abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68857374
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 22:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Anders de foto even spiegelen/
En hoe was het in Sneek Arthur?

ontopic:


Dit weekend is Spitzke Spoorbouw B.V. bezig met diverse werkzaamheden aan het spoor in het hoge Noorden, om precies te zijn tussen Stedum en Bedum, gelegen aan de lijn naar Delfzijl. Voor deze werkzaamheden is onder andere flinke ladingen nieuwe ballast nodig, welke vervoerd worden in de blauwe Railpro zelflossers, type Fccpps. Spitzke's V100-SP-006 "Marieke" is met een lege set Fccpps'n onder treinnummer 58109 op weg van Sauwerd naar Zwolle Rangeer en heeft zojuist station Groningen Noord achter zich gelaten.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 23:05:30 #153
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_68857767
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 22:56 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

En hoe was het in Sneek Arthur?
Sneek viel een beetje tegen, en dat was niet omdat ik geen kaartjes kon krijgen. Ik heb nog wel een filmpje, als dat beschikbaar is voor bedtijd post ik het nog wel even
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 mei 2009 @ 23:05:53 #154
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68857782
Zojuist is een groot woord hoor, want het is bij de overgang Hoendiep en dat ligt halverwege Station Noord en CS in Groningen
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 9 mei 2009 @ 23:25:45 #155
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68858669
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 08:36 schreef dennistd het volgende:
Heb nu pas een mailtje gekregen over mijn GTBV van 1 april, is het normaal dat het zo lang duurt? De vorige was er na twee weken al ofzo
Ik van 2 april, vandaag. Wel nieuw dat ik een mailtje kreeg, normaal krijg ik een brief
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 9 mei 2009 @ 23:28:25 #156
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_68858763


En een bonusfilmpje



Let vooral even op de ramen, door de framerate lijkt het net achteruit te gaan

[ Bericht 3% gewijzigd door Darkwing_Duck op 09-05-2009 23:41:05 ]
  zondag 10 mei 2009 @ 00:57:59 #157
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_68861484
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 23:05 schreef Peterselieman het volgende:
Zojuist is een groot woord hoor, want het is bij de overgang Hoendiep en dat ligt halverwege Station Noord en CS in Groningen
Ik wilde net zeggen: ik woon amper 500 meter van Noord, en dit is niet in de buurt van Noord. Sterker nog: je zit hier al bijna op de lijn Groningen-Leeuwarden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 10 mei 2009 @ 01:00:53 #158
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68861560
quote:
Op zondag 10 mei 2009 00:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik wilde net zeggen: ik woon amper 500 meter van Noord, en dit is niet in de buurt van Noord. Sterker nog: je zit hier al bijna op de lijn Groningen-Leeuwarden.
Dus dichterbij Zuidhorn als het ware?
  zondag 10 mei 2009 @ 01:04:06 #159
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_68861644
quote:
Op zondag 10 mei 2009 01:00 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dus dichterbij Zuidhorn als het ware?
Als het ware, ja. Maar toch nét niet.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 10 mei 2009 @ 01:06:13 #160
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68861699
Geen last van voorbijrazende Spurts?

Ik lees berichten over NIMBY's die de Spurts namelijk luidruchtig vinden, maar dat vind ik ook een risico van het vak als je langs een spoorlijn woont.
pi_68868208
ZO! En mijn vakantie is rond
Een dikke week Zuid-engeland met de trein.

7 juli vertrekken we naar Londen per Eurostar.
Na een dag door Londen te hebben gedwaald nemen we de trein naar Minehead.
Startend op London Paddington gaan we naar Taunton waar we een stukje met de bus moeten om in Bishops Lydeard de stoomtrein naar Minehead. (http://www.west-somerset-railway.co.uk/)
Daar blijven we dan twee dagen op te genieten van het mooie stuk natuur aldaar.

Daarna vertrekken we via dezelfde weg terug naar Taunton om daar de trein te pakken richting St Erth, waar we dan overstappen voor de eindbestemming St. Ives.

Daar verblijven we dan een dikke dag zodat we daarna weer terug keren naar Londen, en een dag later de retourtocht maken met de Eurostar.

Heel globaal gaat dat er zo uit zien: hier
  Redactie Frontpage / Sport zondag 10 mei 2009 @ 13:50:04 #162
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68869430
quote:
Op zondag 10 mei 2009 01:06 schreef Ofyles2 het volgende:
Geen last van voorbijrazende Spurts?

Ik lees berichten over NIMBY's die de Spurts namelijk luidruchtig vinden, maar dat vind ik ook een risico van het vak als je langs een spoorlijn woont.
Als het rustig is, kan ik de GTW's ook wel horen vanuit mijn studentenkamer als ik het raam open heb. Woon toch vrij ver van Groningen Noord af
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_68869763
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:02 schreef Dichterbijer het volgende:
ZO! En mijn vakantie is rond
Een dikke week Zuid-engeland met de trein.

7 juli vertrekken we naar Londen per Eurostar.
Na een dag door Londen te hebben gedwaald nemen we de trein naar Minehead.
Startend op London Paddington gaan we naar Taunton waar we een stukje met de bus moeten om in Bishops Lydeard de stoomtrein naar Minehead. (http://www.west-somerset-railway.co.uk/)
Daar blijven we dan twee dagen op te genieten van het mooie stuk natuur aldaar.

Daarna vertrekken we via dezelfde weg terug naar Taunton om daar de trein te pakken richting St Erth, waar we dan overstappen voor de eindbestemming St. Ives.

Daar verblijven we dan een dikke dag zodat we daarna weer terug keren naar Londen, en een dag later de retourtocht maken met de Eurostar.

Heel globaal gaat dat er zo uit zien: hier
Ziet er goed uit
Devon en Cornwall staan ook op mijn lijstje om weer eens te bezoeken, hele mooi natuur daar inderdaad
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_68872298
Vandaag was weer een voorbeeld van klantvriendelijkheid. De trein naar Den helder kreeg als eindpunt Alkmaar, ivm de opgelopen vertraging. De volgende trein zou (volgens schema) over 10 minuten vertrekken. Alleen deze had 18 minuten vertraging.

Werd niet door iedereen gewaardeerd
  zondag 10 mei 2009 @ 17:04:48 #165
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68876842
Om meer vertragingen te voorkomen vind ik die actie van NS begrijpelijk.

Maar was er geen reservematerieel te Alkmaar die even twee slagen Den Helder-Alkmaar kon rijden?
  Redactie Sport zondag 10 mei 2009 @ 17:07:44 #166
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_68876950
ik denk dat er wel materieel was maar geen personeel
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 10 mei 2009 @ 17:10:07 #167
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68877039
quote:
Op zondag 10 mei 2009 17:07 schreef dennistd het volgende:
ik denk dat er wel materieel was maar geen personeel
Daar gaat ook geld in zitten, machinisten en conducteurs op wacht zetten.
  zondag 10 mei 2009 @ 17:21:29 #168
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_68877400
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Als het rustig is, kan ik de GTW's ook wel horen vanuit mijn studentenkamer als ik het raam open heb. Woon toch vrij ver van Groningen Noord af
Ik hoor de kermis van de Grote Markt ook als de wind goed staat. En nee: ik heb geen last van de Spurts. Ik hoor ze wel, maar ik heb er geen last van. Ik woon dan ook zo 200 m van het spoor.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_68877831
Nja voor Alkmaar werd er gezegd dat die trein met 10 minuten zou komen, toen was al bekend dat de daarna komende trein +18 had, zag ik online al staan. Als je dan al de trein uitmoet en het duurt bijna een half uur ipv 10 minuten dan raken wat mensen over de zeik ondanks het mooie zonnetje.

Personeel ging ook niet in op vragen, was eentje die zei, "ik moet nog lunchen"
  zondag 10 mei 2009 @ 17:50:52 #170
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68878085
quote:
Op zondag 10 mei 2009 17:39 schreef Mathijz het volgende:
Personeel ging ook niet in op vragen, was eentje die zei, "ik moet nog lunchen"
Mja, soms zijn het net mensen he
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_68878288
quote:
Op zondag 10 mei 2009 17:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mja, soms zijn het net mensen he
True, ik pakte ook maar de trein naar Hoorn, die wel volgens schema ging.
  zondag 10 mei 2009 @ 20:00:15 #172
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68881750
Ik kreeg een feedbackmailtje
quote:
Beste reiziger,

Het weer was mooi, de treinen reden op tijd, Stavoren was een feest en we zagen overal vrolijke mensen.

Er kunnen altijd dingen beter. En dat wil ik graag van u weten.

*
Wat moeten we zo houden?
*
Wat kan beter?
*
Wat moeten we vooral niet meer doen?

Mailt u me a.u.b. uw suggesties, kritiek en verbeterpunten.

Dat kan naar => publiciteit@fstm.nl

Onder de inzenders verloten we een VIP-arangement voor het volgende stoomweekend.

Groet,

Max Kooijmans

Voorzitter

max.kooijmans@fstm.nl
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_68882073
Wijzigingen in de dienstregeling Hoorn Kersenboogerd - Hoorn

Met ingang van 8 mei rijdt de stoptrein Hoorn Kersenboogerd-Schiphol-Hoofddorp van ’s morgens 06.30 uur (zaterdag en zondag vanaf 07.30 uur) tot ’s avonds 23.30 uur niet meer tussen Hoorn Kersenboogerd en Hoorn.
Tussen Hoorn en Schiphol/Hoofddorp is de trein ongewijzigd.


VIEZE VUILE SMERIGE RATTEN, wat is dit voor godsgelul dan. Halen gewoon die hele trein van kersenboogerd af??? Ik hoorde dat het iets met milieueisen te maken had, omdat die trein daar zo lang stil stond? Wat een gelul. Nu ben ik echt WOEST
Facts don't care about your feelings
  zondag 10 mei 2009 @ 20:13:31 #174
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68882114
In elk derdewereldland mogelijk wisten ze wel raad met NIMBY's.
  zondag 10 mei 2009 @ 20:15:59 #175
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68882197
quote:
Op zondag 10 mei 2009 20:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Wijzigingen in de dienstregeling Hoorn Kersenboogerd - Hoorn

Met ingang van 8 mei rijdt de stoptrein Hoorn Kersenboogerd-Schiphol-Hoofddorp van ’s morgens 06.30 uur (zaterdag en zondag vanaf 07.30 uur) tot ’s avonds 23.30 uur niet meer tussen Hoorn Kersenboogerd en Hoorn.
Tussen Hoorn en Schiphol/Hoofddorp is de trein ongewijzigd.


VIEZE VUILE SMERIGE RATTEN, wat is dit voor godsgelul dan. Halen gewoon die hele trein van kersenboogerd af??? Ik hoorde dat het iets met milieueisen te maken had, omdat die trein daar zo lang stil stond? Wat een gelul. Nu ben ik echt WOEST
Wat Ofy2 al zegt dude: Het zijn je eigen buren die hier de oorzaak van zijn Succes!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zondag 10 mei 2009 @ 20:18:21 #176
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_68882278
Er schijnt een milieuvergunning nodig te zijn voor dat kopspoortje, aangezien het officieel gezien wordt als een emplacement. Hoorn zelf heeft die vergunning wel, maar dit spoor valt niet onder station Hoorn. Een aangezien prutsrail vond dat er geen vergunning nodig was, is die ook nooit aangevraagd. Het aanvragen schijnt trouwens iets van 9 maanden te duren, als er niemand protest tegen aantekent....
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_68882333
Echt te triest.
Facts don't care about your feelings
  zondag 10 mei 2009 @ 20:21:41 #178
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68882377
quote:
Op zondag 10 mei 2009 20:18 schreef dennistd het volgende:
Er schijnt een milieuvergunning nodig te zijn voor dat kopspoortje, aangezien het officieel gezien wordt als een emplacement. Hoorn zelf heeft die vergunning wel, maar dit spoor valt niet onder station Hoorn. Een aangezien prutsrail vond dat er geen vergunning nodig was, is die ook nooit aangevraagd. Het aanvragen schijnt trouwens iets van 9 maanden te duren, als er niemand protest tegen aantekent....
kotsfail staat toch buiten de wet jeweettttt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 10 mei 2009 @ 20:57:46 #179
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_68883670
quote:
Op zondag 10 mei 2009 20:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik kreeg een feedbackmailtje
[..]
En wat gaat het antwoord worden
  Redactie Frontpage / Sport zondag 10 mei 2009 @ 21:00:27 #180
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68883764
quote:
Op zondag 10 mei 2009 20:18 schreef dennistd het volgende:
Er schijnt een milieuvergunning nodig te zijn voor dat kopspoortje, aangezien het officieel gezien wordt als een emplacement. Hoorn zelf heeft die vergunning wel, maar dit spoor valt niet onder station Hoorn. Een aangezien prutsrail vond dat er geen vergunning nodig was, is die ook nooit aangevraagd. Het aanvragen schijnt trouwens iets van 9 maanden te duren, als er niemand protest tegen aantekent....
Oh, dat hebben ze wel gefixt voordat de eerste trein van AnsaldoOisterwijk in gebruik wordt genomen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 10 mei 2009 @ 21:02:17 #181
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68883818
quote:
Op zondag 10 mei 2009 21:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Oh, dat hebben ze wel gefixt voordat de eerste trein van AnsaldoOisterwijk in gebruik wordt genomen.
Tegen die tijd doen we aan real-time teleportatie. Gratis.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_68887844
Dit begint meer een kotstopic te worden over alles en iedereen wat maar met treinen te maken heeft. Waar zijn de positieve dingen?
  zondag 10 mei 2009 @ 22:39:41 #183
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_68887880
quote:
Op zondag 10 mei 2009 22:38 schreef Dichterbijer het volgende:
Dit begint meer een kotstopic te worden over alles en iedereen wat maar met treinen te maken heeft. Waar zijn de positieve dingen?
Ik heb me gisteren ontzettend vermaakt met het personeelsteam in de ICE
  maandag 11 mei 2009 @ 02:39:48 #184
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68893182
quote:
Op zondag 10 mei 2009 22:38 schreef Dichterbijer het volgende:
Dit begint meer een kotstopic te worden over alles en iedereen wat maar met treinen te maken heeft. Waar zijn de positieve dingen?
Gewoon lang wachten.
  maandag 11 mei 2009 @ 08:35:00 #185
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68894491
Ik vind dat nog wel meevallen, maar hier om het goed te maken:



Trein > auto (foto gemaakt vanuit Breda trein ri. Dordrecht / Rotterdam, voor de brug over 't Hollands Diep)



Lekker snel. Maar pas na Brussel-Zuid.


Metro


En ik dacht dat ICK verrot zat...


Een ander soort trein: de monorail in Seattle
  maandag 11 mei 2009 @ 09:50:10 #186
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68896049
quote:
Intercity rijdt bovenleiding stuk bij Rotterdam
Uitgegeven: 11 mei 2009 09:16
Laatst gewijzigd: 11 mei 2009 09:16
ROTTERDAM - Tienduizenden treinreizigers tussen Utrecht en Rotterdam hebben maandagmorgen vertraging opgelopen nadat zondagavond een intercity een stuk bovenleiding had kapot gereden. Dat blijkt uit informatie van spoorbeheerder ProRail en NS.

De trein beschadigde de bovenleiding over een afstand van 3 tot 5 kilometer tussen Nieuwerkerk aan den IJssel en Rotterdam-Noord. De oorzaak is nog niet bekend. De bovenleiding is op sommige plaatsen licht beschadigd en elders totaal helemaal weg, aldus ProRail. Vanaf maandagmorgen zeven uur is weer één spoor in gebruik. Het herstelwerk duurt tot aan het begin van de middag. Reizigers krijgen het advies om te rijden, onder meer via Den Haag.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_68896310
quote:
Op maandag 11 mei 2009 09:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ach, 5 km bovenleiding heb je sneller aangelegd dan 5 km stukgereden dwarsliggers, spoorkasten en grind dat over auto's gestrooid wordt
pi_68896574
Benieuwd naar de oorzaak.....
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_68898205
Test jezelf: ben jij geschikt om bij NS te werken?

Door middel van deze korte test kun je kijken of jij het in je hebt om werknemer bij NS te worden. Veel plezier!

Vraag 1: Op station Zwolle stromen 12 bakken ICM leeg. Vanwege werkzaamheden moeten al deze reizigers via Deventer reizen. Wat voor trein zet je in op Zwolle-Deventer?

A. 2x VIRM-IV
B. 1x VIRM-VI
C. 1x VIRM-IV

Vraag 2: De VIRM-IV, waarvoor je zojuist hebt gekozen, is te klein voor al die reizigers. Ze zitten als sardientjes opgepropt in de trein en nog past niet iedereen erin. Wat doe je?

A. Je doet de deuren dicht en gaat rijden.
B. Je roept om: "Dames en heren, deze trein is te vol. Zo kunnen we niet rijden. Wij verzoeken de reizigers naar bestemming X om uit te stappen en op de volgende trein te wachten."
C. Je roept om: "Dames en heren, aan de voorzijde van deze trein wordt een extra treindeel bijgeplaatst. U hebt genoeg tijd om hierheen te lopen." Als vervolgens een heleboel reizigers zijn uitgestapt doe je gauw de deuren dicht en ga je er vandoor.

Het resultaat

Vooral A? Je zou vrijwilligerswerk bij een liefdadigheidsinstelling moeten gaan doen!

Vooral B? Helaas, je bent niet geschikt als medewerker bij NS. Je denkt nog te veel als een ambtenaar. Probeer jezelf aan te leren dat gewijzigde situaties, zoals werkzaamheden, een kans zijn om de klant het leven extra zuur te maken!

Vooral C? Gefeliciteerd! Je bent met vlag en wimpel geslaagd voor deze test!

Naar aanleiding van een waar gebeurd verhaal, dat gisteren rond 19:48 plaatsvond op station Zwolle.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2009 11:09:04 ]
  maandag 11 mei 2009 @ 11:18:30 #190
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68898536
Kudows voor die quiz-format
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 11 mei 2009 @ 11:43:05 #191
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_68899401
Ik had 1x A en 1x B, moet ik nu vrijwilligerswerk gaan doen bij de overheid?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 11 mei 2009 @ 11:44:50 #192
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68899469
Ik had bij 1 optie D: Je trapt een DM'90 stelletje af van de stopper naar Enschede

(andere opties zijn strijdig met de Wet van Behoud van Maximale Ellende )
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 11 mei 2009 @ 11:54:35 #193
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_68899790
DM'90 mag niet los op Zl-Dv rijden dacht ik door het ontbreken van assentellers daar... (gelukkig maar eigenlijk )
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 11 mei 2009 @ 12:11:57 #194
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68900339
quote:
Op maandag 11 mei 2009 11:54 schreef dennistd het volgende:
DM'90 mag niet los op Zl-Dv rijden dacht ik door het ontbreken van assentellers daar... (gelukkig maar eigenlijk )
Gaaf. NOG meer mensen gedupeerd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 11 mei 2009 @ 12:33:13 #195
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_68900948
Door een stroomstoring:
- geen treinen tussen Breda en Roosendaal
- vertraging en uitval van treinen tussen Breda en Dordrecht

Vertraging: 30-60 minuten

Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
pi_68901171
quote:
Op maandag 11 mei 2009 11:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik had bij 1 optie D: Je trapt een DM'90 stelletje af van de stopper naar Enschede

(andere opties zijn strijdig met de Wet van Behoud van Maximale Ellende )
Onzin .

Beter is dat je het overgebleven ICM inzet als extra trein Zwolle - Deventer - (Amersfoort). Zo zat ik zaterdag in een extra trein Zwolle - Deventer - (Amersfoort), vertrektijd 10:44. Het kan dus nog wel!

Blijkbaar hadden de reguliere C antwoorders koffiepauze en hebben de A antwoorders de desk overgenomen.
pi_68901531
GoftekenkerNS/prutrail.

Heb vanmorgen meer dan DRIE KWARTIER op Almere Centrum gegaan wegens eoa stroomstoring bij Lelystad. Nergens wat vermeld, alleen op m.ns.nl "er is een wijziging op deze reis" of hoe zeggen ze het. Maar verder niks! En Toen bij Almere: "Ja dames en heren deze trein stopt hier en gaat terug naar Amsterdam." Verder, weer niks. DRIE KWARTIER later kwam er eens een treintje richting Lelystad. En die storing was er GISTERAVOND al. Hadden ze dat niet ff eerder kunnen oplossen of zo. TSSSK.
  maandag 11 mei 2009 @ 13:02:17 #198
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68901762
wat heb je dan ook in godsnaam in Almere te zoeken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_68901788
quote:
Op maandag 11 mei 2009 13:02 schreef Dr_Flash het volgende:
wat heb je dan ook in godsnaam in Almere te zoeken
NIKS! Daarom was het zo naar dat ik er DRIE KWARTIER van mijn kostbare leven moest doorbrengen.
  maandag 11 mei 2009 @ 13:42:02 #200
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68903003
oh juist, ik las verkeerd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 11 mei 2009 @ 14:47:16 #201
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_68905552
quote:
Muizen hebben de toegangspoort van de bewaakte fietsenstalling op het station in Almelo vernield.

Ze hebben de kabels doorgeknaagd waardoor de installatie niet meer werkt. Wie de fietsenstalling wil gebruiken, moet nu via de noodneur de fietsenstalling binnenkomen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 11 mei 2009 @ 14:56:07 #202
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68905843
quote:
Op maandag 11 mei 2009 13:02 schreef patatmetfriet het volgende:

[..]

NIKS! Daarom was het zo naar dat ik er DRIE KWARTIER van mijn kostbare leven moest doorbrengen.
Als je in Almere drie kwartier blijft staan, kun je een levensverzekering afsluiten.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 mei 2009 @ 14:57:19 #203
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68905881
quote:
Op maandag 11 mei 2009 14:56 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Als je in Almere drie kwartier blijft staan, kun je een levensverzekering afsluiten.
Dat gevoel had ik laatst bij Lelydorp ook al
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 11 mei 2009 @ 14:58:21 #204
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68905906
quote:
Op maandag 11 mei 2009 14:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat gevoel had ik laatst bij Lelydorp ook al
Ik dacht altijd dat Lelystad de minst erge stad van die twee was.
  maandag 11 mei 2009 @ 15:06:36 #205
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_68906160
quote:
Op maandag 11 mei 2009 14:56 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Als je in Almere drie kwartier blijft staan, kun je een levensverzekering afsluiten.
Ik gok dat verzekeraars je dan juist niet meer willen verzekeren.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 11 mei 2009 @ 15:12:33 #206
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68906310
quote:
Op maandag 11 mei 2009 15:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik gok dat verzekeraars je dan juist niet meer willen verzekeren.
In het kader van zelfbescherming ofzoiets.

In ieder geval blijft Almere een stad met een identiteitscrisis. Overdag zo saai als een dorp, 's avonds zo gevaarlijk als Amsterdam.
  maandag 11 mei 2009 @ 15:45:42 #207
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68907349
quote:
Op maandag 11 mei 2009 14:58 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik dacht altijd dat Lelystad de minst erge stad van die twee was.
Dat is ook zo Even goed ook een kutgat, daar niet van
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_68907361
Amsterdam gevaarlijk ´s nachts?
  maandag 11 mei 2009 @ 16:37:52 #209
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68909391
In een redelijk volle VIRM 8637 stond ik bovenin in het gat bij het goederenliftje (naast de trap dus, uit de weg). Oudere vrouw: "Meneer, mogen wij er even door?".

Die was niet al te helder volgens mij, haar man wees haar op de trap naast me - gelach en "oh sorry ". Ik denk niet dat ze in het liftje zou passen
pi_68910859
Goftedomme en nou vergeet ik op de terugweg ook nog een kaartje te kopen, omdat ik vanmorgen zonder korting moest kopen. Ik vertrok immers voor negen. (Had net zo goed een uur later kunnen vertrekken ja...) Kortom, domme acties alom.
  Redactie Sport maandag 11 mei 2009 @ 17:27:00 #211
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_68911259
Al een conducteur langs geweest of heb je geluk?
(je kunt trouwens ook een kaartje kopen voor de terugweg op je beginstation, gewoon kiezen voor een ander vertrekstation bij de automaat)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_68911529
Ja dat weet ik... Maar was lui of had haast of zo

Condo is al geweest ja.

Maar het kan erger Libelle Zomerweek kortvlotroodhaar wijven naast me
pi_68911999
Vanochtend een gekke locomotief gezien. Heb foto's gemaakt met mijn mobiel. Op de zijkant stond ACTS als ik het goed heb.

Foto1, lange afstand
Foto2, kortere afstand.

Als iemand de foto's wilt gebruiken voor het één en ander ga je gang. Wel de plaatjes opslaan op eigen schijf en of webspace.

[ Bericht 58% gewijzigd door StephanL op 11-05-2009 18:02:57 ]
pi_68913320
quote:
Op maandag 11 mei 2009 17:47 schreef StephanL het volgende:
Vanochtend een gekke locomotief gezien. Heb foto's gemaakt met mijn mobiel. Op de zijkant stond ACTS als ik het goed heb.

Foto1, lange afstand
Foto2, kortere afstand.

Als iemand de foto's wilt gebruiken voor het één en ander ga je gang. Wel de plaatjes opslaan op eigen schijf en of webspace.
Gekke locomotief. ACTS 1200, maar zonder Belgisch vriendje.

Ohja, zag gister voor het eerst de 513-9, heb hem wel in de kast staan, maar had hem nog nooit hier gezien
hula
  maandag 11 mei 2009 @ 18:35:56 #215
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68913473
quote:
Op maandag 11 mei 2009 17:47 schreef StephanL het volgende:
Vanochtend een gekke locomotief gezien. Heb foto's gemaakt met mijn mobiel. Op de zijkant stond ACTS als ik het goed heb.

Foto1, lange afstand
Foto2, kortere afstand.

Als iemand de foto's wilt gebruiken voor het één en ander ga je gang. Wel de plaatjes opslaan op eigen schijf en of webspace.
Die is toch niet gek joh, staat al lang op YoutTube!



Hier dus met luidruchtig Belgisch vriendje.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_68913566
quote:
Op maandag 11 mei 2009 18:35 schreef Duvel het volgende:

[..]

Die is toch niet gek joh, staat al lang op YoutTube!



Hier dus met luidruchtig Belgisch vriendje.
Vond hem aardig vreemd, verwacht daar NS treinen, geen ACTS. Heb er verder ook geen verstand van
  maandag 11 mei 2009 @ 18:45:15 #217
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68913755
Ik dacht dat ie dagelijks door Weesp kwam, maar dan met een sleep containers.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_68913809
quote:
Op maandag 11 mei 2009 18:35 schreef Duvel het volgende:

[..]

Die is toch niet gek joh, staat al lang op YoutTube!



Hier dus met luidruchtig Belgisch vriendje.
.. Moet dat filmpje nou echt in serieus élk deel tevoorschijn worden gehaald?
  maandag 11 mei 2009 @ 19:05:26 #219
148385 Wadloper
Noorderling
pi_68914308
quote:
Op maandag 11 mei 2009 18:47 schreef Ireyon het volgende:

[..]

.. Moet dat filmpje nou echt in serieus élk deel tevoorschijn worden gehaald?
Tuurlijk
pi_68914479
Trein was overbeladen vol, mensen zaten op de trappen enzo (ik ook). Komt ze nog gewoon vrolijk controleren

"Zou ik er misschien langs mogen?"

Ja dag hoer, ik zit hier toch gvd niet voor de lol op de trap. Eerste dag zeker... leert ze wel snel af denk ik.
Facts don't care about your feelings
  maandag 11 mei 2009 @ 19:13:33 #221
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68914523
quote:
Op maandag 11 mei 2009 19:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Trein was overbeladen vol, mensen zaten op de trappen enzo (ik ook). Komt ze nog gewoon vrolijk controleren

"Zou ik er misschien langs mogen?"

Ja dag hoer, ik zit hier toch gvd niet voor de lol op de trap. Eerste dag zeker... leert ze wel snel af denk ik.
Jij hebt een serieus attitudeprobleem.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport maandag 11 mei 2009 @ 19:21:40 #222
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_68914738
Als er nog ruimte is voor een conducteur om door de trein te lopen (eventueel met wat duwen) dan is een trein niet overvol, hooguit wat aan de volle kant...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_68914790
quote:
Op maandag 11 mei 2009 19:13 schreef Duvel het volgende:

[..]

Jij hebt een serieus attitudeprobleem.
Sorry? Hele trein zit vol en iedereen staat of zit op trappen. Dan ga je als conducteur toch niet proberen je erdoor te wurmen om nog lekker die kaartjes te knippen? Doe ff normaal man...

Die laatste zin trouwens zei ik natuurlijk niet echt tegen haar hé.
quote:
Op maandag 11 mei 2009 19:21 schreef dennistd het volgende:
Als er nog ruimte is voor een conducteur om door de trein te lopen (eventueel met wat duwen) dan is een trein niet overvol, hooguit wat aan de volle kant...
Wat is jouw definitie van vol? Vol = als alle zitplaatsen bezet zijn lijkt me. Als dan ook nog eens alle trappen bezet zijn en er mensen staan dan noem ik het toch echt wel vol. Dan ga je als conducteur toch niet (duwend) nog kaartjes vragen aan die chagrijnige mensen. Maar ja, ze hielt er ook na een tijdje mee op. Mensen gingen niet meer voor haar aan de kant (kon ook niet echt) dus keerde ze maar weer om.
Facts don't care about your feelings
  maandag 11 mei 2009 @ 19:36:59 #224
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68915306
quote:
Op maandag 11 mei 2009 19:23 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Sorry? Hele trein zit vol en iedereen staat of zit op trappen. Dan ga je als conducteur toch niet proberen je erdoor te wurmen om nog lekker die kaartjes te knippen? Doe ff normaal man...
AVR-NS Artikel 6.6: "NS is gerechtigd voor, tijdens of na de reis het bezit en de geldigheid van het Vervoerbewijs te controleren."
quote:
Die laatste zin trouwens zei ik natuurlijk niet echt tegen haar hé.
Internetheld.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 mei 2009 @ 19:40:14 #225
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68915421
quote:
Op maandag 11 mei 2009 19:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat is jouw definitie van vol? Vol = als alle zitplaatsen bezet zijn lijkt me. Als dan ook nog eens alle trappen bezet zijn en er mensen staan dan noem ik het toch echt wel vol. Dan ga je als conducteur toch niet (duwend) nog kaartjes vragen aan die chagrijnige mensen. Maar ja, ze hielt er ook na een tijdje mee op. Mensen gingen niet meer voor haar aan de kant (kon ook niet echt) dus keerde ze maar weer om.
Zitvol noem ik nog niet echt vol. Je moet in de spits accepteren dat er mensen een staanplaats hebben. Dat kan gewoon niet anders. Ik heb wel eens in een trein gezeten die echt mudvol was. Daar kon echt niemand meer bij en dan is het niet echt gezellig meer. Maar de situatie zoals jij die beschrijft is voor de NS code oranje. Meer niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport maandag 11 mei 2009 @ 19:41:44 #226
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_68915477
quote:
Op maandag 11 mei 2009 19:23 schreef YoshiBignose het volgende:

Wat is jouw definitie van vol? Vol = als alle zitplaatsen bezet zijn lijkt me. Als dan ook nog eens alle trappen bezet zijn en er mensen staan dan noem ik het toch echt wel vol. Dan ga je als conducteur toch niet (duwend) nog kaartjes vragen aan die chagrijnige mensen. Maar ja, ze hielt er ook na een tijdje mee op. Mensen gingen niet meer voor haar aan de kant (kon ook niet echt) dus keerde ze maar weer om.
Dat hangt er vanaf, is het een stoptrein dan vind ik vol als er echt niemand meer bij kan (en dus ook de gangpaden volstaan, meestal blijft iedereen op het balkon staan...), bij een intercity als er een paar mensen moeten staan (en dan niet omdat ze niet naast iemand willen gaan zitten, wat ik vaak genoeg mee maak)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_68915613
quote:
Op maandag 11 mei 2009 19:36 schreef Duvel het volgende:

[..]

AVR-NS Artikel 6.6: "NS is gerechtigd voor, tijdens of na de reis het bezit en de geldigheid van het Vervoerbewijs te controleren."
[..]

Internetheld.
Kneus.
quote:
Op maandag 11 mei 2009 19:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zitvol noem ik nog niet echt vol. Je moet in de spits accepteren dat er mensen een staanplaats hebben. Dat kan gewoon niet anders. Ik heb wel eens in een trein gezeten die echt mudvol was. Daar kon echt niemand meer bij en dan is het niet echt gezellig meer. Maar de situatie zoals jij die beschrijft is voor de NS code oranje. Meer niet.
Wat is code oranje?
quote:
Op maandag 11 mei 2009 19:41 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dat hangt er vanaf, is het een stoptrein dan vind ik vol als er echt niemand meer bij kan (en dus ook de gangpaden volstaan, meestal blijft iedereen op het balkon staan...), bij een intercity als er een paar mensen moeten staan (en dan niet omdat ze niet naast iemand willen gaan zitten, wat ik vaak genoeg mee maak)
Dat is ook zo. Was een intercity, niet zo vol als ik weleens in metro's of sprinters heb meegemaakt, maar vol genoeg dat het niet prettig is als mensen aan de kant moeten, omdat er iemand langs wil.
Facts don't care about your feelings
pi_68916372
Leuk hoe sommige mensen denken dat dit een KLB topic is....
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  maandag 11 mei 2009 @ 20:09:04 #229
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68916520
quote:
Op maandag 11 mei 2009 18:47 schreef Ireyon het volgende:

[..]

.. Moet dat filmpje nou echt in serieus élk deel tevoorschijn worden gehaald?
Zo heel af en toe is het nog functioneel ook

Wat een takkeherrie zeg
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 11 mei 2009 @ 20:10:43 #230
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68916592
quote:
Op maandag 11 mei 2009 19:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Kneus.
Hoor je dat Duuf?

Snel! Voor XM je volgende sig-idee ook jat
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 11 mei 2009 @ 20:19:31 #231
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68916942
On-topic nu, KLB is verderop.

Weer eens wat foto's uit de oude doos: een bezoek aan Amsterdam CS.

Voordat de Thalys de sporen onveilig maakte, werd de Internationale trein naar Parijs (of was het een Eurocity?) gereden met Franse rijtuigen en een Belgische loc. Aangezien de meerspanningslocs van de reeks 25.5 al een paar jaar geen Beneluxdiensten meer hoefden te rijden čn voorzien zijn van ATB, was dit een logische keuze. Op onderstaande foto's zien we de 2555 klaarstaan met een trein naar Parijs, via Schiphol et cetera.




In 1993 reden er nog volop Hondekoppen, ook al gingen in dat jaar de met asbest geīsoleerde stellen buiten dienst. Hier zien we waarschijnlijk een van de oudere stellen (te zien aan de kano's waar de pantografen op staan), tezamen met een in intercity-beschildering gestoken soortgenoot. Op de foto is te zien dat op het onderhoud al is bezuinigd.


Begin jaren '90 waren de e-locs uit de jaren '50 nog vaak te zien. Zoals deze, de 1152, die een intercity van Zandvoort naar Maastricht trekt. Achter de 1152 zien we een rijtuig Plan W, later in de jaren '90 afscheid van werd genomen. De 1152 hield het langer uit, en was uiteindelijk een van de laatste 1100'en die buiten dienst werd gesteld.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport maandag 11 mei 2009 @ 20:28:09 #232
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_68917287
mooie plaatjes duvel
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_68917405
quote:
Op maandag 11 mei 2009 18:47 schreef Ireyon het volgende:

[..]

.. Moet dat filmpje nou echt in serieus élk deel tevoorschijn worden gehaald?
Och, zolang ene meneer Arthur het lekker vind om in de kont van Fles te peuren, zal het wel herpost worden ja En blijkbaar is het nog aanstekelijk ook voor sommige...
pi_68917611
quote:
Op maandag 11 mei 2009 11:07 schreef Igen het volgende:
Naar aanleiding van een waar gebeurd verhaal, dat gisteren rond 19:48 plaatsvond op station Zwolle.
IK zag het gisteren bijna gebeuren. Ik kwam met de desbetreffende VIRM-IV om 19:14 aan in Deventer. Om 19:18 gaat dan een andere IC vertrekken ri Deventer, dat was toen een VIRM-VI en die was ook over-over-vol. De VIRM-IV waar ik dus in zat, zal dus idd vertrekken om 19:48, en tja, dat is niet slim op zondagavond

[ Bericht 0% gewijzigd door Zug-Chef op 11-05-2009 20:48:51 ]
  maandag 11 mei 2009 @ 20:48:05 #235
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68918076
quote:
Op maandag 11 mei 2009 17:33 schreef patatmetfriet het volgende:
Ja dat weet ik... Maar was lui of had haast of zo

Condo is al geweest ja.

Maar het kan erger Libelle Zomerweek kortvlotroodhaar wijven naast me
Heeft Almere Strand stationsborden?

Zo ja, dan zal ik DrFlash eens stinkjaloers maken...
pi_68918137
Zo ja, dan is het alleen interessant omdat het tijdelijke is. Anders hangen ze er namelijk altijd al, en dan heeft ie ze allang
pi_68918344

Zie ik het nou goed, heeft de hondekop die daar achter zit een complete blauwe band van voor naar achteren?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 mei 2009 @ 21:03:15 #238
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68918568
quote:
Op maandag 11 mei 2009 19:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat is code oranje?
Dan is een trein vol, maar niet zo vol dat er een extra treinstel noodzakelijk is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport maandag 11 mei 2009 @ 21:06:40 #239
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_68918665
Dit weekend trouwens weer treinen over de Binckhorstboog: Werkzaamheden tussen Den Haag Centraal en Gouda, waardoor er niks rechtstreeks tussen Centraal en Voorburg kan rijden. Op de terugweg van Alkmaar nog maar even langsgaan
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 11 mei 2009 @ 21:08:18 #240
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68918718
*ding dong* Uitverkoop bij NS, koop nu het mooie Roosendaal voor maar $0!

  maandag 11 mei 2009 @ 21:10:24 #241
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68918801
quote:
Op maandag 11 mei 2009 21:08 schreef James1988 het volgende:
*ding dong* Uitverkoop bij NS, koop nu het mooie Roosendaal voor maar $0!

[ afbeelding ]
Softwarestorinkje ofzoiets?

Ik wil echt weten hoe ze die displays aansturen.
  maandag 11 mei 2009 @ 21:14:27 #242
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68918941
quote:
Op maandag 11 mei 2009 21:08 schreef James1988 het volgende:
*ding dong* Uitverkoop bij NS, koop nu het mooie Roosendaal voor maar $0!

[ afbeelding ]
Het lijkt Monopoly wel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 11 mei 2009 @ 21:15:44 #243
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68918985
quote:
Op maandag 11 mei 2009 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het lijkt Monopoly wel
Al denk ik dat Amsterdam Centraal dan iets met meer dan vijf cijfers oplevert, evenals Rotterdam Centraal en Den Haag Centraal.
  maandag 11 mei 2009 @ 21:18:29 #244
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68919086
quote:
Op maandag 11 mei 2009 20:48 schreef Ofyles2 het volgende:
Heeft Almere Strand stationsborden?

Zo ja, dan zal ik DrFlash eens stinkjaloers maken...
quote:
Op maandag 11 mei 2009 20:49 schreef Zug-Chef het volgende:
Zo ja, dan is het alleen interessant omdat het tijdelijke is. Anders hangen ze er namelijk altijd al, en dan heeft ie ze allang
Precies. Net zo zeer als OLV ter Nood, als Lierop, als Jorwerd, en waarschijnlijk nog wel links of rechts een paar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 mei 2009 @ 21:19:34 #245
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68919114
quote:
Op maandag 11 mei 2009 21:08 schreef James1988 het volgende:
*ding dong* Uitverkoop bij NS, koop nu het mooie Roosendaal voor maar $0!

[ afbeelding ]
Dat is idd de echte waarde van zo'n troosteloos station
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_68919143
quote:
Op maandag 11 mei 2009 20:55 schreef Dichterbijer het volgende:
[ afbeelding ]
Zie ik het nou goed, heeft de hondekop die daar achter zit een complete blauwe band van voor naar achteren?
Dat zie je goed, dat is de intercity-versie

pi_68919168
Die dingen kunnen toch zelf ingesteld worden?
Tenminste ik had een tijdje geleden dat er bewegende tekst op stond, weet niet meer precies wat, iets zoals "treinstam blijft in Deventer" ofzo.
pi_68919197
quote:
Op maandag 11 mei 2009 21:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat is idd de echte waarde van zo'n troosteloos station





De rest van de stad is ontzettend pauper, maar van het station blijf je af
  maandag 11 mei 2009 @ 21:30:23 #249
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68919467
quote:
Op maandag 11 mei 2009 21:21 schreef Ireyon het volgende:

[..]



[ link | afbeelding ]


De rest van de stad is ontzettend pauper, maar van het station blijf je af
Ik was toevallig afgelopen december op Roosendaal, al was het maar om daar over te stappen op een andere IC.
  maandag 11 mei 2009 @ 21:33:12 #250
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68919586
quote:
Op maandag 11 mei 2009 21:20 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Dat zie je goed, dat is de intercity-versie

[ afbeelding ]
Coupétje 2e klasse voorin.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 11 mei 2009 @ 21:36:40 #251
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68919721
quote:
Op maandag 11 mei 2009 21:21 schreef Ireyon het volgende:
[ link | afbeelding ]


De rest van de stad is ontzettend pauper, maar van het station blijf je af
Dat station bezit aan de kant van het busstation trouwens een aantal fraaie ornamenten





Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_68920639
Je had ook ICR-rijtuigen met 2e klas coupeetjes van zes personen.
pi_68921814
quote:
Op maandag 11 mei 2009 21:20 schreef Ireyon het volgende:
Dat zie je goed, dat is de intercity-versie

[ afbeelding ]
Is mooi. Doet me een beetje denken aan de TEE, maar dan calvinistisch Nederlands, zoals het in 1954 nog hoorde...
Socialist in Mercedes
  maandag 11 mei 2009 @ 22:32:21 #254
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68922033
De V250 staat in de header van OHIH
  maandag 11 mei 2009 @ 22:33:38 #255
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68922090
quote:
Op maandag 11 mei 2009 22:32 schreef James1988 het volgende:
De V250 staat in de header van OHIH
Er staat vast ook iets vreselijks in de header van het Ku Klux Klan forum. Nou en?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 11 mei 2009 @ 22:40:59 #256
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68922414
quote:
Op maandag 11 mei 2009 22:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Er staat vast ook iets vreselijks in de header van het Ku Klux Klan forum. Nou en?


Btw, Belgische Bullshit:
quote:
Belgen nemen deel hsl-traject in gebruik

ANTWERPEN - Op het Belgische deel van het hsl-traject, dat al jarenlang ongebruikt klaarligt, rijden over een maand de eerste treinen. Het Belgische spoorbedrijf NMBS laat elk uur een trein pendelen tussen Antwerpen en het splinternieuwe station Noorderkempen bij Brecht, zo'n tien kilometer van de Nederlandse grens.

De Belgische NMBS heeft namelijk als eerste spoorbedrijf in Europa de noodzakelijke Europese spoorbeveiliging ERTMS in haar treinen kunnen bouwen, meldde topman Marc Descheemaecker maandag.

De 125 kilometer lange hsl-spoorlijn tussen Nederland en België is sinds de bouw in 2007 nog niet gebruikt. Een van de redenen is dat er nog geen locomotieven waren met het nieuwe systeem voor treinbeveiliging. Dat systeem remt treinen vanzelf als de machinist te hard rijdt.

De Nederlandse Spoorwegen hebben gepland om na de zomer gewone treinen 160 km/u te laten rijden op delen van het hsl-traject. Als eerste komt er een dienst tussen Amsterdam en Rotterdam. Door het geringere aantal stops doet de trein slechts 43 minuten over de rit, twintig minuten sneller dan treinen op het gewone spoor.

Bedoeling is dat de echte hogesnelheidstreinen, die 250 km/u kunnen halen, begin 2010 aan een eerste dienstregeling beginnen. Eind april is het eerste prototype hogesnelheidstrein aangekomen. Dinsdag komt het tweede exemplaar aan in Amsterdam.

Als de testen positief zijn, kan de serieproductie van de treinstellen beginnen. Zodra de fabrikant een voldoende aantal exemplaren klaar heeft, begint een eerste dienstregeling. Uiteindelijk wil de Nederlandse exploitant Hispeed zestien hsl-treinstellen inzetten en de Belgische NMBS drie.

Bron: De telegraaf
Bullshit... Italië, Zwitserland, Betuweroute?
  maandag 11 mei 2009 @ 22:47:22 #257
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68922645
Zo nieuw is het anders niet. ERTMS niet idd, maar zeker ook totale onzin uit Descheemaker niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 11 mei 2009 @ 22:47:43 #258
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68922660
Nog een paar!

Bij de opening van de Schiphollijn introduceerde NS totaalreclame op de Koplopers. De 4011 en 4012 kwamen in dienst in de kleuren van KLM en Martinair. Het derde bedrijf dat met NS in zee ging was Aegon. In de loop der tijd hebben drie Koplopers in Aegon-livrei rondgereden: 4011, 4012 en 4024. Een van de drie hier op de foto onder de kap van Amsterdam CS.


Ook onder de kap deze Hondekop-IV, wederom in intercitykleuren. Hoe zeer tijden veranderen toont het jongetje links op de foto, die dit jaar zijn 19e verjaardag vierde terwijl ie op wereldreis was in Australië.


In 1993 was er nog volop postvervoer per trein. De mP 3004, gebouwd in de jaren '60 bij Werkspoor, staat hier te wachten op nieuwe klussen.


Achter de mP staat een Koploper ICM-IV in originele uitvoering, dus zonder de baanruimers.


Dat was het weer.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 mei 2009 @ 22:52:51 #259
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68922869
Toffe platen Duvel
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 11 mei 2009 @ 22:56:01 #260
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68922984
quote:
Op maandag 11 mei 2009 22:52 schreef Peterselieman het volgende:
Toffe platen Duvel
Dank je!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 11 mei 2009 @ 23:19:19 #261
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68923910
Mooie plaatjes hoor Ik heb uit die tijd echt ZOOOOO weinig treinfoto's
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_68924181
Heel vet die foto´s uit de jaren ´90.
pi_68924769
quote:
Bedoeling is dat de echte hogesnelheidstreinen, die 250 km/u kunnen halen, begin 2010 aan een eerste dienstregeling beginnen. Eind april is het eerste prototype hogesnelheidstrein aangekomen. Dinsdag komt het tweede exemplaar aan in Amsterdam.
Oh noes!
Socialist in Mercedes
pi_68925041
Mooie plaatjes inderdaad... zo'n hondekop "zit" zo mooi aan het perron.

En die koplopers, wat een feest was dat toen ik daar als klein menneke in mocht, zeker als er nog echt "kop gelopen" kon worden.

Vroegâh...

* Guard zucht in een nostalgische bui
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_68925261
quote:
Op maandag 11 mei 2009 23:48 schreef Guard het volgende:
En die koplopers, wat een feest was dat toen ik daar als klein menneke in mocht, zeker als er nog echt "kop gelopen" kon worden.

Vroegâh...

* Guard zucht in een nostalgische bui
Die doorloopkoppen vond ik altijd maar donker, krap en eng, dus ik gebruikte ze nooit. Toen ze werden afgesloten viel me eerst alleen op dat het combineren in Zwolle ineens zo lekker snel ging. Pas maanden later ontdekte ik dat dat kwam doordat de koppen waren afgesloten - toen ik er op internet over las.

Kortom, ik vind het wel prima zo. En bijvoorbeeld de overstap Groningen - Zwolle - Roosendaal gaat zo ook minder snel fout.
pi_68925721
quote:
Op maandag 11 mei 2009 23:55 schreef Igen het volgende:

[..]

Die doorloopkoppen vond ik altijd maar donker, krap en eng, dus ik gebruikte ze nooit. Toen ze werden afgesloten viel me eerst alleen op dat het combineren in Zwolle ineens zo lekker snel ging. Pas maanden later ontdekte ik dat dat kwam doordat de koppen waren afgesloten - toen ik er op internet over las.

Kortom, ik vind het wel prima zo. En bijvoorbeeld de overstap Groningen - Zwolle - Roosendaal gaat zo ook minder snel fout.
Ik maakte me niet druk over vertragingen, sterker nog de treinreis kon niet lang genoeg duren.
En die kop, fantastisch toch dat je van het ene naar het andere treinstel kon lopen...
Dat het donker en krap was, is mij toen nooit opgevallen
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 00:41:53 #267
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68926527
quote:
Op maandag 11 mei 2009 23:42 schreef Charango het volgende:

[..]

Oh noes!
  dinsdag 12 mei 2009 @ 01:50:36 #268
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68927477
Met dank aan NikkelCobalt zit er nu een CAPTCHA op mijn imagechanger. Iemand (ik noem geen namen) forceerde 'm steeds op Kim-Jong de VIRMlover . Lief hea?
pi_68927486
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 01:50 schreef James1988 het volgende:
Met dank aan NikkelCobalt zit er nu een CAPTCHA op mijn imagechanger. Iemand (ik noem geen namen) forceerde 'm steeds op Kim-Jong de VIRMlover . Lief hea?
Net zo geforceerd als je gesaboteerde poll zeker
hula
  dinsdag 12 mei 2009 @ 01:52:24 #270
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68927490
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 01:51 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Net zo geforceerd als je gesaboteerde poll zeker
Ohja... no comment
  dinsdag 12 mei 2009 @ 08:44:35 #271
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68928965
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 01:50 schreef James1988 het volgende:
Met dank aan NikkelCobalt zit er nu een CAPTCHA op mijn imagechanger. Iemand (ik noem geen namen) forceerde 'm steeds op Kim-Jong de VIRMlover . Lief hea?
Hier dan joh, jankert
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_68929166
Hoezo donker? Er brandde gewoon licht in de overgang van het ene Koploperstel naar het andere. Krap was het enigszins wel, maar alleen indien men een ´tegenligger´ tegenkwam stuitte dit op problemen, wat mij in al die jaren geen enkele keer is gebeurd.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 09:02:09 #273
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_68929231
quote:
Op maandag 11 mei 2009 18:35 schreef Duvel het volgende:

[..]

Die is toch niet gek joh, staat al lang op YoutTube!



Hier dus met luidruchtig Belgisch vriendje.
Zulks staat hier ook regelmatig (zowel Diesel als elektrisch). Geen idee welk bedrijf hier z'n cargo (zeecontainers voornamelijk) mee vervoert maar het zit op bedrijventerrein Acht (Eindhoven). Viel me gewoon op, verder heeft deze post geen waarde . (Tenzij mensen er foto'swillen gaan schieten).
pi_68931935
weer iets van een overwegstoring tussen almelo de riet en hengelo. Zit momenteel in een sgmm, en die stopt weer lekker bij elke overweg
pi_68937842
Was en verstoring ja, stond niet wat op de site van ns, was binnen het half uur weer voorbij.
quote:
Almelo-Deventer
Dinsdag 12 Mei 12:38
Oorzaak Tussen Rijssen en Wierden rijden minder treinen door een defecte trein.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 60 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Maar nu weer verstoring, defecte goederentrein hoorde ik op Hengelo..
pi_68938948
Die verstoring heeft toch nog tot bijna 12uur geduurd kleine anderhalf uur dus, en die defecte trein is inmiddels weg, het treinverkeer wordt langzaam opgestart.
Er heeft geen half uur tussen beide verstoringen gezeten, van de meldingen die op de Storingen pagina heb gezien
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 mei 2009 @ 14:14:37 #277
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68938995
Ik lees net op Somda dat morgen wadlopers 3102 en 3206 om 10.00 naar Polen vertrekken vanuit Amersfoort
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_68940905
pi_68941283

Dit zijn ook leuke schommelboten
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:02:36 #280
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68943116
Wat issie mooi
  Moderator dinsdag 12 mei 2009 @ 17:12:16 #281
155227 crew  Guppy
dus
pi_68945899
quote:
Winterswijk-Arnhem
Dinsdag 12 Mei 15:36
Oorzaak Tussen Zevenaar en Doetinchem rijden minder treinen door een wisselstoring.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
issie weer
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 12 mei 2009 @ 18:25:46 #282
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68948278
En de tweede V250 gaat as we speak door het land heen... van Arnhem richting Watergraafsmeer, denk ik.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 18:29:15 #283
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68948419
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 18:25 schreef James1988 het volgende:
En de tweede V250 gaat as we speak door het land heen... van Arnhem richting Watergraafsmeer, denk ik.
Nu gaat het wel crescendo!
  dinsdag 12 mei 2009 @ 18:29:47 #284
148385 Wadloper
Noorderling
pi_68948438
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 09:02 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Geen idee welk bedrijf hier z'n cargo (zeecontainers voornamelijk) mee vervoert maar het zit op bedrijventerrein Acht (Eindhoven).
Dat is ACTS
  dinsdag 12 mei 2009 @ 18:39:42 #285
148385 Wadloper
Noorderling
pi_68948833


Op de wasstraat te Groningen is het Nedtrain services bord er af gehaald en hangt er nu een Arriva bord, aangezien NSR zijn treinen er niet meer wast
  dinsdag 12 mei 2009 @ 19:13:43 #286
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68949986
one moment please...

Danny krijg een seinpaalstoring
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 mei 2009 @ 19:15:07 #287
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68950040
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 18:39 schreef Wadloper het volgende:
[ afbeelding ]

Op de wasstraat te Groningen is het Nedtrain services bord er af gehaald en hangt er nu een Arriva bord, aangezien NSR zijn treinen er niet meer wast
Sinds wanneer worden de NS-treinen er niet meer gewassen?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator dinsdag 12 mei 2009 @ 19:15:33 #288
155227 crew  Guppy
dus
pi_68950059
Danny woont tussen Zevenaar en Doetinchem
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 12 mei 2009 @ 19:15:43 #289
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68950064
Verkapte doodsverwensing!

Dat mag niet!
  dinsdag 12 mei 2009 @ 19:48:12 #290
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68951215
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 19:15 schreef Ofyles2 het volgende:
Verkapte doodsverwensing!

Dat mag niet!
Hij begon zelf

Honderdduizendmiljoenmiljardontelbaar keer "one moment" dan zit mijn tijd aan deze kant van de dampkring er ook wel op
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 12 mei 2009 @ 20:23:31 #291
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68952277
Leuke aflevering weer van Rail Away
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_68956854
quote:
Hoofdcontract Hanzelijn getekend
Uitgegeven: 12 mei 2009 19:01
Laatst gewijzigd: 12 mei 2009 19:09
UTRECHT - ProRail en gelegenheidscombinatie HanzaRailTeam hebben dinsdag het belangrijkste contract voor de aanleg van de Hanzelijn getekend. Het vertegenwoordigt een waarde van 164 miljoen euro, zo maakte ProRail bekend.

Het gaat om de aanleg van de bovenbouw voor de spoorlijn. De bouw begint in 2010 en neemt naar verwachting twee jaar in beslag.

In totaal worden 13.000 spoorstaven, 133.000 dwarsliggers, 400 kilometer bovenleiding, 1500 masten en 22 kilometer geluidsscherm aangelegd.

De Hanzelijn is een nieuwe spoorlijn tussen Lelystad en Zwolle die het noorden en noordoosten van Nederland en de Randstad beter met elkaar moet verbinden.

De combinatie HanzaRailTeam bestaat uit Strukton Rail, VolkerRail, Arcadis en Alstom.
http://www.nu.nl/economie(...)zelijn-getekend.html
in 2 jaar af? ....

[ Bericht 4% gewijzigd door Peter op 12-05-2009 22:12:38 ]
dag
  dinsdag 12 mei 2009 @ 22:10:23 #293
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68957092
quote:
In totaal worden 13.000 spoorstaven, 133.000 dwarsliggers, 400 kilometer bovenleiding, 1500 masten en 22 kilometer geluidsscherm aangelegd.
Zijn die lui helemaal besuikerd of wat??

Het hele traject is zegge en schrijve 42 kilometer. 400 km bovenleiding? Zelfs al ga je uit van een dubbele rijdraad die twee keer als lengte telt, dan wordt de complete Hanzelijn minimaal vijfsporig dus?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 12 mei 2009 @ 22:13:36 #294
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68957313
Ik denk dat dat een typfoutje is, en dat men "40" bedoelde
pi_68957408
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zijn die lui helemaal besuikerd of wat??

Het hele traject is zegge en schrijve 42 kilometer. 400 km bovenleiding? Zelfs al ga je uit van een dubbele rijdraad die twee keer als lengte telt, dan wordt de complete Hanzelijn minimaal vijfsporig dus?
4-sporig met dubbele bovenleiding tegen breuken natuurlijk
+ inhaalspoor over de gehele lengte van het tracé
Alle bedrijven uit het consortium moeten wel hun tijdelijk overtollig personeel ergens kwijt kunnen he?
dag
  Redactie Sport dinsdag 12 mei 2009 @ 22:17:51 #296
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_68957569
Het aantal masten vind ik ook aan de hoge kant: als je er vanuit gaat dat ze normaal op 70 meter van elkaar staan zouden er maar zo'n 600 nodig zijn. Op stations en bij wissels heb je er wat meer nodig misschien, maar als je ook de seinpalen erbij gaat rekenen kom ik nog lang niet op 1500... (of het moeten losse masten zoals op de HSL en de betuweroute zijn, maar dat lijkt me nou ook weer niet nodig (Utrecht-Amsterdam zijn volgens mij ook gewone portalen maar toch voorbereid op 25kV))
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 12 mei 2009 @ 22:21:57 #297
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68957813
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 22:17 schreef dennistd het volgende:
Het aantal masten vind ik ook aan de hoge kant: als je er vanuit gaat dat ze normaal op 70 meter van elkaar staan zouden er maar zo'n 600 nodig zijn. Op stations en bij wissels heb je er wat meer nodig misschien, maar als je ook de seinpalen erbij gaat rekenen kom ik nog lang niet op 1500... (of het moeten losse masten zoals op de HSL en de betuweroute zijn, maar dat lijkt me nou ook weer niet nodig (Utrecht-Amsterdam zijn volgens mij ook gewone portalen maar toch voorbereid op 25kV))
Masten he. 1 portaal is 2 masten en dan zit je al aan 1200
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 12 mei 2009 @ 22:35:04 #298
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68958427
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zijn die lui helemaal besuikerd of wat??

Het hele traject is zegge en schrijve 42 kilometer. 400 km bovenleiding? Zelfs al ga je uit van een dubbele rijdraad die twee keer als lengte telt, dan wordt de complete Hanzelijn minimaal vijfsporig dus?


Twee kabels naast elkaar voor de stroom, een kabel om het geheel aan op te hangen en dan nog al die tussenkabeltjes. Zo kom je wel aan de 400.

Ja, dat is flauw, maar ze tellen dus daadwerkelijk kabellengte.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 12 mei 2009 @ 22:37:28 #299
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68958553
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 22:35 schreef De_Hertog het volgende:

Twee kabels naast elkaar voor de stroom, een kabel om het geheel aan op te hangen en dan nog al die tussenkabeltjes. Zo kom je wel aan de 400.

Ja, dat is flauw, maar ze tellen dus daadwerkelijk kabellengte.
2 keer rijdraad, 1 keer draagkabel en al die tussendingetjes. Dat heet allemaal "bovenleiding"? Ik geloof er de bliksem van Duvel??
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 12 mei 2009 @ 22:39:58 #300
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68958676
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

2 keer rijdraad, 1 keer draagkabel en al die tussendingetjes. Dat heet allemaal "bovenleiding"? Ik geloof er de bliksem van Duvel??
In de journalistiek wel
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_68958681
ze doen eens dingen goed bij de vingerverf brigade?:P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')