Doe maar anderhalf à twee jaar later.quote:Op donderdag 14 mei 2009 12:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het aanleggen van electrificatie hoeft op zich toch niet zo lang te duren? Op zich zou het makkelijk voor de Fahrplanwechsel van half december klaar kunnen zijn lijkt me
En dat ligt dan aan? Doorlopende concessies? Besluitvorming? Want het aanleggen op zich is toch niet zo'n drama?quote:
Beluitvorming, grondverwerving, vermogensberekeningen, ontwerpen, aanbesteden, bouwen.quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dat ligt dan aan? Doorlopende concessies? Besluitvorming? Want het aanleggen op zich is toch niet zo'n drama?
Mazzel dat ze nog geen riolering hebben daarquote:Op donderdag 14 mei 2009 13:45 schreef Duvel het volgende:
waar een bovenleidingpaal moet komen te staan kan een bos kabels liggen. Die verleg je niet zomaar. Enz enz enz.
gelukkig kan je portalen in zòn beetje elke breedte maat makenquote:Op donderdag 14 mei 2009 13:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Beluitvorming, grondverwerving, vermogensberekeningen, ontwerpen, aanbesteden, bouwen.
En vergis je niet in het bouwen: waar een bovenleidingpaal moet komen te staan kan een bos kabels liggen. Die verleg je niet zomaar. Enz enz enz.
Ja, jammer dat je die grond dan ook weer moet kopen. M.a.w.: geen optie.quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
gelukkig kan je portalen in zòn beetje elke breedte maat maken
op zoek naar inspiratie voor een column?quote:
Dat gaat krap worden, tenzij NS een grote reserve in DM90's heeft.quote:Op donderdag 14 mei 2009 12:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
precies.. als de provincie snugger is dan verijsen ze gewoon dat er waslijn komt ..
hoewel tot de waslijn hangt enzo kan je natuurlijk wel tijdelijk met dieselknorren rijden
Oh dus jij bent die tokkie!quote:Op donderdag 14 mei 2009 18:04 schreef Duvel het volgende:
Zit niet zo naar m'n vrouw te staren, smeerlap!
Chago!quote:Op donderdag 14 mei 2009 18:04 schreef Duvel het volgende:
Zit niet zo naar m'n vrouw te staren, smeerlap!
Dat is ook goed mogelijk. Trouwen is onnodig en niet kostenefficiënt.quote:Op donderdag 14 mei 2009 18:30 schreef Duvel het volgende:
Ik ben btw niet eens getrouwd, waarom noem ik mijn vriendin vrouw?
Second thatquote:Op donderdag 14 mei 2009 17:41 schreef Peterselieman het volgende:
Toch bevallen me de koplopers me een stuk beter. Vandaag weer ondervonden
En ze schommelen.quote:Op donderdag 14 mei 2009 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is omdat virms nou eenmaalHOERIG
KUT
zijn
ICM zit er niet in, wel ICRmquote:Op donderdag 14 mei 2009 19:02 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
En ze schommelen.
Als je van Zwolle tot Tilburg in een VIRM zit, ben je zeeziek.
Ben dus blij dat er ook nog ICM tussen zit.
Ja boeiend, je weet wat ik bedoelquote:
quote:Werk aan eerste fase OV Terminal start maandag
ARNHEM - Aannemer Besix Welling begint maandag met de eerste fase van het nieuwe Arnhemse stationsgebouw.
Die bestaat uit het bouwen van de fietsenkelder en het afmaken en inrichten van de perrontunnel.
De komende maanden zal voor de fietsenkelder zo'n dertigduizend kubieke meter zand worden afgegraven. Dat wordt via Oosterbeek afgevoerd naar een bouwlocatie in Veenendaal. De aannemer verwacht dat dat tot eind juli duurt.
Begin 2011 moet de eerste fase klaar zijn en kan het tijdelijk station worden gesloopt. Verantwoordelijk wethouder Willem Hoeffnagel hoopt dan direct verder te kunnen met fase 2, de eigenlijke stationshal.
Het project is in tweeën geknipt omdat er nog onvoldoende geld is om het helemaal te realiseren.
Ik denk dat er überhaupt geen seinen staan tussen Hlg en Hlgh, dus er kan dan ook lastig een seinstoring zijnquote:Seinstoring Leeuwarden-Dronrijp
De beperkingen als gevolg van de seinstoring tussen Leeuwarden en Harlingen Haven zijn voorbij.
De vertraging neemt snel af.
Los van het feit dat er het komende halfjaar ongeveer nul treinen rijden tussen Hlg en Hlghquote:Op donderdag 14 mei 2009 22:17 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik denk dat er überhaupt geen seinen staan tussen Hlg en Hlgh, dus er kan dan ook lastig een seinstoring zijn
Flesje begint weer eens boos te worden. Ik ga hem even stillen:quote:Op donderdag 14 mei 2009 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is omdat virms nou eenmaalHOERIG
KUT
zijn
Ja, opkrassen nuquote:Op donderdag 14 mei 2009 22:40 schreef Peterselieman het volgende:
Dieseltractie bij ACTS, hoe lang nog?
t filmpje mistquote:Op donderdag 14 mei 2009 22:40 schreef Peterselieman het volgende:
Dieseltractie bij ACTS, hoe lang nog?
Kun je dan eigenlijk wel de punctualiteit op die lijnen meten?quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
Ze staan er wel hoor, alleen kan de railverkeersleiding geen seinen en wissels bedienen op het traject. Dat gebeurt ter plekke aan de hand van het laserpistool en een sectie is maar door 1 trein tegelijk te berijden.
Alleen die in Leeuwarden. De aankomsttijd daar kan bijgehouden worden, evenals de vertrektijd. Cijfers vanuit andere plaatsen langs de lijn zijn per definitie onbetrouwbaar. Bij Arriva houden ze het ook van Groningen bij, zodat je toch een beeld krijgt, al is dat niet heel erg betrouwbaar natuurlijk.quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Kun je dan eigenlijk wel de punctualiteit op die lijnen meten?
Welk filmpje? Deze?quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:07 schreef Nightshadow het volgende:
Nog één keer dat filmpje en ik spring voor de eerste beste trein waar één van jullie in zit
Jij durft wel hè?quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
eerst even alex james zn icon verneuken
Ik reis morgen met trein 30262quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:07 schreef Nightshadow het volgende:
Nog één keer dat filmpje en ik spring voor de eerste beste trein waar één van jullie in zit
Ietsje te ver wegquote:Op donderdag 14 mei 2009 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik reis morgen met trein 30262
quote:Test met treinongeluk in spoorbak
woensdag 13 mei 2009 | 12:26 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 13 mei 2009 | 12:30
Tekstgrootte
ALMELO - Een praktijktest moet uitwijzen of treinpassagiers veilig kunnen vluchten als op het verdiept liggende spoor in Almelo een ongeluk gebeurt. Volgend jaar wordt in de spoorbak een trein tot stilstand gebracht waarna de passagiers de 'plek des onheils' zo snel mogelijk moeten ontvluchten.
Volgens Michiel ten Dam, die namens de gemeente Almelo de bouw op de voet volgt, zal de test volgend jaar plaatshebben. "De spoorlijn wordt 2 juni weliswaar al in gebruik genomen, maar dan is de situatie nog niet zoals hij in de eindfase is. Daarom doen we dit volgend jaar."
Voor de test is een trein nodig, alsmede een flink aantal passagiers. Die worden waarschijnlijk gezocht in studentenkringen. Ook wordt mogelijk een advertentie geplaatst met een verzoek aan vrijwilligers zich te melden.
Het ontvluchten van de trein moet via de spoorbaan. Weliswaar bevinden zich in de wanden van de verdiepte bak trappen, maar die zijn vanaf het spoor niet bereikbaar. Ten Dam: "Als veel mensen tegelijk de trap op willen vormt zich daar een prop. Dat willen we niet."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |