quote:Werk aan eerste fase OV Terminal start maandag
ARNHEM - Aannemer Besix Welling begint maandag met de eerste fase van het nieuwe Arnhemse stationsgebouw.
Die bestaat uit het bouwen van de fietsenkelder en het afmaken en inrichten van de perrontunnel.
De komende maanden zal voor de fietsenkelder zo'n dertigduizend kubieke meter zand worden afgegraven. Dat wordt via Oosterbeek afgevoerd naar een bouwlocatie in Veenendaal. De aannemer verwacht dat dat tot eind juli duurt.
Begin 2011 moet de eerste fase klaar zijn en kan het tijdelijk station worden gesloopt. Verantwoordelijk wethouder Willem Hoeffnagel hoopt dan direct verder te kunnen met fase 2, de eigenlijke stationshal.
Het project is in tweeën geknipt omdat er nog onvoldoende geld is om het helemaal te realiseren.
Ik denk dat er überhaupt geen seinen staan tussen Hlg en Hlgh, dus er kan dan ook lastig een seinstoring zijnquote:Seinstoring Leeuwarden-Dronrijp
De beperkingen als gevolg van de seinstoring tussen Leeuwarden en Harlingen Haven zijn voorbij.
De vertraging neemt snel af.
Los van het feit dat er het komende halfjaar ongeveer nul treinen rijden tussen Hlg en Hlghquote:Op donderdag 14 mei 2009 22:17 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik denk dat er überhaupt geen seinen staan tussen Hlg en Hlgh, dus er kan dan ook lastig een seinstoring zijn
Flesje begint weer eens boos te worden. Ik ga hem even stillen:quote:Op donderdag 14 mei 2009 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is omdat virms nou eenmaalHOERIG
KUT
zijn
Ja, opkrassen nuquote:Op donderdag 14 mei 2009 22:40 schreef Peterselieman het volgende:
Dieseltractie bij ACTS, hoe lang nog?
t filmpje mistquote:Op donderdag 14 mei 2009 22:40 schreef Peterselieman het volgende:
Dieseltractie bij ACTS, hoe lang nog?
Kun je dan eigenlijk wel de punctualiteit op die lijnen meten?quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
Ze staan er wel hoor, alleen kan de railverkeersleiding geen seinen en wissels bedienen op het traject. Dat gebeurt ter plekke aan de hand van het laserpistool en een sectie is maar door 1 trein tegelijk te berijden.
Alleen die in Leeuwarden. De aankomsttijd daar kan bijgehouden worden, evenals de vertrektijd. Cijfers vanuit andere plaatsen langs de lijn zijn per definitie onbetrouwbaar. Bij Arriva houden ze het ook van Groningen bij, zodat je toch een beeld krijgt, al is dat niet heel erg betrouwbaar natuurlijk.quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Kun je dan eigenlijk wel de punctualiteit op die lijnen meten?
Welk filmpje? Deze?quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:07 schreef Nightshadow het volgende:
Nog één keer dat filmpje en ik spring voor de eerste beste trein waar één van jullie in zit
Jij durft wel hè?quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
eerst even alex james zn icon verneuken
Ik reis morgen met trein 30262quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:07 schreef Nightshadow het volgende:
Nog één keer dat filmpje en ik spring voor de eerste beste trein waar één van jullie in zit
Ietsje te ver wegquote:Op donderdag 14 mei 2009 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik reis morgen met trein 30262
quote:Test met treinongeluk in spoorbak
woensdag 13 mei 2009 | 12:26 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 13 mei 2009 | 12:30
Tekstgrootte
ALMELO - Een praktijktest moet uitwijzen of treinpassagiers veilig kunnen vluchten als op het verdiept liggende spoor in Almelo een ongeluk gebeurt. Volgend jaar wordt in de spoorbak een trein tot stilstand gebracht waarna de passagiers de 'plek des onheils' zo snel mogelijk moeten ontvluchten.
Volgens Michiel ten Dam, die namens de gemeente Almelo de bouw op de voet volgt, zal de test volgend jaar plaatshebben. "De spoorlijn wordt 2 juni weliswaar al in gebruik genomen, maar dan is de situatie nog niet zoals hij in de eindfase is. Daarom doen we dit volgend jaar."
Voor de test is een trein nodig, alsmede een flink aantal passagiers. Die worden waarschijnlijk gezocht in studentenkringen. Ook wordt mogelijk een advertentie geplaatst met een verzoek aan vrijwilligers zich te melden.
Het ontvluchten van de trein moet via de spoorbaan. Weliswaar bevinden zich in de wanden van de verdiepte bak trappen, maar die zijn vanaf het spoor niet bereikbaar. Ten Dam: "Als veel mensen tegelijk de trap op willen vormt zich daar een prop. Dat willen we niet."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |