De informatie in de OP + de links waar naar verwezen wordt moeten je toch een stuk verder kunnen helpen.quote:Op woensdag 22 april 2009 00:56 schreef Noshiba het volgende:
Waar kan ik ergens info vinden over voedingsschema's?
Want ik train met zwaardere gewichten dan die super brede kerels maar ikzelf ben nog een skinny whiteboy. Dus zou door middel van voeding wat groter willen worden.
op trainingsdagen een (niet al te groot) carb overschot, op geen trainingdagen up de proteine en down the carbs. Het gaat volgens mij niet even hard als een massive bulk, maar weet ook niet wat je doelen zijn.quote:Op dinsdag 21 april 2009 10:47 schreef MoltiSanti het volgende:
Ik ben al geruime tijd bezig met veel sporten en met name ook verantwoord te eten.
Af en toe lees ik ook wat literatuur omdat het hele principe van werken aan een gezond en mooi lichaam me bevalt.
In het boek, burn the fat, feed the muscle van Tom Venuto lees ik:
[..]
terwijl ik in andere boeken lees, en van andere mensen hoor dat dat wel kan?!
Wat is daarover jullie mening?
Tom zegt inderdaad in het boek dat het ook kan, via de zogenaamde zig-zag methode. Theoretisch kan het wel, maar om het in de praktijk te brengen heb je volgens mij ontzettend veel discipline en kennis (over voeding) nodig. Ik denk dat afvallen en dan vervolgens spieren aankomen beter en sneller werkt.quote:Op woensdag 22 april 2009 17:10 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
op trainingsdagen een (niet al te groot) carb overschot, op geen trainingdagen up de proteine en down the carbs. Het gaat volgens mij niet even hard als een massive bulk, maar weet ook niet wat je doelen zijn.
Als je overtollig vet hebt, schoner gaat eten... Dan raak je vet kwijt en komt er spier bij hoor.quote:Op vrijdag 24 april 2009 09:45 schreef wimpie-bosboom het volgende:
[..]
Tom zegt inderdaad in het boek dat het ook kan, via de zogenaamde zig-zag methode. Theoretisch kan het wel, maar om het in de praktijk te brengen heb je volgens mij ontzettend veel discipline en kennis (over voeding) nodig. Ik denk dat afvallen en dan vervolgens spieren aankomen beter en sneller werkt.
Ik heb persoonlijk ook het idee dat het wel kan.quote:Op vrijdag 24 april 2009 11:45 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Als je overtollig vet hebt, schoner gaat eten... Dan raak je vet kwijt en komt er spier bij hoor.
Gebeurt mij nu ook. Ik kom elke week 100 - 200 gram aan en m'n middel wordt steeds slanker (niet dat ik dik ben ofzo)
Om massa te kweken zul je boven je onderhoud moeten eten.quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:38 schreef Alessandro het volgende:
En als je nu slank wilt blijven maar wel spieren wilt kweken??
clean bulk klinkt wel interessant, als ik uitgecut ben ga ik me daar maar eens in verdiepen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:53 schreef BoNi het volgende:
[..]
Om massa te kweken zul je boven je onderhoud moeten eten.
Je kunt dit onder controle houden door niet teveel boven je onderhoud te gaan zitten en uiteraard te letten op de vetten en carbs, maar door ver boven je onderhoud te gaan zitten zou je sneller kunnen gainen, maar dit gaat dus ook ten koste van je vetpercentage.
Ik kies er zelf voor om niet al te hoog boven mijn onderhoud te gaan zitten, omdat ik het gevoel heb dat extreem bulken en cutten voor mij weinig toegevoegde waarde heeft ten opzichte van een constante 'clean' bulk, maar dat is puur persoonlijk.
Kom op man, dat kan je toch allemaal zelf wel bedenken.quote:Op zaterdag 25 april 2009 00:43 schreef Vertibird het volgende:
Ik kom even langs om wat advies te vragen mbt eten. Ik ben vrij mager van mezelf over het hele lichaam, maar heb wel een beetje een bierbuik(je). Tenminste; volgens mij komt het van het bier. Nu ben ik benieuwd wat ik het beste kan drinken. Zit dus vooral met de afweging in het weekend
Donderdag het cafe in, dus dan is er nog wel ruim voldoende keuze uit; suggesties?
Vrijdag zit ik bij vrienden, staat vaak alleen cola & bier.. suggesties?
Zaterdag: uitgaan richting discotheken, bier/frisdrank/red bull?
En daarnaast zit ik nog met de keuze voor brood & beleg, Op het moment eet ik vooral witte boterhammen met vlokken of hazelnootpasta, zijn er betere alternatieven of zou ik dit makkelijk kunnen hebben met mijn sportschema? (maandag/woensdag/vrijdag hardlopen, toch wel gemiddeld 5km op een redelijk tempo, vaak binnen de 22 minuten over heuvels. dinsdag/donderdag/zaterdag krachttraining)
Ja ietsje uit de hand gelopen maar het was het waard. Nu rustig op weg naar de 100 en dan weer iets van 10 kg cutten. Aandachtspunten zijn de quads + schouders / borst. Straks de beentjesquote:Op donderdag 2 april 2009 09:33 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
aan het cutten van 96 naar 84?? Liep jij met 12 kg vet teveel rond dan? Massive. Misschien de volgende x in de bulk idd iets beter opletten?
En ik heb de eerste baco bois gespot! Ik dacht dat ze nooit zouden komen, maar elk jaar weten ze me weer te verrassenDunner dan vroeger, en waarschijnlijk ook dommer dan vroeger, de curls vliegen je weer om de oren.
Gister ook nog nog een nieuw pr gezet, 1 x barbel row 100 kg
Wel een beetje uit blijven kijken. Bot is dan wel aan elkaar gegroeit maar de belastbaarheid is nog wel wat minder. Succes iigquote:Op woensdag 6 mei 2009 15:59 schreef 1517 het volgende:
Nog 6 dagen en dan mag mijn gips er afen direct de sportschool in!
Het gaat om mijn pink, hoop dat het allemaal mee valt. Ben bang dat de zwaardere oefeningen, waar ik eindelijk lekker mee bezig was, de eerste tijd niks wordenquote:Op woensdag 6 mei 2009 16:17 schreef JeffreyXL het volgende:
[..]
Wel een beetje uit blijven kijken. Bot is dan wel aan elkaar gegroeit maar de belastbaarheid is nog wel wat minder. Succes iig
Komt allemaal goed. Gewoon langzaam opbouwen en dan ben je zo terug op je oude niveau. Je spieren hebben een soort geheugen dus zo snel je weer gaat trainen treed deze in werking en boek je sneller vooruitgang dan normaal. Succes iigquote:Op woensdag 6 mei 2009 22:55 schreef 1517 het volgende:
[..]
Het gaat om mijn pink, hoop dat het allemaal mee valt. Ben bang dat de zwaardere oefeningen, waar ik eindelijk lekker mee bezig was, de eerste tijd niks worden
Hier niet hoor. Hier is zomer lekker doen waar ik zin in heb en ondertussen verder trainen.quote:
arm-oefeningen in een FB-schema?quote:Op donderdag 7 mei 2009 16:40 schreef Rigital het volgende:
M.b.t. mijn FB schema: ik doe het nu 2-3 weken en het bevalt mij goed.
Niet iedereen is te spreken over mijn schema: wat vinden jullie een goed FB schema?
5x5, HST en Rippetoequote:Op donderdag 7 mei 2009 16:40 schreef Rigital het volgende:
M.b.t. mijn FB schema: ik doe het nu 2-3 weken en het bevalt mij goed.
Niet iedereen is te spreken over mijn schema: wat vinden jullie een goed FB schema?
heerlijk die zomer; studeren in de UB, eind van de middag de gym in, alle baco bois die het al lang weer hebben opgegeven, geen spoorstudenten die je lastig vallen, alleen enkele diehards die wel in een te warm hok komen trainen en lekker naar huis fietsen in je korte broek en shirtje.quote:
Zwaar maar weinigquote:Op zaterdag 9 mei 2009 12:10 schreef zquing het volgende:
Hoe doen jullie dat, meer benchen? Squat kan ik 180, DL 160, maar op de bench kom ik echt niet verder dan 90 en military press wil ook echt niet hoger dan 50
Ja, dat komt vooral omdat ik toen ik nog een beginner was (en dus noob) me vooral focuste op borst, want als puberjoch wil je natuurlijk dikke pecs enzo.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 12:05 schreef Rejected het volgende:
Net als bij mij een hoge bench in vergelijking met squat en deadlift.
Maar aardige stats hoor, deadlift kan makkelijk wel iets hoger als je het elke week doet.
Inderdaad even wat minder vaak drukken (dus bijvoorbeeld 5x ipv 8x) en dan echt langzaam opbouwen. Als je vandaag 90 kg 8x kan, kun je er volgende week wel 92,5 maar dan 7x. En weer later 95 kg maar dan 5x of 6x. Als je terug wil naar 8x dan is dit ook op te bouwen zodra je geen moeite meer hebt met 95 kg 5x. Gewoon experimenteren, er bestaan wel allerlei methodes op het internet maar je moet echt vooral experimenteren.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 12:10 schreef zquing het volgende:
Hoe doen jullie dat, meer benchen? Squat kan ik 180, DL 160, maar op de bench kom ik echt niet verder dan 90 en military press wil ook echt niet hoger dan 50
meer doenquote:Op zaterdag 9 mei 2009 12:10 schreef zquing het volgende:
Shit man 6 dagen cardio, that's the way to do it! Respectquote:Op woensdag 13 mei 2009 00:37 schreef poffu het volgende:
cutten! morgen eindelijk beginnen met een heer cutschema6 dagen cardio + 3 dagen krachttraining, chill schema en lekkere recepten, beachproofover 2 maanden
Is ondertussen al m'n derde account ofzoquote:Op donderdag 14 mei 2009 18:09 schreef Rejected het volgende:
Geniet er nog maar van.
Goede username en onderschrift
http://exercise.about.com/od/abs/ss/abexercises.htmquote:Op donderdag 14 mei 2009 22:58 schreef WeerEenPassVergeten het volgende:
Wat raden jullie overigens aan voor de buikspieren? Dat vind ik echt de vervelendste spiergroep om te trainen. Dus ik zou graag wat afwisseling hiermee willen :p
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |