abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 20 januari 2009 @ 13:42:28 #251
230491 Zith
pls tip
pi_65242692
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:36 schreef Bolter het volgende:

[..]

Als eerst: dank voor het bekennen van kleur.( )

_! Dus (om even het voorbeeld van iemand hierboven aan te halen) als jij loopt te fucken met iemand die wel een sportschool kan betalen en ook de moeite neemt om te gaan sporten is het oneerlijk als je een flinke tik op je muil krijgt?
In nederland en de meeste westerse landen krijgt de sporter dan een straf/boete.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_65242713
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:37 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Als ze geld overhouden van het opbouwen van alles wat Israel met de grond gelijk maakt ten minste.
Dus Israël bombardeert schuilkelders? Wat voor belang hebben ze daar bij? Toch alleen maar voordeel? Want zo maken ze weinig burgerslachtoffers.
  † In Memoriam † dinsdag 20 januari 2009 @ 13:43:59 #253
230491 Zith
pls tip
pi_65242766
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:33 schreef Mylene het volgende:

[..]

De Palestijnen krijgen volgens mij aardig wat steun qua ontwikkelingshulp van o.a. de EU. Verder zorgt de Hamas voor gezondsheidszorg door o.a. ziekenhuizen te bouwen. Als ze dat kan kunnen ze ook schuilkelders bouwen.
De EU geeft geen hulp aan Palestina.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † dinsdag 20 januari 2009 @ 13:45:15 #254
230491 Zith
pls tip
pi_65242815
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:20 schreef Mylene het volgende:

[..]

Nah, de Palestijnen hechten niet veel waard aan het leven. Kinderen lopen op het straat terwijl het oorlog is met alle gevolgen van dien.
pi_65242823
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  dinsdag 20 januari 2009 @ 13:45:48 #256
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_65242837
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:42 schreef Mylene het volgende:

[..]

Dus Israël bombardeert schuilkelders? Wat voor belang hebben ze daar bij? Toch alleen maar voordeel? Want zo maken ze weinig burgerslachtoffers.
Schuilkelders zijn niet in belang van de Hamas, anders kunnen ze geen propaganda voeren en de wereld niet laten zien hoe zielig ze zijn dat Israel burgers aanvalt.
Trotse papa van Eden
pi_65242925
quote:

[..]

Waarom zou Israel haar eigen schuilkelders bombarderen? Daar ondervinden ze toch alleen maar schade van? Of bedoel je om de weerbaarheid ervan te testen?

[ Bericht 4% gewijzigd door Frutsel op 20-01-2009 13:55:55 (rest is onnodig) ]
  Moderator dinsdag 20 januari 2009 @ 13:54:30 #258
8781 crew  Frutsel
pi_65243153
quote:
Het topic loopt volledig uit koers door zowel voor- en tegenstanders van welke partij dan ook.
Ik word er echt moe van als ik dat moet lees. Soms begint het leuk maar door weet ik wat voor reactie begint het ineens weer persoonlijk te worden... aan welke kant je staat... het selectief lezen of antwoorden etc etc etc etc... Dat gejank heen en weer Ongelofelijk...

Ik gooi alles er gewoon uit...
Kom op zeg... kan het een beetje normaal daar
En stop ook ff met het alleen maar plaatsen van een video of een plaatje, wat schijnbaar ook weer talloze reacties oproept van "vriendschap ". Daar loopt ook nog een topic over.

Kom op mensen, ff gewoon tegen elkaar
pi_65243183
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:45 schreef B4CO het volgende:

[..]

Schuilkelders zijn niet in belang van de Hamas, anders kunnen ze geen propaganda voeren en de wereld niet laten zien hoe zielig ze zijn dat Israel burgers aanvalt.
goh, wat denk je dat er gebeurd als Hamas een schuilkelder bouwt, wordt die gezien als schuilplaats voor de bevolking of gaat er een bunker-buster op omdat het vast een wapenopslag is
pleased to meet you
pi_65243306
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:48 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Waarom zou Israel haar eigen schuilkelders bombarderen? Daar ondervinden ze toch alleen maar schade van? Of bedoel je om de weerbaarheid ervan te testen?
Vragen antwoorden met een wedervraag is niet netjes. Ik stel een legitieme vraag.

[ Bericht 5% gewijzigd door Frutsel op 20-01-2009 14:01:46 (quote aangepast) ]
  † In Memoriam † dinsdag 20 januari 2009 @ 14:00:22 #261
230491 Zith
pls tip
pi_65243401
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:58 schreef Mylene het volgende:

[..]

Vragen antwoorden met een wedervraag is niet netjes. Ik stel een legitieme vraag.
Je stelde een domme vraag. In de post die jij met je vraag aanhaalde werd niet geclaimd dat Israël schuilkelders bombardeerde, lees hem nog maar eens. Op domme vragen krijg je domme antwoorden.
pi_65243546
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:00 schreef Zith het volgende:

Je stelde een domme vraag. In de post die jij met je vraag aanhaalde werd niet geclaimd dat Israël schuilkelders bombardeerde, lees hem nog maar eens. Op domme vragen krijg je domme antwoorden.
pi_65243765
Inside Story is gewoon een goed programma.
Altijd interessante en vaak leuke discussies.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_65243774
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:55 schreef moussie het volgende:

[..]

goh, wat denk je dat er gebeurd als Hamas een schuilkelder bouwt, wordt die gezien als schuilplaats voor de bevolking of gaat er een bunker-buster op omdat het vast een wapenopslag is
Schuilkelders hoeven niet per see gebouwd te worden door Hamas. Een externe partij zoals bijvoorbeeld de Verenigde Naties kunnen dat ook doen. Verder kunnen die schuilkelders ook bewaakt worden door hen.
pi_65244181
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:27 schreef Karrs het volgende:

[..]

Het wordt nog écht als argument gebruikt ook he
Jul 5, 2007 20:39 | Updated Jul 6, 2007 9:38
British Gas, Israel to freeze Hamas out of $4b. gas deal
pleased to meet you
pi_65244207
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:09 schreef Mylene het volgende:

[..]

Schuilkelders hoeven niet per see gebouwd te worden door Hamas. Een externe partij zoals bijvoorbeeld de Verenigde Naties kunnen dat ook doen. Verder kunnen die schuilkelders ook bewaakt worden door hen.
en hoe veilig de VN zijn hebben we gemerkt
pleased to meet you
  dinsdag 20 januari 2009 @ 14:21:49 #267
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65244285
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:18 schreef moussie het volgende:

[..]

Jul 5, 2007 20:39 | Updated Jul 6, 2007 9:38
British Gas, Israel to freeze Hamas out of $4b. gas deal
Die raketten spelen verder geen enkele rol. Er gaan maar een paar mensen per jaar aan dood, dus dat zou ieder land gewoon zonder verder vragen te stellen accepteren.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_65244301
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:19 schreef moussie het volgende:

[..]

en hoe veilig de VN zijn hebben we gemerkt
Daarom ook die bewakers zodat Hamas geen misbruik kan maken van menselijke schilden en wapendepots.
pi_65244399
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:21 schreef Viajero het volgende:

[..]

Die raketten spelen verder geen enkele rol. Er gaan maar een paar mensen per jaar aan dood, dus dat zou ieder land gewoon zonder verder vragen te stellen accepteren.
Inderdaad. Waar hebben we het over. Er gaan er waarcshijnlijk per jaar meer dood aan eten bij McDonalds, en die bombarderen we toch ook niet plat?
pi_65244550
quote:
Israëlische troepen blijven in Gazastrook

JERUZALEM - Israël is voorlopig niet van plan om alle troepen terug te trekken uit de Gazastrook. Dat heeft het leger dinsdag laten weten. Eerder werd gezegd dat de terugtrekking voor de inauguratie van de aanstaande president van de VS, Barack Obama, volbracht zou zijn.

Volgens een legerfunctionaris blijft een aantal troepen paraat om snel in actie te kunnen komen als dat nodig is. Een eenzijdig Israëlisch staakt-het-vuren ging zondag in. Een aantal Palestijnse bewegingen, waaronder Hamas en de Islamitische Jihad, kondigde die dag een onmiddellijk staakt-het-vuren van een week af. In die periode moet het Israëlische leger zich terugtrekken uit de Gazastrook, eisten ze.

Het drie weken durende Israëlisch offensief tegen Hamas in de Gazastrook heeft tot nu toe aan zeker 1414 mensen het leven gekost. Dinsdag kwamen twee kinderen die met achtergebleven munitie speelden om het leven toen dit ontplofte. Nog steeds worden doden onder het puin vandaan gehaald. Ongeveer 5500 mensen raakten gewond.
bron
pi_65244662
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:24 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Inderdaad. Waar hebben we het over. Er gaan er waarcshijnlijk per jaar meer dood aan eten bij McDonalds, en die bombarderen we toch ook niet plat?
Je kan er lacherig om doen, maar er zijn zeker vraagtekens te zetten bij de middelen die Israel inzet en de mate waarin deze gebruikt worden ten opzichte van de raketten.
pi_65244675
De doelen zijn bereikt zeiden ze een paar dagen geleden. Maar toch willen ze nu in Gaza blijven, vreemd .
Palestijnse fracties zullen dat zien als een bezetting.
pi_65244734
quote:

[..]

nog een keer dan maar, als je andermans land inpikt en daar je eigen staat op sticht is het nogal absurd van die ander te verwachten dat die zich daar zo maar, en binnen no time, bij neer legt ..

alsof de Palestijnen geen recht hebben om het recht op hun geboortegrond te verdedigen, omdat het geen staat/land was volgens onze normen ed ..
pleased to meet you
  dinsdag 20 januari 2009 @ 14:33:23 #274
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65244750
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:31 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Je kan er lacherig om doen, maar er zijn zeker vraagtekens te zetten bij de middelen die Israel inzet en de mate waarin deze gebruikt worden ten opzichte van de raketten.
Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat Israel buiten alle proportie reageerde, maar dat had ik je van te voren ook al kunnen vertellen. Zo doen die jongens dat.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 14:37:04 #275
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65244901
quote:
Op maandag 19 januari 2009 22:58 schreef moussie het volgende:

[..]

je hebt nog steeds niet gekeken naar de stats van shin bet .. er zijn in de maanden vanaf juni maar een handvol raketten richting Israël gestuurd, minder dan voor die tijd in 1 week, en of die bij Hamas vandaan kwamen is, gezien het jaarverslag van 2007, nog maar de vraag .. ze worden gestraft voor het sturen van minder raketten ?
Elke raket is er één teveel en tevens een oorlogsverklaring. Dat is wat verschillende personen jou al een tiental topics proberen duidelijk te maken.
pi_65244969
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:32 schreef moussie het volgende:

[..]

nog een keer dan maar, als je andermans land inpikt en daar je eigen staat op sticht is het nogal absurd van die ander te verwachten dat die zich daar zo maar, en binnen no time, bij neer legt ..

alsof de Palestijnen geen recht hebben om het recht op hun geboortegrond te verdedigen, omdat het geen staat/land was volgens onze normen ed ..
Waarom niet tegen Jordanië? Dat land houdt Palestina toch ook bezet?
  † In Memoriam † dinsdag 20 januari 2009 @ 14:39:12 #277
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_65244984
quote:

[..]

Het is cirkeltjes draaien maar die raketten zijn niet zonder reden en het is ook niet zo dat Israel er niet op gereageerd heeft.

Welk recht heeft Israel om de Gaza af te sluiten, inclusief alle scheepvaart en luchtvaart? Behalve het recht van de sterkste helemaal geen. Dat staat nog los van de Palestijnse staat die Israel wil voorkomen omdat het dan de westbank op moet geven.

In plaats van raketten schieten hadden ze alle anderhalf miljoen ongewapend en vreedzaam in een stoet naar Jeruzalem moeten lopen en daar hun kamp opslaan, net zolang dat de Palestijnse staat realiteit is.

Hoop dat ze zoiets op een dag alsnog doen.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 14:40:01 #278
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65245015
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:33 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat Israel buiten alle proportie reageerde, maar dat had ik je van te voren ook al kunnen vertellen. Zo doen die jongens dat.
Nee, Israël reageerde niet buiten proporties. Israël reageerde op de enige juiste manier, en dat is het elimineren van Hamas. Wat mij betreft had Israël de klus voor eens en altijd mogen klaren.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 14:43:01 #279
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65245139
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:40 schreef damsco het volgende:

[..]

Nee, Israël reageerde niet buiten proporties. Israël reageerde op de enige juiste manier, en dat is het elimineren van Hamas. Wat mij betreft had Israël de klus voor eens en altijd mogen klaren.
Lukt ze toch niet, zal altijd weer in een of andere vorm terugkomen. Ik zit er verder ook niet zo mee, ik heb weinig met beide kanten in dit conflict. En zelf zou ik bijvoorbeeld ook buiten alle proportie reageren tegen inbreker
  dinsdag 20 januari 2009 @ 14:44:12 #280
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_65245192
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:32 schreef moussie het volgende:

[..]

Hoe lang kun je blijven zeuren dat je land ingepikt is/ wordt? En als het echt daar om ging:

Waarom lopen ze alleen maar tegen de Joden te zeiken (Zeken ze maar trouwens, daar gaat tenminste niemand dood van.) En niet tegen Jordanië, Syrië en Libanon die ook allemaal stukken 'Palestina' bij hun grondgebied gevoegd hebben?

Nog een mooie:
quote:
Deze 200.000 vluchtelingen en hun 4 miljoen nakomelingen wonen veelal in vluchtelingenkampen in de Palestijnse Gebieden, Jordanië, Libanon, Egypte, Syrië en Irak. Alleen in Jordanië en Israël kregen zij burgerrechten.
Stank voor dank!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_65245220
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:39 schreef NorthernStar het volgende:

Welk recht heeft Israel om de Gaza af te sluiten, inclusief alle scheepvaart en luchtvaart? Behalve het recht van de sterkste helemaal geen. Dat staat nog los van de Palestijnse staat die Israel wil voorkomen omdat het dan de westbank op moet geven.

In plaats van raketten schieten hadden ze alle anderhalf miljoen ongewapend en vreedzaam in een stoet naar Jeruzalem moeten lopen en daar hun kamp opslaan, net zolang dat de Palestijnse staat realiteit is.

Hoop dat ze zoiets op een dag alsnog doen.
Met alle respect maar de palestijnse staat bestaat al >60 jaar. Jordanië, gevestigd op 80% Israelisch grondgebied wordt bevolkt door palestijnen. Israel doet er het beste aan om daar de gazastrook naar toe te verkassen. Hetzelfde zouden de Libanezen moeten doen. Even 20 jaar gedonder in de glazen maar daarna is het tenminste rustig daar.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 14:46:54 #282
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65245301
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:43 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Lukt ze toch niet, zal altijd weer in een of andere vorm terugkomen. Ik zit er verder ook niet zo mee, ik heb weinig met beide kanten in dit conflict. En zelf zou ik bijvoorbeeld ook buiten alle proportie reageren tegen inbreker
Dan moet Israël Gaza maar bezetten en keihard optreden tegen elke vorm van steun voor Hamas. Ik denk dat de grootste fout die tot nu toe door de Palestijnen gemaakt is, is het onderschatten van de ernst van de situatie in de ogen van Israël.

Om het maar in gewone taal te zeggen: gewoon nokken met het aanvallen van de bevolking van Israël. Met minder neemt Israël niet genoegen (en terecht!).
  † In Memoriam † dinsdag 20 januari 2009 @ 14:56:24 #283
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_65245672
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:44 schreef buachaille het volgende:

[..]

Met alle respect maar de palestijnse staat bestaat al >60 jaar. Jordanië, gevestigd op 80% Israelisch grondgebied wordt bevolkt door palestijnen. Israel doet er het beste aan om daar de gazastrook naar toe te verkassen. Hetzelfde zouden de Libanezen moeten doen. Even 20 jaar gedonder in de glazen maar daarna is het tenminste rustig daar.
Ga je nou echt de bijbel als argument gebruiken? Tachtig procent Israelisch grondgebied in sprookjesland.

En zelfs met je bijbel klopt het verhaal niet.

Je had Israel en Judea, twee aparte rijken.
Het volk dat in Israel woonde is weggevoerd, de zogenaamde verdwenen tien stammen. Foetsie.
De Iudaers woonden in Judea. Later is men deze mensen joden gaan noemen.

Joden zijn niet de bijbelse hebreers.
Joden zijn niet de bijbelse Israelieten.

Joden stammen af van de Iudaers uit Judea en daar is ook nog genoeg op af te dingen.

Russian archaeologists find long-lost Jewish capital

Dus kom alsjeblieft niet met de bijbel leuren.
pi_65245719
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:39 schreef NorthernStar het volgende:Welk recht heeft Israel om de Gaza af te sluiten, inclusief alle scheepvaart en luchtvaart?
Zou dit er bijv. iets mee te maken hebben?

Aantal qassam raketten tussen 2002 en 2007 per maand.
pi_65245835
quote:

[..]

Beetje wazige post. Ik kan er iig geen punt uit opmaken.
pi_65245888
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:57 schreef g0dz0r het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zo zo wat erg. En dan in de afgelopen 8 jaar 25 Israeliers ermee doden.
Er gaan nog meer lui dood aan autoongelukken in Israel, dan aan Qassam raketten.
pi_65246093
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:01 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Zo zo wat erg.
Nee het is niet erg.
Elk ander land zou 1 raket al opvatten als oorlogsverklaring maar Israel moet het maar gewoon vinden dat er duizenden hun kant op komen. Geen probleem, ies koeltoer.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:07:07 #288
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65246106
quote:

[..]

Er gaan nog meer lui dood aan autoongelukken in Israel, dan aan Qassam raketten.
Elke dode is er één, en elke raket is een oorlogsverklaring. Ik ga het blijven herhalen.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:08:04 #289
176916 Karrs
2007-2017
pi_65246144
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:00 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Beetje wazige post. Ik kan er iig geen punt uit opmaken.
Ik moest er anders hard om lachen.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_65246182
quote:

[..]

En er vallen nog meer doden in Darfur dan in Palestina, elke maand zo'n 5000 doden.

Arabische landen houden zich ook liever bezig met het veroordelen van Israël.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:09:02 #291
176916 Karrs
2007-2017
pi_65246186
quote:

[..]

Dat geeft niet. Een raketaanval is een raketaanval. Ze worden de lucht ingestuurd om mensen te doden. Klaar.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_65246228
Ik vind het ronduit aanstellerij.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:10:36 #293
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65246249
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:09 schreef Salvad0R het volgende:
Ik vind het ronduit aanstellerij.
Elke raket is een oorlogsverklaring, jij begrijpen?
pi_65246308
quote:

[..]

Idd, en wat is 1000 Palestijnen nou op een bevolking van 1,5 miljoen. Das minder dan een kwart procent, waar hebben we het over. Ik zeg we stellen de grens op 1%, dan mag israel nog 14.000 Palestijnen (liefst Hamas-leden) omleggen voordat ik enige blijk van verontwaardiging hier op internet plaats, dat zal ze leren!
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_65246342
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:10 schreef damsco het volgende:

[..]

Elke raket is een oorlogsverklaring, jij begrijpen?
Mijn inziens is die oorlogsverklaring bezegeld vanaf het moment dat Israel dat stuk land annexeerde.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:14:41 #296
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65246403
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:12 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Mijn inziens is die oorlogsverklaring bezegeld vanaf het moment dat Israel dat stuk land annexeerde.
Ah, dus vanaf dat moment was er al oorlog. Nou, dan mag Israël toch Gaza binnenvallen. Immers, het is oorlog. Nu jij weer...
pi_65246559
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:11 schreef waht het volgende:

[..]

Idd, en wat is 1000 Palestijnen nou op een bevolking van 1,5 miljoen. Das minder dan een kwart procent, waar hebben we het over. Ik zeg we stellen de grens op 1%, dan mag israel nog 14.000 Palestijnen (liefst Hamas-leden) omleggen voordat ik enige blijk van verontwaardiging hier op internet plaats, dat zal ze leren!
Het gaat mij om de buitenproportionele acties van Israel, wat ik al 40 topics loop uit te leggen.

Wanneer zij last hebben van individuele Hamas-strijders die sporadisch een Israeli killen met een ongeleide raket, dan moeten ze dat probleem bij de oorsprong (individuen) aanpakken. Niet de burgerbevolking slachten met fosforartillerie, niet de electriciteit afsluiten, niet hun buren van voedsel onthouden, niet de waterleidingen afsluiten, niet op Reuters-journalisten schieten met Merkava tanks, niet op VN scholen en VN opslagplaatsen schieten, niet op ambulancebroeders schieten, niet honderden kilometers 20 meter hoge apartheidmuren neerzetten, etc etc etc.

Dat veroorzaakt alleen maar meer aversie tegen Zionisme. Maar dat lijken mensen hier niet in te zien.
  † In Memoriam † dinsdag 20 januari 2009 @ 15:19:21 #298
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_65246597
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:57 schreef g0dz0r het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Je ziet iig een enorme toename sinds Israel de toevoer van humanitaire transporten is gaan afknijpen.

Er hoort een "waarom" bij de constatering dat de Palestijnen gewapend verzet gebruiken. En dat waarom ontbreekt dus steeds in de discussie. En dan bedoel ik vooral de wijdere discussie in de media.
pi_65246640
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:14 schreef damsco het volgende:

[..]

Ah, dus vanaf dat moment was er al oorlog. Nou, dan mag Israël toch Gaza binnenvallen. Immers, het is oorlog. Nu jij weer...
Ga je gang. Verdrijf mensen maar van hun eigen land, kijk vervolgens heel raar op als ze boos worden en maak dat volk maar met de grond gelijk.
Je zult oogsten wat je zaait.
pi_65246776
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:18 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Het gaat mij om de buitenproportionele acties van Israel, wat ik al 40 topics loop uit te leggen.

Wanneer zij last hebben van individuele Hamas-strijders die sporadisch een Israeli killen met een ongeleide raket, dan moeten ze dat probleem bij de oorsprong (individuen) aanpakken. Niet de burgerbevolking slachten met fosforartillerie, niet de electriciteit afsluiten, niet hun buren van voedsel onthouden, niet de waterleidingen afsluiten, niet op Reuters-journalisten schieten met Merkava tanks, niet op VN scholen en VN opslagplaatsen schieten, niet op ambulancebroeders schieten, niet honderden kilometers 20 meter hoge apartheidmuren neerzetten, etc etc etc.

Dat veroorzaakt alleen maar meer aversie tegen Zionisme. Maar dat lijken mensen hier niet in te zien.
Ben ik helemaal met je eens hoor.

Maar het ging meer om het bagatelliseren van de doden door die raketten. Verders moet je ook denken vanuit de positie van de Israëlische regering. Als je burgers worden omgelegd door een groepering uit het buitenland, vraagt de bevolking dan om meer hulpgoederen te sturen (de 'lieve' aanpak) of om het leger te mobiliseren (de 'harde' aanpak)?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')