Ik ben wel 100% pro Israel maar niet 100% Anti Palestijnen, wel anti Hamas en anti burger doden door beide partijenquote:Op maandag 19 januari 2009 18:40 schreef moussie het volgende:
[..]
nou nee, ik ben per default tegen hetgeen ik zie als fout Israëlisch gedrag
ter aanvulling, ik ben dus ook tegen zelfmoordaanslagen ed, die zie ik ook als fout, al kan ik de wanhoop die daaraan ten grondslag ligt wel begrijpen ..
maar sorry zeg, gaan lopen piepen als de voormalige bewoners van dat gebied zich niet binnen no time gaan overgeven, waar slaat dat op ? Als je op andermans grondgebied, of dat nou wel of niet een land was volgens onze maatstaven, je eigen staat gaat stichten kan je tegenstand verwachten ..
om het maar heel zuur te zeggen .. het zijn geen Nederlanders die binnen no time de bezetter helpen met het afvoeren van 'lastige' bevolkingsgroepen
Maar je kwam Saudi wel binnen? ik dacht dat helemaal verboden was.quote:Op maandag 19 januari 2009 19:42 schreef B4CO het volgende:
[..]
Haha
Ik heb een Israelische stempel in mijn paspoort en ik kwam met veel pijn en moeite in Dubai en Saoudi-Arabie
Helaas te weinig ? Lijkt meer op 'een enkel keertje' .. wat is er ontruimd naast Gaza en Ameron ?quote:Op maandag 19 januari 2009 19:38 schreef Viajero het volgende:
[..]
Natuurlijk, en ik keur het ook af dat Israel nederzettingen bouwt terwijl ze juist mensen uit de nederzettingen in Israel zelf zouden moeten huisvesten. Genoeg lege woestijn daar. Aan de andere kant zijn wonen veel van die uit Gaza geevacueerde settlers nog steeds in caravans, de beloften van de regering zijn heel slecht nagekomen.
Wat ik wilde zeggen is dat er ook situaties zijn waarin het leger de Palestijnen helpt en settlers verwijdert. Helaas te weinig, maar het gebeurt wel. Dus termen als "te allen tijde" zijn in dat extreem complexe gebied vrijwel nooit van toepassing (zelfs "het is daar te allen tijde oorlog" gaat niet op, onder de Ottomanen was het daar lange tijd rustig) en dragen bij aan radicalisatie door het zwart-wit denken te bevorderen.
Dubai wel Saudi niet...quote:Op maandag 19 januari 2009 19:55 schreef Viajero het volgende:
[..]
Maar je kwam Saudi wel binnen? ik dacht dat helemaal verboden was.
Die cijfers betreft alleen turken en marokkanen. Tegenwoordig komen de immigranten met name uit Irak (vanwege Al Bayrak's carte blance en islamitische landen zoals somalië).quote:Op maandag 19 januari 2009 17:07 schreef Mutant01 het volgende:
Leuk meneer buachaille, maar dat verzin ik niet, dat is een feit:
http://www.elsevier.nl/we(...)it-gastarbeiders.htm
Dit gaat om marokko als een groeiende markt, de absolute cijfers worden niet getoond maar zonder twijfel durf ik wel te stellen dat britten met hun rozige huidskleur (net zoals die lieve varkentjes) niet en masse in huisje in marokko zullen kopen.quote:En wat betreft de Engelsen en Fransen die een huis hebben, dat gaat eveneens om pure autochtonen Engelsen en Fransen.
http://www.propertyshowro(...)e-buyers_109139.html
Ik ben toen ik 16 was een keertje in Tunesië geweestquote:Tot slot zijn er inderdaad landen met 100% moslims, dat zijn er een aantal. Daarentegen zijn er veel meer moslimlanden met weldegelijk een minderheid andersgelovigen. Ik nodig je uit om eens een aantal moslimlanden te bezoeken.
Het zal ongetwijfeld iets psychisch hebben met bepaalde wortels in de holocaust. Maar het zou me ook niet verbazen als het iets cultureels is. Immers: de Joden hebben eeuwenlang hun identiteit in stand moeten houden onder moeilijke omstandigheden en zonder veel stabiliteit. Dan moet je denk ik een bepaalde vorm van culturele tunnelvisie hebben waardoor je je goed kunt concentreren op je eigen waarden en normen met een bepaalde ontkenning van de cultuur of gevoelens van andere groepen.quote:Op maandag 19 januari 2009 20:05 schreef Mr_Memory het volgende:
Heeft iemand enig idee, hoe het toch gekomen is dat de inwoners van Israel zich zo gedragen?
Alle hamas, PLO, Fatha en Hezbolla ten spijt, Israel gedraagt zich ook verre van perfect... (en dan druk ik me nog zacht uit)![]()
Door al de jaren heen, beginnen ze zich steeds slechter te gedragen.
Ook deze oorlog is niet fraai geweest, ja Israel slaat altijd keihard terug, maar is ze dan niets te gek?
Waar komt al die haat toch vandaan, bij het parlement en zijn bevolking?
Ze zien zelfs niet eens in dat ze Palastijnen behandelen, zo als ze zelf zijn behandeld zo'n 70 jaar geleden. Dan heb ik het niet over de Holocaust, maar meer over het ghetto idee.![]()
Zal het verleden van de Joden die uit Europa kwamen, en zich tijdens de oprichting van de Staat Israel in Israel gingen vestigen, er iets mee te maken hebben?
Bootladingen vol met mannen, vrouwen en kinderen met een nummer op hun arm.
Dat moeten toch ook mentale wrakken en wandelende tijdbommen zijn geweest?
Mensen vol met haat en woede, en het motto "we laten ons nooit meer verzetsloos verdrijven en afslachten, nooit!".
Het zijn juist die mensen geweest die Israel door de jaren heen heeft opgebouwd en beleid bepalend zijn geworden.
Zal dat er misschien iets mee te maken hebben, en kan zoiets 60 jaar dooretteren in hun hele kijk op de samenleving?
Wat denken jullie ervan?
quote:Op maandag 19 januari 2009 20:34 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het zal ongetwijfeld iets psychisch hebben met bepaalde wortels in de holocaust. Maar het zou me ook niet verbazen als het iets cultureels is. Immers: de Joden hebben eeuwenlang hun identiteit in stand moeten houden onder moeilijke omstandigheden en zonder veel stabiliteit. Dan moet je denk ik een bepaalde vorm van culturele tunnelvisie hebben waardoor je je goed kunt concentreren op je eigen waarden en normen met een bepaalde ontkenning van de cultuur of gevoelens van andere groepen.
Ik denk dat het allemaal een groot rookgordijn is, dat zijn triggers die bepaalde reacties oproepen ..quote:Op maandag 19 januari 2009 20:05 schreef Mr_Memory het volgende:
Heeft iemand enig idee, hoe het toch gekomen is dat de inwoners van Israel zich zo gedragen?
Alle hamas, PLO, Fatha en Hezbolla ten spijt, Israel gedraagt zich ook verre van perfect... (en dan druk ik me nog zacht uit)![]()
Door al de jaren heen, beginnen ze zich steeds slechter te gedragen.
Ook deze oorlog is niet fraai geweest, ja Israel slaat altijd keihard terug, maar is ze dan niets te gek?
Waar komt al die haat toch vandaan, bij het parlement en zijn bevolking?
Ze zien zelfs niet eens in dat ze Palastijnen behandelen, zo als ze zelf zijn behandeld zo'n 70 jaar geleden. Dan heb ik het niet over de Holocaust, maar meer over het ghetto idee.![]()
Zal het verleden van de Joden die uit Europa kwamen, en zich tijdens de oprichting van de Staat Israel in Israel gingen vestigen, er iets mee te maken hebben?
Bootladingen vol met mannen, vrouwen en kinderen met een nummer op hun arm.
Dat moeten toch ook mentale wrakken en wandelende tijdbommen zijn geweest?
Mensen vol met haat en woede, en het motto "we laten ons nooit meer verzetsloos verdrijven en afslachten, nooit!".
Het zijn juist die mensen geweest die Israel door de jaren heen heeft opgebouwd en beleid bepalend zijn geworden.
Zal dat er misschien iets mee te maken hebben, en kan zoiets 60 jaar dooretteren in hun hele kijk op de samenleving?
Wat denken jullie ervan?
http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=11787quote:In the late 1990's the British Gas Group (BG Group) discovered a vast deposit of natural gas under the waters off Gaza: Over 1 trillion cubic feet equal to 150 million barrels of oil was estimated to be there. A significantly smaller deposit was also found in nearby Israeli waters.
je verwisseld immigranten met vluchtelingen ?quote:Op maandag 19 januari 2009 20:34 schreef buachaille het volgende:
[..]
Die cijfers betreft alleen turken en marokkanen. Tegenwoordig komen de immigranten met name uit Irak (vanwege Al Bayrak's carte blance en islamitische landen zoals somalië).
juist, water is waarschijnlijk de oorzaak van het conflict.quote:Op maandag 19 januari 2009 21:09 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik denk dat het allemaal een groot rookgordijn is, dat zijn triggers die bepaalde reacties oproepen ..
waar het eigenlijk om ging/gaat is water en sinds eind vorige eeuw ook grondstoffen, het gas voor de kust van Gaza ..
wat velen hier, in waterrijk Nederland, vergeten is dat wie daar het water heeft de macht heeft
Libanon ging over water, het pompstation bij een van de bronnen van de Jordaan, Wazzini oid, vanaf het moment dat dat station in de planning was zat Israël te dreigen met een inval, die is er dan ook gekomen toen het station in gebruik werd genomen ..
ook de bezetting van de Westbank gaat over water, de ondergrondse bekkens ..
wat meer achtergrond over dat aspect van het hele conflict vindt je hier
en Gaza .. tja, ze zijn eigenlijk popierijk met dat gasveld in hun territoriale wateren, het is alleen dat de exploitatie onmogelijk wordt gemaakt ..
en om het wat leuker te maken geeft Israël nu bekend dat er een gasveld gevonden is voor de kust van Haïfa .. dat is dan vast een andere dan die die al eerder gevonden was, die kleinere die al eerder gevonden was naast die voor de kust van Gaza ?
[..]
http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=11787
Kort samen gevat .. de Palestijnen zitten op het water en op de energie die de staat Israël nodig heeft
OK dus jij denkt dat het helemaal geen of weinig invloed heeft gehad?quote:Op maandag 19 januari 2009 21:09 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik denk dat het allemaal een groot rookgordijn is, dat zijn triggers die bepaalde reacties oproepen ..
waar het eigenlijk om ging/gaat is water en sinds eind vorige eeuw ook grondstoffen, het gas voor de kust van Gaza ..
wat velen hier, in waterrijk Nederland, vergeten is dat wie daar het water heeft de macht heeft
Libanon ging over water, het pompstation bij een van de bronnen van de Jordaan, Wazzini oid, vanaf het moment dat dat station in de planning was zat Israël te dreigen met een inval, die is er dan ook gekomen toen het station in gebruik werd genomen ..
ook de bezetting van de Westbank gaat over water, de ondergrondse bekkens ..
wat meer achtergrond over dat aspect van het hele conflict vindt je hier
en Gaza .. tja, ze zijn eigenlijk popierijk met dat gasveld in hun territoriale wateren, het is alleen dat de exploitatie onmogelijk wordt gemaakt ..
en om het wat leuker te maken geeft Israël nu bekend dat er een gasveld gevonden is voor de kust van Haïfa .. dat is dan vast een andere dan die die al eerder gevonden was, die kleinere die al eerder gevonden was naast die voor de kust van Gaza ?
[..]
http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=11787
Kort samen gevat .. de Palestijnen zitten op het water en op de energie die de staat Israël nodig heeft
Voor propaganda ga ik wel naar stormfront. En daar ga ik niet naartoe, dus aftaaien. Israël heeft wat mij betreft een goed visitekaartje afgegeven (mijn steun hebben ze), maar gezien Hamas volgens mij de overwinning alweer heeft uitgeroepen: GEFELICITEERD HAMASquote:
Bende smilies, dat wel.quote:Op maandag 19 januari 2009 22:07 schreef damsco het volgende:
[..]
Voor propaganda ga ik wel naar stormfront. En daar ga ik niet naartoe, dus aftaaien. Israël heeft wat mij betreft een goed visitekaartje afgegeven (mijn steun hebben ze), maar gezien Hamas volgens mij de overwinning alweer heeft uitgeroepen: GEFELICITEERD HAMASHIEPERDEPIEP HOERA
![]()
![]()
Trouwens, ik hoorde dat de Palestijnen (of een groepering) Israël voor het tribunaal krijgen voor oorlogsmidadenGeweldig, ik barsten in lachen uit gezien de "regering" van de Palestijnen burgers van Israël bestookt met duizenden raketten en mortieren. Geweldig, hoe hypocriet sommige volken kunnen zijn.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Of alsof je op een agent gaat lopen schieten, maar alle kogels missen op een haar na de agent welke jou vervolgens op zijn beurt neerschiet. En dan aangifte doen omdat hij je heeft beschoten, terwijl jij hem niet hebt geraakt maar wel hebt beschotenquote:Op maandag 19 januari 2009 22:10 schreef venomsnake het volgende:
heb je dat laatste filmpje uberhaupt wel bekeken.
quote:Op maandag 19 januari 2009 22:17 schreef venomsnake het volgende:
Wat loop je nu weer allemaal te lullen?.
==
Uiteraard hebben de joodse trauma's uit het verleden invloed op dit conflict, wat ik bedoel is dat het niet de oorzaak is van het conflict, alleen een van de triggers die de voetsoldaten/het conflict aan de gang houdt ..quote:Op maandag 19 januari 2009 21:54 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
OK dus jij denkt dat het helemaal geen of weinig invloed heeft gehad?
Dat zou kunnen, maar dan kunnen de reacties van dat Hamas alleen maar sterker is geworden, omdat ze door dit conflict weer duizende nieuwe strijders hebben gekregen door een trauma, ook door de plee.
Ik ben van mening dat de impact door een trauma vele malen erger is dan men denkt.
Grondstoffen, zoals water en gas zullen zeker een rol spelen, maar dat zijn de meer doordachte redenen.
Het ging mij meer om de dingen die men doet, en niet eens door heeft qua gedachtengang of het goed is of fout.
Begrijp me goed, ik kan er wel helemaal naast zitten, ik vroeg het me alleen maar af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |