Dat dacht ik ook al ja...quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:30 schreef James1988 het volgende:
Raar dat men er zo lang mee wacht... evenzogoed gebeurt er in september al een ernstige ramp (hopelijk niet, maar het kan) en dan blijkt dat men onvoldoende is voorbereid...
Tja, Almelo héquote:Op donderdag 14 mei 2009 23:30 schreef James1988 het volgende:
Raar dat men er zo lang mee wacht... evenzogoed gebeurt er in september al een ernstige ramp (hopelijk niet, maar het kan) en dan blijkt dat men onvoldoende is voorbereid...
Gaat bargeres dicht ja? Hoezo dat?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 00:08 schreef Novus het volgende:
Ik ben eigenlijk van plan een stationsnaambord van Emmen Bargeres in m'n bezit te krijgen, en wel via de legale wegen. Waar zou ik het beste terecht kunnen? Ik weet dat het pas over 1,5 jaar dicht gaat maar beter vroeg dan laat.
Een TRAXX?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 00:57 schreef RealZeus het volgende:
Het is jammer dat ik er geen foto's van heb maar ik heb gisteren en eergisteren toch echt mijn kop even drie keer moeten schudden voordat ik geloofde wat ik zag:
Gisteren reed er op het HSL traject zowaar een loc. !!
Dan zit ik nu te twijfelen tussen een TRAXX of een dieselloc.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 01:09 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Weet ik niet, het leek wel op zo'n Raillion ding, maar er stond iets met DB op.
Een dieselloc was het zeker niet want het ding had een pantograaf dus zal het wel een TRAXX zijn.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 01:10 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dan zit ik nu te twijfelen tussen een TRAXX of een dieselloc.
Het was idd dit model en dan rood.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 01:20 schreef James1988 het volgende:
BR 189, denk ik. Volgens de laatste voortgangsrapportage wilde men met BR189 op de HSL-Zuid gaan testen, op de Betuweroute levert BR189 geen problemen meer op...
BR189:
[ afbeelding ]
Traxx:
[ afbeelding ]
Nette plaat!quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:29 schreef Zug-Chef het volgende:
TVP
[ link | afbeelding ]
Met maar liefst 1440 minuten vertraging (of te wel, 24 uur) is ACTS 1251 met een bijna geheel vol beladen trein 50021 op weg vanaf de Kijfhoek naar Coevorden. Door werkzaamheden tussen Zwolle en Amersfoort moesten dit weekend enkele containertreinen van ACTS omgeleid worden via het baanvak Zwolle-Deventer, waarbij het stuk tussen Olst en Deventer een profiel voor dubbelspoor heeft, maar al sinds de Tweede Wereldoorlog enkelsporig is. Ten zuiden van Olst met op de voorgrond een onbeveiligde overweg met andreaskruis passeert ACTS 1251 met trein 50021 op weg naar Zwolle Rangeer en Coevorden als eindstation. Zondag 10 mei 2009
Niks mafs aan de 1122 staat daar altijd.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 00:57 schreef RealZeus het volgende:
eergisteren stond op opstelterrein Watergraafsmeer loc 1122. In geelgrijze kleur. En nee, ik had niet aan de geestverruimende middelen gezeten, hij stond er echt.
Wat wel bijzonder is, dat broertje 1136 er vanmiddag op bezoek komt. Onderweg naar het gebeuren in Alkmaar morgen.quote:Loc 1122 dient op de Watergraafsmeer te Amsterdam als stationaire leverancier van hoogspanning voor de rijtuigen van EETC. De loc is rijvaardig maar niet als trekkracht toegelaten op het spoorwegnet. (b)
Echt????quote:Op vrijdag 15 mei 2009 00:57 schreef RealZeus het volgende:
eergisteren stond op opstelterrein Watergraafsmeer loc 1122. In geelgrijze kleur. En nee, ik had niet aan de geestverruimende middelen gezeten, hij stond er echt.
Hmm, ik weet alleen dat mensen door de bak kunnen lopen, en er was ook wel iets met een trein die de mensen de bak inbracht volgens mij.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 08:23 schreef dennistd het volgende:
Aan het eind van de middag komt olympische VIRM 9520 naar Almelo, mogelijk voor de open dag van de tunnelbak morgen (hoewel het ook instructie kan zijn, maar Almelo is geen staanplaats bij NS dus dat is onlogisch)
Amf 17.27, Aml 18.33
die staat er volgens mij als stroomleverancier voor de nachttreinen (CNL en euronight dus, niet het nachtnetquote:
Mogelijk ontstaat er wat verwarring doordat de 1125 in het turquoise in het Spoorwegmuseum staat met de nummerplaten van de 1122quote:
Wat ik las is dat er zowel uit Twente als Heerenveen acht treinen met twaalf bakken VIRM gaan rijdenquote:Op vrijdag 15 mei 2009 09:34 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ik neem niet aan dat die VIRM als voetbaltrein word gebruikt, ivm Twente zondag (bekerfinale)?
Dus kan het zijn dat die als 1e trein gaat rijden ofzo?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 09:53 schreef dennistd het volgende:
[..]
Wat ik las is dat er zowel uit Twente als Heerenveen acht treinen met twaalf bakken VIRM gaan rijden
Raillion = DB Cargo, alleen de Duitsers zijn niet zo snel met het plakken van nieuwe logo's.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 01:09 schreef RealZeus het volgende:
Weet ik niet, het leek wel op zo'n Raillion ding, maar er stond iets met DB op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |