abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68959821

Hier alweer deel 162 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord:
- Mag ik met mijn OV studentenkaart reizen in de ICE op de binnenlandse trajecten?

De NS
De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met ‘HiSpeed’ gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen.


Goederentreinen
In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling.


Internationaal
Regionaal
Arriva: Nieuweschans - Leer
NMBS: Roosendaal - Antwerpen
DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm
PEG: Enschede - Dortmund

Overig
Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress)
Zevenaar - Emmerich: ICE International
Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein


Materieel en vervoerders
Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders.


Arriva is actief in Groningen en Friesland, en ook op MerwedeLingeLijn (Dordrecht-Geldermalsen). Op alle trajecten wordt met Stadler GTW’s gereden, door Arriva Spurts gedoopt. In het noorden zijn het de dieselversies. Zij rijden vanaf Leeuwarden op de trajecten naar Harlingen-Haven en Stavoren. Vanaf Groningen wordt gereden naar Roodeschool, Delfzijl, Nieuweschans en vanaf 2010 Veendam. Ook tussen de twee provinciehoofdsteden rijdt Arriva. Op de MerwedeLingeLijn wordt gereden met elektrische spurts.
Meer informatie over Arriva kun je http://nl.wikipedia.org/wiki/Arriva vinden.



Syntus rijdt in het oosten van het land. Het voert de treindienst uit op Tiel-Arnhem, Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Zutphen-Oldenzaal. Op het eerstgenoemde traject wordt met van NS gehuurde DM’90 (Buffels) gereden. Op de andere sporen is het de Lint die de dienst uitmaakt. Daarnaast rijdt men in opdracht van Connexxion op Almelo-Mariënberg, zie hieronder.



Connexxion heeft de aanbesteding gewonnen op twee trajecten: Almelo-Mariënberg en Ede=Wageningen-Amersfoort. Op het eerstgenoemde traject rijdt Syntus met twee rode Linten, de kleuren van de Twents-concessie waartoe de lijn behoort. Op het andere traject rijdt Connexxion met de Protos. Deze trein is nog niet helemaal zonder kinderziektes, waardoor er geregeld gesneden moet worden in de dienst wegens te weinig dienstvaardige stellen.



Veolia rijdt in het zuiden van het land, op de Maaslijn (Nijmegen-Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht-Kerkrade). Net als Arriva rijdt men met Stadler GTW’s, Veolia heeft deze "Velios" genoemd. Op de Maaslijn rijdt de dieselversie, op de Heuvellandlijn de elektrische. Daarnaast heeft Veolia Buffels gehuurd van NS voor de spitstreinen.



De NS rijdt de treinen die niet door de andere vervoerders gereden worden, en dat zijn er nogal wat. Daarvoor heeft de NS een groot aantal treinen tot zijn beschikking, wat er teveel zijn om hier allemaal op te gaan noemen. Daarvoor verwijzen we je graag door de Wikipagina: http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Spoorwegen.



Naast de treinen rijdt NS ook op een traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in.

Links: Het voormalige trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.



NS HiSpeed is de opvolger van NS Internationaal. Het rijdt de intercity naar Berlijn (4x per dag, vanaf december 7x), de ICE naar Frankfurt (7x per dag), de intercity naar Brussel (elk uur) en de Thalys naar Parijs (wisselend).
De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen.
De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene of rode Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden.
De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden.

Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.


Verhalen
Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder.
Hoek van Holland Haven door von_Preussen
Kesteren door Dr_Flash
Uithuizen door Socios
Buitenpost door Peterselieman
Newcastle Central Station door bork
IJmondlijn door von_Preussen


Regels


Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop!

[ Bericht 43% gewijzigd door Ou-Tannu op 12-05-2009 23:04:51 ]
pi_68959947
teeeeveeepee
pi_68959979
tvp

hier zie ik tenminst nog treinen in RL bijna nooit.
............................
  dinsdag 12 mei 2009 @ 23:02:54 #4
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68959990
'met hanzelijn'. Één nieuwsberichtje en jullie doen alsof de hele lijn al klaar is. Dat duurt nog minstens 10 jaar
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_68960032
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 23:02 schreef De_Hertog het volgende:
'met hanzelijn'. Één nieuwsberichtje en jullie doen alsof de hele lijn al klaar is. Dat duurt nog minstens 10 jaar
De vingerverfbrigade denkt met 2 jaar klaar te zijn..
dag
  dinsdag 12 mei 2009 @ 23:05:10 #6
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68960085
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 23:04 schreef Peter het volgende:

[..]

De vingerverfbrigade denkt met 2 jaar klaar te zijn..
Dat zeg ik.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_68960577
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 23:05 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat zeg ik.
Klaar met de baan zijn ze dan ook wel.. Dan komt het stofvrij maken van de tunnel(s) nog en het beveiligingssysteem
dag
pi_68960867
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 23:16 schreef Peter het volgende:

[..]

Klaar met de baan zijn ze dan ook wel.. Dan komt het stofvrij maken van de tunnel(s) nog en het beveiligingssysteem
en het plaatsen van de elektronen op de bovenleiding niet te vergeten he.. das een arbeidsintensive taak!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 mei 2009 @ 23:24:03 #9
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68960964
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 23:16 schreef Peter het volgende:

[..]

Klaar met de baan zijn ze dan ook wel.. Dan komt het stofvrij maken van de tunnel(s) nog en het beveiligingssysteem
En dan moeten de treinen ook nog geschikt voor het traject zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_68961022
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 23:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

En dan moeten de treinen ook nog geschikt voor het traject zijn
zolang ze die maar niet bij AnsaldoGroningen-noord gaan bestellen
pi_68961056
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 23:02 schreef De_Hertog het volgende:
'met hanzelijn'. Één nieuwsberichtje en jullie doen alsof de hele lijn al klaar is. Dat duurt nog minstens 10 jaar
Hoezo, moeten speciaal voor deze lijn ook in zuid-Europa gefabriceerde treinen aangeschaft worden?

Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 23:26:24 #12
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68961091
Ah joh die hanzelijn is in 2018 echt wel een keer af hoor tegen inmiddels 2,8 miljard euro. En een jaar later is hji ineens overtollig. Waarom weet ik nu ook nog niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_68961277
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Ah joh die hanzelijn is in 2018 echt wel een keer af hoor tegen inmiddels 2,8 miljard euro. En een jaar later is hji ineens overtollig. Waarom weet ik nu ook nog niet
Door de onafhankelijkheidsstrijd die in 2019 zal losbarsten in de noordelijke provincies natuurlijk...
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  woensdag 13 mei 2009 @ 01:07:15 #14
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68964523
Op de Hanzelijn, gaan ze daar alleen ERTMS aanleggen of ook ATB?
pi_68965108
quote:
Stel 9412 is per ommegaande verkocht aan de Efteling, voor een appel en een ei
Tvp.
hula
pi_68965339
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 01:37 schreef NikkelCobalt het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

Tvp.
  woensdag 13 mei 2009 @ 02:00:03 #17
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68965419
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 23:04 schreef Peter het volgende:

[..]

De vingerverfbrigade denkt met 2 jaar klaar te zijn..
Misschien moet ProRail dat ook een keer doen. Het gaat net zo makkelijk als in Transport Tycoon.
  woensdag 13 mei 2009 @ 02:00:49 #18
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68965433
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 23:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

En dan moeten de treinen ook nog geschikt voor het traject zijn
Gewoon stellen kopen bij Bombardier of StadlerRail.
pi_68966330
Koplopers kunnen er toch ook gewoon rijden?
  woensdag 13 mei 2009 @ 06:10:37 #20
148385 Wadloper
Noorderling
pi_68966581
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 19:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Sinds wanneer worden de NS-treinen er niet meer gewassen?
Al jaren niet meer.
DM'90 wordt in Zwolle gewassen, ICM op de Binckhorst dacht ik (en ook te Utrecht opstelterrein Zuid) en de DH's zijn er niet meer (en toen werden ze gewassen door Noordned/Arriva).
De enige reden dat er DM'90 rijdt door die wasstraat, is om te tanken op de tankplaat daarachter.
  Moderator woensdag 13 mei 2009 @ 06:38:45 #21
155227 crew  Guppy
dus
pi_68966628
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 13 mei 2009 @ 07:31:40 #22
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_68966818
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 23:16 schreef Peter het volgende:

[..]

Klaar met de baan zijn ze dan ook wel.. Dan komt het stofvrij maken van de tunnel(s) nog en het beveiligingssysteem
Hmm Déjà vu?
  Redactie Sport woensdag 13 mei 2009 @ 07:36:54 #23
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_68966851
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 06:10 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Al jaren niet meer.
DM'90 wordt in Zwolle gewassen, ICM op de Binckhorst dacht ik (en ook te Utrecht opstelterrein Zuid) en de DH's zijn er niet meer (en toen werden ze gewassen door Noordned/Arriva).
De enige reden dat er DM'90 rijdt door die wasstraat, is om te tanken op de tankplaat daarachter.
In Enschede wordt ook nog gewoon gewassen hoor, met name stellen die hier 's morgen de dienst beginnen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 13 mei 2009 @ 08:41:35 #24
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68967527
Lol @NiCo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 mei 2009 @ 09:59:39 #25
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68969478
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 01:37 schreef NikkelCobalt het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

Tvp.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 13 mei 2009 @ 10:02:10 #26
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68969560
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 01:07 schreef James1988 het volgende:
Op de Hanzelijn, gaan ze daar alleen ERTMS aanleggen of ook ATB?
Allebei.

Bovenleiding is trouwens schakelaars, draagkabel, hangdraden, rijdraden en versterkingsleiding. Vierhonderd km bovenleiding boven de hanzelijn is zo'n net als bij de botsauto's.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 13 mei 2009 @ 10:14:15 #27
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_68969942
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 01:37 schreef NikkelCobalt het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

Tvp.

Ik zie hem al gaan in de Efteling
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
  woensdag 13 mei 2009 @ 10:24:57 #28
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_68970284
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 10:02 schreef Duvel het volgende:
draagkabel, hangdraden, rijdraden en versterkingsleiding
Check plaatje: http://www.energievoorzie(...)ud%20spoor/f_175.jpg

Dat zijn dus 10 draden die allemaal 40 km lang zijn = 400km. En da's nog zonder de tussendraadjes
pi_68981136
De wadlopers zijn ongeveer een uur geleden uit Amersfoort vertrokken richting Polen, rond kwart over 5 / half 6 verlaten ze NL..
  Redactie Sport woensdag 13 mei 2009 @ 15:38:37 #30
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_68981280
Ik hoop dat ik nog op tijd bij de overweg Bentheimerstraat ben, ik kan pas om 17.10u de auto mee krijgen.... (het is zo'n 5 minuten rijden daarheen...)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_68981451
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 15:32 schreef thats-me het volgende:
De wadlopers zijn ongeveer een uur geleden uit Amersfoort vertrokken richting Polen, rond kwart over 5 / half 6 verlaten ze NL..
hoeveel wadjes gaan er dan vandoor?

en zijn het nu ook oostbloklopers?
  woensdag 13 mei 2009 @ 15:46:16 #32
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68981570
...en toen besloot Al-Qaida die dingen te saboteren en werden het Oostblokslopers
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 mei 2009 @ 15:57:19 #33
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68981905
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 15:43 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hoeveel wadjes gaan er dan vandoor?

en zijn het nu ook oostbloklopers?
Hij zijn er nog maar twee, maar uiteindelijk moet alles die kant op gaan.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 13 mei 2009 @ 16:34:11 #34
148385 Wadloper
Noorderling
pi_68983191
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 07:36 schreef dennistd het volgende:

[..]

In Enschede wordt ook nog gewoon gewassen hoor, met name stellen die hier 's morgen de dienst beginnen.
Oke, dat kan. Ik kom zelf niet in/uit die omstreken, dus dat weet ik niet.
Ik weet wel dat er al jaren geen NSR materieel te Groningen gewassen wordt
  woensdag 13 mei 2009 @ 16:35:29 #35
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68983236
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 10:24 schreef ReisT het volgende:

[..]

Check plaatje: http://www.energievoorzie(...)ud%20spoor/f_175.jpg

Dat zijn dus 10 draden die allemaal 40 km lang zijn = 400km. En da's nog zonder de tussendraadjes
Ehm, dat spreek ik toch niet tegen? Op de foto zie je trouwens twee rijdraden, twee versterkingsleidingen en één draagkabel. Hangdraden tellen ze nog niet eens meer denk ik.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_68983724
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 15:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Hij zijn er nog maar twee, maar uiteindelijk moet alles die kant op gaan.
de wadlopers passeren net station hengelo! Ik zag de wadlopers voorbij schieten
pi_68985179
Vandaag onvervalste vingerverf post:

Ze gaan van 20 juni 00.15 t/m 22 juni 06.00 en van 4juli 12.00 t/m 6 juli 06.00 aan het spoor werken bij tb (Tussen centraal en de Jan Heijnstraat om precies te zijn).

"het spoor en een aantal wissels wordt vernieuwd, dat wil zeggen dat de spoorstaven en en dwarsliggers vervangen worden en dat de ballast vernieuwd wordt. Dit moet eens in de 30 jaar gebeuren....

Na de werkzaamheden rijden de treinen weer soepel en stiller over het spoor"
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_68985709
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 16:50 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

de wadlopers passeren net station hengelo! Ik zag de wadlopers voorbij schieten
http://www.flickr.com/photos/37842838@N06/3527955763/
Filmpje van het transport te Oldenzaal
pi_68985893
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 17:48 schreef thats-me het volgende:

[..]

http://www.flickr.com/photos/37842838@N06/3527955763/
Filmpje van het transport te Oldenzaal

  woensdag 13 mei 2009 @ 18:22:45 #40
148385 Wadloper
Noorderling
pi_68986715
Ben benieuwd of mijn naamgenootjes ( ) nog een likje verf gaan krijgen en of ze veel veranderd worden
  Redactie Sport woensdag 13 mei 2009 @ 18:57:01 #41
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_68987753
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 15:38 schreef dennistd het volgende:
Ik hoop dat ik nog op tijd bij de overweg Bentheimerstraat ben, ik kan pas om 17.10u de auto mee krijgen.... (het is zo'n 5 minuten rijden daarheen...)
mislukt
De enige trein die ik heb gezien van 17.15 tot 18.20 tussen De Lutte en Gildehaus was een losse loc naar Bentheim...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 13 mei 2009 @ 18:57:55 #42
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68987790
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 16:35 schreef Duvel het volgende:
Ehm, dat spreek ik toch niet tegen? Op de foto zie je trouwens twee rijdraden, twee versterkingsleidingen en één draagkabel. Hangdraden tellen ze nog niet eens meer denk ik.
En toch vind ik dat het veel spannender klinkt dan het eigenlijk is
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_68987878
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 15:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Hij zijn er nog maar twee, maar uiteindelijk moet alles die kant op gaan.
mag toch hopen dat ze ze slepen? en niet op eigen kracht laten tuffen ! dan zijn ze namelijk al stuk voor ze in polen zijn
  woensdag 13 mei 2009 @ 19:00:55 #44
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68987910
Weet iemand WAAR in Polen die dingen heen gaan??
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 mei 2009 @ 19:04:18 #45
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68988023
Misschien zullen ze ingezet worden door een Pools spoorwegbedrijfje?
  woensdag 13 mei 2009 @ 19:08:23 #46
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68988183
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 19:04 schreef Ofyles2 het volgende:
Misschien zullen ze ingezet worden door een Pools spoorwegbedrijfje?
Je meent het
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_68988205
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je meent het
mischien kunnen ze beter naar india etc daar houden ze wel van veevervoer op het spoor
pi_68989076
Vanochtend is de eerste Wadloper in Zakopane aangekomen, alwaar deze direct is ingezet om ski-toerisme naar boven te helpen ter vervanging van de kapotte skilift. Ik heb foto's van een Poolse vriend:

hula
  woensdag 13 mei 2009 @ 19:35:45 #49
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68989140
rap gedaan dan, die tandradinstallatie
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 mei 2009 @ 19:39:17 #50
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68989286
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 19:34 schreef NikkelCobalt het volgende:
Vanochtend is de eerste Wadloper in Zakopane aangekomen, alwaar deze direct is ingezet om ski-toerisme naar boven te helpen ter vervanging van de kapotte skilift. Ik heb foto's van een Poolse vriend:

[ afbeelding ]
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_68989359
tvp
  woensdag 13 mei 2009 @ 19:48:30 #52
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68989756
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 19:34 schreef NikkelCobalt het volgende:
Vanochtend is de eerste Wadloper in Zakopane aangekomen, alwaar deze direct is ingezet om ski-toerisme naar boven te helpen ter vervanging van de kapotte skilift. Ik heb foto's van een Poolse vriend:

[ afbeelding ]
Dat is bij mij een soort van MEERvoud
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 mei 2009 @ 20:31:48 #53
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68991541
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 18:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En toch vind ik dat het veel spannender klinkt dan het eigenlijk is
't Is ook volkomen gelul om het op die manier te beschrijven.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_68992063
Mijn tvp maskeer ik deze keer als een vraag;

Voor, in en na de tunnel onder Best zijn er enorm veel oranje zwaailampen aanwezig. Weet iemand waarom en wanneer deze worden ingeschakeld? Het leek me logisch dat het iets met calamiteiten in de tunnel te maken zou hebben, maar soms zie ik ze branden terwijl niks bijzonders te merken is..
  woensdag 13 mei 2009 @ 20:45:33 #55
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68992201
Dat zijn waarschuwingslampen voor zover mij bekend, en die worden gebruikt wanneer er werkzaamheden zijn en er een trein nadert.
  woensdag 13 mei 2009 @ 20:50:33 #56
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68992440
E.o.a. Zwitsers waarschuwingssysteem waarvan ik de naam vergeten ben. Maar inderdaad om baanwerkers te waarschuwen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 13 mei 2009 @ 20:51:22 #57
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68992480
Daarstraks nog een leuke gespot in de Reisplanner Xtra, waar m.ns.nl het wel goed had (zie trouwens ook de klok bovenin die 17:30 meldt, waar iets lager wel 19:30 staat):



Door een persoonsongeval geen treinen tussen Dordrecht en Rotterdam-Lombardijen, maar Reisplanner Xtra had daar weinig zin in. De trein Breda - Amsterdam reed over 's-Hertogenbosch (dacht ik).
pi_68992878
Owja de Hanzelijn... hoe gaat het daarmee
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 mei 2009 @ 21:01:22 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68992946
Beter dan met de HSL Zuid in ieder geval
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 13 mei 2009 @ 21:02:32 #60
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68993009
Wat nou Alex. Je heet James toch????
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 mei 2009 @ 21:06:50 #61
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68993242
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat nou Alex. Je heet James toch????
Niet irl
pi_68994880
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 21:00 schreef Dichterbijer het volgende:
Owja de Hanzelijn... hoe gaat het daarmee
Vandaag toevallig nog over de A50 en N50 gereden. Veel bouwwerken t.b.v. de Hanzelijn gezien. Bruggen en tunnels in aanbouw etc. Fly-over erbij.
  woensdag 13 mei 2009 @ 21:55:02 #63
148385 Wadloper
Noorderling
pi_68995438
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 19:34 schreef NikkelCobalt het volgende:
Vanochtend is de eerste Wadloper in Zakopane aangekomen, alwaar deze direct is ingezet om ski-toerisme naar boven te helpen ter vervanging van de kapotte skilift. Ik heb foto's van een Poolse vriend:

[ afbeelding ]
Geweldig!
  woensdag 13 mei 2009 @ 22:52:51 #64
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68997772
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 20:51 schreef James1988 het volgende:
Daarstraks nog een leuke gespot in de Reisplanner Xtra, waar m.ns.nl het wel goed had (zie trouwens ook de klok bovenin die 17:30 meldt, waar iets lager wel 19:30 staat):

[ afbeelding ][ afbeelding ]

Door een persoonsongeval geen treinen tussen Dordrecht en Rotterdam-Lombardijen, maar Reisplanner Xtra had daar weinig zin in. De trein Breda - Amsterdam reed over 's-Hertogenbosch (dacht ik).
Ik moet dat patent in mijn handen zien te krijgen. Geweldige markt om daar even in te springen.
  woensdag 13 mei 2009 @ 22:53:21 #65
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68997803
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat nou Alex. Je heet James toch????
En daar kom je nu pas achter?
  woensdag 13 mei 2009 @ 22:55:51 #66
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68997885
Nog meer ontwikkelingen op het spoor:

  • NS doet in 2011 afstand van de lijn Zwolle-Emmen. Als gevolg daarvan oppert de provincie Overijssel voor een rechtstreekse treinverbinding Emmen-Enschede.
  • Veolia onderzoekt de mogelijkheden om op de Heuvellandlijn enkele ritten met elektrische GTW's gekoppeld met hun dieselbroertjes uit te voeren.
  •   woensdag 13 mei 2009 @ 22:57:04 #67
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_68997937
    Aanvulling: Een Arnhemse ondernemer onderzoekt de mogelijkheden om de bovenleiding te voeden met zonnepanelen.

    Ja, DrFlash! Een kwartet!
    pi_68999372
    quote:
    Op woensdag 13 mei 2009 22:55 schreef Ofyles2 het volgende:
    Nog meer ontwikkelingen op het spoor:

  • NS doet in 2011 afstand van de lijn Zwolle-Emmen. Als gevolg daarvan oppert de provincie Overijssel voor een rechtstreekse treinverbinding Emmen-Enschede.
  • Veolia onderzoekt de mogelijkheden om op de Heuvellandlijn enkele ritten met elektrische GTW's gekoppeld met hun dieselbroertjes uit te voeren.

    denk dat de elektrische stelletjes wel een dieseltje op sleep kunnen nemen anders om wordt lastiger denk ik


    Aanvulling: Een Arnhemse ondernemer onderzoekt de mogelijkheden om de bovenleiding te voeden met zonnepanelen.

    Ja, DrFlash! Een kwartet!
  • ik hoor t omroep bericht al..

    De stoptrein naar amersfoort van 15uur20 zal vandaag niet rijden omdat de zon niet schijnt

    informatie bord: door gebrek aan zon rijden de treinen niet volgens schema.
      woensdag 13 mei 2009 @ 23:29:28 #69
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_68999537
    quote:
    Op woensdag 13 mei 2009 22:57 schreef Ofyles2 het volgende:
    Ja, DrFlash! Een kwartet!
    Netjes NIet zo gek moeilijk hier, maar toch
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      woensdag 13 mei 2009 @ 23:30:22 #70
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_68999583
    Nog 1 week en 1 dag. Min een paar uur. er moet weer eens fatsoenlijk een ritje gemaakt worden.
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_69000041
    quote:
    Op woensdag 13 mei 2009 22:57 schreef Ofyles2 het volgende:
    Aanvulling: Een Arnhemse ondernemer onderzoekt de mogelijkheden om de bovenleiding te voeden met zonnepanelen.

    Ja, DrFlash! Een kwartet!
    Arnhemse? Eefdese, mon village

    *edit: toch wel leuk, gaat het om de zonnepanelen die de bovenleidingen moeten voedden, plaatsen ze er een dieseltje onder in de artist impression.
      woensdag 13 mei 2009 @ 23:42:32 #72
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_69000092
    Eefde wonen niet veel mensen. KLOTEwoord om te SMSsen ook
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_69000571
    quote:
    Op woensdag 13 mei 2009 23:41 schreef Nightshadow het volgende:
    *edit: toch wel leuk, gaat het om de zonnepanelen die de bovenleidingen moeten voedden, plaatsen ze er een dieseltje onder in de artist impression.
    [ afbeelding ]
    Is vergelijkbaar met de ICE die volgens projectontwikkelaars op termijn door Nijverdal moet gaan rijden. BRON - Bovenaan in de header
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Socialist in Mercedes
      Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 mei 2009 @ 23:58:10 #74
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_69000692
    Nee, er komt een pimpel die vanaf Bremen via Leer en Groningen via Zwolle en de Hanzelijn naar Schiphol gaat
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_69000770
    quote:
    Op woensdag 13 mei 2009 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:
    Nog 1 week en 1 dag. Min een paar uur. er moet weer eens fatsoenlijk een ritje gemaakt worden.
    Helemaal mee eens . En dan ook geen lange werkdagen meer even
      donderdag 14 mei 2009 @ 00:00:26 #76
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_69000775
    quote:
    Op woensdag 13 mei 2009 23:58 schreef Peterselieman het volgende:
    Nee, er komt een pimpel die vanaf Bremen via Leer en Groningen via Zwolle en de Hanzelijn naar Schiphol gaat
    Waterstoftrein?
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 mei 2009 @ 00:03:06 #77
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_69000866
    Nee, de Arriva-pimpel, dus lowbudget, maar wel een soort van hybride aandrijving
    Altijd onderweg naar het avontuur
      donderdag 14 mei 2009 @ 00:05:35 #78
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_69000954
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 00:03 schreef Peterselieman het volgende:
    Nee, de Arriva-pimpel, dus lowbudget, maar wel een soort van hybride aandrijving
    Moet je die wel opwaarderen naar 200 km/h.
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 mei 2009 @ 00:08:30 #79
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_69001054
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 00:05 schreef Ofyles2 het volgende:

    [..]

