A what?quote:Op maandag 9 februari 2009 21:37 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Lijkt nergens op. Ga voor een solide fullbody.
Hehe geef niet. Kijk eens op forum.dutchbodybuilding.com Daar kan je alles vinden over BB.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:47 schreef Ziewoarut het volgende:
[..]
A what?![]()
Sorry ben nog best een nieuwerd in het wereldje
full body, dwz per training (min of meer) je gehele lichaam aanpakken dmv een groot gedeelte van je training te laten bestaan uit zware compounds en body weight oefeningen. (wat compounds en verschillende bodyweight oefeningen zijn mag je zelf even opzoeken!).quote:Op maandag 9 februari 2009 21:47 schreef Ziewoarut het volgende:
[..]
A what?![]()
Sorry ben nog best een nieuwerd in het wereldje
Gatverdamme.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:34 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
1) ik heb gezocht en gevonden. Na een klein consult bij She, die mij aanraadde om meteen na het trainen vol op de carbs te gaan, en bij latere maaltijden de focus op eiwit ga ik best prima![]()
Ik maak na het trainen een shake, met 0.5 - 1 L melk, 150 gram havermout, 1 grote banaan of 2 kleintjes, 1 ons pindakaas en 50 gram whey. Werkt prima. Vroeger was het of pizza, of meer op eiwit gericht met whey shake, blik tonijn en 1 banaan oid.
Mjah, ik wil anderen ook weer niet gaan lastigvallen om bij mij te komen spotten. Ga in de nabije toekomst wellicht met een maatje van me trainen, maar wil nu eerst rustig zelf weer zover mogelijk opbouwen zonder problemen. En zoals ik al zei... kan nu toch niet met de barbell in de weer.quote:2) Zolang je dezelfde inzet toont als bij vrije gewichten als bij apparaten dan zijn vrije gewichten altijd beter.
Bij benchen kan je eventueel een spotter gebruiken, of bij een barbell net iets minder gas geven en iets meer op volume trainen en met losse dumbells wel 100% (en meer) geven.
Rustweken zijn de shit.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:39 schreef JoeyT het volgende:
Ik heb mijn eerste training na 9 dagen rust gehad en heb PR's gebroken. Ben benieuwd wat me te wachten staat deze nieuwe periode.
Dit was mijn eerste ingeplande rustperiode ooit. En blijf het nu om de 6 weken doen. Ook psychologisch erg fijn aangezien ik nu weer helemaal gemotiveerd ben om hard te trainen!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:37 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Rustweken zijn de shit.
Bij mij gebeurt al het spannende in de 3-4 weken na een rustperiode. Daarna word ik ook nauwelijks meer sterker. Neem om de 6 tot 10 weken een week rust, afhankelijk van hoe de agenda er uitziet en hoe lekker het gaat. Gaat het kut? Weekje rust.
Dit is denk ik nog meer dan je kan wensenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 18:06 schreef E- het volgende:
Weet iemand of er toevallig ook leuke/handige software te verkrijgen is wat betreft krachttraining? Ik heb wel eens wat gevonden, maar dat was allemaal niets. Dit heet Open Fitness.
Ben dus op zoek naar een applicatie waar ik bijvoorbeeld de gewichten e.d. in kan vullen en dan dmv grafieken de (mogelijke) progressie kan bekijken.
Ja, van hardgekookte eieren krijg je teelbalkanker.quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:08 schreef Ziewoarut het volgende:
Trouwens, ik eet me ongeveer 1 keer in de 2 dagen een hardgekookt eitje. Is dit eigenlijk ongezond?
Nee hoor.Volgens mij is het nu zelf wetenschappelijk bewezen dan elke dag eieren niet slecht voor de gezondheid is.quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:08 schreef Ziewoarut het volgende:
Trouwens, ik eet me ongeveer 1 keer in de 2 dagen een hardgekookt eitje. Is dit eigenlijk ongezond?
geenszins. Eitjes zijn prima, mits je maar kookt of bakt.quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:08 schreef Ziewoarut het volgende:
Hoezo dat dan?quote:Op woensdag 11 februari 2009 17:15 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
geenszins. Eitjes zijn prima, mits je maar kookt of bakt.
Rauw is de voedingswaarde ook 'n stuk minder helaas.
Ik meen dat ik ergens las dat in één hardgekookt ei 8 gram eiwitten zaten. Agja het is toch in een paar happen weg, niet duur en ik vind het ook nog eens lekkerquote:Op woensdag 11 februari 2009 15:38 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Nee hoor.Volgens mij is het nu zelf wetenschappelijk bewezen dan elke dag eieren niet slecht voor de gezondheid is.
Weet niet of je het voor sporten doet, maar in 1 ei zit niet veel eiwit.
jij bent toch dat scharminkel dat iedereen vraagt welk kapsel je moet gaan nemenquote:Op zaterdag 14 februari 2009 15:32 schreef Salt_Seafood het volgende:
Jullie zullen me vanaf nu dagelijks zien! Ik heb een maand niet kunnen sporten door een operatie en vanaf maandag mag ik eindelijk weer!
Ik was net 3 maanden bezig en ben dus nog echt een beginner, maar qua kennis zit ik wel verder!
Nu alleen nog keihard trainen! En goed eten natuurlijk!
en dus mag ik niet proberen breder te worden?quote:Op zaterdag 14 februari 2009 15:35 schreef muay-toy het volgende:
[..]
jij bent toch dat scharminkel dat iedereen vraagt welk kapsel je moet gaan nemen
Haha oke dan, nou dat heb ik de eerste 2 maanden dus helemaal fout gegaan, toen had het dus een averechts effect!quote:Op zaterdag 14 februari 2009 16:05 schreef Pappie_Culo het volgende:
Nee man, alleen brede gasten mogen proberen nóg breder te worden
Goed eten, veel eten, steeds eten. Hoe magerder je bent hoe meer dat opgaat volgens mij.
quote:Op zaterdag 14 februari 2009 16:31 schreef muay-toy het volgende:
Je moet gewoon van die roze gewichtjes van 2,5kg kopen bij de kruidvat en dan elke dag 5 minuten voor de spiegel
Welke kennis heb je dan waarmee je je onderscheidt van een beginnerquote:Op zaterdag 14 februari 2009 16:10 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
Haha oke dan, nou dat heb ik de eerste 2 maanden dus helemaal fout gegaan, toen had het dus een averechts effect!ik post zo ff mn trainingsschema!
Voornamelijk over voeding.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 16:40 schreef Koert het volgende:
[..]
Welke kennis heb je dan waarmee je je onderscheidt van een beginner? En laat je schema idd 's zien.
ik zou ook meer compounds doen, die harder aanpakken dan 3 x 8. Verder mis ik pull ups, en zou ik sowieso de upright row eruit halen. Levensgevaarlijke oefening voor je polsen, zeker als je nog andere sporten ernaast doet.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 16:57 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
Voornamelijk over voeding.
Maandag;
borst biceps
plat bankdrukken
incline db press
incline/flat db flyes
barbell curl
db preacher curl
db hammer curl
Dinsdag;
Quads hamstrings kuiten
Full squat
Legpress
Lunges
Leg curl
Seated Calves/Standing Calves
woensdag rust
Donderdag;
Schouders triceps
Db press
db side raises
Upright row
Smal bankdrukken
dippen
Extensions/touw?
Vrijdag;
Rug achterkant schouders
deadlift
latpulldown breed
db row
bent over row
seated row
reversed flyes
3x 8 van alles.
mja. Het maakt mi niet zoveel uit wat n beginner doet voor oefeningen, zolang de intensiteit en voeding maar in orde zijn. Als hij dit kan en wil dan is dat toch prima. De squat en DL zitten erin, en dat is al heel wat.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 07:06 schreef Rigital het volgende:
Wat is het nut van ingewikkelde schema's voor beginners?
nog twee snelle kanttekingen. Ik zou geen t-bar-rows doen (blijf het herhalen), maar dat ding is echt vragen om problemen bij je polsen, die vrij snel zichtbaar worden als je nog n andere sport ernaast beoefent.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 00:11 schreef FixYou het volgende:
Wat denken jullie van dit schema?
Monday: Legs, calves
Tuesday: Chest, Triceps
Wednesay: Back, Biceps
Thursday: Shoulders, Forearms
Friday: Legs, calves
BACK
Deadlifts
Barbell Rows
T-Bar Rows
Pull-Ups
BICEPS
Barbell Curls
Incline Curls
Preacher Curls
CHEST
Incline Bench Press- Barbell or Dumbbell
Flat Bench Press- Barbell or Dumbbell
Dips- lean more forward, to hit your chest more - I don't think declines are necessary, because flat bench and dips will hit your lower chest enough
TRICEPS
Close Grip Bench- hands should be spaced about 8-12 inches apart
Skull Crushers/Lying Tricep Extensions
Dips- with your body more upright
LEGS
Squats-(king of all exercises)
Straight Leg Deadlifts-(can be done with a slight bend)
Leg Press
DELTS
Military Press- Barbell or Dumbbell
Push Press
Nooit van gehoord. Enige boek wat ik echt interessant vond op dit gebied was Power van Bompa.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 13:25 schreef everlast08 het volgende:
Vraagje:
Ben bezig met het lezen van Burn The Fat Feed The Muscle van Tom Venuto.
Iemand hier het boek gelezen en zo ja, wat zijn jullie meningen/ ervaringen?
Veel over gehoord op DBB. Daar wordt het bijna gezien als de bijbel voor het cutten.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 13:25 schreef everlast08 het volgende:
Vraagje:
Ben bezig met het lezen van Burn The Fat Feed The Muscle van Tom Venuto.
Iemand hier het boek gelezen en zo ja, wat zijn jullie meningen/ ervaringen?
tja, er is een verschil tussen ziek worden/net ziek zijn geweest en je slapjes voelen. Als ik me slapjes voel ga ik wel, en begin gewoon met laag gewicht complexen ed te doen (meerdere oefeningen in 1, bijvoorbeeld front squat, cleans, rows, zonder barbel los te laten). Ergo, flink werken en flink zweten. Binnen de korste keren voel ik me dan weer prima.quote:Op woensdag 25 februari 2009 14:04 schreef Pappie_Culo het volgende:
Vandaag geen training... voel me niet zo jofel.
Hoe zijn de meesten hier daarin? Koste wat kost het programma volgen, of schuiven naar gelang het uitkomt?
Ik train persoonlijk nooit als ik me echt slapjes voel. Zonde van de inzet, morgen weer een dag.
ik ga wel trainen maar dat komt vooral omdat ik maar 2 dagen in de week tijd heb. Ik train dan gewoon licht en rustig. wanneer je je slap voelt voel je je slap. Niet raar proberen te doen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 14:04 schreef Pappie_Culo het volgende:
Hoe zijn de meesten hier daarin? Koste wat kost het programma volgen, of schuiven naar gelang het uitkomt?
Ik train persoonlijk nooit als ik me echt slapjes voel. Zonde van de inzet, morgen weer een dag.
Ik hou m'n rustpols geregeld bij, verhoogde rustpols is een rustigere training. Moet je wel een beetje ervaring mee hebben, rustpols kan ook stijgen door stress of de temperatuur.quote:Op woensdag 25 februari 2009 14:04 schreef Pappie_Culo het volgende:
Dit is de reden dat ik fullbody train. Voel ik me een keer niet zo lekker dan ligt niet meteen mn hele schema in de war.quote:Op woensdag 25 februari 2009 14:04 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik heb momenteel alle tijd, dus is momenteel ook wel erg makkelijk voor mijquote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:59 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Dit is de reden dat ik fullbody train. Voel ik me een keer niet zo lekker dan ligt niet meteen mn hele schema in de war.
Bedoel meer. Als je een 5-daagse split doet, dan nis het al erg lastig om 1 training te missen. Doe je fullbody dan maakt dat weinig uit omdat je toch elke keer alle spieren pakt.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 13:31 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ik heb momenteel alle tijd, dus is momenteel ook wel erg makkelijk voor mij
5-daagse split wordt lastig ja...quote:Op vrijdag 27 februari 2009 14:36 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Bedoel meer. Als je een 5-daagse split doet, dan nis het al erg lastig om 1 training te missen. Doe je fullbody dan maakt dat weinig uit omdat je toch elke keer alle spieren pakt.
Overigens vind ik fullbody sowieso een stuk beter werken voor mij dan welke split dan ook.
Hoe trainen jullie?
Ok ja zo'n soort schema heb ik ook lang gehad. Alleen pakte ik schouders meestal volledig bij benen.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 14:43 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
5-daagse split wordt lastig ja...
Ik train standaard 3 dagen. Momenteel m'n standaard riedeltje eigenlijk.
Dag 1: borst, triceps, buik
Dag 2: benen, schouders, buik
Dag 3: Rug, achterkant schouders, biceps
Weinig spannends, maar wel mijn ideale manier van trainen. Meer dagen betekent dat ik de intensiteit omlaag moet gooien. Fullbody vind ik wat te zwaar voor m'n schouders (in verleden blessures gehad) omdat de frequentie van de belasting daardoor enorm omhoog gaat.
Ik wissel het schema soms wel af met een weekje full body, of een weekje tegenliggende spiergroepen samen trainen, maar verder veranderen alleen de oefeningen echt regelmatig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |