abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65194959
quote:
Op maandag 19 januari 2009 00:22 schreef Sargon het volgende:

[..]

aah weeer een ww2 referentie
Nou en?
De rechtvaardiging voor het bestaan van Israel wordt toch ook grotendeels in WO2 gevonden? Daar ben ik niet mee begonnen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_65194966
Meki en Sargon, kunnen jullie weer normaal doen en ontopic blijven a.u.b.? Als je iets aan te merken hebt op een post van iemand, doe dat dan in het feedbacktopic.

[ Bericht 15% gewijzigd door TheMagnificent op 19-01-2009 01:00:09 ]
pi_65195213
Mag alle showchat en persoonlijke gebash weer achterwege blijven? On-topic graag.
  maandag 19 januari 2009 @ 01:08:36 #284
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65195230
quote:
Op maandag 19 januari 2009 00:50 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nou ja, er is inmiddels al herhaaldelijk gezegd dat Israel het bestand verbrak door Gaza binnen te vallen en af te sluiten. Waarna Hamas met raketten ging schieten, die als argument gebruikt konden worden om er eens hard op te slaan, zodat we die Palestijnen (die immers alleen maar de taal van het geweld verstaan) eens een lesje kunnen leren. En gvd, iedereen trapt er nog in ook.
Dat heet het creëren van een casus belli. Maak je niet boos: de israeli's hebben geen patent daarop. Ik leerde op de middelbare school dat de Romeinen dat al deden, vandaar de Latijnse term. Een land dat je wilt aanvallen ga je provoceren en treiteren en zuigen tot ze een keer terugslaan. En anders simuleer je zelf een aanval op een van je legeronderdelen of op je burgers. En dan heb je een reden om eens flink van leer te trekken en de beoogde vijand te onderwerpen.
Zie de uitlokking van de bijdrage van de VSvA aan de Vietnamoorlog. Zie de uitlokking van Israelische kolonisten in 1967 (rapporten van Nederlandse VN-soldaten!). Zie de massavernietigingswapens van Irak. Er wordt nu al gewerkt aan de uitlokking door Iran van een aanval. En de aanval op Polen van Duitsland was ook geënsceneerd.

Dus die soldaten zijn misbruikt en misleid. En ze denken niet genoeg na.
idd
Zie ook de tweede golfoorlog en het Tonkin incident.
Dasvidanja
pi_65195241
quote:
Op maandag 19 januari 2009 00:57 schreef Robijn1961 het volgende:

[..]

Snap ik
Ja, ik heb gezien dat je uit 1950 komt, vandaar
Dat laatste maakt me niet per se vaderlijk, maar misschien wel wat laconieker.
In dit conflict zijn de mogelijkheden tamelijk beperkt. En welke mogelijkheid je kiest, hangt af van je innerlijke beschaving. Beschaving in de zin van ieder mens als gelijkwaardig zijn en zijn of haar plaats onder de zon gunnen. En als gevolg daarvan streven naar een geleidelijke verheffing van de gehele mensheid.
In concreto: als ik een stap terug moet doen om jou twee stappen vooruit te laten zetten, is dat per saldo winst. Dus ik zal proeren dat te doen.

Maar je ziet: de extremisten hebben het hoogste woord. En enig begrip wordt van beide kanten als zwakte gezien en mag dus platgewalst worden.

Overigens mag ik zelf ook graag wat stangen en kan ik wel uit mijn slof schieten.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  maandag 19 januari 2009 @ 01:09:15 #286
798 voyeur
bemoeit zich
pi_65195246
quote:
Op maandag 19 januari 2009 01:07 schreef Elfletterig het volgende:
Mag alle showchat en persoonlijke gebash weer achterwege blijven? On-topic graag.
Mooi woord: showchat
Here we are now, entertain us.
  maandag 19 januari 2009 @ 01:12:25 #287
135430 Sargon
Canes latrantes non mordent
pi_65195298
quote:
Op maandag 19 januari 2009 00:50 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nou ja, er is inmiddels al herhaaldelijk gezegd dat Israel het bestand verbrak door Gaza binnen te vallen en af te sluiten. Waarna Hamas met raketten ging schieten, die als argument gebruikt konden worden om er eens hard op te slaan, zodat we die Palestijnen (die immers alleen maar de taal van het geweld verstaan) eens een lesje kunnen leren. En gvd, iedereen trapt er nog in ook.
Dat heet het creëren van een casus belli. Maak je niet boos: de israeli's hebben geen patent daarop. Ik leerde op de middelbare school dat de Romeinen dat al deden, vandaar de Latijnse term. Een land dat je wilt aanvallen ga je provoceren en treiteren en zuigen tot ze een keer terugslaan. En anders simuleer je zelf een aanval op een van je legeronderdelen of op je burgers. En dan heb je een reden om eens flink van leer te trekken en de beoogde vijand te onderwerpen.
Zie de uitlokking van de bijdrage van de VSvA aan de Vietnamoorlog. Zie de uitlokking van Israelische kolonisten in 1967 (rapporten van Nederlandse VN-soldaten!). Zie de massavernietigingswapens van Irak. Er wordt nu al gewerkt aan de uitlokking door Iran van een aanval. En de aanval op Polen van Duitsland was ook geënsceneerd.
De aanval op Gaza heeft alle kenmerken van een casus belli. Oh ja, in goed Nederlands: een stok om een hond te slaan.

Dus die soldaten zijn misbruikt en misleid. En ze denken niet genoeg na.
En waarom zijn die hamas leden toen omgebracht? Juist omdat ze een aanval op Israel aan het plannen waren. Een casus belli is een reden tot oorlog, en hoeft dus niet in elkaar geknutseld te zijn. De reden tot oorlog was dat Israel haar burgers moet verdedigen tegen Hamas. Waarom zou Israel anders aanvallen, net of zij zitten te wachten om geweld te moeten gebruiken.
pi_65195304
quote:
Op maandag 19 januari 2009 01:08 schreef Verluste het volgende:

[..]

idd
Zie ook de tweede golfoorlog en het Tonkin incident.
Oh ja, zo heette dat: het Tonkin-incident. Dat een oorlogsschip van de VSvA beschoten zou zijn door Vietnam. Bleek groot gelul.
Overigens heeft Israel volgens sommigen nog eens geprobeerd de VSvA mee te sleuren in een oorlog tegen Egypte, door een afluisterschip van de VSvA te beschieten en tot zinken te brengen. Ik ben de naam van dat schip kwijt, maar er is een Wikipedia-pagina over en een BBC-documentaire.
  maandag 19 januari 2009 @ 01:13:26 #289
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65195310
quote:
Op maandag 19 januari 2009 01:12 schreef Sargon het volgende:

[..]

En waarom zijn die hamas leden toen omgebracht? Juist omdat ze een aanval op Israel aan het plannen waren. Een casus belli is een reden tot oorlog, en hoeft dus niet in elkaar geknutseld te zijn. De reden tot oorlog was dat Israel haar burgers moet verdedigen tegen Hamas. Waarom zou Israel anders aanvallen, net of zij zitten te wachten om geweld te moeten gebruiken.
Bedoel je dat sarcastisch? Anders heb je zijn post niet begrijpend gelezen en/of weet je veels te weinig af van de voorgeschiedenis van het conflict.
Dasvidanja
  maandag 19 januari 2009 @ 01:14:56 #290
135430 Sargon
pi_65195328
quote:
Op maandag 19 januari 2009 01:13 schreef Verluste het volgende:

[..]

Bedoel je dat sarcastisch? Anders heb je zijn post niet begrijpend gelezen en/of weet je veels te weinig af van de voorgeschiedenis van het conflict.
Aah de iedereen-die-het-niet-met-me-eens-is-heeft-geen-kennis plaat
  maandag 19 januari 2009 @ 01:16:16 #291
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65195352
quote:
Op maandag 19 januari 2009 01:14 schreef Sargon het volgende:

[..]

Aah de iedereen-die-het-niet-met-me-eens-is-heeft-geen-kennis plaat
Wat snap je niet aan de zin ''er is inmiddels al herhaaldelijk gezegd dat Israel het bestand verbrak door Gaza binnen te vallen en af te sluiten.'' ???

Het is een feit hoor, sla alle nieuwssites er maar op na.
Dasvidanja
pi_65195367
quote:
Op maandag 19 januari 2009 01:09 schreef voyeur het volgende:
Mooi woord: showchat
Het was uiteraard een tikfout, maar achteraf was het woord zo gek nog niet gekozen. Ik zie hier een boel showchat... - maar ook te veel slowchat.

En nog even één ding: je opponent vertellen dat -ie moet weggaan, is geen bijster sterk argument. Niemand hoeft hier weg, dus dat soort opmerkingen mogen ook achterwege blijven.
pi_65195396
quote:
Op maandag 19 januari 2009 01:12 schreef Sargon het volgende:

[..]

Dan kun je wel doen, maar daar lijkt het wel verdacht veel op, ja.
Naarmate ik meer leer over de historie van dit conflict, valt me op de de joden/Israel pushen in de richting van een volledige verovering van Palestina.
In dit geval is het heel goed verdedigbaar dat de raketaanvallen van Hamas uitgelokt werden door de aanvallen van Israel en het sluiten van de grenzen. Gezien de data is daar alle reden voor om dat te geloven.

Ik moet toegeven: ik hou geen database bij van alle incidenten. Misschien moet ik dat maar eens gaan doen, want er wordt wel erg veel gelogen, gedraaid en verzwegen door sommige mensen.
  maandag 19 januari 2009 @ 01:19:34 #294
135430 Sargon
pi_65195399
quote:
Op maandag 19 januari 2009 01:16 schreef Verluste het volgende:

[..]

Wat snap je niet aan de zin ''er is inmiddels al herhaaldelijk gezegd dat Israel het bestand verbrak door Gaza binnen te vallen en af te sluiten.'' ???

Het is een feit hoor, sla alle nieuwssites er maar op na.
Ik heb ook tegengestelde berichten langs zien komen die de CNN commentator weerspreken, waarom denk je dat die hamas leden zijn omgebracht toen?
  maandag 19 januari 2009 @ 01:22:17 #295
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65195450
quote:
Op maandag 19 januari 2009 01:19 schreef Sargon het volgende:

[..]

Ik heb ook tegengestelde berichten langs zien komen die de CNN commentator weerspreken, waarom denk je dat die hamas leden zijn omgebracht toen?
Dat probeert kees22 nou duidelijk te maken...
Je leest totaal niet.
Dasvidanja
  maandag 19 januari 2009 @ 01:22:33 #296
135430 Sargon
pi_65195456
quote:
Op maandag 19 januari 2009 01:19 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dan kun je wel doen, maar daar lijkt het wel verdacht veel op, ja.
Naarmate ik meer leer over de historie van dit conflict, valt me op de de joden/Israel pushen in de richting van een volledige verovering van Palestina.
In dit geval is het heel goed verdedigbaar dat de raketaanvallen van Hamas uitgelokt werden door de aanvallen van Israel en het sluiten van de grenzen. Gezien de data is daar alle reden voor om dat te geloven.

Ik moet toegeven: ik hou geen database bij van alle incidenten. Misschien moet ik dat maar eens gaan doen, want er wordt wel erg veel gelogen, gedraaid en verzwegen door sommige mensen.
Ach ja het is maar hoe je Israel wil zwartmaken, zoals meki zei: het zijn allemaal kwade duivels die Palestijnse kinderen eten.

Het is nog beter verdedigbaar dat Israel zich moet beschermen tegen die raketaanvallen. Er zijn ook mensen die claimen dat 9/11 een complot was. debielen heb je altijd
  maandag 19 januari 2009 @ 01:23:02 #297
135430 Sargon
pi_65195463
quote:
Op maandag 19 januari 2009 01:22 schreef Verluste het volgende:

[..]

Dat probeert kees22 nou duidelijk te maken...
Je leest totaal niet.
Hij speculeert, maar die feiten zijn niet bewezen.
  maandag 19 januari 2009 @ 01:23:24 #298
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65195466
- edit -

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2009 01:25:42 (nutteloos) ]
Dasvidanja
  maandag 19 januari 2009 @ 01:24:05 #299
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65195472
quote:
Op maandag 19 januari 2009 01:23 schreef Sargon het volgende:

[..]

Hij speculeert, maar die feiten zijn niet bewezen.
Ik maak geen woorden meer aan je vuil. De feiten liggen op tafel.
Dasvidanja
  maandag 19 januari 2009 @ 01:24:19 #300
798 voyeur
bemoeit zich
pi_65195476
quote:
Op maandag 19 januari 2009 01:13 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Oh ja, zo heette dat: het Tonkin-incident. Dat een oorlogsschip van de VSvA beschoten zou zijn door Vietnam. Bleek groot gelul.
Overigens heeft Israel volgens sommigen nog eens geprobeerd de VSvA mee te sleuren in een oorlog tegen Egypte, door een afluisterschip van de VSvA te beschieten en tot zinken te brengen. Ik ben de naam van dat schip kwijt, maar er is een Wikipedia-pagina over en een BBC-documentaire.
USS Liberty
quote:
As for motive, Bamford speculates in the book that the Israelis may not have wanted the United States to know that "at that same moment, a scant dozen or so miles away, Israeli soldiers were butchering civilians and bound prisoners by the hundreds, a fact that the entire Israeli army leadership knew about and condoned, according to the army's own historian."
Here we are now, entertain us.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')