Hier is bijv. mijn trainingsschema:quote:[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.
1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.
Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.
Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.
Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.
Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
dat is echt een clichéquote:Op donderdag 22 januari 2009 11:25 schreef mister_popcorn het volgende:
nee dat is het nog niet, maar wordt het weer wel.
Echter onze fok beach bois zijn niet de meest slimme, dus die komen pas als er 1 dag boven de 20graden is geweest vragen hoe ze zo snel moguhlijk blokjuhs kunnen krijgen.
Nu wel dusquote:Op donderdag 22 januari 2009 09:32 schreef Rigital het volgende:
idd, dit is niet het centrale beach-boys topic.
(tvp)
was helemaal vergeten om het gewicht van de stang mee te rekenen, maar hoorde vandaag dat die 10 kilo was. dus was het:quote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:30 schreef immortalsean het volgende:
vandaag voor het eerst naar het krachthonk geweest.
...
3 sets van 8-12 reps te doen,
...
squats ... 60 kilo
...
BenchPress deed ik met 20 kilo
...
Deadlifts, 60 kilo
...
Zwaarder is wat anders dan dikker lijken.quote:Op dinsdag 11 november 2008 20:24 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Nou toen ik een half jaartje trainde werd ik sowieso zwaarder doordat ik meer at maar dat had waarschijnlijk ook iets met het trainen te maken!
Biergist/zink.quote:Op zaterdag 15 november 2008 15:18 schreef Yuin het volgende:
Ik post hier eigenlijk nooit, maar toch een vraag die ik nergens beantwoord zie:
Heb al behoorlijke tijd last van acne, en door me voeding (veel eiwitten i guess) is het nog stukje verergerd. Slik nu sinds een weekje Roaccutane (zwaar medicijn tegen acne wat hier vast wel bekend is) en ben even gestopt met me voedingschema en de acne is al aan het verdwijnen, nou is alleen me vraag het volgende:
Volgens de dokter moest ik maar eens ophouden met me voedingsschema (daar kreeg ik immers acne van), maaaaaar
Is het niet slimmer om juist nu alles te gaan eten waar je acne van krijgt? Dat wil zeggen, nu juist brinta met melk pakken, kwark etcetera. Wanneer ik er dan niks van krijg is het duidelijk dat de Roaccutane werkt. Wanneer ik nou juist geen voedingsschema volg heb je juist kans dat als je weer begint het weer terugkomt lijkt mij?
Misschien mensen hierzo met hetzelfde probleem?
Hitt.quote:Op zondag 30 november 2008 21:09 schreef Mendeljev het volgende:
Ik ga na ruim een jaar KT ook cardio opnemen in mijn schema. Ik sprak met wat gasten die erbij zweren. Tegen de 40 aan en ze breken PR na PR. Aangezien mijn conditie echt zwaar bagger is zal het voor mij extra effect hebben denk ik. Alleen jammer dat je minder energie overhoudt voor de KT zelf..
Haha benen trainen is goed voor je test, en dus voor de rest van je lichaam.quote:Op vrijdag 21 november 2008 08:16 schreef Rigital het volgende:
[..]
[..]
Stelletje beachboys. Trainen jullie de benen ook niet te zwaar omdat ze anders te dik worden?
Hoezo ga je spier verbranden bij Litt?quote:Op maandag 26 januari 2009 11:58 schreef Hobbelpaardpoep het volgende:
Bij Litt van langer dan 30 min verbrand je meer spier dan vet. Bij kortere Litt zet het te weinig zoden aan de dijk. 20 min goede Hitt en je bent kapot. Plus dat Hitt ook nog een tijdje na je training doorwerkt, Litt niet.
Bij langer dan een half uur verkloot je je test., mede omdat je bijnierschors uitgeput raakt. Bij minder dan een half uur is het aantal cal te weinig om effect te hebben.quote:Op maandag 26 januari 2009 12:07 schreef Koert het volgende:
[..]
Hoezo ga je spier verbranden bij Litt?
Klopt wel wat je zegt, maar je geeft geen antwoord op mijn vraag. Wat heeft test. ermee te maken? Na 30min LIIT verbrandt je nog echt geen eiwitten.quote:Op maandag 26 januari 2009 12:25 schreef Hobbelpaardpoep het volgende:
[..]
Bij langer dan een half uur verkloot je je test., mede omdat je bijnierschors uitgeput raakt. Bij minder dan een half uur is het aantal cal te weinig om effect te hebben.
ik quote van een andere site;
Je verbrandt altijd energie uit twee bronnen: koolhydraten en vetten. Bij een activiteit met een dermate lage hartslag verschuift de focus van koolhydraten naar vetten, en heb je dus wat dat betreft de "optimale vetverbrandingsintensiteit". Per sessie zul je hierbij dus het meeste vet verbranden.
Vet verbranden is echter een complexer proces dan sec het verbranden van vet. Immers, ook als je het volledige kcal tekort uit koolhydraten zou halen door alleen HIIT te doen (en ik hierbij even negeer dat je ook iets aan vetten verbrandt met HIIT), zul je vet verliezen.
Je zegt nu dat je lichaam niet herstelt na een training, behalve de glycogeen voorraad.quote:De calorieën die je hebt verbrand en weer eet komen namelijk terug in je glycogeen, en worden niet gebruikt voor andere functies om je lichaam te onderhouden. In wezen bouw je dus een kcaltekort, en dit tekort uit zich in, jawel, vetverlies.
quote:Op zaterdag 31 januari 2009 10:45 schreef mister_popcorn het volgende:
Mja. Wordt er nog n beetje getraind dan?
Ik ga vandaag weer, wil de overhead squat weer oppakken. Iemand anders die deze oefening doet? Ik kom altijd wel erg ver met mijn knieën voor mijn voeten uit, dus daarom ben ik er maar mee gestopt. Misschien nog meer op vorm letten.
ja heb net wat gelezen erover en daar was het ook oefening baart kunst. Misschien dat ik eerst ook te snel te veel wilde, en gewoon eens een maand lang elke training enkele lichte setjes overhead squats moet doen.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 10:52 schreef Fugie het volgende:
[..]
Enige wat ik merkte is dat ik echt overdreven aan de flexibiliteit in mijn onderrug/heupen moest werken.
Mijn rust weken bestaan vaak uit 1 x boksen, 1 x squashen en als het weer het toelaat 1 x wat hardlopen.quote:Op zondag 1 februari 2009 14:26 schreef JoeyT het volgende:
Ik heb voor het eerst in jaren weer 6 weken perfect getraind en ga nu mijn allereerste week rust in. Hebben jullie hier ervaring mee en hoe deelde je die 'rust' in. Ik wil er een actieve rust van maken. Zat te denken aan 15 hh en dan gewoon wat leuke apparaten pakken. Misschien wat meer de nadruk op cardio, bv roeien en rennen.
Hoe doen jullie dit?
Ik kan de verleiding wel weerstaan;). Ik heb flink wat progressie geboekt de afgelopen tijd, maar mn spieren worden wat stijver. En merk dat ik wat meer moe ben.quote:Op zondag 1 februari 2009 14:47 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Mijn rust weken bestaan vaak uit 1 x boksen, 1 x squashen en als het weer het toelaat 1 x wat hardlopen.
Een ding heb ik wel geleerd, blijf uit de gym weg want anders ben je binnen no-time weer bezig met "normaal" trainen.
Trouwens wel goed van je om een rustweek te pakken, mijn lichaam (fysiek en mentaal) reageert er echt prima op.
quote:Op zondag 1 februari 2009 15:14 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ik kan de verleiding wel weerstaan;). Ik heb flink wat progressie geboekt de afgelopen tijd, maar mn spieren worden wat stijver. En merk dat ik wat meer moe ben.
Dit is ook mijn eerste bewuste rustweek ooit. Voorheen durfde ik het niet aan. Maar ik heb nu zo goed getraind en gegeten, dat ik mezelf te kort doe als ik het niet zou pakken.
Ik laat jullie het weten hoe het gegaan is.
Denk ook dat ik idd wat leuke sporten ga doen. Tennis, zwemmen, hardlopen.
Ja inderdaad.quote:Op maandag 2 februari 2009 11:20 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Sowieso, van alleen maar gewichten word je ook maar n stijve hark.
Er is geen "beter". Het hangt grotendeels af van wat jij wil eten na het trainen. Als jij reeds je avondmaal hebt genuttigd, en dan gaat trainen en daarna bereid bent om weer een flinke maaltijd weg te zetten is dat niet verkeerd.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 16:08 schreef Ziewoarut het volgende:
Wat is eigenlijk beter?
Óf vlak voor het avondeten krachttraining gaan doen?
Óf anderhalf uur na het avondeten (20:00 uur) en dan na het trainen zoveel mogelijk goed voedsel na binnen proppen en dan gaan slapen?
Tijdens het trainen verbrand je uiteraard koolhydraten (glycogeen). Ze zijn ook nodig voor spieropbouw en herstel van je lichaam, namelijk je glycogeen aanvullen. Overschot aan koolhydraten wordt omgezet in vet. Glycogeen zit deels in je spieren, gebonden aan water. Misschien dat je dat ziet in de spiegel. Staar je niet dood op eiwitten om spierbundels te kweken, je hebt ook koolhydraten nodig. 't liefst trage.quote:Op maandag 9 februari 2009 09:38 schreef Pappie_Culo het volgende:
1. Wat is de exacte rol van koolhydraten bij de spieropbouw. Ik merk namelijk een duidelijk verschil tussen mijn fysieke gesteldheid met hoge en lage(re) koolhydraat inname. Zodra ik meer koolhydraten eet word ik dikker qua vet, maar zwellen m'n spieren ook zichtbaar op. Een week een ander dieet en flink beulen en je ziet het al.
Heeft dit ook een tastbaar voordeel bij het trainen, of beperkt dit zich tot een tijdelijk leukigheidje voor voor de spiegel of een puur psychish verschijnsel zonder enige verdere reeele waarde?
quote:2. Ik trainde vorig jaar bij mijn toenmalige werkgever, waar ze een klein zaaltje hadden volgestauwd met apparatuur en vrije gewichten. Je kon er benchen met dumbells, maar als je een barbell wou gebruiken dan hadden ze alleen zo'n machine met van die geleidende stangen erop (de naam kom ik zo gauw niet op, maar is over het algemeen iets wat je vooral bij squatten gebruikt lijkt me).
Nou begrijp ik dat je door daarmee te benchpressen bepaalde kleine spieren helemaal verwaarloost, maar het leuke is dan wel weer dat je je helemaal kunt focussen op de kracht. Ik merkte destijds dat ik daar veel profijt bij had qua (grote) spierontwikkeling.
Mijn vraag is: is het zinnig om het benchpressen op zo'n apparaat aan je routine met vrije gewichten toe te voegen, al is het maar eens in de 2, 3 weken om alles er uit te persen wat er in zit?
Of kun je het beter volledig bij de vrije gewichten laten?
Alvast bedankt
glycogeen houdt dus ook vocht vast in je spieren? Dan zal dat het zijn inderdaad.quote:Op maandag 9 februari 2009 13:33 schreef Koert het volgende:
[..]
Tijdens het trainen verbrand je uiteraard koolhydraten (glycogeen). Ze zijn ook nodig voor spieropbouw en herstel van je lichaam, namelijk je glycogeen aanvullen. Overschot aan koolhydraten wordt omgezet in vet. Glycogeen zit deels in je spieren, gebonden aan water. Misschien dat je dat ziet in de spiegel. Staar je niet dood op eiwitten om spierbundels te kweken, je hebt ook koolhydraten nodig. 't liefst trage.
Dat doe ik normaal ook, gaat me nu puur om het feit dat die barbell feitelijk geen vrij gewicht is.quote:Deze laat ik aan iemand anders over - ik zou dumbell en barbell afwisselen om je lichaam steeds weer een andere impuls te geven.
Ja hoor.quote:Op maandag 9 februari 2009 14:27 schreef Alessandro het volgende:
kun je whey shakes van 2 verschillende merken en smaken met elkaar mengen??
Kan prima.quote:Op maandag 9 februari 2009 14:27 schreef Alessandro het volgende:
kun je whey shakes van 2 verschillende merken en smaken met elkaar mengen??
1) ik heb gezocht en gevonden. Na een klein consult bij She, die mij aanraadde om meteen na het trainen vol op de carbs te gaan, en bij latere maaltijden de focus op eiwit ga ik best primaquote:Op maandag 9 februari 2009 09:38 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ben sinds 2 weken eindelijk weer aan het trainen, met groen licht van de fysio (heb een ongelukje gehad begin november met als huidig resultaat een zeer instabiele pols). Valt me alleszins mee moet ik zeggen. Heb de afgelopen 2 weken 5 keer full body gedaan (en daar heb ik doorgaans echt een hekel aan) en het gaat allemaal best aardig - kracht neemt explosief toe en ik zal volgende week ook weer eens gaan wegen (ben uitgestapt op 88,8KG, kwam van +- 78 KG).
Maar nu zit ik met twee vragen:
1. Wat is de exacte rol van koolhydraten bij de spieropbouw. Ik merk namelijk een duidelijk verschil tussen mijn fysieke gesteldheid met hoge en lage(re) koolhydraat inname. Zodra ik meer koolhydraten eet word ik dikker qua vet, maar zwellen m'n spieren ook zichtbaar op. Een week een ander dieet en flink beulen en je ziet het al.
Heeft dit ook een tastbaar voordeel bij het trainen, of beperkt dit zich tot een tijdelijk leukigheidje voor voor de spiegel of een puur psychish verschijnsel zonder enige verdere reeele waarde?
2. Ik trainde vorig jaar bij mijn toenmalige werkgever, waar ze een klein zaaltje hadden volgestauwd met apparatuur en vrije gewichten. Je kon er benchen met dumbells, maar als je een barbell wou gebruiken dan hadden ze alleen zo'n machine met van die geleidende stangen erop (de naam kom ik zo gauw niet op, maar is over het algemeen iets wat je vooral bij squatten gebruikt lijkt me).
Nou begrijp ik dat je door daarmee te benchpressen bepaalde kleine spieren helemaal verwaarloost, maar het leuke is dan wel weer dat je je helemaal kunt focussen op de kracht. Ik merkte destijds dat ik daar veel profijt bij had qua (grote) spierontwikkeling.
Mijn vraag is: is het zinnig om het benchpressen op zo'n apparaat aan je routine met vrije gewichten toe te voegen, al is het maar eens in de 2, 3 weken om alles er uit te persen wat er in zit?
Of kun je het beter volledig bij de vrije gewichten laten?
Alvast bedankt
Lijkt nergens op. Ga voor een solide fullbody.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:50 schreef Ziewoarut het volgende:
Heren, na 3 maanden nauwelijks getraind te hebben wil ik het vanaf nu weer serieus gaan aanpakken.
Ik heb zelf hetvolgende schema in mijn hoofd:
Maandag: Borst, tricep, buik
Dinsdag: rust
Woensdag: Conditie, benen, schouders, rug, bicep
Donderdag: rust
Vrijdag: Borst, benen, tricep
Zondag: Buik, schouders, bicep
De week erna
Maandag: rust
Dinsdag: borst, conditie, benen rug, tricep
Woensdag: rust
Donderdag schouders, buik, bicep, benen
Rest van de week: rust
What do you guys think?
A what?quote:Op maandag 9 februari 2009 21:37 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Lijkt nergens op. Ga voor een solide fullbody.
Hehe geef niet. Kijk eens op forum.dutchbodybuilding.com Daar kan je alles vinden over BB.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:47 schreef Ziewoarut het volgende:
[..]
A what?![]()
Sorry ben nog best een nieuwerd in het wereldje
full body, dwz per training (min of meer) je gehele lichaam aanpakken dmv een groot gedeelte van je training te laten bestaan uit zware compounds en body weight oefeningen. (wat compounds en verschillende bodyweight oefeningen zijn mag je zelf even opzoeken!).quote:Op maandag 9 februari 2009 21:47 schreef Ziewoarut het volgende:
[..]
A what?![]()
Sorry ben nog best een nieuwerd in het wereldje
Gatverdamme.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:34 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
1) ik heb gezocht en gevonden. Na een klein consult bij She, die mij aanraadde om meteen na het trainen vol op de carbs te gaan, en bij latere maaltijden de focus op eiwit ga ik best prima![]()
Ik maak na het trainen een shake, met 0.5 - 1 L melk, 150 gram havermout, 1 grote banaan of 2 kleintjes, 1 ons pindakaas en 50 gram whey. Werkt prima. Vroeger was het of pizza, of meer op eiwit gericht met whey shake, blik tonijn en 1 banaan oid.
Mjah, ik wil anderen ook weer niet gaan lastigvallen om bij mij te komen spotten. Ga in de nabije toekomst wellicht met een maatje van me trainen, maar wil nu eerst rustig zelf weer zover mogelijk opbouwen zonder problemen. En zoals ik al zei... kan nu toch niet met de barbell in de weer.quote:2) Zolang je dezelfde inzet toont als bij vrije gewichten als bij apparaten dan zijn vrije gewichten altijd beter.
Bij benchen kan je eventueel een spotter gebruiken, of bij een barbell net iets minder gas geven en iets meer op volume trainen en met losse dumbells wel 100% (en meer) geven.
Rustweken zijn de shit.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:39 schreef JoeyT het volgende:
Ik heb mijn eerste training na 9 dagen rust gehad en heb PR's gebroken. Ben benieuwd wat me te wachten staat deze nieuwe periode.
Dit was mijn eerste ingeplande rustperiode ooit. En blijf het nu om de 6 weken doen. Ook psychologisch erg fijn aangezien ik nu weer helemaal gemotiveerd ben om hard te trainen!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:37 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Rustweken zijn de shit.
Bij mij gebeurt al het spannende in de 3-4 weken na een rustperiode. Daarna word ik ook nauwelijks meer sterker. Neem om de 6 tot 10 weken een week rust, afhankelijk van hoe de agenda er uitziet en hoe lekker het gaat. Gaat het kut? Weekje rust.
Dit is denk ik nog meer dan je kan wensenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 18:06 schreef E- het volgende:
Weet iemand of er toevallig ook leuke/handige software te verkrijgen is wat betreft krachttraining? Ik heb wel eens wat gevonden, maar dat was allemaal niets. Dit heet Open Fitness.
Ben dus op zoek naar een applicatie waar ik bijvoorbeeld de gewichten e.d. in kan vullen en dan dmv grafieken de (mogelijke) progressie kan bekijken.
Ja, van hardgekookte eieren krijg je teelbalkanker.quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:08 schreef Ziewoarut het volgende:
Trouwens, ik eet me ongeveer 1 keer in de 2 dagen een hardgekookt eitje. Is dit eigenlijk ongezond?
Nee hoor.Volgens mij is het nu zelf wetenschappelijk bewezen dan elke dag eieren niet slecht voor de gezondheid is.quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:08 schreef Ziewoarut het volgende:
Trouwens, ik eet me ongeveer 1 keer in de 2 dagen een hardgekookt eitje. Is dit eigenlijk ongezond?
geenszins. Eitjes zijn prima, mits je maar kookt of bakt.quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:08 schreef Ziewoarut het volgende:
Hoezo dat dan?quote:Op woensdag 11 februari 2009 17:15 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
geenszins. Eitjes zijn prima, mits je maar kookt of bakt.
Rauw is de voedingswaarde ook 'n stuk minder helaas.
Ik meen dat ik ergens las dat in één hardgekookt ei 8 gram eiwitten zaten. Agja het is toch in een paar happen weg, niet duur en ik vind het ook nog eens lekkerquote:Op woensdag 11 februari 2009 15:38 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Nee hoor.Volgens mij is het nu zelf wetenschappelijk bewezen dan elke dag eieren niet slecht voor de gezondheid is.
Weet niet of je het voor sporten doet, maar in 1 ei zit niet veel eiwit.
jij bent toch dat scharminkel dat iedereen vraagt welk kapsel je moet gaan nemenquote:Op zaterdag 14 februari 2009 15:32 schreef Salt_Seafood het volgende:
Jullie zullen me vanaf nu dagelijks zien! Ik heb een maand niet kunnen sporten door een operatie en vanaf maandag mag ik eindelijk weer!
Ik was net 3 maanden bezig en ben dus nog echt een beginner, maar qua kennis zit ik wel verder!
