SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoals te zien wissel ik het gebruik van apparaten en losse gewichten af in voornamelijk Benen-Rug enerzijds en Schouders-Borst-Biceps-Triceps anderzijds. Ik wil proberen de aparaten er zo veel mogelijk uit te filteren puur omdat ik denk dat je daarmee spiergroepen 'isoleert' en omdat ik losse gewichten uitdagender vind + meer plezier aan beleef. Voor rug ligt deadliften natuurlijk voor de hand en leg press zou vervangen moeten worden door sqaut. Iemand nog meer ideeën voor rug oefeningen?
quote:Op maandag 9 maart 2009 19:49 schreef DurumDoner het volgende:
Hoi
Net begonnen met fitness, train in een 3-dagen schema;
Dag 1 Borst - Triceps - Buik
Dag 2 Rug - Biceps
Dag 3 Schouders - Benen - Buik
Dag 4 rust
SchemaIk zie dat je teveel borstoefeningen hebt. Ik zou 1 press eruit gooien en om de week afwisselen. Dus week 1 Benchpress en de week daarop Dumbell Press. Je doet nu dubbelop werk. Maximaal 16 sets voor de borstSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoals te zien wissel ik het gebruik van apparaten en losse gewichten af in voornamelijk Benen-Rug enerzijds en Schouders-Borst-Biceps-Triceps anderzijds. Ik wil proberen de aparaten er zo veel mogelijk uit te filteren puur omdat ik denk dat je daarmee spiergroepen 'isoleert' en omdat ik losse gewichten uitdagender vind + meer plezier aan beleef. Voor rug ligt deadliften natuurlijk voor de hand en leg press zou vervangen moeten worden door sqaut. Iemand nog meer ideeën voor rug oefeningen?![]()
quote:Op maandag 9 maart 2009 19:49 schreef DurumDoner het volgende:
Hoi
Net begonnen met fitness, train in een 3-dagen schema;
Dag 1 Borst - Triceps - Buik
Dag 2 Rug - Biceps
Dag 3 Schouders - Benen - Buik
Dag 4 rust
SchemaIk heb het al eerder gevraagd, maar waarom gaan beginners toch met zo'n ingewikkeld schema aan de slag? Doe gewoon 3x per week FB.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoals te zien wissel ik het gebruik van apparaten en losse gewichten af in voornamelijk Benen-Rug enerzijds en Schouders-Borst-Biceps-Triceps anderzijds. Ik wil proberen de aparaten er zo veel mogelijk uit te filteren puur omdat ik denk dat je daarmee spiergroepen 'isoleert' en omdat ik losse gewichten uitdagender vind + meer plezier aan beleef. Voor rug ligt deadliften natuurlijk voor de hand en leg press zou vervangen moeten worden door sqaut. Iemand nog meer ideeën voor rug oefeningen?
Goed plan.quote:Op maandag 9 maart 2009 22:40 schreef Magnetronmaaltijd_ het volgende:
[..]
Ik zie dat je teveel borstoefeningen hebt. Ik zou 1 press eruit gooien en om de week afwisselen. Dus week 1 Benchpress en de week daarop Dumbell Press. Je doet nu dubbelop werk. Maximaal 16 sets voor de borst
Ik zie niet echt wat er ingewikkeld aan is.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 08:10 schreef Rigital het volgende:
[..]
Ik heb het al eerder gevraagd, maar waarom gaan beginners toch met zo'n ingewikkeld schema aan de slag? Doe gewoon 3x per week FB.
Borst 5 oefeningen> teveelquote:Op dinsdag 10 maart 2009 12:42 schreef Magnetronmaaltijd_ het volgende:
Een split schema zoals dit is ook goed voor een beginner, zo ben ik ook begonnen 2 jaar geleden. Zolang ie niet teveel oefeningen voor een spiergroep doet, zoals ik zoveel beginners zie doen.
Benen kunnen maximaal 16-20 sets hebben, en voor de kleinere spiergroepen (Biceps, Triceps, Kuiten, Borst, Schouders) kun je beter 12 sets doen. Maar dat kan nog wel eens verschillen per persoon.
Dat van die 5 borstoefeningen zei ik al. Je ziet me toch ook nergens beweren dat je 4 oefeningen voor de triceps moet doen? En 3 oefeningen voor de biceps kan, maar dat verschilt per persoon.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 13:11 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Borst 5 oefeningen> teveel
Triceps 4> teveel
Biceps 3> teveel
Slecht schema
Ik val je ook niet aan hoorquote:Op dinsdag 10 maart 2009 13:16 schreef Magnetronmaaltijd_ het volgende:
[..]
Dat van die 5 borstoefeningen zei ik al. Je ziet me toch ook nergens beweren dat je 4 oefeningen voor de triceps moet doen? En 3 oefeningen voor de biceps kan, maar dat verschilt per persoon.
Benen en rug zijn grootste spiergroepen. Zou ik er 4 voor doen. Borst en schouders 3. Biceps en triceps 2 (zeker als je ze na respectievelijk rug en borst doet.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 13:29 schreef DurumDoner het volgende:
Meestal pak ik per spiergroep 3/4 oefeningen. Niet elke oefening komt elke training terug. Maar dat het ik idd niet aangegeven.
Nee nee ik bedoel er verder ook niks meequote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:08 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ik val je ook niet aan hoor. Ik geef slechts commentaar op het schema.
Thanks, klinkt ook wel logisch eigenlijk.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:10 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Benen en rug zijn grootste spiergroepen. Zou ik er 4 voor doen. Borst en schouders 3. Biceps en triceps 2 (zeker als je ze na respectievelijk rug en borst doet.
Less is more... Met een 3-delige split zou ik 4 keer trainen. 6 keer per week slaat sowieso nergens op als je naturel traint. Ik groei het best op 4 keer. En ik moet mijzelf ook tegenhouden om mer te trainen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 18:43 schreef DurumDoner het volgende:
Overigens kan het toch geen kwaad om 3 dagen op rij te trainen? Als ik elke dag andere spiergroepen train? Heb laatste tijd toch tijd zat dus zit er aan te denken om gewoon 5-6 x per week te gaan.Ben ook heel gemotiveerd.
Vind het een prima schema behalve de zaterdag. Je doet woensdag borst en dan zaterdag weer? Waarom begin je dan op zaterdag niet gewoon weer opnieuw met je schema. Dus zaterdag weer schouders, zondag rust maandag benen, dinsdag borst etc etc.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:14 schreef Magnetronmaaltijd_ het volgende:
Mijn schema:
Maandag: Schouders, buik
Dinsdag: Benen, kuiten
Woensdag: Borst, biceps, onderarmen
Donderdag: rust
Vrijdag: Rug, Triceps, buik
Zaterdag: Borst of benen, kuiten
Zondag: rust
Ben 19, naturel en zit nu op 81 kg, droog.
Oss te ver weg? Ik train bij active (nu excellent health, erg goede sportschoolquote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:45 schreef Pompiedompie het volgende:
Weet er toevallig iemand een goede (bodybuilding) sportschool in Veghel/Uden (No-Bra) (of zeer directe omgeving) ?
Heb zowat alle sportscholen hier gebeld, maar bijna geen een heeft de mogelijkheid tot goede fullbody met vrije gewichten.. het is of met een smith, of met andere apparaten, en woorden als deadlift en standing press worden ze bang van. Ik wil serieus gaan werken aan m'n lichaam dmv het rippetoe schema, alleen ik kan geen geschikte sportschool vinden!
Omdat mijn borst ietwat achterloopt. Ik concentreer me vooral op de bovenkant borst, en doe maar 3 oefeningen (12 sets dus) voor de borst.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:41 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Vind het een prima schema behalve de zaterdag. Je doet woensdag borst en dan zaterdag weer? Waarom begin je dan op zaterdag niet gewoon weer opnieuw met je schema. Dus zaterdag weer schouders, zondag rust maandag benen, dinsdag borst etc etc.
Ok je moet natuurlijk doen wat goed aanvoelt. Misschien komt het dat ik eerder te veel een spier train dan te weninig. Als een spiergroep niet meekomt is dat vaker door hm te vaak aanpakken.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:15 schreef Magnetronmaaltijd_ het volgende:
[..]
Omdat mijn borst ietwat achterloopt. Ik concentreer me vooral op de bovenkant borst, en doe maar 3 oefeningen (12 sets dus) voor de borst.
Veghel een hardcore gym? Lijkt me sterk.. In uden zit wel een Hardcore, maar aangezien ik 100% gewichtennoob ben lijkt het me niet verstandig daar te beginnen, gezien de afwezigheid van begeleiding.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:20 schreef tomaad het volgende:
[..]
Oss te ver weg? Ik train bij active (nu excellent health, erg goede sportschool) Veghel schijnt ook een goede hardcore gym te zitten naar verluid
Oh ik vind die mannen ook heus niet eng. Ik denk alleen, juist omdat het een hardore gym is, die gasten daar puur komen om kei hard te trainen, en niet op een naab zitten te wachten die vraagt hoe die moet deadliften..quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:24 schreef DurumDoner het volgende:
Je kan best wat vragen aan de grote gasten die daar lopen hoor. Zijn gerust niet eng. En weten er bovendien vaak meer vanaf dat de gemiddelde instructeur.
You couldnt be more wrongquote:Op woensdag 11 maart 2009 18:30 schreef Pompiedompie het volgende:
[..]
Oh ik vind die mannen ook heus niet eng. Ik denk alleen, juist omdat het een hardore gym is, die gasten daar puur komen om kei hard te trainen, en niet op een naab zitten te wachten die vraagt hoe die moet deadliften..
Ben dan eigenlijk ook van plan ergens een paar weken/maanden te oefeningen onder de knie te krijgen, en dan in een powerrack thuis te gaan trainen.
Jij kan je meer in de shiny "kijk-mijn-nieuwe-adidas-joggingbroek-sfeer" vinden?quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:41 schreef tomaad het volgende:
[..]
You couldnt be more wrongToen ik begon waren er zelfs big-guys die mij uit zichzelf kwamen vertellen dat ik het fout deed. Ook zij zijn immers ooit als n00b begonnen. Het is wel zo dat er bij die hardcore gyms een sfeertje hangt waar ik zelf geen fan van ben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |