abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin dinsdag 20 januari 2009 @ 22:46:24 #81
232445 crew  Specularium
pi_65265571
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:42 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Tussen een politie of ordedienst en het/een leger zit wel een verschil lijkt me.
Ik vond het dan ook heel vreemd dat Israel op de eerste dag van het conflict met een airraid het politiecorps bombardeerde.

Maar ik moet zeggen, dat ik niet weet in hoeverre de politie verweven is/was met het millitante Hamas bewind.
Ligt er vooral aan wat er volgens de Israelische intelligence in die gebouwen verstopt zat.
  Moderator dinsdag 20 januari 2009 @ 22:53:35 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_65265936
er zit in de praktijk maar bar weinig verschil tussen politietroepen en militanten in de gazastrook

als je van plan bent daar troepen naar binnen te rollen ga je ze vanzelf tegenkomen en niet met fluitjes en wapenstokken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 23:02:48 #83
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65266392
Sowieso, wat schiet Israël ermee op om de burgers in de Gazastrook te doden. Meki is er heilig van overtuigd dat Israël erop gericht is zoveel mogelijk burgers te doden. Ik snap dat echt niet, wat schiet Israël daar mee op?

Ten eerste krijg je de internationale gemeenschap over je heen, ten tweede keren de burgers zich helemaal tegen je.

Alleen dictators doen dat, gemeenschappelijk straffen. Zoals de Duitsers dat deden bij sabotage en verzetsleden en Noord-Korea met de familie van een ontsnapt familielid. Maar denk je werkelijk dat Israël dergelijke tactieken gebruikt, die ook totaal niet werken zoals je ziet (gezien ze geen controle in dat gebied hebben, iets wat dictators wel hebben).

Het is gewoon ronduit DOM om te denken dat dat de achterliggende gedachte is. Dat er veel burgerslachtoffers zijn gevallen is een feit, MAAR dat was niet de essentie (en dat is een GROOT verschil). En de reden heb ik al vaker gegeven, die ligt volledig bij Hamas.
pi_65266871
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 21:51 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Je vergeet één ding, Hamas heeft geen regulier leger, dus geen infanterie of cavalerie.
Het is meer een burger militie.

En dat is tevens het probleem, die strijders vechten meestal niet in uniform!
Dus wel vechten met echte wapens, maar de doden worden getelt als burgerdoden.
Er zijn wel zogenaamde brigades met uniform, maar dat zijn er relatief gezien erg weinig.
En ik denk dat ze snel hun uniform hebben uitgetrokken, zodat de nadruk meer op burgerdoden valt.

Al Jazeera heeft vandaag gemeld, dat er "maar" 115 millitante strijders zijn gevallen.
Naar mijn menig kan dat niet, want dan krijg je een enorm gat in het officiele doden aantal

Zo'n oorlog is bijna of niet te winnen, de druk van de wereldopinie, op het aantal "burgerdoden" wordt dan wel heel groot.
Al Jazeera is betrouwbaar heeft als enige vele verslaggevers daar ter plaatse.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_65267560
Oh, wat een leuke titel!
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 04:24 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

1) Omdat dat de situatie is waar Hamas op getraind had ...
2)Omdat naast de 50.000 burgers er ook honderden Hamas terroristen gebruik maakte van VN gebouwen.
Een van de gedode Hamas topmannen heeft zelfs tot 2003 openlijk met de VN samengewerkt !
En met betrekking tot die laatste opmerking moet jij nodig zeggen want die zieligdoenerij en stemmingmakerij in de vorm van foto's ect van Meki en Reki daar ben je stil over omdat het jou standpunt wel prima uitkomt !
1) Ah, het verrassingseffect! Shock and Awe: we vechten niet tegen de militanten, maar tegen de burgers en de civiele organisatie. Dat zal de militanten leren. Ja nou, indrukwekkende redenering.
2) Naast 50.000 burgers maken (volgens Israelisch zeggen ) honderden Hamas-strijders gebruik van de VN-gebouwen. Los van de vraag of de VN dat wel goed zou vinden, even een rekensom.
"Honderden Hamas-strijders"? Pakweg 500? Ik denk meer aan hoogstens 200, maar ik zal je tegemoet komen.
500 strijders op 50.000 burgers, dat is 1 op 100. Dus Israel vindt het 100 levens van burgers waard om 1 strijder te doden! Nou ja, burgers? Nee, dat ook niet, Palestijnen, die zijn veel minder waard.
Dat een van de gedode topmannen van Hamas met de VN samenwerkte, pleit toch alleen maar voor hem? Of werken topmannen en -vrouwen van Israel niet met de VN samen?

1 strijder op 100 burgers. Ja, dat komt omdat Hamas zich tussen de burgerbevolking verschuilt. Daar kunnen we niks aan doen, we moeten wel om onze eigen bevolking te beschermen.
1.000 Palestijnse doden op 10 Israelische doden (waarvan ook nog een paar door eigen vuur!).
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_65267720
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 23:02 schreef damsco het volgende:
Sowieso, wat schiet Israël ermee op om de burgers in de Gazastrook te doden. Meki is er heilig van overtuigd dat Israël erop gericht is zoveel mogelijk burgers te doden. Ik snap dat echt niet, wat schiet Israël daar mee op?

Ten eerste krijg je de internationale gemeenschap over je heen, ten tweede keren de burgers zich helemaal tegen je.

Alleen dictators doen dat, gemeenschappelijk straffen. Zoals de Duitsers dat deden bij sabotage en verzetsleden en Noord-Korea met de familie van een ontsnapt familielid. Maar denk je werkelijk dat Israël dergelijke tactieken gebruikt, die ook totaal niet werken zoals je ziet (gezien ze geen controle in dat gebied hebben, iets wat dictators wel hebben).

Het is gewoon ronduit DOM om te denken dat dat de achterliggende gedachte is. Dat er veel burgerslachtoffers zijn gevallen is een feit, MAAR dat was niet de essentie (en dat is een GROOT verschil). En de reden heb ik al vaker gegeven, die ligt volledig bij Hamas.
Ach, Israel komt er gerwoon mee weg.
Israel doet dat bijvoorbeeld door het bulldozeren van het huis van de familie van een zelfmoordaanslagpleger.
En door het afsluiten van de Gazastrook wegens het beschieten met luizige kachelpijpen vanuit de Gazastrook.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 20 januari 2009 @ 23:40:24 #87
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65267853
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 23:36 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ach, Israel komt er gerwoon mee weg.
Israel doet dat bijvoorbeeld door het bulldozeren van het huis van de familie van een zelfmoordaanslagpleger.
En door het afsluiten van de Gazastrook wegens het beschieten met luizige kachelpijpen vanuit de Gazastrook.
Maar dat staat toch in scheel contrast met het uitroeien van een hele bevolking? Of vind je dat vergelijkbaar? Ik zou het best erg vinden als je al zo over Israël zou denken, gezien het echt complete nonsens is. Je kan het oneens zijn de muur e.d. (Maakt je zeker niet anti-Israël), maar beweren dat Israël opzettelijk burgers dood vind ik echt heel wat stappen te ver gaan.
pi_65268193
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:42 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Tussen een politie of ordedienst en het/een leger zit wel een verschil lijkt me.
Ik vond het dan ook heel vreemd dat Israel op de eerste dag van het conflict met een airraid het politiecorps bombardeerde.

Maar ik moet zeggen, dat ik niet weet in hoeverre de politie verweven is/was met het millitante Hamas bewind.
Ja, dat vond ik ook. Diverse ministeries zijn platgebombardeerd en de civiele structuur is ook aardig aangepakt. Dat kan naar mijn idee niet verdedigd worden door de raketten van Hamas op Israel.
De enige reden die ik kan bedenken, en die ook door allerlei andere acties van Israel gestaafd wordt, is, dat Israel absoluut niet wil dat er levensvatbare staten aan de grenzen ontstaan. Israel wil, uiteindelijk, het hele gebied dat het ooit op zijn toppunt volgens de torah in handen gehad heeft, in bezit krijgen.

Fatah wordt gekortwiekt en vervolgens verweten dat het negatieve acties niet tegengaat.
Libanon wordt platgebombardeerd en herstel van de schade wordt overgelaten aan andere landen.
Yasser Arafat wordt belegerd in zijn kantoor en feitelijk onmondig gemaakt.
gaza wordt platgewalst en de schade kunnen anderen herstellen.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 23:57:23 #89
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65268435
Jammer dat je niet op mijn reactie ingaat. Weltrusten.
pi_65268508
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 23:40 schreef damsco het volgende:

[..]

Maar dat staat toch in scheel contrast met het uitroeien van een hele bevolking? Of vind je dat vergelijkbaar? Ik zou het best erg vinden als je al zo over Israël zou denken, gezien het echt complete nonsens is. Je kan het oneens zijn de muur e.d. (Maakt je zeker niet anti-Israël), maar beweren dat Israël opzettelijk burgers dood vind ik echt heel wat stappen te ver gaan.
Juist mensen die denken dat Israel rechtvaardig is en alleen militanten vermoordt zijn dom en achterlijk, ze willen het niet inzien want anders kwetsen ze de illegale staat Israel.

Je hebt het zelf kunnen zien, Israel schiet doelbewust op kinderen baby's en burgers..
het enige van de hele universum hebben zij daar een alleenrecht op.. maar de bloed aan hun handen zal altijd aan hun handen blijven en ook al ontlopen ze hier de straf.. de straf van oorlogsmisdadigers wacht op ze nu of zometeen. Dat kunnen we ook zien bij de oorlogsmisdadiger A.Sharon
pi_65268577
http://www.driesvanagt.nl/

Dries van Agt in actie over Palestina
pi_65268634
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 23:40 schreef damsco het volgende:

[..]

Ik moest eerst even je grappige fout (scheel i.p.v. schril) posten op Originele taal- en spelfouten #31

Ik denk serieus dat de staat Israel voortdurend uit is op terreinwinst en daarvoor bereid is om een hele bevolking uit te moorden of te verdrijven. Er zijn voldoende historische en hedendaagse redenen om dat te denken.
Daarbij wil ik wel zeggen, dat de gewone Israelische Jan-met-de-pet en Trien-met-het-geweer zich dat niet realiseren en dat eigenlijk ook niet willen.
  woensdag 21 januari 2009 @ 00:03:37 #93
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65268644
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 23:59 schreef Meki het volgende:

[..]

Juist mensen die denken dat Israel rechtvaardig is en alleen militanten vermoordt zijn dom en achterlijk, ze willen het niet inzien want anders kwetsen ze de illegale staat Israel.

Je hebt het zelf kunnen zien, Israel schiet doelbewust op kinderen baby's en burgers..
het enige van de hele universum hebben zij daar een alleenrecht op.. maar de bloed aan hun handen zal altijd aan hun handen blijven en ook al ontlopen ze hier de straf.. de straf van oorlogsmisdadigers wacht op ze nu of zometeen. Dat kunnen we ook zien bij de oorlogsmisdadiger A.Sharon
Sorry hoor, maar ik vind het erg simplistisch en ronduit incorrect van het beeld wat je nu schept. Niet slecht bedoeld, maar je begint een beetje de joker te worden binnen deze topicreeks. Ik ben het werkelijk met elke mening van jou oneens, en dat gebeurd niet vaak kan ik je vertellen.
pi_65268653
Inwoners Zuid Israel helpen getroffen inwoners Gaza
quote:
As Operation Cast Lead draws to an apparent close, hundreds of Israelis, including those from rocket-battered communities in the Gaza periphery, are mobilizing to help suffering civilians on the opposite side of the border.

What started on Thursday as the private initiative of two young women - Lee Ziv, an activist in peace organizations, and Hadas Balas, a student at Sderot's Sapir Academic College - has mushroomed into a countrywide drive to help the civilians of Gaza.

"There is no connection to politics," said Ziv. "We don't represent a side, we just see an immediate need for blankets for people who have nothing to cover them at night and milk for infants who have nothing to eat."

Since a short radio interview on Sunday morning, Ziv said her phone had been ringing off the hook. "Within two minutes of the interview, I had 40 voice messages. The response has been overwhelming. Schools have called asking how they can help. A father called who had three sons serving in the IDF in Gaza. A woman called who had a mortar fall on her house."

Four drop-off points have been established around the country, in Tel Aviv, Haifa, Jerusalem and Kibbutz Kfar Aza, just kilometers from the Gaza border.

The Kfar Aza drop-off point is run by kibbutz resident Eyal Mazliah, director of the Hillel Jewish campus organization at nearby Sapir College.

The college's Hillel had "spent the past month gathering equipment for bomb shelters and running activities for children on our side of the border," Mazliah said. "When [Ziv and Balas] approached us for help, we already had many blankets and coats collected."

On Friday, mortars landed inside Mazliah's small kibbutz. What did it feel like to help the population on the other side of the border?

"Look, even when your windows shake at night from the rocket attacks, you can see across the border that Gaza is dark for a month," he explains. "You feel the humanitarian situation. Most people here say Hamas brought this upon them, but we're still talking about children who we will have to live with in the future. The people who are closest to this should do the most. It's a basic humanitarian act."

Hillel volunteers "have been moving from bomb shelter to bomb shelter almost 24 hours a day for the past month," Mazliah said. "Now, with the limitations forced upon us, we have the privilege of helping civilians who are hostages of Hamas on the other side."

The organizers are careful to keep the initiative apolitical, refusing to divulge the names of groups that are helping to collect supplies. But they add that they are coordinating with official channels.

"The only way to get this stuff into Gaza is through the UN and the IDF, and of course they are part of this," said Ziv.

Not all contributions are accepted, she added. "We have a detailed list from UNRWA, and we're following that. They need baby food, nonperishable food, blankets. Please don't send us toys or clothes. There's simply no room in the trucks."
http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1232292897793&pagename=JPArticle%2FShowFull

Gelukkig bestaan er nog wat Israeli's en Joden die wat vreedzaam en rechtvaardig en voor vrede zijn..
pi_65268680
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 23:57 schreef damsco het volgende:
Jammer dat je niet op mijn reactie ingaat. Weltrusten.
Zie drie posts eerder. Niet zo ongeduldig: deze topics gaan erg hard en ik mis ook geregeld de aansluiting.
pi_65268718
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 00:03 schreef damsco het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar ik vind het erg simplistisch en ronduit incorrect van het beeld wat je nu schept. Niet slecht bedoeld, maar je begint een beetje de joker te worden binnen deze topicreeks. Ik ben het werkelijk met elke mening van jou oneens, en dat gebeurd niet vaak kan ik je vertellen.
Klopt maar hoe zou dat komen.. ik strijd voor de bevolking van Gaza.. jij strijdt en rechtvaardigt Israelische acties die vele duizend doden hebben gebracht..

Het beeld wat ik schep is enkel gezien op duizenden foto's en video's en berichtgevingen.
het beeld wat jij schept komt rechtstreeks van de Israelische ambassade
  woensdag 21 januari 2009 @ 00:07:11 #97
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65268748
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 00:03 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik moest eerst even je grappige fout (scheel i.p.v. schril) posten op Originele taal- en spelfouten #31

Ik denk serieus dat de staat Israel voortdurend uit is op terreinwinst en daarvoor bereid is om een hele bevolking uit te moorden of te verdrijven. Er zijn voldoende historische en hedendaagse redenen om dat te denken.
Daarbij wil ik wel zeggen, dat de gewone Israelische Jan-met-de-pet en Trien-met-het-geweer zich dat niet realiseren en dat eigenlijk ook niet willen.
Oke, dan weet ik wat je achterliggende motieven zijn. Als je dat denkt is het inderdaad hopeloos discussiëren gezien je al zo overtuigd bent van je, naar mijn volle overtuiging onjuiste, waarheid.

Over je eerste opmerking wijk ik maar uit, gezien het simpelweg uitlokkend werkt en ik daar niet aan mee wens te doen.
  woensdag 21 januari 2009 @ 00:08:48 #98
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65268795
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 00:05 schreef Meki het volgende:

[..]

Klopt maar hoe zou dat komen.. ik strijd voor de bevolking van Gaza.. jij strijdt en rechtvaardigt Israelische acties die vele duizend doden hebben gebracht..

Het beeld wat ik schep is enkel gezien op duizenden foto's en video's en berichtgevingen.
het beeld wat jij schept komt rechtstreeks van de Israelische ambassade
Nee, ik sta voor hetgeen wat juist is. En dat is niet een terroristische organisatie welke een hele bevolking bestookt met mortieren en granaten.

Zelfs daar distantieer jij je niet van, wat ik des te kwalijker vind.
pi_65268824
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 00:03 schreef damsco het volgende:

[..]

Nou, ik begin gaandeweg toch aardig wat sympathie voor Meki te voelen. Hij kan het nogal onhandig brengen en zijn teksten zijn bepaald niet foutloos, maar hij heeft wel vaak een punt.
pi_65268834
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 00:08 schreef damsco het volgende:

[..]

Nee, ik sta voor hetgeen wat juist is. En dat is niet een terroristische organisatie welke een hele bevolking bestookt met mortieren en granaten.

Zelfs daar distantieer jij je niet van, wat ik des te kwalijker vind.
Ik distantieer me van het terroristische Israel en van de Militaire tak van Hamas.

Jij blijft maar roepen dat Israel niks verkeerd doet en dat ze rechtvaardig handelen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')