Waterstoftrein?quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:58 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, er komt een pimpel die vanaf Bremen via Leer en Groningen via Zwolle en de Hanzelijn naar Schiphol gaat
Moet je die wel opwaarderen naar 200 km/h.quote:Op donderdag 14 mei 2009 00:03 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, de Arriva-pimpel, dus lowbudget, maar wel een soort van hybride aandrijving
Komt goedquote:Op donderdag 14 mei 2009 00:05 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Moet je die wel opwaarderen naar 200 km/h.
Jaren 1990, met ICR-stammen.quote:Op donderdag 14 mei 2009 01:37 schreef Boschkabouter het volgende:
In Valkenburg (Limburg) zag ik laatst dat er ook Zandvoord en Zwolle op de CTA-rol stonden.
Hoe lang geleden reden die treinen dan voor het laatst? En wat voor een materieel reed er toen?
Ha mooi, dan wordt het tijd om Mariënberg - Almelo te elektrificeren.quote:Op woensdag 13 mei 2009 22:55 schreef Ofyles2 het volgende:
Nog meer ontwikkelingen op het spoor:NS doet in 2011 afstand van de lijn Zwolle-Emmen. Als gevolg daarvan oppert de provincie Overijssel voor een rechtstreekse treinverbinding Emmen-Enschede.
Ja, dat schijnt te werken. Wordt nu geloof ik ook al gebruikt om materieel dat in onderhoud moet in Blerick te rijden. Waar de draad hangt gaat ook de panto van het elektrische stel omhoog.quote:Veolia onderzoekt de mogelijkheden om op de Heuvellandlijn enkele ritten met elektrische GTW's gekoppeld met hun dieselbroertjes uit te voeren.
de waslijnspanners zijn nu zeker goedkoper?quote:Op donderdag 14 mei 2009 08:50 schreef MarkoAlmelo het volgende:
klopt, dat van almelo - emmen, (ik zal niet weten waarom tot enschede) zijn ze al jaren van plan. Zal t dan nu wat worden?
Maar zul je nog een dienstregeling kwijt kunnen op het traject Enschede - Almelo? Dat word een beetje te druk naar mijn inziens. En waarom zou dat niet kunnen dan met een diesel? Volgens mij rijdt er op het traject Nijmegen - Roermond ook een buffelquote:Op donderdag 14 mei 2009 09:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
de waslijnspanners zijn nu zeker goedkoper?
om nou almelo - emmen met diesel tractie te doen? :|
dat schiet niet op natuurlijk
Diesel rijden is duurder dan elektrisch volgens mij. Het is een beetje maf om Emmen - Mariënberg en Almelo - Enschede te rijden met diesel terwijl er een draad boven hangt.quote:Op donderdag 14 mei 2009 09:10 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Maar zul je nog een dienstregeling kwijt kunnen op het traject Enschede - Almelo? Dat word een beetje te druk naar mijn inziens. En waarom zou dat niet kunnen dan met een diesel? Volgens mij rijdt er op het traject Nijmegen - Roermond ook een buffel
Die rijdt Nijmegen - Venray als zijnde spitspendelquote:Op donderdag 14 mei 2009 09:10 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Volgens mij rijdt er op het traject Nijmegen - Roermond ook een buffel
Nou, voor het doorgaande verkeer dus wel blijkbaar. Je zou ook een dienst kunnen bedenken waarbij op Geerdijk, vroomshoop, Daarlerveen en Vriezenveen maar eens per uur gestopt wordt, en het andere half uur ene soort sneltrein die die plekken voorbij rijdt. En als je dan toch bezig bent, kun je die snelle ook stations als Emmen Bargeres en Almelo De Riet laten skippen.quote:Op donderdag 14 mei 2009 10:08 schreef Duvel het volgende:
Volgens mij willen ze juist doorrijden om een goede verbinding te maken tussen Emmen en het onderwijs en Enschede, en de dorpen daar tussen. Snap ik op zich wel. Is Almelo - Mariënberg nu niet al geschikt voor een half-uurdienst? Dan zou je niet hoeven te verdubbelen. Ik vraag me ernstig af of een half-uurdienst daar zinvol is, maar goed.
quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:54 schreef Charango het volgende:
[..]
Is vergelijkbaar met de ICE die volgens projectontwikkelaars op termijn door Nijverdal moet gaan rijden. BRON - Bovenaan in de headerzelfs koploper zou er rijden... http://www.tunnelplan.nl/afbeeldingen/details/DRSN%20DD_hoog.jpgSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En een nieuw type? http://www.tunnelplan.nl/afbeeldingen/details/noordzuid.jpgdag
ICR vanuit Valkenburg, met kopmaken in Maastricht? Klinkt niet erg handig, weet je dat zeker? Maar toch wel jammer dat dat soort leuke diensten niet meer bestaat. Valkenburg-Zwolle via de Maaslijn vind ik wel de leukste: dat betekende ruim 3 uur dieselen!quote:
precies.. als de provincie snugger is dan verijsen ze gewoon dat er waslijn komt ..quote:Op donderdag 14 mei 2009 09:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Diesel rijden is duurder dan elektrisch volgens mij. Het is een beetje maf om Emmen - Mariënberg en Almelo - Enschede te rijden met diesel terwijl er een draad boven hangt.
Wellicht een idee voor komende winter.quote:Op donderdag 14 mei 2009 12:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
precies.. als de provincie snugger is dan verijsen ze gewoon dat er waslijn komt ..
Het aanleggen van electrificatie hoeft op zich toch niet zo lang te duren? Op zich zou het makkelijk voor de Fahrplanwechsel van half december klaar kunnen zijn lijkt mequote:Op donderdag 14 mei 2009 12:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wellicht een idee voor komende winter.
Volgens mij doelde hij op de spelfoutquote:Op donderdag 14 mei 2009 12:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het aanleggen van electrificatie hoeft op zich toch niet zo lang te duren? Op zich zou het makkelijk voor de Fahrplanwechsel van half december klaar kunnen zijn lijkt me
+1quote:Op donderdag 14 mei 2009 12:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
Volgens mij doelde hij op de spelfout
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |