsoenlijk een ritje gemaakt worden.
Waterstoftrein?quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:58 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, er komt een pimpel die vanaf Bremen via Leer en Groningen via Zwolle en de Hanzelijn naar Schiphol gaat
Moet je die wel opwaarderen naar 200 km/h.quote:Op donderdag 14 mei 2009 00:03 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, de Arriva-pimpel, dus lowbudget, maar wel een soort van hybride aandrijving
Komt goedquote:Op donderdag 14 mei 2009 00:05 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Moet je die wel opwaarderen naar 200 km/h.
Jaren 1990, met ICR-stammen.quote:Op donderdag 14 mei 2009 01:37 schreef Boschkabouter het volgende:
In Valkenburg (Limburg) zag ik laatst dat er ook Zandvoord en Zwolle op de CTA-rol stonden.
Hoe lang geleden reden die treinen dan voor het laatst? En wat voor een materieel reed er toen?
Ha mooi, dan wordt het tijd om Mariënberg - Almelo te elektrificeren.quote:Op woensdag 13 mei 2009 22:55 schreef Ofyles2 het volgende:
Nog meer ontwikkelingen op het spoor:NS doet in 2011 afstand van de lijn Zwolle-Emmen. Als gevolg daarvan oppert de provincie Overijssel voor een rechtstreekse treinverbinding Emmen-Enschede.
Ja, dat schijnt te werken. Wordt nu geloof ik ook al gebruikt om materieel dat in onderhoud moet in Blerick te rijden. Waar de draad hangt gaat ook de panto van het elektrische stel omhoog.quote:Veolia onderzoekt de mogelijkheden om op de Heuvellandlijn enkele ritten met elektrische GTW's gekoppeld met hun dieselbroertjes uit te voeren.
de waslijnspanners zijn nu zeker goedkoper?quote:Op donderdag 14 mei 2009 08:50 schreef MarkoAlmelo het volgende:
klopt, dat van almelo - emmen, (ik zal niet weten waarom tot enschede) zijn ze al jaren van plan. Zal t dan nu wat worden?
Maar zul je nog een dienstregeling kwijt kunnen op het traject Enschede - Almelo? Dat word een beetje te druk naar mijn inziens. En waarom zou dat niet kunnen dan met een diesel? Volgens mij rijdt er op het traject Nijmegen - Roermond ook een buffelquote:Op donderdag 14 mei 2009 09:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
de waslijnspanners zijn nu zeker goedkoper?
om nou almelo - emmen met diesel tractie te doen? :|
dat schiet niet op natuurlijk
Diesel rijden is duurder dan elektrisch volgens mij. Het is een beetje maf om Emmen - Mariënberg en Almelo - Enschede te rijden met diesel terwijl er een draad boven hangt.quote:Op donderdag 14 mei 2009 09:10 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Maar zul je nog een dienstregeling kwijt kunnen op het traject Enschede - Almelo? Dat word een beetje te druk naar mijn inziens. En waarom zou dat niet kunnen dan met een diesel? Volgens mij rijdt er op het traject Nijmegen - Roermond ook een buffel
Die rijdt Nijmegen - Venray als zijnde spitspendelquote:Op donderdag 14 mei 2009 09:10 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Volgens mij rijdt er op het traject Nijmegen - Roermond ook een buffel
Nou, voor het doorgaande verkeer dus wel blijkbaar. Je zou ook een dienst kunnen bedenken waarbij op Geerdijk, vroomshoop, Daarlerveen en Vriezenveen maar eens per uur gestopt wordt, en het andere half uur ene soort sneltrein die die plekken voorbij rijdt. En als je dan toch bezig bent, kun je die snelle ook stations als Emmen Bargeres en Almelo De Riet laten skippen.quote:Op donderdag 14 mei 2009 10:08 schreef Duvel het volgende:
Volgens mij willen ze juist doorrijden om een goede verbinding te maken tussen Emmen en het onderwijs en Enschede, en de dorpen daar tussen. Snap ik op zich wel. Is Almelo - Mariënberg nu niet al geschikt voor een half-uurdienst? Dan zou je niet hoeven te verdubbelen. Ik vraag me ernstig af of een half-uurdienst daar zinvol is, maar goed.
quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:54 schreef Charango het volgende:
[..]
Is vergelijkbaar met de ICE die volgens projectontwikkelaars op termijn door Nijverdal moet gaan rijden. BRON - Bovenaan in de headerzelfs koploper zou er rijden... http://www.tunnelplan.nl/afbeeldingen/details/DRSN%20DD_hoog.jpgSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En een nieuw type? http://www.tunnelplan.nl/afbeeldingen/details/noordzuid.jpgdag
ICR vanuit Valkenburg, met kopmaken in Maastricht? Klinkt niet erg handig, weet je dat zeker? Maar toch wel jammer dat dat soort leuke diensten niet meer bestaat. Valkenburg-Zwolle via de Maaslijn vind ik wel de leukste: dat betekende ruim 3 uur dieselen!quote:
precies.. als de provincie snugger is dan verijsen ze gewoon dat er waslijn komt ..quote:Op donderdag 14 mei 2009 09:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Diesel rijden is duurder dan elektrisch volgens mij. Het is een beetje maf om Emmen - Mariënberg en Almelo - Enschede te rijden met diesel terwijl er een draad boven hangt.
Wellicht een idee voor komende winter.quote:Op donderdag 14 mei 2009 12:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
precies.. als de provincie snugger is dan verijsen ze gewoon dat er waslijn komt ..
Het aanleggen van electrificatie hoeft op zich toch niet zo lang te duren? Op zich zou het makkelijk voor de Fahrplanwechsel van half december klaar kunnen zijn lijkt mequote:Op donderdag 14 mei 2009 12:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wellicht een idee voor komende winter.
Volgens mij doelde hij op de spelfoutquote:Op donderdag 14 mei 2009 12:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het aanleggen van electrificatie hoeft op zich toch niet zo lang te duren? Op zich zou het makkelijk voor de Fahrplanwechsel van half december klaar kunnen zijn lijkt me
+1quote:Op donderdag 14 mei 2009 12:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
Volgens mij doelde hij op de spelfout
Doe maar anderhalf à twee jaar later.quote:Op donderdag 14 mei 2009 12:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het aanleggen van electrificatie hoeft op zich toch niet zo lang te duren? Op zich zou het makkelijk voor de Fahrplanwechsel van half december klaar kunnen zijn lijkt me
En dat ligt dan aan? Doorlopende concessies? Besluitvorming? Want het aanleggen op zich is toch niet zo'n drama?quote:
Beluitvorming, grondverwerving, vermogensberekeningen, ontwerpen, aanbesteden, bouwen.quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dat ligt dan aan? Doorlopende concessies? Besluitvorming? Want het aanleggen op zich is toch niet zo'n drama?
Mazzel dat ze nog geen riolering hebben daarquote:Op donderdag 14 mei 2009 13:45 schreef Duvel het volgende:
waar een bovenleidingpaal moet komen te staan kan een bos kabels liggen. Die verleg je niet zomaar. Enz enz enz.
gelukkig kan je portalen in zòn beetje elke breedte maat makenquote:Op donderdag 14 mei 2009 13:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Beluitvorming, grondverwerving, vermogensberekeningen, ontwerpen, aanbesteden, bouwen.
En vergis je niet in het bouwen: waar een bovenleidingpaal moet komen te staan kan een bos kabels liggen. Die verleg je niet zomaar. Enz enz enz.
Ja, jammer dat je die grond dan ook weer moet kopen. M.a.w.: geen optie.quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
gelukkig kan je portalen in zòn beetje elke breedte maat maken
op zoek naar inspiratie voor een column?quote:
Dat gaat krap worden, tenzij NS een grote reserve in DM90's heeft.quote:Op donderdag 14 mei 2009 12:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
precies.. als de provincie snugger is dan verijsen ze gewoon dat er waslijn komt ..
hoewel tot de waslijn hangt enzo kan je natuurlijk wel tijdelijk met dieselknorren rijden
Oh dus jij bent die tokkie!quote:Op donderdag 14 mei 2009 18:04 schreef Duvel het volgende:
Zit niet zo naar m'n vrouw te staren, smeerlap!
Chago!quote:Op donderdag 14 mei 2009 18:04 schreef Duvel het volgende:
Zit niet zo naar m'n vrouw te staren, smeerlap!
Dat is ook goed mogelijk. Trouwen is onnodig en niet kostenefficiënt.quote:Op donderdag 14 mei 2009 18:30 schreef Duvel het volgende:
Ik ben btw niet eens getrouwd, waarom noem ik mijn vriendin vrouw?
Second thatquote:Op donderdag 14 mei 2009 17:41 schreef Peterselieman het volgende:
Toch bevallen me de koplopers me een stuk beter. Vandaag weer ondervonden
En ze schommelen.quote:Op donderdag 14 mei 2009 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is omdat virms nou eenmaalHOERIG
KUT
zijn
ICM zit er niet in, wel ICRmquote:Op donderdag 14 mei 2009 19:02 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
En ze schommelen.
Als je van Zwolle tot Tilburg in een VIRM zit, ben je zeeziek.
Ben dus blij dat er ook nog ICM tussen zit.
Ja boeiend, je weet wat ik bedoelquote:
quote:Werk aan eerste fase OV Terminal start maandag
ARNHEM - Aannemer Besix Welling begint maandag met de eerste fase van het nieuwe Arnhemse stationsgebouw.
Die bestaat uit het bouwen van de fietsenkelder en het afmaken en inrichten van de perrontunnel.
De komende maanden zal voor de fietsenkelder zo'n dertigduizend kubieke meter zand worden afgegraven. Dat wordt via Oosterbeek afgevoerd naar een bouwlocatie in Veenendaal. De aannemer verwacht dat dat tot eind juli duurt.
Begin 2011 moet de eerste fase klaar zijn en kan het tijdelijk station worden gesloopt. Verantwoordelijk wethouder Willem Hoeffnagel hoopt dan direct verder te kunnen met fase 2, de eigenlijke stationshal.
Het project is in tweeën geknipt omdat er nog onvoldoende geld is om het helemaal te realiseren.
Ik denk dat er überhaupt geen seinen staan tussen Hlg en Hlgh, dus er kan dan ook lastig een seinstoring zijnquote:Seinstoring Leeuwarden-Dronrijp
De beperkingen als gevolg van de seinstoring tussen Leeuwarden en Harlingen Haven zijn voorbij.
De vertraging neemt snel af.
Los van het feit dat er het komende halfjaar ongeveer nul treinen rijden tussen Hlg en Hlghquote:Op donderdag 14 mei 2009 22:17 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik denk dat er überhaupt geen seinen staan tussen Hlg en Hlgh, dus er kan dan ook lastig een seinstoring zijn
Flesje begint weer eens boos te worden. Ik ga hem even stillen:quote:Op donderdag 14 mei 2009 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is omdat virms nou eenmaalHOERIG
KUT
zijn
Ja, opkrassen nuquote:Op donderdag 14 mei 2009 22:40 schreef Peterselieman het volgende:
Dieseltractie bij ACTS, hoe lang nog?
t filmpje mistquote:Op donderdag 14 mei 2009 22:40 schreef Peterselieman het volgende:
Dieseltractie bij ACTS, hoe lang nog?
Kun je dan eigenlijk wel de punctualiteit op die lijnen meten?quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
Ze staan er wel hoor, alleen kan de railverkeersleiding geen seinen en wissels bedienen op het traject. Dat gebeurt ter plekke aan de hand van het laserpistool en een sectie is maar door 1 trein tegelijk te berijden.
Alleen die in Leeuwarden. De aankomsttijd daar kan bijgehouden worden, evenals de vertrektijd. Cijfers vanuit andere plaatsen langs de lijn zijn per definitie onbetrouwbaar. Bij Arriva houden ze het ook van Groningen bij, zodat je toch een beeld krijgt, al is dat niet heel erg betrouwbaar natuurlijk.quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Kun je dan eigenlijk wel de punctualiteit op die lijnen meten?
Welk filmpje? Deze?quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:07 schreef Nightshadow het volgende:
Nog één keer dat filmpje en ik spring voor de eerste beste trein waar één van jullie in zit
Jij durft wel hè?quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
eerst even alex james zn icon verneuken
Ik reis morgen met trein 30262quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:07 schreef Nightshadow het volgende:
Nog één keer dat filmpje en ik spring voor de eerste beste trein waar één van jullie in zit
Ietsje te ver wegquote:Op donderdag 14 mei 2009 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik reis morgen met trein 30262
quote:Test met treinongeluk in spoorbak
woensdag 13 mei 2009 | 12:26 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 13 mei 2009 | 12:30
Tekstgrootte
ALMELO - Een praktijktest moet uitwijzen of treinpassagiers veilig kunnen vluchten als op het verdiept liggende spoor in Almelo een ongeluk gebeurt. Volgend jaar wordt in de spoorbak een trein tot stilstand gebracht waarna de passagiers de 'plek des onheils' zo snel mogelijk moeten ontvluchten.
Volgens Michiel ten Dam, die namens de gemeente Almelo de bouw op de voet volgt, zal de test volgend jaar plaatshebben. "De spoorlijn wordt 2 juni weliswaar al in gebruik genomen, maar dan is de situatie nog niet zoals hij in de eindfase is. Daarom doen we dit volgend jaar."
Voor de test is een trein nodig, alsmede een flink aantal passagiers. Die worden waarschijnlijk gezocht in studentenkringen. Ook wordt mogelijk een advertentie geplaatst met een verzoek aan vrijwilligers zich te melden.
Het ontvluchten van de trein moet via de spoorbaan. Weliswaar bevinden zich in de wanden van de verdiepte bak trappen, maar die zijn vanaf het spoor niet bereikbaar. Ten Dam: "Als veel mensen tegelijk de trap op willen vormt zich daar een prop. Dat willen we niet."
Dat dacht ik ook al ja...quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:30 schreef James1988 het volgende:
Raar dat men er zo lang mee wacht... evenzogoed gebeurt er in september al een ernstige ramp (hopelijk niet, maar het kan) en dan blijkt dat men onvoldoende is voorbereid...
Tja, Almelo héquote:Op donderdag 14 mei 2009 23:30 schreef James1988 het volgende:
Raar dat men er zo lang mee wacht... evenzogoed gebeurt er in september al een ernstige ramp (hopelijk niet, maar het kan) en dan blijkt dat men onvoldoende is voorbereid...
Gaat bargeres dicht ja? Hoezo dat?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 00:08 schreef Novus het volgende:
Ik ben eigenlijk van plan een stationsnaambord van Emmen Bargeres in m'n bezit te krijgen, en wel via de legale wegen. Waar zou ik het beste terecht kunnen? Ik weet dat het pas over 1,5 jaar dicht gaat maar beter vroeg dan laat.
Een TRAXX?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 00:57 schreef RealZeus het volgende:
Het is jammer dat ik er geen foto's van heb maar ik heb gisteren en eergisteren toch echt mijn kop even drie keer moeten schudden voordat ik geloofde wat ik zag:
Gisteren reed er op het HSL traject zowaar een loc. !!
Dan zit ik nu te twijfelen tussen een TRAXX of een dieselloc.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 01:09 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Weet ik niet, het leek wel op zo'n Raillion ding, maar er stond iets met DB op.
Een dieselloc was het zeker niet want het ding had een pantograaf dus zal het wel een TRAXX zijn.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 01:10 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dan zit ik nu te twijfelen tussen een TRAXX of een dieselloc.
Het was idd dit model en dan rood.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 01:20 schreef James1988 het volgende:
BR 189, denk ik. Volgens de laatste voortgangsrapportage wilde men met BR189 op de HSL-Zuid gaan testen, op de Betuweroute levert BR189 geen problemen meer op...
BR189:
[ afbeelding ]
Traxx:
[ afbeelding ]
Nette plaat!quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:29 schreef Zug-Chef het volgende:
TVP
[ link | afbeelding ]
Met maar liefst 1440 minuten vertraging (of te wel, 24 uur) is ACTS 1251 met een bijna geheel vol beladen trein 50021 op weg vanaf de Kijfhoek naar Coevorden. Door werkzaamheden tussen Zwolle en Amersfoort moesten dit weekend enkele containertreinen van ACTS omgeleid worden via het baanvak Zwolle-Deventer, waarbij het stuk tussen Olst en Deventer een profiel voor dubbelspoor heeft, maar al sinds de Tweede Wereldoorlog enkelsporig is. Ten zuiden van Olst met op de voorgrond een onbeveiligde overweg met andreaskruis passeert ACTS 1251 met trein 50021 op weg naar Zwolle Rangeer en Coevorden als eindstation. Zondag 10 mei 2009
Niks mafs aan de 1122 staat daar altijd.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 00:57 schreef RealZeus het volgende:
eergisteren stond op opstelterrein Watergraafsmeer loc 1122. In geelgrijze kleur. En nee, ik had niet aan de geestverruimende middelen gezeten, hij stond er echt.
Wat wel bijzonder is, dat broertje 1136 er vanmiddag op bezoek komt. Onderweg naar het gebeuren in Alkmaar morgen.quote:Loc 1122 dient op de Watergraafsmeer te Amsterdam als stationaire leverancier van hoogspanning voor de rijtuigen van EETC. De loc is rijvaardig maar niet als trekkracht toegelaten op het spoorwegnet. (b)
Echt????quote:Op vrijdag 15 mei 2009 00:57 schreef RealZeus het volgende:
eergisteren stond op opstelterrein Watergraafsmeer loc 1122. In geelgrijze kleur. En nee, ik had niet aan de geestverruimende middelen gezeten, hij stond er echt.
Hmm, ik weet alleen dat mensen door de bak kunnen lopen, en er was ook wel iets met een trein die de mensen de bak inbracht volgens mij.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 08:23 schreef dennistd het volgende:
Aan het eind van de middag komt olympische VIRM 9520 naar Almelo, mogelijk voor de open dag van de tunnelbak morgen (hoewel het ook instructie kan zijn, maar Almelo is geen staanplaats bij NS dus dat is onlogisch)
Amf 17.27, Aml 18.33
die staat er volgens mij als stroomleverancier voor de nachttreinen (CNL en euronight dus, niet het nachtnetquote:
Mogelijk ontstaat er wat verwarring doordat de 1125 in het turquoise in het Spoorwegmuseum staat met de nummerplaten van de 1122quote:
Wat ik las is dat er zowel uit Twente als Heerenveen acht treinen met twaalf bakken VIRM gaan rijdenquote:Op vrijdag 15 mei 2009 09:34 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ik neem niet aan dat die VIRM als voetbaltrein word gebruikt, ivm Twente zondag (bekerfinale)?
Dus kan het zijn dat die als 1e trein gaat rijden ofzo?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 09:53 schreef dennistd het volgende:
[..]
Wat ik las is dat er zowel uit Twente als Heerenveen acht treinen met twaalf bakken VIRM gaan rijden
Raillion = DB Cargo, alleen de Duitsers zijn niet zo snel met het plakken van nieuwe logo's.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 01:09 schreef RealZeus het volgende:
Weet ik niet, het leek wel op zo'n Raillion ding, maar er stond iets met DB op.
Het is twente, geen feyenoord of ajaxquote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:01 schreef James1988 het volgende:
VIRM als voetbaltrein
Kunnen ze daar niet beter DD-AR voor pakken, en dan x2? Die bakken mogen ze van mij best slopen, kunnen ze ze meteen versneld laten renoveren
Dat zijn 8 bakken, ze hebben er 12 nodig.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:01 schreef James1988 het volgende:
VIRM als voetbaltrein
Kunnen ze daar niet beter DD-AR voor pakken, en dan x2? Die bakken mogen ze van mij best slopen, kunnen ze ze meteen versneld laten renoveren
Lijkt mij ook, aangezien er een Olymisch stel aanwezig zal zijn. Maar ook een SGMm, Volkerrail met Mobiele Werkplaats, een Stopmachine en nog wat volkerrail spul. Ik neem aan dat al deze treinen 's nachts wel de bak in rijden. Aangezien dat overdag niet echt lukt dienstregeling technisch.. Die V-irm en SGMm zullen ze wel met behulp van een dieselloc de bak in rijden aangezien de bovenleiding nog niet is aangesloten, voor zover ik weet.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 08:23 schreef dennistd het volgende:
Aan het eind van de middag komt olympische VIRM 9520 naar Almelo, mogelijk voor de open dag van de tunnelbak morgen (hoewel het ook instructie kan zijn, maar Almelo is geen staanplaats bij NS dus dat is onlogisch)
Amf 17.27, Aml 18.33
quote:keesje op somda:
Vanuit Hr vertrekken 8 treinen met 5 composities 3x VIRM IV en 3 compo's 5x VIRM VI. Het spul komt overal vandaan: Mt/Hrl/Ehv (aanvoer via Rtd vanwege stremming Vga-Ht!!) en Nm.
Vanuit Es gaan 8 treinen die bestaan uit: 3x VIRM IV (3 composities, komt leeg uit Amr, Ut, Amf en Rsd), 2x DDAR (4 comp. vanuit Wgm, Amf, Llso en Ekz) en een compositie ICM (10 bakken die zelfs daarvoor uit Asd komt).
Zo zo, 30 bakkenquote:keesje op somda:
Vanuit Hr vertrekken 8 treinen met 5 composities 3x VIRM IV en 3 compo's 5x VIRM VI. Het spul komt overal vandaan: Mt/Hrl/Ehv (aanvoer via Rtd vanwege stremming Vga-Ht!!) en Nm.
Een VIRM 4 (nieuwste seriequote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:43 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Dus een VIRM 4 heeft 6 bakken. dat is dus 1 compo?
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:57 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Dus 5 composities 3x VIRM IV betekend betekent:
1 VIRM IV trein bestaande uit 3 VIRM's IV, en dat dus 5 keer
Dan was het een 189.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 08:07 schreef dennistd het volgende:
Het duidelijkste verschil vind ik de geribbelde zijkant bij de 189'er
beetje laatquote:Op vrijdag 15 mei 2009 00:12 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Gaat bargeres dicht ja? Hoezo dat?
Ik zou zeggen, neem een schroevendraaier mee, en wat ander breekspul. en ga je gang snachts.
nee ik denk dat je dat beste via prorail/ns kunt regelen.![]()
Oh, vandaar. Ik dacht dat die allang gesloopt warenquote:Op vrijdag 15 mei 2009 08:22 schreef ReisT het volgende:
[..]
Niks mafs aan de 1122 staat daar altijd.
[..]
Wat wel bijzonder is, dat broertje 1136 er vanmiddag op bezoek komt. Onderweg naar het gebeuren in Alkmaar morgen.
Vind ik wel meevallen eigenlijk, de Belgen hebben heel wat lelijker gevallen rondrijden. Dit zijn eigenlijk de enige Belgische treinstellen waarvan je de kop een beetje "gestroomlijnd" kan noemen.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:15 schreef Duvel het volgende:
Breaks zijn lelijke kuttreinen
Ja maar toch! Lelijk!quote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:28 schreef ReisT het volgende:
[..]
Vind ik wel meevallen eigenlijk, de Belgen hebben heel wat lelijker gevallen rondrijden. Dit zijn eigenlijk de enige Belgische treinstellen waarvan je de kop een beetje "gestroomlijnd" kan noemen.
Is dat zo raar dan?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:36 schreef Sj0rSz het volgende:
Ik kan me vergissen, maar volgens mij kwamen er daarnet een aantal Plan T-treinen voorbij gereden.
Wat wordt hiermee bedoeld? Of had het eigenlijk V2 moeten zijn?quote:
Voor de derde keer binnen één week dat (Almelo-)Hengelo-Enschede getroffen wordt.quote:Enschede-Hengelo
Vrijdag 15 Mei 14:34
Oorzaak Tussen Hengelo en Enschede rijden geen treinen door een wisselstoring.
Verwachting De extra reistijd is meer dan 60 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Jup die wissel naar het hulpspoortjequote:Op vrijdag 15 mei 2009 14:50 schreef dennistd het volgende:
Hengelo-Enschede is op zich niet zo storingsgevoelig, normaal is het altijd wissel 1261a/b (uit mijn hoofd, het is iig die bij De Riet) tussen Hengelo en Almelo
goh, jij ook al?quote:
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
goh, jij ook al?
ik ben trouwens te herkennen aan mijn niet zo magere postuur, een zwarte fototas met oranje strepen en een blauwe rugzak
ik reis samen met marko heen in elk geval (nouja, enschede-almelo doe ik alleen)quote:
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 17:17 schreef dennistd het volgende:
[..]
ik reis samen met marko heen in elk geval (nouja, enschede-almelo doe ik alleen)
Ik zit ineens te denken - hoe doen ze het daar met de treinbeïnvloeding? Ze hebben daar immers vast geen ATB...quote:Op vrijdag 15 mei 2009 17:24 schreef dennistd het volgende:
Via spoorforum een foto van de oostbloklopers in polen:
[ afbeelding ]
Foto is van gistermiddag
Wat een griezelig modern en hip en clean perron. Gatver.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 17:24 schreef dennistd het volgende:
Via spoorforum een foto van de oostbloklopers in polen:
[ afbeelding ]
Foto is van gistermiddag
Volgens mij kan dat eerste niet.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:10 schreef James1988 het volgende:
Dan 3x DD-AR aan elkaar... of 2x DD-AR en er een V/T'tje achter
Onderschrift: NoordNed verlegt haar werkgebiedquote:Op vrijdag 15 mei 2009 17:24 schreef dennistd het volgende:
Via spoorforum een foto van de oostbloklopers in polen:
[ afbeelding ]
Foto is van gistermiddag
Trekt dat niet te veel uit de bovenleiding? Zeker omdat het niet geprogrammeerd isquote:
Nou nee. 4-5 stellen ICM aan elkaar is ook dagelijkse praktijk. Lijkt me niet zo'n punt toch?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 19:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Trekt dat niet te veel uit de bovenleiding? Zeker omdat het niet geprogrammeerd is
Sjonge jonge, hoe ver gaat het met die bemoeienis dan??quote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:04 schreef Peterselieman het volgende:
Je zit ook met toelating he en dat is voor DD-AR voor meer dan 2 stellen nooit geregeld
Doe maar gewoon 2x DD-AR, je begint te vingerverven.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sjonge jonge, hoe ver gaat het met die bemoeienis dan??
Wat zou t sowieso rukken om 3 DDAR stammen aan een dieselloc te hangen, dan geen bovenleiding. Boeiend
ATB is uit de stellen die in Zwolle afgetapt zijn gehaaldquote:Op vrijdag 15 mei 2009 17:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik zit ineens te denken - hoe doen ze het daar met de treinbeïnvloeding? Ze hebben daar immers vast geen ATB...
Ongeveer hetzelfde als PZB dus, wat ze in Duitsland hebbenquote:Op vrijdag 15 mei 2009 17:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Heb het even opgezocht - ze hebben daar wel iets dat "SHP" heet. Dat systeem houdt in dat bij ieder sein een permanent actieve magneet is. Bij het voorbijrijden moet de machinist zodoende bevestigen dat hij het sein gezien heeft. Het lijkt dus wel een beetje op het Belgische Memor, met als verschil dat het je ook lastig valt als het sein groen is.
Hopelijk uit de rest ook, want zo'n ATB-kast is een duur grapjequote:Op vrijdag 15 mei 2009 22:29 schreef Wadloper het volgende:
[..]
ATB is uit de stellen die in Zwolle afgetapt zijn gehaald
Technisch gezien heb je gelijk, het is bijna hetzelfde als PZB.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 22:31 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Ongeveer hetzelfde als PZB dus, wat ze in Duitsland hebben
OM WELKE REDEN dan??quote:Op vrijdag 15 mei 2009 22:30 schreef dennistd het volgende:
Ik denk om dezelfde reden dat je maar 3 SGMm-III's aan elkaar kunt hangen. ofzo.
Toelatingseisen.quote:
Voor DDAR in elk geval stroom. Locs worden geknepen bij gekoppelde stammen. Bij Sprinters wellicht sterkte van het stuurstroomcircuit?quote:
Hoe kan dat nouquote:Op vrijdag 15 mei 2009 23:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Voor DDAR in elk geval stroom. Locs worden geknepen bij gekoppelde stammen. Bij Sprinters wellicht sterkte van het stuurstroomcircuit?
Het gaat er om dat het dan niet twee locs zijn, maar drie en dan wordt er te veel stroom uit de bovenleiding getrokken.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 23:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe kan dat nouEen eloc van een zware goederentrein trekt toch echt wel meer dan 3 duffe reizigersstelletjes?
Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt daar?quote:Het CDA in de gemeente Hof van Twente wil de spoorlijn door Goor een kwartier blokkeren.
Dit om spoorwegbeheerder Prorail duidelijk te maken dat het illegale nachtelijke vervoer moet stoppen. Het CDA roept via een motie de rest van de gemeenteraad op om mee te doen aan de actie. Ondanks het voorstel heeft de raad in de Hof van Twente geen zeggenschap over wat er over het spoor door Goor wordt vervoerd. De PvdA in Hof van Twente overweegt daarom naar de rechter te stappen. Het CDA steunt dit initiatief. Wanneer het spoor wordt geblokkeerd is nog niet bekend. De VROM-inspectie eiste begin dit jaar al, op last van een dwangsom, dat Prorail een einde moet maken aan de geluidsoverlast van de langsrijdende goederentrein.
http://rtvoost.nl/nieuws/?nid=97130
Er zitten iig alweer mooie kliederklodders opquote:Op zaterdag 16 mei 2009 04:16 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]Ik ga even met linkjes strooien over Ansaldo-Hardinxveld-Giessendam en de IC4's:
De stellen die in Onnen zijn geconserveerd, daar zit de ATB wel nog inquote:Op vrijdag 15 mei 2009 22:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hopelijk uit de rest ook, want zo'n ATB-kast is een duur grapje
Oke, weer wat geleerd!quote:Op vrijdag 15 mei 2009 22:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Technisch gezien heb je gelijk, het is bijna hetzelfde als PZB.
Maar er zijn een paar verschillen:
Ten eerste: In Polen hebben ze bij elk voorsein en elk hoofdsein een permanent actieve 1000 Hz "verwacht stoptonend sein" magneet neergelegd
Ten tweede: omdat je dan bij een groen sein zou moeten afremmen, is het gedeelte van PZB wat controleert of de machinist wel afremt bij de Poolse loks eruit gesloopt.
quote:Op zaterdag 16 mei 2009 09:38 schreef Zug-Chef het volgende:
Nog wel, bewolking komt er al aan, zie http://sat24.nl/nl
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
Ten slotte nog, in de categorie "Hoeveel kan er tegelijk mis gaan op 1 CTA?" deze Triple Play:
Een leerzame dag, die ook zo zijn nut gehad heeft. Meer niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Beide: Jaquote:Op zaterdag 16 mei 2009 19:07 schreef MarkoAlmelo het volgende:
idd, van die kinderen bij het wrak was zeer slecht. Dr had minimaal wel 5 meter mogen tussen zitten voor de veiligheid
Die foto van die CTA is in Amsterdam CS ofniet?
Als je dat hoofd er nou had afgehaaldquote:Op zaterdag 16 mei 2009 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:
In Alkmaar kon je geen kennis maken met de cabine van de ProtosIn Ede wel
![]()
[ afbeelding ]
Machinist zijn geen leuk beroep voor jou?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:
In Alkmaar kon je geen kennis maken met de cabine van de ProtosIn Ede wel
![]()
[ afbeelding ]
Machinist IS geen leuk beroep voor mij.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 19:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Machinist zijn geen leuk beroep voor jou?
Nee, Dennis wel. Ik vind het niks de stoomtreinen. Geef mij maar het nieuwere materieelquote:Op zaterdag 16 mei 2009 19:43 schreef Dr_Flash het volgende:![]()
Ben jij nou nog met die stoompendel mee geweest??
Why not?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Machinist IS geen leuk beroep voor mij.
Nee, ik was het op zich wel van plan, maar toen de gemiddelde leeftijd van de aspirant-reizigers onder de 7 daalde en ik bovendien een bordje UITVERKOCHT bij de kraam zag staan dacht ik, laat ook maarquote:Op zaterdag 16 mei 2009 19:49 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Is persoonlijk verder, ben jij er mee geweest?
Oh ik was er pas om 3 uurquote:
Wij hadden deze ervoor hangen:quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ik was er pas om 3 uurHeb nog wel ff wat foto's gemaakt van die trein. Gaarheid, Nedtrain 710 shuntertje met 2 bakken ICL
Moest je daar ook kaartjes voor hebben of wat?
Ik heb t ook hoor, gelukkig maar klein zwarte streep.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Al heel wat dat die RRF plastic zakken om de buffers had. Dat had de NSM 1200 niet namelijk, ondanks dikke vettigheid. Ook leuk voor moeders die de was mag doen
Wat doet dat NS materieel daar diep in de put?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:03 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Zo, nog 2 filmpjes van vanmiddag. 1 van de ICL en 1 van Almelo verdiept met materieel in de bak
Goed dat ze dat ook even hadden aangegeven dan.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:33 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Wij hadden deze ervoor hangen:
[ afbeelding ]
Ik zag later wel dat die Nedtrain 710 aan die 2 ICL bakken gekoppeld werd (ipv die RRF).
Nee dat was gratis.
De ICL reed naar het andere terrein (6 uit me hoofd) waar de mobiele werkplaats stond en de modelbouwers. Ik was er al om 10 uur, dus heb rustig alles kunnen bekijken en kunnen vragen
Voor de mensen die in de omgeving wonen van de bouwput.Ze konden vandaag in de bak lopen. En ze kregen een ontbijtquote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:10 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Wat doet dat NS materieel daar diep in de put?
Wat ik zo 1 2 3 vernam moest daar een stroomtrein eerst rijden (dus nog 1). maar er was iets met een vergunning wat ze moesten aanvragen ofzo, wat dus niet gelukt wasquote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Goed dat ze dat ook even hadden aangegeven dan.Dat stuk heb ik dus niet gezien.
De Corus stoomtrein was er inderdaad niet.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:16 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Wat ik zo 1 2 3 vernam moest daar een stroomtrein eerst rijden (dus nog 1). maar er was iets met een vergunning wat ze moesten aanvragen ofzo, wat dus niet gelukt was![]()
Zoiets vernam ik
quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:53 schreef Duvel het volgende:
[ afbeelding ]
Dieseltractie bij ACTS, hoe lang nog?
Dan kom je weer op de vraag waarom dat niet kan en 15 bakken ICM of drie VIRMpjes wel? Want dat trekt ongeveer evenveel stroom als drie halve 1700's (of drie DDAR-motorwagens wat ongeveer hetzelfde is)quote:Op vrijdag 15 mei 2009 23:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het gaat er om dat het dan niet twee locs zijn, maar drie en dan wordt er te veel stroom uit de bovenleiding getrokken.
schiet maar kogels op die treinenquote:Op zondag 17 mei 2009 00:39 schreef thats-me het volgende:
Ik zal later vandaag over een uur of 11 eens langs het spoor gaan staan en wat foto's schieten, alleen hopen dat de zon niet de overmacht heeft, want die staat wel verkeerd...
Kwestie van op de juiste plek gaan staan (mocht de zon schiijnen). Tussen Wierden en Rijssen staat om 11:00 de zon perfect voor treinen richting Deventer.quote:Op zondag 17 mei 2009 00:39 schreef thats-me het volgende:
Ik zal later vandaag over een uur of 11 eens langs het spoor gaan staan en wat foto's schieten, alleen hopen dat de zon niet de overmacht heeft, want die staat wel verkeerd...
Het zal wel een reden hebbenquote:Op zondag 17 mei 2009 00:39 schreef ReisT het volgende:
Dan kom je weer op de vraag waarom dat niet kan en 15 bakken ICM of drie VIRMpjes wel? Want dat trekt ongeveer evenveel stroom als drie halve 1700's (of drie DDAR-motorwagens wat ongeveer hetzelfde is)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |