abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 mei 2009 @ 19:27:01 #126
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69026427
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 19:20 schreef dennistd het volgende:

[..]

ICM zit er niet in, wel ICRm
Hangt van de gekozen route af
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_69027412
quote:
Werk aan eerste fase OV Terminal start maandag

ARNHEM - Aannemer Besix Welling begint maandag met de eerste fase van het nieuwe Arnhemse stationsgebouw.
Die bestaat uit het bouwen van de fietsenkelder en het afmaken en inrichten van de perrontunnel.

De komende maanden zal voor de fietsenkelder zo'n dertigduizend kubieke meter zand worden afgegraven. Dat wordt via Oosterbeek afgevoerd naar een bouwlocatie in Veenendaal. De aannemer verwacht dat dat tot eind juli duurt.

Begin 2011 moet de eerste fase klaar zijn en kan het tijdelijk station worden gesloopt. Verantwoordelijk wethouder Willem Hoeffnagel hoopt dan direct verder te kunnen met fase 2, de eigenlijke stationshal.

Het project is in tweeën geknipt omdat er nog onvoldoende geld is om het helemaal te realiseren.
Het gaat wel wat worden dat station. Nog even doorbijten tot 2011 en dan is die tunnel klaar dan kunnen die trappen ook weg. Moet nu alleen camiel nog even snel dat TB bepalen en dan kan het spoor ook aangepast worden
  donderdag 14 mei 2009 @ 21:14:30 #128
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_69030975
Van sommige nieuwsberichten moet je eigenlijk een screenshot bewaren, voor later
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 14 mei 2009 @ 22:17:01 #129
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_69035172
quote:
Seinstoring Leeuwarden-Dronrijp
De beperkingen als gevolg van de seinstoring tussen Leeuwarden en Harlingen Haven zijn voorbij.
De vertraging neemt snel af.
Ik denk dat er überhaupt geen seinen staan tussen Hlg en Hlgh, dus er kan dan ook lastig een seinstoring zijn
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 14 mei 2009 @ 22:18:43 #130
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_69035290
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 22:17 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik denk dat er überhaupt geen seinen staan tussen Hlg en Hlgh, dus er kan dan ook lastig een seinstoring zijn
Los van het feit dat er het komende halfjaar ongeveer nul treinen rijden tussen Hlg en Hlgh
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 mei 2009 @ 22:21:54 #131
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69035619
Ze staan er wel hoor, alleen kan de railverkeersleiding geen seinen en wissels bedienen op het traject. Dat gebeurt ter plekke aan de hand van het laserpistool en een sectie is maar door 1 trein tegelijk te berijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 14 mei 2009 @ 22:26:43 #132
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_69036023
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is omdat virms nou eenmaal HOERIG KUT zijn
Flesje begint weer eens boos te worden. Ik ga hem even stillen:
  donderdag 14 mei 2009 @ 22:28:15 #133
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_69036131


Nou begin daar dan eens mee. Rij gewoon eens een weekje wat virmdiensten met TGV duplex. kan nooit kwaad lijkt me
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_69036223
TVP


Met maar liefst 1440 minuten vertraging (of te wel, 24 uur) is ACTS 1251 met een bijna geheel vol beladen trein 50021 op weg vanaf de Kijfhoek naar Coevorden. Door werkzaamheden tussen Zwolle en Amersfoort moesten dit weekend enkele containertreinen van ACTS omgeleid worden via het baanvak Zwolle-Deventer, waarbij het stuk tussen Olst en Deventer een profiel voor dubbelspoor heeft, maar al sinds de Tweede Wereldoorlog enkelsporig is. Ten zuiden van Olst met op de voorgrond een onbeveiligde overweg met andreaskruis passeert ACTS 1251 met trein 50021 op weg naar Zwolle Rangeer en Coevorden als eindstation. Zondag 10 mei 2009
  donderdag 14 mei 2009 @ 22:38:01 #135
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_69036696
zonder luidruchtig Belgisch broertje
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 mei 2009 @ 22:40:24 #136
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69036860
Dieseltractie bij ACTS, hoe lang nog?
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 14 mei 2009 @ 22:46:21 #137
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_69037254
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 22:40 schreef Peterselieman het volgende:
Dieseltractie bij ACTS, hoe lang nog?
Ja, opkrassen nu
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_69037353
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 22:40 schreef Peterselieman het volgende:
Dieseltractie bij ACTS, hoe lang nog?
t filmpje mist
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 mei 2009 @ 23:04:14 #139
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69038696
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 22:47 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

t filmpje mist
Die mag jij posten
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 14 mei 2009 @ 23:07:06 #140
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_69038877
Nog één keer dat filmpje en ik spring voor de eerste beste trein waar één van jullie in zit
  donderdag 14 mei 2009 @ 23:10:31 #142
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_69039045
eerst even alex james zn icon verneuken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_69039078
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
Ze staan er wel hoor, alleen kan de railverkeersleiding geen seinen en wissels bedienen op het traject. Dat gebeurt ter plekke aan de hand van het laserpistool en een sectie is maar door 1 trein tegelijk te berijden.
Kun je dan eigenlijk wel de punctualiteit op die lijnen meten?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 mei 2009 @ 23:14:33 #144
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69039257
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 23:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Kun je dan eigenlijk wel de punctualiteit op die lijnen meten?
Alleen die in Leeuwarden. De aankomsttijd daar kan bijgehouden worden, evenals de vertrektijd. Cijfers vanuit andere plaatsen langs de lijn zijn per definitie onbetrouwbaar. Bij Arriva houden ze het ook van Groningen bij, zodat je toch een beeld krijgt, al is dat niet heel erg betrouwbaar natuurlijk.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 14 mei 2009 @ 23:14:47 #145
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_69039278
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 23:07 schreef Nightshadow het volgende:
Nog één keer dat filmpje en ik spring voor de eerste beste trein waar één van jullie in zit
Welk filmpje? Deze?


  donderdag 14 mei 2009 @ 23:15:05 #146
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_69039295
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
eerst even alex james zn icon verneuken
Jij durft wel hè?

  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 mei 2009 @ 23:15:12 #147
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69039300
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 23:07 schreef Nightshadow het volgende:
Nog één keer dat filmpje en ik spring voor de eerste beste trein waar één van jullie in zit
Ik reis morgen met trein 30262
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_69039317
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 22:29 schreef Zug-Chef het volgende:
TVP

[ link | afbeelding ]
ACTS 1251
Blijft een machtig mooi ding
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_69039815
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 23:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik reis morgen met trein 30262
Ietsje te ver weg
quote:
Test met treinongeluk in spoorbak
woensdag 13 mei 2009 | 12:26 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 13 mei 2009 | 12:30
Tekstgrootte
ALMELO - Een praktijktest moet uitwijzen of treinpassagiers veilig kunnen vluchten als op het verdiept liggende spoor in Almelo een ongeluk gebeurt. Volgend jaar wordt in de spoorbak een trein tot stilstand gebracht waarna de passagiers de 'plek des onheils' zo snel mogelijk moeten ontvluchten.

Volgens Michiel ten Dam, die namens de gemeente Almelo de bouw op de voet volgt, zal de test volgend jaar plaatshebben. "De spoorlijn wordt 2 juni weliswaar al in gebruik genomen, maar dan is de situatie nog niet zoals hij in de eindfase is. Daarom doen we dit volgend jaar."

Voor de test is een trein nodig, alsmede een flink aantal passagiers. Die worden waarschijnlijk gezocht in studentenkringen. Ook wordt mogelijk een advertentie geplaatst met een verzoek aan vrijwilligers zich te melden.

Het ontvluchten van de trein moet via de spoorbaan. Weliswaar bevinden zich in de wanden van de verdiepte bak trappen, maar die zijn vanaf het spoor niet bereikbaar. Ten Dam: "Als veel mensen tegelijk de trap op willen vormt zich daar een prop. Dat willen we niet."
  donderdag 14 mei 2009 @ 23:30:09 #150
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_69040161
Raar dat men er zo lang mee wacht... evenzogoed gebeurt er in september al een ernstige ramp (hopelijk niet, maar het kan) en dan blijkt dat men onvoldoende is voorbereid...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')