Nu alleen nog keihard trainen! En goed eten natuurlijk!
en dus mag ik niet proberen breder te worden?quote:Op zaterdag 14 februari 2009 15:35 schreef muay-toy het volgende:
[..]
jij bent toch dat scharminkel dat iedereen vraagt welk kapsel je moet gaan nemen
Haha oke dan, nou dat heb ik de eerste 2 maanden dus helemaal fout gegaan, toen had het dus een averechts effect!quote:Op zaterdag 14 februari 2009 16:05 schreef Pappie_Culo het volgende:
Nee man, alleen brede gasten mogen proberen nóg breder te worden
Goed eten, veel eten, steeds eten. Hoe magerder je bent hoe meer dat opgaat volgens mij.
quote:Op zaterdag 14 februari 2009 16:31 schreef muay-toy het volgende:
Je moet gewoon van die roze gewichtjes van 2,5kg kopen bij de kruidvat en dan elke dag 5 minuten voor de spiegel
Welke kennis heb je dan waarmee je je onderscheidt van een beginnerquote:Op zaterdag 14 februari 2009 16:10 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
Haha oke dan, nou dat heb ik de eerste 2 maanden dus helemaal fout gegaan, toen had het dus een averechts effect!ik post zo ff mn trainingsschema!
Voornamelijk over voeding.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 16:40 schreef Koert het volgende:
[..]
Welke kennis heb je dan waarmee je je onderscheidt van een beginner? En laat je schema idd 's zien.
ik zou ook meer compounds doen, die harder aanpakken dan 3 x 8. Verder mis ik pull ups, en zou ik sowieso de upright row eruit halen. Levensgevaarlijke oefening voor je polsen, zeker als je nog andere sporten ernaast doet.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 16:57 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
Voornamelijk over voeding.
Maandag;
borst biceps
plat bankdrukken
incline db press
incline/flat db flyes
barbell curl
db preacher curl
db hammer curl
Dinsdag;
Quads hamstrings kuiten
Full squat
Legpress
Lunges
Leg curl
Seated Calves/Standing Calves
woensdag rust
Donderdag;
Schouders triceps
Db press
db side raises
Upright row
Smal bankdrukken
dippen
Extensions/touw?
Vrijdag;
Rug achterkant schouders
deadlift
latpulldown breed
db row
bent over row
seated row
reversed flyes
3x 8 van alles.
mja. Het maakt mi niet zoveel uit wat n beginner doet voor oefeningen, zolang de intensiteit en voeding maar in orde zijn. Als hij dit kan en wil dan is dat toch prima. De squat en DL zitten erin, en dat is al heel wat.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 07:06 schreef Rigital het volgende:
Wat is het nut van ingewikkelde schema's voor beginners?
nog twee snelle kanttekingen. Ik zou geen t-bar-rows doen (blijf het herhalen), maar dat ding is echt vragen om problemen bij je polsen, die vrij snel zichtbaar worden als je nog n andere sport ernaast beoefent.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 00:11 schreef FixYou het volgende:
Wat denken jullie van dit schema?
Monday: Legs, calves
Tuesday: Chest, Triceps
Wednesay: Back, Biceps
Thursday: Shoulders, Forearms
Friday: Legs, calves
BACK
Deadlifts
Barbell Rows
T-Bar Rows
Pull-Ups
BICEPS
Barbell Curls
Incline Curls
Preacher Curls
CHEST
Incline Bench Press- Barbell or Dumbbell
Flat Bench Press- Barbell or Dumbbell
Dips- lean more forward, to hit your chest more - I don't think declines are necessary, because flat bench and dips will hit your lower chest enough
TRICEPS
Close Grip Bench- hands should be spaced about 8-12 inches apart
Skull Crushers/Lying Tricep Extensions
Dips- with your body more upright
LEGS
Squats-(king of all exercises)
Straight Leg Deadlifts-(can be done with a slight bend)
Leg Press
DELTS
Military Press- Barbell or Dumbbell
Push Press
Nooit van gehoord. Enige boek wat ik echt interessant vond op dit gebied was Power van Bompa.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 13:25 schreef everlast08 het volgende:
Vraagje:
Ben bezig met het lezen van Burn The Fat Feed The Muscle van Tom Venuto.
Iemand hier het boek gelezen en zo ja, wat zijn jullie meningen/ ervaringen?
Veel over gehoord op DBB. Daar wordt het bijna gezien als de bijbel voor het cutten.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 13:25 schreef everlast08 het volgende:
Vraagje:
Ben bezig met het lezen van Burn The Fat Feed The Muscle van Tom Venuto.
Iemand hier het boek gelezen en zo ja, wat zijn jullie meningen/ ervaringen?
tja, er is een verschil tussen ziek worden/net ziek zijn geweest en je slapjes voelen. Als ik me slapjes voel ga ik wel, en begin gewoon met laag gewicht complexen ed te doen (meerdere oefeningen in 1, bijvoorbeeld front squat, cleans, rows, zonder barbel los te laten). Ergo, flink werken en flink zweten. Binnen de korste keren voel ik me dan weer prima.quote:Op woensdag 25 februari 2009 14:04 schreef Pappie_Culo het volgende:
Vandaag geen training... voel me niet zo jofel.
Hoe zijn de meesten hier daarin? Koste wat kost het programma volgen, of schuiven naar gelang het uitkomt?
Ik train persoonlijk nooit als ik me echt slapjes voel. Zonde van de inzet, morgen weer een dag.
ik ga wel trainen maar dat komt vooral omdat ik maar 2 dagen in de week tijd heb. Ik train dan gewoon licht en rustig. wanneer je je slap voelt voel je je slap. Niet raar proberen te doen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 14:04 schreef Pappie_Culo het volgende:
Hoe zijn de meesten hier daarin? Koste wat kost het programma volgen, of schuiven naar gelang het uitkomt?
Ik train persoonlijk nooit als ik me echt slapjes voel. Zonde van de inzet, morgen weer een dag.
Ik hou m'n rustpols geregeld bij, verhoogde rustpols is een rustigere training. Moet je wel een beetje ervaring mee hebben, rustpols kan ook stijgen door stress of de temperatuur.quote:Op woensdag 25 februari 2009 14:04 schreef Pappie_Culo het volgende:
Dit is de reden dat ik fullbody train. Voel ik me een keer niet zo lekker dan ligt niet meteen mn hele schema in de war.quote:Op woensdag 25 februari 2009 14:04 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik heb momenteel alle tijd, dus is momenteel ook wel erg makkelijk voor mijquote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:59 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Dit is de reden dat ik fullbody train. Voel ik me een keer niet zo lekker dan ligt niet meteen mn hele schema in de war.
Bedoel meer. Als je een 5-daagse split doet, dan nis het al erg lastig om 1 training te missen. Doe je fullbody dan maakt dat weinig uit omdat je toch elke keer alle spieren pakt.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 13:31 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ik heb momenteel alle tijd, dus is momenteel ook wel erg makkelijk voor mij
5-daagse split wordt lastig ja...quote:Op vrijdag 27 februari 2009 14:36 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Bedoel meer. Als je een 5-daagse split doet, dan nis het al erg lastig om 1 training te missen. Doe je fullbody dan maakt dat weinig uit omdat je toch elke keer alle spieren pakt.
Overigens vind ik fullbody sowieso een stuk beter werken voor mij dan welke split dan ook.
Hoe trainen jullie?
Ok ja zo'n soort schema heb ik ook lang gehad. Alleen pakte ik schouders meestal volledig bij benen.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 14:43 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
5-daagse split wordt lastig ja...
Ik train standaard 3 dagen. Momenteel m'n standaard riedeltje eigenlijk.
Dag 1: borst, triceps, buik
Dag 2: benen, schouders, buik
Dag 3: Rug, achterkant schouders, biceps
Weinig spannends, maar wel mijn ideale manier van trainen. Meer dagen betekent dat ik de intensiteit omlaag moet gooien. Fullbody vind ik wat te zwaar voor m'n schouders (in verleden blessures gehad) omdat de frequentie van de belasting daardoor enorm omhoog gaat.
Ik wissel het schema soms wel af met een weekje full body, of een weekje tegenliggende spiergroepen samen trainen, maar verder veranderen alleen de oefeningen echt regelmatig.
Waarom niet? Waarschijnlijk doet hij meer oefeningen bij de grotequote:Op vrijdag 27 februari 2009 14:57 schreef Koert het volgende:
Waarom pak je de grote spieren in je lichaam (rug, benen) even vaak als de kleine biceps / triceps?
Omdat ik anders nog lig te verkrampen van de vorige sessiequote:Op vrijdag 27 februari 2009 14:58 schreef JoeyT het volgende:
Wat bedoel je trouwens met intensiteit omlaag gooien bij fullbody?
Omdat ik niet anders gewend benquote:Op vrijdag 27 februari 2009 14:57 schreef Koert het volgende:
Waarom pak je de grote spieren in je lichaam (rug, benen) even vaak als de kleine biceps / triceps?
Dat gaat allemaal prima met fullbody. Overigens durf ik zelfs te beweren dat wanneer het om sterker te worden gaat je meer hebt aan fullbody. Wat betreft massa aanzetten zijn de meningen flink verdeeld.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:03 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Omdat ik anders nog lig te verkrampen van de vorige sessie
Ik heb wel een week nodig voor herstel. Als ik graag snel sterker wil worden (hetgeen nu het geval is overigens, ben ook pas sins kort weer bezig na lange tijd van inactiviteit) soms zelfs anderhalve week om echt tot het gaatje te kunnen gaan met zwaarder gewicht.
Dan zal ik idd wel gewoon nog te veel doen.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:08 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Dat gaat allemaal prima met fullbody. Overigens durf ik zelfs te beweren dat wanneer het om sterker te worden gaat je meer hebt aan fullbody. Wat betreft massa aanzetten zijn de meningen flink verdeeld.
Bij fullbody moet je gewoon het volume aanpassen. Dus vandaar dat ik nog maar 1 set doe.
Creatine heb je in deze situatie helemaal niets aan.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:50 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Hoort hier niet helemaal thuis in dit topic, aangezien ik er niet opgepompt hoef bij te lopen, maarr heb vandaag een potje creatine gehaald.
Ik heb namelijk een kleine 3 maanden terug mijn scheenbeen gebroken en nu is m'n (gebroken) linkerbovenbeen bijna 2x zo dun als m'n rechter. Dat wil ik weer een beetje gelijk trekken door 4x per week zo'n half uur op de hometrainer te zitten (dit deed ik overigens al 3 weken na de breuk, want er zit een pin in m'n been). Maar de vooruitgang gaat me net niet snel genoeg (kan nu 40% meer wattage trappen, dan de eerste paar keren na de breuk).
Mijn vraag is eigenlijk, hoe lang gebruiken jullie creatine achtereen alvorens even te stoppen met het gebruik ervan? 6 weken gebruiken en dan 2 weken niet?! Op internet lees ik daar nogal wat tegenstrijdigheden over namelijk.
Die oplaadfase (met de verhoogde dosering) schijnt niet echt nodig te zijn las ik, heeft alleen effect op de zeer korte termijn.
Maar een antwoord op de vraag is te lastigquote:Op zondag 1 maart 2009 14:25 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Creatine heb je in deze situatie helemaal niets aan.
Creatine kan je year-round gebruiken. Oplaadfase is inderdaad niet nodig.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:50 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Hoort hier niet helemaal thuis in dit topic, aangezien ik er niet opgepompt hoef bij te lopen, maarr heb vandaag een potje creatine gehaald.
Ik heb namelijk een kleine 3 maanden terug mijn scheenbeen gebroken en nu is m'n (gebroken) linkerbovenbeen bijna 2x zo dun als m'n rechter. Dat wil ik weer een beetje gelijk trekken door 4x per week zo'n half uur op de hometrainer te zitten (dit deed ik overigens al 3 weken na de breuk, want er zit een pin in m'n been). Maar de vooruitgang gaat me net niet snel genoeg (kan nu 40% meer wattage trappen, dan de eerste paar keren na de breuk).
Mijn vraag is eigenlijk, hoe lang gebruiken jullie creatine achtereen alvorens even te stoppen met het gebruik ervan? 6 weken gebruiken en dan 2 weken niet?! Op internet lees ik daar nogal wat tegenstrijdigheden over namelijk.
Die oplaadfase (met de verhoogde dosering) schijnt niet echt nodig te zijn las ik, heeft alleen effect op de zeer korte termijn.
Waarbij je wel mag stellen dat hij bij duurtraining overbodig is.quote:Op zondag 1 maart 2009 17:48 schreef LedZep het volgende:
[..]
Creatine kan je year-round gebruiken. Oplaadfase is inderdaad niet nodig.
Maatje van mij doet ook wedstrijden.quote:Op zondag 1 maart 2009 17:26 schreef Magnetronmaaltijd_ het volgende:
Hard aan het trainen (en afzien) voor mijn 1e wedstrijd op 29 maart! 5 dagen in de week trainen doe ik sowieso al, maar nu ook extreem op voeding letten! Ik ben benieuwd hoe ik eindig straks
Ik zat in de trein. Creatine heb je wat aan bij een korte krachtsinspanning (ookal wordt daar ook door sommigen aan getwijfeld). Dus bij krachttraining, sprinten etc heb je er wat aan. Bij duursporten is het effect 0. Dus op je hometrainer heb je er niets aan tenzij je je 10 seconden op sprintquote:Op zondag 1 maart 2009 17:16 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Maar een antwoord op de vraag is te lastig?
Overigens doe ik nog lichte krachttraining. ongeveer anderhalf a 2 uur verspreidt over een week.
Succes man! Heb altijd respect voor de discipline die je nodig hebt.quote:Op zondag 1 maart 2009 17:26 schreef Magnetronmaaltijd_ het volgende:
Hard aan het trainen (en afzien) voor mijn 1e wedstrijd op 29 maart! 5 dagen in de week trainen doe ik sowieso al, maar nu ook extreem op voeding letten! Ik ben benieuwd hoe ik eindig straks
De lol snap ik wel. Als ik in de sportschool sta vergelijk ik mezelf ook met anderen.quote:Op maandag 2 maart 2009 11:04 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Maatje van mij doet ook wedstrijden.
Die gast is echt huge en ziet er goed uit, maar hij krijgt nauwelijks poot aan de grond.
Persoonlijk zie ik de lol er niet van in, maar evengoed veel succes! Hoop dat je het beter doet dan hij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hardloper.
IG @webkim
Mjah, ik heb dat minder. Want met wie moet ik vergelijken? Er traint vanalles bij mij en met verschillende doeleinden.quote:Op maandag 2 maart 2009 11:06 schreef JoeyT het volgende:
[..]
De lol snap ik wel. Als ik in de sportschool sta vergelijk ik mezelf ook met anderen.
Ik vergelijk me gewoon met de mensen die naast me staan. WIe een beter lichaam heeftquote:Op woensdag 4 maart 2009 17:58 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Mjah, ik heb dat minder. Want met wie moet ik vergelijken? Er traint vanalles bij mij en met verschillende doeleinden.
Ik vergelijk met mezelf. Maar ik moet er eerlijk bijzeggen dat ik bij zo'n wedstrijd niets te zoeken zou hebben. Wellicht zou ik het anders zien als dat wel zo was, maar zo hoog ligt mijn lat ook niet echt.
Train nu om weer terug te komen op m'n niveau van voor m'n blessure maar ook voor therapeutische doeleinden (heb een flinke polsblessure). En verder zie ik wel.
Ik ben niet zo hardcore zeg maar. Zie het vooral als een hele leuke hobby en een stukje regelmaat en doelstelling in m'n weekinrichting (als in hoe ik de tijd besteed, niet de weekopname afdeling)
quote:Op zaterdag 7 maart 2009 15:50 schreef mister_popcorn het volgende:
vraagje: Heeft het zin om bijvoorbeeld 1 dag na een zware training een whey shake te nemen? Die dag na de training train/sport je niet. Ik weet dat whey erg geschikt is voor pre/post workout voeder vanwege de snelle eiwitten, maar mocht het lichaam niet direct vragen om snelle eiwitten, heeft whey dan nog steeds zin?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoals te zien wissel ik het gebruik van apparaten en losse gewichten af in voornamelijk Benen-Rug enerzijds en Schouders-Borst-Biceps-Triceps anderzijds. Ik wil proberen de aparaten er zo veel mogelijk uit te filteren puur omdat ik denk dat je daarmee spiergroepen 'isoleert' en omdat ik losse gewichten uitdagender vind + meer plezier aan beleef. Voor rug ligt deadliften natuurlijk voor de hand en leg press zou vervangen moeten worden door sqaut. Iemand nog meer ideeën voor rug oefeningen?
quote:Op maandag 9 maart 2009 19:49 schreef DurumDoner het volgende:
Hoi
Net begonnen met fitness, train in een 3-dagen schema;
Dag 1 Borst - Triceps - Buik
Dag 2 Rug - Biceps
Dag 3 Schouders - Benen - Buik
Dag 4 rust
SchemaIk zie dat je teveel borstoefeningen hebt. Ik zou 1 press eruit gooien en om de week afwisselen. Dus week 1 Benchpress en de week daarop Dumbell Press. Je doet nu dubbelop werk. Maximaal 16 sets voor de borstSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoals te zien wissel ik het gebruik van apparaten en losse gewichten af in voornamelijk Benen-Rug enerzijds en Schouders-Borst-Biceps-Triceps anderzijds. Ik wil proberen de aparaten er zo veel mogelijk uit te filteren puur omdat ik denk dat je daarmee spiergroepen 'isoleert' en omdat ik losse gewichten uitdagender vind + meer plezier aan beleef. Voor rug ligt deadliften natuurlijk voor de hand en leg press zou vervangen moeten worden door sqaut. Iemand nog meer ideeën voor rug oefeningen?![]()
quote:Op maandag 9 maart 2009 19:49 schreef DurumDoner het volgende:
Hoi
Net begonnen met fitness, train in een 3-dagen schema;
Dag 1 Borst - Triceps - Buik
Dag 2 Rug - Biceps
Dag 3 Schouders - Benen - Buik
Dag 4 rust
SchemaIk heb het al eerder gevraagd, maar waarom gaan beginners toch met zo'n ingewikkeld schema aan de slag? Doe gewoon 3x per week FB.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoals te zien wissel ik het gebruik van apparaten en losse gewichten af in voornamelijk Benen-Rug enerzijds en Schouders-Borst-Biceps-Triceps anderzijds. Ik wil proberen de aparaten er zo veel mogelijk uit te filteren puur omdat ik denk dat je daarmee spiergroepen 'isoleert' en omdat ik losse gewichten uitdagender vind + meer plezier aan beleef. Voor rug ligt deadliften natuurlijk voor de hand en leg press zou vervangen moeten worden door sqaut. Iemand nog meer ideeën voor rug oefeningen?
Goed plan.quote:Op maandag 9 maart 2009 22:40 schreef Magnetronmaaltijd_ het volgende:
[..]
Ik zie dat je teveel borstoefeningen hebt. Ik zou 1 press eruit gooien en om de week afwisselen. Dus week 1 Benchpress en de week daarop Dumbell Press. Je doet nu dubbelop werk. Maximaal 16 sets voor de borst
Ik zie niet echt wat er ingewikkeld aan is.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 08:10 schreef Rigital het volgende:
[..]
Ik heb het al eerder gevraagd, maar waarom gaan beginners toch met zo'n ingewikkeld schema aan de slag? Doe gewoon 3x per week FB.
Borst 5 oefeningen> teveelquote:Op dinsdag 10 maart 2009 12:42 schreef Magnetronmaaltijd_ het volgende:
Een split schema zoals dit is ook goed voor een beginner, zo ben ik ook begonnen 2 jaar geleden. Zolang ie niet teveel oefeningen voor een spiergroep doet, zoals ik zoveel beginners zie doen.
Benen kunnen maximaal 16-20 sets hebben, en voor de kleinere spiergroepen (Biceps, Triceps, Kuiten, Borst, Schouders) kun je beter 12 sets doen. Maar dat kan nog wel eens verschillen per persoon.
Dat van die 5 borstoefeningen zei ik al. Je ziet me toch ook nergens beweren dat je 4 oefeningen voor de triceps moet doen? En 3 oefeningen voor de biceps kan, maar dat verschilt per persoon.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 13:11 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Borst 5 oefeningen> teveel
Triceps 4> teveel
Biceps 3> teveel
Slecht schema
Ik val je ook niet aan hoorquote:Op dinsdag 10 maart 2009 13:16 schreef Magnetronmaaltijd_ het volgende:
[..]
Dat van die 5 borstoefeningen zei ik al. Je ziet me toch ook nergens beweren dat je 4 oefeningen voor de triceps moet doen? En 3 oefeningen voor de biceps kan, maar dat verschilt per persoon.
Benen en rug zijn grootste spiergroepen. Zou ik er 4 voor doen. Borst en schouders 3. Biceps en triceps 2 (zeker als je ze na respectievelijk rug en borst doet.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 13:29 schreef DurumDoner het volgende:
Meestal pak ik per spiergroep 3/4 oefeningen. Niet elke oefening komt elke training terug. Maar dat het ik idd niet aangegeven.
Nee nee ik bedoel er verder ook niks meequote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:08 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ik val je ook niet aan hoor. Ik geef slechts commentaar op het schema.
Thanks, klinkt ook wel logisch eigenlijk.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:10 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Benen en rug zijn grootste spiergroepen. Zou ik er 4 voor doen. Borst en schouders 3. Biceps en triceps 2 (zeker als je ze na respectievelijk rug en borst doet.
Less is more... Met een 3-delige split zou ik 4 keer trainen. 6 keer per week slaat sowieso nergens op als je naturel traint. Ik groei het best op 4 keer. En ik moet mijzelf ook tegenhouden om mer te trainen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 18:43 schreef DurumDoner het volgende:
Overigens kan het toch geen kwaad om 3 dagen op rij te trainen? Als ik elke dag andere spiergroepen train? Heb laatste tijd toch tijd zat dus zit er aan te denken om gewoon 5-6 x per week te gaan.Ben ook heel gemotiveerd.
Vind het een prima schema behalve de zaterdag. Je doet woensdag borst en dan zaterdag weer? Waarom begin je dan op zaterdag niet gewoon weer opnieuw met je schema. Dus zaterdag weer schouders, zondag rust maandag benen, dinsdag borst etc etc.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:14 schreef Magnetronmaaltijd_ het volgende:
Mijn schema:
Maandag: Schouders, buik
Dinsdag: Benen, kuiten
Woensdag: Borst, biceps, onderarmen
Donderdag: rust
Vrijdag: Rug, Triceps, buik
Zaterdag: Borst of benen, kuiten
Zondag: rust
Ben 19, naturel en zit nu op 81 kg, droog.
Oss te ver weg? Ik train bij active (nu excellent health, erg goede sportschoolquote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:45 schreef Pompiedompie het volgende:
Weet er toevallig iemand een goede (bodybuilding) sportschool in Veghel/Uden (No-Bra) (of zeer directe omgeving) ?
Heb zowat alle sportscholen hier gebeld, maar bijna geen een heeft de mogelijkheid tot goede fullbody met vrije gewichten.. het is of met een smith, of met andere apparaten, en woorden als deadlift en standing press worden ze bang van. Ik wil serieus gaan werken aan m'n lichaam dmv het rippetoe schema, alleen ik kan geen geschikte sportschool vinden!
Omdat mijn borst ietwat achterloopt. Ik concentreer me vooral op de bovenkant borst, en doe maar 3 oefeningen (12 sets dus) voor de borst.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:41 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Vind het een prima schema behalve de zaterdag. Je doet woensdag borst en dan zaterdag weer? Waarom begin je dan op zaterdag niet gewoon weer opnieuw met je schema. Dus zaterdag weer schouders, zondag rust maandag benen, dinsdag borst etc etc.
Ok je moet natuurlijk doen wat goed aanvoelt. Misschien komt het dat ik eerder te veel een spier train dan te weninig. Als een spiergroep niet meekomt is dat vaker door hm te vaak aanpakken.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:15 schreef Magnetronmaaltijd_ het volgende:
[..]
Omdat mijn borst ietwat achterloopt. Ik concentreer me vooral op de bovenkant borst, en doe maar 3 oefeningen (12 sets dus) voor de borst.
Veghel een hardcore gym? Lijkt me sterk.. In uden zit wel een Hardcore, maar aangezien ik 100% gewichtennoob ben lijkt het me niet verstandig daar te beginnen, gezien de afwezigheid van begeleiding.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:20 schreef tomaad het volgende:
[..]
Oss te ver weg? Ik train bij active (nu excellent health, erg goede sportschool) Veghel schijnt ook een goede hardcore gym te zitten naar verluid
Oh ik vind die mannen ook heus niet eng. Ik denk alleen, juist omdat het een hardore gym is, die gasten daar puur komen om kei hard te trainen, en niet op een naab zitten te wachten die vraagt hoe die moet deadliften..quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:24 schreef DurumDoner het volgende:
Je kan best wat vragen aan de grote gasten die daar lopen hoor. Zijn gerust niet eng. En weten er bovendien vaak meer vanaf dat de gemiddelde instructeur.
You couldnt be more wrongquote:Op woensdag 11 maart 2009 18:30 schreef Pompiedompie het volgende:
[..]
Oh ik vind die mannen ook heus niet eng. Ik denk alleen, juist omdat het een hardore gym is, die gasten daar puur komen om kei hard te trainen, en niet op een naab zitten te wachten die vraagt hoe die moet deadliften..
Ben dan eigenlijk ook van plan ergens een paar weken/maanden te oefeningen onder de knie te krijgen, en dan in een powerrack thuis te gaan trainen.
Jij kan je meer in de shiny "kijk-mijn-nieuwe-adidas-joggingbroek-sfeer" vinden?quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:41 schreef tomaad het volgende:
[..]
You couldnt be more wrongToen ik begon waren er zelfs big-guys die mij uit zichzelf kwamen vertellen dat ik het fout deed. Ook zij zijn immers ooit als n00b begonnen. Het is wel zo dat er bij die hardcore gyms een sfeertje hangt waar ik zelf geen fan van ben.
Flash Gym - Den Boschquote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:45 schreef Pompiedompie het volgende:
Weet er toevallig iemand een goede (bodybuilding) sportschool in Veghel/Uden (No-Bra) (of zeer directe omgeving) ?
Heb zowat alle sportscholen hier gebeld, maar bijna geen een heeft de mogelijkheid tot goede fullbody met vrije gewichten.. het is of met een smith, of met andere apparaten, en woorden als deadlift en standing press worden ze bang van. Ik wil serieus gaan werken aan m'n lichaam dmv het rippetoe schema, alleen ik kan geen geschikte sportschool vinden!
ja uiteraard met een barbell, tenzij jij dumbells hebt van 50 kg en hoger in je gymquote:Op woensdag 18 maart 2009 21:23 schreef Rigital het volgende:
Doe je dat met een barbell?
Zo ja: hou je die wel stabiel met een hand?
En met hoeveel gewicht doe je zo'n suitcase deadlift?
je kan droge tonijn toch ook gewoon ketchup of je eigen sausje op doen??quote:Op dinsdag 24 maart 2009 10:24 schreef Fugie het volgende:
btw ik weet niet of het hier al voorbij gekomen was, maar voor mensen die droge tonijn niet zo aantrekkelijk vinden:
[ afbeelding ]
Tonijn stukjes in light mayonaise 160g
Energie: 1051kj/251kcal
Eiwitten: 31.2g
Koolhydraten: 4.5g
Vetten: 12g
Het fabeltje gaat wel dat er in je eigen sausje ook veel eiwitten zittenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:49 schreef Alessandro het volgende:
[..]
je kan droge tonijn toch ook gewoon ketchup of je eigen sausje op doen??
Netto schiet je daar niet veel mee op, natuurlijkquote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:28 schreef kleinelievewolff het volgende:
[..]
Het fabeltje gaat wel dat er in je eigen sausje ook veel eiwitten zitten
mensen die curlen in het squatrek als ik iets moet doen vraag ik altijd vriendelijk op te zouten, daar wacht ik niet op. En verder kan je er prima trainen, hoe vroeger hoe beter, of rond zessen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:36 schreef no-look het volgende:
Straps, beetje jammer hoor
Heb eindelijk eens getraind bij UVT. Niet heel uitgebreid maar de eerste indruk is... tjah. Niet zo relaxed als mijn huidige gym, beter dan de gym waar ik eerder trainde. Er zijn halters en genoeg schijven en meer heeft een mens niet nodig. Maar het is wat druk en het curl-in-squatrek gehalte ligt hoog.
daaromquote:Op vrijdag 27 maart 2009 12:34 schreef Alessandro het volgende:
Heb ook zweethanden en zonder straps of handschoenen gaat echt niet werken., Mensen die geen last hebben van zweethanden hebben makkelijk praten.
wat was het oude niveau?quote:Op zaterdag 28 maart 2009 09:17 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Leuk topic!
Ik train sinds 8 weken weer na een half jaar uit de roulatie te zijn geweest. 3 keer in de week aan de ijzers en 1 a 2 keer in de week kickboksen.
Valt me op dat het terugkomen op het oude niveau vrij rap gaat, maar ook met een hoop pijntjes en ongemakken. Komende weken maar eens aankijken of ik niet iets te hard ga.
Nou, tot schrijfs he?
En nu?quote:Op zaterdag 28 maart 2009 13:19 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
89 KG
1.81m
vetpercentage rond de 12%
Was eind augustus 2008.
quote:Op zaterdag 28 maart 2009 13:52 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Geen flauw benul... ik vergeet me steeds te wegen, en eerst durfde ik het niet
Raar, maar mischien ook omdat ik mij om de dag weeg en verwacht dat iedereen dat doetquote:
Ik normaal ook, maar ik kijk nu meer naar m'n vooruitgang qua kracht eigenlijk.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 14:25 schreef Alessandro het volgende:
[..]
Raar, maar mischien ook omdat ik mij om de dag weeg en verwacht dat iedereen dat doet
Is het squat rack "stuk" of heb je een verkeerde sportschool uitgezocht?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:34 schreef 1517 het volgende:
Bah, ik haat mijn sportschool. Ben de laatste tijd in een smith machine aan het squatten
Omdat ik weet dat het in het begin toch ff aankijken is. De dokter zal hoogstens pijnstilling voorschrijven en entueel fysiotherapie. 80% van de hernias gaan uit zichzelf weer over, gewoon goed blijven bewegen en niet teveel belasten.quote:Op maandag 30 maart 2009 21:55 schreef Rigital het volgende:
Waarom niet direct naar de huisarts of fysiotherapeut?
Ik zit bij F4F (quote:Op dinsdag 31 maart 2009 07:31 schreef Rigital het volgende:
[..]
Is het squat rack "stuk" of heb je een verkeerde sportschool uitgezocht?
(welkom. btw)
F4Fquote:Op woensdag 1 april 2009 16:12 schreef 1517 het volgende:
[..]
Ik zit bij F4F (), er is geen squat rek. Er is 1 losse halter en die ligt bij het bankdrukken.
Ik squat in een smith machine omdat de halter vaak bezet is.
Er is nog iets wat ik wou vragen, als ik deadlift (wat ik veels te weinig doe) vind ik het zo raar om die halter weer naar de grond te brengen. Dit voelt zo vreemd
Ik wist van te voren al wel dat F4F niet de beste sportschool was. Voordat ik een dure sportschool uitkoos wou ik eerst zeker weten of fitness wel wat voor mij is.quote:Op woensdag 1 april 2009 16:25 schreef Rigital het volgende:
[..]
F4F![]()
![]()
Waar woon je? Dan kunnen we een echte gym adviseren.
In zo'n gym kun je echt niks.
M.b.t. deadlift: doe je dat nou met een dumbbell of met een barbell? Laat je het gewicht gecontroleerd, niet te snel zakken?
Heel herkenbaarquote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:17 schreef BoNi het volgende:
Het traplopen, uit bed stappen, in de auto stappen etc. etc. is weer een heerlijke opgave, gister de benen getraind
Tevens een tvp om hier eens mee te lezen.
aan het cutten van 96 naar 84?? Liep jij met 12 kg vet teveel rond dan? Massive. Misschien de volgende x in de bulk idd iets beter opletten?quote:Op donderdag 2 april 2009 00:51 schreef Semargofni het volgende:
Hier maar weer eens een kijkje nemen.
Tijdje terug aan het cutten geweest van 96 terug naar zo'n 84, inmiddels bezig met een push pull benen schema en weer aan het bulken. Hoewel ik het nu rustiger aan doe kwa voeding.
wachten todat de barbell vrij komt en hacksquats doen, meteen deadlifts erna. Hacksquats zijn geweldig voor je grip.quote:Op woensdag 1 april 2009 16:12 schreef 1517 het volgende:
[..]
Ik zit bij F4F (), er is geen squat rek. Er is 1 losse halter en die ligt bij het bankdrukken.
Ik squat in een smith machine omdat de halter vaak bezet is.
Er is nog iets wat ik wou vragen, als ik deadlift (wat ik veels te weinig doe) vind ik het zo raar om die halter weer naar de grond te brengen. Dit voelt zo vreemd
Alleen het staartje van mee gepakt. Lijkt me wel bijzonder kut als je dijbenen continu tegen elkaar wrijven...quote:Op zaterdag 11 april 2009 16:09 schreef Rigital het volgende:
vanavond op Nederland 3 om 20:25: Louis Theroux weird weekends
Merk je daar ook echt wat van? Ik ben sinds kort ook weer begonnen met trainen en denk er ook over na om het kwartiertje cardio op te nemen in het schema. Sommige zweren er echt bij namelijk.quote:Op zaterdag 4 april 2009 21:51 schreef Fugie het volgende:
Ik loop tegenwoordig nog een kwartier hard na mijn training.
Ik doe altijd 5 minuutjes fietsen met flinke weerstand (behalve als ik benen moet gaan trainen) en 5 minuutjes roeien.quote:Op zondag 12 april 2009 15:47 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Merk je daar ook echt wat van? Ik ben sinds kort ook weer begonnen met trainen en denk er ook over na om het kwartiertje cardio op te nemen in het schema. Sommige zweren er echt bij namelijk.
Als je gewoon goed eet, hard traint en goed je rust pakt, is het echt niet erg om in het weekend een biertje of 2 te pakken. Af en toe helemaal lamzuipen is ook niet schadelijk, zolang je het niet elk weekend doet. Bier heeft de eigenschap vocht vast te houden, en dat is voor serieuze bodybuilders niet fijn. Maar ja, Schwarzenegger stond er ook om bekend regelmatig bier te drinken NA zijn training.quote:Op dinsdag 14 april 2009 00:21 schreef Vertibird het volgende:
Ik ben sinds kort begonnen met het kweken van wat spieren, niet alleen voor het visuele maar ook om sterkere armen te krijgen, ik merk namelijk vaak dat ik minder kracht in mijn armen heb dan dat ik zou willen. Maar nu ben ik erg benieuwd naar de effecten van alcohol, en vooral bier! Ik heb namelijk een normaal gewicht (80kg/192cm/18 jaar) en toch heb ik last van een bierbuik(je). Maar wat zijn de effecten van bier (en alcohol) nog meer? Remmen ze de spiergroei? Met alle informatie op internet kan ik door de bomen het bos niet meer zien
Het is wel behoorlijk inspannend, vooral omdat ik niet traag kan lopenquote:Op zondag 12 april 2009 15:47 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Merk je daar ook echt wat van? Ik ben sinds kort ook weer begonnen met trainen en denk er ook over na om het kwartiertje cardio op te nemen in het schema. Sommige zweren er echt bij namelijk.
Ik heb een groot deel gezien, echt niet normaal die vrouwenquote:Op zondag 12 april 2009 11:53 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Alleen het staartje van mee gepakt. Lijkt me wel bijzonder kut als je dijbenen continu tegen elkaar wrijven...
(vette docu's overigens, die Theroux is)
Mwa, ik drink elk weekend wel 'iets' meer dan een biertje of twee. Misschien op 'normale' uitgaansavonden voortaan maar aan de cola/bitter lemon of Red Bull te gaan. Ben afgelopen zaterdag al een keer gaan stappen zonder al te veel te drinken en het had sowieso een goede invloed op de zondagochtend daarop, dus dat was sowieso voor herhaling vatbaarquote:Op dinsdag 14 april 2009 04:00 schreef Magnetronmaaltijd_ het volgende:
[..]
Als je gewoon goed eet, hard traint en goed je rust pakt, is het echt niet erg om in het weekend een biertje of 2 te pakken. Af en toe helemaal lamzuipen is ook niet schadelijk, zolang je het niet elk weekend doet. Bier heeft de eigenschap vocht vast te houden, en dat is voor serieuze bodybuilders niet fijn. Maar ja, Schwarzenegger stond er ook om bekend regelmatig bier te drinken NA zijn training.
Staat deze ook op het internet?quote:Op zondag 12 april 2009 11:53 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Alleen het staartje van mee gepakt. Lijkt me wel bijzonder kut als je dijbenen continu tegen elkaar wrijven...
(vette docu's overigens, die Theroux is)
Dat is zeker mooiquote:Op dinsdag 14 april 2009 12:44 schreef Vertibird het volgende:
[..]
Mwa, ik drink elk weekend wel 'iets' meer dan een biertje of twee. Misschien op 'normale' uitgaansavonden voortaan maar aan de cola/bitter lemon of Red Bull te gaan. Ben afgelopen zaterdag al een keer gaan stappen zonder al te veel te drinken en het had sowieso een goede invloed op de zondagochtend daarop, dus dat was sowieso voor herhaling vatbaar
Breekt creatine af?quote:Op dinsdag 14 april 2009 16:52 schreef Magnetronmaaltijd_ het volgende:
[..]
Dat is zeker mooinog even een tip: Mocht je creatine gebruiken, vermijd dan bier, Red Bull, koffie, cola en de rest waar Cafeïne in zit. Dit breekt creatine alleen maar af.
Afbreken volgens mij ook niet. Omdat er minder vocht in het lichaam is, zal er dus minder vocht aan een creatine molecuul hangen.quote:Op woensdag 15 april 2009 13:29 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Breekt creatine af?
Het is vochtafdrijvend en gaat daarom niet samen. Maar afbreken? Nooit van gehoord.
Dat weet ikquote:Op woensdag 15 april 2009 15:23 schreef devl1nsect het volgende:
Wat hij zegt is wel waar. Crea nooit in combi met vochtafdrijvende produkten ivm kramp en huiduitdroging
Tijdelijke profijt IMHO. Leuk om crea te gebruiken. Wanneer je het niet gebruikt, zul je het ook fysiek zien en merken aan je krachtinspanning.quote:Op woensdag 15 april 2009 16:27 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Dat weet ik
Ik gebruik sowieso nauwelijks creatine meer, al kun je er zeker profijt van hebben.
Heb ik geen last van hoor.quote:Op woensdag 15 april 2009 17:02 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Tijdelijke profijt IMHO. Leuk om crea te gebruiken. Wanneer je het niet gebruikt, zul je het ook fysiek zien en merken aan je krachtinspanning.
Mwah, als je tegen een plafond aanzit kan het je wel helpen er door heen te komen. Het verschilt per persoon, maar er zijn er die er qua kracht en uithoudingsvermogen op vooruit gaan.quote:Op woensdag 15 april 2009 17:02 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Tijdelijke profijt IMHO. Leuk om crea te gebruiken. Wanneer je het niet gebruikt, zul je het ook fysiek zien en merken aan je krachtinspanning.
Ben het helemaal met je reactie eens. Hangt natuurlijk van de persoon af. Dan zal het een verschilletje kunnen maken. Wanneer je het niet constant gebrukt, zul je minder zwaar worden van het vocht.quote:Op woensdag 15 april 2009 19:21 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Mwah, als je tegen een plafond aanzit kan het je wel helpen er door heen te komen. Het verschilt per persoon, maar er zijn er die er qua kracht en uithoudingsvermogen op vooruit gaan.
Dat kan net het verschilletje maken natuurlijk.
Maar van constant gebruik zie ik het nut ook niet in eerlijk gezegd.
WTF 30 tot 60 biertjes per weekend??quote:Op donderdag 16 april 2009 17:55 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Grootste probleem om serieus aan m'n figuur te werken is toch wel de bierconsumptie. Meestal toch wel 30 tot 60 bier per weekend.
30 tot 60 bier! !!!! Dat drink ik nog niet in een maandquote:Op donderdag 16 april 2009 17:55 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
In principe zou creatine altijd moeten blijven werken. Het is immers een lichaamseigen stof, waarvan je van nature eigenlijk altijd wat te weinig binnen krijgt (of je moet 3 kg biefstuk op een dag eten), om je 'lichaam er mee vol te laden'.
Grootste probleem om serieus aan m'n figuur te werken is toch wel de bierconsumptie. Meestal toch wel 30 tot 60 bier per weekend. Maar met 80 kg bij 1m91 is dat nog niet zo'n groot probleem gelukkig. Alleen vetpercentage ligt wel te hoog, kan alleen m'n bovenste blokjes zien. Heb je dan iets van 20%, of valt daar zo niks over te zeggen?!
Hoeveel sets doen jullie eigenlijk per oefening? Las namelijk dat het weinig zin heeft om meer dan 2 sets (1 warm up 50% van je max, 10-15 reps, en daarna 1 waarbij je kapot gaat in 8-12 reps) te doen. Ik probeer dat nu zelf in ieder geval ook het aantal sets zo laag mogelijk te houden (en het gewicht dus zo hoog mogelijk). Scheelt in ieder geval weer wat tijd en maakt het wat leuker, omdat je zo makkelijker aan meer verschillende oefeningen toekomt per training.
Ik ben wel even benieuwd naar waar je dit gelezen hebt en de onderbouwing van deze conclusie. Heb je een linkje naar het artikel?quote:Op donderdag 16 april 2009 17:55 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Hoeveel sets doen jullie eigenlijk per oefening? Las namelijk dat het weinig zin heeft om meer dan 2 sets (1 warm up 50% van je max, 10-15 reps, en daarna 1 waarbij je kapot gaat in 8-12 reps) te doen. Ik probeer dat nu zelf in ieder geval ook het aantal sets zo laag mogelijk te houden (en het gewicht dus zo hoog mogelijk). Scheelt in ieder geval weer wat tijd en maakt het wat leuker, omdat je zo makkelijker aan meer verschillende oefeningen toekomt per training.
In het kort komt het er op neer dat je door maar intensief genoeg te trainen hetzelfde bewerkstelligt als wanneer je meer volume draait op een lagere intensiteit.quote:Op vrijdag 17 april 2009 11:58 schreef BoNi het volgende:
[..]
Ik ben wel even benieuwd naar waar je dit gelezen hebt en de onderbouwing van deze conclusie. Heb je een linkje naar het artikel?
Trey brewerquote:Op vrijdag 17 april 2009 21:01 schreef Modus het volgende:
Iemand een idee hoe deze meneer ook alweer heet?.
[ afbeelding ]
mooie bovenbenenquote:Op vrijdag 17 april 2009 21:01 schreef Modus het volgende:
[ afbeelding ]
Ik houd dus gewoon 1, tot 2 sets (2 sets voor de compound, 1 voor de isolatie oefeningen). Hier misschien een nog een leuk upperbody/lowerbody split - schemaatje met daarin oefeneningen waar je alleen dumbells en voor sommige oefeningen een bankje voor nodig hebt, wat ik gemaakt heb:quote:The ACSM Weight Training Guidelines state more than one set may elicit slightly greater strength gains but additional improvement is relatively small (ACSM 1995). Studies demonstrating marginal improvements in strength with more sets typically use one exercise per muscle. Split programs performed by experienced weight trainers typically incorporate two or more exercises per muscle group. Fleck and Kramer's review of the literature suggests the optimal number of total sets are between 2 and 5 sets (Fleck & Kraemer, 1997). A second set seems understandable since a warm up set may allow greater intensity for the the following workout set (Shellock & Prentice, 1985).
Many scientific studies demonstrate one set is almost effective as multiple sets, if not just as effective in strength and muscle hypertrophy (Starkey, Pollock, et. al. 1996). These studies have been criticized for using untrained subjects. Hass et. al. (2000) compared the effects of one set verses three sets in experienced recreational weightlifters. Both groups significantly improved muscular fitness and body composition during the 13 week study. Interestingly, no significant differences were found between groups for any of the test variables, including muscular strength, muscular endurance, and body composition.
A few maverick fitness authorities and professional bodybuilders have advocated high-intensity, very low-volume training. Author Jones, the founder of Nautilus and MedX weight training equipment, was one of the early pioneers of single-set training. In the 1980's, Casey Viator, the youngest Mr. America and Mr. Olympia contestant, and Mike Mentzer, Mr. Universe and Mr. Olympia contestant, promoted the high-intensity, low-volume training. More recently, Dorian Yates, several-time Mr. Olympia, reportedly performed only a warm-up set and one or occasionally two workout sets throughout his off-season training.
Weight training components (intensity, duration, frequency) are somewhat inversely proportionate to one another (I*D*F). This model suggests if one component is decreased, increasing one or both of the other components may make up for this loss. For example, by training each muscle group every 4 days instead of every 3 days (decreased frequency), the number of exercises or sets may be increased (increased duration), or the amount of weight may be increased (increased intensity).
Intensity is the least forgiving of the three components, if intensity is decreased for a time, strength and muscle mass gains will likely deteriorate. Increasing frequency or duration can not make up for a decrease of intensity. Furthermore, intensity will be unintentionally decreased if duration is too great. Each additional set or exercise performed in a workout decreases the amount of weight that can be used. If someone is aware they have yet several sets and many exercises to perform, they will hold back and not put full effort early in the workout. By the time they have completed the first part of their workout, they are unable to put full intensity in the remainder of their workout because of fatigue of all the exercises and sets they had just performed. Since muscular endurance is not a limiting factor with a low-volume program, greater weight can be used.
A progressive intensity program seems to be the key factor in strength development and, consequentially, muscle building (or muscle mass restoration). Weight training intensity also seems to be the key component for fat loss (also see high repetition burn more fat myth). Not only can anaerobic activity utilizes calories for several hours after training (see HIIT), but restoration of muscle mass increases calories expended at any activity level, even during rest. These common goals can be obtained by doing the most within the least number of sets and exercises. Specifically, this involves performing as many repetitions as possible within the repetition range of the workout set: one repetition short of failure or compromising exercise form (see weight training guidelines).
By performing an additional set (50% to 100% more sets) only 0 to 5% more progress will be observed. Each additional set yields even less progress to a point of diminishing return. The time saved with an abbreviated weight training program can often be used more wisely elsewhere in a program. More aerobics should be performed if fat loss, toning, or cardiovascular conditioning is a goal. Duration is a more important component with aerobics exercise. Alternatively, more sports-specific training can be performed if improvement of athletic ability is a goal. In addition, more rest can be take between sets if strength is a goal. Finally, more time can be spent recuperating after workouts, decreasing the stagnant or injurious effects of overtraining.
There is less need to divide the body into as many groups when designing a split program. Each muscle group can be worked with greater frequency, more than just once a week as many high-volume programs force you to perform. In addition, more rest days can be implemented for greater recovery, as in the case of a two day split workout performed 4 days per week.
Those who are used to a program implementing multiple sets and/or a many exercises are usually skeptical about performing so few sets. Veterans of the old school may not feel confident they will experience gains with less sets and exercises. They had been introduced to and grown accustom to traditional training. Some may even react violently at the proposition of incorporating such a abbreviated method of training. They may defend their methods to justify all the time and effort they had spent training at higher volumes throughout the years.
If an individual is accustomed to a high-volume program it may be very difficult psychologically to perform only a warm-up set and one workout set. It may take months until the veteran is used to the low-volume, progressively-intense training. The individual who is used to performing multiple sets and many exercises for each muscle group is initially unable to perform a workout set at a great intensity. They have taught themselves, almost unconsciously, to hold back since they are used to performing many exercises and sets. It may require months to teach the body to push itself more intensely. In addition, the type of fatigue experienced after the high- intensity, low-volume training is different than the traditional high-volume training. Until they are able to generate more intensity in their workouts many may feel they are not achieving a productive workout based on this initial lack of fatigue.
Een 3 dagen split is wel wat moeilijker, vooral omdat je voor je benen eigenlijk al 1 dag nodig hebt. Wat je KAN doen is: benen en schouders combineren, en dan te beginnen met je benen natuurlijk. Of je dan nog optimaal je schouders kan trainen ligt aan je intensiteit van je benentraining.quote:Op zondag 19 april 2009 11:24 schreef aussieaussie het volgende:
Is er iemand die mij kan helpen:
Ik doe op dit moment de volgende 4 day split:
dag 1 (borst/tri)
incline bench 4
flat bench 3
decline bench 3
Cable Cross 4
Close grip bench 4
seated overheid extension 2
Laying ez bar extension 2
dag 2 (benen)
squat 4
press 2
extension 2
romanian dead lift 4
lying curl 4
standing calf 2
seated calf 2
2x3 ab oefeningen
dag 3 (schouders)
upright row 2
dumbell press 4
lat raises (zijwaards) 2
seated lat raises (zijwaards, voorover geleund)
behind the back shrug 4
incline shrug 4
2x3 ab oefeningen
dag 4 (rug/bi)
upright row (voorover leunend)4
t bar row 2
seated cable row 2
chin up 4
straight arm pull down 4
barbell curl 3
drag curl 3
incline curl 2
preacher curl 2
hammer curl 2
Nu wil ik echter naar een 3 day spit gaan omdat het me te veel begint te worden ivm rugby training/wedstrijden/sprint training en werk.
Het is dus mijn doel om kracht en massa op te bouwen zonder snelheid en lenigheid te verliezen. In verband met rugby zijn mijn belangrijkste spiergroepen schouders benen en abs (om impact op te vangen en om kracht mee te zetten als ik tackel en door iemand heen probeer te lopen.
Heeft er iemand tips voor mij?
Waarom niet 3x in de week full body? Ik train ook veel naast KT, en vind dat vele malen prettiger dan een sp[lit, omdat je niet bij je normale sport de dag daarna met een compleet afgeragde spiergroep aankomt zetten.quote:Op zondag 19 april 2009 11:24 schreef aussieaussie het volgende:
Is er iemand die mij kan helpen:
Ik doe op dit moment de volgende 4 day split:
Nu wil ik echter naar een 3 day spit gaan omdat het me te veel begint te worden ivm rugby training/wedstrijden/sprint training en werk.
Het is dus mijn doel om kracht en massa op te bouwen zonder snelheid en lenigheid te verliezen. In verband met rugby zijn mijn belangrijkste spiergroepen schouders benen en abs (om impact op te vangen en om kracht mee te zetten als ik tackel en door iemand heen probeer te lopen.
Heeft er iemand tips voor mij?
Mc Hammerquote:Op vrijdag 17 april 2009 21:01 schreef Modus het volgende:
[ afbeelding ]
Spuit Elfquote:Op vrijdag 17 april 2009 21:01 schreef Modus het volgende:
terwijl ik in andere boeken lees, en van andere mensen hoor dat dat wel kan?!quote:It’s physiologically impossible to lose fat and gain muscle at the same moment in
time. You can't gain muscle in a calorie deficit and you can't lose fat in a calorie surplus,
it's that simple.
De informatie in de OP + de links waar naar verwezen wordt moeten je toch een stuk verder kunnen helpen.quote:Op woensdag 22 april 2009 00:56 schreef Noshiba het volgende:
Waar kan ik ergens info vinden over voedingsschema's?
Want ik train met zwaardere gewichten dan die super brede kerels maar ikzelf ben nog een skinny whiteboy. Dus zou door middel van voeding wat groter willen worden.
op trainingsdagen een (niet al te groot) carb overschot, op geen trainingdagen up de proteine en down the carbs. Het gaat volgens mij niet even hard als een massive bulk, maar weet ook niet wat je doelen zijn.quote:Op dinsdag 21 april 2009 10:47 schreef MoltiSanti het volgende:
Ik ben al geruime tijd bezig met veel sporten en met name ook verantwoord te eten.
Af en toe lees ik ook wat literatuur omdat het hele principe van werken aan een gezond en mooi lichaam me bevalt.
In het boek, burn the fat, feed the muscle van Tom Venuto lees ik:
[..]
terwijl ik in andere boeken lees, en van andere mensen hoor dat dat wel kan?!
Wat is daarover jullie mening?
Tom zegt inderdaad in het boek dat het ook kan, via de zogenaamde zig-zag methode. Theoretisch kan het wel, maar om het in de praktijk te brengen heb je volgens mij ontzettend veel discipline en kennis (over voeding) nodig. Ik denk dat afvallen en dan vervolgens spieren aankomen beter en sneller werkt.quote:Op woensdag 22 april 2009 17:10 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
op trainingsdagen een (niet al te groot) carb overschot, op geen trainingdagen up de proteine en down the carbs. Het gaat volgens mij niet even hard als een massive bulk, maar weet ook niet wat je doelen zijn.
Als je overtollig vet hebt, schoner gaat eten... Dan raak je vet kwijt en komt er spier bij hoor.quote:Op vrijdag 24 april 2009 09:45 schreef wimpie-bosboom het volgende:
[..]
Tom zegt inderdaad in het boek dat het ook kan, via de zogenaamde zig-zag methode. Theoretisch kan het wel, maar om het in de praktijk te brengen heb je volgens mij ontzettend veel discipline en kennis (over voeding) nodig. Ik denk dat afvallen en dan vervolgens spieren aankomen beter en sneller werkt.
Ik heb persoonlijk ook het idee dat het wel kan.quote:Op vrijdag 24 april 2009 11:45 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Als je overtollig vet hebt, schoner gaat eten... Dan raak je vet kwijt en komt er spier bij hoor.
Gebeurt mij nu ook. Ik kom elke week 100 - 200 gram aan en m'n middel wordt steeds slanker (niet dat ik dik ben ofzo)
Om massa te kweken zul je boven je onderhoud moeten eten.quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:38 schreef Alessandro het volgende:
En als je nu slank wilt blijven maar wel spieren wilt kweken??
clean bulk klinkt wel interessant, als ik uitgecut ben ga ik me daar maar eens in verdiepen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:53 schreef BoNi het volgende:
[..]
Om massa te kweken zul je boven je onderhoud moeten eten.
Je kunt dit onder controle houden door niet teveel boven je onderhoud te gaan zitten en uiteraard te letten op de vetten en carbs, maar door ver boven je onderhoud te gaan zitten zou je sneller kunnen gainen, maar dit gaat dus ook ten koste van je vetpercentage.
Ik kies er zelf voor om niet al te hoog boven mijn onderhoud te gaan zitten, omdat ik het gevoel heb dat extreem bulken en cutten voor mij weinig toegevoegde waarde heeft ten opzichte van een constante 'clean' bulk, maar dat is puur persoonlijk.
Kom op man, dat kan je toch allemaal zelf wel bedenken.quote:Op zaterdag 25 april 2009 00:43 schreef Vertibird het volgende:
Ik kom even langs om wat advies te vragen mbt eten. Ik ben vrij mager van mezelf over het hele lichaam, maar heb wel een beetje een bierbuik(je). Tenminste; volgens mij komt het van het bier. Nu ben ik benieuwd wat ik het beste kan drinken. Zit dus vooral met de afweging in het weekend
Donderdag het cafe in, dus dan is er nog wel ruim voldoende keuze uit; suggesties?
Vrijdag zit ik bij vrienden, staat vaak alleen cola & bier.. suggesties?
Zaterdag: uitgaan richting discotheken, bier/frisdrank/red bull?
En daarnaast zit ik nog met de keuze voor brood & beleg, Op het moment eet ik vooral witte boterhammen met vlokken of hazelnootpasta, zijn er betere alternatieven of zou ik dit makkelijk kunnen hebben met mijn sportschema? (maandag/woensdag/vrijdag hardlopen, toch wel gemiddeld 5km op een redelijk tempo, vaak binnen de 22 minuten over heuvels. dinsdag/donderdag/zaterdag krachttraining)
Ja ietsje uit de hand gelopen maar het was het waard. Nu rustig op weg naar de 100 en dan weer iets van 10 kg cutten. Aandachtspunten zijn de quads + schouders / borst. Straks de beentjesquote:Op donderdag 2 april 2009 09:33 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
aan het cutten van 96 naar 84?? Liep jij met 12 kg vet teveel rond dan? Massive. Misschien de volgende x in de bulk idd iets beter opletten?
En ik heb de eerste baco bois gespot! Ik dacht dat ze nooit zouden komen, maar elk jaar weten ze me weer te verrassenDunner dan vroeger, en waarschijnlijk ook dommer dan vroeger, de curls vliegen je weer om de oren.
Gister ook nog nog een nieuw pr gezet, 1 x barbel row 100 kg
Wel een beetje uit blijven kijken. Bot is dan wel aan elkaar gegroeit maar de belastbaarheid is nog wel wat minder. Succes iigquote:Op woensdag 6 mei 2009 15:59 schreef 1517 het volgende:
Nog 6 dagen en dan mag mijn gips er afen direct de sportschool in!
Het gaat om mijn pink, hoop dat het allemaal mee valt. Ben bang dat de zwaardere oefeningen, waar ik eindelijk lekker mee bezig was, de eerste tijd niks wordenquote:Op woensdag 6 mei 2009 16:17 schreef JeffreyXL het volgende:
[..]
Wel een beetje uit blijven kijken. Bot is dan wel aan elkaar gegroeit maar de belastbaarheid is nog wel wat minder. Succes iig
Komt allemaal goed. Gewoon langzaam opbouwen en dan ben je zo terug op je oude niveau. Je spieren hebben een soort geheugen dus zo snel je weer gaat trainen treed deze in werking en boek je sneller vooruitgang dan normaal. Succes iigquote:Op woensdag 6 mei 2009 22:55 schreef 1517 het volgende:
[..]
Het gaat om mijn pink, hoop dat het allemaal mee valt. Ben bang dat de zwaardere oefeningen, waar ik eindelijk lekker mee bezig was, de eerste tijd niks worden
Hier niet hoor. Hier is zomer lekker doen waar ik zin in heb en ondertussen verder trainen.quote:
arm-oefeningen in een FB-schema?quote:Op donderdag 7 mei 2009 16:40 schreef Rigital het volgende:
M.b.t. mijn FB schema: ik doe het nu 2-3 weken en het bevalt mij goed.
Niet iedereen is te spreken over mijn schema: wat vinden jullie een goed FB schema?
5x5, HST en Rippetoequote:Op donderdag 7 mei 2009 16:40 schreef Rigital het volgende:
M.b.t. mijn FB schema: ik doe het nu 2-3 weken en het bevalt mij goed.
Niet iedereen is te spreken over mijn schema: wat vinden jullie een goed FB schema?
heerlijk die zomer; studeren in de UB, eind van de middag de gym in, alle baco bois die het al lang weer hebben opgegeven, geen spoorstudenten die je lastig vallen, alleen enkele diehards die wel in een te warm hok komen trainen en lekker naar huis fietsen in je korte broek en shirtje.quote:
Zwaar maar weinigquote:Op zaterdag 9 mei 2009 12:10 schreef zquing het volgende:
Hoe doen jullie dat, meer benchen? Squat kan ik 180, DL 160, maar op de bench kom ik echt niet verder dan 90 en military press wil ook echt niet hoger dan 50
Ja, dat komt vooral omdat ik toen ik nog een beginner was (en dus noob) me vooral focuste op borst, want als puberjoch wil je natuurlijk dikke pecs enzo.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 12:05 schreef Rejected het volgende:
Net als bij mij een hoge bench in vergelijking met squat en deadlift.
Maar aardige stats hoor, deadlift kan makkelijk wel iets hoger als je het elke week doet.
Inderdaad even wat minder vaak drukken (dus bijvoorbeeld 5x ipv 8x) en dan echt langzaam opbouwen. Als je vandaag 90 kg 8x kan, kun je er volgende week wel 92,5 maar dan 7x. En weer later 95 kg maar dan 5x of 6x. Als je terug wil naar 8x dan is dit ook op te bouwen zodra je geen moeite meer hebt met 95 kg 5x. Gewoon experimenteren, er bestaan wel allerlei methodes op het internet maar je moet echt vooral experimenteren.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 12:10 schreef zquing het volgende:
Hoe doen jullie dat, meer benchen? Squat kan ik 180, DL 160, maar op de bench kom ik echt niet verder dan 90 en military press wil ook echt niet hoger dan 50
meer doenquote:Op zaterdag 9 mei 2009 12:10 schreef zquing het volgende:
Shit man 6 dagen cardio, that's the way to do it! Respectquote:Op woensdag 13 mei 2009 00:37 schreef poffu het volgende:
cutten! morgen eindelijk beginnen met een heer cutschema6 dagen cardio + 3 dagen krachttraining, chill schema en lekkere recepten, beachproofover 2 maanden
Is ondertussen al m'n derde account ofzoquote:Op donderdag 14 mei 2009 18:09 schreef Rejected het volgende:
Geniet er nog maar van.
Goede username en onderschrift
http://exercise.about.com/od/abs/ss/abexercises.htmquote:Op donderdag 14 mei 2009 22:58 schreef WeerEenPassVergeten het volgende:
Wat raden jullie overigens aan voor de buikspieren? Dat vind ik echt de vervelendste spiergroep om te trainen. Dus ik zou graag wat afwisseling hiermee willen :p
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |