abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66871163
Hoi
Net begonnen met fitness, train in een 3-dagen schema;

Dag 1 Borst - Triceps - Buik
Dag 2 Rug - Biceps
Dag 3 Schouders - Benen - Buik
Dag 4 rust

Schema
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoals te zien wissel ik het gebruik van apparaten en losse gewichten af in voornamelijk Benen-Rug enerzijds en Schouders-Borst-Biceps-Triceps anderzijds. Ik wil proberen de aparaten er zo veel mogelijk uit te filteren puur omdat ik denk dat je daarmee spiergroepen 'isoleert' en omdat ik losse gewichten uitdagender vind + meer plezier aan beleef. Voor rug ligt deadliften natuurlijk voor de hand en leg press zou vervangen moeten worden door sqaut. Iemand nog meer ideeën voor rug oefeningen?
pi_66878486
quote:
Op maandag 9 maart 2009 19:49 schreef DurumDoner het volgende:
Hoi

Dag 2 Rug - Biceps
Dag 4 rust

Schema
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoals te zien wissel ik het gebruik van apparaten en losse gewichten af in voornamelijk Benen-Rug enerzijds en Schouders-Borst-Biceps-Triceps anderzijds. Ik wil proberen de aparaten er zo veel mogelijk uit te filteren puur omdat ik denk dat je daarmee spiergroepen 'isoleert' en omdat ik losse gewichten uitdagender vind + meer plezier aan beleef. Voor rug ligt deadliften natuurlijk voor de hand en leg press zou vervangen moeten worden door sqaut. Iemand nog meer ideeën voor rug oefeningen?
Ik zie dat je teveel borstoefeningen hebt. Ik zou 1 press eruit gooien en om de week afwisselen. Dus week 1 Benchpress en de week daarop Dumbell Press. Je doet nu dubbelop werk. Maximaal 16 sets voor de borst
pi_66885376
quote:
Op maandag 9 maart 2009 19:49 schreef DurumDoner het volgende:
Hoi

Dag 2 Rug - Biceps
Dag 4 rust

Schema
SPOILER
Ik heb het al eerder gevraagd, maar waarom gaan beginners toch met zo'n ingewikkeld schema aan de slag? Doe gewoon 3x per week FB.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 08:19:38 #124
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_66885453
Eensch met rigital is. Intensiteit > volume.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_66886902
quote:
Op maandag 9 maart 2009 22:40 schreef Magnetronmaaltijd_ het volgende:

[..]

Ik zie dat je teveel borstoefeningen hebt. Ik zou 1 press eruit gooien en om de week afwisselen. Dus week 1 Benchpress en de week daarop Dumbell Press. Je doet nu dubbelop werk. Maximaal 16 sets voor de borst
Goed plan.
pi_66886927
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 08:10 schreef Rigital het volgende:

[..]

Ik heb het al eerder gevraagd, maar waarom gaan beginners toch met zo'n ingewikkeld schema aan de slag? Doe gewoon 3x per week FB.
Ik zie niet echt wat er ingewikkeld aan is.
pi_66892789
Een split schema zoals dit is ook goed voor een beginner, zo ben ik ook begonnen 2 jaar geleden. Zolang ie niet teveel oefeningen voor een spiergroep doet, zoals ik zoveel beginners zie doen.

Benen kunnen maximaal 16-20 sets hebben, en voor de kleinere spiergroepen (Biceps, Triceps, Kuiten, Borst, Schouders) kun je beter 12 sets doen. Maar dat kan nog wel eens verschillen per persoon.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 13:11:06 #128
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_66893714
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 12:42 schreef Magnetronmaaltijd_ het volgende:
Een split schema zoals dit is ook goed voor een beginner, zo ben ik ook begonnen 2 jaar geleden. Zolang ie niet teveel oefeningen voor een spiergroep doet, zoals ik zoveel beginners zie doen.

Benen kunnen maximaal 16-20 sets hebben, en voor de kleinere spiergroepen (Biceps, Triceps, Kuiten, Borst, Schouders) kun je beter 12 sets doen. Maar dat kan nog wel eens verschillen per persoon.
Borst 5 oefeningen> teveel
Triceps 4> teveel
Biceps 3> teveel

Slecht schema
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_66893851
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 13:11 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Borst 5 oefeningen> teveel
Triceps 4> teveel
Biceps 3> teveel

Slecht schema
Dat van die 5 borstoefeningen zei ik al. Je ziet me toch ook nergens beweren dat je 4 oefeningen voor de triceps moet doen? En 3 oefeningen voor de biceps kan, maar dat verschilt per persoon.
pi_66894271
Meestal pak ik per spiergroep 3/4 oefeningen. Niet elke oefening komt elke training terug. Maar dat het ik idd niet aangegeven.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 14:08:59 #131
88139 JoeyT
pi_66895637
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 13:16 schreef Magnetronmaaltijd_ het volgende:

[..]

Dat van die 5 borstoefeningen zei ik al. Je ziet me toch ook nergens beweren dat je 4 oefeningen voor de triceps moet doen? En 3 oefeningen voor de biceps kan, maar dat verschilt per persoon.
Ik val je ook niet aan hoor . Ik geef slechts commentaar op het schema.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 14:10:17 #132
88139 JoeyT
pi_66895698
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 13:29 schreef DurumDoner het volgende:
Meestal pak ik per spiergroep 3/4 oefeningen. Niet elke oefening komt elke training terug. Maar dat het ik idd niet aangegeven.
Benen en rug zijn grootste spiergroepen. Zou ik er 4 voor doen. Borst en schouders 3. Biceps en triceps 2 (zeker als je ze na respectievelijk rug en borst doet.
pi_66896373
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 14:08 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Ik val je ook niet aan hoor . Ik geef slechts commentaar op het schema.
Nee nee ik bedoel er verder ook niks mee Kwam denk ik een beetje onduidelijk over
pi_66896661
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 14:10 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Benen en rug zijn grootste spiergroepen. Zou ik er 4 voor doen. Borst en schouders 3. Biceps en triceps 2 (zeker als je ze na respectievelijk rug en borst doet.
Thanks, klinkt ook wel logisch eigenlijk.
pi_66905911
Overigens kan het toch geen kwaad om 3 dagen op rij te trainen? Als ik elke dag andere spiergroepen train? Heb laatste tijd toch tijd zat dus zit er aan te denken om gewoon 5-6 x per week te gaan. Ben ook heel gemotiveerd.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 18:55:13 #136
88139 JoeyT
pi_66906329
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 18:43 schreef DurumDoner het volgende:
Overigens kan het toch geen kwaad om 3 dagen op rij te trainen? Als ik elke dag andere spiergroepen train? Heb laatste tijd toch tijd zat dus zit er aan te denken om gewoon 5-6 x per week te gaan. Ben ook heel gemotiveerd.
Less is more... Met een 3-delige split zou ik 4 keer trainen. 6 keer per week slaat sowieso nergens op als je naturel traint. Ik groei het best op 4 keer. En ik moet mijzelf ook tegenhouden om mer te trainen.
pi_66907169
Mijn schema:

Maandag: Schouders, buik
Dinsdag: Benen, kuiten
Woensdag: Borst, biceps, onderarmen
Donderdag: rust
Vrijdag: Rug, Triceps, buik
Zaterdag: Borst of benen, kuiten
Zondag: rust

Ben 19, naturel en zit nu op 81 kg, droog.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 19:41:08 #138
88139 JoeyT
pi_66908137
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 19:14 schreef Magnetronmaaltijd_ het volgende:
Mijn schema:

Maandag: Schouders, buik
Dinsdag: Benen, kuiten
Woensdag: Borst, biceps, onderarmen
Donderdag: rust
Vrijdag: Rug, Triceps, buik
Zaterdag: Borst of benen, kuiten
Zondag: rust

Ben 19, naturel en zit nu op 81 kg, droog.
Vind het een prima schema behalve de zaterdag. Je doet woensdag borst en dan zaterdag weer? Waarom begin je dan op zaterdag niet gewoon weer opnieuw met je schema. Dus zaterdag weer schouders, zondag rust maandag benen, dinsdag borst etc etc.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 19:45:46 #139
247435 Pompiedompie
Survival of the fittest
pi_66908296
Weet er toevallig iemand een goede (bodybuilding) sportschool in Veghel/Uden (No-Bra) (of zeer directe omgeving) ?

Heb zowat alle sportscholen hier gebeld, maar bijna geen een heeft de mogelijkheid tot goede fullbody met vrije gewichten.. het is of met een smith, of met andere apparaten, en woorden als deadlift en standing press worden ze bang van. Ik wil serieus gaan werken aan m'n lichaam dmv het rippetoe schema, alleen ik kan geen geschikte sportschool vinden!
...You can do anything you set your mind to...
pi_66909636
Leuk topic Ik begin morgen weer met trainen en freten. Heb paar maanden eruit gelegen ivm roaccutane kuur, flinke terugval in gewicht gehad. Morgen weer aan de gang, iedere ochtend 9 uur

dus zeker een tvpeetje
wij zijn tom en aad en houden niet van tomaten, en zijn hier niet om in enige vorm tomaten te propaganderen.
pi_66909810
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 19:45 schreef Pompiedompie het volgende:
Weet er toevallig iemand een goede (bodybuilding) sportschool in Veghel/Uden (No-Bra) (of zeer directe omgeving) ?

Heb zowat alle sportscholen hier gebeld, maar bijna geen een heeft de mogelijkheid tot goede fullbody met vrije gewichten.. het is of met een smith, of met andere apparaten, en woorden als deadlift en standing press worden ze bang van. Ik wil serieus gaan werken aan m'n lichaam dmv het rippetoe schema, alleen ik kan geen geschikte sportschool vinden!
Oss te ver weg? Ik train bij active (nu excellent health, erg goede sportschool ) Veghel schijnt ook een goede hardcore gym te zitten naar verluid
wij zijn tom en aad en houden niet van tomaten, en zijn hier niet om in enige vorm tomaten te propaganderen.
pi_66912460
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 19:41 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Vind het een prima schema behalve de zaterdag. Je doet woensdag borst en dan zaterdag weer? Waarom begin je dan op zaterdag niet gewoon weer opnieuw met je schema. Dus zaterdag weer schouders, zondag rust maandag benen, dinsdag borst etc etc.
Omdat mijn borst ietwat achterloopt. Ik concentreer me vooral op de bovenkant borst, en doe maar 3 oefeningen (12 sets dus) voor de borst.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 21:59:31 #143
88139 JoeyT
pi_66914589
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 21:15 schreef Magnetronmaaltijd_ het volgende:

[..]

Omdat mijn borst ietwat achterloopt. Ik concentreer me vooral op de bovenkant borst, en doe maar 3 oefeningen (12 sets dus) voor de borst.
Ok je moet natuurlijk doen wat goed aanvoelt. Misschien komt het dat ik eerder te veel een spier train dan te weninig. Als een spiergroep niet meekomt is dat vaker door hm te vaak aanpakken.

Maar verder prima schema
  dinsdag 10 maart 2009 @ 22:33:07 #144
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_66916198
Ik doe 2 keer per week trainen

dag 1 rug, benen, beetje schouders
dag 2 borst, biceps, triceps

dus maandag dag 1 dinsdag dag 2 en dan een week later weer hetzelfde. Er zit wel veel tijd tussen maar ik geloof dat mijn lichaam dat nu gewend is of zo

Ik weet niet of het goed is voor mijn lichaam maar ik heb niet meer tijd per week. Maar doe dit nu al 2 jaar en moet zeggen ik groei echt hard. Alleen dag 1 rug en benen ga ik soms wel kapot als ik weer een verhoging in gewicht er in gooi. :p

Oja en buik 3 X per week gewoon thuis

[ Bericht 11% gewijzigd door Alessandro op 10-03-2009 22:38:31 ]
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
  woensdag 11 maart 2009 @ 15:18:05 #145
247435 Pompiedompie
Survival of the fittest
pi_66936924
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 20:20 schreef tomaad het volgende:

[..]

Oss te ver weg? Ik train bij active (nu excellent health, erg goede sportschool ) Veghel schijnt ook een goede hardcore gym te zitten naar verluid
Veghel een hardcore gym? Lijkt me sterk.. In uden zit wel een Hardcore, maar aangezien ik 100% gewichtennoob ben lijkt het me niet verstandig daar te beginnen, gezien de afwezigheid van begeleiding.
pi_66943414
Je kan best wat vragen aan de grote gasten die daar lopen hoor. Zijn gerust niet eng. En weten er bovendien vaak meer vanaf dat de gemiddelde instructeur.
  woensdag 11 maart 2009 @ 18:30:25 #147
247435 Pompiedompie
Survival of the fittest
pi_66943637
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 18:24 schreef DurumDoner het volgende:
Je kan best wat vragen aan de grote gasten die daar lopen hoor. Zijn gerust niet eng. En weten er bovendien vaak meer vanaf dat de gemiddelde instructeur.
Oh ik vind die mannen ook heus niet eng. Ik denk alleen, juist omdat het een hardore gym is, die gasten daar puur komen om kei hard te trainen, en niet op een naab zitten te wachten die vraagt hoe die moet deadliften..

Ben dan eigenlijk ook van plan ergens een paar weken/maanden te oefeningen onder de knie te krijgen, en dan in een powerrack thuis te gaan trainen.
pi_66948109
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 18:30 schreef Pompiedompie het volgende:

[..]

Oh ik vind die mannen ook heus niet eng. Ik denk alleen, juist omdat het een hardore gym is, die gasten daar puur komen om kei hard te trainen, en niet op een naab zitten te wachten die vraagt hoe die moet deadliften..

Ben dan eigenlijk ook van plan ergens een paar weken/maanden te oefeningen onder de knie te krijgen, en dan in een powerrack thuis te gaan trainen.
You couldnt be more wrong Toen ik begon waren er zelfs big-guys die mij uit zichzelf kwamen vertellen dat ik het fout deed. Ook zij zijn immers ooit als n00b begonnen. Het is wel zo dat er bij die hardcore gyms een sfeertje hangt waar ik zelf geen fan van ben.
pi_66951237
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 20:41 schreef tomaad het volgende:

[..]

You couldnt be more wrong Toen ik begon waren er zelfs big-guys die mij uit zichzelf kwamen vertellen dat ik het fout deed. Ook zij zijn immers ooit als n00b begonnen. Het is wel zo dat er bij die hardcore gyms een sfeertje hangt waar ik zelf geen fan van ben.
Jij kan je meer in de shiny "kijk-mijn-nieuwe-adidas-joggingbroek-sfeer" vinden?
pi_67130030
tvp!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')