Vind ik wel meevallen eigenlijk, de Belgen hebben heel wat lelijker gevallen rondrijden. Dit zijn eigenlijk de enige Belgische treinstellen waarvan je de kop een beetje "gestroomlijnd" kan noemen.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:15 schreef Duvel het volgende:
Breaks zijn lelijke kuttreinen
Ja maar toch! Lelijk!quote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:28 schreef ReisT het volgende:
[..]
Vind ik wel meevallen eigenlijk, de Belgen hebben heel wat lelijker gevallen rondrijden. Dit zijn eigenlijk de enige Belgische treinstellen waarvan je de kop een beetje "gestroomlijnd" kan noemen.
Is dat zo raar dan?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:36 schreef Sj0rSz het volgende:
Ik kan me vergissen, maar volgens mij kwamen er daarnet een aantal Plan T-treinen voorbij gereden.
Wat wordt hiermee bedoeld? Of had het eigenlijk V2 moeten zijn?quote:
Voor de derde keer binnen één week dat (Almelo-)Hengelo-Enschede getroffen wordt.quote:Enschede-Hengelo
Vrijdag 15 Mei 14:34
Oorzaak Tussen Hengelo en Enschede rijden geen treinen door een wisselstoring.
Verwachting De extra reistijd is meer dan 60 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Jup die wissel naar het hulpspoortjequote:Op vrijdag 15 mei 2009 14:50 schreef dennistd het volgende:
Hengelo-Enschede is op zich niet zo storingsgevoelig, normaal is het altijd wissel 1261a/b (uit mijn hoofd, het is iig die bij De Riet) tussen Hengelo en Almelo
goh, jij ook al?quote:
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
goh, jij ook al?
ik ben trouwens te herkennen aan mijn niet zo magere postuur, een zwarte fototas met oranje strepen en een blauwe rugzak
ik reis samen met marko heen in elk geval (nouja, enschede-almelo doe ik alleen)quote:
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 17:17 schreef dennistd het volgende:
[..]
ik reis samen met marko heen in elk geval (nouja, enschede-almelo doe ik alleen)
Ik zit ineens te denken - hoe doen ze het daar met de treinbeīnvloeding? Ze hebben daar immers vast geen ATB...quote:Op vrijdag 15 mei 2009 17:24 schreef dennistd het volgende:
Via spoorforum een foto van de oostbloklopers in polen:
[ afbeelding ]
Foto is van gistermiddag
Wat een griezelig modern en hip en clean perron. Gatver.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 17:24 schreef dennistd het volgende:
Via spoorforum een foto van de oostbloklopers in polen:
[ afbeelding ]
Foto is van gistermiddag
Volgens mij kan dat eerste niet.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:10 schreef James1988 het volgende:
Dan 3x DD-AR aan elkaar... of 2x DD-AR en er een V/T'tje achter
Onderschrift: NoordNed verlegt haar werkgebiedquote:Op vrijdag 15 mei 2009 17:24 schreef dennistd het volgende:
Via spoorforum een foto van de oostbloklopers in polen:
[ afbeelding ]
Foto is van gistermiddag
Trekt dat niet te veel uit de bovenleiding? Zeker omdat het niet geprogrammeerd isquote:
Nou nee. 4-5 stellen ICM aan elkaar is ook dagelijkse praktijk. Lijkt me niet zo'n punt toch?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 19:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Trekt dat niet te veel uit de bovenleiding? Zeker omdat het niet geprogrammeerd is
Sjonge jonge, hoe ver gaat het met die bemoeienis dan??quote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:04 schreef Peterselieman het volgende:
Je zit ook met toelating he en dat is voor DD-AR voor meer dan 2 stellen nooit geregeld
Doe maar gewoon 2x DD-AR, je begint te vingerverven.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sjonge jonge, hoe ver gaat het met die bemoeienis dan??
Wat zou t sowieso rukken om 3 DDAR stammen aan een dieselloc te hangen, dan geen bovenleiding. Boeiend
ATB is uit de stellen die in Zwolle afgetapt zijn gehaaldquote:Op vrijdag 15 mei 2009 17:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik zit ineens te denken - hoe doen ze het daar met de treinbeīnvloeding? Ze hebben daar immers vast geen ATB...
Ongeveer hetzelfde als PZB dus, wat ze in Duitsland hebbenquote:Op vrijdag 15 mei 2009 17:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Heb het even opgezocht - ze hebben daar wel iets dat "SHP" heet. Dat systeem houdt in dat bij ieder sein een permanent actieve magneet is. Bij het voorbijrijden moet de machinist zodoende bevestigen dat hij het sein gezien heeft. Het lijkt dus wel een beetje op het Belgische Memor, met als verschil dat het je ook lastig valt als het sein groen is.
Hopelijk uit de rest ook, want zo'n ATB-kast is een duur grapjequote:Op vrijdag 15 mei 2009 22:29 schreef Wadloper het volgende:
[..]
ATB is uit de stellen die in Zwolle afgetapt zijn gehaald
Technisch gezien heb je gelijk, het is bijna hetzelfde als PZB.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 22:31 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Ongeveer hetzelfde als PZB dus, wat ze in Duitsland hebben
OM WELKE REDEN dan??quote:Op vrijdag 15 mei 2009 22:30 schreef dennistd het volgende:
Ik denk om dezelfde reden dat je maar 3 SGMm-III's aan elkaar kunt hangen. ofzo.
Toelatingseisen.quote:
Voor DDAR in elk geval stroom. Locs worden geknepen bij gekoppelde stammen. Bij Sprinters wellicht sterkte van het stuurstroomcircuit?quote:
Hoe kan dat nouquote:Op vrijdag 15 mei 2009 23:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Voor DDAR in elk geval stroom. Locs worden geknepen bij gekoppelde stammen. Bij Sprinters wellicht sterkte van het stuurstroomcircuit?
Het gaat er om dat het dan niet twee locs zijn, maar drie en dan wordt er te veel stroom uit de bovenleiding getrokken.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 23:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe kan dat nouEen eloc van een zware goederentrein trekt toch echt wel meer dan 3 duffe reizigersstelletjes?
Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt daar?quote:Het CDA in de gemeente Hof van Twente wil de spoorlijn door Goor een kwartier blokkeren.
Dit om spoorwegbeheerder Prorail duidelijk te maken dat het illegale nachtelijke vervoer moet stoppen. Het CDA roept via een motie de rest van de gemeenteraad op om mee te doen aan de actie. Ondanks het voorstel heeft de raad in de Hof van Twente geen zeggenschap over wat er over het spoor door Goor wordt vervoerd. De PvdA in Hof van Twente overweegt daarom naar de rechter te stappen. Het CDA steunt dit initiatief. Wanneer het spoor wordt geblokkeerd is nog niet bekend. De VROM-inspectie eiste begin dit jaar al, op last van een dwangsom, dat Prorail een einde moet maken aan de geluidsoverlast van de langsrijdende goederentrein.
http://rtvoost.nl/nieuws/?nid=97130
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |