abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 mei 2009 @ 00:00:26 #76
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_69000775
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 23:58 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, er komt een pimpel die vanaf Bremen via Leer en Groningen via Zwolle en de Hanzelijn naar Schiphol gaat
Waterstoftrein?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 mei 2009 @ 00:03:06 #77
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69000866
Nee, de Arriva-pimpel, dus lowbudget, maar wel een soort van hybride aandrijving
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 14 mei 2009 @ 00:05:35 #78
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_69000954
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 00:03 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, de Arriva-pimpel, dus lowbudget, maar wel een soort van hybride aandrijving
Moet je die wel opwaarderen naar 200 km/h.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 mei 2009 @ 00:08:30 #79
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69001054
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 00:05 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Moet je die wel opwaarderen naar 200 km/h.
Komt goed
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_69002755
In Valkenburg (Limburg) zag ik laatst dat er ook Zandvoord en Zwolle op de CTA-rol stonden.
Hoe lang geleden reden die treinen dan voor het laatst? En wat voor een materieel reed er toen?
  donderdag 14 mei 2009 @ 01:38:54 #81
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_69002780
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 01:37 schreef Boschkabouter het volgende:
In Valkenburg (Limburg) zag ik laatst dat er ook Zandvoord en Zwolle op de CTA-rol stonden.
Hoe lang geleden reden die treinen dan voor het laatst? En wat voor een materieel reed er toen?
Jaren 1990, met ICR-stammen.
  donderdag 14 mei 2009 @ 08:15:45 #82
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_69004028
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 22:55 schreef Ofyles2 het volgende:
Nog meer ontwikkelingen op het spoor:

  • NS doet in 2011 afstand van de lijn Zwolle-Emmen. Als gevolg daarvan oppert de provincie Overijssel voor een rechtstreekse treinverbinding Emmen-Enschede.
  • Ha mooi, dan wordt het tijd om Mariënberg - Almelo te elektrificeren.
    quote:
  • Veolia onderzoekt de mogelijkheden om op de Heuvellandlijn enkele ritten met elektrische GTW's gekoppeld met hun dieselbroertjes uit te voeren.
  • Ja, dat schijnt te werken. Wordt nu geloof ik ook al gebruikt om materieel dat in onderhoud moet in Blerick te rijden. Waar de draad hangt gaat ook de panto van het elektrische stel omhoog.
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_69004495
    klopt, dat van almelo - emmen, (ik zal niet weten waarom tot enschede) zijn ze al jaren van plan. Zal t dan nu wat worden?
    pi_69004853
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 08:50 schreef MarkoAlmelo het volgende:
    klopt, dat van almelo - emmen, (ik zal niet weten waarom tot enschede) zijn ze al jaren van plan. Zal t dan nu wat worden?
    de waslijnspanners zijn nu zeker goedkoper?

    om nou almelo - emmen met diesel tractie te doen? :|

    dat schiet niet op natuurlijk
    pi_69004960
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 09:06 schreef Ou-Tannu het volgende:

    [..]

    de waslijnspanners zijn nu zeker goedkoper?

    om nou almelo - emmen met diesel tractie te doen? :|

    dat schiet niet op natuurlijk
    Maar zul je nog een dienstregeling kwijt kunnen op het traject Enschede - Almelo? Dat word een beetje te druk naar mijn inziens. En waarom zou dat niet kunnen dan met een diesel? Volgens mij rijdt er op het traject Nijmegen - Roermond ook een buffel

    [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-05-2009 09:11:16 ]
      donderdag 14 mei 2009 @ 09:27:56 #86
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_69005366
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 09:10 schreef MarkoAlmelo het volgende:

    [..]

    Maar zul je nog een dienstregeling kwijt kunnen op het traject Enschede - Almelo? Dat word een beetje te druk naar mijn inziens. En waarom zou dat niet kunnen dan met een diesel? Volgens mij rijdt er op het traject Nijmegen - Roermond ook een buffel
    Diesel rijden is duurder dan elektrisch volgens mij. Het is een beetje maf om Emmen - Mariënberg en Almelo - Enschede te rijden met diesel terwijl er een draad boven hangt.
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_69005925
    Ja oke daar heb je wel een punt!

    Maar ik neem toch niet aan dat ze helemaal doorrijden naar Enschede, omdat je nu al 3 lijnen hebt tussen Almelo en Enschede (Enschede-Apeldoorn,Enschede-Zwolle,Enschede-Randstad).

    En dan kunne ze het zakspoor ook blijven gebruiken op Almelo CS. En ik meen tussen Geerdijk en Marienberg moet dubbelspoor komen.
      donderdag 14 mei 2009 @ 10:08:16 #88
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_69006455
    Volgens mij willen ze juist doorrijden om een goede verbinding te maken tussen Emmen en het onderwijs en Enschede, en de dorpen daar tussen. Snap ik op zich wel. Is Almelo - Mariënberg nu niet al geschikt voor een half-uurdienst? Dan zou je niet hoeven te verdubbelen. Ik vraag me ernstig af of een half-uurdienst daar zinvol is, maar goed.
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 mei 2009 @ 10:30:50 #89
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_69007129
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 09:10 schreef MarkoAlmelo het volgende:
    Volgens mij rijdt er op het traject Nijmegen - Roermond ook een buffel
    Die rijdt Nijmegen - Venray als zijnde spitspendel
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_69007223
    in de krant hier stond een jaar terug dat er een sneltrein kwam tussen almelo en emmen. En dat er daarom verdubbeld moest worden op dat stuk. Maar goed, aangezien we geen stukken voor ons hebben. Blijft het speculeren
      donderdag 14 mei 2009 @ 10:48:35 #91
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_69007731
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 10:08 schreef Duvel het volgende:
    Volgens mij willen ze juist doorrijden om een goede verbinding te maken tussen Emmen en het onderwijs en Enschede, en de dorpen daar tussen. Snap ik op zich wel. Is Almelo - Mariënberg nu niet al geschikt voor een half-uurdienst? Dan zou je niet hoeven te verdubbelen. Ik vraag me ernstig af of een half-uurdienst daar zinvol is, maar goed.
    Nou, voor het doorgaande verkeer dus wel blijkbaar. Je zou ook een dienst kunnen bedenken waarbij op Geerdijk, vroomshoop, Daarlerveen en Vriezenveen maar eens per uur gestopt wordt, en het andere half uur ene soort sneltrein die die plekken voorbij rijdt. En als je dan toch bezig bent, kun je die snelle ook stations als Emmen Bargeres en Almelo De Riet laten skippen.

    Met wat goede wil is een "heuse" IC-dienst mogelijk, met alleen stops in Emmen, Coevorden, Mariënberg (okee ), Almelo, Hengelo en Enschede
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_69007978
    quote:
    Op woensdag 13 mei 2009 23:54 schreef Charango het volgende:

    [..]

    Is vergelijkbaar met de ICE die volgens projectontwikkelaars op termijn door Nijverdal moet gaan rijden. BRON - Bovenaan in de header
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    zelfs koploper zou er rijden... http://www.tunnelplan.nl/afbeeldingen/details/DRSN%20DD_hoog.jpg

    En een nieuw type? http://www.tunnelplan.nl/afbeeldingen/details/noordzuid.jpg
    dag
      donderdag 14 mei 2009 @ 11:52:27 #93
    146033 ReisT
    Fahrtreppenbenutzungshinweise
    pi_69010284
    Een nieuwe driedelig intercitydieseltreinstel? Vaag...
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 01:38 schreef Ofyles2 het volgende:

    [..]

    Jaren 1990, met ICR-stammen.
    ICR vanuit Valkenburg, met kopmaken in Maastricht? Klinkt niet erg handig, weet je dat zeker? Maar toch wel jammer dat dat soort leuke diensten niet meer bestaat. Valkenburg-Zwolle via de Maaslijn vind ik wel de leukste: dat betekende ruim 3 uur dieselen!
    pi_69011103
    Ach ja, vroeger had je heel veel van die mooie treindiensten.
      donderdag 14 mei 2009 @ 12:20:51 #95
    147882 DriekOplopers
    Erkend digibeet
    pi_69011183
    TreinVindPost
    pi_69011347
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 09:27 schreef Duvel het volgende:

    [..]

    Diesel rijden is duurder dan elektrisch volgens mij. Het is een beetje maf om Emmen - Mariënberg en Almelo - Enschede te rijden met diesel terwijl er een draad boven hangt.
    precies.. als de provincie snugger is dan verijsen ze gewoon dat er waslijn komt ..

    hoewel tot de waslijn hangt enzo kan je natuurlijk wel tijdelijk met dieselknorren rijden
      donderdag 14 mei 2009 @ 12:31:20 #97
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_69011490
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 12:25 schreef Ou-Tannu het volgende:

    [..]

    precies.. als de provincie snugger is dan verijsen ze gewoon dat er waslijn komt ..
    Wellicht een idee voor komende winter.
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      donderdag 14 mei 2009 @ 12:36:07 #98
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_69011641
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 12:31 schreef Duvel het volgende:

    [..]

    Wellicht een idee voor komende winter.
    Het aanleggen van electrificatie hoeft op zich toch niet zo lang te duren? Op zich zou het makkelijk voor de Fahrplanwechsel van half december klaar kunnen zijn lijkt me
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      donderdag 14 mei 2009 @ 12:43:59 #99
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_69011893
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 12:36 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Het aanleggen van electrificatie hoeft op zich toch niet zo lang te duren? Op zich zou het makkelijk voor de Fahrplanwechsel van half december klaar kunnen zijn lijkt me
    Volgens mij doelde hij op de spelfout
      donderdag 14 mei 2009 @ 12:50:21 #100
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_69012060
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 12:43 schreef James1988 het volgende:

    [..]

    Volgens mij doelde hij op de spelfout
    +1
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')