    Moet je die wel opwaarderen naar 200 km/h.
    Komt goed
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_69002755
    In Valkenburg (Limburg) zag ik laatst dat er ook Zandvoord en Zwolle op de CTA-rol stonden.
    Hoe lang geleden reden die treinen dan voor het laatst? En wat voor een materieel reed er toen?
      donderdag 14 mei 2009 @ 01:38:54 #81
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_69002780
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 01:37 schreef Boschkabouter het volgende:
    In Valkenburg (Limburg) zag ik laatst dat er ook Zandvoord en Zwolle op de CTA-rol stonden.
    Hoe lang geleden reden die treinen dan voor het laatst? En wat voor een materieel reed er toen?
    Jaren 1990, met ICR-stammen.
      donderdag 14 mei 2009 @ 08:15:45 #82
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_69004028
    quote:
    Op woensdag 13 mei 2009 22:55 schreef Ofyles2 het volgende:
    Nog meer ontwikkelingen op het spoor:

  • NS doet in 2011 afstand van de lijn Zwolle-Emmen. Als gevolg daarvan oppert de provincie Overijssel voor een rechtstreekse treinverbinding Emmen-Enschede.
  • Ha mooi, dan wordt het tijd om Mariënberg - Almelo te elektrificeren.
    quote:
  • Veolia onderzoekt de mogelijkheden om op de Heuvellandlijn enkele ritten met elektrische GTW's gekoppeld met hun dieselbroertjes uit te voeren.
  • Ja, dat schijnt te werken. Wordt nu geloof ik ook al gebruikt om materieel dat in onderhoud moet in Blerick te rijden. Waar de draad hangt gaat ook de panto van het elektrische stel omhoog.
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_69004495
    klopt, dat van almelo - emmen, (ik zal niet weten waarom tot enschede) zijn ze al jaren van plan. Zal t dan nu wat worden?
    pi_69004853
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 08:50 schreef MarkoAlmelo het volgende:
    klopt, dat van almelo - emmen, (ik zal niet weten waarom tot enschede) zijn ze al jaren van plan. Zal t dan nu wat worden?
    de waslijnspanners zijn nu zeker goedkoper?

    om nou almelo - emmen met diesel tractie te doen? :|

    dat schiet niet op natuurlijk
    pi_69004960
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 09:06 schreef Ou-Tannu het volgende:

    [..]

    de waslijnspanners zijn nu zeker goedkoper?

    om nou almelo - emmen met diesel tractie te doen? :|

    dat schiet niet op natuurlijk
    Maar zul je nog een dienstregeling kwijt kunnen op het traject Enschede - Almelo? Dat word een beetje te druk naar mijn inziens. En waarom zou dat niet kunnen dan met een diesel? Volgens mij rijdt er op het traject Nijmegen - Roermond ook een buffel

    [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-05-2009 09:11:16 ]
      donderdag 14 mei 2009 @ 09:27:56 #86
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_69005366
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 09:10 schreef MarkoAlmelo het volgende:

    [..]

    Maar zul je nog een dienstregeling kwijt kunnen op het traject Enschede - Almelo? Dat word een beetje te druk naar mijn inziens. En waarom zou dat niet kunnen dan met een diesel? Volgens mij rijdt er op het traject Nijmegen - Roermond ook een buffel
    Diesel rijden is duurder dan elektrisch volgens mij. Het is een beetje maf om Emmen - Mariënberg en Almelo - Enschede te rijden met diesel terwijl er een draad boven hangt.
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_69005925
    Ja oke daar heb je wel een punt!

    Maar ik neem toch niet aan dat ze helemaal doorrijden naar Enschede, omdat je nu al 3 lijnen hebt tussen Almelo en Enschede (Enschede-Apeldoorn,Enschede-Zwolle,Enschede-Randstad).

    En dan kunne ze het zakspoor ook blijven gebruiken op Almelo CS. En ik meen tussen Geerdijk en Marienberg moet dubbelspoor komen.
      donderdag 14 mei 2009 @ 10:08:16 #88
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_69006455
    Volgens mij willen ze juist doorrijden om een goede verbinding te maken tussen Emmen en het onderwijs en Enschede, en de dorpen daar tussen. Snap ik op zich wel. Is Almelo - Mariënberg nu niet al geschikt voor een half-uurdienst? Dan zou je niet hoeven te verdubbelen. Ik vraag me ernstig af of een half-uurdienst daar zinvol is, maar goed.
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 mei 2009 @ 10:30:50 #89
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_69007129
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 09:10 schreef MarkoAlmelo het volgende:
    Volgens mij rijdt er op het traject Nijmegen - Roermond ook een buffel
    Die rijdt Nijmegen - Venray als zijnde spitspendel
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_69007223
    in de krant hier stond een jaar terug dat er een sneltrein kwam tussen almelo en emmen. En dat er daarom verdubbeld moest worden op dat stuk. Maar goed, aangezien we geen stukken voor ons hebben. Blijft het speculeren
      donderdag 14 mei 2009 @ 10:48:35 #91
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_69007731
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 10:08 schreef Duvel het volgende:
    Volgens mij willen ze juist doorrijden om een goede verbinding te maken tussen Emmen en het onderwijs en Enschede, en de dorpen daar tussen. Snap ik op zich wel. Is Almelo - Mariënberg nu niet al geschikt voor een half-uurdienst? Dan zou je niet hoeven te verdubbelen. Ik vraag me ernstig af of een half-uurdienst daar zinvol is, maar goed.
    Nou, voor het doorgaande verkeer dus wel blijkbaar. Je zou ook een dienst kunnen bedenken waarbij op Geerdijk, vroomshoop, Daarlerveen en Vriezenveen maar eens per uur gestopt wordt, en het andere half uur ene soort sneltrein die die plekken voorbij rijdt. En als je dan toch bezig bent, kun je die snelle ook stations als Emmen Bargeres en Almelo De Riet laten skippen.

    Met wat goede wil is een "heuse" IC-dienst mogelijk, met alleen stops in Emmen, Coevorden, Mariënberg (okee ), Almelo, Hengelo en Enschede
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_69007978
    quote:
    Op woensdag 13 mei 2009 23:54 schreef Charango het volgende:

    [..]

    Is vergelijkbaar met de ICE die volgens projectontwikkelaars op termijn door Nijverdal moet gaan rijden. BRON - Bovenaan in de header
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    zelfs koploper zou er rijden... http://www.tunnelplan.nl/afbeeldingen/details/DRSN%20DD_hoog.jpg

    En een nieuw type? http://www.tunnelplan.nl/afbeeldingen/details/noordzuid.jpg
    dag
      donderdag 14 mei 2009 @ 11:52:27 #93
    146033 ReisT
    Fahrtreppenbenutzungshinweise
    pi_69010284
    Een nieuwe driedelig intercitydieseltreinstel? Vaag...
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 01:38 schreef Ofyles2 het volgende:

    [..]

    Jaren 1990, met ICR-stammen.
    ICR vanuit Valkenburg, met kopmaken in Maastricht? Klinkt niet erg handig, weet je dat zeker? Maar toch wel jammer dat dat soort leuke diensten niet meer bestaat. Valkenburg-Zwolle via de Maaslijn vind ik wel de leukste: dat betekende ruim 3 uur dieselen!
    pi_69011103
    Ach ja, vroeger had je heel veel van die mooie treindiensten.
      donderdag 14 mei 2009 @ 12:20:51 #95
    147882 DriekOplopers
    Erkend digibeet
    pi_69011183
    TreinVindPost
    pi_69011347
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 09:27 schreef Duvel het volgende:

    [..]

    Diesel rijden is duurder dan elektrisch volgens mij. Het is een beetje maf om Emmen - Mariënberg en Almelo - Enschede te rijden met diesel terwijl er een draad boven hangt.
    precies.. als de provincie snugger is dan verijsen ze gewoon dat er waslijn komt ..

    hoewel tot de waslijn hangt enzo kan je natuurlijk wel tijdelijk met dieselknorren rijden
      donderdag 14 mei 2009 @ 12:31:20 #97
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_69011490
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 12:25 schreef Ou-Tannu het volgende:

    [..]

    precies.. als de provincie snugger is dan verijsen ze gewoon dat er waslijn komt ..
    Wellicht een idee voor komende winter.
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      donderdag 14 mei 2009 @ 12:36:07 #98
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_69011641
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 12:31 schreef Duvel het volgende:

    [..]

    Wellicht een idee voor komende winter.
    Het aanleggen van electrificatie hoeft op zich toch niet zo lang te duren? Op zich zou het makkelijk voor de Fahrplanwechsel van half december klaar kunnen zijn lijkt me
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      donderdag 14 mei 2009 @ 12:43:59 #99
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_69011893
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 12:36 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Het aanleggen van electrificatie hoeft op zich toch niet zo lang te duren? Op zich zou het makkelijk voor de Fahrplanwechsel van half december klaar kunnen zijn lijkt me
    Volgens mij doelde hij op de spelfout
      donderdag 14 mei 2009 @ 12:50:21 #100
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_69012060
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 12:43 schreef James1988 het volgende:

    [..]

    Volgens mij doelde hij op de spelfout
    +1
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      donderdag 14 mei 2009 @ 12:50:38 #101
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_69012068
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 12:36 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Het aanleggen van electrificatie hoeft op zich toch niet zo lang te duren? Op zich zou het makkelijk voor de Fahrplanwechsel van half december klaar kunnen zijn lijkt me
    Doe maar anderhalf à twee jaar later.
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      donderdag 14 mei 2009 @ 13:01:21 #102
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_69012381
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 12:43 schreef James1988 het volgende:
    Volgens mij doelde hij op de spelfout
    Okee dan
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      donderdag 14 mei 2009 @ 13:02:24 #103
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_69012409
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 12:50 schreef Duvel het volgende:

    [..]

    Doe maar anderhalf à twee jaar later.
    En dat ligt dan aan? Doorlopende concessies? Besluitvorming? Want het aanleggen op zich is toch niet zo'n drama?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      donderdag 14 mei 2009 @ 13:45:55 #104
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_69014048
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 13:02 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    En dat ligt dan aan? Doorlopende concessies? Besluitvorming? Want het aanleggen op zich is toch niet zo'n drama?
    Beluitvorming, grondverwerving, vermogensberekeningen, ontwerpen, aanbesteden, bouwen.

    En vergis je niet in het bouwen: waar een bovenleidingpaal moet komen te staan kan een bos kabels liggen. Die verleg je niet zomaar. Enz enz enz.
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      donderdag 14 mei 2009 @ 13:51:46 #105
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_69014281
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 13:45 schreef Duvel het volgende:

    waar een bovenleidingpaal moet komen te staan kan een bos kabels liggen. Die verleg je niet zomaar. Enz enz enz.
    Mazzel dat ze nog geen riolering hebben daar
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_69014572
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 13:45 schreef Duvel het volgende:

    [..]

    Beluitvorming, grondverwerving, vermogensberekeningen, ontwerpen, aanbesteden, bouwen.

    En vergis je niet in het bouwen: waar een bovenleidingpaal moet komen te staan kan een bos kabels liggen. Die verleg je niet zomaar. Enz enz enz.
    gelukkig kan je portalen in zòn beetje elke breedte maat maken
      donderdag 14 mei 2009 @ 14:31:00 #107
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_69015744
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 13:58 schreef Ou-Tannu het volgende:

    [..]

    gelukkig kan je portalen in zòn beetje elke breedte maat maken
    Ja, jammer dat je die grond dan ook weer moet kopen. M.a.w.: geen optie.
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      Redactie Sport donderdag 14 mei 2009 @ 15:17:01 #108
    102433 crew  dennistd
    FOK!sport *O*
    pi_69017345
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 12:20 schreef DriekOplopers het volgende:
    TreinVindPost
    op zoek naar inspiratie voor een column?
    PM mij!
    Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
      donderdag 14 mei 2009 @ 16:00:28 #109
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_69019038
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 12:25 schreef Ou-Tannu het volgende:

    [..]

    precies.. als de provincie snugger is dan verijsen ze gewoon dat er waslijn komt ..

    hoewel tot de waslijn hangt enzo kan je natuurlijk wel tijdelijk met dieselknorren rijden
    Dat gaat krap worden, tenzij NS een grote reserve in DM90's heeft.
      donderdag 14 mei 2009 @ 17:23:08 #110
    86072 thatsme
    and That's you!
    pi_69022526
    De NS rijdt met genoeg DM '90's onder de draad om daar iets anders voor te regelen!
    I never joke about my work!
    1: Ik heb altijd gelijk
    2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 mei 2009 @ 17:41:31 #111
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_69023109
    Toch bevallen me de koplopers me een stuk beter. Vandaag weer ondervonden
    Altijd onderweg naar het avontuur
      donderdag 14 mei 2009 @ 18:01:39 #112
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_69023607
    My god wat een kippenhok hier. Ik zit hier als enige tussen 6 vrouwen, wat kunnen die kakelen zeg.

    Ht - Bd, VIRM 8701 btw. Voorste rijtuig op het balkon.
      donderdag 14 mei 2009 @ 18:04:30 #113
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_69023693
    Zit niet zo naar m'n vrouw te staren, smeerlap!
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 mei 2009 @ 18:04:51 #114
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_69023704
    Diezelfde 8701 vertrok om 15:48 uit Zwolle richting Roosendaal
    Altijd onderweg naar het avontuur
      donderdag 14 mei 2009 @ 18:12:10 #115
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_69023888
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 18:04 schreef Duvel het volgende:
    Zit niet zo naar m'n vrouw te staren, smeerlap!
    Oh dus jij bent die tokkie!

    @PSM: zou best kunnen ja
      donderdag 14 mei 2009 @ 18:20:01 #116
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_69024112
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 18:04 schreef Duvel het volgende:
    Zit niet zo naar m'n vrouw te staren, smeerlap!
    Chago!
      donderdag 14 mei 2009 @ 18:29:39 #117
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_69024405
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 18:12 schreef James1988 het volgende:

    [..]

    Oh dus jij bent die tokkie!
    Ik noem mijn vrouw geen "wijf".
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      donderdag 14 mei 2009 @ 18:30:17 #118
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_69024426
    Ik ben btw niet eens getrouwd, waarom noem ik mijn vriendin vrouw?
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      donderdag 14 mei 2009 @ 18:35:28 #119
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_69024597
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 18:30 schreef Duvel het volgende:
    Ik ben btw niet eens getrouwd, waarom noem ik mijn vriendin vrouw?
    Dat is ook goed mogelijk. Trouwen is onnodig en niet kostenefficiënt.
      donderdag 14 mei 2009 @ 18:57:09 #120
    97042 Sj0rSz
    Erkend Oppersoftie
    pi_69025358
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 17:41 schreef Peterselieman het volgende:
    Toch bevallen me de koplopers me een stuk beter. Vandaag weer ondervonden
    Second that
    Ik vind ze prettiger dan die VIRM's
    Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
    We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
      donderdag 14 mei 2009 @ 19:01:34 #121
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_69025494
    Dat is omdat virms nou eenmaal HOERIG KUT zijn
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      donderdag 14 mei 2009 @ 19:02:20 #122
    97042 Sj0rSz
    Erkend Oppersoftie
    pi_69025518
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
    Dat is omdat virms nou eenmaal HOERIG KUT zijn
    En ze schommelen.
    Als je van Zwolle tot Tilburg in een VIRM zit, ben je zeeziek.

    Ben dus blij dat er ook nog ICM tussen zit.
    Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
    We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
    pi_69026098
    En toen hadden we vanochtend tussen Arnhem en Zutphen een treinkopper.

    De trein stond opeens wel zeer snel stil, ik geloofde het al niet dat de trein zo snel op station Dieren zou stoppen. Daarna komen er snel een paar conducteurs langs gelopen, waarna we ook een mededeling kregen dat er 'een aanrijding met een persoon' had plaats gevonden. Gevolg, anderhalf uur wachten. Ik zag later in Zutphen dat het hele treinverkeer tussen Arnhem en Dieren plat had gelegen en dat het net weer op gang aan het komen was.

    Als je al een einde aan je leven wil maken, doe dat dan thuis .
      Redactie Sport donderdag 14 mei 2009 @ 19:20:59 #124
    102433 crew  dennistd
    FOK!sport *O*
    pi_69026173
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 19:02 schreef Sj0rSz het volgende:

    [..]

    En ze schommelen.
    Als je van Zwolle tot Tilburg in een VIRM zit, ben je zeeziek.

    Ben dus blij dat er ook nog ICM tussen zit.
    ICM zit er niet in, wel ICRm
    PM mij!
    Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
      donderdag 14 mei 2009 @ 19:22:02 #125
    97042 Sj0rSz
    Erkend Oppersoftie
    pi_69026232
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 19:20 schreef dennistd het volgende:

    [..]

    ICM zit er niet in, wel ICRm
    Ja boeiend, je weet wat ik bedoel
    Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
    We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 mei 2009 @ 19:27:01 #126
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_69026427
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 19:20 schreef dennistd het volgende:

    [..]

    ICM zit er niet in, wel ICRm
    Hangt van de gekozen route af
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_69027412
    quote:
    Werk aan eerste fase OV Terminal start maandag

    ARNHEM - Aannemer Besix Welling begint maandag met de eerste fase van het nieuwe Arnhemse stationsgebouw.
    Die bestaat uit het bouwen van de fietsenkelder en het afmaken en inrichten van de perrontunnel.

    De komende maanden zal voor de fietsenkelder zo'n dertigduizend kubieke meter zand worden afgegraven. Dat wordt via Oosterbeek afgevoerd naar een bouwlocatie in Veenendaal. De aannemer verwacht dat dat tot eind juli duurt.

    Begin 2011 moet de eerste fase klaar zijn en kan het tijdelijk station worden gesloopt. Verantwoordelijk wethouder Willem Hoeffnagel hoopt dan direct verder te kunnen met fase 2, de eigenlijke stationshal.

    Het project is in tweeën geknipt omdat er nog onvoldoende geld is om het helemaal te realiseren.
    Het gaat wel wat worden dat station. Nog even doorbijten tot 2011 en dan is die tunnel klaar dan kunnen die trappen ook weg. Moet nu alleen camiel nog even snel dat TB bepalen en dan kan het spoor ook aangepast worden
      donderdag 14 mei 2009 @ 21:14:30 #128
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_69030975
    Van sommige nieuwsberichten moet je eigenlijk een screenshot bewaren, voor later
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      Redactie Sport donderdag 14 mei 2009 @ 22:17:01 #129
    102433 crew  dennistd
    FOK!sport *O*
    pi_69035172
    quote:
    Seinstoring Leeuwarden-Dronrijp
    De beperkingen als gevolg van de seinstoring tussen Leeuwarden en Harlingen Haven zijn voorbij.
    De vertraging neemt snel af.
    Ik denk dat er überhaupt geen seinen staan tussen Hlg en Hlgh, dus er kan dan ook lastig een seinstoring zijn
    PM mij!
    Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
      donderdag 14 mei 2009 @ 22:18:43 #130
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_69035290
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 22:17 schreef dennistd het volgende:

    [..]

    Ik denk dat er überhaupt geen seinen staan tussen Hlg en Hlgh, dus er kan dan ook lastig een seinstoring zijn
    Los van het feit dat er het komende halfjaar ongeveer nul treinen rijden tussen Hlg en Hlgh
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 mei 2009 @ 22:21:54 #131
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_69035619
    Ze staan er wel hoor, alleen kan de railverkeersleiding geen seinen en wissels bedienen op het traject. Dat gebeurt ter plekke aan de hand van het laserpistool en een sectie is maar door 1 trein tegelijk te berijden.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      donderdag 14 mei 2009 @ 22:26:43 #132
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_69036023
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
    Dat is omdat virms nou eenmaal HOERIG KUT zijn
    Flesje begint weer eens boos te worden. Ik ga hem even stillen:
      donderdag 14 mei 2009 @ 22:28:15 #133
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_69036131


    Nou begin daar dan eens mee. Rij gewoon eens een weekje wat virmdiensten met TGV duplex. kan nooit kwaad lijkt me
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_69036223
    TVP


    Met maar liefst 1440 minuten vertraging (of te wel, 24 uur) is ACTS 1251 met een bijna geheel vol beladen trein 50021 op weg vanaf de Kijfhoek naar Coevorden. Door werkzaamheden tussen Zwolle en Amersfoort moesten dit weekend enkele containertreinen van ACTS omgeleid worden via het baanvak Zwolle-Deventer, waarbij het stuk tussen Olst en Deventer een profiel voor dubbelspoor heeft, maar al sinds de Tweede Wereldoorlog enkelsporig is. Ten zuiden van Olst met op de voorgrond een onbeveiligde overweg met andreaskruis passeert ACTS 1251 met trein 50021 op weg naar Zwolle Rangeer en Coevorden als eindstation. Zondag 10 mei 2009
      donderdag 14 mei 2009 @ 22:38:01 #135
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_69036696
    zonder luidruchtig Belgisch broertje
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 mei 2009 @ 22:40:24 #136
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_69036860
    Dieseltractie bij ACTS, hoe lang nog?
    Altijd onderweg naar het avontuur
      donderdag 14 mei 2009 @ 22:46:21 #137
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_69037254
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 22:40 schreef Peterselieman het volgende:
    Dieseltractie bij ACTS, hoe lang nog?
    Ja, opkrassen nu
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_69037353
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 22:40 schreef Peterselieman het volgende:
    Dieseltractie bij ACTS, hoe lang nog?
    t filmpje mist
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 mei 2009 @ 23:04:14 #139
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_69038696
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 22:47 schreef Ou-Tannu het volgende:

    [..]

    t filmpje mist
    Die mag jij posten
    Altijd onderweg naar het avontuur
      donderdag 14 mei 2009 @ 23:07:06 #140
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_69038877
    Nog één keer dat filmpje en ik spring voor de eerste beste trein waar één van jullie in zit
      donderdag 14 mei 2009 @ 23:10:31 #142
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_69039045
    eerst even alex james zn icon verneuken
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_69039078
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
    Ze staan er wel hoor, alleen kan de railverkeersleiding geen seinen en wissels bedienen op het traject. Dat gebeurt ter plekke aan de hand van het laserpistool en een sectie is maar door 1 trein tegelijk te berijden.
    Kun je dan eigenlijk wel de punctualiteit op die lijnen meten?
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 mei 2009 @ 23:14:33 #144
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_69039257
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 23:11 schreef Igen het volgende:

    [..]

    Kun je dan eigenlijk wel de punctualiteit op die lijnen meten?
    Alleen die in Leeuwarden. De aankomsttijd daar kan bijgehouden worden, evenals de vertrektijd. Cijfers vanuit andere plaatsen langs de lijn zijn per definitie onbetrouwbaar. Bij Arriva houden ze het ook van Groningen bij, zodat je toch een beeld krijgt, al is dat niet heel erg betrouwbaar natuurlijk.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      donderdag 14 mei 2009 @ 23:14:47 #145
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_69039278
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 23:07 schreef Nightshadow het volgende:
    Nog één keer dat filmpje en ik spring voor de eerste beste trein waar één van jullie in zit
    Welk filmpje? Deze?


      donderdag 14 mei 2009 @ 23:15:05 #146
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_69039295
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
    eerst even alex james zn icon verneuken
    Jij durft wel hè?

      Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 mei 2009 @ 23:15:12 #147
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_69039300
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 23:07 schreef Nightshadow het volgende:
    Nog één keer dat filmpje en ik spring voor de eerste beste trein waar één van jullie in zit
    Ik reis morgen met trein 30262
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_69039317
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 22:29 schreef Zug-Chef het volgende:
    TVP

    [ link | afbeelding ]
    ACTS 1251
    Blijft een machtig mooi ding
    Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
    pi_69039815
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 23:15 schreef Peterselieman het volgende:

    [..]

    Ik reis morgen met trein 30262
    Ietsje te ver weg
    quote:
    Test met treinongeluk in spoorbak
    woensdag 13 mei 2009 | 12:26 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 13 mei 2009 | 12:30
    Tekstgrootte
    ALMELO - Een praktijktest moet uitwijzen of treinpassagiers veilig kunnen vluchten als op het verdiept liggende spoor in Almelo een ongeluk gebeurt. Volgend jaar wordt in de spoorbak een trein tot stilstand gebracht waarna de passagiers de 'plek des onheils' zo snel mogelijk moeten ontvluchten.

    Volgens Michiel ten Dam, die namens de gemeente Almelo de bouw op de voet volgt, zal de test volgend jaar plaatshebben. "De spoorlijn wordt 2 juni weliswaar al in gebruik genomen, maar dan is de situatie nog niet zoals hij in de eindfase is. Daarom doen we dit volgend jaar."

    Voor de test is een trein nodig, alsmede een flink aantal passagiers. Die worden waarschijnlijk gezocht in studentenkringen. Ook wordt mogelijk een advertentie geplaatst met een verzoek aan vrijwilligers zich te melden.

    Het ontvluchten van de trein moet via de spoorbaan. Weliswaar bevinden zich in de wanden van de verdiepte bak trappen, maar die zijn vanaf het spoor niet bereikbaar. Ten Dam: "Als veel mensen tegelijk de trap op willen vormt zich daar een prop. Dat willen we niet."
      donderdag 14 mei 2009 @ 23:30:09 #150
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_69040161
    Raar dat men er zo lang mee wacht... evenzogoed gebeurt er in september al een ernstige ramp (hopelijk niet, maar het kan) en dan blijkt dat men onvoldoende is voorbereid...
    pi_69040795
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 23:30 schreef James1988 het volgende:
    Raar dat men er zo lang mee wacht... evenzogoed gebeurt er in september al een ernstige ramp (hopelijk niet, maar het kan) en dan blijkt dat men onvoldoende is voorbereid...
    Dat dacht ik ook al ja...
    En die trappen vindt ik ook een raar verhaal... als je niet wilt dat die gebruikt worden, waarom zitten ze er dan?
    Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')