abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65249420
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 16:23 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Dat is een beetje naief, in 51 delen zijn er misschien 3 topics geweest met een redelijk niveau...
Ik heb deze geopend, dus met dat niveau zit het wel snor.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 16:26:32 #27
190104 Jareth
Such a pity...
pi_65249490
-edit- reactie op weggehaalde quote

Ach, dromen mag

[ Bericht 90% gewijzigd door paddy op 20-01-2009 16:44:11 ]
So, the Labyrinth is a piece of cake, is it?
  † In Memoriam † dinsdag 20 januari 2009 @ 16:28:01 #28
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_65249564
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 16:17 schreef damsco het volgende:

[..]

Ik denk dat de grootste tegenstander van Israël de publieke opinie is
Ik denk dat ze hun eigen grootste vijand zijn. Het is de onderliggende ideologie die hun eigen ziel opvreet.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 16:35:26 #29
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65249883
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 16:28 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ik denk dat ze hun eigen grootste vijand zijn. Het is de onderliggende ideologie die hun eigen ziel opvreet.
Ben ik niet met je eens.
pi_65249926
quote:

[..]

Daar heb je vast gelijk in. Als ze moslim zouden zijn, zou het probleem denk ik een stuk minder groot zijn.
  † In Memoriam † dinsdag 20 januari 2009 @ 16:39:23 #31
230491 Zith
pls tip
pi_65250067
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 16:13 schreef B4CO het volgende:

[..]

Even de broeders doden, pak aan en gaan (doen ze vaker)
Oh ze doden wel vaker VN medewerkers?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_65250477
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 16:17 schreef damsco het volgende:

[..]

Uiteraard, maar dat zijn aannames. Het is gewoon een feit dat Hamas zich niet aan de internationale regels houdt waardoor Israël met een lastige tegenstander te maken heeft. Ik denk dat de grootste tegenstander van Israël de publieke opinie is, door de vele propaganda. Zoals je ziet trappen er hier op FOK! ook velen in.
Aan de hand van welk gedrag van Israel jegens haar buren, zou ik voorstander van Israel moeten worden, dan?
pi_65250518
Trouwens, een jood die klaagt over de propagandamachine van de vijand. Wehehehehe.
  Moderator dinsdag 20 januari 2009 @ 16:51:11 #34
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_65250601
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 16:08 schreef B4CO het volgende:

[..]

Ze hebben niet gewonnen... het staat 1200 tegen 13.
zo werkt het niet

de Palestijnen kunnen het zich veroorloven dit soort verliezen te lijden, Israel niet
heeft te maken met de staatsvorm. Rusland heeft immers ook niet van Duitsland verloren (laat ik de tweede wereldoorlog er gelijk maar vast bij betrekken )

je kunt nog niet zeggen wie er gewonnen heeft zonder meer informatie, ja Israel heeft meer Palestijnen omgelegd maar of dat het doel was? Sterker nog dan hebben ze er met de pet naar gegooid want gezien de intensiteit is dat aantal nogal laag. Aan de andere kant lijkt het allemaal een beetje opgehouden zijn nadat Hamas met de witte vlag begon te zwaaien dus die overwinning lijkt me wat moeilijker te verklaren

maar ik zou ook heel erg blij en dronken over straat dansen als ik een Palestijn was simpelweg omdat het voorbij lijkt te zijn ... mensen doen en denken gekke dingen in extreme gevallen als je ze de kans geeft, zie ook bv Dutchbat III aan het einde van hun tour op het vliegveld
een gezonde samenleving gaat daar na terugkijken naar wat er gebeurt is maar dat zal wel niet gebeuren
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 16:51:44 #35
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_65250621
Oplossing is simpel, alle zionisten/bezetters uit Palestina. Teruggave van Jeruzalem aan de internationale gemeenschap. Het recht op terugkeer van Palestijnen realiseren. De Israelische muur op eigen grondgebied, en de ontmanteling van militaire Hamas. Een levensvatbare Palestijnse staat in de Gaza en de Westelijke Jordaanoever.

Waarom snappen Israeli's dit simpele pakket niet?
What lies in the shadow of the statue?
  † In Memoriam † dinsdag 20 januari 2009 @ 16:59:40 #36
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_65251004
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 16:35 schreef damsco het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens.
Dat mag. Ik denk dat een ideologie als Zionisme niet kan overleven zonder externe vijanden. In Haartz stond er laatst een goed stuk over wat ik zo snel niet kan vinden helaas. Het kwam erop neer dat Israel inmiddels als los zand aan elkaar hangt en voortdurend het gevaar van desintegratie dreigt. Wat het zaakje nog bij elkaar houdt is het idee van externe vijanden. De noodzaak van dat idee is zo sterk geworden dat al het andere moet wijken.

Een klein voorbeeld:
quote:
Channel 2 Anchorwoman Blamed for 'Empathizing with Enemy'

On the third day of the war, a citizen started a petition on a free petition-hosting website, in which she accused Channel 2's main anchorwoman, Yonit Levy, of being “anti-Zionist”...
Haar grote zonde? Afvragen hoe de wereld de acties van Israel in Gaza zou beoordelen.

De overtrokken reactie op Yonit Levy is imo symptomatisch voor land dat zelf ook vraagtekens bij de moraliteit van hun eigen gedrag zet maar dat alles onderdrukt. Men vreet zichzelf op. En dat gaat door tot alle ziel eruit is.
  Moderator dinsdag 20 januari 2009 @ 17:05:52 #37
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_65251289
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 16:51 schreef Ghazi het volgende:
Oplossing is simpel, alle zionisten/bezetters uit Palestina. Teruggave van Jeruzalem aan de internationale gemeenschap. Het recht op terugkeer van Palestijnen realiseren. De Israelische muur op eigen grondgebied, en de ontmanteling van militaire Hamas. Een levensvatbare Palestijnse staat in de Gaza en de Westelijke Jordaanoever.

omdat het niet realistisch is na alles wat er gebeurt is

recht op terugkeer niet omdat want die kolonisten die dan in Palestijns gebied komen te wonen zullen wel niet mogen blijven zitten ... bovendien is het na alles wat er gebeurt is niet realistisch om te denken dat die teruggekeerde Palestijnen vreedzaam binnen de Israelische grenzen kunnen leven, trauma's, haat, indoctrinatie etc.
betere optie zou die terugkerende Palestijnen in de te verlaten settlements te laten wonen

het ontmantelen van militaire Hamas lijkt me ook niet te gebeuren, dat zit te diep geworteld in de samenleving en bovendien heeft de politieke Hamas (voor zover daar uberhaupt sprake van is) dan niet de slagkracht om op die ontwapening toe te zien ... soort Hezbollah in Libanon verhaal verhaal

Jeruzalem terug naar de Internationale gemeenschap?
never gonna happen, willen beide partijen ook helemaal niet

maar die muur mag wel want minder landjepik doen idd
pi_65251375
quote:

[..]

Precies datzelfde denk ik over de Palestijnen...
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_65251443
-edit- Vraag gewoon wat de user bedoelde

[ Bericht 89% gewijzigd door paddy op 20-01-2009 17:24:36 ]
pleased to meet you
pi_65251472
quote:

Dit gaat niet gebeuren...

De oplossing is onderwijs, zoals ik al vaker heb gezegd, voor iedereen in dat deel van het oude Palestina (Israël en de gazastrook + jordaanoever).

Als ze dat niet willen... dan is Israël de sterkste van de twee en vindt er een massieve volksverhuizing plaats uit Gaza; goedschiks of kwaadschiks.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_65251642
quote:

Dus er mogen alleen maar Palestijnen in Palestina wonen, en alleen maar Joden in Israël?

Ik sta heel erg achter het terug trekken achter de grenzen besloten in 1948, de muur op eigen grondgebied, en de Hamas ontmantelen (alhoewel dat weet ik ook niet zeker) Ze moeten hun wapens gewoon niet gebruiken voor buurlanden, maar die andere vind ik vreemd. Kan de jood niet gewoon onder Palestijns gezag leven in Palestina en de Palestijn onder Israëlisch gezag in Israël? Dus de Palestijn en de Jood zelf laten kiezen?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  Moderator dinsdag 20 januari 2009 @ 17:18:41 #42
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_65251781
het recht op terugkeer houd in dat Palestijnen die in de voorafgaande oorlogen gevlucht zijn uit Israel weer terug naar huis mogen ... wat er met de huidige bewoner van dat huis moet gebeuren weet ik niet maar ik geloof niet dat die huisen al 50 jaar leeg staan
  dinsdag 20 januari 2009 @ 17:26:04 #43
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65252011
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 16:49 schreef Salvad0R het volgende:
Trouwens, een jood die klaagt over de propagandamachine van de vijand. Wehehehehe.
Heb je het tegen mij?
pi_65252037
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 17:11 schreef Karrs het volgende:

[..]

Zou jij die term niet willen gebruiken, alsjeblieft?
en waarom zou ik dat niet mogen .. er zit hier een Nederlander het 'af maken van de klus' te propageren, 'voor eens en altijd' .. nou, die woorden werden dus ook gebruikt door een ander persoon, nadat die de betreffende bevolkingsgroep eerst middels propaganda als zwarte schapen neer had gezet ..
pleased to meet you
  dinsdag 20 januari 2009 @ 17:29:27 #45
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65252134
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 17:26 schreef moussie het volgende:

[..]

en waarom zou ik dat niet mogen .. er zit hier een Nederlander het 'af maken van de klus' te propageren, 'voor eens en altijd' .. nou, die woorden werden dus ook gebruikt door een ander persoon, nadat die de betreffende bevolkingsgroep eerst middels propaganda als zwarte schapen neer had gezet ..
Ik snap niet wat er raar aan is om zulke uitspraken te roepen tegen een partij welke als terroristisch staat aangeschreven door de gehele westerse wereld?
pi_65252161
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 17:14 schreef paddy het volgende:

[..]

Dus er mogen alleen maar Palestijnen in Palestina wonen, en alleen maar Joden in Israël?

Ik sta heel erg achter het terug trekken achter de grenzen besloten in 1948, de muur op eigen grondgebied, en de Hamas ontmantelen (alhoewel dat weet ik ook niet zeker) Ze moeten hun wapens gewoon niet gebruiken voor buurlanden, maar die andere vind ik vreemd. Kan de jood niet gewoon onder Palestijns gezag leven in Palestina en de Palestijn onder Israëlisch gezag in Israël? Dus de Palestijn en de Jood zelf laten kiezen?
Ik zei het al eerder .. haal die extremistische kolonisten weg uit de nederzettingen, zet daar mensen in die wel in vrede met hun buren willen leven .. dat lijkt mij een goed begin als je wil dat de verhoudingen tussen de verschillende groepen normaliseren
pleased to meet you
  Moderator dinsdag 20 januari 2009 @ 17:38:57 #47
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_65252452
nee die Nederzetting moeten ontmanteld worden

kun je Palestijnen indoen maar verder staan die elke oplossing gewoon in de weg
  Moderator dinsdag 20 januari 2009 @ 17:41:12 #48
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_65252544
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 17:26 schreef moussie het volgende:

[..]

ik zie het probleem ook niet zo

we hebben het hier over het afmaken van Hamas, niet over een betreffende bevolkingsgroep
pi_65252609
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 17:26 schreef damsco het volgende:

[..]

Heb je het tegen mij?
Nee. Ik had het tegen anon. Die vraag daarvoor was wel gericht aan jou, zoals je kan zien.
pi_65252618
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 17:29 schreef damsco het volgende:

[..]

Ik snap niet wat er raar aan is om zulke uitspraken te roepen tegen een partij welke als terroristisch staat aangeschreven door de gehele westerse wereld?
ach, het is wel vaker gebeurd dat wie vandaag lid is van een terroristische organisatie en opdracht geeft tot aanslagen morgen de regeringsleider wordt ..

en tja, wat de heersende opinie was over de Joden, pre-Endlösung, is ook bekend, dus hoe iets aangeschreven staat, op dit moment, lijkt mij nou niet bepaald een criterium om over te mogen gaan tot 'het klaren van de klus, voor eens en altijd'
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')