abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 31 januari 2009 @ 10:52:04 #26
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_65590361
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 10:45 schreef mister_popcorn het volgende:
Mja. Wordt er nog n beetje getraind dan?
Ik ga vandaag weer, wil de overhead squat weer oppakken. Iemand anders die deze oefening doet? Ik kom altijd wel erg ver met mijn knieën voor mijn voeten uit, dus daarom ben ik er maar mee gestopt. Misschien nog meer op vorm letten.

Enige wat ik merkte is dat ik echt overdreven aan de flexibiliteit in mijn onderrug/heupen moest werken.
pi_65591442
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 10:52 schreef Fugie het volgende:

[..]

Enige wat ik merkte is dat ik echt overdreven aan de flexibiliteit in mijn onderrug/heupen moest werken.
ja heb net wat gelezen erover en daar was het ook oefening baart kunst. Misschien dat ik eerst ook te snel te veel wilde, en gewoon eens een maand lang elke training enkele lichte setjes overhead squats moet doen.

Denk dat het zoiets wel zal worden, als t dan nog niet lukt kom ik wel weer verder janken
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  zondag 1 februari 2009 @ 14:26:09 #28
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_65623629
Ik heb voor het eerst in jaren weer 6 weken perfect getraind en ga nu mijn allereerste week rust in. Hebben jullie hier ervaring mee en hoe deelde je die 'rust' in. Ik wil er een actieve rust van maken. Zat te denken aan 15 hh en dan gewoon wat leuke apparaten pakken. Misschien wat meer de nadruk op cardio, bv roeien en rennen.

Hoe doen jullie dit?
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_65624494
quote:
Op zondag 1 februari 2009 14:26 schreef JoeyT het volgende:
Ik heb voor het eerst in jaren weer 6 weken perfect getraind en ga nu mijn allereerste week rust in. Hebben jullie hier ervaring mee en hoe deelde je die 'rust' in. Ik wil er een actieve rust van maken. Zat te denken aan 15 hh en dan gewoon wat leuke apparaten pakken. Misschien wat meer de nadruk op cardio, bv roeien en rennen.

Hoe doen jullie dit?
Mijn rust weken bestaan vaak uit 1 x boksen, 1 x squashen en als het weer het toelaat 1 x wat hardlopen.
Een ding heb ik wel geleerd, blijf uit de gym weg want anders ben je binnen no-time weer bezig met "normaal" trainen.

Trouwens wel goed van je om een rustweek te pakken, mijn lichaam (fysiek en mentaal) reageert er echt prima op.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  zondag 1 februari 2009 @ 15:04:21 #30
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_65625087
Ik had afgelopen week een onbedoelde rustweek (ben wezen snowboarden) en daarna was ik uitgeteld en had ik een verkoudheid en ben ik dus de hele week maar niet gegaan.

2 weken voor de wintersport had ik een minicut ingelast omdat ik toch wat vettig werd. Op wintersport ben ik vervolgens nog een kilo kwijt geraakt + mijn middelomtrek is 2 cm kleiner geworden. Morgen dus weer trainen en eindelijk weer wat meer stukjes brood mee naar mn werk (en geen honger meer dus )
  zondag 1 februari 2009 @ 15:14:35 #31
88139 JoeyT
pi_65625433
quote:
Op zondag 1 februari 2009 14:47 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Mijn rust weken bestaan vaak uit 1 x boksen, 1 x squashen en als het weer het toelaat 1 x wat hardlopen.
Een ding heb ik wel geleerd, blijf uit de gym weg want anders ben je binnen no-time weer bezig met "normaal" trainen.

Trouwens wel goed van je om een rustweek te pakken, mijn lichaam (fysiek en mentaal) reageert er echt prima op.
Ik kan de verleiding wel weerstaan;). Ik heb flink wat progressie geboekt de afgelopen tijd, maar mn spieren worden wat stijver. En merk dat ik wat meer moe ben.

Dit is ook mijn eerste bewuste rustweek ooit. Voorheen durfde ik het niet aan. Maar ik heb nu zo goed getraind en gegeten, dat ik mezelf te kort doe als ik het niet zou pakken.

Ik laat jullie het weten hoe het gegaan is.

Denk ook dat ik idd wat leuke sporten ga doen. Tennis, zwemmen, hardlopen.
pi_65649801
quote:
Op zondag 1 februari 2009 15:14 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Ik kan de verleiding wel weerstaan;). Ik heb flink wat progressie geboekt de afgelopen tijd, maar mn spieren worden wat stijver. En merk dat ik wat meer moe ben.

Dit is ook mijn eerste bewuste rustweek ooit. Voorheen durfde ik het niet aan. Maar ik heb nu zo goed getraind en gegeten, dat ik mezelf te kort doe als ik het niet zou pakken.

Ik laat jullie het weten hoe het gegaan is.

Denk ook dat ik idd wat leuke sporten ga doen. Tennis, zwemmen, hardlopen.
Sowieso, van alleen maar gewichten word je ook maar n stijve hark.
  maandag 2 februari 2009 @ 11:46:43 #33
88139 JoeyT
pi_65650576
quote:
Op maandag 2 februari 2009 11:20 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Sowieso, van alleen maar gewichten word je ook maar n stijve hark.
Ja inderdaad.

Heb me wat verder ingelezen in rustperiodes en doe hele week niets aan kracht. Vanaaf tennis .
pi_65695692
Wat is eigenlijk beter?

Óf vlak voor het avondeten krachttraining gaan doen?

Óf anderhalf uur na het avondeten (20:00 uur) en dan na het trainen zoveel mogelijk goed voedsel na binnen proppen en dan gaan slapen?
  dinsdag 3 februari 2009 @ 18:04:43 #35
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_65700009
iig zou ik niet vlak voor het avondeten gaan trainen zonder dan eerst nog wat koolhydraten te eten. Ik prefereer zelf anderhalf uur na het avondeten.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 19:47:46 #36
88139 JoeyT
pi_65704164
Ik prefereer voor het avondeten. Maar wel 1 a 1,5 uur daarvoor een goede maaltijd naar binnen te hebben gewerkt. Ik mag dan ook altijd van mezelf iets vetter avondeten
pi_65725349
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 16:08 schreef Ziewoarut het volgende:
Wat is eigenlijk beter?

Óf vlak voor het avondeten krachttraining gaan doen?

Óf anderhalf uur na het avondeten (20:00 uur) en dan na het trainen zoveel mogelijk goed voedsel na binnen proppen en dan gaan slapen?
Er is geen "beter". Het hangt grotendeels af van wat jij wil eten na het trainen. Als jij reeds je avondmaal hebt genuttigd, en dan gaat trainen en daarna bereid bent om weer een flinke maaltijd weg te zetten is dat niet verkeerd.

Ikzelf ga liever voor het avondeten trainen, en dan bij thuiskomst meteen 2 borden pasta - kip oid naar binnen schuiven, kan je later op de avond nog wat nootjes en uiteraard je bak kwark doen
pi_65738281
Hangt maar net van je doelen af, en hoe laat je gaat slapen. Duik jij om 11 uur je nest in, kom je al snel in de knoop met je maaltijden.
Don't pray for easy lifes, pray to be a stronger person.
  maandag 9 februari 2009 @ 09:38:23 #39
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_65872428
Ben sinds 2 weken eindelijk weer aan het trainen, met groen licht van de fysio (heb een ongelukje gehad begin november met als huidig resultaat een zeer instabiele pols). Valt me alleszins mee moet ik zeggen. Heb de afgelopen 2 weken 5 keer full body gedaan (en daar heb ik doorgaans echt een hekel aan) en het gaat allemaal best aardig - kracht neemt explosief toe en ik zal volgende week ook weer eens gaan wegen (ben uitgestapt op 88,8KG, kwam van +- 78 KG).

Maar nu zit ik met twee vragen:

1. Wat is de exacte rol van koolhydraten bij de spieropbouw. Ik merk namelijk een duidelijk verschil tussen mijn fysieke gesteldheid met hoge en lage(re) koolhydraat inname. Zodra ik meer koolhydraten eet word ik dikker qua vet, maar zwellen m'n spieren ook zichtbaar op. Een week een ander dieet en flink beulen en je ziet het al.

Heeft dit ook een tastbaar voordeel bij het trainen, of beperkt dit zich tot een tijdelijk leukigheidje voor voor de spiegel of een puur psychish verschijnsel zonder enige verdere reeele waarde?

2. Ik trainde vorig jaar bij mijn toenmalige werkgever, waar ze een klein zaaltje hadden volgestauwd met apparatuur en vrije gewichten. Je kon er benchen met dumbells, maar als je een barbell wou gebruiken dan hadden ze alleen zo'n machine met van die geleidende stangen erop (de naam kom ik zo gauw niet op, maar is over het algemeen iets wat je vooral bij squatten gebruikt lijkt me).

Nou begrijp ik dat je door daarmee te benchpressen bepaalde kleine spieren helemaal verwaarloost, maar het leuke is dan wel weer dat je je helemaal kunt focussen op de kracht. Ik merkte destijds dat ik daar veel profijt bij had qua (grote) spierontwikkeling.

Mijn vraag is: is het zinnig om het benchpressen op zo'n apparaat aan je routine met vrije gewichten toe te voegen, al is het maar eens in de 2, 3 weken om alles er uit te persen wat er in zit?

Of kun je het beter volledig bij de vrije gewichten laten?

Alvast bedankt
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  maandag 9 februari 2009 @ 11:13:46 #40
88139 JoeyT
pi_65874795
Vandaag weer beginnen na week (of eigenlijk 9 dagen rust). Ben benieuwd wat het met me gedaan heeft.
Merk wel dat ik minder 'strak' sta, maar ook dat de vermoeidheid uit mn lichaam is.
pi_65876518
ik heb door werk en hobby het grootste anti-bodybuild weekend ooit achter de rug. Vrijdag artiestenavond (lees: zuipen), zaterdag darttoernooi (lees: nog meer zuipen) en zondag heel de dag door een enorme kater geleefd op drie appels, vijf glazen cola en een bult koffie. Iedereen weet dat dit de ingrediënten voor ranzige PR's zijn.
pi_65878996
quote:
Op maandag 9 februari 2009 09:38 schreef Pappie_Culo het volgende:
1. Wat is de exacte rol van koolhydraten bij de spieropbouw. Ik merk namelijk een duidelijk verschil tussen mijn fysieke gesteldheid met hoge en lage(re) koolhydraat inname. Zodra ik meer koolhydraten eet word ik dikker qua vet, maar zwellen m'n spieren ook zichtbaar op. Een week een ander dieet en flink beulen en je ziet het al.

Heeft dit ook een tastbaar voordeel bij het trainen, of beperkt dit zich tot een tijdelijk leukigheidje voor voor de spiegel of een puur psychish verschijnsel zonder enige verdere reeele waarde?
Tijdens het trainen verbrand je uiteraard koolhydraten (glycogeen). Ze zijn ook nodig voor spieropbouw en herstel van je lichaam, namelijk je glycogeen aanvullen. Overschot aan koolhydraten wordt omgezet in vet. Glycogeen zit deels in je spieren, gebonden aan water. Misschien dat je dat ziet in de spiegel. Staar je niet dood op eiwitten om spierbundels te kweken, je hebt ook koolhydraten nodig. 't liefst trage.
quote:
2. Ik trainde vorig jaar bij mijn toenmalige werkgever, waar ze een klein zaaltje hadden volgestauwd met apparatuur en vrije gewichten. Je kon er benchen met dumbells, maar als je een barbell wou gebruiken dan hadden ze alleen zo'n machine met van die geleidende stangen erop (de naam kom ik zo gauw niet op, maar is over het algemeen iets wat je vooral bij squatten gebruikt lijkt me).

Nou begrijp ik dat je door daarmee te benchpressen bepaalde kleine spieren helemaal verwaarloost, maar het leuke is dan wel weer dat je je helemaal kunt focussen op de kracht. Ik merkte destijds dat ik daar veel profijt bij had qua (grote) spierontwikkeling.

Mijn vraag is: is het zinnig om het benchpressen op zo'n apparaat aan je routine met vrije gewichten toe te voegen, al is het maar eens in de 2, 3 weken om alles er uit te persen wat er in zit?

Alvast bedankt

Deze laat ik aan iemand anders over - ik zou dumbell en barbell afwisselen om je lichaam steeds weer een andere impuls te geven.
  maandag 9 februari 2009 @ 14:05:50 #43
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_65879657
quote:
Op maandag 9 februari 2009 13:33 schreef Koert het volgende:

[..]

Tijdens het trainen verbrand je uiteraard koolhydraten (glycogeen). Ze zijn ook nodig voor spieropbouw en herstel van je lichaam, namelijk je glycogeen aanvullen. Overschot aan koolhydraten wordt omgezet in vet. Glycogeen zit deels in je spieren, gebonden aan water. Misschien dat je dat ziet in de spiegel. Staar je niet dood op eiwitten om spierbundels te kweken, je hebt ook koolhydraten nodig. 't liefst trage.
glycogeen houdt dus ook vocht vast in je spieren? Dan zal dat het zijn inderdaad.
quote:
Deze laat ik aan iemand anders over - ik zou dumbell en barbell afwisselen om je lichaam steeds weer een andere impuls te geven.
Dat doe ik normaal ook, gaat me nu puur om het feit dat die barbell feitelijk geen vrij gewicht is.

Kan momenteel sowieso niets met een barbell doen omdat het te veel druk op m'n pols geeft, maar voor de toekomst vast
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  maandag 9 februari 2009 @ 14:27:33 #44
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_65880403
kun je whey shakes van 2 verschillende merken en smaken met elkaar mengen??
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
  maandag 9 februari 2009 @ 15:10:54 #45
88139 JoeyT
pi_65881896
quote:
Op maandag 9 februari 2009 14:27 schreef Alessandro het volgende:
Ja hoor.
pi_65885390
quote:
Op maandag 9 februari 2009 14:27 schreef Alessandro het volgende:
Kan prima.
Alleen als het verschillende soorten whey zijn, zal de opname-snelheid van de traagste variant gaan tellen.
pi_65892992
Heren, na 3 maanden nauwelijks getraind te hebben wil ik het vanaf nu weer serieus gaan aanpakken.
Ik heb zelf hetvolgende schema in mijn hoofd:

Maandag: Borst, tricep, buik
Dinsdag: rust
Woensdag: Conditie, benen, schouders, rug, bicep
Donderdag: rust
Vrijdag: Borst, benen, tricep
Zondag: Buik, schouders, bicep

De week erna

Maandag: rust
Dinsdag: borst, conditie, benen rug, tricep
Woensdag: rust
Donderdag schouders, buik, bicep, benen
Rest van de week: rust

What do you guys think?
pi_65894496
Enige dat me opvalt is dat je een klein spiertje zoals de biceps / triceps evenveel traint als je benen Maar ik ben geen schema bouwer... iemand anders?
pi_65894795
quote:
Op maandag 9 februari 2009 09:38 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ben sinds 2 weken eindelijk weer aan het trainen, met groen licht van de fysio (heb een ongelukje gehad begin november met als huidig resultaat een zeer instabiele pols). Valt me alleszins mee moet ik zeggen. Heb de afgelopen 2 weken 5 keer full body gedaan (en daar heb ik doorgaans echt een hekel aan) en het gaat allemaal best aardig - kracht neemt explosief toe en ik zal volgende week ook weer eens gaan wegen (ben uitgestapt op 88,8KG, kwam van +- 78 KG).

Maar nu zit ik met twee vragen:

Alvast bedankt
1) ik heb gezocht en gevonden. Na een klein consult bij She, die mij aanraadde om meteen na het trainen vol op de carbs te gaan, en bij latere maaltijden de focus op eiwit ga ik best prima
Ik maak na het trainen een shake, met 0.5 - 1 L melk, 150 gram havermout, 1 grote banaan of 2 kleintjes, 1 ons pindakaas en 50 gram whey. Werkt prima. Vroeger was het of pizza, of meer op eiwit gericht met whey shake, blik tonijn en 1 banaan oid.

2) Zolang je dezelfde inzet toont als bij vrije gewichten als bij apparaten dan zijn vrije gewichten altijd beter.
Bij benchen kan je eventueel een spotter gebruiken, of bij een barbell net iets minder gas geven en iets meer op volume trainen en met losse dumbells wel 100% (en meer) geven.
  maandag 9 februari 2009 @ 21:37:21 #50
88139 JoeyT
pi_65894930
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:50 schreef Ziewoarut het volgende:
Heren, na 3 maanden nauwelijks getraind te hebben wil ik het vanaf nu weer serieus gaan aanpakken.
Ik heb zelf hetvolgende schema in mijn hoofd:

Maandag: Borst, tricep, buik
Dinsdag: rust
Woensdag: Conditie, benen, schouders, rug, bicep
Donderdag: rust
Vrijdag: Borst, benen, tricep
Zondag: Buik, schouders, bicep

De week erna

Maandag: rust
Dinsdag: borst, conditie, benen rug, tricep
Woensdag: rust
Donderdag schouders, buik, bicep, benen
Rest van de week: rust

What do you guys think?
Lijkt nergens op. Ga voor een solide fullbody.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')