abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67133918
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 19:45 schreef Pompiedompie het volgende:
Weet er toevallig iemand een goede (bodybuilding) sportschool in Veghel/Uden (No-Bra) (of zeer directe omgeving) ?

Heb zowat alle sportscholen hier gebeld, maar bijna geen een heeft de mogelijkheid tot goede fullbody met vrije gewichten.. het is of met een smith, of met andere apparaten, en woorden als deadlift en standing press worden ze bang van. Ik wil serieus gaan werken aan m'n lichaam dmv het rippetoe schema, alleen ik kan geen geschikte sportschool vinden!
Flash Gym - Den Bosch
Club Sportive - Den Bosch
Olympia - Eindhoven
Fitness First - Eindhoven
pi_67181613
Ik heb al n tijdje n leuke nieuwe oefening in het pakket...

De suitcase deadlift. Of de one arm deadlift, hoe je 'm wil noemen. Is wel een mooie aanradert, werkt je grip en core als n malle, en verder de normale spiergroepen van de deadlift.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_67185257
Doe je dat met een barbell?
Zo ja: hou je die wel stabiel met een hand?
En met hoeveel gewicht doe je zo'n suitcase deadlift?
pi_67197758
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 21:23 schreef Rigital het volgende:
Doe je dat met een barbell?
Zo ja: hou je die wel stabiel met een hand?
En met hoeveel gewicht doe je zo'n suitcase deadlift?
ja uiteraard met een barbell, tenzij jij dumbells hebt van 50 kg en hoger in je gym
Max gedaan met 77.5 kg. En of je die rechthoudt hangt van drie dingen af. 1 is je grip, je moet echt knijpen als een dolle dingo, twee is te zorgen dat je arm compleet gestrekt is en blijft tijdens de lift en drie is de handplaatsing. Zoals ook beschreven is in het artikel (linkie link) moet je hand niet compleet in het midden zitten, maar net iets meer naar achter. Dit is echter 1 cm oid, dus een beetje op het gevoel.
Verder uiteraard proberen soepel te liften.

http://www.criticalbench.com/deadlift_technique.htm

[ Bericht 18% gewijzigd door mister_popcorn op 19-03-2009 10:45:47 ]
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  dinsdag 24 maart 2009 @ 10:24:44 #155
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_67349396
btw ik weet niet of het hier al voorbij gekomen was, maar voor mensen die droge tonijn niet zo aantrekkelijk vinden:

Tonijn stukjes in light mayonaise 160g

Energie: 1051kj/251kcal
Eiwitten: 31.2g
Koolhydraten: 4.5g
Vetten: 12g
  dinsdag 24 maart 2009 @ 12:49:06 #156
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_67353949
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 10:24 schreef Fugie het volgende:
btw ik weet niet of het hier al voorbij gekomen was, maar voor mensen die droge tonijn niet zo aantrekkelijk vinden:

[ afbeelding ]

Tonijn stukjes in light mayonaise 160g

Energie: 1051kj/251kcal
Eiwitten: 31.2g
Koolhydraten: 4.5g
Vetten: 12g
je kan droge tonijn toch ook gewoon ketchup of je eigen sausje op doen??
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
pi_67361671
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 12:49 schreef Alessandro het volgende:

[..]

je kan droge tonijn toch ook gewoon ketchup of je eigen sausje op doen??
Het fabeltje gaat wel dat er in je eigen sausje ook veel eiwitten zitten
pi_67362166
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 16:28 schreef kleinelievewolff het volgende:

[..]

Het fabeltje gaat wel dat er in je eigen sausje ook veel eiwitten zitten
Netto schiet je daar niet veel mee op, natuurlijk
pi_67363621
damn vuige praat hierzo!

Ik vreet mijn tonijn (als ik het nog naar binnen werk want ik vind het werkelijk niet te nassen uit blik) altijd met zoetzure saus. Dan gaat het nog net. Liever verse (dure ) tonijnmoten, of die ingevroren meuk van de appie dan die blikkies.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 21:05:20 #160
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_67370878
Ik doe het op brood, met ketchup en soms ook nog stukjes tomaat en sla ertussen gaat het heerlijk.
  woensdag 25 maart 2009 @ 00:05:47 #161
200082 verified  poffu
Secret Story Guido
pi_67378377
Interessant topic, niet eerder gezien...

Ben nu 1 jaar serieus bezig met trainen en zit alweer wat jaartjes op het db forum
Lalalalala
pi_67421396
hatsaaa. Gisteren nieuw PR op de Deadlift, 175 kg, zonder riem met strappies. Voel nu mijn hams en onderrug wel lekker, en die mooie rooie striemen op mijn polsen zijn ook
pi_67434831
Straps, beetje jammer hoor

Heb eindelijk eens getraind bij UVT. Niet heel uitgebreid maar de eerste indruk is... tjah. Niet zo relaxed als mijn huidige gym, beter dan de gym waar ik eerder trainde. Er zijn halters en genoeg schijven en meer heeft een mens niet nodig. Maar het is wat druk en het curl-in-squatrek gehalte ligt hoog.
pi_67453557
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:36 schreef no-look het volgende:
Straps, beetje jammer hoor

Heb eindelijk eens getraind bij UVT. Niet heel uitgebreid maar de eerste indruk is... tjah. Niet zo relaxed als mijn huidige gym, beter dan de gym waar ik eerder trainde. Er zijn halters en genoeg schijven en meer heeft een mens niet nodig. Maar het is wat druk en het curl-in-squatrek gehalte ligt hoog.
mensen die curlen in het squatrek als ik iets moet doen vraag ik altijd vriendelijk op te zouten, daar wacht ik niet op. En verder kan je er prima trainen, hoe vroeger hoe beter, of rond zessen.

En ja die straps zijn ook jammer, maar krijg snel last van zweethandjes, en magnesium is geen optie. Doe wel altijd meteen na mijn deads nog paar setjes het gedeadlifte gewicht gewoon in mijn handen houden zonder straps.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 12:34:19 #165
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_67459310
Heb ook zweethanden en zonder straps of handschoenen gaat echt niet werken., Mensen die geen last hebben van zweethanden hebben makkelijk praten.
pi_67476955
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 12:34 schreef Alessandro het volgende:
Heb ook zweethanden en zonder straps of handschoenen gaat echt niet werken., Mensen die geen last hebben van zweethanden hebben makkelijk praten.
daarom
Echt te kut als je die barbel uit je klauwen voelt glijden vanwege zweet kakkies tijdens het deadliften.

Anyways, morgen weer front squatten, en misschien wat mp's.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 09:17:37 #167
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67487266
Leuk topic!

Ik train sinds 8 weken weer na een half jaar uit de roulatie te zijn geweest. 3 keer in de week aan de ijzers en 1 a 2 keer in de week kickboksen.

Valt me op dat het terugkomen op het oude niveau vrij rap gaat, maar ook met een hoop pijntjes en ongemakken. Komende weken maar eens aankijken of ik niet iets te hard ga.

Nou, tot schrijfs he?
Intelligent, but fucked up.
pi_67487642
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 09:17 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Leuk topic!

Ik train sinds 8 weken weer na een half jaar uit de roulatie te zijn geweest. 3 keer in de week aan de ijzers en 1 a 2 keer in de week kickboksen.

Valt me op dat het terugkomen op het oude niveau vrij rap gaat, maar ook met een hoop pijntjes en ongemakken. Komende weken maar eens aankijken of ik niet iets te hard ga.

Nou, tot schrijfs he?
wat was het oude niveau?
  zaterdag 28 maart 2009 @ 13:19:30 #169
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67491730
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 09:51 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

wat was het oude niveau?
89 KG
1.81m
vetpercentage rond de 12%

Was eind augustus 2008.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 13:47:12 #170
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_67492375
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 13:19 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

89 KG
1.81m
vetpercentage rond de 12%

Was eind augustus 2008.
En nu?
  zaterdag 28 maart 2009 @ 13:52:59 #171
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67492501
Geen flauw benul... ik vergeet me steeds te wegen, en eerst durfde ik het niet
  zaterdag 28 maart 2009 @ 14:05:47 #172
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_67492761
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 13:52 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Geen flauw benul... ik vergeet me steeds te wegen, en eerst durfde ik het niet
  zaterdag 28 maart 2009 @ 14:13:14 #173
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67492925
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 14:05 schreef Alessandro het volgende:

[..]

Niet goed?
  zaterdag 28 maart 2009 @ 14:25:33 #174
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_67493193
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 14:13 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Niet goed?
Raar, maar mischien ook omdat ik mij om de dag weeg en verwacht dat iedereen dat doet
  zaterdag 28 maart 2009 @ 14:29:20 #175
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67493264
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 14:25 schreef Alessandro het volgende:

[..]

Raar, maar mischien ook omdat ik mij om de dag weeg en verwacht dat iedereen dat doet
Ik normaal ook, maar ik kijk nu meer naar m'n vooruitgang qua kracht eigenlijk.
  maandag 30 maart 2009 @ 21:20:00 #176
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_67559226
Ik ben vorige week wederom door mijn rug gegaan bij het sporten. Bij het 3e setje squaten met 100 kg zat ik onderin en ik zou omhoog komen en ineens voel ik een knak bij mijn alleronderste wervel. Toch gewoon omhoog gekomen en gewicht neergelegd.
's nachts erg slecht geslapen omdat ik me niet om kon draaien zonder pijn en vervolgens heb ik enkele dagen geschuiveld ipv gelopen. Inmiddels kan ik weer normaal lopen en is het slechts nog een "normale" pijn in de onderrug. Waar ik echter meer over in zit is de uitstraling naar mijn linkerbeen (de knak voelde ik ook linksonderin), hier voel ik een brandende pijn (HET voorteken van een hernia )..... Maar even aankijken, als het volgende week nog niet weg is maar even naar de huisarts
pi_67560488
Waarom niet direct naar de huisarts of fysiotherapeut?
pi_67565221
Bah, ik haat mijn sportschool. Ben de laatste tijd in een smith machine aan het squatten
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_67567239
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:34 schreef 1517 het volgende:
Bah, ik haat mijn sportschool. Ben de laatste tijd in een smith machine aan het squatten
Is het squat rack "stuk" of heb je een verkeerde sportschool uitgezocht?
(welkom. btw)
  dinsdag 31 maart 2009 @ 07:54:44 #180
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_67567400
quote:
Op maandag 30 maart 2009 21:55 schreef Rigital het volgende:
Waarom niet direct naar de huisarts of fysiotherapeut?
Omdat ik weet dat het in het begin toch ff aankijken is. De dokter zal hoogstens pijnstilling voorschrijven en entueel fysiotherapie. 80% van de hernias gaan uit zichzelf weer over, gewoon goed blijven bewegen en niet teveel belasten.

Ik kan dus wel voor ieder wissewasje naar de huisarts gaan, maar waarom gaan als je het antwoord al weet
  dinsdag 31 maart 2009 @ 11:17:06 #181
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_67572120
Het traplopen, uit bed stappen, in de auto stappen etc. etc. is weer een heerlijke opgave, gister de benen getraind

Tevens een tvp om hier eens mee te lezen.
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_67609987
Doe nu dit schema;

MA: Borst - triceps
DI: Rug - Biceps
WO: Rust
DO: Benen - Schouders
VR: Gesloopt zijn van benen training
ZA: Armen-dag
ZO: Klaverjassen.
pi_67616006
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 07:31 schreef Rigital het volgende:

[..]

Is het squat rack "stuk" of heb je een verkeerde sportschool uitgezocht?
(welkom. btw)
Ik zit bij F4F ( ), er is geen squat rek. Er is 1 losse halter en die ligt bij het bankdrukken.
Ik squat in een smith machine omdat de halter vaak bezet is.
Er is nog iets wat ik wou vragen, als ik deadlift (wat ik veels te weinig doe) vind ik het zo raar om die halter weer naar de grond te brengen. Dit voelt zo vreemd
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_67616558
quote:
Op woensdag 1 april 2009 16:12 schreef 1517 het volgende:

[..]

Ik zit bij F4F ( ), er is geen squat rek. Er is 1 losse halter en die ligt bij het bankdrukken.
Er is nog iets wat ik wou vragen, als ik deadlift (wat ik veels te weinig doe) vind ik het zo raar om die halter weer naar de grond te brengen. Dit voelt zo vreemd
F4F
Waar woon je? Dan kunnen we een echte gym adviseren.
In zo'n gym kun je echt niks.
M.b.t. deadlift: doe je dat nou met een dumbbell of met een barbell? Laat je het gewicht gecontroleerd, niet te snel zakken?
  woensdag 1 april 2009 @ 16:44:39 #185
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67617235
Vandaag weer getraind en net een lekker kipsateetje gegeten in het zonnetje.

Niets te klagen, niets te klagen
pi_67618685
edit
Ik wil een naamtopic. :P
Appelsap :D
Schilder Den Haag
pi_67618733
Ik ga binnenkort waarschijnlijk verhuizen naar Amsterdam Zuid.
Ik zoek hier een goede sportschool, nu heb ik er twee gevonden die aardig in de buurt zijn:
-Active fitness centre(12 minuten lopen, 42,5 per maand)
-Ultimate fitness centre(22 minuten met OV, 31,25 per maand)

Heeft iemand ervaringen met een van deze twee gyms en is het wat?
Ik neig nu naar active fitness centre vanwege de afstand maar er staan op beide websites weinig info over de faciliteiten.
pi_67619767
of evt. your future op de tweede van helststraat..?
pi_67622055
quote:
Op woensdag 1 april 2009 16:25 schreef Rigital het volgende:

[..]

F4F
Waar woon je? Dan kunnen we een echte gym adviseren.
In zo'n gym kun je echt niks.
M.b.t. deadlift: doe je dat nou met een dumbbell of met een barbell? Laat je het gewicht gecontroleerd, niet te snel zakken?
Ik wist van te voren al wel dat F4F niet de beste sportschool was. Voordat ik een dure sportschool uitkoos wou ik eerst zeker weten of fitness wel wat voor mij is.
Ik ben geen bodybuilder, mijn doel is atletische kracht en flexibiliteit.
Cardio doe ik nooit in de gym, dat doe ik ongeveer 6-8 keer per week buiten de deur.
Maar ik gebruik eigenlijk alleen de powertower, losse halter, smith, dumbbells en nog wat apparaten voor benen + rug. Maar ik mis toch wel echt een squatrek.
Voordeel aan F4F is wel dat het tot 23.00 open is en het is goedkoop (in alle opzichten) en een aantal vrienden van me zijn er ook lid. Ik was een dag te laat met het opzeggen van mijn jaarcontract daar zit ik dus nog even aan vast.
Thuis heb ik een halter tot 30kg, maar een huisgenoot die eigenaar is van 12kg gaat verhuizen.
Eeeen ik ga volgend jaar misschien naar het westen om te studeren. Ik weet niet zeker of het verstandig is om een nieuwe gym in Enschede te zoeken. Met F4f zou ik ook in mijn toekomstige woonplaats kunnen trainen.

edit- Nog een vraagje sinds kort heb ik een nieuwe buik oefening ontdekt de Bicycle Crunch. Je bent constant aan het "fietsen" en dan wissel je je crunch dus af. Maar ik krijg dit niet vloeiend voor elkaar, iemand tips? Gewoon blijven oefenen of is er een truukje?
  woensdag 1 april 2009 @ 22:48:11 #190
80310 rouletteking
kom op met die elf!!!
pi_67630119
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 11:17 schreef BoNi het volgende:
Het traplopen, uit bed stappen, in de auto stappen etc. etc. is weer een heerlijke opgave, gister de benen getraind

Tevens een tvp om hier eens mee te lezen.
Heel herkenbaar , ben sinds een aantal weken met squats en lunges begonnen, pffff niet normaal die spierpijn de dagen na het trainen.....
wie vloekt verliest, wie verliest vloekt nog meer...
pi_67633901
Hier maar weer eens een kijkje nemen.

Tijdje terug aan het cutten geweest van 96 terug naar zo'n 84, inmiddels bezig met een push pull benen schema en weer aan het bulken. Hoewel ik het nu rustiger aan doe kwa voeding.
pi_67636676
quote:
Op donderdag 2 april 2009 00:51 schreef Semargofni het volgende:
Hier maar weer eens een kijkje nemen.

Tijdje terug aan het cutten geweest van 96 terug naar zo'n 84, inmiddels bezig met een push pull benen schema en weer aan het bulken. Hoewel ik het nu rustiger aan doe kwa voeding.
aan het cutten van 96 naar 84?? Liep jij met 12 kg vet teveel rond dan? Massive. Misschien de volgende x in de bulk idd iets beter opletten?

En ik heb de eerste baco bois gespot! Ik dacht dat ze nooit zouden komen, maar elk jaar weten ze me weer te verrassen Dunner dan vroeger, en waarschijnlijk ook dommer dan vroeger, de curls vliegen je weer om de oren.

Gister ook nog nog een nieuw pr gezet, 1 x barbel row 100 kg
  donderdag 2 april 2009 @ 09:39:15 #193
122997 zquing
Drama Junk
pi_67636815
oeps
"Those unforgettable days, for them I live"
  donderdag 2 april 2009 @ 09:40:12 #194
122997 zquing
Drama Junk
pi_67636838
quote:
Op woensdag 1 april 2009 16:12 schreef 1517 het volgende:

[..]

wachten todat de barbell vrij komt en hacksquats doen, meteen deadlifts erna. Hacksquats zijn geweldig voor je grip.

Over die DL, heb je de vorm er goed ingeslepen met weinig gewicht?

En niets mis met F4F(iig in amsterdam)
"Those unforgettable days, for them I live"
  donderdag 2 april 2009 @ 13:29:26 #195
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_67643459
Afgelopen maand weinig in de sportschool geweest, vooral ivm de andere sport die ik beoefen. Maar komende weken moet ik er maar gewoon aan geloven.

Ik ga komende 6 weken bulken, en daarna een korte cut te doen. Overigens ga ik vooral mijn upperbody doen dus wordt het een borst/schouder/tricep rug/biceps split. Wanneer de mogelijkheid er is zal ik ook nog wel wat benen trainen.
pi_67711512
Ik zit nu een maand aan de creatine en train elke spiergroep wel zo'n beetje 2x per week (wel alleen met dumbells overigens, zonder ook maar een drukbankje!) en moet zeggen dat ik al wat resultaat zie . Onderlichaam train ik wel nog niet zo intensief, door een gebroken scheenbeen kan ik alleen mijn goede been flink belasten, maar dan krijg ik alleen maar een nog assymmetrischer onderstel :/.

Ps. voor de afvallers nog een 'leuk' berichtje :

----------------------------------------------------------------------------------
Fitness kan je ook dik maken

SUNDERLAND - Veel mensen storten zich in de sportschool op de loopband, crosstrainer of fiets in de hoop wat af te vallen. Fout! Uit onderzoek blijkt namelijk dat juist dat soort oefeningen je dikker kunnen maken.

Mensen gaan ervan uit dat als je veel zweet, dat je dan ook veel calorieën verbruikt. En daarom gaan ze fanatiek aan de slag op de loopband en crosstrainer. Helaas blijkt dit niet waar en een fitnessblunder, want het aantal calorieën dat je met deze oefeningen verbrandt, is niet al te veel.

Ook zouden deze oefeningen je sneller een hongergevoel geven, zegt David Archer, sportexpert aan de University of Sunderland. En heb je de neiging om meer te gaan eten.

Volgens Archer is het veel beter om oefeningen te doen met gewichten. Hij denkt dat veel mensen, vooral vrouwen, niet zo vaak met gewichten trainen omdat ze bang zijn een bodybuilderslichaam te krijgen.

Toch is regelmatig sporten met gewichten dé manier om af te vallen. Daarmee ontwikkel je namelijk je spieren en die zorgen er juist weer voor dat je meer calorieën zal verbruiken op een dag.

---------------------------------------------------------------------------------------------
  zaterdag 4 april 2009 @ 21:51:09 #197
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_67713972
dat was toch al vrij lang bekend

Ik loop tegenwoordig nog een kwartier hard na mijn training. Even rondje door het park naast de sportschool.
pi_67925689
vanavond op Nederland 3 om 20:25: Louis Theroux weird weekends

Serie verslagen van subculturen. Louis Theroux ontmoet een hypnotiseur in Las Vegas, Amerika, blanke separatisten in Zuid-Afrika, in India ontmoet hij mensen die huis en haard hebben verlaten op zoek naar spiritualiteit en verlichting, ook begeeft hij zich in de wereld van extreme body building in Amerika, reist hij naar Thailand op zoek naar liefde en bezoekt hij New Orleans, Louisiana, het epicentrum van de gangsterrap. -Bodybuilding. Louis Theroux begeeft zich in de wereld van extreme bodybuilding in Amerika en zoekt uit of hij ook een super-fit, ultra-healthy 300lb atleet kan worden. Op een fotosessie voor Pump magazine ontmoet Louis de Australische Guy Grundy, 's werelds nummer twee amateur bodybuilder. Volgens Guys agent, Flexbroker, heeft Louis potentie om een bodybuilder te zijn. Als Louis in zijn ondergoed naast Guy staat is het overduidelijk dat Louis nog een boel werk te doen heeft voor hij zich aan Guy kan meten. Louis gelooft niet in zijn talent voor bodybuilden, maar de subcultuur van de sport intrigeert hem. Daarom reist Louis naar de boerderij van Charles Peeples in Connecticut en maakt hij kennis met vrouwelijke bodybuilders, waaronder Tatiana. Presentatie: Louis Theroux.
pi_67944970
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 16:09 schreef Rigital het volgende:
vanavond op Nederland 3 om 20:25: Louis Theroux weird weekends
Alleen het staartje van mee gepakt. Lijkt me wel bijzonder kut als je dijbenen continu tegen elkaar wrijven...
(vette docu's overigens, die Theroux is )
pi_67950941
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 21:51 schreef Fugie het volgende:
Ik loop tegenwoordig nog een kwartier hard na mijn training.
Merk je daar ook echt wat van? Ik ben sinds kort ook weer begonnen met trainen en denk er ook over na om het kwartiertje cardio op te nemen in het schema. Sommige zweren er echt bij namelijk.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')