quote:Op maandag 19 januari 2009 22:17 schreef venomsnake het volgende:
Wat loop je nu weer allemaal te lullen?.
==
Uiteraard hebben de joodse trauma's uit het verleden invloed op dit conflict, wat ik bedoel is dat het niet de oorzaak is van het conflict, alleen een van de triggers die de voetsoldaten/het conflict aan de gang houdt ..quote:Op maandag 19 januari 2009 21:54 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
OK dus jij denkt dat het helemaal geen of weinig invloed heeft gehad?
Dat zou kunnen, maar dan kunnen de reacties van dat Hamas alleen maar sterker is geworden, omdat ze door dit conflict weer duizende nieuwe strijders hebben gekregen door een trauma, ook door de plee.
Ik ben van mening dat de impact door een trauma vele malen erger is dan men denkt.
Grondstoffen, zoals water en gas zullen zeker een rol spelen, maar dat zijn de meer doordachte redenen.
Het ging mij meer om de dingen die men doet, en niet eens door heeft qua gedachtengang of het goed is of fout.
Begrijp me goed, ik kan er wel helemaal naast zitten, ik vroeg het me alleen maar af.
Ik had het dan ook niet over dit conflict ansich, maar meer over het gedrag van de Joodse staat door alle jaren heen.quote:Op maandag 19 januari 2009 22:38 schreef moussie het volgende:
[..]
Uiteraard hebben de joodse trauma's uit het verleden invloed op dit conflict, wat ik bedoel is dat het niet de oorzaak is van het conflict, alleen een van de triggers die de voetsoldaten/het conflict aan de gang houdt ..
Ik kan het zo snel niet vinden, maar in de tijd van het Faisal-Weizmann agreement zijn er ook afspraken gemaakt over het water in die bekkens, dus bij de leidinggevenden werd er zelfs toen al zover doorgedacht ..
En om het beeld even wat completer te maken, dat agreement was trouwens niet bepaald Palestijnen-vriendelijk, die werden compleet vergeten .. maar het geeft wel aan dat de Arabische wereld (in zoverre je dat zo kan noemen, gezien de historische context) niet per definitie vijandig is tegenover de joden of een Joodse staat
je hebt nog steeds niet gekeken naar de stats van shin bet .. er zijn in de maanden vanaf juni maar een handvol raketten richting Israël gestuurd, minder dan voor die tijd in 1 week, en of die bij Hamas vandaan kwamen is, gezien het jaarverslag van 2007, nog maar de vraag .. ze worden gestraft voor het sturen van minder raketten ?quote:Op maandag 19 januari 2009 22:07 schreef damsco het volgende:
[..]
Voor propaganda ga ik wel naar stormfront. En daar ga ik niet naartoe, dus aftaaien. Israël heeft wat mij betreft een goed visitekaartje afgegeven (mijn steun hebben ze), maar gezien Hamas volgens mij de overwinning alweer heeft uitgeroepen: GEFELICITEERD HAMASHIEPERDEPIEP HOERA
![]()
![]()
Trouwens, ik hoorde dat de Palestijnen (of een groepering) Israël voor het tribunaal krijgen voor oorlogsmidadenGeweldig, ik barsten in lachen uit gezien de "regering" van de Palestijnen burgers van Israël bestookt met duizenden raketten en mortieren. Geweldig, hoe hypocriet sommige volken kunnen zijn.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
veel te veel mensen voor die droge streek .. kort samengevat ..quote:Op maandag 19 januari 2009 22:57 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Ik had het dan ook niet over dit conflict ansich, maar meer over het gedrag van de Joodse staat door alle jaren heen.
Waarom reageren ze altijd zo keihard, zo altijd oog om oog, tand om tand.
Kijk, in ben en blijf van mening dat Israel zich mag verdedigen, maar ik heb sterk mijn twijfels op de manier hoe ze dat doen? Waarom altijd zo over de top, daar moet toch een rede voor zijn![]()
Omdat de bevolking dat ook in grote getalen steunt, denk ik dat er meer aan de hand is.
Wat? ik weet het niet...
Pro Israel in welke vorm ?quote:Op maandag 19 januari 2009 19:43 schreef B4CO het volgende:
[..]
Ik ben wel 100% pro Israel maar niet 100% Anti Palestijnen, wel anti Hamas en anti burger doden door beide partijen
Absoluut onzin..quote:Op maandag 19 januari 2009 15:36 schreef B4CO het volgende:
[..]
Toevallig is dat onzin, Palestijnen die in Israel wonen gedragen zich gewoon en ze worden heel goed behandeld.
EN ik spreek uit ervaring want ik heb daar veel pallys die ik ken!
http://www.elsevier.nl/web/Artikel.htm?contentid=220348quote:Saudi-Arabië waarschuwt Israël vrede te accepteren
maandag 19 januari 2009 18:53
(Novum/AP) - De Saudische koning Abdullah heeft maandag op een economische topconferentie van Arabische landen in Koeweit een miljard dollar (0,7 miljard euro) beschikbaar gesteld voor de wederopbouw in Gaza. Hij waarschuwde Israël ook dat het Arabische vredesinitiatief van 2002 niet eeuwig op tafel blijft.
Het was het eerste commentaar van Abdullah sinds Israëlische en Palestijnse bestanden een einde maakten aan de strijd in Gaza, waar ruim 1250 Palestijnen de dood vonden. "Israël moet zich realiseren dat de keuze tussen oorlog en vrede niet altijd beschikbaar blijft en dat het Arabische vredesinitiatief niet altijd op tafel blijft", zei Abdullah.
De koning verweet Israël excessief gebruik van geweld. Hij merkte op dat de joodse heilige boeken oproepen tot 'een oog voor een oog, maar niet tot een oog voor de ogen van een hele stad'. Hij zei dat het geld in een speciaal fonds wordt gestort.
Eurocommissaris externe betrekkingen Benita Ferrero-Waldner zei maandag eerder dat er onder Hamas geen EU-fondsen beschikbaar komen voor de wederopbouw in de Gazastrook. Wel zal snel geld beschikbaar worden gesteld voor humanitaire hulp. De Europese Unie kan Hamas geen fondsen verstrekken, omdat de beweging door Brussel tot een terroristische organisatie is bestempeld en er geen officiële contacten mee mogelijk zijn.
Het in maart 2007 opgepoetste, Arabische initiatief behelst collectieve erkenning van Israël door Arabische landen in ruil voor terugtrekking uit de in 1967 bezette gebieden, de vestiging van een Palestijnse staat met Jeruzalem als hoofdstad en een rechtvaardige oplossing voor het probleem van de Palestijnse vluchtelingen.
Israël verwierp het voorstel in 2002, maar noemde het initiatief vorig jaar een mogelijk uitgangspunt voor onderhandelingen. Een Israëlische regeringswoordvoerder herhaalde dit standpunt maandag.
Radicale Arabische landen, zoals Syrië, hebben het initiatief inmiddels dood verklaard. De Syrische president Bashar Assad stelde maandag voor om een resolutie aan te nemen waarin Israël tot 'terroristische entiteit' wordt verklaard.
De Egyptische president Hosni Mubarak stelde zich evenwel achter Abdullah op en riep Israël op opnieuw op het Arabische initiatief te reageren. De Palestijnse president Mahmoud Abbas wees iedere afwijzing van het initiatief van de hand en noemde het de enige optie voor de Arabieren. Abdullah verzocht de Arabische landen om eensgezindheid en nodigde de leiders van Egypte, Qatar en Syrië uit voor beraad.
In Istanbul bood de Turkse gezant voor het Midden-Oosten, Ahmet Davutoglu, bemiddeling tussen Fatah en Hamas aan. Davutoglu noemde verzoening tussen beide Palestijnse kampen 'een noodzaak voor duurzame vrede'.
Frankrijk drong aan op het beleggen van een internationale conferentie die zich zou moeten richten op de totstandkoming van een onafhankelijke Palestijnse staat. De Franse president Nicolas Sarkozy opperde het voorstel zondag toen hij met andere Europese leiders Israël bezocht. Een Franse regeringswoordvoerder zei maandag dat Frankrijk en de Europese Unie bereid zijn wapensmokkel naar Gaza te helpen voorkomen en de Israëlische blokkade van het gebied te helpen opheffen.
Het Tsjechische voorzitterschap van de EU kondigde nader overleg over een vredesregeling met de Israëlische minister van buitenlandse zaken aan. Het beraad zou moeten worden gevolgd door besprekingen met de ministers van Egypte, Jordanië, Turkije en de Palestijnse Autoriteit.
quote:Chirurgisch team aangekomen in Gaza
19/01/2009 17:26 -- Een chirurgisch team van Artsen zonder Grenzen is afgelopen zaterdag de Gazastrook in gegaan. Het zal chirurgische hulp bieden aan de mensen die zwaargewond zijn geraakt tijdens de drie weken van gevechten tussen Israël en Hamas.
Het internationale team bestaat uit een vaatchirurg, een orthopedisch chirurg, een anesthesist, een operatieverpleegkundige, een logistiek medewerker en een coördinator.
Het team moest tien dagen in Jeruzalem wachten voor het van de Israëlische overheid toestemming en van het Israëlische leger veiligheidsgaranties kreeg. Het mocht Gaza alleen in via de grenspost Erez in het noorden, een erg gevaarlijke gebied. Het team kon uiteindelijk naar binnen met een konvooi van het Internationale Rode Kruis. In Gaza-stad heeft Artsen zonder Grenzen een postoperatief ziekenhuis en verzorgen we medische voorraden voor andere ziekenhuizen.
Een andere zending van 21 ton medisch materiaal voor Gaza stond zaterdag nog steeds in Tel Aviv bij de douane. De lading bestaat onder meer uit medicijnen, antibiotica, verdovingsmiddelen, wondverband, chirurgisch materiaal en twee opblaasbare tenten met operatiekamers en een intensive care unit van tien bedden.
Een tweede team met een chirurg, een anesthesist en een veldcoördinator was zaterdag op weg uit Caïro naar Rafah, een stad aan de zuidgrens met Gaza. Dit team heeft vertraging opgelopen doordat Egypte verlangt dat alle buitenlanders toestemming hebben van hun regeringen om Gaza binnen te gaan.
Een derde team, met een chirurg, een verpleegkundige, een logistiek medewerker en een coördinator, zal maandag in Rafah aankomen. Ze zullen Gaza proberen binnen te gaan en, afhankelijk van de veiligheidstoestand, hulp bieden in het zuiden.
http://www.ravagedigitaal(...)24/nws.php~mainFramequote:BRIGHTON, 19 JAN 2009 – Antimilitaristen hebben vrijdagnacht grondig huidgehouden bij een wapenfabriek in Moulsecoomb, Brighton. De groep richtte een enorme ravage aan, uit protest tegen de wapenproductie voor het Israëlische leger.
Nadat de actiegroep 'Smash EDO' vrijdagnacht rond 2:00 uur het bedrijf EDO MBM Technology in Moulsecoomb was binnen gedrongen [filmpje] , ging men over tot het aanrichten van grootschalige vernielingen. Informatiedragers als computers werden het raam uitgegooid, installaties waarmee onderdelen voor gevechtswapens worden gemaakt werden aan diggelen geslagen.
De actiegroep liet weten in het bijzonder de afdelingen te hebben bezocht, waar militaire onderdelen worden vervaardigd bestemd voor het Israëlische leger. De actievoerders zeggen te hebben gehandeld uit solidariteit met de Palestijnse burgers, die gebombardeerd en beschoten worden met wapens waaraan EDO MBM Technology een bijdrage levert.
Terwijl de antimilitaristen uit hun dak gingen, omsingelde de politie het gebouw. Negen personen werden aangehouden, waarvan er zeven zijn aangeklaagd voor inbraak en vernieling. Maandag zouden de verdachten, twee mannen uit Brighton en vijf uit Bristol, worden voorgeleid bij de officier van justitie. Twee vrouwelijke antimilitaristen zijn niet aangeklaagd; een van hen zat maandag nog vast, de ander is vrijgelaten nadat er borg voor haar betaald was.
De wapenfabriek staat sinds 2004 flink onder druk van antimilitaristen, verenigd onder de naam 'Smash EDO Campaign'. In 2005 stapte het bedrijf naar de rechtbank, in een ultieme poging de wekelijkse protestacties voor de deur tegen te gaan. EDO verloor de rechtszaak, hetgeen de campagnegroep een flinke morele steun in de rug opleverde. Oktober vorig jaar vond er een anti-EDO betoging in Brighton plaats.
Voorafgaande de actie van vrijdagnacht namen de actievoerders een video op, waarin ze de argumenten voor hun actie uiteen zetten. "Het is walgelijk dat er in onze steden en in ons land wapens gefabriceerd worden, waarmee onschuldige vrouwen en kinderen in Gaza worden gedood", zegt een van de actievoerders. "Als de wet en de politie hier niets tegen onderneemt, dan is het de hoogste tijd dat iemand anders dit doet
Dat het Israelische leger superieur is in gevechtskracht, weten we nou wel. Daarom is het argument dat Israel een bedreigd klein land is in een zee van vijanden ook volslagen onzin.quote:Op maandag 19 januari 2009 06:55 schreef Tiesemans het volgende:
Ha mmm
[.een hoop volstrekt oncontroleerbare bluf.]
Hoe dan ook Hamas claimt een overwinning ?!
Velen vragen zich af hoe Israël aan de informatie kwam, in welke scholen, moskeeën, en ziekenhuizen, Hamas wapens had opgeslagen.
[.uitleg over hoe goed Israel geïnformeerd was.]
Zo heeft het IDF Israël tot vrijdag 16 januari 2000 doelen uitgeschakeld waaronder diverse scholen en moskeeën waar Hamas expres hun wapens had opgeslagen.
Daarnaast zijn 192 smokkeltunnels gebombardeerd.
Het moge duidelijk zijn ... Hamas die de overwinning claimt ?! Gelooft u het zelf..![]()
Ze mogen wel een hoop schone onderbroeken meesturen in die VN pakketten ...
Zullen ze nodig hebben die Hamas "helden" ...![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sarkozy was toch echt een vriend van Israel.
(Jaja alsof de wisseling van de Franse president verschil uit maakt ..Cartoon Chirac lijkt zelfs nogal op Sarko.)
Volgens mij waren dat (bron: Al-Jazeera) tot een paar dagen voor het bestand nog altijd 22 tot 25 stuks per dag.quote:Op maandag 19 januari 2009 22:58 schreef moussie het volgende:
[..]
je hebt nog steeds niet gekeken naar de stats van shin bet .. er zijn in de maanden vanaf juni maar een handvol raketten richting Israël gestuurd, minder dan voor die tijd in 1 week, en of die bij Hamas vandaan kwamen is, gezien het jaarverslag van 2007, nog maar de vraag .. ze worden gestraft voor het sturen van minder raketten ?
Dat is een dom argument. De Republiek was in de 17e eeuw ook uitzonderlijk sterk gelet op oppervlakte en inwonertal. Dat was geen beletsel voor de buurlanden om er toch vaak op te willen timmeren. Ik neem aan dat je wel eens gehoord hebt van het rampjaar enzo...quote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat het Israelische leger superieur is in gevechtskracht, weten we nou wel. Daarom is het argument dat Israel een bedreigd klein land is in een zee van vijanden ook volslagen onzin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |