Vandaag reed de ICE (InterCity Express, hogesnelheidstrein naar Duitsland) een andere route, en een deel van die route lag toevallig op mijn route om naar huis te komen. Aangezien ik een treinfanaat ben, stond ik naderhand op station Eindhoven nog een paar foto's van de ICE te maken. (Ja, ik weet dat dat pauper overkomt, of "get a life", maar er zijn miljoenen mensen die over auto's kwijlen dus mag ik het ook over treinen.)
Enfin, ik stond daar dus nog een foto te maken toen ik ineens een stem hoorde - "Zeg, sta jij daar nou gewoon foto's te maken van mijn wijf?". Ik draaide me om en zag een gast naar me kijken, ik denk een jaar of 30. In zijn oor zat een ringetje, om zijn vingers zaten nog meer ringen en hij had een woonwagenkampaccent.
Ik keek hem enigszins vertwijfeld aan en hij herhaalde zijn vraag:
"Zeg, sta jij nou gewoon foto's van mijn wijf te maken?"
Ik sta foto's te maken ja, en zij staat net half op de laatste
"Doe is wisseh!"
Sorry?
"Nou, doe maar gewoon wisseh!"
Omdat ik geen zin had in een verdere discussie, en omdat ik tegen deze pauper absoluut niet wilde uitleggen, dat treinen een hobby van me zijn, deed ik alsof ik de foto wiste. Mijn telefoon vroeg me om bevestiging, waar ik natuurlijk op "Nee" tikte. Hij keek me nog enigszins vragend aan, waarna ik beleefd knikte en zei dat ik nog een trein te halen had. Daarna heb ik dat perron maar verlaten - ik moest toch naar een andere.
Samenvatting:
Een tokkie op station Eindhoven die denigrerend over zijn vrouw praat, en verwacht dat ik als een brave hond luister. Tevens snapt tokkie niet dat het mij om de ICE achter hen te doen was
Klacht:
Tokkies

Anti-klacht:
ICE is tof, en een gesprek hebben met een leuke meid in de ICE is helemaal tof (en ja, TS heeft haar zijn contactgegevens gegeven)