quote:Op zaterdag 31 januari 2009 10:45 schreef mister_popcorn het volgende:
Mja. Wordt er nog n beetje getraind dan?
Ik ga vandaag weer, wil de overhead squat weer oppakken. Iemand anders die deze oefening doet? Ik kom altijd wel erg ver met mijn knieën voor mijn voeten uit, dus daarom ben ik er maar mee gestopt. Misschien nog meer op vorm letten.
ja heb net wat gelezen erover en daar was het ook oefening baart kunst. Misschien dat ik eerst ook te snel te veel wilde, en gewoon eens een maand lang elke training enkele lichte setjes overhead squats moet doen.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 10:52 schreef Fugie het volgende:
[..]
Enige wat ik merkte is dat ik echt overdreven aan de flexibiliteit in mijn onderrug/heupen moest werken.
Mijn rust weken bestaan vaak uit 1 x boksen, 1 x squashen en als het weer het toelaat 1 x wat hardlopen.quote:Op zondag 1 februari 2009 14:26 schreef JoeyT het volgende:
Ik heb voor het eerst in jaren weer 6 weken perfect getraind en ga nu mijn allereerste week rust in. Hebben jullie hier ervaring mee en hoe deelde je die 'rust' in. Ik wil er een actieve rust van maken. Zat te denken aan 15 hh en dan gewoon wat leuke apparaten pakken. Misschien wat meer de nadruk op cardio, bv roeien en rennen.
Hoe doen jullie dit?
Ik kan de verleiding wel weerstaan;). Ik heb flink wat progressie geboekt de afgelopen tijd, maar mn spieren worden wat stijver. En merk dat ik wat meer moe ben.quote:Op zondag 1 februari 2009 14:47 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Mijn rust weken bestaan vaak uit 1 x boksen, 1 x squashen en als het weer het toelaat 1 x wat hardlopen.
Een ding heb ik wel geleerd, blijf uit de gym weg want anders ben je binnen no-time weer bezig met "normaal" trainen.
Trouwens wel goed van je om een rustweek te pakken, mijn lichaam (fysiek en mentaal) reageert er echt prima op.
quote:Op zondag 1 februari 2009 15:14 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ik kan de verleiding wel weerstaan;). Ik heb flink wat progressie geboekt de afgelopen tijd, maar mn spieren worden wat stijver. En merk dat ik wat meer moe ben.
Dit is ook mijn eerste bewuste rustweek ooit. Voorheen durfde ik het niet aan. Maar ik heb nu zo goed getraind en gegeten, dat ik mezelf te kort doe als ik het niet zou pakken.
Ik laat jullie het weten hoe het gegaan is.
Denk ook dat ik idd wat leuke sporten ga doen. Tennis, zwemmen, hardlopen.
Ja inderdaad.quote:Op maandag 2 februari 2009 11:20 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Sowieso, van alleen maar gewichten word je ook maar n stijve hark.
Er is geen "beter". Het hangt grotendeels af van wat jij wil eten na het trainen. Als jij reeds je avondmaal hebt genuttigd, en dan gaat trainen en daarna bereid bent om weer een flinke maaltijd weg te zetten is dat niet verkeerd.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 16:08 schreef Ziewoarut het volgende:
Wat is eigenlijk beter?
Óf vlak voor het avondeten krachttraining gaan doen?
Óf anderhalf uur na het avondeten (20:00 uur) en dan na het trainen zoveel mogelijk goed voedsel na binnen proppen en dan gaan slapen?
Tijdens het trainen verbrand je uiteraard koolhydraten (glycogeen). Ze zijn ook nodig voor spieropbouw en herstel van je lichaam, namelijk je glycogeen aanvullen. Overschot aan koolhydraten wordt omgezet in vet. Glycogeen zit deels in je spieren, gebonden aan water. Misschien dat je dat ziet in de spiegel. Staar je niet dood op eiwitten om spierbundels te kweken, je hebt ook koolhydraten nodig. 't liefst trage.quote:Op maandag 9 februari 2009 09:38 schreef Pappie_Culo het volgende:
1. Wat is de exacte rol van koolhydraten bij de spieropbouw. Ik merk namelijk een duidelijk verschil tussen mijn fysieke gesteldheid met hoge en lage(re) koolhydraat inname. Zodra ik meer koolhydraten eet word ik dikker qua vet, maar zwellen m'n spieren ook zichtbaar op. Een week een ander dieet en flink beulen en je ziet het al.
Heeft dit ook een tastbaar voordeel bij het trainen, of beperkt dit zich tot een tijdelijk leukigheidje voor voor de spiegel of een puur psychish verschijnsel zonder enige verdere reeele waarde?
quote:2. Ik trainde vorig jaar bij mijn toenmalige werkgever, waar ze een klein zaaltje hadden volgestauwd met apparatuur en vrije gewichten. Je kon er benchen met dumbells, maar als je een barbell wou gebruiken dan hadden ze alleen zo'n machine met van die geleidende stangen erop (de naam kom ik zo gauw niet op, maar is over het algemeen iets wat je vooral bij squatten gebruikt lijkt me).
Nou begrijp ik dat je door daarmee te benchpressen bepaalde kleine spieren helemaal verwaarloost, maar het leuke is dan wel weer dat je je helemaal kunt focussen op de kracht. Ik merkte destijds dat ik daar veel profijt bij had qua (grote) spierontwikkeling.
Mijn vraag is: is het zinnig om het benchpressen op zo'n apparaat aan je routine met vrije gewichten toe te voegen, al is het maar eens in de 2, 3 weken om alles er uit te persen wat er in zit?
Of kun je het beter volledig bij de vrije gewichten laten?
Alvast bedankt
glycogeen houdt dus ook vocht vast in je spieren? Dan zal dat het zijn inderdaad.quote:Op maandag 9 februari 2009 13:33 schreef Koert het volgende:
[..]
Tijdens het trainen verbrand je uiteraard koolhydraten (glycogeen). Ze zijn ook nodig voor spieropbouw en herstel van je lichaam, namelijk je glycogeen aanvullen. Overschot aan koolhydraten wordt omgezet in vet. Glycogeen zit deels in je spieren, gebonden aan water. Misschien dat je dat ziet in de spiegel. Staar je niet dood op eiwitten om spierbundels te kweken, je hebt ook koolhydraten nodig. 't liefst trage.
Dat doe ik normaal ook, gaat me nu puur om het feit dat die barbell feitelijk geen vrij gewicht is.quote:Deze laat ik aan iemand anders over - ik zou dumbell en barbell afwisselen om je lichaam steeds weer een andere impuls te geven.
Ja hoor.quote:Op maandag 9 februari 2009 14:27 schreef Alessandro het volgende:
kun je whey shakes van 2 verschillende merken en smaken met elkaar mengen??
Kan prima.quote:Op maandag 9 februari 2009 14:27 schreef Alessandro het volgende:
kun je whey shakes van 2 verschillende merken en smaken met elkaar mengen??
1) ik heb gezocht en gevonden. Na een klein consult bij She, die mij aanraadde om meteen na het trainen vol op de carbs te gaan, en bij latere maaltijden de focus op eiwit ga ik best primaquote:Op maandag 9 februari 2009 09:38 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ben sinds 2 weken eindelijk weer aan het trainen, met groen licht van de fysio (heb een ongelukje gehad begin november met als huidig resultaat een zeer instabiele pols). Valt me alleszins mee moet ik zeggen. Heb de afgelopen 2 weken 5 keer full body gedaan (en daar heb ik doorgaans echt een hekel aan) en het gaat allemaal best aardig - kracht neemt explosief toe en ik zal volgende week ook weer eens gaan wegen (ben uitgestapt op 88,8KG, kwam van +- 78 KG).
Maar nu zit ik met twee vragen:
1. Wat is de exacte rol van koolhydraten bij de spieropbouw. Ik merk namelijk een duidelijk verschil tussen mijn fysieke gesteldheid met hoge en lage(re) koolhydraat inname. Zodra ik meer koolhydraten eet word ik dikker qua vet, maar zwellen m'n spieren ook zichtbaar op. Een week een ander dieet en flink beulen en je ziet het al.
Heeft dit ook een tastbaar voordeel bij het trainen, of beperkt dit zich tot een tijdelijk leukigheidje voor voor de spiegel of een puur psychish verschijnsel zonder enige verdere reeele waarde?
2. Ik trainde vorig jaar bij mijn toenmalige werkgever, waar ze een klein zaaltje hadden volgestauwd met apparatuur en vrije gewichten. Je kon er benchen met dumbells, maar als je een barbell wou gebruiken dan hadden ze alleen zo'n machine met van die geleidende stangen erop (de naam kom ik zo gauw niet op, maar is over het algemeen iets wat je vooral bij squatten gebruikt lijkt me).
Nou begrijp ik dat je door daarmee te benchpressen bepaalde kleine spieren helemaal verwaarloost, maar het leuke is dan wel weer dat je je helemaal kunt focussen op de kracht. Ik merkte destijds dat ik daar veel profijt bij had qua (grote) spierontwikkeling.
Mijn vraag is: is het zinnig om het benchpressen op zo'n apparaat aan je routine met vrije gewichten toe te voegen, al is het maar eens in de 2, 3 weken om alles er uit te persen wat er in zit?
Of kun je het beter volledig bij de vrije gewichten laten?
Alvast bedankt
Lijkt nergens op. Ga voor een solide fullbody.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:50 schreef Ziewoarut het volgende:
Heren, na 3 maanden nauwelijks getraind te hebben wil ik het vanaf nu weer serieus gaan aanpakken.
Ik heb zelf hetvolgende schema in mijn hoofd:
Maandag: Borst, tricep, buik
Dinsdag: rust
Woensdag: Conditie, benen, schouders, rug, bicep
Donderdag: rust
Vrijdag: Borst, benen, tricep
Zondag: Buik, schouders, bicep
De week erna
Maandag: rust
Dinsdag: borst, conditie, benen rug, tricep
Woensdag: rust
Donderdag schouders, buik, bicep, benen