abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 mei 2009 @ 21:36:40 #251
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68919721
quote:
Op maandag 11 mei 2009 21:21 schreef Ireyon het volgende:
[ link | afbeelding ]


De rest van de stad is ontzettend pauper, maar van het station blijf je af
Dat station bezit aan de kant van het busstation trouwens een aantal fraaie ornamenten





Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_68920639
Je had ook ICR-rijtuigen met 2e klas coupeetjes van zes personen.
pi_68921814
quote:
Op maandag 11 mei 2009 21:20 schreef Ireyon het volgende:
Dat zie je goed, dat is de intercity-versie

[ afbeelding ]
Is mooi. Doet me een beetje denken aan de TEE, maar dan calvinistisch Nederlands, zoals het in 1954 nog hoorde...
Socialist in Mercedes
  maandag 11 mei 2009 @ 22:32:21 #254
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68922033
De V250 staat in de header van OHIH
  maandag 11 mei 2009 @ 22:33:38 #255
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68922090
quote:
Op maandag 11 mei 2009 22:32 schreef James1988 het volgende:
De V250 staat in de header van OHIH
Er staat vast ook iets vreselijks in de header van het Ku Klux Klan forum. Nou en?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 11 mei 2009 @ 22:40:59 #256
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68922414
quote:
Op maandag 11 mei 2009 22:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Er staat vast ook iets vreselijks in de header van het Ku Klux Klan forum. Nou en?


Btw, Belgische Bullshit:
quote:
Belgen nemen deel hsl-traject in gebruik

ANTWERPEN - Op het Belgische deel van het hsl-traject, dat al jarenlang ongebruikt klaarligt, rijden over een maand de eerste treinen. Het Belgische spoorbedrijf NMBS laat elk uur een trein pendelen tussen Antwerpen en het splinternieuwe station Noorderkempen bij Brecht, zo'n tien kilometer van de Nederlandse grens.

De Belgische NMBS heeft namelijk als eerste spoorbedrijf in Europa de noodzakelijke Europese spoorbeveiliging ERTMS in haar treinen kunnen bouwen, meldde topman Marc Descheemaecker maandag.

De 125 kilometer lange hsl-spoorlijn tussen Nederland en België is sinds de bouw in 2007 nog niet gebruikt. Een van de redenen is dat er nog geen locomotieven waren met het nieuwe systeem voor treinbeveiliging. Dat systeem remt treinen vanzelf als de machinist te hard rijdt.

De Nederlandse Spoorwegen hebben gepland om na de zomer gewone treinen 160 km/u te laten rijden op delen van het hsl-traject. Als eerste komt er een dienst tussen Amsterdam en Rotterdam. Door het geringere aantal stops doet de trein slechts 43 minuten over de rit, twintig minuten sneller dan treinen op het gewone spoor.

Bedoeling is dat de echte hogesnelheidstreinen, die 250 km/u kunnen halen, begin 2010 aan een eerste dienstregeling beginnen. Eind april is het eerste prototype hogesnelheidstrein aangekomen. Dinsdag komt het tweede exemplaar aan in Amsterdam.

Als de testen positief zijn, kan de serieproductie van de treinstellen beginnen. Zodra de fabrikant een voldoende aantal exemplaren klaar heeft, begint een eerste dienstregeling. Uiteindelijk wil de Nederlandse exploitant Hispeed zestien hsl-treinstellen inzetten en de Belgische NMBS drie.

Bron: De telegraaf
Bullshit... Italië, Zwitserland, Betuweroute?
  maandag 11 mei 2009 @ 22:47:22 #257
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68922645
Zo nieuw is het anders niet. ERTMS niet idd, maar zeker ook totale onzin uit Descheemaker niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 11 mei 2009 @ 22:47:43 #258
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68922660
Nog een paar!

Bij de opening van de Schiphollijn introduceerde NS totaalreclame op de Koplopers. De 4011 en 4012 kwamen in dienst in de kleuren van KLM en Martinair. Het derde bedrijf dat met NS in zee ging was Aegon. In de loop der tijd hebben drie Koplopers in Aegon-livrei rondgereden: 4011, 4012 en 4024. Een van de drie hier op de foto onder de kap van Amsterdam CS.


Ook onder de kap deze Hondekop-IV, wederom in intercitykleuren. Hoe zeer tijden veranderen toont het jongetje links op de foto, die dit jaar zijn 19e verjaardag vierde terwijl ie op wereldreis was in Australië.


In 1993 was er nog volop postvervoer per trein. De mP 3004, gebouwd in de jaren '60 bij Werkspoor, staat hier te wachten op nieuwe klussen.


Achter de mP staat een Koploper ICM-IV in originele uitvoering, dus zonder de baanruimers.


Dat was het weer.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 mei 2009 @ 22:52:51 #259
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68922869
Toffe platen Duvel
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 11 mei 2009 @ 22:56:01 #260
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68922984
quote:
Op maandag 11 mei 2009 22:52 schreef Peterselieman het volgende:
Toffe platen Duvel
Dank je!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 11 mei 2009 @ 23:19:19 #261
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68923910
Mooie plaatjes hoor Ik heb uit die tijd echt ZOOOOO weinig treinfoto's
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_68924181
Heel vet die foto´s uit de jaren ´90.
pi_68924769
quote:
Bedoeling is dat de echte hogesnelheidstreinen, die 250 km/u kunnen halen, begin 2010 aan een eerste dienstregeling beginnen. Eind april is het eerste prototype hogesnelheidstrein aangekomen. Dinsdag komt het tweede exemplaar aan in Amsterdam.
Oh noes!
Socialist in Mercedes
pi_68925041
Mooie plaatjes inderdaad... zo'n hondekop "zit" zo mooi aan het perron.

En die koplopers, wat een feest was dat toen ik daar als klein menneke in mocht, zeker als er nog echt "kop gelopen" kon worden.

Vroegâh...

* Guard zucht in een nostalgische bui
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_68925261
quote:
Op maandag 11 mei 2009 23:48 schreef Guard het volgende:
En die koplopers, wat een feest was dat toen ik daar als klein menneke in mocht, zeker als er nog echt "kop gelopen" kon worden.

Vroegâh...

* Guard zucht in een nostalgische bui
Die doorloopkoppen vond ik altijd maar donker, krap en eng, dus ik gebruikte ze nooit. Toen ze werden afgesloten viel me eerst alleen op dat het combineren in Zwolle ineens zo lekker snel ging. Pas maanden later ontdekte ik dat dat kwam doordat de koppen waren afgesloten - toen ik er op internet over las.

Kortom, ik vind het wel prima zo. En bijvoorbeeld de overstap Groningen - Zwolle - Roosendaal gaat zo ook minder snel fout.
pi_68925721
quote:
Op maandag 11 mei 2009 23:55 schreef Igen het volgende:

[..]

Die doorloopkoppen vond ik altijd maar donker, krap en eng, dus ik gebruikte ze nooit. Toen ze werden afgesloten viel me eerst alleen op dat het combineren in Zwolle ineens zo lekker snel ging. Pas maanden later ontdekte ik dat dat kwam doordat de koppen waren afgesloten - toen ik er op internet over las.

Kortom, ik vind het wel prima zo. En bijvoorbeeld de overstap Groningen - Zwolle - Roosendaal gaat zo ook minder snel fout.
Ik maakte me niet druk over vertragingen, sterker nog de treinreis kon niet lang genoeg duren.
En die kop, fantastisch toch dat je van het ene naar het andere treinstel kon lopen...
Dat het donker en krap was, is mij toen nooit opgevallen
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 00:41:53 #267
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68926527
quote:
Op maandag 11 mei 2009 23:42 schreef Charango het volgende:

[..]

Oh noes!
  dinsdag 12 mei 2009 @ 01:50:36 #268
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68927477
Met dank aan NikkelCobalt zit er nu een CAPTCHA op mijn imagechanger. Iemand (ik noem geen namen) forceerde 'm steeds op Kim-Jong de VIRMlover . Lief hea?
pi_68927486
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 01:50 schreef James1988 het volgende:
Met dank aan NikkelCobalt zit er nu een CAPTCHA op mijn imagechanger. Iemand (ik noem geen namen) forceerde 'm steeds op Kim-Jong de VIRMlover . Lief hea?
Net zo geforceerd als je gesaboteerde poll zeker
hula
  dinsdag 12 mei 2009 @ 01:52:24 #270
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68927490
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 01:51 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Net zo geforceerd als je gesaboteerde poll zeker
Ohja... no comment
  dinsdag 12 mei 2009 @ 08:44:35 #271
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68928965
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 01:50 schreef James1988 het volgende:
Met dank aan NikkelCobalt zit er nu een CAPTCHA op mijn imagechanger. Iemand (ik noem geen namen) forceerde 'm steeds op Kim-Jong de VIRMlover . Lief hea?
Hier dan joh, jankert
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_68929166
Hoezo donker? Er brandde gewoon licht in de overgang van het ene Koploperstel naar het andere. Krap was het enigszins wel, maar alleen indien men een ´tegenligger´ tegenkwam stuitte dit op problemen, wat mij in al die jaren geen enkele keer is gebeurd.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 09:02:09 #273
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_68929231
quote:
Op maandag 11 mei 2009 18:35 schreef Duvel het volgende:

[..]

Die is toch niet gek joh, staat al lang op YoutTube!



Hier dus met luidruchtig Belgisch vriendje.
Zulks staat hier ook regelmatig (zowel Diesel als elektrisch). Geen idee welk bedrijf hier z'n cargo (zeecontainers voornamelijk) mee vervoert maar het zit op bedrijventerrein Acht (Eindhoven). Viel me gewoon op, verder heeft deze post geen waarde . (Tenzij mensen er foto'swillen gaan schieten).
pi_68931935
weer iets van een overwegstoring tussen almelo de riet en hengelo. Zit momenteel in een sgmm, en die stopt weer lekker bij elke overweg
pi_68937842
Was en verstoring ja, stond niet wat op de site van ns, was binnen het half uur weer voorbij.
quote:
Almelo-Deventer
Dinsdag 12 Mei 12:38
Oorzaak Tussen Rijssen en Wierden rijden minder treinen door een defecte trein.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 60 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Maar nu weer verstoring, defecte goederentrein hoorde ik op Hengelo..
pi_68938948
Die verstoring heeft toch nog tot bijna 12uur geduurd kleine anderhalf uur dus, en die defecte trein is inmiddels weg, het treinverkeer wordt langzaam opgestart.
Er heeft geen half uur tussen beide verstoringen gezeten, van de meldingen die op de Storingen pagina heb gezien
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 mei 2009 @ 14:14:37 #277
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68938995
Ik lees net op Somda dat morgen wadlopers 3102 en 3206 om 10.00 naar Polen vertrekken vanuit Amersfoort
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_68940905
pi_68941283

Dit zijn ook leuke schommelboten
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:02:36 #280
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68943116
Wat issie mooi
  Moderator dinsdag 12 mei 2009 @ 17:12:16 #281
155227 crew  Guppy
dus
pi_68945899
quote:
Winterswijk-Arnhem
Dinsdag 12 Mei 15:36
Oorzaak Tussen Zevenaar en Doetinchem rijden minder treinen door een wisselstoring.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
issie weer
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 12 mei 2009 @ 18:25:46 #282
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68948278
En de tweede V250 gaat as we speak door het land heen... van Arnhem richting Watergraafsmeer, denk ik.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 18:29:15 #283
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68948419
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 18:25 schreef James1988 het volgende:
En de tweede V250 gaat as we speak door het land heen... van Arnhem richting Watergraafsmeer, denk ik.
Nu gaat het wel crescendo!
  dinsdag 12 mei 2009 @ 18:29:47 #284
148385 Wadloper
Noorderling
pi_68948438
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 09:02 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Geen idee welk bedrijf hier z'n cargo (zeecontainers voornamelijk) mee vervoert maar het zit op bedrijventerrein Acht (Eindhoven).
Dat is ACTS
  dinsdag 12 mei 2009 @ 18:39:42 #285
148385 Wadloper
Noorderling
pi_68948833


Op de wasstraat te Groningen is het Nedtrain services bord er af gehaald en hangt er nu een Arriva bord, aangezien NSR zijn treinen er niet meer wast
  dinsdag 12 mei 2009 @ 19:13:43 #286
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68949986
one moment please...

Danny krijg een seinpaalstoring
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 mei 2009 @ 19:15:07 #287
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68950040
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 18:39 schreef Wadloper het volgende:
[ afbeelding ]

Op de wasstraat te Groningen is het Nedtrain services bord er af gehaald en hangt er nu een Arriva bord, aangezien NSR zijn treinen er niet meer wast
Sinds wanneer worden de NS-treinen er niet meer gewassen?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator dinsdag 12 mei 2009 @ 19:15:33 #288
155227 crew  Guppy
dus
pi_68950059
Danny woont tussen Zevenaar en Doetinchem
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 12 mei 2009 @ 19:15:43 #289
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68950064
Verkapte doodsverwensing!

Dat mag niet!
  dinsdag 12 mei 2009 @ 19:48:12 #290
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68951215
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 19:15 schreef Ofyles2 het volgende:
Verkapte doodsverwensing!

Dat mag niet!
Hij begon zelf

Honderdduizendmiljoenmiljardontelbaar keer "one moment" dan zit mijn tijd aan deze kant van de dampkring er ook wel op
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 12 mei 2009 @ 20:23:31 #291
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68952277
Leuke aflevering weer van Rail Away
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_68956854
quote:
Hoofdcontract Hanzelijn getekend
Uitgegeven: 12 mei 2009 19:01
Laatst gewijzigd: 12 mei 2009 19:09
UTRECHT - ProRail en gelegenheidscombinatie HanzaRailTeam hebben dinsdag het belangrijkste contract voor de aanleg van de Hanzelijn getekend. Het vertegenwoordigt een waarde van 164 miljoen euro, zo maakte ProRail bekend.

Het gaat om de aanleg van de bovenbouw voor de spoorlijn. De bouw begint in 2010 en neemt naar verwachting twee jaar in beslag.

In totaal worden 13.000 spoorstaven, 133.000 dwarsliggers, 400 kilometer bovenleiding, 1500 masten en 22 kilometer geluidsscherm aangelegd.

De Hanzelijn is een nieuwe spoorlijn tussen Lelystad en Zwolle die het noorden en noordoosten van Nederland en de Randstad beter met elkaar moet verbinden.

De combinatie HanzaRailTeam bestaat uit Strukton Rail, VolkerRail, Arcadis en Alstom.
http://www.nu.nl/economie(...)zelijn-getekend.html
in 2 jaar af? ....

[ Bericht 4% gewijzigd door Peter op 12-05-2009 22:12:38 ]
dag
  dinsdag 12 mei 2009 @ 22:10:23 #293
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68957092
quote:
In totaal worden 13.000 spoorstaven, 133.000 dwarsliggers, 400 kilometer bovenleiding, 1500 masten en 22 kilometer geluidsscherm aangelegd.
Zijn die lui helemaal besuikerd of wat??

Het hele traject is zegge en schrijve 42 kilometer. 400 km bovenleiding? Zelfs al ga je uit van een dubbele rijdraad die twee keer als lengte telt, dan wordt de complete Hanzelijn minimaal vijfsporig dus?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 12 mei 2009 @ 22:13:36 #294
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68957313
Ik denk dat dat een typfoutje is, en dat men "40" bedoelde
pi_68957408
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zijn die lui helemaal besuikerd of wat??

Het hele traject is zegge en schrijve 42 kilometer. 400 km bovenleiding? Zelfs al ga je uit van een dubbele rijdraad die twee keer als lengte telt, dan wordt de complete Hanzelijn minimaal vijfsporig dus?
4-sporig met dubbele bovenleiding tegen breuken natuurlijk
+ inhaalspoor over de gehele lengte van het tracé
Alle bedrijven uit het consortium moeten wel hun tijdelijk overtollig personeel ergens kwijt kunnen he?
dag
  Redactie Sport dinsdag 12 mei 2009 @ 22:17:51 #296
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_68957569
Het aantal masten vind ik ook aan de hoge kant: als je er vanuit gaat dat ze normaal op 70 meter van elkaar staan zouden er maar zo'n 600 nodig zijn. Op stations en bij wissels heb je er wat meer nodig misschien, maar als je ook de seinpalen erbij gaat rekenen kom ik nog lang niet op 1500... (of het moeten losse masten zoals op de HSL en de betuweroute zijn, maar dat lijkt me nou ook weer niet nodig (Utrecht-Amsterdam zijn volgens mij ook gewone portalen maar toch voorbereid op 25kV))
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 12 mei 2009 @ 22:21:57 #297
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68957813
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 22:17 schreef dennistd het volgende:
Het aantal masten vind ik ook aan de hoge kant: als je er vanuit gaat dat ze normaal op 70 meter van elkaar staan zouden er maar zo'n 600 nodig zijn. Op stations en bij wissels heb je er wat meer nodig misschien, maar als je ook de seinpalen erbij gaat rekenen kom ik nog lang niet op 1500... (of het moeten losse masten zoals op de HSL en de betuweroute zijn, maar dat lijkt me nou ook weer niet nodig (Utrecht-Amsterdam zijn volgens mij ook gewone portalen maar toch voorbereid op 25kV))
Masten he. 1 portaal is 2 masten en dan zit je al aan 1200
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 12 mei 2009 @ 22:35:04 #298
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68958427
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zijn die lui helemaal besuikerd of wat??

Het hele traject is zegge en schrijve 42 kilometer. 400 km bovenleiding? Zelfs al ga je uit van een dubbele rijdraad die twee keer als lengte telt, dan wordt de complete Hanzelijn minimaal vijfsporig dus?


Twee kabels naast elkaar voor de stroom, een kabel om het geheel aan op te hangen en dan nog al die tussenkabeltjes. Zo kom je wel aan de 400.

Ja, dat is flauw, maar ze tellen dus daadwerkelijk kabellengte.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 12 mei 2009 @ 22:37:28 #299
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68958553
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 22:35 schreef De_Hertog het volgende:

Twee kabels naast elkaar voor de stroom, een kabel om het geheel aan op te hangen en dan nog al die tussenkabeltjes. Zo kom je wel aan de 400.

Ja, dat is flauw, maar ze tellen dus daadwerkelijk kabellengte.
2 keer rijdraad, 1 keer draagkabel en al die tussendingetjes. Dat heet allemaal "bovenleiding"? Ik geloof er de bliksem van Duvel??
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 12 mei 2009 @ 22:39:58 #300
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68958676
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

2 keer rijdraad, 1 keer draagkabel en al die tussendingetjes. Dat heet allemaal "bovenleiding"? Ik geloof er de bliksem van Duvel??
In de journalistiek wel
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')