quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:18 schreef Salvad0R het volgende:[..]
Het gaat mij om de buitenproportionele acties van Israel, wat ik al 40 topics loop uit te leggen.
Wanneer zij last hebben van individuele Hamas-strijders die sporadisch een Israeli killen met een ongeleide raket, dan moeten ze dat probleem bij de oorsprong (individuen) aanpakken. Niet de burgerbevolking slachten met fosforartillerie, niet de electriciteit afsluiten, niet hun buren van voedsel onthouden, niet de waterleidingen afsluiten, niet op Reuters-journalisten schieten met Merkava tanks, niet op VN scholen en VN opslagplaatsen schieten, niet op ambulancebroeders schieten, niet honderden kilometers 20 meter hoge apartheidmuren neerzetten, etc etc etc.
Dat veroorzaakt alleen maar meer aversie tegen Zionisme. Maar dat lijken mensen hier niet in te zien.
Israël schiet niet expres op burgers

Wat schieten zij daar mee op. Het feit dat ambulances werden beschoten komt omdat Hamas een guerilla oorlog voert. Met steun van de bevolking vallen ze Israël aan, waardoor ook de burgers in het conflict komen. Daarnaast gebruiken ze ambulances om strijders te vervoeren en gebruiken ze heilige gebouwen (moskeeën) om wapens in op te slaan. Wanneer dit dan ook nog in een dicht gebied plaats vind wordt het helemaal lastig (wat ook bij de guerilla tactiek hoort).
Ik probeer je al tientallen topics lang uit te leggen DAT het een oorlog tegen Hamas is, maar door de verdomde tactiek van Hamas vallen er burgerslachtoffers. Wanneer je dit niet snapt ben je stekeblind.