abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 januari 2009 @ 09:31:46 #201
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_65235489
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 07:55 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Je zou ze allemaal als kleine kinderen bij de oren willen pakken en naar de onderhandelingstafel willen slepen. En ze dwingen net zolang te blijven zitten en praten tot er een akkoord was.

Het maakt me persoonlijk ook werkelijk geen moer uit met welke oplossing ze beide tevreden kunnen zijn, één staat, twee staten, twintig staten, het zal me een worst zijn. Als de uitkomst is dat men in veiligheid en vrede kan leven en iedereen de mogelijkheid heeft een toekomst op te bouwen is de rest onbelangrijk.

Het is absurd dat het wordt toegstaan dat dit maar doorgaat. En over een paar weken zijn de recente geweldsuitbarstingen weer naar de achtergrond verdreven en is het wachten op de volgende. Zoals het al decenia gaat.
Trotse papa van Eden
  dinsdag 20 januari 2009 @ 09:32:57 #202
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_65235514
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 09:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Haha, lezen is niet je sterkste kant.
Ach gossie ze nemen t voor elkaar op ...
Trotse papa van Eden
pi_65235523
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 09:32 schreef B4CO het volgende:

[..]

Ach gossie ze nemen t voor elkaar op ...
Ehm? Ik weet dat het ochtend is, maar waar heb je het over?
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † dinsdag 20 januari 2009 @ 09:35:33 #204
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_65235559
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 08:39 schreef Karrs het volgende:

[..]

Goed gezegd. Maar 't werkt niet.

Eerst en vooral moet het gezwel genaamd "haat" uit de samenleving daar verwijderd worden. Palestijnse kinderen MOGEN niet worden opgevoed zoals ze dat nu worden met Hamas TV. Dat konijn, wat alle kindjes hebben leren kennen als een vriend, is dood, zegt Hamas TV. Gevallen door de bombardementen. Kindjes aan het janken... en de bodem van de haat is gelegd.

Israël zegt: wij kunnen (en gaan) niet praten met een volk/partij die ons haat. Dat kan inderdaad niet.

De oplossing? Hamas TV onmiddellijk verbieden; de VN er binnenlaten en al die Palestijnse scholen overnemen. Israëlische imams uitnodigen, bijvoorbeeld. De kinderen, dat is de sleutel van dit verhaal (van élk verhaal: zij zitten met de "peren die wij heden ten dage bakken") en als je de bron van de haat weghaalt, dan kom je ergens.

En inderdaad, dan de partijen om de tafel en praten tot je een ons weegt.
Ik ben het helemaal met je eens dat haat en indoctrinatie grote obstakels zijn. Maar stel ook vast dat dit aan beide zijden het geval is. Rabbi's die verkondigen dat de Palestijnse goyim minder dan dieren zijn leggen ook niet bepaald een constructieve bodem voor de toekomst bij de kinderen.

Ik zeg het niet om er een spelletje opbieden wie de meeste haatzaaiers heeft oid van te maken.
Het gaat om de opmerking "Israël zegt: wij kunnen (en gaan) niet praten met een volk/partij die ons haat."

"You don't make peace with friends. You make it with very unsavory enemies."

Enig idee van wie die quote is? > klik

De Israeli's zullen vrede moeten maken met hun vijand net zoals de Palestijnen vrede zullen moeten maken met hun vijand.

Dus ja het zijn obstakels, maar geen onoverkomelijke obstakels. Dat maak je er pas van als je op basis daarvan weigert te onderhandelen.

Geen excusses meer, geen voorwaarden vooraf. Vraag desnoods de hele wereld erbij als bemiddelaar maar ga praten.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 09:48:57 #205
176916 Karrs
2007-2017
pi_65235849
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 09:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik zou de staat Israël eveneens haten als het mijn familieleden dood heeft gebombardeerd. Ongeacht wat de Imam zegt of wat Hamas TV wel of niet laat zien. Je prioriteiten zijn wat dat betreft niet erg logisch. De bron van haat is onderdrukking, rechtsongelijkheid en armoede. Begin daar maar mee.
Los van de vraag of het wel zo is dat er onschuldige families zijn gebombardeerd en ook los van de oorzaak/gevolgdiscussie, wordt dit ook door Hamas gebruikt als excuus om te haten.

Echter... er IS GEEN excuus om haat in kleine kinderen in te prenten. Wie dat doet, doet het werk van de duivel en dat meen ik.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_65235936
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 09:48 schreef Karrs het volgende:

[..]

Los van de vraag of het wel zo is dat er onschuldige families zijn gebombardeerd en ook los van de oorzaak/gevolgdiscussie, wordt dit ook door Hamas gebruikt als excuus om te haten.

Echter... er IS GEEN excuus om haat in kleine kinderen in te prenten. Wie dat doet, doet het werk van de duivel en dat meen ik.
Nou Karrs, dat vind ik echt naïef van je. We kunnen stellig concluderen dat weldegelijk ook onschuldige families slachtoffer zijn geworden van Israëlische bombardementen. Als elke zijde nou zijn verantwoordelijkheid neemt, dan zijn we al gelijk een grote stap verder. Slechts wijzen naar de ander, om de eigen verantwoordelijkheid te excuseren, gaat niet werken. Dat zie ik ook terug bij jouw manier van redeneren helaas. Zowel de Israëlische staat als Hamas maken gebruik van propaganda om het volk (en de rest van de wereld) te misleiden, daar is geen twijfel over mogelijk. De enige oplossing is optreden tegen beide zijden - en dat mis ik in z'n geheel bij je postings.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65236142
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 00:56 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nee, maar er is wel een staat die zij best doet hen te verpletteren. Of te verwurgen.
En wat mij persoonlijk het meeste stoort: onder het uiten van allerlei klachten en zuchten van zieligheid.
De volgende post schrok ik van. In feite vind ik je dus niet anders denken dan degene die Israël de zee in wil drijven.

Je hebt het letterlijk altijd over NIET GENERALISEREN VAN MOSLIMS. En je doet het wel (en rechtvaardigt het ook nog) over de Joden in Israël en daarbuiten (waar je de criminaliteiten niet van veroordeeld.

Ik weet niet of dit als userbash gezien wordt, maar door je zogenaamde rustige mening dacht ik dat je eerst beide kanten van het verhaal nog wel inzag, maar het was niet meer dan wat een spin doet. Rustig afwachten.

Deze zin hierboven gaat precies op voor de niet-Joden. Lees de kranten. Lees de drama over racisme . Lees hoe jongeren in Rotterdam zich (en daar werd ik letterlijk misselijk van) gingen vergelijken met de ellende van de Palestiijnen en dat zij zo zielig waren en compleet afgesneden waren van de rest van de wereld. Weet je? Door je volgende reactie weet ik wat je doel is. Tijdelijk slim gespeeld, maar werkelijk gewoon onwaar, want tegen alle veroordeling van joden (je hebt het echt wel over Joden) kun je het woord Palestijn neerzetten (zie de tentoonspreiding van hun dode kinderen)

En ja, ik vind het verschrikkelijk wat daar gebeurde. Zowel tegen de joden als wel tegen de Palestijnen. Wat mij betreft zouden ze juist eens door de rest van de wereld ouderwets over de knie gelegd moeten worden.

Maar je selectieve reageren (terwijl het tegendeel van je woorden in elk topic aangehaald wordt) Ga ik denken dat je een hoger doel hebt. en ja,ik ken de site die het doel uiteen zet.
Even nog deze:
quote:
Nee, dat is niet slim, want dan krijg je de hele wereld tegen je. Je moet het juist zo brengen, dat iedereen het met je eens is.
Dit is nu juist gebeurd tegen de joden. En het is door sites ook uitgelegd hoe je dat moet doen in het westen. Het selectief de geschiedenis aanhalen begint me ook heel erg te storen en elk tegenargument (juist) negeer je, en vervolgens post je gewoon weer opnieuw je selectieve geschiedenis.

Ik sta werkelijk versteld dat de aanslagen op joden (in het westen door deze oorlog) niet veroordeeld worden door dezelfde users, die wel begrip hebben voor de vergelijking van de jongeren uit Rotterdam.
En dan nog even deze:
quote:
Nou, elke keer als ik een zoetgevooisde jood de wandaden van de staat Israël Hamas hoor verdedigen en vervolgens de dood van Palestijnse kinderen aanslagen tegen Joden als noodzakelijk kwaad hoor neerzetten, raak ik meer overtuigd van hun kwaadaardigheid.
Dan kun je dus duidelijk ook begrip hebben voor.

Werkelijk!! Het is allang geen persoonlijk iets meer. Het hogere doel is al bereikt zie ik
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
  dinsdag 20 januari 2009 @ 10:07:45 #208
176916 Karrs
2007-2017
pi_65236295
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 09:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nou Karrs, dat vind ik echt naïef van je.
Dat moet je zelf weten.

Vul voor "Palestijn" eens "Tutsi" in en kijk dan nog eens of je het inprenten van haat wil gaan verdedigen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Karrs op 20-01-2009 10:14:05 ]
pi_65236309
quote:
Op maandag 19 januari 2009 18:40 schreef moussie het volgende:

[..]

nou nee, ik ben per default tegen hetgeen ik zie als fout Israëlisch gedrag

ter aanvulling, ik ben dus ook tegen zelfmoordaanslagen ed, die zie ik ook als fout, al kan ik de wanhoop die daaraan ten grondslag ligt wel begrijpen ..

maar sorry zeg, gaan lopen piepen als de voormalige bewoners van dat gebied zich niet binnen no time gaan overgeven, waar slaat dat op ? Als je op andermans grondgebied, of dat nou wel of niet een land was volgens onze maatstaven, je eigen staat gaat stichten kan je tegenstand verwachten ..

om het maar heel zuur te zeggen .. het zijn geen Nederlanders die binnen no time de bezetter helpen met het afvoeren van 'lastige' bevolkingsgroepen
Deze kun je dus ook omdraaien. Ik veroordeel Israël om hun gedrag tegenover de Palestijnen, maar kan me ook voorstellen dat jij je burgers niet meer laat terroriseren door de aanvallen en aanslagen. Ze hadden zich daar nooit moeten laten wegpesten en laten verspreiden over de hele wereld.

Snap je mijn punt? Je veroordeeld het helemaal niet, maar hebt juist begrip voor. Ik heb begrip voor beide zijden/kanten , maar blijkbaar mag dat hier niet las ik ergens in één van deze topics
pi_65236375
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:07 schreef Karrs het volgende:

[..]

Dat moet je zelf weten.
Leuk dat je ook in gaat op de rest van de post. Maar goed, je wil eigenlijk helemaal geen oplossing. Of slechts een selectieve oplossing, waarbij alles van een kant moet komen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65236450
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 09:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nou Karrs, dat vind ik echt naïef van je. We kunnen stellig concluderen dat weldegelijk ook onschuldige families slachtoffer zijn geworden van Israëlische bombardementen. Als elke zijde nou zijn verantwoordelijkheid neemt, dan zijn we al gelijk een grote stap verder. Slechts wijzen naar de ander, om de eigen verantwoordelijkheid te excuseren, gaat niet werken. Dat zie ik ook terug bij jouw manier van redeneren helaas. Zowel de Israëlische staat als Hamas maken gebruik van propaganda om het volk (en de rest van de wereld) te misleiden, daar is geen twijfel over mogelijk. De enige oplossing is optreden tegen beide zijden - en dat mis ik in z'n geheel bij je postings.
Er zullen vast ook onschuldige families de dupe zijn geworden. Onmogelijk om een oorlog te voeren en geen onschuldige slachtoffers te maken. Denk ook niet dat het allemaal onschuldige slachtoffers waren. Ook al laten bepaalde users overkomen van wel.
quote:
Zowel de Israëlische staat als Hamas maken gebruik van propaganda om het volk (en de rest van de wereld) te misleiden, daar is geen twijfel over mogelijk.
Helemaal mee eens. Dat was ook de reden waarom ik zou weigeren te demonstreren. We kunnen beter tegen de acties van beide kanten demonstreren.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 10:14:51 #212
176916 Karrs
2007-2017
pi_65236472
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Leuk dat je ook in gaat op de rest van de post. Maar goed, je wil eigenlijk helemaal geen oplossing. Of slechts een selectieve oplossing, waarbij alles van een kant moet komen.
Dat zeg ik echt NERGENS.

Kunnen wij normaal discussieren of niet?
pi_65236497
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:14 schreef Karrs het volgende:

[..]

Dat zeg ik echt NERGENS.

Kunnen wij normaal discussieren of niet?
Hoe wil je normaal discussiëren als je 99% van een post negeert?
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 20 januari 2009 @ 10:20:40 #214
176916 Karrs
2007-2017
pi_65236592
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 09:35 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens dat haat en indoctrinatie grote obstakels zijn. Maar stel ook vast dat dit aan beide zijden het geval is. Rabbi's die verkondigen dat de Palestijnse goyim minder dan dieren zijn leggen ook niet bepaald een constructieve bodem voor de toekomst bij de kinderen.
Klopt. Ik haalde slechts een bekend voorbeeld aan.

En één die ik wel een slag erger vind... maar feitelijk maakt dat niet uit.
quote:
Ik zeg het niet om er een spelletje opbieden wie de meeste haatzaaiers heeft oid van te maken.
Het gaat om de opmerking "Israël zegt: wij kunnen (en gaan) niet praten met een volk/partij die ons haat."

"You don't make peace with friends. You make it with very unsavory enemies."

Enig idee van wie die quote is? > klik

De Israeli's zullen vrede moeten maken met hun vijand net zoals de Palestijnen vrede zullen moeten maken met hun vijand.
Dat klopt ook. Maar dat zal heel wat makkelijker gaan als die verrekte jodenhaat nou eens verdwijnt. En daarmee ook het wantrouwen van de Israëli's jegens andere volkeren.
quote:
Dus ja het zijn obstakels, maar geen onoverkomelijke obstakels. Dat maak je er pas van als je op basis daarvan weigert te onderhandelen.

Geen excusses meer, geen voorwaarden vooraf. Vraag desnoods de hele wereld erbij als bemiddelaar maar ga praten.
Doe beiden. Praten, praten en nog eens praten. Tegelijkertijd eisen dat het onderwijzen van haat wordt uitgeband. Wie en hoe dat dan moet, interesseert me niks.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 10:21:23 #215
176916 Karrs
2007-2017
pi_65236606
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hoe wil je normaal discussiëren als je 99% van een post negeert?
Zolang jij 100% van de mijne negeert, is onze discussie afgelopen.
pi_65236652
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:21 schreef Karrs het volgende:

[..]

Zolang jij 100% van de mijne negeert, is onze discussie afgelopen.
Ik heb duidelijk inhoudelijk gereageerd op je oplossing. Dat is voor eenieder zichtbaar. Dat je het er niet mee eens bent, is een andere zaak. Je kan niet eerst het een oplossen en dan het ander, aangezien het zich tegelijkertijd afspeelt. Haatzenders en haatlessen stoppen, zorgt niet voor minder haat, aangezien de sociale omstandigheden alsnog bar slecht zijn en de historie zijn littekens achterlaat.
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † dinsdag 20 januari 2009 @ 10:30:24 #217
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_65236812
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:14 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Dat was ook de reden waarom ik zou weigeren te demonstreren. We kunnen beter tegen de acties van beide kanten demonstreren.
Waarom? Onder het mom van dat dat we zo vreselijk onpartijdig zijn?

Ik ben allang niet onpartijdig meer. Een van de aanleidingen om mijn usericon te veranderen was de zoveelste opmerking van iemand dat ik selectief zou zijn. Dat was verkeerd woordgebruik. Partijdig had hij moeten gebruiken.

Zou jij willen beweren onpartijdig te zijn? Al je posts zijn pro-Israel tot op het bot.

Dus laten we niet doen alsof we onpartijdig zijn als we dat niet zijn.

Partijdigheid neemt niet weg dat je redelijk kunt zijn, begrip kunt hebben voor standpunten van anderen en kritisch kunt zijn naar beide zijden. Dat zijn karaktereigenschappen die er los van staan.
pi_65237884
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:30 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Waarom? Onder het mom van dat dat we zo vreselijk onpartijdig zijn?

Ik ben allang niet onpartijdig meer. Een van de aanleidingen om mijn usericon te veranderen was de zoveelste opmerking van iemand dat ik selectief zou zijn. Dat was verkeerd woordgebruik. Partijdig had hij moeten gebruiken.

Zou jij willen beweren onpartijdig te zijn? Al je posts zijn pro-Israel tot op het bot.

Dus laten we niet doen alsof we onpartijdig zijn als we dat niet zijn.

Partijdigheid neemt niet weg dat je redelijk kunt zijn, begrip kunt hebben voor standpunten van anderen en kritisch kunt zijn naar beide zijden. Dat zijn karaktereigenschappen die er los van staan.
Ik blijf nog steeds bij mijn menig hoor. Dat ik juist users wil laten zien hoe selectief (want het is niet alleen partijdigheid, maar ook onwaarheden) ze zijn, wil niets zeggen over mijn veroordeling, of mijn begrip naar. Dat jij dat denkt is gewoon omdat jij vanuit je onderbuik reageert en denkt. Dat je tegenargumenten helemaal niet wil zien, zie ik in jouw posts heus terug

Ik heb al eerder gezegd dat ik de argumenten van beide kanten in deze zaak heel goed kan begrijpen.

Wat ik totaal niet kan begrijpen, is het goedpraten van de aanslagen op de Joden buiten Israël. Zou exact zo reageren (en is vast wel terug te vinden) wanneer mensen aanslagen plegen op moslims omdat enkele etterbakken (toevallig dan moslim in sommige gevallen) crimineel zijn.

Nooit anders in geweest.

Voor elke post is een tegenargument te vinden. Die tegenargumenten maak je bij mij niet door dode kinderen in overdaad tentoon te stellen. En die argumenten maken mensen mij ook niet door cartoons te plaatsen i.p.v hun eigen toevoegende mening. Ik zie in het geval van jou, ook niet meer dan een monoloog die elke tegenstander dom en onwetend noemt of de mond wil snoeren om hun (in jouw ogen) verachtelijke mening.

Mijn mening over jou heb ik in ieder geval wel herzien vanaf topic 8 ofzo.

Ik veroordeel zeker wel onzinnig overdadig gebruik van, maar ik ga niet van een land vragen de wapens of slachtoffers te vergelijken. Dat jij niet neutraal wass, zag ik al aan het topic over de foto's ed. Het was in dat topic de user compleet onmogelijk gemaakt tegenargumenten te posten, want Israël maakt alleen foto's van kinderen (zie aanslagen bus) van respectabele afstand. Ja, nu denk je natuurlijk......zie je wel,je vind Israël respectabel! Dus je bent pro-Israël! Nou, dat denk je dan maar lekker, want ik zie aan beide kanten de fouten (zoals zoooooooo vaaaaaaak gepost met argumenten waarom ik zo dacht)

Je gaat maar lekker door met je propaganda hoor, maar het is wel fijn dat de users nu weten wat voor users ze tegenover hun hebben staan.

En ja, er werd doorlopend gepost over Zionistische propaganda. Duh, lees eens zeg. Ik zie juist anti-joodse propaganda.

En ja, zie helaas ook veel anti-moslim propaganda. Let op het woordje helaas(ja, zal het even benadrukken). De propaganda gaat dus echt wel twee of meerdere kanten op, want er is tegenwoordig ook al een anti-geloof propaganda aan de gang.

Dat jij het niet wil zien, laat mij alleen zien hoe éénzijdig je denkt. In het verleden aardig respect voor je goede argumenten, maar tegenwoordig kom je niet echt verder meer dan het anti-joods geluid.

