Dank, ik vergeet steeds de naam van dat schip.quote:
I was jumping to conlusions. And one of them junped back.quote:Op maandag 19 januari 2009 01:35 schreef damsco het volgende:
Israel kicks ass
Dat is waar: ik speculeer.quote:Op maandag 19 januari 2009 01:23 schreef Sargon het volgende:
[..]
Hij speculeert, maar die feiten zijn niet bewezen.
Gaan staan schreeuwen tegen een man die net twee dochters en enkele oomzeggers heeft verloren en nog een paar zwaargewonde kinderen in het ziekenhuis heeft liggen.. dan ben je niet goed bij je hoofd.quote:Op zondag 18 januari 2009 23:55 schreef Meki het volgende:
Hier een korte versie van de Britse televisie
Maar je speculeerde niet over de blokkades en bezetting. En dat was wat Sargon niet begreep.quote:Op maandag 19 januari 2009 01:41 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat is waar: ik speculeer.
Maar de regering van Israel verkoopt leugens.
En het leger misdraagt zich.
Ik snap het probleem niet. De blokkades en de bezetting zijn toch een feit, daar hoef ik toch niet over te speculeren?quote:Op maandag 19 januari 2009 01:47 schreef Verluste het volgende:
[..]
Maar je speculeerde niet over de blokkades en bezetting. En dat was wat Sargon niet begreep.
quote:Op maandag 19 januari 2009 06:55 schreef Tiesemans het volgende:
Ha mmm
Door het IDF gevangen genomen Hamasterroristen beweren dat de opmars van Israël in Gaza een ware nachtmerrie voor ze is geweest en dat velen er blijk van hebben geven in totale shock te verkeren.
Ze zeggen versteld te hebben gestaan van de manier waarop het Israëlische leger straat na straat en huis na huis heeft weten te veroveren en zeggen daar totaal niet op gerekend te hebben.
Een van de gevangenen die werd geïnterviewd door het Israëlische dagblad Ma'ariv, zei dat Hamas voor een groot deel is uitgeschakeld.
"We dachten dat in het slechtste geval Israël alleen vanuit de lucht actie zou ondernemen".
"We hebben nooit gedacht dat we het punt zouden bereiken dat wij van angst zouden moeten vluchten".
Palestijnse bronnen in Gaza melden dat het IDF ook de "Iraanse eenheid", van Hamas, een bataljon van ongeveer 100 'elite' terroristen, volledig heeft uitgeschakeld.
Deze eenheid is in Iran getraind door de Iraanse Revolutionaire Garde en in Libanon in kampen van Hezbollah.
De meeste van hen zijn vlak voordat Hamas het bestand opzegde in Gaza teruggekeerd door de vele smokkeltunnels.
Hoe dan ook Hamas claimt een overwinning ?!
Velen vragen zich af hoe Israël aan de informatie kwam, in welke scholen, moskeeën, en ziekenhuizen, Hamas wapens had opgeslagen.
Welke huizen met boobytraps en andere explosieven waren ondermijnt en waar de Hamasleiders zich bevonden.
En vergis u niet er hadden meer Hamas leiders gedood kunnen worden ware het niet dat deze de vlucht naar het buitenland gemaakt hebben !
Ten eerste beschikt het Israëlische leger (IDF)over onbemande spionagevliegtuigjes.
Deze drone's volgde ondermeer de Hamas terroristen die raketten in hun auto's stopte en afvuurde evenals Hamasleiders die het waagde hun schuilplaatsen te verlaten.
Verder beschikt het IDF over Palestijnse informanten in Gaza die zich ten gevolge van de terreur van Hamas op de eigen bevolking, ten dienste van Israël hebben gesteld.
Bronnen melden dat er naar schatting tweeduizend van dit soort informanten in Gaza actief zijn.
Daarnaast beschikt Israël over haar eigen agenten.
Deze jongens zijn door Israëls vijanden zo gevreesd, dat ze het werkelijk in hun broek doen van angst, wanneer ze in actie komen.
Ook gooit Israël pamfletten uit boven Gaza waarop iedereen die inlichtingen voor Israël heeft dat via een speciaal telefoonnummer kan melden.
Zo heeft het IDF Israël tot vrijdag 16 januari 2000 doelen uitgeschakeld waaronder diverse scholen en moskeeën waar Hamas expres hun wapens had opgeslagen.
Daarnaast zijn 192 smokkeltunnels gebombardeerd.
Het moge duidelijk zijn ... Hamas die de overwinning claimt ?! Gelooft u het zelf..![]()
Ze mogen wel een hoop schone onderbroeken meesturen in die VN pakketten ...
Zullen ze nodig hebben die Hamas "helden" ...![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(Jaja alsof de wisseling van de Franse president verschil uit maakt ..Cartoon Chirac lijkt zelfs nogal op Sarko.)
Leuke cartoons.quote:
Met de standpunten die er aan beide kanten bestaan is 't de volgende wapenstilstand totdat er weer een raket gaat.quote:Op maandag 19 januari 2009 07:23 schreef Specularium het volgende:
Hamas is tijdelijk moegestreden, daarom vragen ze ook om een wapenstilstand herbewapeningspauze.
Ik geloof geen moment dat die er nu mee op willen houden, die zijn al druk bezig om plannen te maken om zich te *wreken* met de steun van zgn *bevriende* ophitsersquote:Op maandag 19 januari 2009 07:23 schreef Specularium het volgende:
Hamas is tijdelijk moegestreden, daarom vragen ze ook om een wapenstilstand herbewapeningspauze.
Hamas is slechts een tijdelijke groepering, nadat die door de mand gevallen zijn staat er vanzelf weer een actiegroep op ter verdediging van de Palestijnse belangen.quote:Op maandag 19 januari 2009 08:16 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik geloof geen moment dat die er nu mee op willen houden, die zijn al druk bezig om plannen te maken om zich te *wreken* met de steun van zgn *bevriende* ophitsers![]()
Sinds ik kan herrinneren hebben ze daar al een wapenstilstand. Het boeit de gemiddelde burger niet meer.quote:Op maandag 19 januari 2009 08:58 schreef Megumi het volgende:
Laat ik maar zeggen dat ik hoop dat het wapenstilstand volhoudt.
Tuurlijk. Er vliegen toch ook steeds moskeeën in de fik, laatst nog bij die terreuractie in India.quote:Op maandag 19 januari 2009 10:17 schreef Loedertje het volgende:
Meki, dit is volgens jou een logisch gevolg op het gebeuren? CIDI: brandstichting in synagogen
Kun je mij uitleggen waarom?
Er zijn inderdaad altijd debielen die denken dat zulk soort onzin 'helpt'quote:Op maandag 19 januari 2009 10:45 schreef Karrs het volgende:
[..]
Tuurlijk. Er vliegen toch ook steeds moskeeën in de fik, laatst nog bij die terreuractie in India.
Of gebeurde dat nou niet...?
Er zijn mensen die het erg oneens zijn met de inval van Israël en weten niet hoe ze het anders moeten afreageren? Volgens mij kon je zoiets ook zelf wel bedenken.quote:Op maandag 19 januari 2009 10:17 schreef Loedertje het volgende:
Meki, dit is volgens jou een logisch gevolg op het gebeuren? CIDI: brandstichting in synagogen
Waar cidi zich zo druk om maakt. waar waren zij toen gaza werd vernietigd \?quote:Op maandag 19 januari 2009 10:17 schreef Loedertje het volgende:
http://www.haaretz.com/hasen/spages/ShTickers.htmlquote:Op maandag 19 januari 2009 09:56 schreef Karrs het volgende:
Is er nog een nieuwsticker? Ben benieuwd wat er momenteel gebeurt daar.
Waar waren de andere Arabische landen??quote:Op maandag 19 januari 2009 11:22 schreef Meki het volgende:
[..]
Waar cidi zich zo druk om maakt. waar waren zij toen gaza werd vernietigd \?
Je stelt een goede vraag ?. alle hulp is gewenst ze gaan Gaza weer wederopbouwen.quote:Op maandag 19 januari 2009 11:24 schreef B4CO het volgende:
[..]
Waar waren de andere Arabische landen??
Bovendien is het een beetje een nare redenatie.quote:Op maandag 19 januari 2009 11:27 schreef Meki het volgende:
[..]
Je stelt een goede vraag ?. alle hulp is gewenst ze gaan Gaza weer wederopbouwen.
maar je bedoelt zeker waar is hun militaire hulp zeker ?
Vooralsnog geen raketten, dus. Mooi.quote:Op maandag 19 januari 2009 11:23 schreef B4CO het volgende:
[..]
http://www.haaretz.com/hasen/spages/ShTickers.html12:00 Livni: If Hamas fires Qassams at Israel, it will `get it` again (Haaretz) 11:32 Lawyer: Iraqi shoe thrower to seek Swiss asylum (AP) 11:21 Saudi Arabia cuts key interest rates (AP) 11:17 Livni: Our position in Shalit talks has improved since Gaza op (Israel Radio) 11:02 New York synagogue, B`nai Jeshurun, awarded for gay marriage activism (JTA) 10:54 Arab leaders meet in Kuwait on Gaza and economy (AP) 10:41 3 detained for hurling stones during seal-off of E. Jerusalem terrorist`s house (Haaretz) 10:22 Israel, U.S. plan to share intelligence efforts to halt Gaza smuggling (Israel Radio) 10:00 Police arrest 20 in undercover raid on arms and drugs smuggling in Galilee (Haaretz) 09:54 Iraq followers of Shi`ite cleric Al-Sadr eye comeback in upcoming regional vote (AP) 09:51 Report: Arab states agree World Bank should monitor aid transfer to Gaza (Haaretz) 09:29 Israeli officials: Gaza troop withdrawal to be completed by Obama`s inauguration (AP) 09:04 IDF: Troops leaving Gaza, but poised to respond to any flare-ups (Reuters) 08:55 IDF seals off East Jerusalem home of terrorist who attacked Mercaz Harav yeshiva (Haaretz) 08:44 Classes resume for grades 11, 12 in Be`er Sheva, Ashdod, Ashkelon (Israel Radio) 08:42 Egypt invites Palestinian, Israeli officials for separate Gaza truce talks (Israel Radio) 08:40 Turkey urges Obama to put Palestinian-Israeli conflict at top of agenda (Israel Radio) 08:24 Thousands of Palestinians return to homes in Gaza`s battle-scarred cities (Army Radio)
Ook, maar ik bedoel, waarom stuurden de andere arabische landen geen troepen, waarom hebben ze geen zware kritiek geuuit?quote:Op maandag 19 januari 2009 11:27 schreef Meki het volgende:
[..]
Je stelt een goede vraag ?. alle hulp is gewenst ze gaan Gaza weer wederopbouwen.
maar je bedoelt zeker waar is hun militaire hulp zeker ?
Kjk, dat vind ik nu juist positief, die geringere betrokkenheid van de Arabische landen. Die hebben immers toch in de regel niet een erg opbouwende rol gespeeld in dit conflict. Wellicht zorgt dat ook voor een iets reelere kijk op het conflict, en wordt het enigszins ontdaan van de religieuze angel. Dan kunnen er makkelijker afspraken gemaakt worden, en kan er gewerkt worden aan een stabiele (gemengde) economie. Dat is m.i. uiteindelijk de enig serieuze oplossing van het conflict.quote:Op maandag 19 januari 2009 11:48 schreef B4CO het volgende:
[..]
Ook, maar ik bedoel, waarom stuurden de andere arabische landen geen troepen, waarom hebben ze geen zware kritiek geuuit?
Het was alleen een beetje plichtmatig "foei Israel.. niet goed..."
Maar niks schokkends..
Als het hun iets kon schelen dan waren ze er wel meer bij betrokken
(en ik bedoel het serieus, ik vind het jammer dat andere landen (vooral arabische) het niks kon schelen.
en ik ben blij voor de bevolking dat ze gaan helpen opbouwen, ik weet zelf dat er ook Israelische groepen bestaan die willen helpen hoor.
De weg moet nu open staan voor een twee staten systeem, Palestina en Israel samen naast elkaar, hoeft niet eens in vrede, maar dat ze elkaar het leven gunnen, grenzen open, muur weg, geen Hamas raketten, geen dreigementen van beide kanten.
Dat laatste noemt met ook wel "vrede".quote:Op maandag 19 januari 2009 11:48 schreef B4CO het volgende:
[..]
Ook, maar ik bedoel, waarom stuurden de andere arabische landen geen troepen, waarom hebben ze geen zware kritiek geuuit?
Maar niks schokkends..
(en ik bedoel het serieus, ik vind het jammer dat andere landen (vooral arabische) het niks kon schelen.
en ik ben blij voor de bevolking dat ze gaan helpen opbouwen, ik weet zelf dat er ook Israelische groepen bestaan die willen helpen hoor.
De weg moet nu open staan voor een twee staten systeem, Palestina en Israel samen naast elkaar, hoeft niet eens in vrede, maar dat ze elkaar het leven gunnen, grenzen open, muur weg, geen Hamas raketten, geen dreigementen van beide kanten.
Maar voor hoe lang blijft het rustig?quote:Op maandag 19 januari 2009 11:41 schreef Karrs het volgende:
[..]
Vooralsnog geen raketten, dus. Mooi.
Kan je je niet beter afvragen wat er gebeurd zou zijn als een van die landen wel troepen had gestuurd, hoever dat geëscaleerd zou zijn ?quote:Op maandag 19 januari 2009 11:48 schreef B4CO het volgende:
[..]
Maar niks schokkends..
tja, zolang het bouwen en uitbreiden van nederzettingen op de Westbank door blijft gaan heb ik ernstige twijfels over de bereidheid van Israël om daar serieus naar toe te werken, 2 statenquote:De weg moet nu open staan voor een twee staten systeem, Palestina en Israel samen naast elkaar, hoeft niet eens in vrede, maar dat ze elkaar het leven gunnen, grenzen open, muur weg, geen Hamas raketten, geen dreigementen van beide kanten.
Niet lang. Maar elke dag dat 't rustig blijft is er één.quote:Op maandag 19 januari 2009 12:25 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Maar voor hoe lang blijft het rustig?
Ja, was ik vergeten, ik vind het uitbreiden van nederzettingen idd ook een provocatie, en je gelooft t misschien niet, vele Israeliers vinden dat ook!quote:Op maandag 19 januari 2009 12:27 schreef moussie het volgende:
[..]
Kan je je niet beter afvragen wat er gebeurd zou zijn als een van die landen wel troepen had gestuurd, hoever dat geëscaleerd zou zijn ?
[..]
tja, zolang het bouwen en uitbreiden van nederzettingen op de Westbank door blijft gaan heb ik ernstige twijfels over de bereidheid van Israël om daar serieus naar toe te werken, 2 staten
Uiteraard. En dat is vooral in het belang van Hamas (Israel hoeft immers niet te herbewapenen, die hebben nog genoeg wapens liggen).quote:Op maandag 19 januari 2009 12:33 schreef Zero2Nine het volgende:
Het lijkt meer een herbewapeningspauze.
Dat maakt het juist zo treurig, dat veel Israëliërs dat ook vinden, je zou kunnen zeggen dat ze door hun eigen regering verraden worden want die gaan immers gewoon door ..quote:Op maandag 19 januari 2009 12:33 schreef B4CO het volgende:
[..]
Ja, was ik vergeten, ik vind het uitbreiden van nederzettingen idd ook een provocatie, en je gelooft t misschien niet, vele Israeliers vinden dat ook!
net nog aangevuld toch, door de Amerikanen, met aardig wat extra bunker-busters .. heel toevallig ..quote:Op maandag 19 januari 2009 12:44 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Uiteraard. En dat is vooral in het belang van Hamas (Israel hoeft immers niet te herbewapenen, die hebben nog genoeg wapens liggen).
Maar waarom kunnen er wel moslims in Israel wonen en geen joden in Palestina?quote:Op maandag 19 januari 2009 13:24 schreef moussie het volgende:
[..]
Kijk bvb naar Hebron, een van die plaatsten onder Palestijns zelfbestuur .. daar wordt een hele wijk van 30.000 inwoners gegijzeld door 600 kolonisten en bijbehorende bescherming, die wijk loopt dan ook langzaam leeg, de Palestijnen vertrekken omdat ze het eeuwige getreiter zat zijn .. nog even en die wijk is compleet joods, veroverd op de Palestijnen ..
Vandaar dus ook dat deze kolonisten, die daar doelbewust worden neergezet door hun regering, imho ook menselijke schilden zijn, het zijn burgers die dankzij de reacties (die zij zelf hebben uitgelokt met hun provocerende gedrag) beschermd moeten worden door het leger, ze zijn een onderdeel van een langzame veroveringsoorlog
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |