Er zitten iig alweer mooie kliederklodders opquote:Op zaterdag 16 mei 2009 04:16 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]Ik ga even met linkjes strooien over Ansaldo-Hardinxveld-Giessendam en de IC4's:
De stellen die in Onnen zijn geconserveerd, daar zit de ATB wel nog inquote:Op vrijdag 15 mei 2009 22:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hopelijk uit de rest ook, want zo'n ATB-kast is een duur grapje
Oke, weer wat geleerd!quote:Op vrijdag 15 mei 2009 22:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Technisch gezien heb je gelijk, het is bijna hetzelfde als PZB.
Maar er zijn een paar verschillen:
Ten eerste: In Polen hebben ze bij elk voorsein en elk hoofdsein een permanent actieve 1000 Hz "verwacht stoptonend sein" magneet neergelegd
Ten tweede: omdat je dan bij een groen sein zou moeten afremmen, is het gedeelte van PZB wat controleert of de machinist wel afremt bij de Poolse loks eruit gesloopt.
quote:Op zaterdag 16 mei 2009 09:38 schreef Zug-Chef het volgende:
Nog wel, bewolking komt er al aan, zie http://sat24.nl/nl
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
Ten slotte nog, in de categorie "Hoeveel kan er tegelijk mis gaan op 1 CTA?" deze Triple Play:
Een leerzame dag, die ook zo zijn nut gehad heeft. Meer niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Beide: Jaquote:Op zaterdag 16 mei 2009 19:07 schreef MarkoAlmelo het volgende:
idd, van die kinderen bij het wrak was zeer slecht. Dr had minimaal wel 5 meter mogen tussen zitten voor de veiligheid
Die foto van die CTA is in Amsterdam CS ofniet?
Als je dat hoofd er nou had afgehaaldquote:Op zaterdag 16 mei 2009 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:
In Alkmaar kon je geen kennis maken met de cabine van de ProtosIn Ede wel
![]()
[ afbeelding ]
Machinist zijn geen leuk beroep voor jou?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:
In Alkmaar kon je geen kennis maken met de cabine van de ProtosIn Ede wel
![]()
[ afbeelding ]
Machinist IS geen leuk beroep voor mij.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 19:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Machinist zijn geen leuk beroep voor jou?
Nee, Dennis wel. Ik vind het niks de stoomtreinen. Geef mij maar het nieuwere materieelquote:Op zaterdag 16 mei 2009 19:43 schreef Dr_Flash het volgende:![]()
Ben jij nou nog met die stoompendel mee geweest??
Why not?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Machinist IS geen leuk beroep voor mij.
Nee, ik was het op zich wel van plan, maar toen de gemiddelde leeftijd van de aspirant-reizigers onder de 7 daalde en ik bovendien een bordje UITVERKOCHT bij de kraam zag staan dacht ik, laat ook maarquote:Op zaterdag 16 mei 2009 19:49 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Is persoonlijk verder, ben jij er mee geweest?
Oh ik was er pas om 3 uurquote:
Wij hadden deze ervoor hangen:quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ik was er pas om 3 uurHeb nog wel ff wat foto's gemaakt van die trein. Gaarheid, Nedtrain 710 shuntertje met 2 bakken ICL
Moest je daar ook kaartjes voor hebben of wat?
Ik heb t ook hoor, gelukkig maar klein zwarte streep.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Al heel wat dat die RRF plastic zakken om de buffers had. Dat had de NSM 1200 niet namelijk, ondanks dikke vettigheid. Ook leuk voor moeders die de was mag doen
Wat doet dat NS materieel daar diep in de put?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:03 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Zo, nog 2 filmpjes van vanmiddag. 1 van de ICL en 1 van Almelo verdiept met materieel in de bak
Goed dat ze dat ook even hadden aangegeven dan.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:33 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Wij hadden deze ervoor hangen:
[ afbeelding ]
Ik zag later wel dat die Nedtrain 710 aan die 2 ICL bakken gekoppeld werd (ipv die RRF).
Nee dat was gratis.
De ICL reed naar het andere terrein (6 uit me hoofd) waar de mobiele werkplaats stond en de modelbouwers. Ik was er al om 10 uur, dus heb rustig alles kunnen bekijken en kunnen vragen
Voor de mensen die in de omgeving wonen van de bouwput.Ze konden vandaag in de bak lopen. En ze kregen een ontbijtquote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:10 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Wat doet dat NS materieel daar diep in de put?
Wat ik zo 1 2 3 vernam moest daar een stroomtrein eerst rijden (dus nog 1). maar er was iets met een vergunning wat ze moesten aanvragen ofzo, wat dus niet gelukt wasquote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Goed dat ze dat ook even hadden aangegeven dan.Dat stuk heb ik dus niet gezien.
De Corus stoomtrein was er inderdaad niet.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:16 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Wat ik zo 1 2 3 vernam moest daar een stroomtrein eerst rijden (dus nog 1). maar er was iets met een vergunning wat ze moesten aanvragen ofzo, wat dus niet gelukt was![]()
Zoiets vernam ik
quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:53 schreef Duvel het volgende:
[ afbeelding ]
Dieseltractie bij ACTS, hoe lang nog?
Dan kom je weer op de vraag waarom dat niet kan en 15 bakken ICM of drie VIRMpjes wel? Want dat trekt ongeveer evenveel stroom als drie halve 1700's (of drie DDAR-motorwagens wat ongeveer hetzelfde is)quote:Op vrijdag 15 mei 2009 23:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het gaat er om dat het dan niet twee locs zijn, maar drie en dan wordt er te veel stroom uit de bovenleiding getrokken.
schiet maar kogels op die treinenquote:Op zondag 17 mei 2009 00:39 schreef thats-me het volgende:
Ik zal later vandaag over een uur of 11 eens langs het spoor gaan staan en wat foto's schieten, alleen hopen dat de zon niet de overmacht heeft, want die staat wel verkeerd...
Kwestie van op de juiste plek gaan staan (mocht de zon schiijnen). Tussen Wierden en Rijssen staat om 11:00 de zon perfect voor treinen richting Deventer.quote:Op zondag 17 mei 2009 00:39 schreef thats-me het volgende:
Ik zal later vandaag over een uur of 11 eens langs het spoor gaan staan en wat foto's schieten, alleen hopen dat de zon niet de overmacht heeft, want die staat wel verkeerd...
Het zal wel een reden hebbenquote:Op zondag 17 mei 2009 00:39 schreef ReisT het volgende:
Dan kom je weer op de vraag waarom dat niet kan en 15 bakken ICM of drie VIRMpjes wel? Want dat trekt ongeveer evenveel stroom als drie halve 1700's (of drie DDAR-motorwagens wat ongeveer hetzelfde is)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |