Dat station bezit aan de kant van het busstation trouwens een aantal fraaie ornamentenquote:Op maandag 11 mei 2009 21:21 schreef Ireyon het volgende:
[ link | afbeelding ]
![]()
De rest van de stad is ontzettend pauper, maar van het station blijf je af
Is mooi.quote:Op maandag 11 mei 2009 21:20 schreef Ireyon het volgende:
Dat zie je goed, dat is de intercity-versie
[ afbeelding ]
Er staat vast ook iets vreselijks in de header van het Ku Klux Klan forum. Nou en?quote:
quote:Op maandag 11 mei 2009 22:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er staat vast ook iets vreselijks in de header van het Ku Klux Klan forum. Nou en?
Bullshit... Italië, Zwitserland, Betuweroute?quote:Belgen nemen deel hsl-traject in gebruik
ANTWERPEN - Op het Belgische deel van het hsl-traject, dat al jarenlang ongebruikt klaarligt, rijden over een maand de eerste treinen. Het Belgische spoorbedrijf NMBS laat elk uur een trein pendelen tussen Antwerpen en het splinternieuwe station Noorderkempen bij Brecht, zo'n tien kilometer van de Nederlandse grens.
De Belgische NMBS heeft namelijk als eerste spoorbedrijf in Europa de noodzakelijke Europese spoorbeveiliging ERTMS in haar treinen kunnen bouwen, meldde topman Marc Descheemaecker maandag.
De 125 kilometer lange hsl-spoorlijn tussen Nederland en België is sinds de bouw in 2007 nog niet gebruikt. Een van de redenen is dat er nog geen locomotieven waren met het nieuwe systeem voor treinbeveiliging. Dat systeem remt treinen vanzelf als de machinist te hard rijdt.
De Nederlandse Spoorwegen hebben gepland om na de zomer gewone treinen 160 km/u te laten rijden op delen van het hsl-traject. Als eerste komt er een dienst tussen Amsterdam en Rotterdam. Door het geringere aantal stops doet de trein slechts 43 minuten over de rit, twintig minuten sneller dan treinen op het gewone spoor.
Bedoeling is dat de echte hogesnelheidstreinen, die 250 km/u kunnen halen, begin 2010 aan een eerste dienstregeling beginnen. Eind april is het eerste prototype hogesnelheidstrein aangekomen. Dinsdag komt het tweede exemplaar aan in Amsterdam.
Als de testen positief zijn, kan de serieproductie van de treinstellen beginnen. Zodra de fabrikant een voldoende aantal exemplaren klaar heeft, begint een eerste dienstregeling. Uiteindelijk wil de Nederlandse exploitant Hispeed zestien hsl-treinstellen inzetten en de Belgische NMBS drie.
Bron: De telegraaf
Oh noes!quote:Bedoeling is dat de echte hogesnelheidstreinen, die 250 km/u kunnen halen, begin 2010 aan een eerste dienstregeling beginnen. Eind april is het eerste prototype hogesnelheidstrein aangekomen. Dinsdag komt het tweede exemplaar aan in Amsterdam.
Die doorloopkoppen vond ik altijd maar donker, krap en eng, dus ik gebruikte ze nooit. Toen ze werden afgesloten viel me eerst alleen op dat het combineren in Zwolle ineens zo lekker snel ging. Pas maanden later ontdekte ik dat dat kwam doordat de koppen waren afgesloten - toen ik er op internet over las.quote:Op maandag 11 mei 2009 23:48 schreef Guard het volgende:
En die koplopers, wat een feest was dat toen ik daar als klein menneke in mocht, zeker als er nog echt "kop gelopen" kon worden.
Vroegâh...
* Guard zucht in een nostalgische bui
Ik maakte me niet druk over vertragingen, sterker nog de treinreis kon niet lang genoeg duren.quote:Op maandag 11 mei 2009 23:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Die doorloopkoppen vond ik altijd maar donker, krap en eng, dus ik gebruikte ze nooit. Toen ze werden afgesloten viel me eerst alleen op dat het combineren in Zwolle ineens zo lekker snel ging. Pas maanden later ontdekte ik dat dat kwam doordat de koppen waren afgesloten - toen ik er op internet over las.
Kortom, ik vind het wel prima zo. En bijvoorbeeld de overstap Groningen - Zwolle - Roosendaal gaat zo ook minder snel fout.
Net zo geforceerd als je gesaboteerde poll zekerquote:Op dinsdag 12 mei 2009 01:50 schreef James1988 het volgende:
Met dank aan NikkelCobalt zit er nu een CAPTCHA op mijn imagechanger. Iemand (ik noem geen namen) forceerde 'm steeds op Kim-Jong de VIRMlover. Lief hea?
Ohja... no commentquote:Op dinsdag 12 mei 2009 01:51 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Net zo geforceerd als je gesaboteerde poll zeker
Hier dan joh, jankertquote:Op dinsdag 12 mei 2009 01:50 schreef James1988 het volgende:
Met dank aan NikkelCobalt zit er nu een CAPTCHA op mijn imagechanger. Iemand (ik noem geen namen) forceerde 'm steeds op Kim-Jong de VIRMlover. Lief hea?
Zulks staat hier ook regelmatig (zowel Diesel als elektrisch). Geen idee welk bedrijf hier z'n cargo (zeecontainers voornamelijk) mee vervoert maar het zit op bedrijventerrein Acht (Eindhoven). Viel me gewoon op, verder heeft deze post geen waardequote:Op maandag 11 mei 2009 18:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die is toch niet gek joh, staat al lang op YoutTube!
Hier dus met luidruchtig Belgisch vriendje.
Maar nu weer verstoring, defecte goederentrein hoorde ik op Hengelo..quote:Almelo-Deventer
Dinsdag 12 Mei 12:38
Oorzaak Tussen Rijssen en Wierden rijden minder treinen door een defecte trein.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 60 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
quote:Winterswijk-Arnhem
Dinsdag 12 Mei 15:36
Oorzaak Tussen Zevenaar en Doetinchem rijden minder treinen door een wisselstoring.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
Nu gaat het wel crescendo!quote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:25 schreef James1988 het volgende:
En de tweede V250 gaat as we speak door het land heen... van Arnhem richting Watergraafsmeer, denk ik.
Dat is ACTSquote:Op dinsdag 12 mei 2009 09:02 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Geen idee welk bedrijf hier z'n cargo (zeecontainers voornamelijk) mee vervoert maar het zit op bedrijventerrein Acht (Eindhoven).
Sinds wanneer worden de NS-treinen er niet meer gewassen?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:39 schreef Wadloper het volgende:
[ afbeelding ]
Op de wasstraat te Groningen is het Nedtrain services bord er af gehaald en hangt er nu een Arriva bord, aangezien NSR zijn treinen er niet meer wast
Hij begon zelfquote:
in 2 jaar af? ....quote:Hoofdcontract Hanzelijn getekend
Uitgegeven: 12 mei 2009 19:01
Laatst gewijzigd: 12 mei 2009 19:09
UTRECHT - ProRail en gelegenheidscombinatie HanzaRailTeam hebben dinsdag het belangrijkste contract voor de aanleg van de Hanzelijn getekend. Het vertegenwoordigt een waarde van 164 miljoen euro, zo maakte ProRail bekend.
Het gaat om de aanleg van de bovenbouw voor de spoorlijn. De bouw begint in 2010 en neemt naar verwachting twee jaar in beslag.
In totaal worden 13.000 spoorstaven, 133.000 dwarsliggers, 400 kilometer bovenleiding, 1500 masten en 22 kilometer geluidsscherm aangelegd.
De Hanzelijn is een nieuwe spoorlijn tussen Lelystad en Zwolle die het noorden en noordoosten van Nederland en de Randstad beter met elkaar moet verbinden.
De combinatie HanzaRailTeam bestaat uit Strukton Rail, VolkerRail, Arcadis en Alstom.
http://www.nu.nl/economie(...)zelijn-getekend.html
Zijn die lui helemaal besuikerd of wat??quote:In totaal worden 13.000 spoorstaven, 133.000 dwarsliggers, 400 kilometer bovenleiding, 1500 masten en 22 kilometer geluidsscherm aangelegd.
4-sporig met dubbele bovenleiding tegen breuken natuurlijkquote:Op dinsdag 12 mei 2009 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zijn die lui helemaal besuikerd of wat??
Het hele traject is zegge en schrijve 42 kilometer. 400 km bovenleiding? Zelfs al ga je uit van een dubbele rijdraad die twee keer als lengte telt, dan wordt de complete Hanzelijn minimaal vijfsporig dus?
Masten he. 1 portaal is 2 masten en dan zit je al aan 1200quote:Op dinsdag 12 mei 2009 22:17 schreef dennistd het volgende:
Het aantal masten vind ik ook aan de hoge kant: als je er vanuit gaat dat ze normaal op 70 meter van elkaar staan zouden er maar zo'n 600 nodig zijn. Op stations en bij wissels heb je er wat meer nodig misschien, maar als je ook de seinpalen erbij gaat rekenen kom ik nog lang niet op 1500... (of het moeten losse masten zoals op de HSL en de betuweroute zijn, maar dat lijkt me nou ook weer niet nodig (Utrecht-Amsterdam zijn volgens mij ook gewone portalen maar toch voorbereid op 25kV))
quote:Op dinsdag 12 mei 2009 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zijn die lui helemaal besuikerd of wat??
Het hele traject is zegge en schrijve 42 kilometer. 400 km bovenleiding? Zelfs al ga je uit van een dubbele rijdraad die twee keer als lengte telt, dan wordt de complete Hanzelijn minimaal vijfsporig dus?
2 keer rijdraad, 1 keer draagkabel en al die tussendingetjes. Dat heet allemaal "bovenleiding"? Ik geloof er de bliksem vanquote:Op dinsdag 12 mei 2009 22:35 schreef De_Hertog het volgende:
Twee kabels naast elkaar voor de stroom, een kabel om het geheel aan op te hangen en dan nog al die tussenkabeltjes. Zo kom je wel aan de 400.
Ja, dat is flauw, maar ze tellen dus daadwerkelijk kabellengte.
In de journalistiek welquote:Op dinsdag 12 mei 2009 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
2 keer rijdraad, 1 keer draagkabel en al die tussendingetjes. Dat heet allemaal "bovenleiding"? Ik geloof er de bliksem vanDuvel??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |