abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65247837
Israel - Hamas de oorlog deel

• Israël is van start gegaan met nieuw offensief in Gaza
  • Israël start nieuw offensief in Gaza (deel 2)
  • Israël start nieuw offensief in Gaza #3
  • Israël start nieuw offensief in Gaza #4
  • Israël start nieuw offensief in Gaza #5
  • Israel start nieuw offensief in Gaza deel 6
  • Israel start nieuw offensief in Gaza deel 7
  • Israel - Hamas de oorlog deel 8
  • Israel - Hamas de oorlog deel 9
  • Israel - Hamas: de oorlog deel 10
  • Israel - Hamas: de oorlog deel 11
  • Israel - Hamas: de oorlog deel 12
  • Israel - Hamas de oorlog deel 13
  • Israel - Hamas de oorlog deel 14
  • Israël - Hamas de oorlog deel 15 -grondoffensief begonnen..
  • Israël - Hamas de oorlog deel 16 - Grondoorlog van start
  • Israël - Hamas de oorlog deel 17 - Gaza onder vuur
  • Israël - Hamas de oorlog deel 18 - Chaos in Gaza
  • Israël - Hamas de oorlog deel 19- en we gaan vrolijk verder
  • Israel - Hamas. De oorlog. Deel 21 alweer
  • Israel - Hamas. De oorlog. Deel 22: Dood en verderf
  • Israel en Hamas. De Oorlog. Deel 23: Gevechten in Gaza-Stad
  • Israel en Hamas. De Oorlog.Deel 24: Een hele vieze oorlog...
  • Israel - Gaza [deel 25]
  • Israel - Hamas de oorlog deel 26 - The last stand!
  • Israel - Hamas de oorlog deel 27 - Lief zijn tussen 12 en 3!
  • Israël - Hamas de oorlog deel 28 - Escalatie?
  • Israël - Hamas de oorlog deel 29 - Met witte fosfor.
  • Oorlog Israel en Gaza [30] - If you tolerate this..
  • Oorlog Israel vs Hamas #31- verstand vs emoties
  • Israel - Hamas de oorlog deel 31 - Einde in zicht?
  • Israël - Hamas deel 33 - Het conflict gaat de derde week in
  • Israël - Hamas deel 34 - Live op Ramattan tv
  • Israël - Hamas deel 35 - Live beeld uit Gaza
  • Israël - Hamas deel 36 - Oorlog in Gaza
  • Israël - Hamas deel 37 - Betrouwbare bronnen
  • Israël - Hamas deel 38 - Fosfor in Overvloed
  • Israël - Hamas deel 39 - Zware gevechten in Gaza
  • Israël - Hamas deel 40 - Nog geen eind in zicht..
  • Israël - Hamas deel 41 - Zinloos Geweld
  • Israel - Hamas de oorlog deel 42 - Waar IDF Hamas elimineert
  • Israël - Hamas deel 39 - Zware gevechten in Gaza
  • Israël - Hamas deel 40 - Nog geen eind in zicht..
  • Israël - Hamas deel 41 - Zinloos Geweld
  • Israel - Hamas de oorlog deel 42 - Waar IDF Hamas elimineert
  • Israël - Hamas deel 43 - Hamas werkt naar een bestand
  • Israël - Hamas deel 44 - Hopes rise for an end to conflict
  • Israel vs Hamas # 45 met het eind in zicht?
  • Israël - Hamas #46 Waar de Arabieren stelling nemen
  • Israël - Hamas deel 47 Israël en Hamas onbuigzaam
  • Israël - Hamas #48 - Israël staakt het vuren!
  • Israël - Hamas #49 - Hamas staakt het vuren!
  • Israël - Hamas #50 - De nasleep

Bron: http://www.haaretz.com/hasen/spages/ShTickers.html

• http://english.aljazeera.net/HomePage
  • http://www.haaretz.com/
  • http://www.irna.ir/en/
  • http://news.google.nl/
  • http://edition.cnn.com/
  • http://www.jpost.com/
  • http://news.bbc.co.uk/
  • http://www.sky.com/skynews/home
  • http://www.foxnews.com/
  • http://abcnews.go.com/
  • http://today.reuters.com/news/home.aspx
  • http://www.israelnationalnews.com/
  • http://www.detelegraaf.nl
  • http://www.nos.nl

- Geen expliciete foto's direct plaatsen, maar door middel van een link naar de foto verwijzen (liefst met waarschuwing). - Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.

Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.

- Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.

- Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.

Live beelden hier te vinden.

De OP is hier te vinden!

Voor de statistieken van de oorlog: Statistieken : Oorlog Hamas - Israël !
  •   dinsdag 20 januari 2009 @ 15:50:00 #2
    207371 Verluste
    Definitely Maybe
    pi_65247901
    Terug Vind Palestijn
    Dasvidanja
    pi_65247978
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 15:19 schreef NorthernStar het volgende:
    Je ziet iig een enorme toename sinds Israel de toevoer van humanitaire transporten is gaan afknijpen.
    Net zo logisch als het feit dat ze dit gedaan hebben.
    quote:
    Er hoort een "waarom" bij de constatering dat de Palestijnen gewapend verzet gebruiken. En dat waarom ontbreekt dus steeds in de discussie. En dan bedoel ik vooral de wijdere discussie in de media.
    Nou ja we zijn toch redelijk verzadigd met berichtgeving over palestijns geweld, het waarom snappen we ook allemaal wel maar daarom hoeven we het nog niet goed te keuren.
      dinsdag 20 januari 2009 @ 15:54:49 #4
    219969 Ghazi
    Ille qui nos omnes servabit
    pi_65248137

TVP overigens.

[ Bericht 37% gewijzigd door paddy op 20-01-2009 16:33:13 ]
    What lies in the shadow of the statue?
      dinsdag 20 januari 2009 @ 15:56:34 #5
    207371 Verluste
    Definitely Maybe
    pi_65248221
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 15:51 schreef g0dz0r het volgende:

[..]

Net zo logisch als het feit dat ze dit gedaan hebben.
    [..]

Nou ja we zijn toch redelijk verzadigd met berichtgeving over palestijns geweld, het waarom snappen we ook allemaal wel maar daarom hoeven we het nog niet goed te keuren.
    Als je het werkelijke waarom, de motieven, kent, dan heb je wel heelveel begrip voor het geweld. Je keurt het niet goed natuurlijk, maar je weet wel precies waarom en je hebt medelijden met de plegers van het geweld vanuit de Palestijnse kant.

Althans ik wel en velen met mij die de Palestijn gewoon als gelijke ziet.
    Dasvidanja
    pi_65248230
    -edit-

[ Bericht 51% gewijzigd door paddy op 20-01-2009 16:39:53 ]
    pi_65248301
    Wurst

tvp
    Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
    pi_65248697
    buachaille, Verluste
    come on...
    Als we vrede willen, moeten we hier vooral doorgaan.
    We komen er nooit samen uit zo.
    Trotse papa van Eden
      Donald Duck held dinsdag 20 januari 2009 @ 16:07:52 #9
    46149 __Saviour__
    Superstapelsmoor op Kristel
    pi_65248698
    Wat zijn die Palestijnen toch mongolen zeg. Ze vieren echt feest alsof ze gewonnen hebben.
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
      dinsdag 20 januari 2009 @ 16:08:51 #10
    111909 B4CO
    PanneNkoek
    pi_65248745
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 16:07 schreef __Saviour__ het volgende:
    Wat zijn die Palestijnen toch mongolen zeg. Ze vieren echt feest alsof ze gewonnen hebben.
    Ze hebben niet gewonnen... het staat 1200 tegen 13.
    Trotse papa van Eden
    pi_65248765
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 15:56 schreef Verluste het volgende:

[..]

Als je het werkelijke waarom, de motieven, kent, dan heb je wel heelveel begrip voor het geweld. Je keurt het niet goed natuurlijk, maar je weet wel precies waarom en je hebt medelijden met de plegers van het geweld vanuit de Palestijnse kant.
    Wat ik dus al aangaf, het waarom kennen we allemaal wel, het gaat mij om het doordrammen op het waarom waarmee het voor mij aannemelijk lijkt dat je het goedkeurd.
    Ik begrijp het en veroordeel het, jij en anderen hoeven dan niet telkens op het waarom terug te komen.
    quote:
    Althans ik wel en velen met mij die de Palestijn gewoon als gelijke ziet.
    Ik zie niet in waarom je palestijnen niet als gelijke zou zien ongeacht je standpunt in deze?
    pi_65248781
    tvp
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_65248824
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 15:24 schreef damsco het volgende:

[..]

Israël schiet niet expres op burgers Wat schieten zij daar mee op. Het feit dat ambulances werden beschoten komt omdat Hamas een guerilla oorlog voert. Met steun van de bevolking vallen ze Israël aan, waardoor ook de burgers in het conflict komen. Daarnaast gebruiken ze ambulances om strijders te vervoeren en gebruiken ze heilige gebouwen (moskeeën) om wapens in op te slaan. Wanneer dit dan ook nog in een dicht gebied plaats vind wordt het helemaal lastig (wat ook bij de guerilla tactiek hoort).

Ik probeer je al tientallen topics lang uit te leggen DAT het een oorlog tegen Hamas is, maar door de verdomde tactiek van Hamas vallen er burgerslachtoffers. Wanneer je dit niet snapt ben je stekeblind.
    1. Israel schiet wel met opzet op burgers. Wil je dat filmpje nog een keer zien waarop ambulancepersoneel die in duidelijk VN-opdruk over straat lopen worden beschoten? Of dat filmpje waarop een Reuters-cameraman zijn eigen dood filmt, als hij wordt neergeschoten door een tankgranaat? Het afsluiten van gas/water/licht in Gaza valt ook wel als aanval op burgers te beschouwen. Alsmede de roadblocks. En de tientallen meters hoge muren.
    Zo zijn er talloze voorbeelden.
    Als jij er voor kiest om blind te zijn voor de overduidelijke feiten, die er op neerkomen dat Israel de agressor is in het gebied, en dat Hamas en die vuurpijltjes het directe gevolg zijn van het agressieve beleid van Israel, dan hebben die filmpjes toch geen zin.
    Dan blaat maar lekker voort over segregatie, terwijl de hele wereld behalve Israel wil dat samenleving gerealiseerd wordt.

2. Het is niet de tactiek van Hamas die voor burgerslachtoffers in de Gaza strook zorgt, de tactiek van Israel met haar indiscriminerende fosforbommen daarentegen wel.

dinsdag 20 januari 2009 @ 16:10:51 #14
    229935 damsco
    Internetheld sinds 2008
    pi_65248841
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 16:08 schreef B4CO het volgende:

[..]

Maar opzich is dat toch mooi, laat ze de overwinning vieren. Het past prima in het plaatje van ontwetendheid
    pi_65248856
    quote:

[..]

Ze hebben beiden gewonnen (liever gezegd verloren), het is maar net hoe je het bekijkt.
      dinsdag 20 januari 2009 @ 16:13:13 #16
    111909 B4CO
    PanneNkoek
    pi_65248939
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 16:10 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

1. Israel schiet wel met opzet op burgers. Wil je dat filmpje nog een keer zien waarop ambulancepersoneel die in duidelijk VN-opdruk over straat lopen worden beschoten?

Wie zegt dat die ambulance personeelsleden geen Hamas nerds zijn?
    Even de broeders doden, pak aan en gaan (doen ze vaker)
    Trotse papa van Eden
    pi_65248956
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 15:24 schreef damsco het volgende:

[..]

Israël schiet niet expres op burgers Wat schieten zij daar mee op. Het feit dat ambulances werden beschoten komt omdat Hamas een guerilla oorlog voert. Met steun van de bevolking vallen ze Israël aan, waardoor ook de burgers in het conflict komen. Daarnaast gebruiken ze ambulances om strijders te vervoeren en gebruiken ze heilige gebouwen (moskeeën) om wapens in op te slaan. Wanneer dit dan ook nog in een dicht gebied plaats vind wordt het helemaal lastig (wat ook bij de guerilla tactiek hoort).
    Ook dat is te begrijpen vanuit het oogpunt van Hamas. Overduidelijk geven ze niks om de bevolking die hen gekozen heeft. Het gebruiken van burgers, ambulances & moskeëen is een aardige tactiek. Je bent beter beschermt tegen Israëlisch vuur en indien burgers worden geraakt is dat de schuld van Israël.
    The problem is not the occupation, but how people deal with it.
    pi_65248970
    hoi
      dinsdag 20 januari 2009 @ 16:14:23 #19
    229935 damsco
    Internetheld sinds 2008
    pi_65248977
    quote:

[..]

1. Israel schiet wel met opzet op burgers. Wil je dat filmpje nog een keer zien waarop ambulancepersoneel die in duidelijk VN-opdruk over straat lopen worden beschoten? Of dat filmpje waarop een Reuters-cameraman zijn eigen dood filmt, als hij wordt neergeschoten door een tankgranaat? Het afsluiten van gas/water/licht in Gaza valt ook wel als aanval op burgers te beschouwen. Alsmede de roadblocks. En de tientallen meters hoge muren.
    Als jij er voor kiest om blind te zijn voor de overduidelijke feiten, die er op neerkomen dat Israel de agressor is in het gebied, en dat Hamas en die vuurpijltjes het directe gevolg zijn van het agressieve beleid van Israel, dan hebben die filmpjes toch geen zin.
    Dan blaat maar lekker voort over segregatie, terwijl de hele wereld behalve Israel wil dat samenleving gerealiseerd wordt.

2. Het is niet de tactiek van Hamas die voor burgerslachtoffers in de Gaza strook zorgt, de tactiek van Israel met haar indiscriminerende fosforbommen daarentegen wel.

[ afbeelding ]
    Zoals ik zei maakt Hamas gebruik van guerilla tactiek, waaronder het gebruik van ambulance busjes voor vervoer van terroristen. Het is dan niet zo gek dat Israël op haar hoede is, en daardoor ook ambulance personeel in gevaar komt.

Je tweede punt is helemaal belachelijk, door de manier van oorlog die Hamas voert vallen er juist wel burgerslachtoffers. Ze gebruiken de bevolking als schild, iets wat gewoon aantoonbare feiten zijn. Als je dat niet ziet dan houdt onze discussie op, is hetzelfde als jij beweerd dat de aarde plat is.
      dinsdag 20 januari 2009 @ 16:14:58 #20
    111909 B4CO
    PanneNkoek
    pi_65249003
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 16:14 schreef Triggershot het volgende:
    hoi
    Trotse papa van Eden
      dinsdag 20 januari 2009 @ 16:17:23 #21
    229935 damsco
    Internetheld sinds 2008
    pi_65249101
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 16:13 schreef B4CO het volgende:

[..]

Wie zegt dat die ambulance personeelsleden geen Hamas nerds zijn?
    Uiteraard, maar dat zijn aannames. Het is gewoon een feit dat Hamas zich niet aan de internationale regels houdt waardoor Israël met een lastige tegenstander te maken heeft. Ik denk dat de grootste tegenstander van Israël de publieke opinie is, door de vele propaganda. Zoals je ziet trappen er hier op FOK! ook velen in.
    pi_65249187
    quote:

[..]

[ afbeelding ]
    Natuurlijk schiet Israel met opzet op burgers, althans aanvaardt zij het risico dat er burgerslachtoffers vallen, maar het gaat mede om de motivering.

N.B. Dat eerstetweede voorbeeld is natuurlijk een stom ongeluk...
      Donald Duck held dinsdag 20 januari 2009 @ 16:20:03 #23
    46149 __Saviour__
    Superstapelsmoor op Kristel
    pi_65249230
    quote:

[..]

ja, maar dat lijken ze niet te begrijpen.
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
      dinsdag 20 januari 2009 @ 16:21:37 #24
    111909 B4CO
    PanneNkoek
    pi_65249294
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 16:20 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

ja, maar dat lijken ze niet te begrijpen.
    Als wij t maar begrijpen.. laat ze maar lekker dansen en feesten, misschien kan dat zo niet meer, daar zorgt de Hamas wel voor...

Zoals ze dansten op de 3000+ doden van America (9-11) in 2001... dansen ze nu ook om hun eigen doden... how sad
    Trotse papa van Eden
      dinsdag 20 januari 2009 @ 16:23:28 #25
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_65249369
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 15:59 schreef Verluste het volgende:

[..]

Wil je aub niet zo hatelijk doen? Ik verwacht wel een beetje volwassen niveau in dit topic.

Please?
    Dat is een beetje naief, in 51 delen zijn er misschien 3 topics geweest met een redelijk niveau...
    pi_65249420
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 16:23 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Dat is een beetje naief, in 51 delen zijn er misschien 3 topics geweest met een redelijk niveau...
    Ik heb deze geopend, dus met dat niveau zit het wel snor.
      dinsdag 20 januari 2009 @ 16:26:32 #27
    190104 Jareth
    Such a pity...
    pi_65249490
    -edit- reactie op weggehaalde quote

Ach, dromen mag

[ Bericht 90% gewijzigd door paddy op 20-01-2009 16:44:11 ]
    So, the Labyrinth is a piece of cake, is it?
      † In Memoriam † dinsdag 20 januari 2009 @ 16:28:01 #28
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_65249564
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 16:17 schreef damsco het volgende:

[..]

Ik denk dat de grootste tegenstander van Israël de publieke opinie is
    Ik denk dat ze hun eigen grootste vijand zijn. Het is de onderliggende ideologie die hun eigen ziel opvreet.
      dinsdag 20 januari 2009 @ 16:35:26 #29
    229935 damsco
    Internetheld sinds 2008
    pi_65249883
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 16:28 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ik denk dat ze hun eigen grootste vijand zijn. Het is de onderliggende ideologie die hun eigen ziel opvreet.
    Ben ik niet met je eens.
    pi_65249926
    quote:

[..]

Daar heb je vast gelijk in. Als ze moslim zouden zijn, zou het probleem denk ik een stuk minder groot zijn.
      † In Memoriam † dinsdag 20 januari 2009 @ 16:39:23 #31
    230491 Zith
    pls tip
    pi_65250067
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 16:13 schreef B4CO het volgende:

[..]

Oh ze doden wel vaker VN medewerkers?
    I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
    pi_65250477
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 16:17 schreef damsco het volgende:

[..]

Uiteraard, maar dat zijn aannames. Het is gewoon een feit dat Hamas zich niet aan de internationale regels houdt waardoor Israël met een lastige tegenstander te maken heeft. Ik denk dat de grootste tegenstander van Israël de publieke opinie is, door de vele propaganda. Zoals je ziet trappen er hier op FOK! ook velen in.
    Aan de hand van welk gedrag van Israel jegens haar buren, zou ik voorstander van Israel moeten worden, dan?
    pi_65250518
    Trouwens, een jood die klaagt over de propagandamachine van de vijand. Wehehehehe.
      Moderator dinsdag 20 januari 2009 @ 16:51:11 #34
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_65250601
    quote:

[..]

zo werkt het niet

de Palestijnen kunnen het zich veroorloven dit soort verliezen te lijden, Israel niet
    heeft te maken met de staatsvorm. Rusland heeft immers ook niet van Duitsland verloren (laat ik de tweede wereldoorlog er gelijk maar vast bij betrekken )

je kunt nog niet zeggen wie er gewonnen heeft zonder meer informatie, ja Israel heeft meer Palestijnen omgelegd maar of dat het doel was? Sterker nog dan hebben ze er met de pet naar gegooid want gezien de intensiteit is dat aantal nogal laag. Aan de andere kant lijkt het allemaal een beetje opgehouden zijn nadat Hamas met de witte vlag begon te zwaaien dus die overwinning lijkt me wat moeilijker te verklaren

maar ik zou ook heel erg blij en dronken over straat dansen als ik een Palestijn was simpelweg omdat het voorbij lijkt te zijn ... mensen doen en denken gekke dingen in extreme gevallen als je ze de kans geeft, zie ook bv Dutchbat III aan het einde van hun tour op het vliegveld
    een gezonde samenleving gaat daar na terugkijken naar wat er gebeurt is maar dat zal wel niet gebeuren
    Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
    Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
      dinsdag 20 januari 2009 @ 16:51:44 #35
    219969 Ghazi
    Ille qui nos omnes servabit
    pi_65250621
    Oplossing is simpel, alle zionisten/bezetters uit Palestina. Teruggave van Jeruzalem aan de internationale gemeenschap. Het recht op terugkeer van Palestijnen realiseren. De Israelische muur op eigen grondgebied, en de ontmanteling van militaire Hamas. Een levensvatbare Palestijnse staat in de Gaza en de Westelijke Jordaanoever.

Waarom snappen Israeli's dit simpele pakket niet?
    What lies in the shadow of the statue?
      † In Memoriam † dinsdag 20 januari 2009 @ 16:59:40 #36
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_65251004
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 16:35 schreef damsco het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens.
    Dat mag. Ik denk dat een ideologie als Zionisme niet kan overleven zonder externe vijanden. In Haartz stond er laatst een goed stuk over wat ik zo snel niet kan vinden helaas. Het kwam erop neer dat Israel inmiddels als los zand aan elkaar hangt en voortdurend het gevaar van desintegratie dreigt. Wat het zaakje nog bij elkaar houdt is het idee van externe vijanden. De noodzaak van dat idee is zo sterk geworden dat al het andere moet wijken.

Een klein voorbeeld:
    quote:
    Channel 2 Anchorwoman Blamed for 'Empathizing with Enemy'

On the third day of the war, a citizen started a petition on a free petition-hosting website, in which she accused Channel 2's main anchorwoman, Yonit Levy, of being “anti-Zionist”...
    Haar grote zonde? Afvragen hoe de wereld de acties van Israel in Gaza zou beoordelen.

De overtrokken reactie op Yonit Levy is imo symptomatisch voor land dat zelf ook vraagtekens bij de moraliteit van hun eigen gedrag zet maar dat alles onderdrukt. Men vreet zichzelf op. En dat gaat door tot alle ziel eruit is.
      Moderator dinsdag 20 januari 2009 @ 17:05:52 #37
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_65251289
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 16:51 schreef Ghazi het volgende:
    Oplossing is simpel, alle zionisten/bezetters uit Palestina. Teruggave van Jeruzalem aan de internationale gemeenschap. Het recht op terugkeer van Palestijnen realiseren. De Israelische muur op eigen grondgebied, en de ontmanteling van militaire Hamas. Een levensvatbare Palestijnse staat in de Gaza en de Westelijke Jordaanoever.

omdat het niet realistisch is na alles wat er gebeurt is

recht op terugkeer niet omdat want die kolonisten die dan in Palestijns gebied komen te wonen zullen wel niet mogen blijven zitten ... bovendien is het na alles wat er gebeurt is niet realistisch om te denken dat die teruggekeerde Palestijnen vreedzaam binnen de Israelische grenzen kunnen leven, trauma's, haat, indoctrinatie etc.
    betere optie zou die terugkerende Palestijnen in de te verlaten settlements te laten wonen

het ontmantelen van militaire Hamas lijkt me ook niet te gebeuren, dat zit te diep geworteld in de samenleving en bovendien heeft de politieke Hamas (voor zover daar uberhaupt sprake van is) dan niet de slagkracht om op die ontwapening toe te zien ... soort Hezbollah in Libanon verhaal verhaal

Jeruzalem terug naar de Internationale gemeenschap?
    never gonna happen, willen beide partijen ook helemaal niet

maar die muur mag wel want minder landjepik doen idd
    pi_65251375
    quote:

[..]

Precies datzelfde denk ik over de Palestijnen...
    pi_65251443
    -edit- Vraag gewoon wat de user bedoelde

[ Bericht 89% gewijzigd door paddy op 20-01-2009 17:24:36 ]
    pleased to meet you
    pi_65251472
    quote:

Dit gaat niet gebeuren...

De oplossing is onderwijs, zoals ik al vaker heb gezegd, voor iedereen in dat deel van het oude Palestina (Israël en de gazastrook + jordaanoever).

Als ze dat niet willen... dan is Israël de sterkste van de twee en vindt er een massieve volksverhuizing plaats uit Gaza; goedschiks of kwaadschiks.
    pi_65251642
    quote:

Dus er mogen alleen maar Palestijnen in Palestina wonen, en alleen maar Joden in Israël?

Ik sta heel erg achter het terug trekken achter de grenzen besloten in 1948, de muur op eigen grondgebied, en de Hamas ontmantelen (alhoewel dat weet ik ook niet zeker) Ze moeten hun wapens gewoon niet gebruiken voor buurlanden, maar die andere vind ik vreemd. Kan de jood niet gewoon onder Palestijns gezag leven in Palestina en de Palestijn onder Israëlisch gezag in Israël? Dus de Palestijn en de Jood zelf laten kiezen?
    I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
    User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
      Moderator dinsdag 20 januari 2009 @ 17:18:41 #42
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_65251781
    het recht op terugkeer houd in dat Palestijnen die in de voorafgaande oorlogen gevlucht zijn uit Israel weer terug naar huis mogen ... wat er met de huidige bewoner van dat huis moet gebeuren weet ik niet maar ik geloof niet dat die huisen al 50 jaar leeg staan
      dinsdag 20 januari 2009 @ 17:26:04 #43
    229935 damsco
    Internetheld sinds 2008
    pi_65252011
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 16:49 schreef Salvad0R het volgende:
    Trouwens, een jood die klaagt over de propagandamachine van de vijand. Wehehehehe.
    Heb je het tegen mij?
    pi_65252037
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 17:11 schreef Karrs het volgende:

[..]

Zou jij die term niet willen gebruiken, alsjeblieft?
    en waarom zou ik dat niet mogen .. er zit hier een Nederlander het 'af maken van de klus' te propageren, 'voor eens en altijd' .. nou, die woorden werden dus ook gebruikt door een ander persoon, nadat die de betreffende bevolkingsgroep eerst middels propaganda als zwarte schapen neer had gezet ..
    pleased to meet you
      dinsdag 20 januari 2009 @ 17:29:27 #45
    229935 damsco
    Internetheld sinds 2008
    pi_65252134
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 17:26 schreef moussie het volgende:

[..]

en waarom zou ik dat niet mogen .. er zit hier een Nederlander het 'af maken van de klus' te propageren, 'voor eens en altijd' .. nou, die woorden werden dus ook gebruikt door een ander persoon, nadat die de betreffende bevolkingsgroep eerst middels propaganda als zwarte schapen neer had gezet ..
    Ik snap niet wat er raar aan is om zulke uitspraken te roepen tegen een partij welke als terroristisch staat aangeschreven door de gehele westerse wereld?
    pi_65252161
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 17:14 schreef paddy het volgende:

[..]

Dus er mogen alleen maar Palestijnen in Palestina wonen, en alleen maar Joden in Israël?

Ik sta heel erg achter het terug trekken achter de grenzen besloten in 1948, de muur op eigen grondgebied, en de Hamas ontmantelen (alhoewel dat weet ik ook niet zeker) Ze moeten hun wapens gewoon niet gebruiken voor buurlanden, maar die andere vind ik vreemd. Kan de jood niet gewoon onder Palestijns gezag leven in Palestina en de Palestijn onder Israëlisch gezag in Israël? Dus de Palestijn en de Jood zelf laten kiezen?
    Ik zei het al eerder .. haal die extremistische kolonisten weg uit de nederzettingen, zet daar mensen in die wel in vrede met hun buren willen leven .. dat lijkt mij een goed begin als je wil dat de verhoudingen tussen de verschillende groepen normaliseren
    pleased to meet you
      Moderator dinsdag 20 januari 2009 @ 17:38:57 #47
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_65252452
    nee die Nederzetting moeten ontmanteld worden

kun je Palestijnen indoen maar verder staan die elke oplossing gewoon in de weg
      Moderator dinsdag 20 januari 2009 @ 17:41:12 #48
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_65252544
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 17:26 schreef moussie het volgende:

[..]

ik zie het probleem ook niet zo

we hebben het hier over het afmaken van Hamas, niet over een betreffende bevolkingsgroep
    pi_65252609
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 17:26 schreef damsco het volgende:

[..]

Heb je het tegen mij?
    Nee. Ik had het tegen anon. Die vraag daarvoor was wel gericht aan jou, zoals je kan zien.
    pi_65252618
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 17:29 schreef damsco het volgende:

[..]

Ik snap niet wat er raar aan is om zulke uitspraken te roepen tegen een partij welke als terroristisch staat aangeschreven door de gehele westerse wereld?
    ach, het is wel vaker gebeurd dat wie vandaag lid is van een terroristische organisatie en opdracht geeft tot aanslagen morgen de regeringsleider wordt ..

en tja, wat de heersende opinie was over de Joden, pre-Endlösung, is ook bekend, dus hoe iets aangeschreven staat, op dit moment, lijkt mij nou niet bepaald een criterium om over te mogen gaan tot 'het klaren van de klus, voor eens en altijd'
    pleased to meet you
      dinsdag 20 januari 2009 @ 17:45:40 #51
    229935 damsco
    Internetheld sinds 2008
    pi_65252729
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 17:42 schreef moussie het volgende:

[..]

ach, het is wel vaker gebeurd dat wie vandaag lid is van een terroristische organisatie en opdracht geeft tot aanslagen morgen de regeringsleider wordt ..

en tja, wat de heersende opinie was over de Joden, pre-Endlösung, is ook bekend, dus hoe iets aangeschreven staat, op dit moment, lijkt mij nou niet bepaald een criterium om over te mogen gaan tot 'het klaren van de klus, voor eens en altijd'
    Oke, jammer dat je het zelf niet inziet waarom je uitspraak nergens op sloeg.
    pi_65254415
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 17:45 schreef damsco het volgende:

[..]

Oke, jammer dat je het zelf niet inziet waarom je uitspraak nergens op sloeg.
    je propageert geen eindoplossing voor het probleem, voor eens en altijd ?

of jij snapt mijn opmerking over dat wat gisteren nog een terrorist was morgen premier kan zijn niet ?
    pleased to meet you
      Moderator dinsdag 20 januari 2009 @ 18:34:33 #53
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_65254639
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 18:29 schreef moussie het volgende:

[..]

je propageert geen eindoplossing voor het probleem, voor eens en altijd ?
    hij propageerd het afmaken van de klus/van Hamas

niet zoals hier gesuggereert wordt het afmaken van alle Palestijnen in de gaskamers
    quote:
    of jij snapt mijn opmerking over dat wat gisteren nog een terrorist was morgen premier kan zijn niet ?
    doet toch niet ter zake in deze
    pi_65254977
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 16:21 schreef B4CO het volgende:

[..]

Als wij t maar begrijpen.. laat ze maar lekker dansen en feesten, misschien kan dat zo niet meer, daar zorgt de Hamas wel voor...

Zoals ze dansten op de 3000+ doden van America (9-11) in 2001... dansen ze nu ook om hun eigen doden... how sad
    Vele Joden dansen nu voor de 1300 doden in Gaza..
    Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
    pi_65255291
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 18:42 schreef Meki het volgende:

[..]

Pics or it didn't happen.
      dinsdag 20 januari 2009 @ 18:53:02 #56
    229935 damsco
    Internetheld sinds 2008
    pi_65255410
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 18:42 schreef Meki het volgende:

[..]

Of om de omgekomen Hamas strijders. Totaal niet in contrast met de duizenden burgerslachtoffers tijdens 9/11.
    Appels met peren vergelijken Meki.
    pi_65255426
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 18:49 schreef g0dz0r het volgende:

[..]

wat is dit voor een antwoord
    reageer normaal of niet.
    pi_65255476
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 18:53 schreef damsco het volgende:

[..]

Of om de omgekomen Hamas strijders. Totaal niet in contrast met de duizenden burgerslachtoffers tijdens 9/11.
    Appels met peren vergelijken Meki.
    Ga je mond snel spoelen..
    1300 doden waarvan de helft vrouwen en kinderen
    6000 gewonden waarvan de helft vrouwen en kinderen.

en dat zijn allemaal militanten ?
      dinsdag 20 januari 2009 @ 18:55:30 #59
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_65255495
    En heeft Israel nog gebruikt gemaakt van de afleiding om Gaza te bombarderen?
    pi_65255510
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 18:49 schreef g0dz0r het volgende:

[..]

Ik denk dat er groepen zionisten/kolonisten zullen zijn die zeker niet zullen rouwen om de dood van Palestijnen. Maar goed, aan de andere kant heb je Hamas die het niet erg vindt als er een Jood overlijd.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_65255549
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 18:53 schreef Meki het volgende:

[..]

wat is dit voor een antwoord
    reageer normaal of niet.
    Dansende Joden is wel een normale reactie?

Hou jezelf eens een spiegel voor.
    pi_65255730
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 18:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

hij propageerd het afmaken van de klus/van Hamas

niet zoals hier gesuggereert wordt het afmaken van alle Palestijnen in de gaskamers
    Het 'klaren van de klus' heeft tot nu toe anders grotendeels burgerslachtoffers gekost, en als een verder 'klaren van de klus' door blijft gaan tot het 'voor eens en altijd' is opgelost beloofd dat weinig goeds voor die bevolking daar ..
    het is dan weliswaar geen concentratiekamp, maar een groot openluchtgevangenis, en het zijn geen gaskamers, maar bunker-busters, witte fosfor en wat er voor de rest nog gebruikt wordt en de artsen daar voor een raadsel plaatst .. het eindresultaat is in beide gevallen dat de bevolking af wordt gemaakt, want dat is dan blijkbaar de oplossing van het probleem

en tja, de retoriek is dus dezelfde .. wir werden mit diesem problem abrechnen, für immer und ewig
    quote:
    doet toch niet ter zake in deze
    mwah, het is op zich wel grappig als een voormalige terrorist weigert met een terrorist te praten
    pleased to meet you
    pi_65256137
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 18:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik denk dat er groepen zionisten/kolonisten zullen zijn die zeker niet zullen rouwen om de dood van Palestijnen. Maar goed, aan de andere kant heb je Hamas die het niet erg vindt als er een Jood overlijd.
    Klopt jij kunt dat nuanceren maar Meki niet, vandaar mijn opmerking.
      dinsdag 20 januari 2009 @ 19:39:12 #64
    229935 damsco
    Internetheld sinds 2008
    pi_65257028
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 18:54 schreef Meki het volgende:

[..]

Ga je mond snel spoelen..
    1300 doden waarvan de helft vrouwen en kinderen
    6000 gewonden waarvan de helft vrouwen en kinderen.

en dat zijn allemaal militanten ?
    grapjas. Door de partij waar jij een harde plasser van krijgt, namelijk Hamas. Ik wordt er niet warm of koud van, werkelijk waar.

Het is gewoon een feit dat dansen om 9/11 en de aanval van Israël een wereld van verschil is. Maar dat zul jij nooit toegeven, want dan gaat je zielige propaganda foto's en filmpjes niet meer werken.
      dinsdag 20 januari 2009 @ 19:41:17 #65
    229935 damsco
    Internetheld sinds 2008
    pi_65257112
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 18:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarom moet ik rouwen om slachtoffers welke vallen door de guerilla tactieken van Hamas? Het merendeel van de burgers staat zelf achter Hamas, ik zie het meer als friendly damage.
    pi_65257827
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 19:39 schreef damsco het volgende:

[..]

grapjas. Door de partij waar jij een harde plasser van krijgt, namelijk Hamas. Ik wordt er niet warm of koud van, werkelijk waar.

Het is gewoon een feit dat dansen om 9/11 en de aanval van Israël een wereld van verschil is. Maar dat zul jij nooit toegeven, want dan gaat je zielige propaganda foto's en filmpjes niet meer werken.
    Met andere woorden en de boodschap die jij me geeft juich je doden toe in Gaza ?.
    pi_65258050
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 19:59 schreef Meki het volgende:

[..]

Met andere woorden en de boodschap die jij me geeft juich je doden toe in Gaza ?.
    Hamas juicht hun eigen burgerdoden toe, zo hebben ze weer een reden om raketten te schieten op Israel.

De enige slachtoffers zijn de burgerbevolking, de leiders zitten daar allang niet meer.
    pi_65258511
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 20:06 schreef Specularium het volgende:

[..]

Hamas juicht hun eigen burgerdoden toe, zo hebben ze weer een reden om raketten te schieten op Israel.

De enige slachtoffers zijn de burgerbevolking, de leiders zitten daar allang niet meer.
    Bla bla bla ...

Wie maakt die slachtoffers,.. zeker kabouter plop zeker he.
    blijf je maar lekker alls ontkennen.
    pi_65258648
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 20:06 schreef Specularium het volgende:

[..]

De reden hebben ze al hoor, hun grond is ingepikt, en het duurt blijkbaar nog even voor ze zich daarbij neerleggen
    quote:
    Je geeft met deze woorden toe dat de inval van Israël puur bedoeld was om burgerslachtoffers te maken ?
    pleased to meet you
    pi_65258668
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 20:19 schreef Meki het volgende:

[..]

Bla bla bla ...

Wie maakt die slachtoffers,.. zeker kabouter plop zeker he.
    blijf je maar lekker alls ontkennen.
    Israel voert zware bombardementen uit ja.

Je mist het punt volledig, maargoed.
    pi_65258750
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 20:22 schreef moussie het volgende:

Je geeft met deze woorden toe dat de inval van Israël puur bedoeld was om burgerslachtoffers te maken ?
    Nee, in elk leger zijn het niet de generaals die de raketten vuren maar de gewone soldaten (infanterie/cavalerie).

De leiders geven slechts opdracht.
      dinsdag 20 januari 2009 @ 20:28:36 #72
    111909 B4CO
    PanneNkoek
    pi_65258894
    Meki, ik rouw echt niet om een dode hamaslid!!
    Ik ben blij met iedere hamas dode die er is... maar ik kan niet dansen

Trotse papa van Eden
    pi_65258947
    - troll, flamebait ... kies maar -

[ Bericht 94% gewijzigd door sp3c op 20-01-2009 20:36:10 ]
    pi_65258972
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 20:24 schreef Specularium het volgende:

[..]

Nee, in elk leger zijn het niet de generaals die de raketten vuren maar de gewone soldaten (infanterie/cavalerie).

ik ben me bewust van de hiërarchie in het leger .. maar wat heeft dat te maken met wat ik vroeg ?
    pleased to meet you
    pi_65259097
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 20:30 schreef moussie het volgende:

[..]

ik ben me bewust van de hiërarchie in het leger .. maar wat heeft dat te maken met wat ik vroeg ?
    Ja 100%, ze gaan niet voor de burgerslachtoffers maar voor de soldaten.

Die burgerslachtoffers zijn een noodzakelijk kwaad (vanwege de dichtheid van het gebied) waar
    Hamas maar al te graag mee dweept.
    pi_65260668
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 20:33 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ja 100%, ze gaan niet voor de burgerslachtoffers maar voor de soldaten.

Die burgerslachtoffers zijn een noodzakelijk kwaad (vanwege de dichtheid van het gebied) waar
    Hamas maar al te graag mee dweept.
    aah, op die fiets .. dan heb ik het verkeerd begrepen

Maar ja, als je bedenkt dat meer dan de helft van de slachtoffers gewoon burger is, en dan nog grotendeels vrouw of kind .. hoeveel soldaten zou Hamas er bij hebben gekregen, meer dan ze verloren hebben ?

Er moet gewoon gepraat worden met Hamas, desnoods in het geheim zoals toen met Arafat
    pleased to meet you
    pi_65262731
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 20:24 schreef Specularium het volgende:

[..]

Je vergeet één ding, Hamas heeft geen regulier leger, dus geen infanterie of cavalerie.
    Het is meer een burger militie.

En dat is tevens het probleem, die strijders vechten meestal niet in uniform!
    Dus wel vechten met echte wapens, maar de doden worden getelt als burgerdoden.
    Er zijn wel zogenaamde brigades met uniform, maar dat zijn er relatief gezien erg weinig.
    En ik denk dat ze snel hun uniform hebben uitgetrokken, zodat de nadruk meer op burgerdoden valt.

Al Jazeera heeft vandaag gemeld, dat er "maar" 115 millitante strijders zijn gevallen.
    Naar mijn menig kan dat niet, want dan krijg je een enorm gat in het officiele doden aantal

Zo'n oorlog is bijna of niet te winnen, de druk van de wereldopinie, op het aantal "burgerdoden" wordt dan wel heel groot.
    Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
    pi_65262868
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 21:51 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Je vergeet één ding, Hamas heeft geen regulier leger, dus geen infanterie of cavalerie.

Er zijn wel zogenaamde brigades met uniform, maar dat zijn er relatief gezien erg weinig.
    En ik denk dat ze snel hun uniform hebben uitgetrokken, zodat de nadruk meer op burgerdoden valt.

Al Jazeera heeft vandaag gemeld, dat er "maar" 115 millitante strijders zijn gevallen.
    Naar mijn menig kan dat niet, want dan krijg je een enorm gat in het officiele doden aantal

Zo'n oorlog is bijna of niet te winnen, de druk van de wereldopinie, op het aantal "burgerdoden" wordt dan wel heel groot.
    Exact.
    pi_65263761
    quote:

[..]

en als je het verder doortrekt zou je zelfs nog kunnen zeggen dat de uniformen ordedienst/politie van Hamas is, ze hebben immers geen regulier leger .. en dat je, als je die uitschakelt, het Hamas eigenlijk onmogelijk maakt om de orde te houden en zelf aanslagen tegen te houden, zelfs al ze dat zouden willen
    pleased to meet you
    pi_65265372
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 22:12 schreef moussie het volgende:

[..]

en als je het verder doortrekt zou je zelfs nog kunnen zeggen dat de uniformen ordedienst/politie van Hamas is, ze hebben immers geen regulier leger .. en dat je, als je die uitschakelt, het Hamas eigenlijk onmogelijk maakt om de orde te houden en zelf aanslagen tegen te houden, zelfs al ze dat zouden willen
    Tussen een politie of ordedienst en het/een leger zit wel een verschil lijkt me.
    Ik vond het dan ook heel vreemd dat Israel op de eerste dag van het conflict met een airraid het politiecorps bombardeerde.

Maar ik moet zeggen, dat ik niet weet in hoeverre de politie verweven is/was met het millitante Hamas bewind.
    Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
    pi_65265571
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 22:42 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Tussen een politie of ordedienst en het/een leger zit wel een verschil lijkt me.
    Ik vond het dan ook heel vreemd dat Israel op de eerste dag van het conflict met een airraid het politiecorps bombardeerde.

Maar ik moet zeggen, dat ik niet weet in hoeverre de politie verweven is/was met het millitante Hamas bewind.
    Ligt er vooral aan wat er volgens de Israelische intelligence in die gebouwen verstopt zat.
      Moderator dinsdag 20 januari 2009 @ 22:53:35 #82
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_65265936
    er zit in de praktijk maar bar weinig verschil tussen politietroepen en militanten in de gazastrook

als je van plan bent daar troepen naar binnen te rollen ga je ze vanzelf tegenkomen en niet met fluitjes en wapenstokken
      dinsdag 20 januari 2009 @ 23:02:48 #83
    229935 damsco
    Internetheld sinds 2008
    pi_65266392
    Sowieso, wat schiet Israël ermee op om de burgers in de Gazastrook te doden. Meki is er heilig van overtuigd dat Israël erop gericht is zoveel mogelijk burgers te doden. Ik snap dat echt niet, wat schiet Israël daar mee op?

Ten eerste krijg je de internationale gemeenschap over je heen, ten tweede keren de burgers zich helemaal tegen je.

Alleen dictators doen dat, gemeenschappelijk straffen. Zoals de Duitsers dat deden bij sabotage en verzetsleden en Noord-Korea met de familie van een ontsnapt familielid. Maar denk je werkelijk dat Israël dergelijke tactieken gebruikt, die ook totaal niet werken zoals je ziet (gezien ze geen controle in dat gebied hebben, iets wat dictators wel hebben).

Het is gewoon ronduit DOM om te denken dat dat de achterliggende gedachte is. Dat er veel burgerslachtoffers zijn gevallen is een feit, MAAR dat was niet de essentie (en dat is een GROOT verschil). En de reden heb ik al vaker gegeven, die ligt volledig bij Hamas.
    pi_65266871
    quote:

[..]

Al Jazeera is betrouwbaar heeft als enige vele verslaggevers daar ter plaatse.
    pi_65267560
    Oh, wat een leuke titel!
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 04:24 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

1) Omdat dat de situatie is waar Hamas op getraind had ...
    2)Omdat naast de 50.000 burgers er ook honderden Hamas terroristen gebruik maakte van VN gebouwen.
    Een van de gedode Hamas topmannen heeft zelfs tot 2003 openlijk met de VN samengewerkt !
    En met betrekking tot die laatste opmerking moet jij nodig zeggen want die zieligdoenerij en stemmingmakerij in de vorm van foto's ect van Meki en Reki daar ben je stil over omdat het jou standpunt wel prima uitkomt !
    1) Ah, het verrassingseffect! Shock and Awe: we vechten niet tegen de militanten, maar tegen de burgers en de civiele organisatie. Dat zal de militanten leren. Ja nou, indrukwekkende redenering.
    2) Naast 50.000 burgers maken (volgens Israelisch zeggen ) honderden Hamas-strijders gebruik van de VN-gebouwen. Los van de vraag of de VN dat wel goed zou vinden, even een rekensom.
    "Honderden Hamas-strijders"? Pakweg 500? Ik denk meer aan hoogstens 200, maar ik zal je tegemoet komen.
    500 strijders op 50.000 burgers, dat is 1 op 100. Dus Israel vindt het 100 levens van burgers waard om 1 strijder te doden! Nou ja, burgers? Nee, dat ook niet, Palestijnen, die zijn veel minder waard.
    Dat een van de gedode topmannen van Hamas met de VN samenwerkte, pleit toch alleen maar voor hem? Of werken topmannen en -vrouwen van Israel niet met de VN samen?

1 strijder op 100 burgers. Ja, dat komt omdat Hamas zich tussen de burgerbevolking verschuilt. Daar kunnen we niks aan doen, we moeten wel om onze eigen bevolking te beschermen.
    1.000 Palestijnse doden op 10 Israelische doden (waarvan ook nog een paar door eigen vuur!).
    Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
    Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
    pi_65267720
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 23:02 schreef damsco het volgende:
    Sowieso, wat schiet Israël ermee op om de burgers in de Gazastrook te doden. Meki is er heilig van overtuigd dat Israël erop gericht is zoveel mogelijk burgers te doden. Ik snap dat echt niet, wat schiet Israël daar mee op?

Ten eerste krijg je de internationale gemeenschap over je heen, ten tweede keren de burgers zich helemaal tegen je.

Alleen dictators doen dat, gemeenschappelijk straffen. Zoals de Duitsers dat deden bij sabotage en verzetsleden en Noord-Korea met de familie van een ontsnapt familielid. Maar denk je werkelijk dat Israël dergelijke tactieken gebruikt, die ook totaal niet werken zoals je ziet (gezien ze geen controle in dat gebied hebben, iets wat dictators wel hebben).

Het is gewoon ronduit DOM om te denken dat dat de achterliggende gedachte is. Dat er veel burgerslachtoffers zijn gevallen is een feit, MAAR dat was niet de essentie (en dat is een GROOT verschil). En de reden heb ik al vaker gegeven, die ligt volledig bij Hamas.
    Ach, Israel komt er gerwoon mee weg.
    Israel doet dat bijvoorbeeld door het bulldozeren van het huis van de familie van een zelfmoordaanslagpleger.
    En door het afsluiten van de Gazastrook wegens het beschieten met luizige kachelpijpen vanuit de Gazastrook.
    Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
      dinsdag 20 januari 2009 @ 23:40:24 #87
    229935 damsco
    Internetheld sinds 2008
    pi_65267853
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 23:36 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ach, Israel komt er gerwoon mee weg.
    Israel doet dat bijvoorbeeld door het bulldozeren van het huis van de familie van een zelfmoordaanslagpleger.
    En door het afsluiten van de Gazastrook wegens het beschieten met luizige kachelpijpen vanuit de Gazastrook.
    Maar dat staat toch in scheel contrast met het uitroeien van een hele bevolking? Of vind je dat vergelijkbaar? Ik zou het best erg vinden als je al zo over Israël zou denken, gezien het echt complete nonsens is. Je kan het oneens zijn de muur e.d. (Maakt je zeker niet anti-Israël), maar beweren dat Israël opzettelijk burgers dood vind ik echt heel wat stappen te ver gaan.
    pi_65268193
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 22:42 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Ja, dat vond ik ook. Diverse ministeries zijn platgebombardeerd en de civiele structuur is ook aardig aangepakt. Dat kan naar mijn idee niet verdedigd worden door de raketten van Hamas op Israel.
    De enige reden die ik kan bedenken, en die ook door allerlei andere acties van Israel gestaafd wordt, is, dat Israel absoluut niet wil dat er levensvatbare staten aan de grenzen ontstaan. Israel wil, uiteindelijk, het hele gebied dat het ooit op zijn toppunt volgens de torah in handen gehad heeft, in bezit krijgen.

Fatah wordt gekortwiekt en vervolgens verweten dat het negatieve acties niet tegengaat.
    Libanon wordt platgebombardeerd en herstel van de schade wordt overgelaten aan andere landen.
    Yasser Arafat wordt belegerd in zijn kantoor en feitelijk onmondig gemaakt.
    gaza wordt platgewalst en de schade kunnen anderen herstellen.
      dinsdag 20 januari 2009 @ 23:57:23 #89
    229935 damsco
    Internetheld sinds 2008
    pi_65268435
    Jammer dat je niet op mijn reactie ingaat. Weltrusten.
    pi_65268508
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 23:40 schreef damsco het volgende:

[..]

Maar dat staat toch in scheel contrast met het uitroeien van een hele bevolking? Of vind je dat vergelijkbaar? Ik zou het best erg vinden als je al zo over Israël zou denken, gezien het echt complete nonsens is. Je kan het oneens zijn de muur e.d. (Maakt je zeker niet anti-Israël), maar beweren dat Israël opzettelijk burgers dood vind ik echt heel wat stappen te ver gaan.
    Juist mensen die denken dat Israel rechtvaardig is en alleen militanten vermoordt zijn dom en achterlijk, ze willen het niet inzien want anders kwetsen ze de illegale staat Israel.

Je hebt het zelf kunnen zien, Israel schiet doelbewust op kinderen baby's en burgers..
    het enige van de hele universum hebben zij daar een alleenrecht op.. maar de bloed aan hun handen zal altijd aan hun handen blijven en ook al ontlopen ze hier de straf.. de straf van oorlogsmisdadigers wacht op ze nu of zometeen. Dat kunnen we ook zien bij de oorlogsmisdadiger A.Sharon
    pi_65268577
    http://www.driesvanagt.nl/

Dries van Agt in actie over Palestina
    pi_65268634
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 23:40 schreef damsco het volgende:

[..]

Ik moest eerst even je grappige fout (scheel i.p.v. schril) posten op Originele taal- en spelfouten #31

Ik denk serieus dat de staat Israel voortdurend uit is op terreinwinst en daarvoor bereid is om een hele bevolking uit te moorden of te verdrijven. Er zijn voldoende historische en hedendaagse redenen om dat te denken.
    Daarbij wil ik wel zeggen, dat de gewone Israelische Jan-met-de-pet en Trien-met-het-geweer zich dat niet realiseren en dat eigenlijk ook niet willen.
      woensdag 21 januari 2009 @ 00:03:37 #93
    229935 damsco
    Internetheld sinds 2008
    pi_65268644
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 23:59 schreef Meki het volgende:

[..]

Juist mensen die denken dat Israel rechtvaardig is en alleen militanten vermoordt zijn dom en achterlijk, ze willen het niet inzien want anders kwetsen ze de illegale staat Israel.

Je hebt het zelf kunnen zien, Israel schiet doelbewust op kinderen baby's en burgers..
    het enige van de hele universum hebben zij daar een alleenrecht op.. maar de bloed aan hun handen zal altijd aan hun handen blijven en ook al ontlopen ze hier de straf.. de straf van oorlogsmisdadigers wacht op ze nu of zometeen. Dat kunnen we ook zien bij de oorlogsmisdadiger A.Sharon
    Sorry hoor, maar ik vind het erg simplistisch en ronduit incorrect van het beeld wat je nu schept. Niet slecht bedoeld, maar je begint een beetje de joker te worden binnen deze topicreeks. Ik ben het werkelijk met elke mening van jou oneens, en dat gebeurd niet vaak kan ik je vertellen.
    pi_65268653
    Inwoners Zuid Israel helpen getroffen inwoners Gaza
    quote:
    As Operation Cast Lead draws to an apparent close, hundreds of Israelis, including those from rocket-battered communities in the Gaza periphery, are mobilizing to help suffering civilians on the opposite side of the border.

What started on Thursday as the private initiative of two young women - Lee Ziv, an activist in peace organizations, and Hadas Balas, a student at Sderot's Sapir Academic College - has mushroomed into a countrywide drive to help the civilians of Gaza.

"There is no connection to politics," said Ziv. "We don't represent a side, we just see an immediate need for blankets for people who have nothing to cover them at night and milk for infants who have nothing to eat."

Since a short radio interview on Sunday morning, Ziv said her phone had been ringing off the hook. "Within two minutes of the interview, I had 40 voice messages. The response has been overwhelming. Schools have called asking how they can help. A father called who had three sons serving in the IDF in Gaza. A woman called who had a mortar fall on her house."

Four drop-off points have been established around the country, in Tel Aviv, Haifa, Jerusalem and Kibbutz Kfar Aza, just kilometers from the Gaza border.

The Kfar Aza drop-off point is run by kibbutz resident Eyal Mazliah, director of the Hillel Jewish campus organization at nearby Sapir College.

The college's Hillel had "spent the past month gathering equipment for bomb shelters and running activities for children on our side of the border," Mazliah said. "When [Ziv and Balas] approached us for help, we already had many blankets and coats collected."

On Friday, mortars landed inside Mazliah's small kibbutz. What did it feel like to help the population on the other side of the border?

"Look, even when your windows shake at night from the rocket attacks, you can see across the border that Gaza is dark for a month," he explains. "You feel the humanitarian situation. Most people here say Hamas brought this upon them, but we're still talking about children who we will have to live with in the future. The people who are closest to this should do the most. It's a basic humanitarian act."

Hillel volunteers "have been moving from bomb shelter to bomb shelter almost 24 hours a day for the past month," Mazliah said. "Now, with the limitations forced upon us, we have the privilege of helping civilians who are hostages of Hamas on the other side."

The organizers are careful to keep the initiative apolitical, refusing to divulge the names of groups that are helping to collect supplies. But they add that they are coordinating with official channels.

"The only way to get this stuff into Gaza is through the UN and the IDF, and of course they are part of this," said Ziv.

Not all contributions are accepted, she added. "We have a detailed list from UNRWA, and we're following that. They need baby food, nonperishable food, blankets. Please don't send us toys or clothes. There's simply no room in the trucks."
    http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1232292897793&pagename=JPArticle%2FShowFull

Gelukkig bestaan er nog wat Israeli's en Joden die wat vreedzaam en rechtvaardig en voor vrede zijn..
    pi_65268680
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 23:57 schreef damsco het volgende:
    Jammer dat je niet op mijn reactie ingaat. Weltrusten.
    Zie drie posts eerder. Niet zo ongeduldig: deze topics gaan erg hard en ik mis ook geregeld de aansluiting.
    pi_65268718
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2009 00:03 schreef damsco het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar ik vind het erg simplistisch en ronduit incorrect van het beeld wat je nu schept. Niet slecht bedoeld, maar je begint een beetje de joker te worden binnen deze topicreeks. Ik ben het werkelijk met elke mening van jou oneens, en dat gebeurd niet vaak kan ik je vertellen.
    Klopt maar hoe zou dat komen.. ik strijd voor de bevolking van Gaza.. jij strijdt en rechtvaardigt Israelische acties die vele duizend doden hebben gebracht..

Het beeld wat ik schep is enkel gezien op duizenden foto's en video's en berichtgevingen.
    het beeld wat jij schept komt rechtstreeks van de Israelische ambassade
      woensdag 21 januari 2009 @ 00:07:11 #97
    229935 damsco
    Internetheld sinds 2008
    pi_65268748
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2009 00:03 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik moest eerst even je grappige fout (scheel i.p.v. schril) posten op Originele taal- en spelfouten #31

Ik denk serieus dat de staat Israel voortdurend uit is op terreinwinst en daarvoor bereid is om een hele bevolking uit te moorden of te verdrijven. Er zijn voldoende historische en hedendaagse redenen om dat te denken.
    Daarbij wil ik wel zeggen, dat de gewone Israelische Jan-met-de-pet en Trien-met-het-geweer zich dat niet realiseren en dat eigenlijk ook niet willen.
    Oke, dan weet ik wat je achterliggende motieven zijn. Als je dat denkt is het inderdaad hopeloos discussiëren gezien je al zo overtuigd bent van je, naar mijn volle overtuiging onjuiste, waarheid.

Over je eerste opmerking wijk ik maar uit, gezien het simpelweg uitlokkend werkt en ik daar niet aan mee wens te doen.
      woensdag 21 januari 2009 @ 00:08:48 #98
    229935 damsco
    Internetheld sinds 2008
    pi_65268795
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2009 00:05 schreef Meki het volgende:

[..]

Klopt maar hoe zou dat komen.. ik strijd voor de bevolking van Gaza.. jij strijdt en rechtvaardigt Israelische acties die vele duizend doden hebben gebracht..

Het beeld wat ik schep is enkel gezien op duizenden foto's en video's en berichtgevingen.
    het beeld wat jij schept komt rechtstreeks van de Israelische ambassade
    Nee, ik sta voor hetgeen wat juist is. En dat is niet een terroristische organisatie welke een hele bevolking bestookt met mortieren en granaten.

Zelfs daar distantieer jij je niet van, wat ik des te kwalijker vind.
    pi_65268824
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2009 00:03 schreef damsco het volgende:

[..]

Nou, ik begin gaandeweg toch aardig wat sympathie voor Meki te voelen. Hij kan het nogal onhandig brengen en zijn teksten zijn bepaald niet foutloos, maar hij heeft wel vaak een punt.
    pi_65268834
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2009 00:08 schreef damsco het volgende:

[..]

Nee, ik sta voor hetgeen wat juist is. En dat is niet een terroristische organisatie welke een hele bevolking bestookt met mortieren en granaten.

Zelfs daar distantieer jij je niet van, wat ik des te kwalijker vind.
    Ik distantieer me van het terroristische Israel en van de Militaire tak van Hamas.

Jij blijft maar roepen dat Israel niks verkeerd doet en dat ze rechtvaardig handelen..
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')