[ Bericht 0% gewijzigd door Waterwereld op 20-01-2009 11:14:58 ]
pi_65238103
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:09 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Ik blijf nog steeds bij mijn menig hoor. Dat ik juist users wil laten zien hoe selectief (want het is niet alleen partijdigheid, maar ook onwaarheden) ze zijn, wil niets zeggen over mijn veroordeling, of mijn begrip naar. Dat jij dat denkt is gewoon omdat jij vanuit je onderbuik reageert en denkt. Dat je tegenargumenten helemaal niet wil zien, zie ik in jouw posts heus terug

Ik heb al eerder gezegd dat ik de argumenten van beide kanten in deze zaak heel goed kan begrijpen.

Wat ik totaal niet kan begrijpen, is het goedpraten van de aanslagen op de Joden buiten Israël. Zou exact zo reageren (en is vast wel terug te vinden) wanneer mensen aanslagen plegen op moslims omdat enkele etterbakken (toevallig dan moslim in sommige gevallen) crimineel zijn.

Nooit anders in geweest.

Voor elke post is een tegenargument te vinden. Die tegenargumenten maak je bij mij niet door dode kinderen in overdaad tentoon te stellen. En die argumenten maken mensen mij ook niet door cartoons te plaatsen i.p.v hun eigen toevoegende mening. Ik zie in het geval van jou, ook niet meer dan een monoloog die elke tegenstander dom en onwetend noemt of de mond wil snoeren om hun (in jouw ogen) verachtelijke mening.

Ik veroordeel zeker wel onzinnig overdadig gebruik van, maar ik ga niet van een land vragen de wapens of slachtoffers te vergelijken. Dat jij niet neutraal wass, zag ik al aan het topic over de foto's ed. Het was in dat topic de user compleet onmogelijk gemaakt tegenargumenten te posten, want Israël maakt alleen foto's van kinderen (zie aanslagen bus) van respectabele afstand. Ja, nu denk je natuurlijk......zie je wel,je vind Israël respectabel! Dus je bent pro-Israël! Nou, dat denk je dan maar lekker, want ik zie aan beide kanten de fouten (zoals zoooooooo vaaaaaaak gepost met argumenten waarom ik zo dacht)

Je gaat maar lekker door met je propaganda hoor, maar het is wel fijn dat de users nu weten wat voor users ze tegenover hun hebben staan.

En ja, er werd doorlopend gepost over Zionistische propaganda. Duh, lees eens zeg. Ik zie juist anti-joodse propaganda.

En ja, zie helaas ook veel anti-moslim propaganda. Let op het woordje helaas(ja, zal het even benadrukken). De propaganda gaat dus echt wel twee of meerdere kanten op, want er is tegenwoordig ook al een anti-geloof propaganda aan de gang.

Dat jij het niet wil zien, laat mij alleen zien hoe éénzijdig je denkt. In het verleden aardig respect voor je goede argumenten, maar tegenwoordig kom je niet echt verder meer dan het anti-joods geluid.
Puike post.
pi_65238321
quote:
Dat doen door zelf selectief postings aan te halen die je niet welgevallig zijn, duidt natuurlijk niet op neutraliteit. Ik heb je namelijk amper zien discussiëren of zien reageren op postings betreffende haatuitingen jegens Palestijnen of mensen die de onschuldige slachtoffers aan Palestijnse zijde bagatelliseren. Mind you, bijna 300 kinderen zijn gedood tijdens deze aanvallen.
quote:

Je bent tegenstrijdig, je kan beide kanten in deze zaak heel goed begrijpen, maar toch weer niet. Vooralsnog heb ik geen posts gezien waarbij aanslagen op Joden buiten Israel goedgepraat werden. Wel heb ik een paar postings gezien van mensen die kunnen begrijpen dat er mensen zo emotioneel reageren jegens onschuldigen.
quote:
Journalisten maken doorgaans foto's, dat het bij bomaanslagen van een "respectabele afstand" gebeurd, heeft te maken met het feit dat er dan sprake is van poltieafzettingen. Je gaat mij niet vertellen dat de Palestijnse poltie ook maar lintjes had moeten gebruiken ter afzetting van een OORLOGSGEBIED. Maar goed, wellicht zorgen juist dit soort vreemde postings voor bepaalde verdachtmakingen betreffende je objectiviteit.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65239164
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 09:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik zou de staat Israël eveneens haten als het mijn familieleden dood heeft gebombardeerd. Ongeacht wat de Imam zegt of wat Hamas TV wel of niet laat zien. Je prioriteiten zijn wat dat betreft niet erg logisch. De bron van haat is onderdrukking, rechtsongelijkheid en armoede. Begin daar maar mee.
Eens. De bron van alle ellende is nog steeds de bezetting/onderdrukking van de Palestijnen.
En zo'n grote militaire aanval als de afgelopen weken doet meer kwaad dan goed, ook op de lange termijn.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_65239383
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat doen door zelf selectief postings aan te halen die je niet welgevallig zijn, duidt natuurlijk niet op neutraliteit. Ik heb je namelijk amper zien discussiëren of zien reageren op postings betreffende haatuitingen jegens Palestijnen of mensen die de onschuldige slachtoffers aan Palestijnse zijde bagatelliseren. Mind you, bijna 300 kinderen zijn gedood tijdens deze aanvallen.
Nu moet ik zeker mijn postings opzoeken waar ik wel laat zien zien dat ik users veroordeel op hun haat tegen moslims en in dit geval de Palestijnen in zijn geheel? Die veroordeling is er toch echt wel hoor, want ik erger me aan alle generalisatie en heb al veel vaker gezegd dat ik alleen medelijden heb met de onschuldige burgers daar. De angst en het niet weg kunnen vluchten. Dat beide regeringen de oorzaak zijn van de ellende daar omdat ze niet anders zijn dan machtsgeil. Ik ga mijn posts niet meer opzoeken, maar jij hebt die blijkbaar niet gelezen. Heb ook niet de tijd en het slaat ook nergens op om posts aan te halen van twee of drie topics terug (alhoewel het één en al herzetten is van posts en ik daar aan meedeed, om dat tegen geluid te horen)

Wanneer je mijn postings bekijkt zie je juist wel dat ik haatposts tegen moslims in het algemeen wel veroordeel. Ik heb die nog niet gezien vanuit jouw kant naar christenen of Amerikanen, maar kan ik natuurlijk ook gemist hebben, want ik heb niet de tijd om elke dag te reageren hier.
[..]
quote:
Je bent tegenstrijdig, je kan beide kanten in deze zaak heel goed begrijpen, maar toch weer niet. Vooralsnog heb ik geen posts gezien waarbij aanslagen op Joden buiten Israel goedgepraat werden. Wel heb ik een paar postings gezien van mensen die kunnen begrijpen dat er mensen zo emotioneel reageren jegens onschuldigen.
[..]
Wat jij van mij verwacht is complete veroordeling van alleen Israël maar dat kan ik niet. Ik veroordeel het bouwen van huizen op bezet gebied. Ik veroordeel het niet toelaten van medicijnen en eten, want zoals eerder is gepost, kunnen ze de vrachten ook gewoon heel goed controleren. Ik veroordeel niet het aanpakken van de ondergrondse tunnels die echt voor meer gebruikt worden dan alleen maar eten etc. Ik heb begrip voor de muur, maar weer geen begrip op de muur bouwen op Palestijns grondgebied. Ik had liever gezien dat ze niet zo rigoureus aangevallen hadden, maar gezorgd hadden dat alle bombardementen van die raketten (en ja, daar zaten ook wel zwaardere raketten bij) op film vast hadden gelegd. Dit alles is gewoon te lezen in mijn postings hoor.
quote:
Journalisten maken doorgaans foto's, dat het bij bomaanslagen van een "respectabele afstand" gebeurd, heeft te maken met het feit dat er dan sprake is van poltieafzettingen. Je gaat mij niet vertellen dat de Palestijnse poltie ook maar lintjes had moeten gebruiken ter afzetting van een OORLOGSGEBIED. Maar goed, wellicht zorgen juist dit soort vreemde postings voor bepaalde verdachtmakingen betreffende je objectiviteit.
Wanneer ik die foto's bekijk (en ja, zal in jouw ogen een gruwelijke mening zijn) zie ik (op een enkel geval na) niet meer, dan het tentoonspreiden van dode kinderen. Wat mij vervult met afschuw ja Elk kind is voor mij belangrijk. Zou dat niet zo zijn, zou ik mijn werk nooit hebben kunnen doen, want ik kwam alleen maar met allochtone kinderen in aanraking (allerlei huidtypen)

Volgens mij kom ik alleen maar selectief over omdat ik meer reageer op postings die anti-israël zijn, terwijl ze de hamas de lucht in prijzen. Users die elke Palestijn veroordelen, reageer ik ook wel op hoor. Users die de regering van Israël veroordelen, maar ook de Hamas veroordeelt reageer ik niet op, want deel die mening.

Ik ga alleen niet elke post met een duimpje beamen.

Ik veroordeel niet alleen de Israëlische regering, maar veroordeel ook de Hamas, de haatboekjes op school, de raketten die net genoeg zijn voor het stuk maken van huizen. De hamas handelt trouwens gruwelijk tegen hun eigen volk (de voorstanders van de Fatah of de neutralen) Zal trouwens andersom ook gebeuren, maar dit is voornamelijk voor mij de reden om de kopstukken van de Hamas dood te wensen. Van mij mag er trouwens ook een andere regering in Israël komen hoor. Niet om de Palestijnen in de watten te leggen, maar wel één die zorgt voor terugtrekking van de gazastrook. Meehelpt om de huizen daar te herbouwen en zakelijk overleg om te zorgen dat beide kanten er niet meer slechter van gaan worden. Maar hoop dat ook voor de kan van de Palestijnen, want ook die regering is niet meer dan machtsgeil en breekt alle persoonlijke bezittingen af wanneer je ni9et pro-hamas of po-Fatah bent.

Ik weiger gewoon om alleen maar voor de Hamas te zijn, of alleen voor Israëlische regering. Dat het zo overkomt ligt denk ik aan de voorkeur van de desbetreffende user, en wat die uit mijn post pikt.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 12:04:00 #223
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65239548
quote:

[..]

Nooit anders in geweest.

Verdiep je aub eerst in de materie voor je zo'n verhaal typt. Het is nogal zinloos... zinlozer in ieder geval. Het zou je in ieder geval doen begrijpen waarom er uberhaupt aanslagen worden gepleegd op de Israëliers.
En nagaan of iets propaganda is of niet aan de hand van menselijk leed lijkt me een beetje stigmatisering van jouw kant.
Je ''op-de-man-spelen'' vind ik ook al niet erg verstandig.
Dasvidanja
pi_65239861
Ik veroordeel beide partijen, klaar.
pi_65240039
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 08:17 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Mooie redenatie:
We doen iets wat niet door de beugel kan, maar we doen het al veel minder dan vroeger, daarom zijn we goed toch? Zo had ik dat nooit aan mijn ouders kunnen verkopen.
mwah, dit is meer de situatie dat je broertje doorgaat en jij toch de schuld en straf krijgt
quote:
Hoe je het ook wendt of keert, het gebruiken van alle vormen van geweld slaat nergens op en zal de situatie niet helpen. Van beide zijden niet, van beide zijden is het zelfs extreem dom. De Israëliërs verliezen draagkracht in het buitenland en de Palestijnen worden keer op keer de vernieling in gebombardeerd. Dan vind ik het dom, of ze nou 'het recht hebben om boos te zijn' of niet, ik vind het dom.
natuurlijk is het dom, zulke situaties kennen alleen verliezers ..

maar ja, wij hebben makkelijk lullen over hun 'domheid', zo achter de PC op onze bureau-stoeltjes, maar hoe dat voelt, als je dagelijks bedreigt wordt in je bestaan, dat kunnen wij ons niet/amper voorstellen .. wat dat met je doet, altijd in de startblokken, om de haverklap die adrenaline-rush als je een knal/sirene/bulldozer/tank oid hoort, en daarvan rustig bijkomen is er niet bij
quote:
En die GlobalResearch verhalen klinken als wat ze zijn. Activistische propaganda met veel 'ik geloofs' en 'wij denken dats'. Ze gaan nog net niet zo ver om te zeggen dat Amerika zelf de Twin Towers hebben opgeblazen.
tja, en toch ligt dat gasveld er, en Israël heeft het grotendeels 'ingepikt'
http://www.haaretz.com/hasen/spages/982107.html

Dus zelfs als je de rest buiten beschouwing laat, af doet als overdreven en aangedikt door activisten, dan nog blijft het logisch dat Israël niet echt zit te wachten op een 'vrij' Gaza dat zijn rechten op dat gas in hun territoriale wateren gaat claimen
pleased to meet you
  † In Memoriam † dinsdag 20 januari 2009 @ 12:21:05 #226
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_65240087
quote:

[..]

Mijn vraag was of jij jezelf onpartijdig vindt. Dat jij vanuit de hoogte wilt doen en "users wil laten zien hoe selectief ze zijn" moet jij weten. Zedenpredikers en mensen die zichzelf beter vinden zijn overal.

De vraag was heel simpel: noem jij jezelf onpartijdig?

Want je valt mensen aan op het feit dat ze partijdig zijn terwijl je eigen euvre een en al hooglied op Israel is.
quote:
Maar die van Israel stiekem net iets beter. Doe toch niet zo vreselijk schijnheilig.
quote:
Wat heeft dit er in godesnaam mee te maken? Wou je suggereren dat ik ze goedpraat ofzo?

Doe de quotes dan even posten.
quote:
Nooit anders in geweest.

Van de hak op de tak. Nu gaat het ineens weer over het plaatsen van fotos van dode kinderen??

En waar noem ik mensen "dom en onwetend" en hoe wil ik mensen de mond snoeren om een "verachtelijke mening"?

Geef de quotes in plaats van lukraak domme beschuldigingen te uiten.
quote:

Opnieuw, waar heb je het in godesnaam over??

"Het topic over de foto's" is dit topic? > Fotos en videos uit Gaza en Israel

Wat deugt daar niet aan?
quote:

Leuk hoe je heel sneaky weer "anti-joods" introduceert.

Dat is en blijft de fall back positie, de tegenstander van racisme betichten. Als de argumenten tegen je zijn trek je de motieven van de ander in twijfel. Oud en versleten maar we doen het telkens weer.

Nou je hebt me volledig overtuigt van objectiviteit en ik stel voor dat we jouw benoemen tot moreel opperrechter van het NWS forum. Met je o zo begripvolle houding...
  dinsdag 20 januari 2009 @ 12:22:07 #227
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65240123
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 12:19 schreef moussie het volgende:

[..]

mwah, dit is meer de situatie dat je broertje doorgaat en jij toch de schuld en straf krijgt
[..]

natuurlijk is het dom, zulke situaties kennen alleen verliezers ..

maar ja, wij hebben makkelijk lullen over hun 'domheid', zo achter de PC op onze bureau-stoeltjes, maar hoe dat voelt, als je dagelijks bedreigt wordt in je bestaan, dat kunnen wij ons niet/amper voorstellen .. wat dat met je doet, altijd in de startblokken, om de haverklap die adrenaline-rush als je een knal/sirene/bulldozer/tank oid hoort, en daarvan rustig bijkomen is er niet bij
[..]
En kan je je ook iets voorstellen bij de angst dat er een raket op je huis valt, of op de school van je kind?
quote:
tja, en toch ligt dat gasveld er, en Israël heeft het grotendeels 'ingepikt'

Dus zelfs als je de rest buiten beschouwing laat, af doet als overdreven en aangedikt door activisten, dan nog blijft het logisch dat Israël niet echt zit te wachten op een 'vrij' Gaza dat zijn rechten op dat gas in hun territoriale wateren gaat claimen
Ja, want als ergens een gasveld ligt dan mag je niet meer ingrijpen als er raketten op je worden afgevuurd.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 12:23:15 #228
176916 Karrs
2007-2017
pi_65240161
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:52 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Eens. De bron van alle ellende is nog steeds de bezetting/onderdrukking van de Palestijnen.
Niet mee eens; is een gevolg, geen oorzaak. De bron is en blijft haat.
quote:
En zo'n grote militaire aanval als de afgelopen weken doet meer kwaad dan goed, ook op de lange termijn.
Dat vrees ik ook.
pi_65240201
Dan lees je het maar weer lekker selectief, NorthernStar. en ja, ik zie van jou uit niet meer dan het anti-joods geluid. Zoals ik eerder zei; moet je helemaal zelf weten, maar verwacht niet van mij daar een partij in te kiezen en doe het ook niet zo overkomen, want het is niet zo.

Ik ga er vandoor, dus zoek even een ander slachtoffer.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 12:30:52 #230
176916 Karrs
2007-2017
pi_65240379
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik heb duidelijk inhoudelijk gereageerd op je oplossing. Dat is voor eenieder zichtbaar. Dat je het er niet mee eens bent, is een andere zaak. Je kan niet eerst het een oplossen en dan het ander, aangezien het zich tegelijkertijd afspeelt. Haatzenders en haatlessen stoppen, zorgt niet voor minder haat, aangezien de sociale omstandigheden alsnog bar slecht zijn en de historie zijn littekens achterlaat.
Kijk, hier kan ik wat mee

Ik denk dat het wel degelijk veel, zo niet alles bijdraagt. (Vergeet daarbij ook niet dat het een middellange tot lange-termijnoplossing is).

In tegenstelling tot jij ben ik bereid te geloven dat zodra de aanvallen verminderen en de intentie is gebleken om in ieder geval het indoctrineren van de kleinsten aan te pakken (stoppen zal wel nooit helemaal lukken - extremisten zijn nou eenmaal verstokt), Israël de boel versoepelt. Is een logische reden voor; Israël heeft volgens mij helemaal geen belang bij hatende Palestijnen.
  † In Memoriam † dinsdag 20 januari 2009 @ 12:38:10 #231
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_65240553
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 12:24 schreef Waterwereld het volgende:
Dan lees je het maar weer lekker selectief, NorthernStar. en ja, ik zie van jou uit niet meer dan het anti-joods geluid. Zoals ik eerder zei; moet je helemaal zelf weten, maar verwacht niet van mij daar een partij in te kiezen en doe het ook niet zo overkomen, want het is niet zo.

Ik ga er vandoor, dus zoek even een ander slachtoffer.
Ja natuurlijk moet je er vandoor. Je kon er nog net opnieuw even een beschuldiging van racisme ingooien maar nu moet je dan echt weg.

We zullen op je wachten zodat je ons allen weer kan beoordelen op partijdigheid als je terugkomt, o gij "ik bekijk alles van een afstand" waterwereld, gij de grote onpartijdige!
  dinsdag 20 januari 2009 @ 12:40:24 #232
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65240614
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 12:24 schreef Waterwereld het volgende:
maar verwacht niet van mij daar een partij in te kiezen

je doet het anders wel. Beetje treurig
Dasvidanja
pi_65241319
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 12:22 schreef Viajero het volgende:

[..]

En kan je je ook iets voorstellen bij de angst dat er een raket op je huis valt, of op de school van je kind?
ik had het al over knallen en sirenes, ik had er evtl 'vreemde geluiden in het luchtruim' aan toe kunnen voegen, maar dan zou jij nog hebben gedacht dat ik het alleen heb over de Palestijnen
[..]
quote:
Ja, want als ergens een gasveld ligt dan mag je niet meer ingrijpen als er raketten op je worden afgevuurd.
het gaat om de reden voor die oorlog die ons gegeven werd, de aanhoudende 'rakettenregen' ..
daar klopt dus geen snars van, die was er die anderhalf jaar daarvoor, maar de laatste 6 maanden nou juist niet ..
en tja, kijk eens naar de datum van dit artikel .. 12 mei 2008

en een ander artikel in hareetz .. van 29 december 2008
http://www.haaretz.com/hasen/spages/1050448.html

dus ja, het is zomaar mogelijk dat deze oorlog helemaal niet gaat over de 'rakettenregen' maar om de zeggenschap over dat gasveld
pleased to meet you
pi_65241474
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:05 schreef moussie het volgende:
dus ja, het is zomaar mogelijk dat deze oorlog helemaal niet gaat over de 'rakettenregen' maar om de zeggenschap over dat gasveld
Niemand kan uitsluiten dat er inderdaad andere belangen in het spel waren. Wat mij wel duidelijk is na de laatste acties van Israel is dat zij het leven van de Palestijnen minder waard achten dan de Israeliers. Het is gegoten in de vorm van Israel versus Hamas, maar de feiten wijzen een andere kant op. In feite gaat het om Joden tegenover Palestijnen.
pi_65241646
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 12:23 schreef Karrs het volgende:

[..]

Niet mee eens; is een gevolg, geen oorzaak. De bron is en blijft haat.
huh .. de Palestijnen haten de Joden zo erg dat die wel overal vandaan, naar dat land, moesten komen, om daar hun staat te stichten ?
pleased to meet you
pi_65241855
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:10 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Niemand kan uitsluiten dat er inderdaad andere belangen in het spel waren. Wat mij wel duidelijk is na de laatste acties van Israel is dat zij het leven van de Palestijnen minder waard achten dan de Israeliers. Het is gegoten in de vorm van Israel versus Hamas, maar de feiten wijzen een andere kant op. In feite gaat het om Joden tegenover Palestijnen.
Nah, de Palestijnen hechten niet veel waard aan het leven. Kinderen lopen op het straat terwijl het oorlog is met alle gevolgen van dien. Terwijl Israël zorg draagt voor haar burgers door schuilkelders te bouwen. De reden waarom aan die kant vrijwel geen burgerslachtoffers vallen. Zodra een raket in aandacht is gaat het alarm af dat men naar de schuilkelders moet gaan.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 13:24:29 #237
176916 Karrs
2007-2017
pi_65242000
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:15 schreef moussie het volgende:

[..]

huh .. de Palestijnen haten de Joden zo erg dat die wel overal vandaan, naar dat land, moesten komen, om daar hun staat te stichten ?

Het is niet langer interessant om over de stichting van de staat Israël te discussiëren - die is er en blijft er, net zoals ooit de Verenigde Staten is gesticht, Iran, Irak, Rusland, Engeland. Allemaal zijn zij ooit in andere handen overgegaan of onder de voet gelopen door andere volkeren (wat dat betreft is Engeland nog het mooiste voorbeeld).

Het is wel interessant om te kijken wat voor haat wordt ingeprent - dat Joden Matzes maken van kinderbloed is iets wat Palestijnse kinderen ECHT te horen krijgen. Dat moet verdwijnen, dat ben je toch met me eens?
  dinsdag 20 januari 2009 @ 13:26:05 #238
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65242052
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:05 schreef moussie het volgende:

[..]

ik had het al over knallen en sirenes, ik had er evtl 'vreemde geluiden in het luchtruim' aan toe kunnen voegen, maar dan zou jij nog hebben gedacht dat ik het alleen heb over de Palestijnen
[..]
[..]

het gaat om de reden voor die oorlog die ons gegeven werd, de aanhoudende 'rakettenregen' ..
daar klopt dus geen snars van, die was er die anderhalf jaar daarvoor, maar de laatste 6 maanden nou juist niet ..
en tja, kijk eens naar de datum van dit artikel .. 12 mei 2008

en een ander artikel in hareetz .. van 29 december 2008
http://www.haaretz.com/hasen/spages/1050448.html

Dit is echt het grote probleem met moslims en andere hamasaanhangers. Dat je jarenlang raketten afvuurt dat heeft Israel maar te accepteren, dus dat kan de reden niet zijn. Het moet zijn dat de Joden iets willen stelen. Maar er is niets in Gaza? Jawel, een minigasveldje voor de kust. Dat is het! Kutjoden ook altijd.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 13:27:46 #239
176916 Karrs
2007-2017
pi_65242111
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:26 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dit is echt het grote probleem met moslims en andere hamasaanhangers. Dat je jarenlang raketten afvuurt dat heeft Israel maar te accepteren, dus dat kan de reden niet zijn. Het moet zijn dat de Joden iets willen stelen. Maar er is niets in Gaza? Jawel, een minigasveldje voor de kust. Dat is het! Kutjoden ook altijd.

Het wordt nog écht als argument gebruikt ook he
pi_65242186
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:20 schreef Mylene het volgende:

[..]

Nah, de Palestijnen hechten niet veel waard aan het leven. Kinderen lopen op het straat terwijl het oorlog is met alle gevolgen van dien. Terwijl Israël zorg draagt voor haar burgers door schuilkelders te bouwen. De reden waarom aan die kant vrijwel geen burgerslachtoffers vallen. Zodra een raket in aandacht is gaat het alarm af dat men naar de schuilkelders moet gaan.
Als eerst: dank voor het bekennen van kleur.

Het verschil ligt er dus in dat Israel misbruik maakt van het feit dat de Palestijnen niet beschikken over de middelen (zowel financieel als militair) om zichzelf te beschermen. Het had er vast anders uit gezien als de twee volkeren militair aan elkaar gewaagd waren. Zie hierbij het voorbeeld Pakistan en India, wapenwedlopen die een soort stabiliteit met zich meebrengen, waardoor het niet uitloopt in massale moordpartijen. Zolang je nucleaire middelen hebt zit je safe.
pi_65242236
De verwoesting van Gaza en Europa

2 miljard schade, volgens de VN tienduizenden daklozen en ongeveer 14 procent van alle bebouwing in de Gazastrook verwoest.
Nog even voor de Nederlandse politici en journalisten die niet beseffen wat Israel van plan is, zodat men later niet kan zeggen niet geweten te hebben dat Israel een schurkenstaat was.
Dit zei Professor Martin Levi van Creveld, internationaal gerenommeerd en hoogleraar militaire geschiedenis aan de Hebreeuwse Universiteit in Jeruzalem in 2002 over de positie van de Palestijnen in de zionistische strategie: 'het betekent dat ze er allemaal worden uitgezet. De mensen die dat willen, wachten slechts op de juiste leider en het juiste moment. Twee jaar geleden dacht slechts 7 of 8 procent van de Israëli’s dat dit de beste oplossing was, twee maanden geleden was het al 33 procent, en nu is het 44 procent, volgens een Gallup-peiling.’
Kan dat ooit worden uitgevoerd?
‘Ja, wanhopige tijden leiden tot wanhopige maatregelen. Momenteel is het fifty-fifty waar de grens komt. Twee jaar geleden wilde 90 procent de muur langs de oude grens, nu is dat totaal veranderd, en als het zo doorgaat, als de terreur niet ophoudt, wil over twee jaar misschien 90 procent de muur aan de rivier de Jordaan hebben. De Palestijnen hebben het over summutt, dat betekent volhouden en je vastklampen aan de grond. Ik heb enorm respect voor de Palestijnen, ze vechten heldhaftig. Maar als we ze echt over de Jordaan willen duwen, zouden er maar een paar brigades van het leger voor nodig zijn. Als de Syriërs of de Egyptenaren er iets aan zouden willen doen, zouden we ze wegvagen. De leider is Ariel Sharon. Hij heeft altijd een plan, hij improviseert niet.’
Het plan om de Palestijnen eruit te zetten?
‘Ik denk dat dat heel goed mogelijk is, dat hij zich daarop richt. Hij wil het conflict laten escaleren. Hij weet dat alles wat we doen, niet werkt.’
Denkt u dat de wereld zo’n etnische schoonmaak zal tolereren?
‘Dat ligt eraan wie het doet en hoe snel het gebeurt. We hebben enkele honderden kernkoppen en raketten om ze overal op te gooien, misschien zelfs op Rome. Met vliegtuigen zijn de meeste Europese hoofdsteden zelfs een doelwit.’
Dan wordt Israël dus een schurkenstaat?
‘Ik zal generaal Moshe Dayan citeren: “Israël moet als een dolle hond zijn, te gevaarlijk om aan te raken.” Ik heb het over een wanhopige situatie. We zullen het uiteraard proberen te vermijden als het ook maar even kan. Maar ons leger is niet nummer 30 in de wereld, het is nummer 2 of 3. Wij hebben de mogelijkheid de wereld mee te slepen als we ten onder gaan. En ik kan u beloven dat voordat Israël wordt vernietigd, we dat ook zullen doen.’
Dit is niet uw eigen voorkeur?
‘Natuurlijk niet. U vroeg me wat er kan gebeuren, en ik beschrijf dat. Het is de vraag of het niet te laat is voor de andere oplossing, die ik voorsta, of de Israëlische publieke opinie daar nog wel van kan worden overtuigd. Ik ben bang van niet. Met elke dag die voorbijgaat, wordt uitzetting waarschijnlijker. Het alternatief is de totale vernietiging en desintegratie van Israël, dus wat verwacht u van ons?' Dit is een deel van het interview wat Elsevier zeven jaar geleden publiceerde.

Vorige week kreeg deze Martin Levi van Creveld in de NRC weer de kans om zijn pleidooi voor etnische zuivering te herhalen. Dit nadat dezelfde NRC geen belangstelling had getoond voor een artikel over de internationaal rechtelijke kanten van het Israelische geweld tegen de Palestijnse burgerbevolking, omdat die argumenten 'niets toevoegen' aan de discussie, aldus de NRC-redactie, die volgens eigen zeggen de geest slijpt. Daarover later meer.

Het resultaat van deze terreur wordt beschreven ook door
http://stanvanhoucke.blog(...)che-terreur-698.html

[ Bericht 9% gewijzigd door paddy op 20-01-2009 16:01:25 (een blog?) ]
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_65242277
So, I asked the UN secretary general, isn’t it time for a war crimes tribunal?

http://www.independent.co(...)ribunal-1419289.html
quote:
And there’ll be little time for the peacemakers of Sharm el-Sheikh to reflect on the three UN schools targeted by the Israelis and the slaughter of the civilians inside. Poor old Ban Ki-moon. He tried to make his voice heard just before the ceasefire, saying Israel’s troops had acted “outrageously” and should be “punished” for the third school killing. Some hope. At a Beirut press conference, he admitted he had failed to get a call through to Israel’s Foreign Minister to complain.
It was pathetic. When I asked Mr Ban if he would consider a UN war crimes tribunal in Gaza, he said this would not be for him to “determine”. But only a few journalists bothered to listen to him and his officials were quickly folding up the UN flag on the table. About time too. Bring back the League of Nations. All is forgiven.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_65242353
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:29 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Het verschil ligt er dus in dat Israel misbruik maakt van het feit dat de Palestijnen niet beschikken over de middelen (zowel financieel als militair) om zichzelf te beschermen.
De Palestijnen krijgen volgens mij aardig wat steun qua ontwikkelingshulp van o.a. de EU. Verder zorgt de Hamas voor gezondsheidszorg door o.a. ziekenhuizen te bouwen. Als ze dat kan kunnen ze ook schuilkelders bouwen.
pi_65242419
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:31 schreef Meki het volgende:
So, I asked the UN secretary general, isn’t it time for a war crimes tribunal?

http://www.independent.co(...)ribunal-1419289.html
[..]
Een groepering van landen waarbij enkele landen een veto-recht hebben (+ politieke belangen) is niet echt effectief blijkt maar weer.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 13:36:23 #245
154880 Bolter
Awesomeness
pi_65242465
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:29 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Het verschil ligt er dus in dat Israel misbruik maakt van het feit dat de Palestijnen niet beschikken over de middelen (zowel financieel als militair) om zichzelf te beschermen.

Als eerst: dank voor het bekennen van kleur.( )

_! Dus (om even het voorbeeld van iemand hierboven aan te halen) als jij loopt te fucken met iemand die wel een sportschool kan betalen en ook de moeite neemt om te gaan sporten is het oneerlijk als je een flinke tik op je muil krijgt?
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_65242514
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:33 schreef Mylene het volgende:

[..]

De Palestijnen krijgen volgens mij aardig wat steun qua ontwikkelingshulp van o.a. de EU. Verder zorgt de Hamas voor gezondsheidszorg door o.a. ziekenhuizen te bouwen. Als ze dat kan kunnen ze ook schuilkelders bouwen.
Als ze geld overhouden van het opbouwen van alles wat Israel met de grond gelijk maakt ten minste. Je mist het punt dat de partijen niet aan elkaar gelijk zijn qua macht, zowel militair als financieel. Dit wordt uitgebuit door Israel. Hierdoor lijkt het alsof Israel eerlijk oorlog voert terwijl de Palestijnen als barbaren tekeer gaan. In werkelijkheid komt dit doordat de Palestijnen niets substantieels hebben om zichzelf mee te beschermen.
pi_65242515
  • 14:28 PMO: UN`s Ban tells Olmert he appreciates Israel`s cease-fire in Gaza (Haaretz)
  • 13:43 IDF troops come under fire near Kisufim border-crossing (Israel Radio)
  • 13:27 Palestinian sources: IDF fire kills farmer in northern Gaza Strip (Israel Radio)
  • 12:59 Mk Pines-Paz: Lieberman is a real threat to Israeli democracy (Haaretz)
  • 12:56 Livni: If Hamas wishes to obtain something from Israel, we want Gilad Shalit (Haaretz)
  • 12:21 Sarkozy to convene int`l summit to promote Israeli-Palestinian peace talks (Haaretz)
  • 12:15 Iraqi FM: Arab countries unable to agree on unified statement about Gaza (AP)
  • 12:03 Olmert: Hamas bears full responsibility for destruction in Gaza (Haaretz)
  • "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      dinsdag 20 januari 2009 @ 13:39:21 #248
    154880 Bolter
    Awesomeness
    pi_65242581
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 13:37 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Als ze geld overhouden van het opbouwen van alles wat Israel met de grond gelijk maakt ten minste. Je mist het punt dat de partijen niet aan elkaar gelijk zijn qua macht, zowel militair als financieel. Dit wordt uitgebuit door Israel. Hierdoor lijkt het alsof Israel eerlijk oorlog voert terwijl de Palestijnen als barbaren tekeer gaan. In werkelijkheid komt dit doordat de Palestijnen niets substantieels hebben om zichzelf mee te beschermen.
    Oorlog is niet eerlijk. Als je dit niet begrijpt zou ik er maar eens een paar geschiedenisboekjes op gaan na slaan ipv allemaal rare vergelijkingen gaan trekken en hier een beetje de calimero uit te hangen.
    "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
    pi_65242589
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 13:36 schreef Bolter het volgende:

[..]

_! Dus (om even het voorbeeld van iemand hierboven aan te halen) als jij loopt te fucken met iemand die wel een sportschool kan betalen en ook de moeite neemt om te gaan sporten is het oneerlijk als je een flinke tik op je muil krijgt?
    Niet als hij wordt opgepakt en wordt berecht. Verder niet echt goede vergelijking.
    pi_65242632
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 13:39 schreef Bolter het volgende:

[..]

Oorlog is niet eerlijk. Als je dit niet begrijpt zou ik er maar eens een paar geschiedenisboekjes op gaan na slaan ipv allemaal rare vergelijkingen gaan trekken en hier een beetje de calimero uit te hangen.
    Nietszeggende post. Nergens beweerde ik dat oorlog eerlijk is. Doen alsof het eerlijk is, is pas oneerlijk.
      † In Memoriam † dinsdag 20 januari 2009 @ 13:42:28 #251
    230491 Zith
    pls tip
    pi_65242692
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 13:36 schreef Bolter het volgende:

[..]

In nederland en de meeste westerse landen krijgt de sporter dan een straf/boete.
    I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
    pi_65242713
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 13:37 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Als ze geld overhouden van het opbouwen van alles wat Israel met de grond gelijk maakt ten minste.
    Dus Israël bombardeert schuilkelders? Wat voor belang hebben ze daar bij? Toch alleen maar voordeel? Want zo maken ze weinig burgerslachtoffers.
      † In Memoriam † dinsdag 20 januari 2009 @ 13:43:59 #253
    230491 Zith
    pls tip
    pi_65242766
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 13:33 schreef Mylene het volgende:

[..]

De EU geeft geen hulp aan Palestina.
    I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
      † In Memoriam † dinsdag 20 januari 2009 @ 13:45:15 #254
    230491 Zith
    pls tip
    pi_65242815
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 13:20 schreef Mylene het volgende:

[..]

Nah, de Palestijnen hechten niet veel waard aan het leven. Kinderen lopen op het straat terwijl het oorlog is met alle gevolgen van dien.
    pi_65242823
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      dinsdag 20 januari 2009 @ 13:45:48 #256
    111909 B4CO
    PanneNkoek
    pi_65242837
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 13:42 schreef Mylene het volgende:

[..]

Dus Israël bombardeert schuilkelders? Wat voor belang hebben ze daar bij? Toch alleen maar voordeel? Want zo maken ze weinig burgerslachtoffers.
    Schuilkelders zijn niet in belang van de Hamas, anders kunnen ze geen propaganda voeren en de wereld niet laten zien hoe zielig ze zijn dat Israel burgers aanvalt.
    Trotse papa van Eden
    pi_65242925
    quote:

[..]

Waarom zou Israel haar eigen schuilkelders bombarderen? Daar ondervinden ze toch alleen maar schade van? Of bedoel je om de weerbaarheid ervan te testen?

[ Bericht 4% gewijzigd door Frutsel op 20-01-2009 13:55:55 (rest is onnodig) ]
      Moderator dinsdag 20 januari 2009 @ 13:54:30 #258
    8781 crew  Frutsel
    pi_65243153
    quote:
    Het topic loopt volledig uit koers door zowel voor- en tegenstanders van welke partij dan ook.
    Ik word er echt moe van als ik dat moet lees. Soms begint het leuk maar door weet ik wat voor reactie begint het ineens weer persoonlijk te worden... aan welke kant je staat... het selectief lezen of antwoorden etc etc etc etc... Dat gejank heen en weer Ongelofelijk...

Ik gooi alles er gewoon uit...
    Kom op zeg... kan het een beetje normaal daar
    En stop ook ff met het alleen maar plaatsen van een video of een plaatje, wat schijnbaar ook weer talloze reacties oproept van "vriendschap ". Daar loopt ook nog een topic over.

Kom op mensen, ff gewoon tegen elkaar
    pi_65243183
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 13:45 schreef B4CO het volgende:

[..]

Schuilkelders zijn niet in belang van de Hamas, anders kunnen ze geen propaganda voeren en de wereld niet laten zien hoe zielig ze zijn dat Israel burgers aanvalt.
    goh, wat denk je dat er gebeurd als Hamas een schuilkelder bouwt, wordt die gezien als schuilplaats voor de bevolking of gaat er een bunker-buster op omdat het vast een wapenopslag is
    pleased to meet you
    pi_65243306
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 13:48 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Waarom zou Israel haar eigen schuilkelders bombarderen? Daar ondervinden ze toch alleen maar schade van? Of bedoel je om de weerbaarheid ervan te testen?
    Vragen antwoorden met een wedervraag is niet netjes. Ik stel een legitieme vraag.

[ Bericht 5% gewijzigd door Frutsel op 20-01-2009 14:01:46 (quote aangepast) ]
      † In Memoriam † dinsdag 20 januari 2009 @ 14:00:22 #261
    230491 Zith
    pls tip
    pi_65243401
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 13:58 schreef Mylene het volgende:

[..]

Vragen antwoorden met een wedervraag is niet netjes. Ik stel een legitieme vraag.
    Je stelde een domme vraag. In de post die jij met je vraag aanhaalde werd niet geclaimd dat Israël schuilkelders bombardeerde, lees hem nog maar eens. Op domme vragen krijg je domme antwoorden.
    pi_65243546
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 14:00 schreef Zith het volgende:

Je stelde een domme vraag. In de post die jij met je vraag aanhaalde werd niet geclaimd dat Israël schuilkelders bombardeerde, lees hem nog maar eens. Op domme vragen krijg je domme antwoorden.
    pi_65243765
    Inside Story is gewoon een goed programma.
    Altijd interessante en vaak leuke discussies.
    pi_65243774
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 13:55 schreef moussie het volgende:

[..]

goh, wat denk je dat er gebeurd als Hamas een schuilkelder bouwt, wordt die gezien als schuilplaats voor de bevolking of gaat er een bunker-buster op omdat het vast een wapenopslag is
    Schuilkelders hoeven niet per see gebouwd te worden door Hamas. Een externe partij zoals bijvoorbeeld de Verenigde Naties kunnen dat ook doen. Verder kunnen die schuilkelders ook bewaakt worden door hen.
    pi_65244181
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 13:27 schreef Karrs het volgende:

[..]

Het wordt nog écht als argument gebruikt ook he
    Jul 5, 2007 20:39 | Updated Jul 6, 2007 9:38
    British Gas, Israel to freeze Hamas out of $4b. gas deal
    pleased to meet you
    pi_65244207
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 14:09 schreef Mylene het volgende:

[..]

Schuilkelders hoeven niet per see gebouwd te worden door Hamas. Een externe partij zoals bijvoorbeeld de Verenigde Naties kunnen dat ook doen. Verder kunnen die schuilkelders ook bewaakt worden door hen.
    en hoe veilig de VN zijn hebben we gemerkt
    pleased to meet you
      dinsdag 20 januari 2009 @ 14:21:49 #267
    111528 Viajero
    Who dares wins
    pi_65244285
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 14:18 schreef moussie het volgende:

[..]

Jul 5, 2007 20:39 | Updated Jul 6, 2007 9:38
    British Gas, Israel to freeze Hamas out of $4b. gas deal
    Die raketten spelen verder geen enkele rol. Er gaan maar een paar mensen per jaar aan dood, dus dat zou ieder land gewoon zonder verder vragen te stellen accepteren.
    pi_65244301
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 14:19 schreef moussie het volgende:

[..]

en hoe veilig de VN zijn hebben we gemerkt
    Daarom ook die bewakers zodat Hamas geen misbruik kan maken van menselijke schilden en wapendepots.
    pi_65244399
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 14:21 schreef Viajero het volgende:

[..]

Die raketten spelen verder geen enkele rol. Er gaan maar een paar mensen per jaar aan dood, dus dat zou ieder land gewoon zonder verder vragen te stellen accepteren.
    Inderdaad. Waar hebben we het over. Er gaan er waarcshijnlijk per jaar meer dood aan eten bij McDonalds, en die bombarderen we toch ook niet plat?
    pi_65244550
    quote:
    Israëlische troepen blijven in Gazastrook

JERUZALEM - Israël is voorlopig niet van plan om alle troepen terug te trekken uit de Gazastrook. Dat heeft het leger dinsdag laten weten. Eerder werd gezegd dat de terugtrekking voor de inauguratie van de aanstaande president van de VS, Barack Obama, volbracht zou zijn.

Volgens een legerfunctionaris blijft een aantal troepen paraat om snel in actie te kunnen komen als dat nodig is. Een eenzijdig Israëlisch staakt-het-vuren ging zondag in. Een aantal Palestijnse bewegingen, waaronder Hamas en de Islamitische Jihad, kondigde die dag een onmiddellijk staakt-het-vuren van een week af. In die periode moet het Israëlische leger zich terugtrekken uit de Gazastrook, eisten ze.

Het drie weken durende Israëlisch offensief tegen Hamas in de Gazastrook heeft tot nu toe aan zeker 1414 mensen het leven gekost. Dinsdag kwamen twee kinderen die met achtergebleven munitie speelden om het leven toen dit ontplofte. Nog steeds worden doden onder het puin vandaan gehaald. Ongeveer 5500 mensen raakten gewond.
    bron
    pi_65244662
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 14:24 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Inderdaad. Waar hebben we het over. Er gaan er waarcshijnlijk per jaar meer dood aan eten bij McDonalds, en die bombarderen we toch ook niet plat?
    Je kan er lacherig om doen, maar er zijn zeker vraagtekens te zetten bij de middelen die Israel inzet en de mate waarin deze gebruikt worden ten opzichte van de raketten.
    pi_65244675
    De doelen zijn bereikt zeiden ze een paar dagen geleden. Maar toch willen ze nu in Gaza blijven, vreemd .
    Palestijnse fracties zullen dat zien als een bezetting.
    pi_65244734
    quote:

[..]

nog een keer dan maar, als je andermans land inpikt en daar je eigen staat op sticht is het nogal absurd van die ander te verwachten dat die zich daar zo maar, en binnen no time, bij neer legt ..

alsof de Palestijnen geen recht hebben om het recht op hun geboortegrond te verdedigen, omdat het geen staat/land was volgens onze normen ed ..
    pleased to meet you
      dinsdag 20 januari 2009 @ 14:33:23 #274
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_65244750
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 14:31 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Je kan er lacherig om doen, maar er zijn zeker vraagtekens te zetten bij de middelen die Israel inzet en de mate waarin deze gebruikt worden ten opzichte van de raketten.
    Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat Israel buiten alle proportie reageerde, maar dat had ik je van te voren ook al kunnen vertellen. Zo doen die jongens dat.
      dinsdag 20 januari 2009 @ 14:37:04 #275
    229935 damsco
    Internetheld sinds 2008
    pi_65244901
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 22:58 schreef moussie het volgende:

[..]

je hebt nog steeds niet gekeken naar de stats van shin bet .. er zijn in de maanden vanaf juni maar een handvol raketten richting Israël gestuurd, minder dan voor die tijd in 1 week, en of die bij Hamas vandaan kwamen is, gezien het jaarverslag van 2007, nog maar de vraag .. ze worden gestraft voor het sturen van minder raketten ?
    Elke raket is er één teveel en tevens een oorlogsverklaring. Dat is wat verschillende personen jou al een tiental topics proberen duidelijk te maken.
    pi_65244969
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 14:32 schreef moussie het volgende:

[..]

nog een keer dan maar, als je andermans land inpikt en daar je eigen staat op sticht is het nogal absurd van die ander te verwachten dat die zich daar zo maar, en binnen no time, bij neer legt ..

alsof de Palestijnen geen recht hebben om het recht op hun geboortegrond te verdedigen, omdat het geen staat/land was volgens onze normen ed ..
    Waarom niet tegen Jordanië? Dat land houdt Palestina toch ook bezet?
      † In Memoriam † dinsdag 20 januari 2009 @ 14:39:12 #277
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_65244984
    quote:

[..]

Het is cirkeltjes draaien maar die raketten zijn niet zonder reden en het is ook niet zo dat Israel er niet op gereageerd heeft.

Welk recht heeft Israel om de Gaza af te sluiten, inclusief alle scheepvaart en luchtvaart? Behalve het recht van de sterkste helemaal geen. Dat staat nog los van de Palestijnse staat die Israel wil voorkomen omdat het dan de westbank op moet geven.

In plaats van raketten schieten hadden ze alle anderhalf miljoen ongewapend en vreedzaam in een stoet naar Jeruzalem moeten lopen en daar hun kamp opslaan, net zolang dat de Palestijnse staat realiteit is.

Hoop dat ze zoiets op een dag alsnog doen.
      dinsdag 20 januari 2009 @ 14:40:01 #278
    229935 damsco
    Internetheld sinds 2008
    pi_65245015
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 14:33 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat Israel buiten alle proportie reageerde, maar dat had ik je van te voren ook al kunnen vertellen. Zo doen die jongens dat.
    Nee, Israël reageerde niet buiten proporties. Israël reageerde op de enige juiste manier, en dat is het elimineren van Hamas. Wat mij betreft had Israël de klus voor eens en altijd mogen klaren.
      dinsdag 20 januari 2009 @ 14:43:01 #279
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_65245139
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 14:40 schreef damsco het volgende:

[..]

Nee, Israël reageerde niet buiten proporties. Israël reageerde op de enige juiste manier, en dat is het elimineren van Hamas. Wat mij betreft had Israël de klus voor eens en altijd mogen klaren.
    Lukt ze toch niet, zal altijd weer in een of andere vorm terugkomen. Ik zit er verder ook niet zo mee, ik heb weinig met beide kanten in dit conflict. En zelf zou ik bijvoorbeeld ook buiten alle proportie reageren tegen inbreker
      dinsdag 20 januari 2009 @ 14:44:12 #280
    116015 SicSicSics
    Crushing Cranial Contents!
    pi_65245192
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 14:32 schreef moussie het volgende:

[..]

Hoe lang kun je blijven zeuren dat je land ingepikt is/ wordt? En als het echt daar om ging:

Waarom lopen ze alleen maar tegen de Joden te zeiken (Zeken ze maar trouwens, daar gaat tenminste niemand dood van.) En niet tegen Jordanië, Syrië en Libanon die ook allemaal stukken 'Palestina' bij hun grondgebied gevoegd hebben?

Nog een mooie:
    quote:
    Deze 200.000 vluchtelingen en hun 4 miljoen nakomelingen wonen veelal in vluchtelingenkampen in de Palestijnse Gebieden, Jordanië, Libanon, Egypte, Syrië en Irak. Alleen in Jordanië en Israël kregen zij burgerrechten.
    Stank voor dank!
    Fine, fuck you then!
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
    pi_65245220
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 14:39 schreef NorthernStar het volgende:

Welk recht heeft Israel om de Gaza af te sluiten, inclusief alle scheepvaart en luchtvaart? Behalve het recht van de sterkste helemaal geen. Dat staat nog los van de Palestijnse staat die Israel wil voorkomen omdat het dan de westbank op moet geven.

In plaats van raketten schieten hadden ze alle anderhalf miljoen ongewapend en vreedzaam in een stoet naar Jeruzalem moeten lopen en daar hun kamp opslaan, net zolang dat de Palestijnse staat realiteit is.

Hoop dat ze zoiets op een dag alsnog doen.
    Met alle respect maar de palestijnse staat bestaat al >60 jaar. Jordanië, gevestigd op 80% Israelisch grondgebied wordt bevolkt door palestijnen. Israel doet er het beste aan om daar de gazastrook naar toe te verkassen. Hetzelfde zouden de Libanezen moeten doen. Even 20 jaar gedonder in de glazen maar daarna is het tenminste rustig daar.
      dinsdag 20 januari 2009 @ 14:46:54 #282
    229935 damsco
    Internetheld sinds 2008
    pi_65245301
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 14:43 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Lukt ze toch niet, zal altijd weer in een of andere vorm terugkomen. Ik zit er verder ook niet zo mee, ik heb weinig met beide kanten in dit conflict. En zelf zou ik bijvoorbeeld ook buiten alle proportie reageren tegen inbreker
    Dan moet Israël Gaza maar bezetten en keihard optreden tegen elke vorm van steun voor Hamas. Ik denk dat de grootste fout die tot nu toe door de Palestijnen gemaakt is, is het onderschatten van de ernst van de situatie in de ogen van Israël.

Om het maar in gewone taal te zeggen: gewoon nokken met het aanvallen van de bevolking van Israël. Met minder neemt Israël niet genoegen (en terecht!).
      † In Memoriam † dinsdag 20 januari 2009 @ 14:56:24 #283
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_65245672
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 14:44 schreef buachaille het volgende:

[..]

Met alle respect maar de palestijnse staat bestaat al >60 jaar. Jordanië, gevestigd op 80% Israelisch grondgebied wordt bevolkt door palestijnen. Israel doet er het beste aan om daar de gazastrook naar toe te verkassen. Hetzelfde zouden de Libanezen moeten doen. Even 20 jaar gedonder in de glazen maar daarna is het tenminste rustig daar.
    Ga je nou echt de bijbel als argument gebruiken? Tachtig procent Israelisch grondgebied in sprookjesland.

En zelfs met je bijbel klopt het verhaal niet.

Je had Israel en Judea, twee aparte rijken.
    Het volk dat in Israel woonde is weggevoerd, de zogenaamde verdwenen tien stammen. Foetsie.
    De Iudaers woonden in Judea. Later is men deze mensen joden gaan noemen.

Joden zijn niet de bijbelse hebreers.
    Joden zijn niet de bijbelse Israelieten.

Joden stammen af van de Iudaers uit Judea en daar is ook nog genoeg op af te dingen.

Russian archaeologists find long-lost Jewish capital

Dus kom alsjeblieft niet met de bijbel leuren.
    pi_65245719
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 14:39 schreef NorthernStar het volgende:Welk recht heeft Israel om de Gaza af te sluiten, inclusief alle scheepvaart en luchtvaart?
    Zou dit er bijv. iets mee te maken hebben?

Aantal qassam raketten tussen 2002 en 2007 per maand.
    pi_65245835
    quote:

[..]

Beetje wazige post. Ik kan er iig geen punt uit opmaken.
    pi_65245888
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 14:57 schreef g0dz0r het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zo zo wat erg. En dan in de afgelopen 8 jaar 25 Israeliers ermee doden.
    Er gaan nog meer lui dood aan autoongelukken in Israel, dan aan Qassam raketten.
    pi_65246093
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 15:01 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Zo zo wat erg.
    Nee het is niet erg.
    Elk ander land zou 1 raket al opvatten als oorlogsverklaring maar Israel moet het maar gewoon vinden dat er duizenden hun kant op komen. Geen probleem, ies koeltoer.
      dinsdag 20 januari 2009 @ 15:07:07 #288
    229935 damsco
    Internetheld sinds 2008
    pi_65246106
    quote:

[..]

Er gaan nog meer lui dood aan autoongelukken in Israel, dan aan Qassam raketten.
    Elke dode is er één, en elke raket is een oorlogsverklaring. Ik ga het blijven herhalen.
      dinsdag 20 januari 2009 @ 15:08:04 #289
    176916 Karrs
    2007-2017
    pi_65246144
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 15:00 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Beetje wazige post. Ik kan er iig geen punt uit opmaken.
    Ik moest er anders hard om lachen.
    pi_65246182
    quote:

[..]

En er vallen nog meer doden in Darfur dan in Palestina, elke maand zo'n 5000 doden.

Arabische landen houden zich ook liever bezig met het veroordelen van Israël.
      dinsdag 20 januari 2009 @ 15:09:02 #291
    176916 Karrs
    2007-2017
    pi_65246186
    quote:

[..]

Dat geeft niet. Een raketaanval is een raketaanval. Ze worden de lucht ingestuurd om mensen te doden. Klaar.
    pi_65246228
    Ik vind het ronduit aanstellerij.
      dinsdag 20 januari 2009 @ 15:10:36 #293
    229935 damsco
    Internetheld sinds 2008
    pi_65246249
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 15:09 schreef Salvad0R het volgende:
    Ik vind het ronduit aanstellerij.
    Elke raket is een oorlogsverklaring, jij begrijpen?
    pi_65246308
    quote:

[..]

Idd, en wat is 1000 Palestijnen nou op een bevolking van 1,5 miljoen. Das minder dan een kwart procent, waar hebben we het over. Ik zeg we stellen de grens op 1%, dan mag israel nog 14.000 Palestijnen (liefst Hamas-leden) omleggen voordat ik enige blijk van verontwaardiging hier op internet plaats, dat zal ze leren!
    The problem is not the occupation, but how people deal with it.
    pi_65246342
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 15:10 schreef damsco het volgende:

[..]

Elke raket is een oorlogsverklaring, jij begrijpen?
    Mijn inziens is die oorlogsverklaring bezegeld vanaf het moment dat Israel dat stuk land annexeerde.
      dinsdag 20 januari 2009 @ 15:14:41 #296
    229935 damsco
    Internetheld sinds 2008
    pi_65246403
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 15:12 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Mijn inziens is die oorlogsverklaring bezegeld vanaf het moment dat Israel dat stuk land annexeerde.
    Ah, dus vanaf dat moment was er al oorlog. Nou, dan mag Israël toch Gaza binnenvallen. Immers, het is oorlog. Nu jij weer...
    pi_65246559
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 15:11 schreef waht het volgende:

[..]

Idd, en wat is 1000 Palestijnen nou op een bevolking van 1,5 miljoen. Das minder dan een kwart procent, waar hebben we het over. Ik zeg we stellen de grens op 1%, dan mag israel nog 14.000 Palestijnen (liefst Hamas-leden) omleggen voordat ik enige blijk van verontwaardiging hier op internet plaats, dat zal ze leren!
    Het gaat mij om de buitenproportionele acties van Israel, wat ik al 40 topics loop uit te leggen.

Wanneer zij last hebben van individuele Hamas-strijders die sporadisch een Israeli killen met een ongeleide raket, dan moeten ze dat probleem bij de oorsprong (individuen) aanpakken. Niet de burgerbevolking slachten met fosforartillerie, niet de electriciteit afsluiten, niet hun buren van voedsel onthouden, niet de waterleidingen afsluiten, niet op Reuters-journalisten schieten met Merkava tanks, niet op VN scholen en VN opslagplaatsen schieten, niet op ambulancebroeders schieten, niet honderden kilometers 20 meter hoge apartheidmuren neerzetten, etc etc etc.

Dat veroorzaakt alleen maar meer aversie tegen Zionisme. Maar dat lijken mensen hier niet in te zien.
      † In Memoriam † dinsdag 20 januari 2009 @ 15:19:21 #298
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_65246597
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 14:57 schreef g0dz0r het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Je ziet iig een enorme toename sinds Israel de toevoer van humanitaire transporten is gaan afknijpen.

Er hoort een "waarom" bij de constatering dat de Palestijnen gewapend verzet gebruiken. En dat waarom ontbreekt dus steeds in de discussie. En dan bedoel ik vooral de wijdere discussie in de media.
    pi_65246640
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 15:14 schreef damsco het volgende:

[..]

Ah, dus vanaf dat moment was er al oorlog. Nou, dan mag Israël toch Gaza binnenvallen. Immers, het is oorlog. Nu jij weer...
    Ga je gang. Verdrijf mensen maar van hun eigen land, kijk vervolgens heel raar op als ze boos worden en maak dat volk maar met de grond gelijk.
    Je zult oogsten wat je zaait.
    pi_65246776
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 15:18 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Het gaat mij om de buitenproportionele acties van Israel, wat ik al 40 topics loop uit te leggen.

Wanneer zij last hebben van individuele Hamas-strijders die sporadisch een Israeli killen met een ongeleide raket, dan moeten ze dat probleem bij de oorsprong (individuen) aanpakken. Niet de burgerbevolking slachten met fosforartillerie, niet de electriciteit afsluiten, niet hun buren van voedsel onthouden, niet de waterleidingen afsluiten, niet op Reuters-journalisten schieten met Merkava tanks, niet op VN scholen en VN opslagplaatsen schieten, niet op ambulancebroeders schieten, niet honderden kilometers 20 meter hoge apartheidmuren neerzetten, etc etc etc.

Dat veroorzaakt alleen maar meer aversie tegen Zionisme. Maar dat lijken mensen hier niet in te zien.
    Ben ik helemaal met je eens hoor.

Maar het ging meer om het bagatelliseren van de doden door die raketten. Verders moet je ook denken vanuit de positie van de Israëlische regering. Als je burgers worden omgelegd door een groepering uit het buitenland, vraagt de bevolking dan om meer hulpgoederen te sturen (de 'lieve' aanpak) of om het leger te mobiliseren (de 'harde' aanpak)?
    The problem is not the occupation, but how people deal with it.
      dinsdag 20 januari 2009 @ 15:24:20 #301
    229935 damsco
    Internetheld sinds 2008
    pi_65246815
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 15:18 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Israël schiet niet expres op burgers Wat schieten zij daar mee op. Het feit dat ambulances werden beschoten komt omdat Hamas een guerilla oorlog voert. Met steun van de bevolking vallen ze Israël aan, waardoor ook de burgers in het conflict komen. Daarnaast gebruiken ze ambulances om strijders te vervoeren en gebruiken ze heilige gebouwen (moskeeën) om wapens in op te slaan. Wanneer dit dan ook nog in een dicht gebied plaats vind wordt het helemaal lastig (wat ook bij de guerilla tactiek hoort).

Ik probeer je al tientallen topics lang uit te leggen DAT het een oorlog tegen Hamas is, maar door de verdomde tactiek van Hamas vallen er burgerslachtoffers. Wanneer je dit niet snapt ben je stekeblind.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')