abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 januari 2009 @ 19:43:30 #101
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_65219863
quote:
Op maandag 19 januari 2009 18:40 schreef moussie het volgende:

[..]

nou nee, ik ben per default tegen hetgeen ik zie als fout Israëlisch gedrag

ter aanvulling, ik ben dus ook tegen zelfmoordaanslagen ed, die zie ik ook als fout, al kan ik de wanhoop die daaraan ten grondslag ligt wel begrijpen ..

maar sorry zeg, gaan lopen piepen als de voormalige bewoners van dat gebied zich niet binnen no time gaan overgeven, waar slaat dat op ? Als je op andermans grondgebied, of dat nou wel of niet een land was volgens onze maatstaven, je eigen staat gaat stichten kan je tegenstand verwachten ..

om het maar heel zuur te zeggen .. het zijn geen Nederlanders die binnen no time de bezetter helpen met het afvoeren van 'lastige' bevolkingsgroepen
Ik ben wel 100% pro Israel maar niet 100% Anti Palestijnen, wel anti Hamas en anti burger doden door beide partijen
Trotse papa van Eden
pi_65220362
Nou ze hebben een stevig pak slaag gekregen, die gaan geen raketten meer afvuren voorlopig

En anders weer een pak slaag he?
  maandag 19 januari 2009 @ 19:55:35 #103
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65220406
quote:
Op maandag 19 januari 2009 19:42 schreef B4CO het volgende:

[..]

Haha
Ik heb een Israelische stempel in mijn paspoort en ik kwam met veel pijn en moeite in Dubai en Saoudi-Arabie
Maar je kwam Saudi wel binnen? ik dacht dat helemaal verboden was.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_65220429
quote:
Op maandag 19 januari 2009 19:38 schreef Viajero het volgende:

[..]

Natuurlijk, en ik keur het ook af dat Israel nederzettingen bouwt terwijl ze juist mensen uit de nederzettingen in Israel zelf zouden moeten huisvesten. Genoeg lege woestijn daar. Aan de andere kant zijn wonen veel van die uit Gaza geevacueerde settlers nog steeds in caravans, de beloften van de regering zijn heel slecht nagekomen.

Wat ik wilde zeggen is dat er ook situaties zijn waarin het leger de Palestijnen helpt en settlers verwijdert. Helaas te weinig, maar het gebeurt wel. Dus termen als "te allen tijde" zijn in dat extreem complexe gebied vrijwel nooit van toepassing (zelfs "het is daar te allen tijde oorlog" gaat niet op, onder de Ottomanen was het daar lange tijd rustig ) en dragen bij aan radicalisatie door het zwart-wit denken te bevorderen.
Helaas te weinig ? Lijkt meer op 'een enkel keertje' .. wat is er ontruimd naast Gaza en Ameron ?
En wat voor boodschap is het, als je voor deze overduidelijk extremistische kolonisten een nederzetting bouwt op bezet gebied ? Leuke beelden voor de opinievorming, zo'n ontruiming, en als de camera's vertrokken zijn die lui dan in een nieuwe nederzetting zetten op bezet gebied .. dikke middelvinger naar de Palestijnen, doe er maar wat aan ? En het dan nog gek vinden dat de frustraties zo hoog oplopen dat mensen gekke dingen gaan doen ..

Waarom mensen die overduidelijk niet in vrede willen leven met hun buren neerzetten in nieuwe nederzettingen op bezet gebied als je alleen maar vrede wil .. daar zou ik graag een antwoord op willen hebben eigenlijk
pleased to meet you
  maandag 19 januari 2009 @ 19:59:48 #105
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_65220585
quote:
Op maandag 19 januari 2009 19:55 schreef Viajero het volgende:

[..]

Maar je kwam Saudi wel binnen? ik dacht dat helemaal verboden was.
Dubai wel Saudi niet...
Toen maar naar Israel gegaan, uren aan de grens omdat ik in Dubai was.. uiteindelijk toch naar binnen gekomen in Israel.
Ik ga jaarlijks naar Israel, dus heb daarna nieuwe paspoort gehaald haha
Trotse papa van Eden
pi_65220805
Heeft iemand enig idee, hoe het toch gekomen is dat de inwoners van Israel zich zo gedragen?

Alle hamas, PLO, Fatha en Hezbolla ten spijt, Israel gedraagt zich ook verre van perfect... (en dan druk ik me nog zacht uit)
Door al de jaren heen, beginnen ze zich steeds slechter te gedragen.
Ook deze oorlog is niet fraai geweest, ja Israel slaat altijd keihard terug, maar is ze dan niets te gek?
Waar komt al die haat toch vandaan, bij het parlement en zijn bevolking?

Ze zien zelfs niet eens in dat ze Palastijnen behandelen, zo als ze zelf zijn behandeld zo'n 70 jaar geleden. Dan heb ik het niet over de Holocaust, maar meer over het ghetto idee.

Zal het verleden van de Joden die uit Europa kwamen, en zich tijdens de oprichting van de Staat Israel in Israel gingen vestigen, er iets mee te maken hebben?
Bootladingen vol met mannen, vrouwen en kinderen met een nummer op hun arm.
Dat moeten toch ook mentale wrakken en wandelende tijdbommen zijn geweest?
Mensen vol met haat en woede, en het motto "we laten ons nooit meer verzetsloos verdrijven en afslachten, nooit!".
Het zijn juist die mensen geweest die Israel door de jaren heen heeft opgebouwd en beleid bepalend zijn geworden.

Zal dat er misschien iets mee te maken hebben, en kan zoiets 60 jaar dooretteren in hun hele kijk op de samenleving?

Wat denken jullie ervan?
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_65222047
quote:
Op maandag 19 januari 2009 17:07 schreef Mutant01 het volgende:
Leuk meneer buachaille, maar dat verzin ik niet, dat is een feit:

http://www.elsevier.nl/we(...)it-gastarbeiders.htm
Die cijfers betreft alleen turken en marokkanen. Tegenwoordig komen de immigranten met name uit Irak (vanwege Al Bayrak's carte blance en islamitische landen zoals somalië).
quote:
En wat betreft de Engelsen en Fransen die een huis hebben, dat gaat eveneens om pure autochtonen Engelsen en Fransen.

http://www.propertyshowro(...)e-buyers_109139.html
Dit gaat om marokko als een groeiende markt, de absolute cijfers worden niet getoond maar zonder twijfel durf ik wel te stellen dat britten met hun rozige huidskleur (net zoals die lieve varkentjes) niet en masse in huisje in marokko zullen kopen.
quote:
Tot slot zijn er inderdaad landen met 100% moslims, dat zijn er een aantal. Daarentegen zijn er veel meer moslimlanden met weldegelijk een minderheid andersgelovigen. Ik nodig je uit om eens een aantal moslimlanden te bezoeken.
Ik ben toen ik 16 was een keertje in Tunesië geweest en bezoek regelmatig de haagse markt.
  maandag 19 januari 2009 @ 20:34:35 #108
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_65222061
quote:
Op maandag 19 januari 2009 20:05 schreef Mr_Memory het volgende:
Heeft iemand enig idee, hoe het toch gekomen is dat de inwoners van Israel zich zo gedragen?

Alle hamas, PLO, Fatha en Hezbolla ten spijt, Israel gedraagt zich ook verre van perfect... (en dan druk ik me nog zacht uit)
Ook deze oorlog is niet fraai geweest, ja Israel slaat altijd keihard terug, maar is ze dan niets te gek?

Ze zien zelfs niet eens in dat ze Palastijnen behandelen, zo als ze zelf zijn behandeld zo'n 70 jaar geleden. Dan heb ik het niet over de Holocaust, maar meer over het ghetto idee.

Zal het verleden van de Joden die uit Europa kwamen, en zich tijdens de oprichting van de Staat Israel in Israel gingen vestigen, er iets mee te maken hebben?
Mensen vol met haat en woede, en het motto "we laten ons nooit meer verzetsloos verdrijven en afslachten, nooit!".
Het zijn juist die mensen geweest die Israel door de jaren heen heeft opgebouwd en beleid bepalend zijn geworden.

Zal dat er misschien iets mee te maken hebben, en kan zoiets 60 jaar dooretteren in hun hele kijk op de samenleving?

Wat denken jullie ervan?
Het zal ongetwijfeld iets psychisch hebben met bepaalde wortels in de holocaust. Maar het zou me ook niet verbazen als het iets cultureels is. Immers: de Joden hebben eeuwenlang hun identiteit in stand moeten houden onder moeilijke omstandigheden en zonder veel stabiliteit. Dan moet je denk ik een bepaalde vorm van culturele tunnelvisie hebben waardoor je je goed kunt concentreren op je eigen waarden en normen met een bepaalde ontkenning van de cultuur of gevoelens van andere groepen.
pi_65223097
quote:
Op maandag 19 januari 2009 20:34 schreef beantherio het volgende:

[..]

Het zal ongetwijfeld iets psychisch hebben met bepaalde wortels in de holocaust. Maar het zou me ook niet verbazen als het iets cultureels is. Immers: de Joden hebben eeuwenlang hun identiteit in stand moeten houden onder moeilijke omstandigheden en zonder veel stabiliteit. Dan moet je denk ik een bepaalde vorm van culturele tunnelvisie hebben waardoor je je goed kunt concentreren op je eigen waarden en normen met een bepaalde ontkenning van de cultuur of gevoelens van andere groepen.

Dat zou ook goed kunnen, volgens mij zijn ze door de eeuwen heen een paria geweest.
Ik moet wel zeggen, ik heb geen verstand van religie, het heeft gewoon me interesse niet.
pi_65223293
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_65223558
quote:

Wat denken jullie ervan?
Ik denk dat het allemaal een groot rookgordijn is, dat zijn triggers die bepaalde reacties oproepen ..
waar het eigenlijk om ging/gaat is water en sinds eind vorige eeuw ook grondstoffen, het gas voor de kust van Gaza ..
wat velen hier, in waterrijk Nederland, vergeten is dat wie daar het water heeft de macht heeft

Libanon ging over water, het pompstation bij een van de bronnen van de Jordaan, Wazzini oid, vanaf het moment dat dat station in de planning was zat Israël te dreigen met een inval, die is er dan ook gekomen toen het station in gebruik werd genomen ..
ook de bezetting van de Westbank gaat over water, de ondergrondse bekkens ..

wat meer achtergrond over dat aspect van het hele conflict vindt je hier

en Gaza .. tja, ze zijn eigenlijk popierijk met dat gasveld in hun territoriale wateren, het is alleen dat de exploitatie onmogelijk wordt gemaakt ..
en om het wat leuker te maken geeft Israël nu bekend dat er een gasveld gevonden is voor de kust van Haïfa .. dat is dan vast een andere dan die die al eerder gevonden was, die kleinere die al eerder gevonden was naast die voor de kust van Gaza ?
quote:
In the late 1990's the British Gas Group (BG Group) discovered a vast deposit of natural gas under the waters off Gaza: Over 1 trillion cubic feet equal to 150 million barrels of oil was estimated to be there. A significantly smaller deposit was also found in nearby Israeli waters.
http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=11787

Kort samen gevat .. de Palestijnen zitten op het water en op de energie die de staat Israël nodig heeft
pleased to meet you
pi_65223750
quote:
Op maandag 19 januari 2009 20:34 schreef buachaille het volgende:

[..]

Die cijfers betreft alleen turken en marokkanen. Tegenwoordig komen de immigranten met name uit Irak (vanwege Al Bayrak's carte blance en islamitische landen zoals somalië).
je verwisseld immigranten met vluchtelingen ?
pleased to meet you
pi_65224528
quote:
Op maandag 19 januari 2009 21:09 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik denk dat het allemaal een groot rookgordijn is, dat zijn triggers die bepaalde reacties oproepen ..
waar het eigenlijk om ging/gaat is water en sinds eind vorige eeuw ook grondstoffen, het gas voor de kust van Gaza ..
wat velen hier, in waterrijk Nederland, vergeten is dat wie daar het water heeft de macht heeft

Libanon ging over water, het pompstation bij een van de bronnen van de Jordaan, Wazzini oid, vanaf het moment dat dat station in de planning was zat Israël te dreigen met een inval, die is er dan ook gekomen toen het station in gebruik werd genomen ..

en Gaza .. tja, ze zijn eigenlijk popierijk met dat gasveld in hun territoriale wateren, het is alleen dat de exploitatie onmogelijk wordt gemaakt ..
en om het wat leuker te maken geeft Israël nu bekend dat er een gasveld gevonden is voor de kust van Haïfa .. dat is dan vast een andere dan die die al eerder gevonden was, die kleinere die al eerder gevonden was naast die voor de kust van Gaza ?
[..]

Kort samen gevat .. de Palestijnen zitten op het water en op de energie die de staat Israël nodig heeft
juist, water is waarschijnlijk de oorzaak van het conflict.
onderschat een ander niet en overschat jezelf niet
  maandag 19 januari 2009 @ 21:52:36 #114
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_65225515
-edit-

[ Bericht 50% gewijzigd door paddy op 20-01-2009 00:17:57 ]
Trotse papa van Eden
pi_65225579
-edit-

[ Bericht 97% gewijzigd door paddy op 20-01-2009 00:17:30 ]
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_65225580
quote:

[..]

[..]

OK dus jij denkt dat het helemaal geen of weinig invloed heeft gehad?
Dat zou kunnen, maar dan kunnen de reacties van dat Hamas alleen maar sterker is geworden, omdat ze door dit conflict weer duizende nieuwe strijders hebben gekregen door een trauma, ook door de plee.
Ik ben van mening dat de impact door een trauma vele malen erger is dan men denkt.

Grondstoffen, zoals water en gas zullen zeker een rol spelen, maar dat zijn de meer doordachte redenen.
Het ging mij meer om de dingen die men doet, en niet eens door heeft qua gedachtengang of het goed is of fout.

Begrijp me goed, ik kan er wel helemaal naast zitten, ik vroeg het me alleen maar af.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr_Memory op 19-01-2009 22:00:53 ]
  maandag 19 januari 2009 @ 22:07:54 #117
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65226195
quote:
Op maandag 19 januari 2009 21:54 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Zeur niet, josti.
Voor propaganda ga ik wel naar stormfront. En daar ga ik niet naartoe, dus aftaaien. Israël heeft wat mij betreft een goed visitekaartje afgegeven (mijn steun hebben ze), maar gezien Hamas volgens mij de overwinning alweer heeft uitgeroepen: GEFELICITEERD HAMAS HIEPERDEPIEP HOERA

Trouwens, ik hoorde dat de Palestijnen (of een groepering) Israël voor het tribunaal krijgen voor oorlogsmidaden Geweldig, ik barsten in lachen uit gezien de "regering" van de Palestijnen burgers van Israël bestookt met duizenden raketten en mortieren. Geweldig, hoe hypocriet sommige volken kunnen zijn.
  maandag 19 januari 2009 @ 22:08:11 #118
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65226206
quote:
Op maandag 19 januari 2009 22:07 schreef damsco het volgende:

[..]

Voor propaganda ga ik wel naar stormfront. En daar ga ik niet naartoe, dus aftaaien. Israël heeft wat mij betreft een goed visitekaartje afgegeven (mijn steun hebben ze), maar gezien Hamas volgens mij de overwinning alweer heeft uitgeroepen: GEFELICITEERD HAMAS HIEPERDEPIEP HOERA

Trouwens, ik hoorde dat de Palestijnen (of een groepering) Israël voor het tribunaal krijgen voor oorlogsmidaden Geweldig, ik barsten in lachen uit gezien de "regering" van de Palestijnen burgers van Israël bestookt met duizenden raketten en mortieren. Geweldig, hoe hypocriet sommige volken kunnen zijn.
Bende smilies, dat wel.
pi_65226329
-edit-

[ Bericht 96% gewijzigd door paddy op 20-01-2009 00:19:15 ]
  maandag 19 januari 2009 @ 22:13:44 #120
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65226467
quote:
Op maandag 19 januari 2009 22:10 schreef venomsnake het volgende:
heb je dat laatste filmpje uberhaupt wel bekeken.

Of alsof je op een agent gaat lopen schieten, maar alle kogels missen op een haar na de agent welke jou vervolgens op zijn beurt neerschiet. En dan aangifte doen omdat hij je heeft beschoten, terwijl jij hem niet hebt geraakt maar wel hebt beschoten

Die Palestijnen zijn wel grappig, dat moet ik ze meegeven

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 20-01-2009 00:19:43 ]
pi_65226693
Wat loop je nu weer allemaal te lullen? .

[ Bericht 44% gewijzigd door paddy op 20-01-2009 00:14:27 ]
  maandag 19 januari 2009 @ 22:21:36 #122
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65226872
quote:
Op maandag 19 januari 2009 22:17 schreef venomsnake het volgende:
Wat loop je nu weer allemaal te lullen? .
==
Ik weet nog een goede grap voor jullie: Israël een aanklacht aan de broek hangen wegens het feit dat de raketten niet altijd aankomen. Of of of aanklacht wegens het feit dat er soms Palestijnse gewonden vallen door raketten die ontploffen voordat ze de lucht ingaan.

[ Bericht 43% gewijzigd door paddy op 20-01-2009 00:14:06 ]
pi_65227047
Wie is jullie? .
-edit-

[ Bericht 32% gewijzigd door paddy op 20-01-2009 00:13:30 ]
  maandag 19 januari 2009 @ 22:33:32 #124
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65227437
-edit-

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 20-01-2009 00:12:54 ]
pi_65227674
quote:
Op maandag 19 januari 2009 21:54 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

OK dus jij denkt dat het helemaal geen of weinig invloed heeft gehad?
Dat zou kunnen, maar dan kunnen de reacties van dat Hamas alleen maar sterker is geworden, omdat ze door dit conflict weer duizende nieuwe strijders hebben gekregen door een trauma, ook door de plee.
Ik ben van mening dat de impact door een trauma vele malen erger is dan men denkt.

Grondstoffen, zoals water en gas zullen zeker een rol spelen, maar dat zijn de meer doordachte redenen.
Het ging mij meer om de dingen die men doet, en niet eens door heeft qua gedachtengang of het goed is of fout.

Begrijp me goed, ik kan er wel helemaal naast zitten, ik vroeg het me alleen maar af.
Uiteraard hebben de joodse trauma's uit het verleden invloed op dit conflict, wat ik bedoel is dat het niet de oorzaak is van het conflict, alleen een van de triggers die de voetsoldaten/het conflict aan de gang houdt ..

Ik kan het zo snel niet vinden, maar in de tijd van het Faisal-Weizmann agreement zijn er ook afspraken gemaakt over het water in die bekkens, dus bij de leidinggevenden werd er zelfs toen al zover doorgedacht ..

En om het beeld even wat completer te maken, dat agreement was trouwens niet bepaald Palestijnen-vriendelijk, die werden compleet vergeten .. maar het geeft wel aan dat de Arabische wereld (in zoverre je dat zo kan noemen, gezien de historische context) niet per definitie vijandig is tegenover de joden of een Joodse staat
pleased to meet you
pi_65228524
quote:
Op maandag 19 januari 2009 22:38 schreef moussie het volgende:

[..]

Uiteraard hebben de joodse trauma's uit het verleden invloed op dit conflict, wat ik bedoel is dat het niet de oorzaak is van het conflict, alleen een van de triggers die de voetsoldaten/het conflict aan de gang houdt ..

Ik kan het zo snel niet vinden, maar in de tijd van het Faisal-Weizmann agreement zijn er ook afspraken gemaakt over het water in die bekkens, dus bij de leidinggevenden werd er zelfs toen al zover doorgedacht ..

En om het beeld even wat completer te maken, dat agreement was trouwens niet bepaald Palestijnen-vriendelijk, die werden compleet vergeten .. maar het geeft wel aan dat de Arabische wereld (in zoverre je dat zo kan noemen, gezien de historische context) niet per definitie vijandig is tegenover de joden of een Joodse staat
Ik had het dan ook niet over dit conflict ansich, maar meer over het gedrag van de Joodse staat door alle jaren heen.
Waarom reageren ze altijd zo keihard, zo altijd oog om oog, tand om tand.

Kijk, in ben en blijf van mening dat Israel zich mag verdedigen, maar ik heb sterk mijn twijfels op de manier hoe ze dat doen? Waarom altijd zo over de top, daar moet toch een rede voor zijn

Omdat de bevolking dat ook in grote getalen steunt, denk ik dat er meer aan de hand is.
Wat? ik weet het niet...
pi_65228569
quote:
Op maandag 19 januari 2009 22:07 schreef damsco het volgende:

[..]

je hebt nog steeds niet gekeken naar de stats van shin bet .. er zijn in de maanden vanaf juni maar een handvol raketten richting Israël gestuurd, minder dan voor die tijd in 1 week, en of die bij Hamas vandaan kwamen is, gezien het jaarverslag van 2007, nog maar de vraag .. ze worden gestraft voor het sturen van minder raketten ?
pleased to meet you
pi_65229086
quote:
Op maandag 19 januari 2009 22:57 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Ik had het dan ook niet over dit conflict ansich, maar meer over het gedrag van de Joodse staat door alle jaren heen.
Waarom reageren ze altijd zo keihard, zo altijd oog om oog, tand om tand.

Kijk, in ben en blijf van mening dat Israel zich mag verdedigen, maar ik heb sterk mijn twijfels op de manier hoe ze dat doen? Waarom altijd zo over de top, daar moet toch een rede voor zijn

Omdat de bevolking dat ook in grote getalen steunt, denk ik dat er meer aan de hand is.
Wat? ik weet het niet...
veel te veel mensen voor die droge streek .. kort samengevat ..

en waarom er gekozen is voor knokken ipv samenwerken .. I dunno .. misschien omdat de technische mogelijkheden om dit conflict vreedzaam op te lossen er toen nog niet waren en er inmiddels naast oude trauma's teveel vers zeer is .. ?

want tja, cast lead heeft alleen maar gezorgd voor nieuwe strijders, on the long run, wat er aan peace-loving onderwijs is gegeven aan kinderen op de VN-scholen bvb, da's al moeilijk tijdens de zoveelste blokkade, maar hoe relativeer je het bombarderen van een school/ziekenhuis ?
pleased to meet you
pi_65229155
Ik zet m hier maar in:

Cohen: Passende uitweg emoties Gaza-conflict

http://www.telegraaf.nl/b(...)sende_emoties__.html

AMSTERDAM - Het conflict in de Gazastrook is voor de verschillende bevolkingsgroepen in Amsterdam een buitengewoon gevoelige kwestie en heeft zijn uitwerking in de stad, maar heeft „de stad niet op stelten gezet”. Dat zei burgemeeter Job Cohen maandagavond tijdens een bijeenkomst bij de lokale VVD in Amsterdam.

„Tot nu toe hebben de emoties over het algemeen een uitweg gevonden waarvan ik denk: 'Zo kan dat',” aldus Cohen, doelend op de demonstraties van verschillende bevolkingsgroepen in de hoofdstad. Cohen zei dat de gemeente „er ontzettend veel aan gelegen is” antisemitische uitingen zoveel mogelijk buiten de samenleving te houden.

Cohen: „We zien dat het vreselijke conflict zijn uitwerking heeft. Op internet is hierover een enorme woordenstrijd gaande die zo nu en dan antisemitisch is. We zullen de kwestie goed blijven volgen en zitten er bovenop.”

Over eventuele extra veiligheidsmaatregelen rond de Auschwitz-herdenking van zondag wilde Cohen niets zeggen. De politie in Amsterdam houdt de komende tijd wel twee joodse scholen en enkele joodse gebouwen extra in de gaten.

Tijdens de bijeenkomst ging Cohen ook nog kort in op zijn toekomst als burgemeester. Tot nu toe zei Cohen altijd dat zijn tweede termijn, eindigend in 2012, zijn laatste zou zijn. Maar op een opmerking uit de zaal daarover reageerde de burgemeester door ook een mogelijke derde termijn niet uit te sluiten.
pi_65230211
quote:
Op maandag 19 januari 2009 19:43 schreef B4CO het volgende:

[..]

Ik ben wel 100% pro Israel maar niet 100% Anti Palestijnen, wel anti Hamas en anti burger doden door beide partijen
Pro Israel in welke vorm ?
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_65230293
quote:
Op maandag 19 januari 2009 15:36 schreef B4CO het volgende:

[..]

Toevallig is dat onzin, Palestijnen die in Israel wonen gedragen zich gewoon en ze worden heel goed behandeld.
EN ik spreek uit ervaring want ik heb daar veel pallys die ik ken!
Absoluut onzin..
zal ik anders weer feiten erbij pakken die je leugens kunnen tegenspreken.
pi_65230311
De Turkse premier herhaalde zijn scherpe kritiek op Israël, dat hij vooropgezet spel verweet. ,,Twee dagen vóór de bombardementen heb ik zes uur met premier Olmert gesproken. Het woord Gaza is toen niet gevallen.’’ Was dat wel gebeurd, zei Erdogan, ‘dan had ik hem gezegd dat militaire actie tegen burgers door niets ooit te rechtvaardigen is’.
pi_65230386
quote:
Saudi-Arabië waarschuwt Israël vrede te accepteren
maandag 19 januari 2009 18:53

(Novum/AP) - De Saudische koning Abdullah heeft maandag op een economische topconferentie van Arabische landen in Koeweit een miljard dollar (0,7 miljard euro) beschikbaar gesteld voor de wederopbouw in Gaza. Hij waarschuwde Israël ook dat het Arabische vredesinitiatief van 2002 niet eeuwig op tafel blijft.

Het was het eerste commentaar van Abdullah sinds Israëlische en Palestijnse bestanden een einde maakten aan de strijd in Gaza, waar ruim 1250 Palestijnen de dood vonden. "Israël moet zich realiseren dat de keuze tussen oorlog en vrede niet altijd beschikbaar blijft en dat het Arabische vredesinitiatief niet altijd op tafel blijft", zei Abdullah.

De koning verweet Israël excessief gebruik van geweld. Hij merkte op dat de joodse heilige boeken oproepen tot 'een oog voor een oog, maar niet tot een oog voor de ogen van een hele stad'. Hij zei dat het geld in een speciaal fonds wordt gestort.

Eurocommissaris externe betrekkingen Benita Ferrero-Waldner zei maandag eerder dat er onder Hamas geen EU-fondsen beschikbaar komen voor de wederopbouw in de Gazastrook. Wel zal snel geld beschikbaar worden gesteld voor humanitaire hulp. De Europese Unie kan Hamas geen fondsen verstrekken, omdat de beweging door Brussel tot een terroristische organisatie is bestempeld en er geen officiële contacten mee mogelijk zijn.

Het in maart 2007 opgepoetste, Arabische initiatief behelst collectieve erkenning van Israël door Arabische landen in ruil voor terugtrekking uit de in 1967 bezette gebieden, de vestiging van een Palestijnse staat met Jeruzalem als hoofdstad en een rechtvaardige oplossing voor het probleem van de Palestijnse vluchtelingen.

Israël verwierp het voorstel in 2002, maar noemde het initiatief vorig jaar een mogelijk uitgangspunt voor onderhandelingen. Een Israëlische regeringswoordvoerder herhaalde dit standpunt maandag.

Radicale Arabische landen, zoals Syrië, hebben het initiatief inmiddels dood verklaard. De Syrische president Bashar Assad stelde maandag voor om een resolutie aan te nemen waarin Israël tot 'terroristische entiteit' wordt verklaard.

De Egyptische president Hosni Mubarak stelde zich evenwel achter Abdullah op en riep Israël op opnieuw op het Arabische initiatief te reageren. De Palestijnse president Mahmoud Abbas wees iedere afwijzing van het initiatief van de hand en noemde het de enige optie voor de Arabieren. Abdullah verzocht de Arabische landen om eensgezindheid en nodigde de leiders van Egypte, Qatar en Syrië uit voor beraad.

In Istanbul bood de Turkse gezant voor het Midden-Oosten, Ahmet Davutoglu, bemiddeling tussen Fatah en Hamas aan. Davutoglu noemde verzoening tussen beide Palestijnse kampen 'een noodzaak voor duurzame vrede'.

Frankrijk drong aan op het beleggen van een internationale conferentie die zich zou moeten richten op de totstandkoming van een onafhankelijke Palestijnse staat. De Franse president Nicolas Sarkozy opperde het voorstel zondag toen hij met andere Europese leiders Israël bezocht. Een Franse regeringswoordvoerder zei maandag dat Frankrijk en de Europese Unie bereid zijn wapensmokkel naar Gaza te helpen voorkomen en de Israëlische blokkade van het gebied te helpen opheffen.

Het Tsjechische voorzitterschap van de EU kondigde nader overleg over een vredesregeling met de Israëlische minister van buitenlandse zaken aan. Het beraad zou moeten worden gevolgd door besprekingen met de ministers van Egypte, Jordanië, Turkije en de Palestijnse Autoriteit.
http://www.elsevier.nl/web/Artikel.htm?contentid=220348
pi_65230462
Artsen zonder Grenzen
quote:
Chirurgisch team aangekomen in Gaza

19/01/2009 17:26 -- Een chirurgisch team van Artsen zonder Grenzen is afgelopen zaterdag de Gazastrook in gegaan. Het zal chirurgische hulp bieden aan de mensen die zwaargewond zijn geraakt tijdens de drie weken van gevechten tussen Israël en Hamas.

Het internationale team bestaat uit een vaatchirurg, een orthopedisch chirurg, een anesthesist, een operatieverpleegkundige, een logistiek medewerker en een coördinator.

Het team moest tien dagen in Jeruzalem wachten voor het van de Israëlische overheid toestemming en van het Israëlische leger veiligheidsgaranties kreeg. Het mocht Gaza alleen in via de grenspost Erez in het noorden, een erg gevaarlijke gebied. Het team kon uiteindelijk naar binnen met een konvooi van het Internationale Rode Kruis. In Gaza-stad heeft Artsen zonder Grenzen een postoperatief ziekenhuis en verzorgen we medische voorraden voor andere ziekenhuizen.

Een andere zending van 21 ton medisch materiaal voor Gaza stond zaterdag nog steeds in Tel Aviv bij de douane. De lading bestaat onder meer uit medicijnen, antibiotica, verdovingsmiddelen, wondverband, chirurgisch materiaal en twee opblaasbare tenten met operatiekamers en een intensive care unit van tien bedden.

Een tweede team met een chirurg, een anesthesist en een veldcoördinator was zaterdag op weg uit Caïro naar Rafah, een stad aan de zuidgrens met Gaza. Dit team heeft vertraging opgelopen doordat Egypte verlangt dat alle buitenlanders toestemming hebben van hun regeringen om Gaza binnen te gaan.

Een derde team, met een chirurg, een verpleegkundige, een logistiek medewerker en een coördinator, zal maandag in Rafah aankomen. Ze zullen Gaza proberen binnen te gaan en, afhankelijk van de veiligheidstoestand, hulp bieden in het zuiden.
pi_65230527
Vernielingen Britse wapenfabriek vanwege Gaza
quote:
BRIGHTON, 19 JAN 2009 – Antimilitaristen hebben vrijdagnacht grondig huidgehouden bij een wapenfabriek in Moulsecoomb, Brighton. De groep richtte een enorme ravage aan, uit protest tegen de wapenproductie voor het Israëlische leger.

Nadat de actiegroep 'Smash EDO' vrijdagnacht rond 2:00 uur het bedrijf EDO MBM Technology in Moulsecoomb was binnen gedrongen [filmpje] , ging men over tot het aanrichten van grootschalige vernielingen. Informatiedragers als computers werden het raam uitgegooid, installaties waarmee onderdelen voor gevechtswapens worden gemaakt werden aan diggelen geslagen.

De actiegroep liet weten in het bijzonder de afdelingen te hebben bezocht, waar militaire onderdelen worden vervaardigd bestemd voor het Israëlische leger. De actievoerders zeggen te hebben gehandeld uit solidariteit met de Palestijnse burgers, die gebombardeerd en beschoten worden met wapens waaraan EDO MBM Technology een bijdrage levert.

Terwijl de antimilitaristen uit hun dak gingen, omsingelde de politie het gebouw. Negen personen werden aangehouden, waarvan er zeven zijn aangeklaagd voor inbraak en vernieling. Maandag zouden de verdachten, twee mannen uit Brighton en vijf uit Bristol, worden voorgeleid bij de officier van justitie. Twee vrouwelijke antimilitaristen zijn niet aangeklaagd; een van hen zat maandag nog vast, de ander is vrijgelaten nadat er borg voor haar betaald was.

De wapenfabriek staat sinds 2004 flink onder druk van antimilitaristen, verenigd onder de naam 'Smash EDO Campaign'. In 2005 stapte het bedrijf naar de rechtbank, in een ultieme poging de wekelijkse protestacties voor de deur tegen te gaan. EDO verloor de rechtszaak, hetgeen de campagnegroep een flinke morele steun in de rug opleverde. Oktober vorig jaar vond er een anti-EDO betoging in Brighton plaats.

Voorafgaande de actie van vrijdagnacht namen de actievoerders een video op, waarin ze de argumenten voor hun actie uiteen zetten. "Het is walgelijk dat er in onze steden en in ons land wapens gefabriceerd worden, waarmee onschuldige vrouwen en kinderen in Gaza worden gedood", zegt een van de actievoerders. "Als de wet en de politie hier niets tegen onderneemt, dan is het de hoogste tijd dat iemand anders dit doet
http://www.ravagedigitaal(...)24/nws.php~mainFrame

Goede actie
pi_65230600
‘My daughters, they killed them’: TV doctor shows Israelis horror of war

Like the shellings of UN-run schools and a major hospital in Gaza City, the Israeli public might have regarded the deaths of his three daughters as just more collateral damage in an ugly but justified war, if they noticed it at all. But Dr Izz el-Deen Aboul Aish is a gynaecologist at Israel’s Shiba Hospital near Tel Aviv, and is well known among Israeli medical colleagues and journalists
pi_65230824
23:32 French police arrest 3 suspected of involvement in synagogue bombing (Reuters)
pi_65231224
quote:
Op maandag 19 januari 2009 06:55 schreef Tiesemans het volgende:
Ha mmm

[.een hoop volstrekt oncontroleerbare bluf.]

Hoe dan ook Hamas claimt een overwinning ?!

Velen vragen zich af hoe Israël aan de informatie kwam, in welke scholen, moskeeën, en ziekenhuizen, Hamas wapens had opgeslagen.

[.uitleg over hoe goed Israel geïnformeerd was.]

Zo heeft het IDF Israël tot vrijdag 16 januari 2000 doelen uitgeschakeld waaronder diverse scholen en moskeeën waar Hamas expres hun wapens had opgeslagen.
Daarnaast zijn 192 smokkeltunnels gebombardeerd.
Het moge duidelijk zijn ... Hamas die de overwinning claimt ?! Gelooft u het zelf..
Ze mogen wel een hoop schone onderbroeken meesturen in die VN pakketten ...
Zullen ze nodig hebben die Hamas "helden" ...

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Sarkozy was toch echt een vriend van Israel.
(Jaja alsof de wisseling van de Franse president verschil uit maakt ..Cartoon Chirac lijkt zelfs nogal op Sarko.)
Dat het Israelische leger superieur is in gevechtskracht, weten we nou wel. Daarom is het argument dat Israel een bedreigd klein land is in een zee van vijanden ook volslagen onzin.

Als het leger zo goed geïnformeerd was, dan heb ik toch twee vragen:
1) Waarom niet kleine maar effectieve eenheden naar de doelen sturen, zodat zonder veel dode burgers en kinderen de doelen uitgeschakeld worden?
2) Waarom werden dan VN-scholen zo grondig geraakt?

En wat betreft de laatste cartoon: Israel is bepaald niet het aan handen en voeten gebonden slachtoffer van algemene agressie. En die andere zijn gewoon zieligdoenerij en stemmingmakerij.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_65231298
quote:
Op maandag 19 januari 2009 22:58 schreef moussie het volgende:

[..]

je hebt nog steeds niet gekeken naar de stats van shin bet .. er zijn in de maanden vanaf juni maar een handvol raketten richting Israël gestuurd, minder dan voor die tijd in 1 week, en of die bij Hamas vandaan kwamen is, gezien het jaarverslag van 2007, nog maar de vraag .. ze worden gestraft voor het sturen van minder raketten ?
Volgens mij waren dat (bron: Al-Jazeera) tot een paar dagen voor het bestand nog altijd 22 tot 25 stuks per dag.

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 20-01-2009 00:22:14 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_65231490
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 00:08 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat het Israelische leger superieur is in gevechtskracht, weten we nou wel. Daarom is het argument dat Israel een bedreigd klein land is in een zee van vijanden ook volslagen onzin.

Dat is een dom argument. De Republiek was in de 17e eeuw ook uitzonderlijk sterk gelet op oppervlakte en inwonertal. Dat was geen beletsel voor de buurlanden om er toch vaak op te willen timmeren. Ik neem aan dat je wel eens gehoord hebt van het rampjaar enzo...
pi_65231666
quote:
Op maandag 19 januari 2009 08:56 schreef paddy het volgende:
Plaatje weggehaald. Laten we de OP in ieder geval een beetje neutraal houden
Je hebt een goed punt!
Maar ik vond ze wel sterk.

De eerste zal ik laten.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_65231885
quote:
Op maandag 19 januari 2009 20:34 schreef beantherio het volgende:

[..]

Hier tekent zich een serieuze discussie af. Hulde.
De joden hebben dat niet eeuwenlang gemoeten, maar ze hebben het wel gedaan.
Vrijwel elk ander volk had gedaan wat ze nu van de Palestijnen verlangen: je neerleggen bij het verlies van je land. De joden hebben elk jaar gezegd: "Volgens jaar in Jeruzalem.", daarmee het trauma zelf in standhoudend.

Dat is natuurlijk hun goed recht, maar ik heb nooit gesnapt waarom mensen, laat staan hele volken, zichzelf zo welbewust martelen. Maar ik denk dat je analyse zeker hout snijdt.
pi_65231986
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 00:34 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Hier tekent zich een serieuze discussie af. Hulde.
De joden hebben dat niet eeuwenlang gemoeten, maar ze hebben het wel gedaan.
Vrijwel elk ander volk had gedaan wat ze nu van de Palestijnen verlangen: je neerleggen bij het verlies van je land. De joden hebben elk jaar gezegd: "Volgens jaar in Jeruzalem.", daarmee het trauma zelf in standhoudend.

Dat is natuurlijk hun goed recht, maar ik heb nooit gesnapt waarom mensen, laat staan hele volken, zichzelf zo welbewust martelen. Maar ik denk dat je analyse zeker hout snijdt.
Kon nou. Het zionisme is pas iets van de 19e eeuw (en dat vooral onder druk van buiten (lees: toenemend antisemitisme). Daarvoor speelde dat helemaal niet...
pi_65232059
quote:

Wat denken jullie ervan?
ik vind de overeenkomst met de VSvA en Zuid-Afrika wel opvallend. En Australië en wellicht Nieuw-Zeeland. Het idee van een land dat veroverd moet worden, in cultuur gebracht moet worden, in de vaart der volkeren opgestoten moet worden. Alsof de mensen die er wonen geen zinvolle cultuur hebben.

Verdere opmerkingen zullen al snel als anti-semitisme beschouwd worden. Daar heb ik geen problemen mee, maar ze zullen verdwijnen, vrees ik.
pi_65232076
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 00:38 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Kon nou. Het zionisme is pas iets van de 19e eeuw (en dat vooral onder druk van buiten (lees: toenemend antisemitisme). Daarvoor speelde dat helemaal niet...
Jodenvervolgingen zijn pas begonnen in de 19e eeuw?
Overigens heb je toch nog een punt: waarom heeft het zionisme de kop opgestoken in de 19e eeuw?
Terwijl de joden toch al die 1800 jaar daarvoor ook al af en toe vervolgd werden. (Net als elke minderheidsgroep.)

Zou het een reden kunnen zijn, dat het idee dat elk volk recht heeft op een eigen staat, toen opkwam?
En zo ja, waarom hebben de Palestijnen dan geen recht op een eigen staat?
Het mes snijdt aan twee kanten, zoals je ziet.
pi_65232228
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 00:43 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Jodenvervolgingen zijn pas begonnen in de 19e eeuw?
Nee, en dat zeg ik ook niet.
quote:
Overigens heb je toch nog een punt: waarom heeft het zionisme de kop opgestoken in de 19e eeuw?
Terwijl de joden toch al die 1800 jaar daarvoor ook al af en toe vervolgd werden. (Net als elke minderheidsgroep.)
Dat heeft inderdaad te maken met het opkomend nationalisme, en de opkomst van de natiestaat. In de natiestaat namen de joden immers een nog zwakkere positie in dan in de veelvolkerenstaten die daarvoor gemeengoed waren.
quote:
Zou het een reden kunnen zijn, dat het idee dat elk volk recht heeft op een eigen staat, toen opkwam?
En zo ja, waarom hebben de Palestijnen dan geen recht op een eigen staat?
Het mes snijdt aan twee kanten, zoals je ziet.
Natuurlijk hebben de Palestijnen recht op een eigen staat, en ik denk ook niet dat er veel mensen zijn die dat ontkennen.
pi_65232338
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 00:51 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Nee, en dat zeg ik ook niet.
[..]

Dat heeft inderdaad te maken met het opkomend nationalisme, en de opkomst van de natiestaat. In de natiestaat namen de joden immers een nog zwakkere positie in dan in de veelvolkerenstaten die daarvoor gemeengoed waren.
[..]

Natuurlijk hebben de Palestijnen recht op een eigen staat, en ik denk ook niet dat er veel mensen zijn die dat ontkennen.
Nee, maar er is wel een staat die zij best doet hen te verpletteren. Of te verwurgen.
En wat mij persoonlijk het meeste stoort: onder het uiten van allerlei klachten en zuchten van zieligheid.
pi_65232356
Het Palestijnse Bureau voor Statistiek (PCBS) heeft gepoogd een schatting te maken van de materiële schade. Het Israëlische offensief in de Gazastrook zou een schadepost van bijna 2 miljard dollar (bijna 1,5 miljard euro) hebben veroorzaakt.

Ook zouden er zeker 22.000 private of publieke gebouwen zijn beschadigd of verwoest. Dat is 14 procent van alle gebouwen in Gaza. Het sociale en economische leven ligt ‘volledig lam’, aldus PCBS. De economische activiteit is met 85 procent afgenomen. Vooral de landbouw is zwaar getroffen. Meer dan 80 procent van het landbouwareaal zou tijdens het offensief zijn verwoest.

Volgens de VN-hulporganisatie UNRWA zit een half miljoen mensen zonder water in Gaza en honderdduizenden zonder stroom. Tienduizenden mensen zijn dakloos.

Gaat de duivelse Israel dit betalen ??
pi_65232381
pi_65232392
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 00:56 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nee, maar er is wel een staat die zij best doet hen te verpletteren.
Werkelijk? Dan doen ze toch niet erg hun best. Dat kan veel beter. Laten ze dan een voorbeeld nemen aan Pol Pot, of zelfs aan die bekende Oostenrijker.
quote:
Of te verwurgen.
Kip-ei... Daarbij is verwurgen ook wel een wat sterke uitdrukking, ik zie nog altijd niet een sterk afnemende bevolking, integendeel.
quote:
En wat mij persoonlijk het meeste stoort: onder het uiten van allerlei klachten en zuchten van zieligheid.
Dat is toch echt vooral je eigen perceptie. Misschien moet je maar eens een andere bril aanschaffen.
pi_65232572
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 00:59 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Werkelijk? Dan doen ze toch niet erg hun best. Dat kan veel beter. Laten ze dan een voorbeeld nemen aan Pol Pot, of zelfs aan die bekende Oostenrijker.
Nee, dat is niet slim, want dan krijg je de hele wereld tegen je. Je moet het juist zo brengen, dat iedereen het met je eens is.
quote:
[..]

Kip-ei... Daarbij is verwurgen ook wel een wat sterke uitdrukking, ik zie nog altijd niet een sterk afnemende bevolking, integendeel.
Een bevolking beroven van de noodzakelijke levensmiddelen en medicijnen is toch gewoon verwurgen? OK, uithongeren of belegeren mag ook als kwalificatie.
quote:
[..]

Dat is toch echt vooral je eigen perceptie. Misschien moet je maar eens een andere bril aanschaffen.
Nou, elke keer als ik een zoetgevooisde jood de wandaden van de staat Israel hoor verdedigen en vervolgens de dood van Palestijnse kinderen als noodzakelijk kwaad hoor neerzetten, raak ik meer overtuigd van hun kwaadaardigheid.
pi_65232627
quote:

[..]

wat meer achtergrond over dat aspect van het hele conflict vindt je hierInteressant.
Al verklaart het niet de drijfveer van de zionisten uit de 19e eeuw. Want die wisten nog niet van gas en olie.

[..]

Interessant! Al verklaart het niet de drijfveren van zionisten uit de 19e eeuw en van de kolonisten.
pi_65232721
quote:
Op maandag 19 januari 2009 22:38 schreef moussie het volgende:

[..]

Wat is het Faisal-Weizmann agreement?
pi_65232778
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 01:11 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nee, dat is niet slim, want dan krijg je de hele wereld tegen je. Je moet het juist zo brengen, dat iedereen het met je eens is.
Darfur...
quote:
[..]

Een bevolking beroven van de noodzakelijke levensmiddelen en medicijnen is toch gewoon verwurgen? OK, uithongeren of belegeren mag ook als kwalificatie.

Hmm, goed gevulde kraampjes. Mensen zien er ook niet erg hongerig uit. Dat van een tekort aan medicijnen wil ik dan nog wel van je aannemen, maar of dat nu werkelijk de schuld van Israel is (even los van de slachtoffers door de oorlog, voordat we daar ook weer over moeten discussieren)?
quote:
[..]

Nou, elke keer als ik een zoetgevooisde jood de wandaden van de staat Israel hoor verdedigen en vervolgens de dood van Palestijnse kinderen als noodzakelijk kwaad hoor neerzetten, raak ik meer overtuigd van hun kwaadaardigheid.
Mijn beste Kees, ik hoop dat je ooit eens het licht gaat zien, en inziet dat je je hier schuldig maakt aan een onversneden antisemitische denktrant. Joden zijn niet slechter (ook niet per se beter uiteraard) dan andere volkeren, echt waar.
pi_65232879
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 00:59 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik denk dat jij beter een bril moet kopen die de een uitweg ziet naar vrede en rechtvaardigheid
en niet naar dood verderf en kwaad.

het enige land ter universum die bloed en verderf als doeleinden heeft is Israel..
pi_65232899
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 01:27 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Darfur...
Darfur is een heel ander geval: de centrale regering van Soedan wordt niet geloofd, als je het mij vraagt.
quote:
[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Hmm, goed gevulde kraampjes. Mensen zien er ook niet erg hongerig uit. Dat van een tekort aan medicijnen wil ik dan nog wel van je aannemen, maar of dat nu werkelijk de schuld van Israel is (even los van de slachtoffers door de oorlog, voordat we daar ook weer over moeten discussieren)?
Foto zonder bron of datum?
quote:
[..]

Mijn beste Kees, ik hoop dat je ooit eens het licht gaat zien, en inziet dat je je hier schuldig maakt aan een onversneden antisemitische denktrant. Joden zijn niet slechter (ook niet per se beter uiteraard) dan andere volkeren, echt waar.
Oh, het verwijt van antisemitisme doet me echt helemaal niks. Dat beschouw ik als een mantra. Ik vind dat de joden die zich rücksichtsoos achter Israel opstellen, eerder antisemiet zijn dan ik
pi_65232912
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 01:40 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Darfur is een heel ander geval: de centrale regering van Soedan wordt niet geloofd, als je het mij vraagt.
[..]

[..]

Oh, het verwijt van antisemitisme doet me echt helemaal niks. Dat beschouw ik als een mantra. Ik vind dat de joden die zich rücksichtsoos achter Israel opstellen, eerder antisemiet zijn dan ik
Als je kritiek hebt op Israel etc. ben je antisemiet. klaar punt uit.
wij zijn antisemieten.
mensen die opkomen voor burgersbevolking in Gaza zijn antisemieten want zij komen niet voor de Materialisme in Israel
pi_65232913
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 01:38 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik denk dat jij beter een bril moet kopen die de een uitweg ziet naar vrede en rechtvaardigheid
en niet naar dood verderf en kwaad.

het enige land ter universum die bloed en verderf als doeleinden heeft is Israel..
Meki, nu ben je aan het trollen
pi_65232921
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 01:42 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Meki, nu ben je aan het trollen
Nee hoor, dat is de waarheid.
trollen daar doe ik niet aan.
pi_65232994
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 01:40 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Waar blijft de verontwaardiging? Er zijn honderdduizenden omgekomen daar. Of Congo, miljoenen doden zelfs. Allemaal geen reden om daar meer dan een paar regeltjes aan te wijden.
quote:
[..]

Dat is toch ook niet relevant? Het is van niet al te lang geleden volgens mij. Dus met die hongersnood in Gaza valt het wel mee.
quote:
[..]

Jij denkt dat de joden een ultiem verdorven volk zijn blijkens je posts. Dat is a) ridicuul en b) geeft blijk van antisemitische opvattingen.
pi_65233009
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 01:43 schreef Meki het volgende:

[..]

Nee hoor, dat is de waarheid.
trollen daar doe ik niet aan.
Gelukkig, ik maakte me al zorgen.
pi_65233041
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 00:11 schreef paddy het volgende:

[..]

Volgens mij waren dat (bron: Al-Jazeera) tot een paar dagen voor het bestand nog altijd 22 tot 25 stuks per dag.
huh .. voor welk bestand .. dat van Juni vorig jaar .. ?
dat kan idd best kloppen, in de eerste helft van vorig jaar blijkt er meer die grens over te zijn gegaan dan in het jaar daarvoor bij elkaar .. waar het om gaat is nou juist hoeveel er is afgeschoten na het bestand, en dat waren van juni tot oktober iets van 50 stuk totaal, dus een inval om de aanhoudende 'rakettenregen' te stoppen is gewoon gelul
Nou is ieder raket eentje teveel, uiteraard, zeker als je hem iedere keer net niet op je kop krijgt .. maar ja, zoals ik al zei, wat verwacht je nou anders als je grote lappen grond inpikt en daar je staat op sticht, zonder toestemming van de plaatselijke bewoners ?
pleased to meet you
pi_65233057
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 01:22 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat is het Faisal-Weizmann agreement?
afspraak over de verdeling daar

http://en.wikipedia.org/wiki/Faisal-Weizmann_Agreement
pleased to meet you
pi_65233277
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/7838618.stm

The worst-hit areas in the Gaza Strip after Israel's three-week offensive look as if they have been hit by a strong earthquake, aid agencies say.

Correspondents in Gaza City say entire neighbourhoods have been flattened and bodies are still being recovered.

Link is inclusief video.
pi_65233603
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 02:30 schreef Salvad0R het volgende:
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/7838618.stm

The worst-hit areas in the Gaza Strip after Israel's three-week offensive look as if they have been hit by a strong earthquake, aid agencies say.

Correspondents in Gaza City say entire neighbourhoods have been flattened and bodies are still being recovered.

Link is inclusief video.
mooi, die zijn wel rustig voorlopig
  dinsdag 20 januari 2009 @ 04:20:31 #166
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_65233669
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 01:41 schreef Meki het volgende:

[..]

Als je kritiek hebt op Israel etc. ben je antisemiet. klaar punt uit.
wij zijn antisemieten.
mensen die opkomen voor burgersbevolking in Gaza zijn antisemieten want zij komen niet voor de Materialisme in Israel
Tijd dat jij gebanned word wegens openlijke xenofobie !
  dinsdag 20 januari 2009 @ 04:24:48 #167
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_65233683
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 00:08 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Als het leger zo goed geïnformeerd was, dan heb ik toch twee vragen:
1) Waarom niet kleine maar effectieve eenheden naar de doelen sturen, zodat zonder veel dode burgers en kinderen de doelen uitgeschakeld worden?
2) Waarom werden dan VN-scholen zo grondig geraakt?

En wat betreft de laatste cartoon: Israel is bepaald niet het aan handen en voeten gebonden slachtoffer van algemene agressie. En die andere zijn gewoon zieligdoenerij en stemmingmakerij.

1) Omdat dat de situatie is waar Hamas op getraind had ...
2)Omdat naast de 50.000 burgers er ook honderden Hamas terroristen gebruik maakte van VN gebouwen.
Een van de gedode Hamas topmannen heeft zelfs tot 2003 openlijk met de VN samengewerkt !
En met betrekking tot die laatste opmerking moet jij nodig zeggen want die zieligdoenerij en stemmingmakerij in de vorm van foto's ect van Meki en Reki daar ben je stil over omdat het jou standpunt wel prima uitkomt !
  dinsdag 20 januari 2009 @ 04:27:16 #168
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_65233686
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 00:57 schreef Meki het volgende:
Het Palestijnse Bureau voor Statistiek (PCBS) heeft gepoogd een schatting te maken van de materiële schade. Het Israëlische offensief in de Gazastrook zou een schadepost van bijna 2 miljard dollar (bijna 1,5 miljard euro) hebben veroorzaakt.

Ook zouden er zeker 22.000 private of publieke gebouwen zijn beschadigd of verwoest. Dat is 14 procent van alle gebouwen in Gaza. Het sociale en economische leven ligt ‘volledig lam’, aldus PCBS. De economische activiteit is met 85 procent afgenomen. Vooral de landbouw is zwaar getroffen. Meer dan 80 procent van het landbouwareaal zou tijdens het offensief zijn verwoest.

Volgens de VN-hulporganisatie UNRWA zit een half miljoen mensen zonder water in Gaza en honderdduizenden zonder stroom. Tienduizenden mensen zijn dakloos.

Gaat de duivelse Israel dit betalen ??
Zeg dat jij onderhand een bril nodig hebt des te beter maar ga vooral elk nieuwsartikel in vet neerzetten triest figuur !
En je duivelse dna genoten uit Saudi Arabie gaan dokken zodat je Hamas vriendjes straks weer lekker overnieuw kunnen beginnen met hun kansloze onderneming !
  dinsdag 20 januari 2009 @ 04:37:59 #169
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_65233708
quote:
Op maandag 19 januari 2009 10:17 schreef Loedertje het volgende:
Meki, dit is volgens jou een logisch gevolg op het gebeuren? CIDI: brandstichting in synagogen
Kun je mij uitleggen waarom?
Ach ja Meki en z'n mede rel bontkraagjes die in dit land onderdak krijgen reageren graag hun frustraties ontstaan door hun veelal kansloze en uitzichtloze bestaan in Nederland af op een makkelijk doelwit te weten Joodse gebedshuizen en Joodse Nederlanders.
(Help me onthouden dat wanneer moslims weer een aanslag plegen ik de eerste de beste groep bondkraagjes fysiek aansprakelijk stel.)
Dat hun succesvolle goed geïntegreerde zussen goed geld verdienen in tegenstelling tot de kansloze broertjes en de zussen trouwen met succesvolle blanke Hollanders nee daar houden ze vooral schijnheilig hun mond over dicht.
Als dan hun kansloze terroristische "broeders" via uitlokking hun eigen bevolking laten aanpakken door Israël, en dan de Hamas kontkruipers vooral die Palestijnse families verlinken aan de IDF die tegen Hamas rebelleren in Gaza ... tja hoeft Hamas tenminste de huizen niet op te blazen en houden ze zo explosieven over om de grens over te schieten !
En is dadelijk die behoefte om Joodse gebedshuizen in de fik te zetten wat geluwd dan gaan ze weer verder met ruitje tikken, oma'tjes rippen zodat ze lekker hasjies sigaretjes kunnen roken terwijl ze niets doen dan sssissen naar vrouwen .. weet je wel gast..
All in the life of Meki !

[ Bericht 1% gewijzigd door Tiesemans op 20-01-2009 05:00:57 ]
pi_65233709
The Immigrant Absorption Ministry announced on Sunday it was setting up an "army of bloggers," to be made up of Israelis who speak a second language, to represent Israel in "anti-Zionist blogs" in English, French, Spanish and German.

http://haaretz.com/hasen/spages/1056648.html

Cool man. Israel verschaft gratisch internetvermæck in de vorm van religie-segregatie fanatics en babykiller-rationalisering-figuren
  dinsdag 20 januari 2009 @ 04:41:15 #171
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_65233718
quote:
Op maandag 19 januari 2009 15:29 schreef SicSicSics het volgende:
Abbas pleit voor een eenheidsregering!

Weet iemand ook toevallig waarom de vorige eenheidsregering werd opgezegd en wiens schuld dat was, moussie?

___________ I KILL YOU _______________________ I KILL YOU

[ Bericht 2% gewijzigd door Tiesemans op 20-01-2009 04:56:24 ]
  dinsdag 20 januari 2009 @ 04:47:33 #172
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_65233731
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 04:38 schreef Salvad0R het volgende:
The Immigrant Absorption Ministry announced on Sunday it was setting up an "army of bloggers," to be made up of Israelis who speak a second language, to represent Israel in "anti-Zionist blogs" in English, French, Spanish and German.

Cool man. Israel verschaft gratisch internetvermæck in de vorm van religie-segregatie fanatics en babykiller-rationalisering-figuren
Geen woorden maar daden ! Daar liggen ze de Hamas "politie" helden !

http://1.bp.blogspot.com/(...)00/1_881026_1_34.jpg

Oh en doe gelijk even stemmen

http://www.israel-vs-palestine.com/gz/?home
  dinsdag 20 januari 2009 @ 04:53:54 #173
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_65233746
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 04:38 schreef Salvad0R het volgende:

Tja en de Palestijnen moeten het hebben van internetvermaeck in de vorm van terroristen knuffelende, joden bloed eisende, Hamas verheerlijkende types zoals diegene die nu ge-quote word
pi_65233752
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 04:53 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

Tja en de Palestijnen moeten het hebben van internetvermaeck in de vorm van terroristen knuffelende, joden bloed eisende, Hamas verheerlijkende, figuren zoals diegene die nu gequote word
Iedereen met een hersencel kan zien wie hier de agressor is, en wie hier onderdrukt wordt.
Daarvoor hoef je niet meteen een Hamasverheerlijker te zijn.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 05:03:53 #175
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_65233768
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 04:57 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Iedereen met een hersencel kan zien wie hier de agressor is, en wie hier onderdrukt wordt.
Daarvoor hoef je niet meteen een Hamasverheerlijker te zijn.
Tja al pook jij mij met een sateprikker dan betekend dit niet dat ik jou niet op je porem mag slaan als ik dat een gepaste reactie vind op jouw voortdurende geprik en getreiter met je sate prikker !
Je hebt gewoon je sateprikkers thuis te houden wie denk je wel niet wie je bent .
Maar ja dat is logica welk alleen voor mensen met meer dan één hersencel geschikt is om te snappen...
Tevens heeft Hans Anders een nieuwe actie voor bijziende betweters ! Kun je gelijk je tweede montuur opsturen naar een van je Hamas maatjes in ver weggiestan.
pi_65233790
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 05:03 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

Tja al pook jij mij met een sateprikker dan betekend dit niet dat ik jou niet op je porem mag slaan als ik dat een gepaste reactie vind op jouw voortdurende geprik en getreiter met je sate prikker !
Je hebt gewoon je sateprikkers thuis te houden wie denk je wel niet wie je bent .
Maar ja dat is logica welk alleen voor mensen met meer dan één hersencel geschikt is om te snappen...
Tevens heeft Hans Anders een nieuwe actie voor bijziende betweters ! Kun je gelijk je tweede montuur opsturen naar een van je Hamas maatjes in ver weggiestan.
Wat ijl je nou over je sateprikker

Waarom houden mensen zoals jij zo wanhopig vast aan het beeld alsof de mensen uit de Gazastrook en de Westbank het recht niet hebben om daar te wonen?

Wat nou als ik stel dat joden recht hebben op een stuk land daaro, maar dat de manier waarop Israel de oorspronkelijke bewoners van dat stuk gebied behandelt dusdanig inhumaan is, dat het beeld van "het eeuwige slachtoffer" Israel snel vervaagt?

[ Bericht 0% gewijzigd door Salvad0R op 20-01-2009 05:26:54 ]
  dinsdag 20 januari 2009 @ 06:00:43 #177
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_65233841
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 05:14 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Wat ijl je nou over je sateprikker

Waarom houden mensen zoals jij zo wanhopig vast aan het beeld alsof de mensen uit de Gazastrook en de Westbank het recht niet hebben om daar te wonen?

Wat nou als ik stel dat joden recht hebben op een stuk land daaro, maar dat de manier waarop Israel de oorspronkelijke bewoners van dat stuk gebied behandelt dusdanig inhumaan is, dat het beeld van "het eeuwige slachtoffer" Israel snel vervaagt?
Oh gaan we die discussie weer voeren .. ?!
Je hoort mij niet zeggen dat die mensen daar niet mogen wonen ...
Sterker nog laat ze er lekker opgaan in Israël ... kunnen die voormalige Hamas en Fatah rakkers hun agressie kwijt als soldaat in het IDF
Hoeven die Palestijnse fokmoeders/weduwen ook niet meer bang te zijn dat ze tegen woeker huurprijzen in Hamas huizen moeten wonen die tevens worden gebruikt als wapenopslag en safehouse endus het risico lopen opgeblazen te worden in geval van oorlog.
Noemen we die nieuwe Israëlische provincie Arabische mengelmoes in het Hebreeuws !
En wat ouwehoer je toch steeds over oorspronkelijke bewoners ?!
Het zijn op enkele honderden families na (die daadwerkelijk dna bezitten van de Arabische boeren die er destijds woonde) allemaal import Arabieren die Egypte en Syrië niet meer in kwamen nadat die landen keihard op hun bek waren gegaan ..
Dat jij nu roept dat die paar miljoen allemaal afkomstig zijn van die paar honderd boeren families je moet maar "durven" met een hersenscel ...
En wat is inhumaan ?!
80.000 dode Tsjetsjeense burgers omdat er een paar zonodig terroristje wilde spelen tegenover Rusland ?
Heb je wel eens foto's gezien van de hoofdstad Grozny nadat de Russen op hun manier artillery en luchtaanvallen pleegde ?!
Das pas inhumaan...
Mag je in je handen knijpen dat Israël zelfbeheersing kent !

[ Bericht 0% gewijzigd door Tiesemans op 20-01-2009 06:06:48 ]
pi_65233847
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 06:00 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

Oh gaan we die discussie weer voeren .. ?!
Je hoort mij niet zeggen dat die mensen daar niet mogen wonen ...
Sterker nog laat ze er lekker opgaan in Israël ... kunnen die voormalige Hamas en Fatah rakkers hun agressie kwijt als soldaat in het IDF
Hoeven die Palestijnse fokmoeders/weduwen ook niet meer bang te zijn dat ze tegen woeker huurprijzen in Hamas huizen moeten wonen die tevens worden gebruikt als wapenopslag en safehouse endus het risico lopen opgeblazen te worden in geval van oorlog.
Noemen we die nieuwe Israëlische provincie Arabische mengelmoes in het Hebreeuws !
En wat ouwehoer je toch steeds over oorspronkelijke bewoners ?!
Het zijn op enkele honderden families na (die daadwerkelijk dna bezitten van de Arabische boeren die er destijds woonde) allemaal import Arabieren die Egypte en Syrië niet meer in kwamen nadat die landen keihard op hun bek waren gegaan ..
Dat jij nu roept dat die paar miljoen allemaal afkomstig zijn van die paar honderd boeren families je moet maar "durven" met een hersenscel ...
En wat is inhumaan ?!
80.000 dode Tsjetsjeense burgers omdat er een paar zonodig terroristje wilde spelen tegenover Rusland ?
Heb je wel eens foto's gezien van de hoofdstad Grozny nadat de Russen op hun manier artillery en luchtaanvallen pleegde ?!
Das pas inhumaan...
Mag je in je handen knijpen dat Israël zelfbeheersing kent !
Elke oorlog in de wereld die gebaseerd is op verschil in religie, is gedoemd te falen.
  † In Memoriam † dinsdag 20 januari 2009 @ 06:13:15 #179
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_65233851
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 06:09 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Elke oorlog in de wereld die gebaseerd is op verschil in religie, is gedoemd te falen.

Net zoals elke staat die gebasseerd is op een irrationele ubermensch ideologie gedoemd is te falen.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 06:18:14 #180
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_65233855
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 06:09 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Oh gaan we het nu over die boeg gooien ?!
Wist je dat véél Palestijnen atheïst geworden zijn (als ze het al niet waren ?)
Ze roepen wel Allah dit Allah dat .. doen ze het niet zijn ze niet interessant voor Al Jazeera die uitzend in veelal streng islamitische landen en word hun geklaag niet geregistreerd!
Tevens is Hamas net de Taliban in vele opzichten en werd onlangs nog een Palestijn vermoord omdat ie op straat danste met hulp van westerse muziek !
Wist je dat ook véél Israëliërs atheïst zijn met name ook in het IDF omdat veel strenge gelovige Joden in Israël weigeren te dienen in het leger ?!
Ze voeren gewoon orders uit van hun regering die voor een deel ook uit "VVD/D66(whatever gelijksoortig)" bewindslieden bestaat dus tja ..

[ Bericht 0% gewijzigd door Tiesemans op 20-01-2009 07:07:31 ]
  dinsdag 20 januari 2009 @ 06:22:47 #181
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_65233861
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 06:13 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Net zoals elke staat die gebasseerd is op een irrationele ubermensch ideologie gedoemd is te falen.
Tja heb jij een probleem met je Palestijnse staat ...

[ Bericht 3% gewijzigd door Tiesemans op 20-01-2009 06:28:58 ]
  † In Memoriam † dinsdag 20 januari 2009 @ 06:34:24 #182
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_65233887
quote:
Israel recruits 'army of bloggers' to combat anti-Zionist Web sites

[...]

Halfon said volunteers who send the Absorption Ministry their contact details by e-mail, at media@moia.gov.il, will be registered according to language, and then passed on to the Foreign Ministry's media department, whose personnel will direct the volunteers to Web sites deemed "problematic."
Ik heb me aangemeld want ik wil Israel graag helpen in hun strijd voor Zionisme.

Iedereen die Israel wil helpen in hun rechtvaardiging van massamoord strijd om bestaan kan zich aanmelden. Je krijgt dan regelmatig een lijstje met sites waarin men wil dat je jouw mening plaatst.

Waarschuwing: Installeer geen software dat je wordt aangeboden, zoals de "Megaphone desktop tool".
  dinsdag 20 januari 2009 @ 06:45:59 #183
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_65233936
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 06:34 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ik heb me aangemeld want ik wil Israel graag helpen in hun strijd voor Zionisme.

Iedereen die Israel wil helpen in hun rechtvaardiging van massamoord strijd om bestaan kan zich aanmelden. Je krijgt dan regelmatig een lijstje met sites waarin men wil dat je jouw mening plaatst.

Waarschuwing: Installeer geen software dat je wordt aangeboden, zoals de "Megaphone desktop tool".
Mmm hier heb ik voor jou nog een korte studie engels om de boel even op te frissen .. want dat dat nodig blijkt moge duidelijk genoeg zijn !

"Kill A Jew – Go To Heaven” A Study of the Palestinian Authority’s Promotion of Genocide. (Megaphone not even used !)
quote:
“The Hour [of Resurrection] will not take place until you will fight the Jews and kill them”

Dr. Ahmed Yousuf Abu Halabiyah, member of the Palestinian Sharia [Islamic religious law] Rulings Council, and Rector of Advanced Studies, the Islamic University, PA TV, July 28, 2000
quote:
“Kill them all... we won’t leave a single Jew here.”
Young Girl, PA TV, Oct. 22, 2000
quote:
“The Hour [of Resurrection] will not take place until the Muslims fight the Jews, and the Muslims kill them. The Muslims will kill the Jews, rejoice!”

Sheikh Ibrahim Mudayris
, Head of Association for Memorizing the Quran, PA Ministry of Endowments & Religious Affairs, PA TV, September 10, 2004
quote:
January 2005
“…and the rock and the tree will say: Oh Muslim, servant of Allah, there is a Jew behind me, come and kill him!”
Dr. Hassan Khater, founder of Al Quds Encyclopedia
PA TV, January 10, 2005
quote:
Religious Figures:

The following teachings by PA religious leaders were all broadcast on official PA TV:

Dr. Mahmoud Mustafa Najem

“Allah described them [Jews] in His Book, characterized by conceit, pride, arrogance, rampage, disloyalty and treachery… deceit and cunning…”

PA TV, November 1, 2002

Sheikh Ibrahim Mudayris

“Every time Muhammad came back from his raids, he would find treachery and betrayal by the Jews of Medina, since treachery and betrayal are two character traits of the Jews’ nature... that their descendants inherited from their ancestors until today."

PA TV, June 4, 2004

“The Jews are Jews, and we are forbidden to forget their character traits even for a moment, even for a blink of an eye.”

PA TV, December 6, 2002

Academic Authorities

A PA psychologist explains on PA TV that the Jewish infant “nurses hatred”:

Psychologist Khader Abas

“Very important factors influenced the Jewish personality, among them: The religious-legend idea, this is foremost, and children’s upbringing. From the moment the child is born, he nurses hatred against others, nurses seclusion, nurses superiority…”

PA TV, April 14, 2002
A PA lecturer in the philosophy of education likewise presents the image of Jewish children nursing hatred in the “milk.”

Dr. Muhammad Abu Daf

“I truly do not see the state of the Israeli society as a state of confusion, but rather a natural result of an education that was maintained by fundamentalist Jewish upbringing to violence, hostility and racism...
The sayings of the leaders of the Hebrew state, and the actions of the soldiers are a natural behavior, acquired by the Jewish upbringing...
Thus distorting the figure of the Arabs and Muslims, the Jewish child nurses hatred with [mother’s] milk ... we want a generation that recognizes and understands the structure of the Jewish personality.”

PA TV, October 12, 2003

Children

PA children are taught disdain of Jews through children’s entertainment programs, in which Jews are stigmatized with the same hateful labels.
Echoing the religious teaching that Jews are “deceitful and cunning,” a program with a charming talking puppet teaches preschoolers: “You can’t trust the Jews:”

Tarabisho [Talking puppet]

“I want to send a message to the children and our viewers:

“Don’t stay in dangerous places, like places under bombardment. Allow the rescue teams and civil defense and security personnel to perform their duty.”

Child in studio

“All of us join Tarabisho, and say to everyone: Watch out! You can’t trust the Jews, because they can strike us suddenly at any moment.”

PA TV, August 23, 2004

Jews’ “treachery and disloyalty” taught in PA schools

This presentation of Jews as having inherently negative character traits was taught for years in the PA curriculum.
“One must beware of the Jews, for they are treacherous and disloyal.”

Islamic Education for Ninth Grade, page 79
“Treachery and disloyalty are character traits of the Jews and therefore one should beware of them.”
Islamic Education for Ninth Grade, page 87

Creating the Threat:

The Jews are an existential danger to all humanity

Because the Jews are inherently evil and their traditions hateful and murderous, the Jews are said to be planning and executing horrific crimes.
These crimes are presented as endangering all humanity, not just Muslims and Arabs.
Indeed, Jews are said to be responsible for all wars, conflicts, financial crises and civil strife.

Zionism was a European Plot to be rid of the “Burden” of Jews:

Senior PA academics present Jews as a threat to a stable society. A history lecturer explained that Zionism was a European plot to be rid of the Jews, because Jews were such a detriment to European society:

Riad Al Astal, talking to Jirar Al Kidwa, Chairman of PA Public Library, and Issam Sissalem, senior history professor, about Britain’s support of Zionism:

“Britain’s first aim was to be rid of the Jews, who were known to provoke disputes and disturbances and financial crises in Germany, France and other European states.” PA TV, December 28, 2003

This depiction of Zionism as a European defense plan to be rid of the “burden” of the Jews has been taught as history in the PA for years.
In 1998, the official PA daily presented an odious analogy comparing Hitler to British Foreign Secretary Arthur Balfour, who declared in Britain’s name support for the Jews’ right to re-establish a national home:

“The difference between Hitler and Balfour was simple: the former [Hitler] did not have colonies to send the Jews, so he destroyed them, whereas Balfour... [turned] Palestine into one of his colonies and sent Jews there.
Balfour is Hitler with colonies, while Hitler is Balfour without colonies.
They both wanted to get rid of the Jews...
Zionism was crucial to the defense of the West’s interests in the region, [by] ridding Europe of the burden of her Jews…”

Al Hayat Al Jadida, June 12, 1998

PA Children have accepted and embraced this teaching, expressing that “countries of the world took part” in the creation of Israel as an act of self-defense to save themselves from the “source of evil.”

Majda [teenager]

“Regarding the problem of the Jewish presence, you’d agree that the Jewish presence in the land of ’Palestine’ was nothing but the liberation of all the countries of the world from the source of evil.
That evil, which is widespread among the Sons of Zion...
The countries of the world took part in [creating] the Jewish presence beside us.”

PA TV, June 23, 2002

Jews Control World Media:

The Jews are said to be able to hide their evil from most of the world due to their “repulsive control over the world media...”:

“The Jews were the object of hatred and contempt everywhere, due to their control over most of the economic resources ….
The most prominent example for this is the play The Merchant of Venice in which Shylock, the merchant, portrays the image of the greedy, crafty Jew who is evil and loathsome...
If so, how did the Jews succeed in brainwashing the American and European public opinion to change the image [of the Jew] to an understanding, brave, bright, diligent and creative person, whom the world looks up to?
There is no escape from saying that the success of the Jews was not incidental but rather a result of long years of planning and the investment of enormous efforts in order to achieve the repulsive control over the world media…”

Al Hayat Al Jadida, February 7, 1998

Where did the Jews learn the necessity of controlling the media?
From The Protocols of the Elders of Zion, explains the PA daily:

“The Protocols of the Elders of Zion did not ignore the importance of using propaganda to promote the Zionist goals.
In the second protocol is written: ’Through the newspapers we will have the means to propel and to influence.’

In the twelfth protocol: "Our governments will hold the reins of most of the newspapers, and through this plan we will possess the primary power to turn to public opinion.”

Al Hayat Al Jadida, January 25, 2001

Jews responsible for all catastrophes on earth:

Religious leaders teach that Jews are responsible for all catastrophes:

Sheikh Ibrahim Mudayris

“Why did Allah change the direction of prayer from Al Aqsa Mosque [in Jerusalem] to Al Haram Mosque [in Mecca]?
The reason is those [Jews] who are the cause of all catastrophes on earth.
The reason for it is those that spit their poisons at the international and regional level - and more so at the domestic level.
Those who are the reason for every disaster of the world...
These are the Jews, Allah’s curse be upon them.”

PA TV, September 24, 2004

Murder is part of Jewish nature and religion:

Jews are said to be committing murder because it is part of their nature:

“It is not unusual for the Jews, nor uncharacteristic of their traits, or their ancestry, or their wild behavior, what they are doing … slaughter after slaughter, invasion after invasion this has been the custom of the Jews throughout the generations and the ages.”

PA TV, December 6, 2002

Not only are Jews said to be a threat, but the Jewish religion is said to promote murder of Arabs:

A PA cabinet minister thus maligned the Jewish religion on PA TV:

Abd Al Aziz Shahin, PA Minister of Supplies

“Since the 19th century the Zionist mind has been built upon the killing of the Arab people (why not western people?).... in their religious schools, where they learn that they are the chosen people of God and we are the others, we are considered the stage between the Jew and the monkey.
This is a basis of the Jewish religion, and from this comes the killing of the Arab people in Palestine.”

PA TV, December 12, 2002

Children are likewise taught to see Judaism as a racist, murder-promoting religion. Chairman of the PA public library, Dr. Jirar al Kidwa, teaches young students on an educational TV broadcast that the Talmud and the Hebrew Bible promote the murder of non-Jews:

Dr. Jirar Al Kidwa

“The commandments of their Hebrew Bible or their Talmud say that we are Goyim, that is, non-Jews; [they] view all non-Jews as barbarians or as their servants, void of any human rights, and [one] may destroy them and may kill them.”

PA TV, March 2, 2001

[ Bericht 0% gewijzigd door Tiesemans op 20-01-2009 07:04:36 (hier en daar alinea structuur hersteld) ]
pi_65233979
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 06:13 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Zeker.
Er is praktisch gezien maar één ras; het menselijk ras.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 06:58:13 #185
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_65233985
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 06:57 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Zeker.
Er is praktisch gezien maar één ras; het menselijk ras.
No shit "Einstein" ...

Doe gelijk ff stemmen ja !

http://www.israel-vs-palestine.com/gz/?home

[ Bericht 8% gewijzigd door Tiesemans op 20-01-2009 07:06:07 ]
pi_65234017
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 06:58 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

No shit "Einstein" ...
Het enige wat jij doet is met je boze vingertje naar Hamas wijzen, terwijl het Israel is die de Gazastrook en de Westoever onderdrukt, bombardeert en weerhoudt van voedsel.
Daarnaast vernietigen ze VN-scholen en voedsel opslagplaatsen, nemen ze ambulancepersoneel en journalisten onder vuur.
Het zijn niet de Gazastrook en de Westoever die Israel van electriciteit en water onthouden, maar andersom.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 07:09:40 #187
176916 Karrs
2007-2017
pi_65234026
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Karrs op 20-01-2009 07:14:27 ]
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  dinsdag 20 januari 2009 @ 07:18:52 #188
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_65234059
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 07:06 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Het enige wat jij doet is met je boze vingertje naar Hamas wijzen, terwijl het Israel is die de Gazastrook en de Westoever onderdrukt, bombardeert en weerhoudt van voedsel.
Daarnaast vernietigen ze VN-scholen en voedsel opslagplaatsen, nemen ze ambulancepersoneel en journalisten onder vuur.
Het zijn niet de Gazastrook en de Westoever die Israel van electriciteit en water onthouden, maar andersom.
Ha maar gelukkig heb ik het verstandelijk inschattingsvermogen om te beseffen dat als het de Palestijnen waren die de kans kregen en aan zet waren er niets overbleef van Israël en de inwoners en met die logica redeneer ik !
Dan werden er voor de Israëliërs geen voedselkonvooi doorgelaten, geen grens gesteld aan hoe agressief de bombardementen mochten zijn..
VN scholen ? oh ... nou nou scholen waar Hamas topmannen tot midden 2003 les mochten geven van die oh zo liefdadige VN die sinds decennia gekaapt is door de Islamieten en anti Westerse landen met slechts één doel het ongedaan maken van Israël ..
*edit* 50.000 Palestijnen in VN gebouwen tijdens dit Gaza conflict ! 50.000 !!!
Zo goed zorgt Hamas voor z'n "fans" ...
Nee je moet niet zo zeiken en die Pali propaganda eindeloos herkauwen ... mijn hart heeft lang geleden besloten.
Wie als dienstplichtige in gebied moet vechten waar lieden leven die je het liefst levend opeten die neemt het wat minder nauw met de "rechten" van die vijand en z'n sympathisanten !
Ik hoor Israëliërs niet openlijk oproepen "vernietig de westerse wereld, vernietig de Christenen en de joden want God beveelt het".
Ik hoor wel vernietig het westen, vernietig de Joden de Christenen de ongelovigen want Allah beveelt het !
En wie dat roept ongeacht of ie in Kanaaleiland woont of Osdorp laat staan Gaza of Westelijke Jordaan oever moet dan tegenover mij niet huilie gaan uithangen als er na wind gezaaid te zijn, storm geoogst word.
Ik hoop dan ook voor figuren zoals jou en Meki, Reki, Northblaat .. dat de hele Arabische wereld de oorlog verklaard aan Israël dan zullen we eens en voor altijd afrekenen ...
En wie weet komen we elkaar dan tegen in de woestijn ik aan de ene kant als westerse vrijwilliger in dienst en jullie aan de buis gekluisterd " keyboard helden dat jullie zijn"

[ Bericht 3% gewijzigd door Tiesemans op 20-01-2009 07:25:44 ]
pi_65234093
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 07:18 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

Ha maar gelukkig heb ik het verstandelijk inschatting vermogen om te beseffen dat als het de Palestijnen waren die de kans kregen en aan zet waren er niets overbleef van Israël en de inwoners en in die logica redeneer ik !

Ik hoop dan ook voor figuren zoals jou en Meki, Reki, Northblaat .. dat de hele Arabische wereld de oorlog verklaard aan Israël dan zullen we eens en voor altijd afrekenen ...
Juist ja.

Ik weinig tot geen affectie met de Arabische wereld en de Islamreligie in het algemeen.

Nuff said, heel veel plezier met je destructieve geestestoestand. Jouw logica laat geen ruimte over voor samenleving.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 07:29:00 #190
232935 huismerk
Libertas, Progresso et Ordem
pi_65234119
Er zijn geen winnaars of verliezers, en er zijn geen groepen die wel of geen gelijk hebben. Er zijn agressors en er zijn slachtoffers en die vind je alle twee aan beide zijden van het conflict.

Er is een ding wat beide volken zal blijven verbinden, dat ze allemaal zuurstof nodig hebben, hun kinderen het beste willen geven en dat ze allemaal sterfelijk zijn.

Een vreedzame oplossing zonder complexe zones, grenzen en gebieden maar een puur over mensen, over het delen van de welvaart en wederzijds begrip heeft mijn voorkeur. Het is in Zuid-Afrika ook aan het lukken, het is een moeizaam proces, maar het is de moeite waard.

Oorlogshandelingen zijn nooit goed te praten of het nu een raketje is of een clusterbom het is de intentie een ander mens te willen doden, maar waar voor? om de terreur te stoppen? om doden mee te vergelden die toch niet meer terugkomen? Wat schiet men er mee op? Helemaal niks anders dan nog meer geweld?

We moeten beide partijen keihard oproepen om te stoppen met deze geweldsspiraal, en de influx van wapens van zowel het westen als van uit de Arabische wereld stoppen.

Ik ben gewoon alle propaganda van beide kanten meer dan zat, alsof het conflict door de tv kijkende wereldburger moet worden opgelost. Het is net alsof je twee kleuters ziet vechten om een dropveter: Hij begon! welles,nietes, welles nietes... en dat ben ik gewoon zat. Beide partijen moeten hun verantwoordelijkheid nemen en stoppen.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 07:30:08 #191
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_65234129
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 07:25 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Juist ja.

Ik weinig tot geen affectie met de Arabische wereld en de Islamreligie in het algemeen.

Nuff said, heel veel plezier met je destructieve geestestoestand. Jouw logica laat geen ruimte over voor samenleving.
Goed hé ...
En het is diezelfde "destructieve geestestoestand" die er voor zorgde dat honderdenduizenden jongens voor het (nu) vrije westen hun leven hebben gegeven door de grote oversteek te wagen vanuit hun veilige thuisland !
Met tienduizenden liggen ze begraven ver van huis !
En of die logica geen ruimte voor samenleving heeft opgeleverd durf ik openlijk te betwijfelen !
Als op een dag Israël hulp nodig heeft om tegen een overmacht te kunnen knokken zullen ze op mijn hulp mogen rekenen met het risico dat ik ver van huis in de grond begraven kom te liggen opdat westerse vrijheid aldaar gewaarborgd blijft, ondanks de natte droom van de leiders in die regio te weten een 100% Arabisch 3de rijk bestaande uit alleen maar streng Islamitische Über landen, vol westen hatende Arabieren !
Nuff said indeed !!!
  dinsdag 20 januari 2009 @ 07:48:01 #192
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_65234228
quote:
Op maandag 19 januari 2009 23:41 schreef Meki het volgende:

[..]

Absoluut onzin..
zal ik anders weer feiten erbij pakken die je leugens kunnen tegenspreken.
Ja, laat die feiten maar zien!!!! kom maar..

Want zoals je leest spreek ik uit ervaring vriend.
Dus ik wacht met spanning af..

ik heb t over pally's in de buurt van Tel-Aviv, die zijn ontwijkkeld en ruim denkend.
Trotse papa van Eden
  dinsdag 20 januari 2009 @ 07:52:44 #193
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_65234258
Weet je wat het is .... eind jaren 40 zagen die Arabieren hun droom bijna uitkomen.
Immers eindelijk na vele decennia die klote Engelsen en Fransen opgeflikkerd uit de regio..
Hitler kon en hoefde zijn belofte niet meer in te lossen om de gebieden aldaar geallieerden vrij te maken evenals jood vrij.
Eindelijk hun eigen Kalifaat ... vrij van Djimmies .. lekker aan de sharia.. ole ..
Maar toen bleek dat er het een en ander veranderd was want er was nog een volk wat na onderdrukking bijna uitroeiing en uitsluiting, uitbuiting en ontkenning hunkerende naar een eigen land omdat ze overal overgeleverd waren aan lieden die ze verraadde en liever kwijt dan rijk waren..
En er was voor hen maar één gebied waar ze op grond van hun voorvader geschiedenis terecht konden.
Waar hun tempels eens gestaan hadden en waarvan gezegd was ooit zal ik mijn kinderen aldaar bijeen terugbrengen en over hen waken als een Vader.
Immers daar lagen hun koningen en hun voorvaderen in het woestijnzand !
Dat ze toevallig enorm goed gelobbyd hadden met als gevolg dat het Arabische feestje niet doorging tja..
Konden die paar Joden, Arabieren, Druzen en Christenen die er al waren niets aan doen ...
En nou ja de rest ken je .. hé ... En toen (voor mij cruciaal) 1957 1959 Arabische liga top....
Kwamen ze met het instrument, de ultieme clusterbom, er zitten nog honderdduizenden Egyptenaren, Syriërs, Jordaniërs, Saudi's en Irakezen in het Palestina gebied (met dank aan onze mislukte oorlog) laten we die tot één volk benoemen ..
Dus niet inwoners van Palestina (zoals het geweest was vóór Israël uitgeroepen werd) nee we noemen ze Palestijnen ...
En tada de Palestijnse natie was geboren (hetzelfde "trucje" alsdus de heren op die top, waar ze de Joden van beschuldigd hadden omdat die Israël uitriepen in hun achtertuin).
Dus riepen ze op die Arabische liga top in 57 de Palestijnse natie tot leven er waren tenslotte genoeg vluchtelingen om zo'n natie in een natie te realiseren ...
Dat op de achtergrond al lang besloten was dat dit het ideale (menselijk) wapen was om de Zionisten van binnenuit te bestrijden tja dat viel niet te lezen in de Volkskrant destijds ...
OF je het zo ziet zal me verder worst wezen maar voor mij moge het duidelijk zijn ...
Die Arabieren hebben land genoeg en moeten niet zeiken met hun verhaaltjes dat ze een zuiver alleen Arabische regio wensen te creëren waar de gewaardeerde heren Dictators lekker met hun olie dollars kunnen spelen...
Een fractie van Saudi Arabië doneren en geen Palestijn hoeft ooit meer te klagen .. Maar ja dat zullen die Prinsen niet doen want dan word hun eigen Saudi volkje bedreigd met verbastering en bevuiling van hun bloedlijnen ...
Nee laat die Palestijnen dan maar lekker zitten waar ze zitten vormen ze voor niemand een bedreiging dan voor Israël .. Wel even 1 miljard doneren uiteraard (van de 367 miljard verdiend met olie in 2008) kortom ..
Ik ga een potje Fallout 3 spelen het is goed zo ..

[ Bericht 1% gewijzigd door Tiesemans op 21-01-2009 08:08:08 ]
  † In Memoriam † dinsdag 20 januari 2009 @ 07:55:41 #194
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_65234278
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 07:29 schreef huismerk het volgende:
Er zijn geen winnaars of verliezers, en er zijn geen groepen die wel of geen gelijk hebben. Er zijn agressors en er zijn slachtoffers en die vind je alle twee aan beide zijden van het conflict.

Er is een ding wat beide volken zal blijven verbinden, dat ze allemaal zuurstof nodig hebben, hun kinderen het beste willen geven en dat ze allemaal sterfelijk zijn.

Een vreedzame oplossing zonder complexe zones, grenzen en gebieden maar een puur over mensen, over het delen van de welvaart en wederzijds begrip heeft mijn voorkeur. Het is in Zuid-Afrika ook aan het lukken, het is een moeizaam proces, maar het is de moeite waard.

Oorlogshandelingen zijn nooit goed te praten of het nu een raketje is of een clusterbom het is de intentie een ander mens te willen doden, maar waar voor? om de terreur te stoppen? om doden mee te vergelden die toch niet meer terugkomen? Wat schiet men er mee op? Helemaal niks anders dan nog meer geweld?

We moeten beide partijen keihard oproepen om te stoppen met deze geweldsspiraal, en de influx van wapens van zowel het westen als van uit de Arabische wereld stoppen.

Ik ben gewoon alle propaganda van beide kanten meer dan zat, alsof het conflict door de tv kijkende wereldburger moet worden opgelost. Het is net alsof je twee kleuters ziet vechten om een dropveter: Hij begon! welles,nietes, welles nietes... en dat ben ik gewoon zat. Beide partijen moeten hun verantwoordelijkheid nemen en stoppen.
Je zou ze allemaal als kleine kinderen bij de oren willen pakken en naar de onderhandelingstafel willen slepen. En ze dwingen net zolang te blijven zitten en praten tot er een akkoord was.

Het maakt me persoonlijk ook werkelijk geen moer uit met welke oplossing ze beide tevreden kunnen zijn, één staat, twee staten, twintig staten, het zal me een worst zijn. Als de uitkomst is dat men in veiligheid en vrede kan leven en iedereen de mogelijkheid heeft een toekomst op te bouwen is de rest onbelangrijk.

Het is absurd dat het wordt toegstaan dat dit maar doorgaat. En over een paar weken zijn de recente geweldsuitbarstingen weer naar de achtergrond verdreven en is het wachten op de volgende. Zoals het al decenia gaat.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 07:57:32 #195
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_65234282
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 07:55 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Je zou ze allemaal als kleine kinderen bij de oren willen pakken en naar de onderhandelingstafel willen slepen. En ze dwingen net zolang te blijven zitten en praten tot er een akkoord was.

Het maakt me persoonlijk ook werkelijk geen moer uit met welke oplossing ze beide tevreden kunnen zijn, één staat, twee staten, twintig staten, het zal me een worst zijn. Als de uitkomst is dat men in veiligheid en vrede kan leven en iedereen de mogelijkheid heeft een toekomst op te bouwen is de rest onbelangrijk.

Het is absurd dat het wordt toegstaan dat dit maar doorgaat. En over een paar weken zijn de recente geweldsuitbarstingen weer naar de achtergrond verdreven en is het wachten op de volgende. Zoals het al decenia gaat.
Hee...ik had het niet beter kunnen verwoorden.
Waiting for This is it!
  dinsdag 20 januari 2009 @ 08:17:01 #196
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_65234434
quote:
Op maandag 19 januari 2009 22:58 schreef moussie het volgende:

[..]

Mooie redenatie:
We doen iets wat niet door de beugel kan, maar we doen het al veel minder dan vroeger, daarom zijn we goed toch? Zo had ik dat nooit aan mijn ouders kunnen verkopen.

Hoe je het ook wendt of keert, het gebruiken van alle vormen van geweld slaat nergens op en zal de situatie niet helpen. Van beide zijden niet, van beide zijden is het zelfs extreem dom. De Israëliërs verliezen draagkracht in het buitenland en de Palestijnen worden keer op keer de vernieling in gebombardeerd. Dan vind ik het dom, of ze nou 'het recht hebben om boos te zijn' of niet, ik vind het dom.

En die GlobalResearch verhalen klinken als wat ze zijn. Activistische propaganda met veel 'ik geloofs' en 'wij denken dats'. Ze gaan nog net niet zo ver om te zeggen dat Amerika zelf de Twin Towers hebben opgeblazen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 08:17:52 #197
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_65234441
quote:

[..]

Eensch!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 08:39:46 #198
176916 Karrs
2007-2017
pi_65234713
quote:

[..]

Goed gezegd. Maar 't werkt niet.

Eerst en vooral moet het gezwel genaamd "haat" uit de samenleving daar verwijderd worden. Palestijnse kinderen MOGEN niet worden opgevoed zoals ze dat nu worden met Hamas TV. Dat konijn, wat alle kindjes hebben leren kennen als een vriend, is dood, zegt Hamas TV. Gevallen door de bombardementen. Kindjes aan het janken... en de bodem van de haat is gelegd.

Israël zegt: wij kunnen (en gaan) niet praten met een volk/partij die ons haat. Dat kan inderdaad niet.

De oplossing? Hamas TV onmiddellijk verbieden; de VN er binnenlaten en al die Palestijnse scholen overnemen. Israëlische imams uitnodigen, bijvoorbeeld. De kinderen, dat is de sleutel van dit verhaal (van élk verhaal: zij zitten met de "peren die wij heden ten dage bakken") en als je de bron van de haat weghaalt, dan kom je ergens.

En inderdaad, dan de partijen om de tafel en praten tot je een ons weegt.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_65235300
quote:
Op maandag 19 januari 2009 19:42 schreef B4CO het volgende:

[..]

Haha
Ik heb een Israelische stempel in mijn paspoort en ik kwam met veel pijn en moeite in Dubai en Saoudi-Arabie
Haha, lezen is niet je sterkste kant.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65235400
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 08:39 schreef Karrs het volgende:

[..]

Goed gezegd. Maar 't werkt niet.

Eerst en vooral moet het gezwel genaamd "haat" uit de samenleving daar verwijderd worden. Palestijnse kinderen MOGEN niet worden opgevoed zoals ze dat nu worden met Hamas TV. Dat konijn, wat alle kindjes hebben leren kennen als een vriend, is dood, zegt Hamas TV. Gevallen door de bombardementen. Kindjes aan het janken... en de bodem van de haat is gelegd.

Israël zegt: wij kunnen (en gaan) niet praten met een volk/partij die ons haat. Dat kan inderdaad niet.

De oplossing? Hamas TV onmiddellijk verbieden; de VN er binnenlaten en al die Palestijnse scholen overnemen. Israëlische imams uitnodigen, bijvoorbeeld. De kinderen, dat is de sleutel van dit verhaal (van élk verhaal: zij zitten met de "peren die wij heden ten dage bakken") en als je de bron van de haat weghaalt, dan kom je ergens.

En inderdaad, dan de partijen om de tafel en praten tot je een ons weegt.
Ik zou de staat Israël eveneens haten als het mijn familieleden dood heeft gebombardeerd. Ongeacht wat de Imam zegt of wat Hamas TV wel of niet laat zien. Je prioriteiten zijn wat dat betreft niet erg logisch. De bron van haat is onderdrukking, rechtsongelijkheid en armoede. Begin daar maar mee.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')